quote:
Op donderdag 8 januari 2004 18:52 schreef Five_Horizons het volgende:Ga jij dan zelf eens helpen. Laten we al die criminelen inderdaad slecht gaan behandelen... dan weet je tenminste zeker dat ze draaideurcriminelen worden....
omdat ze niet geaaid worden gaan ze het vaker doen?
JUIST omdat ze het zo heerlijk hebbne in dat hotel gaan ze vaker plegen. waarom denk je dat ze zo vaak gepakt worden? echt niet omdat ze het zo vervelend vinden.
quote:Volstrekte onzin. Dat tuig kun je opsluiten in een gevangenis die 39x zo weinig kost, moet jij eens opletten als ik het voor het zeggen had. Op water en brood, desnoods met z'n 10'en in een cel. Weg met die hotels, ik zag een paar maanden geleden een item op TV over de bouw van een nieuwe vleugel voor een TBS kliniek. Dat schorriemorrie kreeg verdomme meer ruimte en luxe dan in een vrijstaand huis in een dure buurt, echt niet normaal meer!
Op donderdag 8 januari 2004 18:25 schreef Leshy het volgende:[..]
En wat als een paar van die criminelen nou eens jouw pa overvallen en in elkaar slaan, en vervolgens vrijuit gaan omdat er een cellentekort is? Kom je dan klagen dat er meer gevangenissen gebouwd moeten worden?
Ja, het gaat slecht in de zorg, en ja, daar moet veel meer aandacht aan besteed worden. En ja, dat treft een heleboel mensen, maar dat neemt niet weg dat andere zaken even zo belangrijk zijn.
De TS heeft helemaal gelijk, waar gaat dit fokking land heen met dit soort prioriteiten? Criminelen, allochtonen e.d. zijn heilig terwijl normale burgers steeds meer uitgeknepen worden. Belachelijk!
quote:Grappig dat jij, ondanks al die goede ideeen, dat dan toch niet hebt
Op donderdag 8 januari 2004 21:40 schreef StefanP het volgende:[..]
Volstrekte onzin. Dat tuig kun je opsluiten in een gevangenis die 39x zo weinig kost, moet jij eens opletten als ik het voor het zeggen had.
quote:Volgens mij moet je een bepaald soort mens zijn om die richting op te willen. Parasitair, lui en megalomaan bijvoorbeeld.
Op donderdag 8 januari 2004 21:45 schreef Muizig het volgende:[..]
Grappig dat jij, ondanks al die goede ideeen, dat dan toch niet hebt
Ik werk wel gewoon fatsoenlijk voor m'n werk, dank je feestelijk. Ik zie mezelf al met varkens, profiteurs en uitvreters als Singh Varma, Rosemuller en Halsema in één kamer zitten, dat zou ik niet lang uithouden.
quote:Goed uit je nek kletsen kun je in ieder geval al!
Op donderdag 8 januari 2004 21:40 schreef StefanP het volgende:[..]
Volstrekte onzin. Dat tuig kun je opsluiten in een gevangenis die 39x zo weinig kost, moet jij eens opletten als ik het voor het zeggen had. Op water en brood, desnoods met z'n 10'en in een cel.
quote:*PROEST*
Op donderdag 8 januari 2004 20:43 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
omdat ze niet geaaid worden gaan ze het vaker doen?
JUIST omdat ze het zo heerlijk hebbne in dat hotel gaan ze vaker plegen. waarom denk je dat ze zo vaak gepakt worden? echt niet omdat ze het zo vervelend vinden.
Logische redenatie ja.....
quote:Bron?
Op donderdag 8 januari 2004 22:21 schreef Hayek het volgende:
misschien dat die problemen juist veroorzaakt worden door teveel geld en regelgeving, in belgie gaat er minder geld heen, en zijn er minder regels en meer marktwerking, en daar gaat het stukken beter
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:24 schreef Five_Horizons het volgende:[..]
Bron?
quote:http://www.cbs.nl/nl/publicaties/publicaties/algemeen/index/index1409.pdf
De kosten van de gezondheidszorg in dollars per hoofd
lopen eveneens sterk uiteen. In Nederland wordt voor het GVP
per inwoner meer uitgegeven dan in België,[...]
De intramurale zorg omvat onder andere de zorg die verstrekt
wordt in ziekenhuizen, verpleeghuizen en psychiatrische inrichtingen.
Om de pakketten in de landen vergelijkbaar te maken,
zijn onder meer ook de verloskundige hulp, de laboratoriumverrichtingen
en de ambulante geestelijke gezondheidszorg tot de
intramurale zorg gerekend. De uitgaven aan intramurale zorg vertonen
een gelijk beeld als de totale uitgaven aan de gezondheidszorg.
In België zijn de uitgaven per inwoner het laagst, in Zwitserland
het hoogst. In België wordt 1 109 dollar per inwoner aan deze
soort zorg uitgegeven, in Zwitserland daarentegen 2016
[Dit bericht is gewijzigd door Hayek op 08-01-2004 22:35]
Conclusie is niet goed te trekken denk ik.
quote:nee, maar je kan in ieder geval wel stellen dat meer uitgaven niet automatisch leid tot betere zorg, en dat is wat de TS beweerd
Op donderdag 8 januari 2004 22:33 schreef Five_Horizons het volgende:
Zoveel scheelt het niet met Belgie en Nederland. (ong. 9%) en zou het in Zwitserland dan twee keer zo slecht gaan in de zorg?Conclusie is niet goed te trekken denk ik.
Van die praat-mensen aan wie je geen flikker hebt, die alles alleen lastiger en moeilijker maken. Dat is meteen dezelfde reden dat in Duitsland ook 4x zoveel misdrijven worden opgelost bij de politie.
Hier hebben we een overvloed aan mensen die zichzelf o zo belangrijk vinden, "manager" zijn ze dan.
quote:Ook dat is niet te zeggen. Wie weet (ik nog niet in elk geval) of het in Zwitserland misschien een "hemel op aarde" is in de zorg.
Op donderdag 8 januari 2004 22:34 schreef Hayek het volgende:[..]
nee, maar je kan in ieder geval wel stellen dat meer uitgaven niet automatisch leid tot betere zorg, en dat is wat de TS beweerd
quote:precies, en door meer marktwerking gaan de inefficiente elementen er automatisch uit
Op donderdag 8 januari 2004 22:37 schreef StefanP het volgende:
In Nederland is maar liefst 16% van het personeel middelmanagement. Ter vergelijking in Duitsland: 6%.Van die praat-mensen aan wie je geen flikker hebt, die alles alleen lastiger en moeilijker maken. Dat is meteen dezelfde reden dat in Duitsland ook 4x zoveel misdrijven worden opgelost bij de politie.
Hier hebben we een overvloed aan mensen die zichzelf o zo belangrijk vinden, "manager" zijn ze dan.
quote:Nee, jouw soort dan. Het liefst gaf jij er 78 miljoen aan uit, of niet? Dan kunnen die 120 jongens -die vast een slechte jeugd hebben gehad- tenminste in alle rust bijkomen van die ellendige maatschappij die ze alleen onheus bejegent. Want ze bedoelen het zo slecht nog niet, het is de schuld van de gewone burger.
Op donderdag 8 januari 2004 22:18 schreef KreKkeR het volgende:[..]
Goed uit je nek kletsen kun je in ieder geval al!
Mensen als jij hebben het lang genoeg geprobeerd, kijk maar eens wat er van is gekomen. Wereldvreemd, naïef figuur. Geld is zo makkelijk uit te geven als het niet van jou is - zo denken die achterlijke politici er ook over. En maatschappelijke problemen, ach, dat beeldt dat gepeupel zich alleen maar in. In onze villa's in Wassenaar zijn er toch immers ook geen allochtonen, criminelen, slechte scholen en wachtlijsten? Nou, dan in de rest van Nederland vast ook niet!
quote:Dat hebben we gemerkt, er is jarenlang, elk jaar meer geld naar de zorg gegaan, en ondertussen wordt het alleen maar slechter.
Op donderdag 8 januari 2004 22:44 schreef H.M.Murdock het volgende:
Nou ik vind iwel dat al dat geld in de zorg moet en ik denk ook dat door meer geld in de zorg te steken de zorg erop vooruit zal gaan.
quote:Ja ik bedoel er niet alleen mee te zeggen dat er alleen meer geld naar toe moet er moet ook beter onderzocht worden waar het geld naar toe gaat en hoe het besteed wordt natuurlijk. Maar daar gaat bij de regering ook geen lampje over branden (zucht)...
