abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 juni 2001 @ 23:28:47 #1
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_1110660
Een aantal weken geleden werd ik via audiogalaxy aangenaam verrast door de daar gehoste artiest Songs: Ohia.

Deze vreemde artiestennaam behoort toe aan Jason Molina die op IMO fantastische wijze allerlei muziekinvloeden (volgens audiogalaxy van o.a. Neil Young en Will Oldham (aka Bonnie 'Prince' Billy, aka the Palace Brothers)) mengt tot muziekstukjes met een geheel eigen karakter.

Er zijn helaas maar 4 nummers van hem te vinden, maar ik vind ze zo mooi dat ik de c.d.'s wil kopen (en dan met name de c.d. The Lioness)

Mijn vraag aan jullie is nu, wie kent deze muziek en wie heeft de complete c.d.('s), en is (zijn) deze net zo goed als die andere vier nummers?

vrijdag 29 juni 2001 @ 09:08:26 #2
12525 X4x4
 ouwe duimelaar
pi_1112054
Tan is zo vriendelijk geweest mij 1 nummer op te laden en , ze heeft gelijk ,
tis prachtig!

dusse, stuur de rest maar Tan!

vrijdag 29 juni 2001 @ 17:05:21 #3
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_1115341
Verder niemand Valt me een beetje tegen van jullie
  zaterdag 1 maart 2003 @ 17:57:15 #4
48774 Matthis
Voor een dag van morgen...
pi_8796064
ik heb nu The Lioness, Mi Sei Apparso Come Un Fantasmo, Ghost Tropic, Didn't It Rain

en normaal gezien maandag Magnolia

Love is a color only the blind can see...
pi_8797689
Ik heb Axxess & Ace, wat zijn beste album is.

Verder heb ik een CD getiteld The Ghost, die via import binnen gekomen is en praktisch onverkrijgbaar is hier. Hoorde bij de Canadese tour.

Denk bij Songs : Ohia idd aan verstilde, akoestische songs met prachtige teksten.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_8836487
songs:ohia, impala, axxess&ace, the lioness, the ghost, mi sei..., didn't it rain staan hier in de kast.
the lioness is wat mij betreft de beste. de combinatie arab strap/jason molina is brilliant.
ook live in het patronaat deden ze het erg goed.
en wat vinden we van de nieuwe cat power????
pi_9859524
vanavond ik kleine zaal, 013 tilburg....

anybody?

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  vrijdag 18 april 2003 @ 14:25:58 #8
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_9860443
Zondagavond in de Ekko. Heb ze al gezien in Rotown 2/3 weken geleden.
I make love in theory and touch myself in practice
  zaterdag 19 april 2003 @ 00:39:38 #9
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_9873181
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 13:32 schreef MadScientist het volgende:
vanavond ik kleine zaal, 013 tilburg....

anybody?

Ik was er... Belachelijk korte set, helaas (50 minuten geloof ik), maar de "nieuwe" alt.country-aanpak beviel me op zich wel; al vind ik het toch minder dan pakweg The Lioness.
De twee voorprogramma's had ik trouwens gemist (treinvertraging van degene die onze kaartjes had... Lang leve de NS ), dus daar kan ik helaas weinig over zeggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 19-04-2003 01:09]

pi_9874766
ja, komt door de stomme programmering van 013. om 23:00 begint audioblast (waar dus werkelijk geen hond komt opdagen!!) dus moet er omgebouwd worden. er was wel wat meer tijd ingepland maar het loopt allemaal een beetje uit en Songs heeft dus krap een uurtje. jammer

het voorprogramma waren een erg wazige singer/songwriter en Bingo Trappers, die laatsten waren wel ok

ik kende van Songs: ohia alleen wat ouder werk, ik kon me niet erg inleven in de country omschakeling, maar op zich heb ik me best vermaakt

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  dinsdag 17 februari 2004 @ 01:30:32 #11
182 Asphyxion
The Point Of No Return
pi_17244907
Een hele grote kick, maar Jason Molina heeft net een album uitgebracht op Secretly Canadian onder z'n eigen naam... Dit gaat meer de Bonnie Prince Billy kant op...
I make love in theory and touch myself in practice
pi_17253836
Ik zit nu de nieuwe te luisteren, Pyramid Electric Co.

Daar word je een partij depressief van zeg! Al het sprankelende van Magnolia is weer verdwenen...

Of het erg is? Voor Jason Molina zelf wel lijkt mij, maar als luisteraar ben ik blij met de afwisseling die hij mij weet te bieden.

Oh ja, de plaat is alleen op vinyl uit, met daarin een cd'tje gestoken.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')