Opbouw van de Shell brandstofprijs.
Na het voetbal en het weer is de brandstofprijs een geliefd onderwerp op verjaardagsfeestjes. Een onderwerp dat iedere automobilist na aan het hart ligt, maar waarover ook veel misverstanden bestaan. Over de hoogte van de prijzen. Of over vermeende verschillen met prijzen in omringende landen. Die ruimen we graag uit de weg. Voor het gemak gaan we daarbij steeds uit van benzine (Euro ongelood).
Accijns en andere belasting
De prijs die u aan de pomp voor een liter benzine betaalt, is opgebouwd uit een aantal elementen. Het grootste deel van de pompprijs bestaat uit belastingen. Als onze adviesprijs voor een liter Euro ongelood € 1,159 is (situatie 1 januari 2004), bedraagt zo'n 70% ervan belasting (85 cent). Gedeeltelijk (accijnzen en heffingen) is dat een vast bedrag (in 2004: 66,5 cent) dat jaarlijks door de overheid wordt aangepast aan de inflatie en soms om politieke redenen wordt verhoogd. Een ander deel, de BTW (19%) beweegt mee met de totale pompprijs.
De 'koers' van benzine
Aan de basis van de pompprijs staat de prijs van het product, zoals die tot stand komt op de internationale productenmarkt. Deze zogeheten 'productnoteringen' voor de diverse olieproducten (bijvoorbeeld benzines, diesel, huisbrandolie) worden bepaald op basis van vraag en aanbod, op dezelfde manier als aandelenkoersen gevormd worden of de prijzen van groente of fruit tot stand komen. Je zou kunnen spreken van de 'koers' van benzine. De productnoteringen worden ook wel 'Platts noteringen' genoemd, naar het bureau dat de prijzen bijhoudt. Vraag en aanbod wisselen voortdurend. Seizoensinvloeden spelen daarbij een rol. Zo leidt (verwachte) vakantiedrukte tot een grotere vraag naar benzine. Storing in een raffinaderij kan leiden tot een verminderd aanbod, en dus hogere prijzen. Maar omgekeerd kan het aanbod toenemen (en dus de prijs dalen) als een belangrijke raffinaderij na onderhoudswerkzaamheden weer (meer) gaat produceren.
Bij dit alles heeft natuurlijk ook de prijs van ruwe olie invloed; dat is tenslotte de grondstof voor al die olieproducten. De koers van de dollar is eveneens van belang. De productnoteringen worden namelijk in die munteenheid weergegeven. Een dure dollar drijft dus de benzineprijs op.
Distributiemarge
Wie van de pompprijs de belastingen en de productprijs aftrekt, houdt de zogeheten 'distributiemarge' over. Dat is een wat verwarrende term voor het totaal aan kosten en winst voor Shell Nederland Verkoopmaatschappij (SNV) en de pomphouder. Hiermee dekt SNV haar kosten voor opslag en transport, maar ook die van het verkoopapparaat, reclame, acties en overhead. In haar adviesprijs houdt SNV hiervoor per liter 7 cent aan. Daarnaast maakt onze verkoopmaatschappij gemiddeld 1 cent bruto winst per liter.
In onze adviesprijs houden we rekening met een marge (kosten + winst) voor de pomphouder van 5 cent. Deze moet hiervan z'n personeelskosten, investeringen in het station, milieumaatregelen, etc. betalen. Na aftrek van al deze kosten rest een winst van à 1 cent (volgens de branche-organisatie van de tankstations BOVAG).
En nog een stukje over het octaangehalte van benzine:
quote:
bron: motornet.be
Benzine octaangehalte
Als je in onze contreien aan de pomp komt om je rijdier van verse brandstof te voorzien, heb je de keuze uit tenminste twee benzinekwaliteiten. Je kunt namelijk kiezen tussen benzine met een octaangehalte van 95 of 98. Ondanks het feit dat de meeste moderne motoren volgens de fabrikanten op benzine met 95 octaan dienen te rijden, zien we echter nog veel motorrijders voor de 98 octaanbenzine kiezen. Onbegrijpelijk, want die is nog steeds een beetje duurder dan de 95 octaanbenzine. Ervan uitgaande dat hun keuze bepaald wordt door een minder gedegen kennis van de materie, besloten we om die zaak voor eens en altijd op te helderen. Tenslotte maken vele kleintjes een groot verschil in de portefeuille en verdienen we ze allemaal niet zo gemakkelijk.Laat ons beginnen bij het begin en uitleggen wat de term "octaan" nu eigenlijk betekent. Wanneer de ruwe aardolie in de raffinaderijen verwerkt wordt tot ondermeer benzine, hebben ze daar, afhankelijk van de zuiveringsprocedures, de mogelijkheid om verschillende stoffen te produceren. Zowel heptaan als octaan bevinden zich onder die stoffen en beiden worden gebruikt om benzine te produceren. Indien een brandstofproducent vermeldt dat zijn benzine een octaangehalte heeft van 95, dan wil dat zeggen dat die benzine is samengesteld uit ondermeer een verhouding van 95 delen octaan op 5 delen heptaan. Omdat octaan een zeer goede weerstand heeft tegen hoge verdichtingen en heptaan juist niet, is die samenstelling heel belangrijk. Om het belang van het gebruik van een benzine met het juiste octaangehalte te kunnen begrijpen, moeten we nu onze aandacht even richten op de werking van die motor.
Elke motor heeft een door de fabrikant bepaalde compressieverhouding. Dat is de mate waarin het verse brandstofmengsel wordt samengeperst, vooraleer het door de ontsteking tot ontploffing wordt gebracht. Tenminste, als de kwaliteit van die brandstof hoog genoeg is; want benzinedampen hebben nu eenmaal de onhebbelijke gewoonte om, wanneer ze worden samengeperst, spontaan te ontbranden. Deze ongecontroleerde verbranding noemt men ook wel pingelen of detoneren. Wanneer dit verschijnsel zich voordoet loopt de motor niet alleen heel onregelmatig en inefficiënt, maar brengt zichzelf ook meer schade toe dan normaal het geval is. De zuigers van de motor kunnen zelfs gaan smelten of breken onder het geweld van de ongebreidelde klappen die ze te verwerken krijgen; wat natuurlijk niet gezond is voor de levensduur van onze motor. Als een motorfabrikant dus opgeeft dat zijn motor geschikt is om op benzine met een octaangehalte van 95 octaan te lopen, wil hij dus eigenlijk zeggen dat de mate waarin de brandstofdampen in deze motor verdicht worden zodanig is, dat er geen hoger octaangehalte is vereist. Hoger gecomprimeerde motoren, vereisen soms wel een benzine met een hoger octaangehalte. Om het allemaal nog wat ingewikkelder te maken is ook de vorm van de verbrandingskamers, het ontstekingstijdstip en de temperatuur waarbij de motor opereert heel belangrijk bij het bepalen van het te gebruiken octaangehalte. Zelf uitdokteren met welke benzinesoort we dienen te rijden is dus zo goed als onmogelijk en enkel weggelegd voor tuners die héél goed weten waarmee ze bezig zijn.
De conclusie waartoe we via deze ingewikkelde uitleg zijn gekomen is dat het nutteloos is om met een benzine te rijden die een hoger octaangehalte heeft dan door de fabrikant is voorgeschreven. Je maakt het rijden enkel duurder, terwijl dat helemaal niet nodig is. Een benzine met een hoger octaangehalte gebruiken in je motor zal hem namelijk niet sneller en beter laten lopen, tenzij je motor opgevoerd werd en hij onder andere een hogere compressieverhouding heeft gekregen. Met een benzine met een te laag octaangehalte rijden is echter ten zeerste af te raden. Dan maak je kans dat de motor de benzinedampen tot zelfontbranding aanzet, met alle gevolgen van dien. Mensen die ooit door landen zijn gereden waar er nog brandstof worden aangeboden met bijvoorbeeld 87 octaan en deze brandstof verkeerdelijk hebben gebruikt weten daarvan mee te spreken. Net als in geldzaken mag je dus in dit geval stellen dat "te veel" nooit kwaad kan maar dat "te weinig" schadelijk is voor je gemoedstoestand. Met "genoeg" heb je nooit problemen en dat is een hele geruststelling want dan weet je perfect waar je je aan moet houden. Ja, t leven is in feite héél simpel, tenminste als je de regels kent
Vorige deeltjes:
[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 09-01-2004 08:41]
quote:hhehe Top
Op vrijdag 9 januari 2004 08:38 schreef Tjabbo het volgende:
Hier weer verder...
quote:'t Is rustig... op het forum...
Op vrijdag 9 januari 2004 08:41 schreef -Eddow- het volgende:[..]
hhehe Top
doen we
quote:Stilte voor de storm
Op vrijdag 9 januari 2004 08:44 schreef Tjabbo het volgende:[..]
't Is rustig... op het forum...
quote:nee storm!
Op vrijdag 9 januari 2004 08:47 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Deja vû?
quote:te laat... 'k ben wakker
Op vrijdag 9 januari 2004 08:47 schreef -Eddow- het volgende:[..]
Stilte voor de storm
quote:zozo nu al?
Op vrijdag 9 januari 2004 08:52 schreef Xtreem het volgende:[..]
te laat... 'k ben wakker
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 08:38 schreef Tjabbo het volgende:
Info over benzine van de shell site:Wie van de pompprijs de belastingen en de productprijs aftrekt, houdt de zogeheten 'distributiemarge' over. Dat is een wat verwarrende term voor het totaal aan kosten en winst voor Shell Nederland Verkoopmaatschappij (SNV) en de pomphouder. Hiermee dekt SNV haar kosten voor opslag en transport, maar ook die van het verkoopapparaat, reclame, acties en overhead. In haar adviesprijs houdt SNV hiervoor per liter 7 cent aan. Daarnaast maakt onze verkoopmaatschappij gemiddeld 1 cent bruto winst per liter.
quote:Ja
Op vrijdag 9 januari 2004 08:54 schreef Tjabbo het volgende:[..]
zozo nu al?
quote:Thanx man!
Op vrijdag 9 januari 2004 09:00 schreef Xtreem het volgende:
Best een leuk huisje heb je btwhttp://tjabbo.fotopic.net/photo.php?id=2307878
Viel de profielverandering je direct op of zo
Dat valt mij n.l. haast nooit op
quote:Je sig ja.... let ik normaal ook niet op
Op vrijdag 9 januari 2004 09:01 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Thanx man!
Viel de profielverandering je direct op of zo
Dat valt mij n.l. haast nooit op
quote:GVD!
Op vrijdag 9 januari 2004 09:04 schreef ook_gek het volgende:
je denkt toch niet dat ik het hele verhaal ga lezen he
Hoi vrienden
btw goedemorgen
PS. Ik dacht altijd dat euro 95 en 98 het jaartal aangaf
quote:Celica before the extra spoilers (incl. my house)
Op vrijdag 9 januari 2004 09:01 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Thanx man!
Viel de profielverandering je direct op of zo
Dat valt mij n.l. haast nooit op
quote:Kwaliteit tanken loont idd wel op de lange duur.
Op vrijdag 9 januari 2004 09:07 schreef g1id het volgende:
Ik heb weleens getankt bij Total / Fina, maar toen ging mijn auto heel vreemd doenDaarom raad ik jullie aan gewoon bij de BP of de Esso te gaan tanken. Ook bij de lokale pomphouder is af te raden. Ze zeggen dat ze Euro 95 verkopen, maar volgens mij klopt daar niks van, ze zullen toch niet voor niks een paar cent goedkoper zijn?
Maar zoals bij veel dingen het geval is, is goedkoop meestal duurkoop
quote:En zo leer je nog eens iets he!
PS. Ik dacht altijd dat euro 95 en 98 het jaartal aangaf
quote:witte pompen (alles behalve de 4grote merken ongeveer) kopen hun benzine netjes via de shell of esso.... die paar cent goedkoper is een kwestie van marge opofferen..
Op vrijdag 9 januari 2004 09:07 schreef g1id het volgende:
. Ze zeggen dat ze Euro 95 verkopen, maar volgens mij klopt daar niks van, ze zullen toch niet voor niks een paar cent goedkoper zijn?
quote:Of een kwestie van wat water(oid) toevoegen?
Op vrijdag 9 januari 2004 09:09 schreef Xtreem het volgende:[..]
witte pompen (alles behalve de 4grote merken ongeveer) kopen hun benzine netjes via de shell of esso.... die paar cent goedkoper is een kwestie van marge opofferen..
quote:Klopt, enige nadeel is dat ze benzine van verschillende maatschappijen door elkaar mixen, daardoor kan er een rare additieven cocktail ontstaan.
Op vrijdag 9 januari 2004 09:09 schreef Xtreem het volgende:[..]
witte pompen (alles behalve de 4grote merken ongeveer) kopen hun benzine netjes via de shell of esso.... die paar cent goedkoper is een kwestie van marge opofferen..
quote:water
Op vrijdag 9 januari 2004 09:14 schreef g1id het volgende:[..]
Of een kwestie van wat water(oid) toevoegen?
[Dit bericht is gewijzigd door slashme op 09-01-2004 09:16]
quote:Nee... Je weet nooit wat shell er mee doet Maar AVIA/ TAM OIL/ Brand Oil/ Tango etc doen zelf helemaal niks aan de benzine. Als de kwaliteit kut is, kunnen zij daar verdomd weinig aan doen...
Op vrijdag 9 januari 2004 09:14 schreef g1id het volgende:[..]
Of een kwestie van wat water(oid) toevoegen?
quote:Maar dat gebeurt alleen als ze van leverancier wisselen... en dat gebeurt nauwelijks...
Op vrijdag 9 januari 2004 09:15 schreef slashme het volgende:[..]
Klopt, enige nadeel is dat ze benzine van verschillende maatschappijen door elkaar mixen, daardoor kan er een rare additieven cocktail ontstaan.
quote:Ze kiezen toch altijd voor de gootste aanbieder van dat moment?
Op vrijdag 9 januari 2004 09:17 schreef Xtreem het volgende:[..]
Maar dat gebeurt alleen als ze van leverancier wisselen... en dat gebeurt nauwelijks...
quote:Dat meen je niet
Op vrijdag 9 januari 2004 01:47 schreef Ballebek het volgende:[..]
Als ik door je straat rij met een Ari 308GTB (en ja dat hoor je duidelijk !!!) en ik denk ik laat hem ff aan Markie zien en je neemt niet op.. Tja, dan heb je pech hoor jongeman
Misschien heeft je pa hem wel gezien; hij parkeerde net z'n ML op de stoep een straat verderop.
Kan je hem niet nog een keer lenen in een weekend. Effe richting duitsland tuffen er mee We moeten nu nog een foto hebben van OVER de 170
En kunnen we effe ontbijten bij de mac
quote:Het bedrijf 'van' mn ma (een van die uit het rijtje) heeft vaste contracten, met *uit m'n hoofd* een looptijd van 4 of 5 jaar... wat de echte individuele pomphouder doet weet ik niet, maar lang lopende contracten zijn voor hen volgens mij ook voordeliger....
Op vrijdag 9 januari 2004 09:19 schreef slashme het volgende:[..]
Ze kiezen toch altijd voor de gootste aanbieder van dat moment?
quote:Is dat een echte witte pomp of een tango o.i.d.?
Op vrijdag 9 januari 2004 09:23 schreef Xtreem het volgende:[..]
Het bedrijf 'van' mn ma (een van die uit het rijtje) heeft vaste contracten, met *uit m'n hoofd* een looptijd van 4 of 5 jaar... wat de echte individuele pomphouder doet weet ik niet, maar lang lopende contracten zijn voor hen volgens mij ook voordeliger....
quote:een bedrijf, hoofdzakelijk in het oosten & noorden, 50 a 55 tankstations... dus eerder tango
Op vrijdag 9 januari 2004 09:25 schreef slashme het volgende:[..]
Is dat een echte witte pomp of een tango o.i.d.?
quote:Een betere uitleg is de volgende:
Op vrijdag 9 januari 2004 08:38 schreef Tjabbo het volgende:
En nog een stukje over het octaangehalte van benzine:
[..] hier stond een blahblah verhaal over het octaangetal waar geen moer van klopt.
quote:
KlopvastheidKlopvastheid is een term waarmee een eigenschap van benzine voor verbrandingsmotoren wordt aangeduid. Het slaat op de mate waarin die brandstof in een benzine-luchtmengsel kan worden samengeperst (met de daarbij behorende temperatuursverhoging) zonder spontaan tot ontbranding te komen. Deze spontane ontbranding die bij dieselmotoren hoort op te treden is bij benzinemotoren? schadelijk omdat het onvoorspelbare tijdstip van de ontbranding zorgt voor een onregelmatige loop en op den duur voor schade aan de motor, en is daarom ongewenst.