Op donderdag 8 januari 2004 22:47 schreef Hayek het volgende:
Dat hebben we gemerkt, er is jarenlang, elk jaar meer geld naar de zorg gegaan, en ondertussen wordt het alleen maar slechter.
quote:Wat je nu beschrijft is marktwerking, daar ben ik ook voor. Dus je geeft meer macht aan het ziekenhuis in plaats van dat je alles van bovenaf probeert te regelen, gevolg is dat men efficienter te werk gaat
Op donderdag 8 januari 2004 22:50 schreef H.M.Murdock het volgende:
Ja ik bedoel er niet alleen mee te zeggen dat er alleen meer geld naar toe moet er moet ook beter onderzocht worden waar het geld naar toe gaat en hoe het besteed wordt natuurlijk. Maar daar gaat bij de regering ook geen lampje over branden (zucht)...
Kortom,men moet is niet zo zeuren in de zorg,maar gewoon werken.Laat ik het zo stellen,ik moet harder werken dan hun,en ik verdien veel minder bruto!
quote:Nou zoals jij het beschrijft kan ik het niet beschrijven
Op donderdag 8 januari 2004 22:54 schreef Hayek het volgende:
Wat je nu beschrijft is marktwerking, daar ben ik ook voor. Dus je geeft meer macht aan het ziekenhuis in plaats van dat je alles van bovenaf probeert te regelen, gevolg is dat men efficienter te werk gaat
quote:Verpleegkundige (gewoon de oude "A"-opleiding) is fw 50 en dat is absoluut geen ¤ 3000,--
Op donderdag 8 januari 2004 22:55 schreef Corona1972 het volgende:
zitten.Dat is fw 50 en fw55,ofwel rond die 3000 ¤ bruto per maand.
quote:jezus wat een infantiele opmerking,lees het stuk eerst eens.
Op donderdag 8 januari 2004 18:25 schreef teknomist het volgende:
Worden er cellen bijgebouwd is het weer niet goed. Nederlanders zijn nooit tevreden en hebben altijd wat te klagen; jij bevestigt dat stereotype alleen maar weer.
Het gaat erom dat er 39 miljoen (!!!!!!!!!) euro voor de opvang van 136 gevangenen gebruikt wordt,39 miljoen,voor 136 cellen,lijkt mij een beetje veel....denk dat de maker van dit topic bedoelt dat dat geld over de balk smijten is,terwijl dat geld beter in de zorg besteed kan worden,waar het ook hard nodig is.
Mijns inzien hoeft een gevangene echt geen grote cel,hok van 3 bij 3 is genoeg,hadden ze maar geen crimineel moeten worden.Dat hoeft echt geen 39 miljoen te kosten,begrijp best waarom ie pissig is.
Reken eens uit hoeveel doktoren/verple(e)g(st)ers je een baan met redelijk jaarsalaris kan aanbieden voor dat geld....
quote:Een heleboel en dat is nu net de reden dat veel mensen "weglopen" uit de zorg...
Op donderdag 8 januari 2004 23:04 schreef thunderbunny het volgende:[..]
Reken eens uit hoeveel doktoren/verple(e)g(st)ers je een baan met redelijk jaarsalaris kan aanbieden voor dat geld....
quote:Wat een belachelijke onzin. Waar leid jij dit allemaal uit af? Heb je altijd zo'n gebrek aan kennis mbt hetgeen je over spreekt of heb je vandaag toevallig je dag niet?
Op donderdag 8 januari 2004 22:41 schreef StefanP het volgende:[..]
Nee, jouw soort dan. Het liefst gaf jij er 78 miljoen aan uit, of niet? Dan kunnen die 120 jongens -die vast een slechte jeugd hebben gehad- tenminste in alle rust bijkomen van die ellendige maatschappij die ze alleen onheus bejegent. Want ze bedoelen het zo slecht nog niet, het is de schuld van de gewone burger.
Dat er geld over de balk wordt gesmeten kan best het geval zijn. Dat mensen hier wat aan willen veranderen, prima. Maar slap populair geblaat zoals dat van jou daar word ik toch zo moe van.
Och jee, het gaat even slecht, dus laten we meteen maar alle rechten van de (minderjarige) crimineel overboord gooien niet en Zuid-Amerikaanse toestanden gaan nastreven. Dan weten we tenminste helemaal zeker dat deze jongeren hopeloos verloren zijn bij terugkeer in de maatschappij.
Persoonlijk spreken de strenge (doch menselijke) disciplinaire heropvoedingskampen, zoals in de VS, mij nog steeds erg aan. Vraag is echter of deze behandeling (in de Nederlandse maatschappij) een positief effect zal hebben. Volgens mij bleek uit onderzoek dat dit soort kampen in Nederland een stuk minder effect zouden hebben. Maar exacte details heb ik hier niet over. Weet iemand anders hier wat meer over?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |