quote:ja dan moet je ook niet klagen en blij zijn dat we het hier beter hebben dan in afrika ... als we zo gaan redeneren.. wat een drog reden.
Op donderdag 8 januari 2004 19:09 schreef PLAE@ het volgende:[..]
nee, ik zeg gewoon dat we hier in Nederland blij mogen zijn. Omdat er zo weinig gestaakt wordt. En dat de loonsonderhandelingen hier gaan om zo'n 1%. In andere landen staakt men veel sneller en eisen ze zo een % of 6. Dus zo'n last hebben we hier niet van die rooier rakkers.
owja en wat betreft die pedo's ik vind het ook belachelijk. Maar zo druk kan ik me om zo'n protest niet maken. Als ik zo'n gast tegen het lijf loop maak ik er zelf wel korte metten mee. Daarvoor vertrouw ik niet op t rechtssysteem hier.
quote:Zonder nu in een bashdebejaardendiscussie te komen:
Op donderdag 8 januari 2004 19:06 schreef ROLLENDE_BABBA het volgende:[..]
Nee maar ze hebben er wel voor gezorgd dat jij in een welvarend land leeft.
Je moet eens respect tonen voor ouderen!
Alle ouderen MOESTEN wel hard werken, anders hadden ze geen nagel om hun kont te krabben. Dan kan ik het nog verder trekken: Als de Amerikanen geen Marshallhulp hadden gestuurd, dan.....
Respect moet je verdienen en dat heeft hier niets mee te maken.
Dat ik in welvaart leef heeft meer te maken met het feit dat ik zelf hard werk en ja, mijn ouders hebben mijn opleiding betaald, maar dan hoef ik ze niet tot in lengte van jaren te eren hoor.
quote:als je er 2500 voor vangt doe je wel iets verkeerd.
Op donderdag 8 januari 2004 19:07 schreef Phibian1976 het volgende:
Als je iemand om het leven brengt verdien je al gauw 2500 euro per markering. Dus 3 mensen per maand en je kunt doen en laten wat je wil. Drugs op dit moment doen het ook goed. De maatschappij is op dit moment heel erg gematerialiseert we geven niets meer om onze medemens. Hoelang nog voor dat een menseleven niets meer voorsteld en we mekaar gaan afmaken over onze bezittingen.
Maar wat betreft de criminalisering heb je gelijk. Ik ben er allang achter dat je op andere manieren veel makkelijker geld kan verdienen (wat je ook allemaal zelf mag houden). De jeugd doet ook veel meer in handelen dan vroeger denk ik.
quote:Tja... dus zoals je zelf al aangeeft moeten we wel besparen op zaken omdat het toch wel naar andere dingen toe gaat... dus er is geen vetpot.
Op donderdag 8 januari 2004 19:10 schreef PLAE@ het volgende:[..]
Nederland spaart niks. Alles wordt meteen weer uitgegeven.
en schelden hoeft niet hoor
quote:Dan zal ik waarschijnlijk ook heel emotioneel reageren. Wat niet automatisch wil zeggen dat ik hierdoor ook gelijk heb.
Op donderdag 8 januari 2004 18:16 schreef ROLLENDE_BABBA het volgende:[..]
Wacht maar tot het jouw vader overkomt! dan piep je wel anders!
Godverdomme 35 kilometer moeten rijden in een ambulance om ergens opgenomen te worden terwijl zijn hart ermee ophoud?
Dit neemt overigens niet weg dat ik het belachelijk vind dat iemand 35 km moet rijden naar een ander ziekenhuis. Daar ben ik het echt helemaal met je over eens.
Of de redenatie mbt het cellencomplex helemaal opgaat weet ik niet. Ik weet namelijk niet hoeveel van die 39 miljoen is uitgegeven aan 'luxe' (ook vrij relatief trouwens) en hoeveel aan echte noodzaak (ook weer iets relatiefs).
In ieder geval is zo'n cellencomplex nodig. Dus die 39 miljoen of op z'n minst een deel ervan is gewoon nodig om de criminelen weg te stoppen.
De discussie over of dit cellencomplex extra positief effect zal hebben of niet en over hoeveel van die 39 miljoen misschien had kunnen worden besteed aan andere zaken, zou als we zicht hadden op de afzonderlijke aspecten waar dit geld naartoe gaat, een goede discussie kunnen zijn. Maar ik heb dat op dit moment in ieder geval niet. En de aflevering van Netwerk heb ik helaas ook niet gezien. Zal als ik tijd heb deze aflevering eens gaan bekijken.
Hoe is het nu eigenlijk met je pa?
quote:Dat zeg ik toch niet?
Op donderdag 8 januari 2004 19:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Nee, dat hebben ze zeker niet, moeten we ze dan maar allemaal een spuitje geven als ze boven de 65 komen? Of zouden we gewoon met z'n allen die kosten voor goede bejaardenzorg betalen, of ben ik nu een "gevaarlijk links persoon"?
Sterker nog: Je slaat met het vertgedrukte zinnetje de spijker op de kop, maar wat er nu gebeurt is dat wij juist dat de afgelopen jaren niet voldoende hebben gedaan en eigenlijk nog steeds niet doen.
50 euro per maand voor het ziekenfonds is helemaal niks, daar red je het gewoon niet mee.
quote:daar ga ik nu dus kijken...
Op donderdag 8 januari 2004 19:13 schreef KreKkeR het volgende:[..]
Dan zal ik waarschijnlijk ook heel emotioneel reageren. Wat niet automatisch wil zeggen dat ik hierdoor ook gelijk heb.
Dit neemt overigens niet weg dat ik het belachelijk vind dat iemand 35 km moet rijden naar een ander ziekenhuis. Daar ben ik het echt helemaal met je over eens.
Of de redenatie mbt het cellencomplex helemaal opgaat weet ik niet. Ik weet namelijk niet hoeveel van die 39 miljoen is uitgegeven aan 'luxe' (ook vrij relatief trouwens) en hoeveel aan echte noodzaak (ook weer iets relatiefs).
In ieder geval is zo'n cellencomplex nodig. Dus die 39 miljoen of op z'n minst een deel ervan is gewoon nodig om de criminelen weg te stoppen.
De discussie over of dit cellencomplex extra positief effect zal hebben of niet en over hoeveel van die 39 miljoen misschien had kunnen worden besteed aan andere zaken, zou als we zicht hadden op de afzonderlijke aspecten waar dit geld naartoe gaat, een goede discussie kunnen zijn. Maar ik heb dat op dit moment in ieder geval niet. En de aflevering van Netwerk heb ik helaas ook niet gezien. Zal als ik tijd heb deze aflevering eens gaan bekijken.Hoe is het nu eigenlijk met je pa?
quote:Sterkte!
Op donderdag 8 januari 2004 19:15 schreef ROLLENDE_BABBA het volgende:[..]
daar ga ik nu dus kijken...
quote:Tja, in de toekomst zal er gewoon veel meer aan zorg betaald moeten worden, dan maar minder op vakantie!
Op donderdag 8 januari 2004 19:14 schreef Five_Horizons het volgende:[..]
Dat zeg ik toch niet?
Sterker nog: Je slaat met het vertgedrukte zinnetje de spijker op de kop, maar wat er nu gebeurt is dat wij juist dat de afgelopen jaren niet voldoende hebben gedaan en eigenlijk nog steeds niet doen.
50 euro per maand voor het ziekenfonds is helemaal niks, daar red je het gewoon niet mee.
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 19:12 schreef wierdo6 het volgende:[..]
Tja... dus zoals je zelf al aangeeft moeten we wel besparen op zaken omdat het toch wel naar andere dingen toe gaat... dus er is geen vetpot.
quote:Is dit de oorzaak daarvan?
De staatsschuld stijgt volgend jaar met 6,9 miljard gulden tot 518.356.000.000 gulden. Omgerekend bedraagt de staatsschuld 33.016 gulden per inwoner.Over de staatsschuld moet 31,2 miljard gulden rente worden betaald. Per dag betaalt iedere Nederlander ƒ 5,44 rente over de staatsschuld.
quote:Of de manier waarop alles nu geregeld is veranderen (zoals nu al gebeurd).
Op donderdag 8 januari 2004 19:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Tja, in de toekomst zal er gewoon veel meer aan zorg betaald moeten worden, dan maar minder op vakantie!
Zorg meer voor jezelf zeg ik nu. Maarja als ik wat heb piep ik wel anders natuurlijk.
quote:Tja, je kunt de boel ook gaan regelen zoals in amerika, daar laten ze je gewoon op de grond liggen doodbloeden als je geen ziektekostenverzekering kan betalen.
Op donderdag 8 januari 2004 19:19 schreef PLAE@ het volgende:[..]
Zorg meer voor jezelf zeg ik nu.
quote:Dat kan in Nederland wettelijk al niet
Op donderdag 8 januari 2004 19:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Tja, je kunt de boel ook gaan regelen zoals in amerika, daar laten ze je gewoon op de grond liggen doodbloeden als je geen ziektekostenverzekering kan betalen.
Maar dat is ook weer het andere uiterste....
quote:jep zie John Q.
Op donderdag 8 januari 2004 19:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Tja, je kunt de boel ook gaan regelen zoals in amerika, daar laten ze je gewoon op de grond liggen doodbloeden als je geen ziektekostenverzekering kan betalen.
maar daar zitten we ook niet op te wachten natuurlijk
De klappen van bezuinigingen moeten ergens vallen. En natuurlijk wil je niet dat ze in de gezondheidszorg vallen als je daar net iets mee te maken hebben. En niet dat ze in de weet ik veel wat vallen als je daar wat mee te maken hebt.
Gezondheidszorg in Nederland is nog wel ok. Het is beter dat je 35 km verderop naar het ziekenhuis moet dan dat je nergens heenkan.
btw voor je vader wil je altijd het beste. Maar ik hoop voor de TS dat hij toch met een redelijk gevoel over dat ziekenhuis daar terugkomt.
quote:Wetten zijn te veranderen.....
Op donderdag 8 januari 2004 19:24 schreef Five_Horizons het volgende:[..]
Dat kan in Nederland wettelijk al niet
Maar dat is ook weer het andere uiterste....
quote:Mijn pa kwam twee jaar geleden met een bloedende aorta fietsend het IJsselland in, omdat men in het St. Fransicus een jaar lang de verkeerde diagnose had gesteld en wanneer de huisarts niet NET op tijd de juiste diagnose gesteld had was een en ander te laat, en kwam er 10 dagen na een zeer zware spoedoperatie fluitend weer uit.
Op donderdag 8 januari 2004 18:11 schreef ROLLENDE_BABBA het volgende:
Moet per ambulance 30 kilometer verderop gebracht worden om opgenomen te worden in een tyfusziekenhuis: Het IJsselland ziekenhuis in Capelle!!!!!!!! Staat bekend als een smerig en fout ziekenhuis, kortom SLECHT!!!! Alle zalen staan daar leeg. (niet zo raar)
Prima ziekenhuis
quote:Klopt, maar ik vrees dat weinig artsen zich daar iets van aantrekken...
Op donderdag 8 januari 2004 19:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Wetten zijn te veranderen.....
quote:Je overdrijft wel ernstig door te beweren dat het amerikaanse toestanden aan het worden zijn. Dat is nog een flink aantal stappen verder.
het is idd een uiterste ja, maar het gaat (heel langzaam) wel steeds meer naar dat uiterste toe.
quote:Dat weet ik. Ik heb een ziekenfondsverzekering die eigenlijk geen reet kost )in ons geval het goedkoopste alternatief en deze verzekering dekt in de meeste gevallen nog steeds alles.
Ik weet niet of je een ziekenfondsverzekering hebt, maar in het "kale" pakket zit dus echt maar verdomd weinig, en zelfs bij de aanvullende pakketten moet je nog ongelooflijk veel zelf betalen in veel gevallen. Als het een beetje ongelukkig uitpakt kan dat oplopen tot duizenden euro's per jaar. Dat zal niet iedereen gebeuren, maar de mensen die het wel gebeurd zijn gewoon de lul als ze dat niet kunnen betalen.
Maar die duizenden euro's van die gevallen die jij op noemt moeten nu ook gewoon betaald worden en zolang veel mensen van de zorg gebruik maken (en dat wordt steeds meer: vergrijzing en minder werkenden die premie betalen), zullen wij toch echt ALLEMAAL veel meer moeten gaan betalen.
quote:off topic:
Op donderdag 8 januari 2004 19:31 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Mijn pa kwam twee jaar geleden met een bloedende aorta fietsend het IJsselland in, omdat men in het St. Fransicus een jaar lang de verkeerde diagnose had gesteld en wanneer de huisarts niet NET op tijd de juiste diagnose gesteld had was een en ander te laat, en kwam er 10 dagen na een zeer zware spoedoperatie fluitend weer uit.
Prima ziekenhuis
Ik denk niet dat jouw huisarts de juiste diagnose heeft gesteld, maar wel dacht dat er iets anders aan de hand was (vader wel OK nu?)
quote:Ik zeg niet dat het al Amerikaanse toestanden zijn of dat het ooit zo erg zal worden, maar we bewegen er wel naar toe, niet er van af.
Op donderdag 8 januari 2004 19:33 schreef Five_Horizons het volgende:Je overdrijft wel ernstig door te beweren dat het amerikaanse toestanden aan het worden zijn. Dat is nog een flink aantal stappen verder.
[..]Dat weet ik. Ik heb een ziekenfondsverzekering die eigenlijk geen reet kost )in ons geval het goedkoopste alternatief en deze verzekering dekt in de meeste gevallen nog steeds alles.
(al tijden geen echt beroep op hoeven doen, gelukkig)
quote:En wat mij betreft terecht en een goede zaak!
Op donderdag 8 januari 2004 19:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:[..]
Ik zeg niet dat het al Amerikaanse toestanden zijn of dat het ooit zo erg zal worden, maar we bewegen er wel naar toe, niet er van af.
quote:En als je een verzekering hebt, is de verzekeraar "nat" en aldus iedereen die premie betaalt....
Ziekfonds vergoed nog wel de dingen als huisarts en dergelijke, maar wacht maar tot er eens iets met je gebit misgaat en je hebt geen uitgebreide verzekering, dan ben je nat....
quote:Als de verzekeraar betaalt ja.
Op donderdag 8 januari 2004 19:46 schreef Five_Horizons het volgende:
En als je een verzekering hebt, is de verzekeraar "nat" en aldus iedereen die premie betaalt....
quote:Dat heeft hij dus wel.
Op donderdag 8 januari 2004 19:34 schreef Five_Horizons het volgende:[..]
off topic:
Ik denk niet dat jouw huisarts de juiste diagnose heeft gesteld, maar wel dacht dat er iets anders aan de hand was
(vader wel OK nu?)
Dit klinkt wel heel slagvaardig van de huisarts, maar mijn vader liep al anderhalf jaar onder behandeling bij een andere arts in het St. Fransicus zoals gezegd, wat niet veel hielp. Ik heb mijn vader ook diverse malen aangeraden terug te gaan naar de huisarts (wat hij deed) en een second opinion te vragen bij een ander ziekenhuis (wat mijn vader dus NIET deed), maar de huisarts bestede er eigenlijk nooit enige aandacht aan.
Deze laatste keer was er toevallig een stagaire bij de huisarts, keek hij even wat verder dan de obvious en stelde de juiste diagnose. Vreemd is dan weer wel dat hij niet direkt een ambulance heeft gebeld en mijn vader over zijn hachelijke toestand inlichte, maar de beste man op eigen gelegenheid naar het ziekenhuis liet gaan.
Mijn vader is dus rustig naar huis gefietst om tegen mijn moeder te vertellen dat hij naar het ziekenhuis moest. Heeft thuis nog een zwaar sjekkie gedraaid, en is vervolgens op de fietst gestapt en naar het ziekenhuis gefietst (kilometertje of 2).
Hij meldt zich in het ziekenhuis aan de balie, waar al een heel spoedteam klaar stond (die verwachtte ook een ambulance met loeiende sirene) en is direkt geopereerd. Aorto is dus van net onder het hart, tot aan de liezen vervangen door kunststof pijp. Alles gaat nu prima.
quote:dus?
Op donderdag 8 januari 2004 18:16 schreef Dovenwereld het volgende:[..]
Nee ja. maar het komt door tekort van personeel:
oorzaken:
lage salarissen voor verplegers zorgt minder mensen in de personeel. daar kan je niets doen. ziekenhuizen hebben ook zelf iet goed georganiseerd. management van de ziekenhuis is ook goed misgegaan.
bij gevangenis is eer gene htoel. je ziet wel slaapkamer maar het is toch een cel..:
een ijzeren deur en glas is niet gewoon maar supersterk.
die mensen flikker je maar lekker in de stront. al krijgen ze malaria, moeten ze maar niet crimineel doen.
Die man moet gewoon opgenomen worde klaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |