Ik ga zaterdag een dagje naar Bratislava toe en probeerde dus op internet wat trekpleisters enzo te vinden. Een stadplattegrondje heb ik inmiddels gevonden, maar niks over dingen die je beslist moet zien.
Wie heeft er een mooie site voor mij of nog beter: wie is in Bratislava geweest en kan me vertellen wat er zoal te zien is. Ik heb trouwens maar een middag de tijd, dus geef vooral dingen die dicht bij elkaar liggen ![]()
Tips over het OV e.d. zijn ook welkom.
quote:in Bratislava is vooral oude oostblok viezigheid te zien.
Op donderdag 8 januari 2004 17:25 schreef ChrisJX het volgende:
Hallo mensenIk ga zaterdag een dagje naar Bratislava toe en probeerde dus op internet wat trekpleisters enzo te vinden. Een stadplattegrondje heb ik inmiddels gevonden, maar niks over dingen die je beslist moet zien.
Wie heeft er een mooie site voor mij of nog beter: wie is in Bratislava geweest en kan me vertellen wat er zoal te zien is. Ik heb trouwens maar een middag de tijd, dus geef vooral dingen die dicht bij elkaar liggen
Tips over het OV e.d. zijn ook welkom.
veel plezier
quote:De trein is al uitgezocht
Op donderdag 8 januari 2004 17:30 schreef sebX het volgende:
ben vanuit wenen een dag met de trein gegaan maar op de terug weg kon ik de treintijden niet lezen.. naja de tijden wel, maar de plaatsnamen nietmaar gelukkig had ik een treintijden overzichtje mee.. godzijdank want engels sprekende mensen zijn redelijk zelfdzaam daar! maar wel erg leuk daar!
Niet dat Bratislava nou zo speciaal is (bovendien ben ik laatst naar Boedapest geweest en dat was heel mooi, alleen wat oostblokkerig), maar het is voor mij (vanuit Wenen) heel dicht bij, dus ga ik er maar heen ![]()
Maar niemand weet iets over een mooi paleisje, kasteeltje, uitkijktorentje, gebouw, beeld, wat dan ook?
In de link staat al iets, zie ik
Alleen staat niet aangegeven waar... ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 08-01-2004 17:44]
quote:als je Budapest al oostblokkerig vind ben ik benieuwd wat je mening over Bratislava is
Op donderdag 8 januari 2004 17:36 schreef ChrisJX het volgende:[..]
De trein is al uitgezocht
Niet dat Bratislava nou zo speciaal is (bovendien ben ik laatst naar Boedapest geweest en dat was heel mooi, alleen wat oostblokkerig), maar het is voor mij (vanuit Wenen) heel dicht bij, dus ga ik er maar heen
Maar niemand weet iets over een mooi paleisje, kasteeltje, uitkijktorentje, gebouw, beeld, wat dan ook?
je moet hier maar even rondneuzen, er staat ook een stukje 'tips for trips around Bratislava', waarschijnlijk is al het leuke buiten de stad te vinden. ![]()
i.i.g. veel plezier, en als je het niet leuk vind, reis vooral door naar Praha of Budapest!!
quote:hmmm... ik zou er nooit iemand naartoe sturen die voor een week ofzo een leuke vakantieoord zoekt. maargoed, iemand die van reizen houdt en een goede indruk van het (voormalige) oostblok wil kan dat daar zeker krijgen.
Op donderdag 8 januari 2004 17:41 schreef sebX het volgende:
praag en budapest waren inderdaad wel een stuk mooier.. maar ook al duurder! maar bratislava is zeker wel een plaats waar je geweest moet zijn!
En de prijs... ach, zolang je in Budapest en Praag op het terras niet meer betaald dan in Nederland vinnik het prima... Anders ook wel waarschijnlijk....
quote:jah, dat is idd een erg mooi kasteel. Ben al 3 jaar in slowakije geweest en ook daar. (ligt iets noordelijker dan bratislava, wel aan de snelweg).
Op donderdag 8 januari 2004 17:41 schreef whoops het volgende:
Dit is de Devin Castle:
[afbeelding]
Voor de rest heeft IEDERE stad in slowakije een héél erg mooi verzorgd kerntje met pleintjes en leuke terrasjes (en ook autovrij).
Maar dat zal in de winter natuurlijk wel iets minder mooi zijn dan in de zomer.
Maargoed, zorg dat je in het echte centrum komt van bratislava dan kan het nie missen!
quote:Ik zou mensen er ook niet een week heen sturen, maar als je in de buurt bent is een dagje wel heel leuk hoor!
Op donderdag 8 januari 2004 17:44 schreef whoops het volgende:
[..]
quote:Boedapest ben ik al geweest en Praag is me te ver. Ik ga gewoon vanuit Wenen een middagje naar Bratislava toe, geen oostblokrondreis maken!
Op donderdag 8 januari 2004 17:39 schreef whoops het volgende:je moet hier maar even rondneuzen, er staat ook een stukje 'tips for trips around Bratislava', waarschijnlijk is al het leuke buiten de stad te vinden.
i.i.g. veel plezier, en als je het niet leuk vind, reis vooral door naar Praha of Budapest!!
quote:Boedapest duurder dan Bratislava?
Op donderdag 8 januari 2004 17:41 schreef sebX het volgende:
praag en budapest waren inderdaad wel een stuk mooier.. maar ook al duurder! maar bratislava is zeker wel een plaats waar je geweest moet zijn!
De winkels waren er wel dicht op zaterdag...
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:57 schreef sebX het volgende:
De winkels waren er wel dicht op zaterdag...
Ik stel voor om daar heen te gaan voor een verdere discussie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |