abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17622252
Misschien weten jullie dit. Op de sountrack van 'Lost in Translation' (mooie film trouwens) staat een nummer van Kevin Shields met de titel 'City Girl'. En Kevin Shields is natuurlijk van My Bloody Valentine. Nou vroeg ik me af of dit nummer speciaal voor deze film gemaakt is, of dat het ergens anders vandaag komt.

En dan kan ik ook wel even vragen of jullie misschien iets aan kunnen raden van 'Experimental Audio Research'?
Aldus.
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:27:35 #152
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_17628977
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 09:27 schreef Z het volgende:

[..]

Hmm, dan ben ik wel benieuwd welk nummer je bedoelt. Ik ken geen nummers van ze waarin ze ook maar enigszins op Radiohead lijken. Dus het antwoord op je vraag is dus waarschijnlijk; 'nee, niet alles lijkt op Radiohead'!
ik bedoelde dit liedje; "Tuff Ghost". Klik voor een legale mp3. Vooral 't begin is nogal Yorkish, maar verder wel een erg goede song.

edit: je moet dus op "dit" klikken voor de download ( ben ik kleurenblind of zien jullie ook het verschil tussen url en geen url bijna niet?)
pi_17629154
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:27 schreef dr_diablos het volgende:

[..]

ik bedoelde dit liedje; "Tuff Ghost". Klik voor een legale mp3. Vooral 't begin is nogal Yorkish, maar verder wel een erg goede song.

edit: je moet dus op "dit" klikken voor de download ( ben ik kleurenblind of zien jullie ook het verschil tussen url en geen url bijna niet?)
Hmmmz, mij was het nog niet echt opgevallen maar je hebt wel een beetje gelijk eigenlijk. De rest van de CD valt het wel mee. En er staan veel leukere nummers op de CD
Aldus.
  woensdag 10 maart 2004 @ 19:46:27 #154
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_17629344
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:35 schreef Z het volgende:

[..]

Hmmmz, mij was het nog niet echt opgevallen maar je hebt wel een beetje gelijk eigenlijk. De rest van de CD valt het wel mee. En er staan veel leukere nummers op de CD
Cool, dat wordt dus zeker aanschaffen dat album "Who will cut our hair when we're gone?"
pi_17629855
Aldus.
pi_17714581
oe! Beulah in Nederland!

14 april Paradiso
15 april R'dam
16 april Utrecht
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_17715169
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:54 schreef MadScientist het volgende:
oe! Beulah in Nederland!

14 april Paradiso
15 april R'dam
16 april Utrecht
Ah! Leuk, ga zekers naar de Paradiso!
Aldus.
  zondag 14 maart 2004 @ 21:31:00 #158
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17716959
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 19:27 schreef dr_diablos het volgende:

[..]

Ik vind Tuff Ghost echt een wereldnummer (fantastisch album ook), maar die vergelijking met Thom Yorke begrijp ik weer niet echt - de stemmen lijken wat op elkaar (en daar kan de zanger ook weinig aan doen), maar het karakteristieke geweeklaag van Yorke dat Radiohead af en toe zo irritant maakt blijft gelukkig volkomen achterwege.
  zondag 14 maart 2004 @ 21:33:46 #159
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_17717043
quote:
Op zondag 14 maart 2004 19:54 schreef MadScientist het volgende:
oe! Beulah in Nederland!

14 april Paradiso
15 april R'dam
16 april Utrecht
En weer niet echt in de buurt, maar ik ga eens kijken of er iets mogelijk is voor 1 van deze optredens. Lijkt me wel leuk om ze een keer live te mogen aanschouwen.
pi_17717172
quote:
Op zondag 14 maart 2004 21:33 schreef Grobbel het volgende:

[..]

En weer niet echt in de buurt, maar ik ga eens kijken of er iets mogelijk is voor 1 van deze optredens. Lijkt me wel leuk om ze een keer live te mogen aanschouwen.

Hé, Grobbel! Tijd niet gezien. (wat natuurlijk ook aan mij kan liggen...)

Bij Pitchfork zijn ze erg enthousiast over; Antena - Camino del Sol. Kan er nagenoeg niets over vinden, maar dat hadden ze bij Pitchfork ook wel door:
quote:
Note: We know these discs can be hard to find, so once again, we've done the legwork for you. Our suggestion? Go to the source: http://numerogroup.com. They don't have a distribution deal, so it's your only option.
Aldus.
pi_17722844
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 14:25 schreef Z het volgende:
Misschien weten jullie dit. Op de sountrack van 'Lost in Translation' (mooie film trouwens) staat een nummer van Kevin Shields met de titel 'City Girl'. En Kevin Shields is natuurlijk van My Bloody Valentine. Nou vroeg ik me af of dit nummer speciaal voor deze film gemaakt is, of dat het ergens anders vandaag komt.
i'll field this one...

nummers zijn inderdaad voor de film geschreven. Geweldige soundtrack ook. Die Sofia Coppola heeft echt een goeie smaak als het om muziek voor haar (overigens geweldige) films gaat.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  maandag 15 maart 2004 @ 10:19:36 #162
25601 roer-ei
I (HEART) GHETTO
pi_17725108
ik dacht dat iemand van Air de soundtrack had samengesteld
maar ik kan dit momenteel niet onderbouwen en mssn is het een leugen
getting high on protein deficiency
pi_17725207
quote:
Op maandag 15 maart 2004 10:19 schreef roer-ei het volgende:
ik dacht dat iemand van Air de soundtrack had samengesteld
maar ik kan dit momenteel niet onderbouwen en mssn is het een leugen
Er staat iig één nummer van Air op de soundtrack. En 5 van Kevin Shields. Het nummer "City Girl" is een echte aanrader trouwens.
Aldus.
pi_17725434
Ik had ook wel wat beter de amg kunnen lezen...

[quote]
The soundtrack's luminous atmospherics come from a variety of sources, but My Bloody Valentine's Kevin Shields leads the pack by contributing the Loveless classic "Sometimes" and four new tracks penned under his own name
[/img]
Aldus.
pi_17776008
10 juni PJ Harvey (helaas) in de bierhal. Maar ik ga wel heen Zaterdag a.s. begint de voorverkoop...
Aldus.
pi_17777189
16 april zal overigens Gloricz Jim het voorprogramma van Beulah verzorgen!

27 maart The Mountain Goats in Rotown.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_17777347
Is dat leuk; Gloricz Jim? 27 maart ben ik jarig, dus geen goats voor mij denk ik...
Aldus.
pi_17780599
www.gloriczjim.nl staan ook MP3's

Vorig jaar een prima debuutcd gemaakt!
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 17 maart 2004 @ 17:32:22 #169
25601 roer-ei
I (HEART) GHETTO
pi_17780819
the mountain goats! wat cool.

maar ik ga er denk ik niet heen
getting high on protein deficiency
  donderdag 18 maart 2004 @ 18:55:53 #170
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_17806459
De nieuwe Mountain Goats is ook weer heel erg goed. Een beetje het geluid van Tallahassee en dat was ook al zo'n pracht album. Maar spelen ze alleen in de provincie of komen ze (of 'komt hij' eigenlijk) ook naar Amsterdam?
pi_17807731
Rotown 27-3. Da's Rotterdam. Lijkt me niet echt de provincie.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 18 maart 2004 @ 20:12:49 #172
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_17808791
Het was eigenlijk sarcasme Maar gelukkig zie ik op de Mountain Goats site "Mar 26, 2004 Amsterdam, Netherlands @ Paradiso (w/ Cass McCombs) " staan dus ik ga eens voor een kaartje kijken.
pi_17809054
McCombs is er in Rotown ook bij.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 22 maart 2004 @ 21:22:32 #174
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_17898358
Net een mp3-compilatietje gebrand van bijna allemaal mij totaal onbekende namen, samengesteld en van artwork voorzien door de Franse site "A découvrir absolument". Al luisterend vind ik het geen verspilde moeite of zonde van het CDRetje, want het klinkt op z'n minst heel aardig met een paar flinke uitschieters
Ik denk bij dit soort compilatietjes altijd: waar komt dit nu weer vandaan, waarom heb ik hier nog nooit van gehoord? Wat wordt er toch veel leuks gemaakt in de wereld!
(Ik heb wel 3 mp3tjes eerst moeten bewerken omdat mijn Nero niet met de sampelrate overweg kon...)
Hier staat ie: http://www.adecouvrirabsolument.com/compilationadav2.htm
pi_17932325
En die nummers zijn ook op\via die site te downloaden? Ben wel benieuwd, ga het ook doen denk ik! Ik zie touwens SUFJAN STEVENS er tussen staan, das toch geen fransman ...?

[ Bericht 28% gewijzigd door Z op 24-03-2004 10:29:58 ]
Aldus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')