De klopvastheid wordt vaak weergegeven door middel van het octaangetal, vaak abusievelijk verwisseld met octaangehalte. Hoe hoger het octaangetal, hoe klopvaster de benzine. Het octaangetal van benzine wordt gemeten door de klopvastheid te vergelijken met een mengsel van het makkelijk ontbrandbare n-heptaan, en het moeilijk ontbrandbare iso-octaan (2,2,4-trimethylpentaan). Hierbij geldt per definitie dat de klopvastheid van n-heptaan 0 en die van iso-octaan 100 is. Naar mate het octaangetal hoger is ontbrandt de benzine minder makkelijk. Dit lijkt tegenstrijdig; klopvaste benzine laat echter een hogere compressie toe zonder spontaan te ontbranden en kan daarmee hogere motorvermogens leveren.
Om de klopvastheid van benzine te vergroten werd vroeger tetraethyllood? (TEL) toegevoegd. Deze zeer giftige chemische verbinding verhoogt het octaangetal zeer sterk, daardoor waren slechts zeer kleine hoeveelheden nodig. Door het immens grote verbruik van benzine vormde TEL echter toch de grootste lood-vervuiling van het milieu.
Een tijdje was het moeilijk om een goed alternatief voor TEL te vinden om benzine klopvaster te kunnen maken. De stof benzeen die een natuurlijk onderdeel van benzine vormt, heeft een zeer grote klopvastheid, en kwam in de periode nadat TEL werd verboden in grotere hoeveelheid in super-benzine voor. Men was echter bang voor de gezondheidsrisico's. Tegenwoordig voegt men methyl-tert-butyl-ether (MTBE) toe aan benzine. Ook deze stof is niet onomstreden, maar wel duidelijk minder gevaarlijk dan benzeen.
In de loop der laatste jaren zijn er steeds meer auto's gekomen die genoegen nemen met normale benzine, die een lagere klopvastheid heeft, en minder toevoegingen behoeft.
[Dit bericht is gewijzigd door RoofingBurner op 09-01-2004 09:32]
quote:Bij de individuele witte pomp kiezen ze volgens mij niet voor dit soort langlopende contracten.
Op vrijdag 9 januari 2004 09:27 schreef Xtreem het volgende:[..]
een bedrijf, hoofdzakelijk in het oosten & noorden, 50 a 55 tankstations... dus eerder tango
quote:apart....
Op vrijdag 9 januari 2004 09:31 schreef slashme het volgende:[..]
Bij de individuele witte pomp kiezen ze volgens mij niet voor dit soort langlopende contracten.
Bij ons zit ook een witte pomp en daar zie je de ene week een shell truck en de andere week weer een bp.
quote:In principe heb je met een normale motor nergens last van, anders hoef je in het buitenland al helemaal nooit te tanken.
Op vrijdag 9 januari 2004 09:33 schreef Xtreem het volgende:[..]
apart....
langlopende contracten maken het ook voor die pomphouder goedkoper....![]()
Maar dan klopt het wel wat je zei over de wisselende samenstelling en dus kwaliteit...
(hoewel die verschillen nooit echt groot kunnen zijn)
quote:Eens, maar dit topic moest ff snel gemaakt worden en ik heb alles gecopy-paste van een andere website
Op vrijdag 9 januari 2004 09:31 schreef RoofingBurner het volgende:[..]
Een betere uitleg is de volgende:
[..]
quote:De truck maakt geen hol uit
Op vrijdag 9 januari 2004 09:31 schreef slashme het volgende:[..]
Bij de individuele witte pomp kiezen ze volgens mij niet voor dit soort langlopende contracten.
Bij ons zit ook een witte pomp en daar zie je de ene week een shell truck en de andere week weer een bp.
Het is een benzinepomp met een nieuw systeem (hier in de omgeving dan), soort pin-systeem. En dus is er geen personeel meer nodig etc.
Dit pin-systeem kun je vergelijken met een nachtpomp
Anywayz, hier bespaar ik op den duur wel wat centjes mee
edit: dat was trouwens een BP of Q8 (kom er niet op )
als je goedkoop wil tanken: GA WEG BIJ 'TINQ' daar naai je jezelf mee
quote:Welk afgelegen gebied woon jij dan als een pin tankstation een nieuw systeem is.
Op vrijdag 9 januari 2004 10:46 schreef Fulcrum_X het volgende:
Het is een benzinepomp met een nieuw systeem (hier in de omgeving dan), soort pin-systeem. En dus is er geen personeel meer nodig etc.
Dit pin-systeem kun je vergelijken met een nachtpomp
quote:want
Op vrijdag 9 januari 2004 10:50 schreef Xtreem het volgende:
Als we toch bezig zijn:als je goedkoop wil tanken: GA WEG BIJ 'TINQ' daar naai je jezelf mee
quote:Tinq is van shell. Als tinq zo groot is dat tango krimpt/falliet gaat, zal tinq ook verdwijnen (shell draait daar minder winst dan op de normale stations..) en dus ben je weer de lul, kun je weer de volle mep betalen
Op vrijdag 9 januari 2004 10:53 schreef -Eddow- het volgende:[..]
want
quote:Accoord
Op vrijdag 9 januari 2004 10:55 schreef Xtreem het volgende:[..]
Tinq is van shell. Als tinq zo groot is dat tango krimpt/falliet gaat, zal tinq ook verdwijnen (shell draait daar minder winst dan op de normale stations..) en dus ben je weer de lul, kun je weer de volle mep betalen
quote:Iig niet in twente
Op vrijdag 9 januari 2004 10:51 schreef slashme het volgende:[..]
Welk afgelegen gebied woon jij dan als een pin tankstation een nieuw systeem is.
quote:Nee jij bent sidekick.
Op vrijdag 9 januari 2004 02:24 schreef MutZ het volgende:[..]
Jawel, dat is jacco en ik natuurlijk ook een beetje
Vandaar
quote:secretaresse
Op vrijdag 9 januari 2004 10:59 schreef Tjabbo het volgende:
quote uit feedback topic
[..]Nee jij bent sidekick.
quote:Das handig, kan ze m'n sollicitatie brieven schrijven
Op vrijdag 9 januari 2004 11:01 schreef Xtreem het volgende:[..]
secretaresse
Nu moet ik de secretaresse delen met 3 andere bedrijfswagen verkopers, 2 personenauto verkopers, en de directeur de kans dat ze tijd heeft is dus nihil
Maar goed, nog 7 uur en dan ben ik klaar met m'n stage
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:00 schreef -Eddow- het volgende:
Woonplaats: FrieslandVandaar
quote:Nog 5 uur en een 15 min.
Op vrijdag 9 januari 2004 11:08 schreef PeuRac het volgende:[..]
Das handig, kan ze m'n sollicitatie brieven schrijven
Nu moet ik de secretaresse delen met 3 andere bedrijfswagen verkopers, 2 personenauto verkopers, en de directeur
de kans dat ze tijd heeft is dus nihil
Maar goed, nog 7 uur en dan ben ik klaar met m'n stage
quote:interesseert mij dat.
Op vrijdag 9 januari 2004 11:18 schreef -Eddow- het volgende:[..]
Nog 5 uur en een 15 min.
quote:Zal kijken, maar dat is dat ding wat te koop staat
Op vrijdag 9 januari 2004 09:20 schreef ook_gek het volgende:[..]
Dat meen je niet
Man ik was in slaap gevallen tijdens film kijkenKan je hem niet nog een keer lenen in een weekend. Effe richting duitsland tuffen er mee
We moeten nu nog een foto hebben van OVER de 170
![]()
En kunnen we effe ontbijten bij de mac
EDIT: Iemand nog dat stukje over die Corolla gezien wat ik gepost had in de vorige SC?
quote:geen fuck en wat interesseert mij dat
Op vrijdag 9 januari 2004 11:38 schreef Tjabbo het volgende:[..]
interesseert mij dat.
quote:Doe is ff lekker rustig !!!
Op vrijdag 9 januari 2004 11:46 schreef -Eddow- het volgende:[..]
geen fuck en wat interesseert mij dat
ook geen FUCK!
quote:Neem nog een kopje cafiene
Op vrijdag 9 januari 2004 11:46 schreef -Eddow- het volgende:[..]
geen fuck en wat interesseert mij dat
ook geen FUCK!
quote:Wattes?
Op vrijdag 9 januari 2004 11:50 schreef -Eddow- het volgende:
uhmm check de PI
quote:Probeer die een dag te lenen voor proefritje
Op vrijdag 9 januari 2004 11:39 schreef Ballebek het volgende:[..]
Zal kijken, maar dat is dat ding wat te koop staat
Die gozer was langsgekomen bij mij thuis om wat meuk op te halen toen zijn we ff een rondje gaan rijden, nou ja, ik achter het stuur
Leuk hoor, A44 met 200+ met zo'n autoEDIT: Iemand nog dat stukje over die Corolla gezien wat ik gepost had in de vorige SC?
Wat kost hij eigelijk als ik vragen mag?
En heb je al last van je enkel. Want die koppeling is BAGGER zwaar. En dat schakelen is ook vaag. De 1 zit op de plek van de 2 En dan maar niet over het sturen spreken in de stad
Boven de 130 rijd hij pas lekker whehehe
quote:weeftie van mij geleerd.
Op vrijdag 9 januari 2004 11:52 schreef Ballebek het volgende:[..]
Wattes?
he zeun?
quote:dat kan jij niet jij moet Dikke pret met het detectorverbod! in de gaten houden.
Op vrijdag 9 januari 2004 11:55 schreef MutZ het volgende:
Hoi allemaal
Ik ben lekker van m'n weekend aan het genieten... Al een uurtje of twee ongeveer...
Dat is maar goed ook, want ik moest vanochtend er om 7 uur uit, terwijl ik er om 3 uur inlag ongeveer... Ik lag echt bijna te maffen...
quote:Gaat aan je werk mislukte ambtenaar!
Op vrijdag 9 januari 2004 12:08 schreef Tjabbo het volgende:[..]
weeftie van mij geleerd.
he zeun?
quote:Die heb ik gesloten... We hebben al een topic over het detectorverbod...
Op vrijdag 9 januari 2004 12:09 schreef Tjabbo het volgende:[..]
dat kan jij niet jij moet Dikke pret met het detectorverbod! in de gaten houden.
quote:ambtenaren en werken??
Op vrijdag 9 januari 2004 12:11 schreef Ballebek het volgende:[..]
Gaat aan je werk mislukte ambtenaar!
quote:OMG ik helemaal flippen.
Op vrijdag 9 januari 2004 12:13 schreef MutZ het volgende:[..]
Die heb ik gesloten... We hebben al een topic over het detectorverbod...
quote:apple
Op vrijdag 9 januari 2004 12:23 schreef Ballebek het volgende:
* Ballebek stemt voor automatische refresh van elke minuut op de SC
Krijg langzamerhand kramp in me klauw van het Appletje+R drukken... (De Apple manier van F5)
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:39 schreef Tjabbo het volgende:
Dikke pret met het detectorverbod!telropic.
Echt, ik geef inmiddels de moed op
quote:Hoe bedoel je??
Op vrijdag 9 januari 2004 12:32 schreef Xtreem het volgende:[..]
Echt, ik geef inmiddels de moed op
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 12:26 schreef slashme het volgende:[..]
apple
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 12:38 schreef Ballebek het volgende:[..]
quote:Dat radardetectorverbodmoraalridderschijnheiligeidiotenjakkeraars topic
Op vrijdag 9 januari 2004 12:35 schreef MutZ het volgende:[..]
Hoe bedoel je??
quote:hij heeft ook een DVD speler voor in z,n auto
Op vrijdag 9 januari 2004 12:39 schreef slashme het volgende:[..]
quote:Daarom heb ik hem ook gesloten... het ging helemaal verkeerd...
Op vrijdag 9 januari 2004 12:46 schreef Xtreem het volgende:[..]
Dat radardetectorverbodmoraalridderschijnheiligeidiotenjakkeraars topic
quote:Leuk woord voor galgje
Op vrijdag 9 januari 2004 12:46 schreef Xtreem het volgende:[..]
Dat radardetectorverbodmoraalridderschijnheiligeidiotenjakkeraars topic
quote:Verkeerd?
Op vrijdag 9 januari 2004 12:48 schreef MutZ het volgende:[..]
Daarom heb ik hem ook gesloten... het ging helemaal verkeerd...
quote:zeg verstuur jij soms nog wel eens dvd's ?
Op vrijdag 9 januari 2004 12:50 schreef ook_gek het volgende:[..]
Leuk woord voor galgje
quote:Gaat netjes verder in dat andere topic
Op vrijdag 9 januari 2004 12:48 schreef MutZ het volgende:[..]
Daarom heb ik hem ook gesloten... het ging helemaal verkeerd...
ik begin er niet eens meer aan
quote:laat dat asjeasjeasjeblieft een geintje zijn
Op vrijdag 9 januari 2004 12:52 schreef Tjabbo het volgende:
Ja hoor, bekeuring }:|
quote:Anders verraad je ff de hele boel
Op vrijdag 9 januari 2004 12:52 schreef Xtreem het volgende:[..]
Gaat netjes verder in dat andere topic
ik begin er niet eens meer aan
[Dit bericht is gewijzigd door Tjabbo op 09-01-2004 13:00]
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 12:54 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Anders verraad je ff de hele boek
quote:De wat?
Op vrijdag 9 januari 2004 12:58 schreef Xtreem het volgende:[..]
quote:SHIT helemaal vergeten
Op vrijdag 9 januari 2004 12:50 schreef Tjabbo het volgende:[..]
zeg verstuur jij soms nog wel eens dvd's ?
quote:niet opletten
Op vrijdag 9 januari 2004 12:59 schreef Wiseone het volgende:[..]
De wat?
Moguh,
quote:Ambtenaar en stress, dat gaat toch helemaal niet samen...!!
Op vrijdag 9 januari 2004 13:00 schreef Xtreem het volgende:[..]
niet opletten
ambtenaar, werk, stress.... dan kraamt-ie soms vreemde dingen uit
quote:ssht! laat hem nou in die illusie!
Op vrijdag 9 januari 2004 13:02 schreef Wiseone het volgende:[..]
Ambtenaar en stress, dat gaat toch helemaal niet samen...!!
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 13:02 schreef Wiseone het volgende:[..]
Ambtenaar en stress, dat gaat toch helemaal niet samen...!!
quote:Gokje, bureau met heel veel papier...?
Op vrijdag 9 januari 2004 13:03 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Moet jij opletten hoe ik erbij hang hiero
quote:Wel eens op school gemasturbeerd?
Op vrijdag 9 januari 2004 13:04 schreef Wiseone het volgende:[..]
Gokje, bureau met heel veel papier...?
quote:ik gok:
Op vrijdag 9 januari 2004 13:03 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Moet jij opletten hoe ik erbij hang hiero
quote:ga je toch ff badmintonnen!
Op vrijdag 9 januari 2004 13:03 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Moet jij opletten hoe ik erbij hang hiero
quote:Gaat echt nergens meer over
Op vrijdag 9 januari 2004 13:05 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Wel eens op school gemasturbeerd?
quote:FOUT!
Op vrijdag 9 januari 2004 13:05 schreef Xtreem het volgende:[..]
ik gok:
5 playboys aan de muur
4 lege koffiemokken
3 bijna verschimmelde broodjes
2 beeldschermen per pc
1 vinger in je neus
2! Vingers in mijn neus
quote:heel sex / r&p gaan nergens over
Op vrijdag 9 januari 2004 13:06 schreef ook_gek het volgende:[..]
Gaat echt nergens meer over
quote:Lachen
Op vrijdag 9 januari 2004 13:05 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Wel eens op school gemasturbeerd?
quote:2 in 1 neusgat, of adem je door je mond
Op vrijdag 9 januari 2004 13:08 schreef Tjabbo het volgende:[..]
FOUT!
2! Vingers in mijn neus
quote:Eentje als Al Bundy..
Op vrijdag 9 januari 2004 13:12 schreef Xtreem het volgende:[..]
2 in 1 neusgat, of adem je door je mond
quote:mijn wijsvinger en duim in 1 neusgat.
Op vrijdag 9 januari 2004 13:12 schreef Xtreem het volgende:[..]
2 in 1 neusgat, of adem je door je mond
Vanmorgen tentamen gehad, ging wel aardig
En over die benzine: ik tank tegenwoordig gewoon bij de Shell in Roermond, die is net zo goedkoop als de onbemande Tango en Tamoil tankstations bij ons in de buurt, laatst was 'ie zelfs een halve cent per liter goedkoper dan de witte pomp...
sowieso is de benzine in Limburg goedkoper in vergelijking met het westen van het land....
quote:Hey Metal
Op vrijdag 9 januari 2004 13:29 schreef Metalfreak het volgende:sowieso is de benzine in Limburg goedkoper in vergelijking met het westen van het land....
![]()
Hier in het oosten al net zo
quote:Zit ik in een ander oosten als jouw dan? Merk er anders verrekte weinig van de laatste tijd.
Op vrijdag 9 januari 2004 13:43 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Hey Metal
Hier in het oosten al net zo
quote:Ik tank soms net über die grenze, en in Den Ham, bij de coöperatie is het nog steeds relatief gezien goedkoop.
Op vrijdag 9 januari 2004 13:46 schreef slashme het volgende:[..]
Zit ik in een ander oosten als jouw dan? Merk er anders verrekte weinig van de laatste tijd.
quote:Hey Tjobbo
Op vrijdag 9 januari 2004 13:43 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Hey Metal
Hier in het oosten al net zo
Hehe, altijd dik 8 cent per liter korting op de adviesprijs, ik schrik altijd van de prijzen in de Randstad als ik weer eens wat westelijker/noordelijker kom...
en nu moet ik pissen...
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 13:47 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Ik tank soms net u:ber die grenze, en in Den Ham, bij de coo:peratie is het nog steeds relatief gezien goedkoop.
quote:Hehe my main man!
Op vrijdag 9 januari 2004 13:52 schreef slashme het volgende:[..]
de boerenbond in Den Ham
Daarna het bespaarde geld uitgeven bij de beuk!
quote:Nee, alleen het bier.
Op vrijdag 9 januari 2004 14:26 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Hehe my main man!
Zegt de boerenschnitzel daar je iets ?
quote:Gaat lekker met de kloontjes vandaag!
Op vrijdag 9 januari 2004 14:38 schreef Tjabbo het volgende:
GVD.
ik heb maar een mail gestuurd naar forum@fok.http://forum.fok.nl/profile.php?id=80113
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:38 schreef Tjabbo het volgende:
GVD.
ik heb maar een mail gestuurd naar forum@fok.http://forum.fok.nl/profile.php?id=80113
net zo erg als Nutz
quote:bij de sticky bovenaan in de forumlijst
Op vrijdag 9 januari 2004 14:41 schreef extreme het volgende:
heeft PTA ook een centraal feedback topic? en zo ja, waar zit 'ie?
quote:ik ook niet
Op vrijdag 9 januari 2004 14:41 schreef Goodluck het volgende:
Verdomme nog niet gelunched door al dat gelul hier.
quote:thanx
Op vrijdag 9 januari 2004 14:42 schreef Tjabbo het volgende:[..]
bij de stickey bovenaan
quote:Ik heb nog niet eens ontbeten...
Op vrijdag 9 januari 2004 14:43 schreef Xtreem het volgende:[..]
ik ook niet
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 14:43 schreef Xtreem het volgende:[..]
ik ook niet
Zo, boerenkloffie aan en op naar de bakker!
quote:np
Op vrijdag 9 januari 2004 14:43 schreef extreme het volgende:[..]
thanx
(<- standaard PTA groet
)
quote:Ik ben er al
Op vrijdag 9 januari 2004 14:07 schreef Xtreem het volgende:[..]
ook_gek,
AUB, doe mee om dierenleed te voorkomen/
Echt ik moet er gewoon weg blijven anders gaat het nog eens een keer een ban opleveren
quote:dat was een nette reactie....
Op vrijdag 9 januari 2004 14:55 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ik ben er al
Eerste reactie die ik daar gaf was meteen iemand zie hoopte dat een mod mijn reactie zou lezenEcht ik moet er gewoon weg blijven anders gaat het nog eens een keer een ban opleveren
Stel, stel dat het geen kloon is, en hij het serieus meent (bekijk de rest van z'n topics 'ns )
quote:Weet ik
Op vrijdag 9 januari 2004 14:58 schreef Xtreem het volgende:[..]
dat was een nette reactie....
maar ik ben er alweer weg... ik MOET m'n tentamen lerenStel, stel dat het geen kloon is, en hij het serieus meent (bekijk de rest van z'n topics 'ns )
![]()
![]()
quote:Je houdt je netjes in
Op vrijdag 9 januari 2004 15:06 schreef ook_gek het volgende:[..]
Weet ik
en m,n reactie was netjes en recht door zee
quote:Hard reageren is niet zo moelijk.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:08 schreef Xtreem het volgende:[..]
Je houdt je netjes in
maar de 'rel' is ook al over
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:18 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Hard reageren is niet zo moelijk.
Netjes in gewone taal antwoorden terwijl je hem toch helemaal afzeikt, dat is de kunst.
Doe 's voor?
quote:Daar zijn ambtenaren toch kampioenen in??
Op vrijdag 9 januari 2004 15:19 schreef Xtreem het volgende:[..]
![]()
Doe 's voor?
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 15:24 schreef MutZ het volgende:[..]
Daar zijn ambtenaren toch kampioenen in??
Semi-ambtenaar he. niet vergeten hoor!
quote:full-time fokker
Op vrijdag 9 januari 2004 15:42 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Semi-ambtenaar he. niet vergeten hoor!
quote:Lees m,n reactie,s maar
Op vrijdag 9 januari 2004 15:18 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Hard reageren is niet zo moelijk.
Netjes in gewone taal antwoorden terwijl je hem toch helemaal afzeikt, dat is de kunst.
quote:en dat tegelijk! ik zou dubbel uitbetaald moeten krijgen.
Op vrijdag 9 januari 2004 15:44 schreef slashme het volgende:[..]
full-time fokker
quote:Waar ben jij ambtenaar??
Op vrijdag 9 januari 2004 15:59 schreef Tjabbo het volgende:[..]
en dat tegelijk! ik zou dubbel uitbetaald moeten krijgen.
Dit gebeurt er met lelijke Megane's @ TNO
quote:waarschijnlijk bij de overheid
Op vrijdag 9 januari 2004 16:30 schreef MutZ het volgende:[..]
Waar ben jij ambtenaar??
quote:Dat is niet helemaal waar slash.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:32 schreef slashme het volgende:[..]
waarschijnlijk bij de overheid
quote:i know
Op vrijdag 9 januari 2004 16:34 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Dat is niet helemaal waar slash.
quote:like... DUH! ....
Op vrijdag 9 januari 2004 16:35 schreef slashme het volgende:[..]
i know
Is dat nou dat beroemde klonen detectie systeem???
quote:oh oh, je bent erachter.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:37 schreef Tjabbo het volgende:
he dat is raar
ik typte net slashme maar dan met een echte slash, en toen kwam er tjabbo te staan in het rood. (zie hierboven)Is dat nou dat beroemde klonen detectie systeem???
quote:als jij inlogt typ jij dan ook in / tjabbo ? (zonder die spatie ertussen dan he)
Op vrijdag 9 januari 2004 16:40 schreef slashme het volgende:[..]
oh oh, je bent erachter.
watch out, you know to much now.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 09-01-2004 16:46]
quote:met LM velgen?
Op vrijdag 9 januari 2004 16:45 schreef Goodluck het volgende:
Zo, fff een lekker broodje gehaald. Vers uit de Seat Inca van mijn bakker.
quote:Gaan een hoop puntjes in zeker!
Op vrijdag 9 januari 2004 16:45 schreef Goodluck het volgende:
Zo, fff een lekker broodje gehaald. Vers uit de Seat Inca van mijn bakker.
quote:Nee, niks op de wielen zoals dat hoort.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:46 schreef Tjabbo het volgende:[..]
met LM velgen?
quote:Ongelovelijk!
Op vrijdag 9 januari 2004 16:46 schreef slashme het volgende:[..]
Gaan een hoop puntjes in zeker!
quote:op de uni van twente.
Op vrijdag 9 januari 2004 16:30 schreef MutZ het volgende:[..]
Waar ben jij ambtenaar??
quote:Ach! werk jij ook in Twente?!?
Op vrijdag 9 januari 2004 17:01 schreef Tjabbo het volgende:[..]
op de uni van twente.
quote:Niet meer om 8 of 9 uur zondags?
Op vrijdag 9 januari 2004 17:06 schreef Goodluck het volgende:
Weet iemand wanneer Topgear op de BBC weer word uitgezonden ?
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:07 schreef slashme het volgende:[..]
Niet meer om 8 of 9 uur zondags?
quote:Dat wist je niet?
Op vrijdag 9 januari 2004 17:07 schreef Goodluck het volgende:[..]
quote:Dan liggen de meeste mensen toch nog te maffen
Op vrijdag 9 januari 2004 17:08 schreef slashme het volgende:[..]
Dat wist je niet?
quote:8 uur s'avonds?
Op vrijdag 9 januari 2004 17:08 schreef Goodluck het volgende:[..]
Dan liggen de meeste mensen toch nog te maffen
nee, ik weet niet wanneer het nieuwe seizoen begint
quote:Ik dacht dat je s'ochtends bedoelde.
Op vrijdag 9 januari 2004 17:10 schreef slashme het volgende:[..]
8 uur s'avonds?
quote:vrijdag 09 januari
Op vrijdag 9 januari 2004 17:06 schreef Goodluck het volgende:
Weet iemand wanneer Topgear op de BBC weer word uitgezonden ?
quote:Laat mij toch.........
Op vrijdag 9 januari 2004 17:10 schreef Xtreem het volgende:
Goodluck, doe jij ff Wallie als user icon
quote:BBC?
Op vrijdag 9 januari 2004 17:11 schreef Boink het volgende:[..]
vrijdag 09 januari
Veronica 22:00-23:00 Top gear
quote:Op Veronica zijn volgens mij alleen oude herhalingen.
Op vrijdag 9 januari 2004 17:11 schreef Boink het volgende:[..]
vrijdag 09 januari
Veronica 22:00-23:00 Top gear
quote:Paar weken terug, vauxhall als most fun car verkozen
Op vrijdag 9 januari 2004 17:12 schreef Goodluck het volgende:[..]
Op Veronica zijn volgens mij alleen de herhalingen.
Vorige week zag ik een test van het vorige model Berlingo en lieten ze het vorige model Golf zien.
quote:Welke vauxhall ?
Op vrijdag 9 januari 2004 17:13 schreef slashme het volgende:[..]
Paar weken terug, vauxhall als most fun car verkozen
quote:Nee, want nou moet ***** iedere x kijken wie het nou is
Op vrijdag 9 januari 2004 17:11 schreef Goodluck het volgende:[..]
Laat mij toch.........
quote:Ik ben die slimme zeg maar....
Op vrijdag 9 januari 2004 17:16 schreef Xtreem het volgende:[..]
Nee, want nou moet ***** iedere x kijken wie het nou is
quote:weet ik... maar jullie 'in discussie zijn' over de sjonnies in golfjes in almelo, dan kan ik het niet meer volgen
Op vrijdag 9 januari 2004 17:18 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik ben die slimme zeg maar....
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:19 schreef Xtreem het volgende:[..]
weet ik... maar jullie 'in discussie zijn' over de sjonnies in golfjes in almelo, dan kan ik het niet meer volgen
quote:* MutZ gaat toch maar niet in Twente studeren...
Op vrijdag 9 januari 2004 17:01 schreef Tjabbo het volgende:[..]
op de uni van twente.
quote:astra!
Op vrijdag 9 januari 2004 17:14 schreef Goodluck het volgende:[..]
Welke vauxhall ?
nee, de Speedster turbo
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:31 schreef MutZ het volgende:[..]
* MutZ gaat toch maar niet in Twente studeren...
waar wel?
Slash: Goodluck:
oud nieuws
quote:Was ook niet voor jou bedoeld
Op vrijdag 9 januari 2004 17:31 schreef Xtreem het volgende:[..]
oud nieuws
quote:Een van de weinige echt mooie Opels.
Op vrijdag 9 januari 2004 17:31 schreef slashme het volgende:[..]
astra!
nee, de Speedster turbo
quote:Ik mag toch wel zeggen dat je een enorme bokkenlul bent als je dat soort topic opent ?
Op vrijdag 9 januari 2004 17:31 schreef Xtreem het volgende:Goodluck:
oud nieuws
quote:Absoluut! ik ben het met je eens, ik bedoelde te zeggen dat TS zo'n figuur is.... dat topic past wel bij hem.....
Op vrijdag 9 januari 2004 17:34 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ik mag toch wel zeggen dat je een enorme bokkenlul bent als je dat soort topic opent ?
quote:Een echt man slingert gewoon zijn ramen open.
Op vrijdag 9 januari 2004 17:33 schreef Goodluck het volgende:[..]
Een van de weinige echt mooie Opels.
Al vind ik het nog raar dat je in zo'n sportauto gewoon moet slingeren om je raam open te krijgen.
quote:Ja, en een echte man gaat nog met zijn viool onder een balkon staan, ipv het snel te regelen met een paar mixdrankjes.
Op vrijdag 9 januari 2004 17:42 schreef slashme het volgende:[..]
Een echt man slingert gewoon zijn ramen open.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:44 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ja, en een echte man gaat nog met zijn viool onder een balkon staan, ipv het snel te regelen met een paar mixdrankjes.
quote:ik ook, ga eerst ff eten btw
Op vrijdag 9 januari 2004 18:37 schreef ook_gek het volgende:
Hallo ben ik weer.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:44 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ja, en een echte man gaat nog met zijn viool onder een balkon staan, ipv het snel te regelen met een paar mixdrankjes.
peurac, smakelijk
bier, ga 'ns bier halen
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 17:44 schreef Goodluck het volgende:[..]
Ja, en een echte man gaat nog met zijn viool onder een balkon staan, ipv het snel te regelen met een paar mixdrankjes.
mijn stage is trouwens afgelopen! (aaaaargh, moet weer gaan handelen om aan geld te komen, veel minder zin in..) nouja stage was heeel cool
quote:misschien kun je audi`s gaan verkopen?.... ik weet nog wel iemand die op zoek was naar een audi s6+...... als je daar nog eens een blauwe van weet te vinden.....
Op vrijdag 9 januari 2004 19:07 schreef Ultimora het volgende:[..]
![]()
mijn stage is trouwens afgelopen! (aaaaargh, moet weer gaan handelen om aan geld te komen, veel minder zin in..) nouja stage was heeel cool
quote:grappig
Op vrijdag 9 januari 2004 19:26 schreef bier2k3 het volgende:[..]
misschien kun je audi`s gaan verkopen?.... ik weet nog wel iemand die op zoek was naar een audi s6+...... als je daar nog eens een blauwe van weet te vinden.....
![]()
quote:ff inze fotoboek gekeken... inderdaad kansloos
Op vrijdag 9 januari 2004 19:33 schreef -Eddow- het volgende:
Mn stage is ook voorbij![]()
Nu ga ik eerst kansloos thuis hangen
quote:Jij bent altijd al kansloos geweest....
Op vrijdag 9 januari 2004 19:49 schreef bier2k3 het volgende:[..]
ff inze fotoboek gekeken... inderdaad kansloos
* Boink runs
quote:Plaats is een echte foto van jou dan
Op vrijdag 9 januari 2004 19:49 schreef bier2k3 het volgende:[..]
ff inze fotoboek gekeken... inderdaad kansloos
quote:Ik vroeg niet om wat jij wilde ja.
Op vrijdag 9 januari 2004 17:31 schreef MutZ het volgende:[..]
* MutZ gaat toch maar niet in Twente studeren...
Je vroeg wat, ik gaf antwoord. verder niet.
Jij wilde een kind, ik spoot je vol.
Ik vraag toch ook niet of ik het kind mag opvoeden of wel dan
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 20:40 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Ik vroeg niet om wat jij wilde ja.
Je vroeg wat, ik gaf antwoord. verder niet.
Jij wilde een kind, ik spoot je vol.
Ik vraag toch ook niet of ik het kind mag opvoeden of wel dan
quote:Tja soms moet dat ff
Op vrijdag 9 januari 2004 20:42 schreef Xtreem het volgende:[..]
![]()
![]()
quote:Dat komt mooi uit... ik ben zwaar chagerijnig/gefrustreerd... dus kijken wie het eerst 48 uur mag
Op vrijdag 9 januari 2004 20:44 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Tja soms moet dat ff
ik ben nogal melig, en dat uit zich soms in wat harde posts.
maar het komt uit een goed hart moet je maar denken
quote:Ja dat maak ik wel uit ja.
Op vrijdag 9 januari 2004 20:48 schreef Xtreem het volgende:[..]
Dat komt mooi uit... ik ben zwaar chagerijnig/gefrustreerd... dus kijken wie het eerst 48 uur mag
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 20:49 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Ja dat maak ik wel uit ja.
Als je denkt een beetje chagerijnig te kunnen doen hier dan ben je aan het verkeerde adres. ga een omaatje lastige vallen ofzo. oetlul.
quote:Hoezo heb jij het idee dat jij je ook maar ergens aan zou kunnen aanpassen?
Op vrijdag 9 januari 2004 20:50 schreef Xtreem het volgende:[..]
ik probeer me in onzin aan te passen... dat lucht al wat op..... tyfushomo
quote:Omdat ik spychologisch complex ben volgens mijn spiegoloog... eigenlijk vooral speciaal dus...
Op vrijdag 9 januari 2004 20:54 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Hoezo heb jij het idee dat jij je ook maar ergens aan zou kunnen aanpassen?
quote:patat speciaal?
Op vrijdag 9 januari 2004 20:57 schreef Xtreem het volgende:[..]
Omdat ik spychologisch complex ben volgens mijn spiegoloog... eigenlijk vooral speciaal dus...
quote:Nee, sociaalspeciaal... bijzonderderder dan anderen
Op vrijdag 9 januari 2004 20:57 schreef Tjabbo het volgende:[..]
patat speciaal?
quote:Karbonade
Op vrijdag 9 januari 2004 20:57 schreef Tjabbo het volgende:[..]
patat speciaal?
quote:doe maar
Op vrijdag 9 januari 2004 21:00 schreef slashme het volgende:[..]
Karbonade
of boerenschnitzel van de beuk!
quote:Ik zou je een gehaktbal uit die vetvijver die ernaast zit ten zeerste afraden trouwens
Op vrijdag 9 januari 2004 21:01 schreef Tjabbo het volgende:[..]
doe maar
of boerenschnitzel van de beuk!
quote:hehehe van het snelbuffet bedoel je?
Op vrijdag 9 januari 2004 21:09 schreef slashme het volgende:[..]
Ik zou je een gehaktbal uit die vetvijver die ernaast zit ten zeerste afraden trouwens
quote:Die keet wat rechts naast de zij-ingang zit zeg maar.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:10 schreef Tjabbo het volgende:[..]
hehehe van het snelbuffet bedoel je?
of bedoel je Harwig?
quote:Het snelbuffet dus.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:13 schreef slashme het volgende:[..]
Die keet wat rechts naast de zij-ingang zit zeg maar.
als ik er aan terugdenk.
gehaktbal heb ik daar niet gehad.
quote:houden zo
Op vrijdag 9 januari 2004 21:31 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Het snelbuffet dus.
hehe de patat is wel erg lekker.gehaktbal heb ik daar niet gehad.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 21:32 schreef slashme het volgende:[..]
Houden zo
tenzij je graag wilt weten wat je die ochtent naar binnen hebt gewerkt.
vertel vertel...
quote:middagje op het teras gezeten tanken bij de beuk (geen loodvrij dus), trek gekregen, iets wat snel klaar was moest ik hebben (gehaktbal dus), kwam er na 5 minuten alweer uit.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:36 schreef Tjabbo het volgende:[..]
vertel vertel...
quote:Street?
Op vrijdag 9 januari 2004 21:39 schreef yvonne het volgende:
Duitsedegelijkheid, kloon van gebande user, weg ermee.
quote:Ghehe die was er al weer.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:42 schreef Xtreem het volgende:[..]
Street?
quote:heheh dat klopt ja. die hebben zo'n juspan helemaal vol met jus en daar drijven ze in. echte natte vetballen.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:41 schreef slashme het volgende:[..]
middagje op het teras gezeten tanken bij de beuk (geen loodvrij dus), trek gekregen, iets wat snel klaar was moest ik hebben (gehaktbal dus), kwam er na 5 minuten alweer uit.
Na enig navraag te hebben gedaan bleek dat ik dat artikel beter niet kon bestellen omdat deze zo een weekje of wat in de pan drijven daar.
Je moet daar ook boerenschnitzel bestellen, niets anders
quote:Die mag nog posten.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:49 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Ghehe die was er al weer.
bier2k4?
quote:idd en street niet. dat had ik dus fout.
Op vrijdag 9 januari 2004 21:51 schreef slashme het volgende:[..]
Die mag nog posten.
Mensen, ik heb ThaFreak vandaag gemist.
Uiteraard met zijn auto bezig terug te krijgen, en kerel als je dit leest,
hoe staat het ermee?
quote:Ja, ik had ook nog info voor hem maar hij zal wel in noorwegen zitten.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:15 schreef Tjabbo het volgende:
En omhoog met die klootzak!Mensen, ik heb ThaFreak vandaag gemist.
Uiteraard met zijn auto bezig terug te krijgen, en kerel als je dit leest,
hoe staat het ermee?
quote:nee hij had zijn vlucht afgezegd.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:17 schreef slashme het volgende:[..]
Ja, ik had ook nog info voor hem maar hij zal wel in noorwegen zitten.
quote:geweldig nieuws kerel!
Op vrijdag 9 januari 2004 22:42 schreef ThaFreak het volgende:
en daar was die weer........beetje drukke dag gehad vandaag!
verzekering gaat voor alles zorgen........
ik mag hem wel ophalen wel met trailer omdat ik er nog niet mee mag rijden.......
verder is het zo dat ik hem in princiepe weer van de verzekering overkoop zodra die in nederland is (uitbetaalde bedrag - eventuele schade wat er nu op zit) Had ook_gek het dus helemaal goed......
Zodra die hier weer is is het een kwestie van nieuw kenteken aanvragen en daarmee is in princiepe de kwestie af.....
Morgen wordt de auto in beslag genomen door de noorweegse politie.......en ben ik dus morgen of uiterlijk zondag ochtend op weg naar noorwegen......
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 22:42 schreef ThaFreak het volgende:
en daar was die weer........beetje drukke dag gehad vandaag!
verzekering gaat voor alles zorgen........
ik mag hem wel ophalen wel met trailer omdat ik er nog niet mee mag rijden.......
verder is het zo dat ik hem in princiepe weer van de verzekering overkoop zodra die in nederland is (uitbetaalde bedrag - eventuele schade wat er nu op zit) Had ook_gek het dus helemaal goed......
Zodra die hier weer is is het een kwestie van nieuw kenteken aanvragen en daarmee is in princiepe de kwestie af.....
Morgen wordt de auto in beslag genomen door de noorweegse politie.......en ben ik dus morgen of uiterlijk zondag ochtend op weg naar noorwegen......
Ook_gek gelijk
quote:Jij hebt meer geluks engelen dan sommige mensen ooit zullen hebben
Op vrijdag 9 januari 2004 22:42 schreef ThaFreak het volgende:
en daar was die weer........beetje drukke dag gehad vandaag!
verzekering gaat voor alles zorgen........
ik mag hem wel ophalen wel met trailer omdat ik er nog niet mee mag rijden.......
verder is het zo dat ik hem in princiepe weer van de verzekering overkoop zodra die in nederland is (uitbetaalde bedrag - eventuele schade wat er nu op zit) Had ook_gek het dus helemaal goed......
Zodra die hier weer is is het een kwestie van nieuw kenteken aanvragen en daarmee is in princiepe de kwestie af.....
Morgen wordt de auto in beslag genomen door de noorweegse politie.......en ben ik dus morgen of uiterlijk zondag ochtend op weg naar noorwegen......
quote:dat ligt aan de snelle ambtenaren van de RDW.....maar max 2 weken gok ik zo......
Op vrijdag 9 januari 2004 22:45 schreef Tjabbo het volgende:[..]
geweldig nieuws kerel!
Mooi voor je.
hoe lang gaat dat kenteken aanvragen duren dan?
quote:een van de personen van de nw lancia club is een beetje wezen sneaken bij het huis van die persoon
Op vrijdag 9 januari 2004 22:46 schreef Xtreem het volgende:[..]
Super! Weet je al iets over de staat van de auto?Ook_gek gelijk
![]()
quote:yupz idd, had er maybe wel op gerekend dat ik hem totaal gesloopt ooit weer tegen zou komen maar dit
Op vrijdag 9 januari 2004 22:51 schreef PeuRac het volgende:[..]
Jij hebt meer geluks engelen dan sommige mensen ooit zullen hebben
quote:Dat was nog meer als ik, en je hebt toen ook super veel, geluk gehad. Bedoel, je had bijna niet meer kunnen Fok!-n
Op vrijdag 9 januari 2004 22:53 schreef ThaFreak het volgende:[..]
yupz idd, had er maybe wel op gerekend dat ik hem totaal gesloopt ooit weer tegen zou komen maar dit
Neej had ik echt 0,000% hoop op........
quote:yupz true true.....
Op vrijdag 9 januari 2004 22:55 schreef PeuRac het volgende:[..]
Dat was nog meer als ik, en je hebt toen ook super veel, geluk gehad. Bedoel, je had bijna niet meer kunnen Fok!-n
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 22:52 schreef ThaFreak het volgende:[..]
dat ligt aan de snelle ambtenaren van de RDW.....maar max 2 weken gok ik zo......
[..]een van de personen van de nw lancia club is een beetje wezen sneaken bij het huis van die persoon
En voor wat hij kon zien was die in perfecte staat nog, en het is hem zeker aangezien die naast de knipperlichten nog blank gaas had (moest nog zwart worden gespoten) voor meer lucht-toevoer
quote:Mét de lancia als het meezit met de rdw!
Op vrijdag 9 januari 2004 22:57 schreef ThaFreak het volgende:[..]
yupz true true.....
maar gelukkig nog fokking! en kicking.... all your asses @ the meet
quote:spreek je op de meet wel.....
Op vrijdag 9 januari 2004 22:57 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Wat peurac zegt.
quote:reken maar op 6 weken. Desalnietemin top nieuws. Ben bang dat de huidige "eigenaar" niet weet van de status van deze auto.
Op vrijdag 9 januari 2004 22:52 schreef ThaFreak het volgende:[..]
dat ligt aan de snelle ambtenaren van de RDW.....maar max 2 weken gok ik zo......
[..]
quote:zal de rdw morgen open zijn???
Op vrijdag 9 januari 2004 22:58 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Mét de lancia als het meezit met de rdw!
quote:Ik denk dat, dat er weining toe doet. Hij heeft alleen vette pech dan (als hij echt van niks weet, heb ik nog medelijden met hem ook).
Op vrijdag 9 januari 2004 23:00 schreef slashme het volgende:[..]
reken maar op 6 weken. Desalnietemin top nieuws. Ben bang dat de huidige "eigenaar" niet weet van de status van deze auto.
Ik zal eens navragen hoe lang t aanvragen van een kenteken duurt, bij nieuwe auto's door een aangesloten bedrijf, 4 werkdagen (dan licht het in de bus).
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 23:02 schreef ThaFreak het volgende:[..]
zal de rdw morgen open zijn???
edit voor m'n vorige post, ik loop geen stage meer , kan het dus niet meer vragen. Misschien dat er op de site wat over staat.
quote:6
Op vrijdag 9 januari 2004 23:00 schreef slashme het volgende:[..]
reken maar op 6 weken. Desalnietemin top nieuws. Ben bang dat de huidige "eigenaar" niet weet van de status van deze auto.
quote:je moet wachten op het keuringsstation. op rdw.nl kun je de huidige wachttijd zien trouwens. En het loont om verschillende stations de wachttijd op te vragen. Kan veel verschil in zitten.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:02 schreef PeuRac het volgende:[..]
Ik denk dat, dat er weining toe doet. Hij heeft alleen vette pech dan (als hij echt van niks weet, heb ik nog medelijden met hem ook).
Ik zal eens navragen hoe lang t aanvragen van een kenteken duurt, bij nieuwe auto's door een aangesloten bedrijf, 4 werkdagen (dan licht het in de bus).
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 23:05 schreef slashme het volgende:[..]
je moet wachten op het keuringsstation. op rdw.nl kun je de huidige wachttijd zien trouwens. En het loont om verschillende stations de wachttijd op te vragen. Kan veel verschil in zitten.
ps TF weetje wat het beteket dat als je auto van Engeland, via Frankrijk, naar Noorwegen is gegaan.
Die auto is gewoon vlak langs je gekomen
quote:Hey jij woont in enschede he!
Op vrijdag 9 januari 2004 23:02 schreef ThaFreak het volgende:[..]
zal de rdw morgen open zijn???
quote:ga morgen platen proberen te bestellen via vw dealer....
Op vrijdag 9 januari 2004 23:07 schreef PeuRac het volgende:[..]
Niet als je de juiste papieren nog hebt, de auto hoeft nl niet opnieuw ingevoerd worden.
ps TF weetje wat het beteket dat als je auto van Engeland, via Frankrijk, naar Noorwegen is gegaan.
Die auto is gewoon vlak langs je gekomen
quote:klopt die auto's worden omgecat in enschede
Op vrijdag 9 januari 2004 23:07 schreef PeuRac het volgende:[..]
Niet als je de juiste papieren nog hebt, de auto hoeft nl niet opnieuw ingevoerd worden.
ps TF weetje wat het beteket dat als je auto van Engeland, via Frankrijk, naar Noorwegen is gegaan.
Die auto is gewoon vlak langs je gekomen
quote:TF bij die gozer hierboven kun je, je oude chassis nummer ophalen, het kenteken heeft hij ook nog wel
Op vrijdag 9 januari 2004 23:11 schreef Tjabbo het volgende:[..]
klopt die auto's worden omgecat in enschede
quote:*verhuist
Op vrijdag 9 januari 2004 23:09 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Hey jij woont in enschede he!
Als de auto er op de meeting niet is, wat hoogst waarschijnlijk is, zouden we dan eens kunnen meeten? aangezien ik in enschede werk.
quote:note
Op vrijdag 9 januari 2004 23:13 schreef PeuRac het volgende:[..]
TF bij die gozer hierboven kun je, je oude chassis nummer ophalen, het kenteken heeft hij ook nog wel
quote:lijkt me dan gewoon cool. hoeft niet hoor.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:13 schreef ThaFreak het volgende:[..]
*verhuist
jongens help, tjabbo wil een prive-meet
spoiler:maar no problem hoor....
Mijn collega heeft je "verhaal" grotendeels meegkregen.
Die is ook zeer benieuwd.
Is tevens mijn beste kameraad, en toen ik het verhaal onder ogen kreeg was ik best geschokt. (wie niet) en heb het er met hem in grote lijnen over gehad. (hij is ook autogek )
hij heeft zich sinds kort geregged, en volgt je verhaal op de voet.
quote:Vinny ' the ambtenaar' the duke?
Op vrijdag 9 januari 2004 23:15 schreef Tjabbo het volgende:[..]
lijkt me dan gewoon cool. hoeft niet hoor.
Mijn collega heeft je "verhaal" grotendeels meegkregen.
Die is ook zeer benieuwd.
Is tevens mijn beste kameraad, en toen ik het verhaal onder ogen kreeg was ik best geschokt. (wie niet) en heb het er met hem in grote lijnen over gehad. (hij is ook autogek )
hij heeft zich sinds kort geregged, en volgt je verhaal op de voet.
quote:En het adres van die gast in noorwegen moet ik ook nog wel ergens hebben liggen.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:13 schreef PeuRac het volgende:[..]
TF bij die gozer hierboven kun je, je oude chassis nummer ophalen, het kenteken heeft hij ook nog wel
quote:Vinny ' the ambtenaar' the duke.
Op vrijdag 9 januari 2004 23:16 schreef Xtreem het volgende:[..]
Vinny ' the ambtenaar' the duke?
quote:Waarom heb je mij niet gewoon gebelt
Op vrijdag 9 januari 2004 23:16 schreef Tjabbo het volgende:[..]
En het adres van die gast in noorwegen moet ik ook nog wel ergens hebben liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |