quote:Nee dan moet je Amerika nemen waar een president er alles aan doet om herkozen te worden en dus zomaar illigalen een verblijfsvergunning geeft een een rente% laat gelden van iets meer dan 1% ondaks grote begrotingstekorten zodat als de bom straks barst de dollar heel hoog wordt en de rente oploopt tot boven de 10% net als bij Regan gebeurde!
Op donderdag 8 januari 2004 17:57 schreef jozef444 het volgende:
ach het communisme, bestaat dat nog, volgens mij leven wij in een tijd waarin communisme iets is uit een vorige eeuw met een paar spin offs die of problemen hebben met teveel mensen (china, wat ook al kapitalistische neigingen begint te krijgen), of die denken dat wanneer men 1 leider houdt tot zen 103e verjaardag en men veel sigaren rookt dat je dan het communisme uitwoont, naar mijn mening ben je dan gewoon een bananenrepubliek (cuba rara
)
voor degene die t nog niet wisten ja ik ben kapitalist
Lenin 100% marxist
Trouwens nog een keer over de Animal farm:
er staat uiteindelijk op die schutting toch alleen nog:
"All animals are equal but some are more equal than others" - laat dat nou de mentaliteit van de helft van het stempubliek van Rusland zijn...
quote:Een kort stukje over memen.
Op donderdag 8 januari 2004 18:49 schreef Estranged_Dream het volgende:
@digitall:
Ik heb nog nix van nietsche of mementica gelezen.
Zijn er dingen van aan te bevelen?Ik wil binnenkort beginnen aan 1984 van Orwell.
Heeft 1 van de Kapitalisten dit al gelezen en zo ja wat vind je er van?
Nietzsche leefde van 1844 tot 1900.
Hij voorzag de chaos die zou ontstaan door het verval van de kerk.
"Gott ist tod" Er zou een strijd gaan woeden rond nieuwe ideologieen met eigen normen en waarden.
"Overtuigingen zijn gevaarlijker vijanden van de waarheid dan leugens"
Hij voorzag ook de tijd waarin we nu leven.
quote:
De laatste mens.
Wat is liefde, wat is schepping, Wat is verlangen. Wat is ster zo vraagt de laatste mens en knipoogt.
Dan is de aarde klein geworden en op haar hipt de laatste mens, die alles klein maakt. Zij geslacht is onuitroeibaar gelijk de aardvlo. De laatste mens leeft het langst. Wij hebben het geluk ontdekt zeggen de laatste mensen. Ze hebben oorden verlaten waar het zwaar leven was want men heeft warmte van node. Men heeft de naaste nog lief en sart hem want men heeft warmte nodig. Ziek worden en wantrouwen geldt voor hen als zondig. Men komt voorzichtig nader, Een dwaas die nog over stenen of mensen struikelt. Een beetje gif af en toe, dat geeft zoete dromen. En veel gif tenslotte om zacht te sterven.
Men arbeidt nog want arbeid is vermaak. Maar men zorgt dat het vermaak niet aangrijpt. Men wordt niet meer arm of rijk: beide zijn te bezwaarlijk. Wie wil er nog regeren ? Wie nog gehoorzamen ? Beide zijn bezwaarlijk. Geen herder, geen kudde. Ieder wil hetzelfde, ieder is gelijk. Wie anders voelt gaat vrijwillig naar het gekkenhuis.
Men is knap en weet alles wat gebeurt is: zo komt aan het spotten geen eind. Men twist maar verzoend zich snel, anders bederft het de maag. Men heeft zijn pretje voor de dag en de nacht; maar men eert de gezondheid
Bron
"Aldus sprak Zarathoestra" Friedrich Nietzsche 1883
[Dit bericht is gewijzigd door digitaLL op 08-01-2004 19:56]
Maar uh
"Gott ist tod!" - Nietzsche
"Nietzsche ist tod!" - Gott
[Dit bericht is gewijzigd door Sessy op 08-01-2004 19:36]
quote:Opvallend dat al die smerige commies altijd heel goed weten wat er in de states mis is, maar niet WILLEN weten wat er mis is aan communisme en wat er mis is aan de landen waar men het probeerde te implementeren.
Op donderdag 8 januari 2004 19:18 schreef lenin het volgende:[..]
Nee dan moet je Amerika nemen waar een president er alles aan doet om herkozen te worden en dus zomaar illigalen een verblijfsvergunning geeft een een rente% laat gelden van iets meer dan 1% ondaks grote begrotingstekorten zodat als de bom straks barst de dollar heel hoog wordt en de rente oploopt tot boven de 10% net als bij Regan gebeurde!
Lenin 100% marxist
quote:Nee hoor. Van mij krijg je dan een verhaal over onbehandelde syphillis en geestelijke aandoeningen. En Goelags horen bij Stalin.
Op donderdag 8 januari 2004 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Als je kritiek hebt op Stalin, krijg je een verhaal over de amerikanen
[Dit bericht is gewijzigd door Sessy op 08-01-2004 19:42]
quote:Dat is vaak het antwoord wat sommige religieuzen geven op Nietzches "Gott ist Tod" idd.
Op donderdag 8 januari 2004 19:30 schreef Sessy het volgende:
Nietzsche had syphillis...Maar uh
"Gott ist tod!" - Nietzsche
"Nietzsche ist tod!" - Gott
quote:Ik vind het gewoon grappig
Op donderdag 8 januari 2004 19:36 schreef digitaLL het volgende:[..]
Dat is vaak het antwoord wat sommige religieuzen geven op Nietzches "Gott ist Tod" idd.
quote:Dat zal de mensen die daar met millioenen gestorven zijn een hele troost zijn. En onder Lenin waren er ook al Goulags..
Op donderdag 8 januari 2004 19:35 schreef Sessy het volgende:[..]
Nee hoor. Van mij krijg je dan een verhaal over onbehandelde syphillis en geestelijke aandoeningen. En Goelags horen bij Stalin.
Na stalin stuurde men mensen nog wel naar siberie, maar met het doen het land daar te bevolken, niet met het doel om die mensen te laten doodgaan, al was het wel nog steeds een beetje voor straf omdat het daar wel moeilijk leven en hard werken was voor een hondenloon.
quote:En dan nog zeuren de Kapi's (of kapo's
Opvallend dat al die smerige commies altijd heel goed weten wat er in de states mis is, maar niet WILLEN weten wat er mis is aan communisme en wat er mis is aan de landen waar men het probeerde te implementeren.
Als je kritiek hebt op Cuba, krijg je een verhaal over de amerikanen
Als je kritiek hebt op China, krijg je een verhaal over de amerikanen
Als je kritiek hebt op Stalin, krijg je een verhaal over de amerikanen
Als je kritiek hebt op Goulags, krijg je een verhaal over de amerikanen
Als je kritiek hebt op Cambodja, krijg je een verhaal over de amerikanen
Als je kritiek hebt op Vietnam, krijg je een verhaal over de amerikanen
etc etc etc
Trouwens America is gewoon bij veel dingen betroken omdat ze nogal prominent aanwezig zijn op deze aardbol, en een heel andere mentaliteit hebben als de rest van de planneet
Trouwens: Smerige Commies?
Commies ok, maar smerig?
Ik ben vandaag al in de douche geweest hoor, en al weet ik niet uit persoonlijk oogpunt hoe de hygiene van de mede commies is hier op fok! ik ga er vanuit dat dat goed is.
Of heb jij concrete redenen om anders te beweren jij smerige kapitalist ?
Trouwens ik gaat u allemaal tijdelijk verlaten,
want het is zuipen geblazen@metal/rock=cafee
wees gegroet
quote:Mag ik je eraan herinneren dat die er in Rusland ook al in de 16de eeuw waren. Alleen dat waren niet de goulags die jij je voorstelt.
Op donderdag 8 januari 2004 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Dat zal de mensen die daar met millioenen gestorven zijn een hele troost zijn. En onder Lenin waren er ook al Goulags..
Lenin is ervoor verantwoordelijk dat de Tsarenfamilie is gefussilleerd, hoewel de Tsaar al een jaar voor de revolutie was afgetreden. Dat heeft hij gedaan, omdat de Tsaar heel zijn familie en Lenin zelf naar siberie heeft gestuurd, waar zij ook vrij snel zijn gestorven. Zijn broer oid is zelfs doodgeschoten door de tsarenregering.
Stalin heeft het systeem perfect gemaakt, en de latere communisten hebben dat systeem weer zachter gemaakt, van een doodskampensysteem verandert in een systeem dat voor de herbevolking moest zorgen.
quote:Door het zien van de dwaasheid herkent men de werkelijkheid.
Op donderdag 8 januari 2004 20:05 schreef Hayek het volgende:
deze discussie is te belachelijk om uberhaubt op in te gaan
Communisten trekken heftig aan een dood paard.
Als je discussies met jonge aarde creationisten volgt zie je hetzelfde in weerwil van de feiten aan een dood paard blijven trekken.
Het zijn m.i. memetische fenomenen die het bestuderen weldegelijk meer dan waard zijn.
quote:Tja je moet toch wat als je paradepaardje dood is en er toch gezaaid moet worden.
Op donderdag 8 januari 2004 20:15 schreef digitaLL het volgende:[..]
Communisten trekken heftig aan een dood paard.
quote:Oh vandaar de enorme corruptie, niets te vreten en miljoenen die er weg vluchten.
Op donderdag 8 januari 2004 16:53 schreef Estranged_Dream het volgende:
Waarom zou ik in hemelsnaam Fidels naam onheiligen?Ik zou liever in Cuba wonen omdat ik weet dat mn kinderen dan naar school kunnen, ongeacht hoe arm ik ben.
Verder zullen ze dan ook kunnen zien dat het communisme niet zo slecht is als ons word aangeleerd
quote:bestuderen ja, maar als men zover van de realiteit afstaat dat een rationele discussie bij voorbaat is uitgesloten, begin ik er niet aan..
Op donderdag 8 januari 2004 20:15 schreef digitaLL het volgende:
Door het zien van de dwaasheid herkent men de werkelijkheid.Communisten trekken heftig aan een dood paard.
Als je discussies met jonge aarde creationisten volgt zie je hetzelfde in weerwil van de feiten aan een dood paard blijven trekken.
Het zijn m.i. memetische fenomenen die het bestuderen weldegelijk meer dan waard zijn.
zoals ik al zei, tis hetzelfde als de discussie aangaan over het bestaan van god met een SGP'er
quote:Ah dat cafe in handen van een particulier waar je je door een particulier bedrijf gebrouwen lekkere bier drinkt terwijl je lekker luistert naar door particulieren gemaakte muziek.
Op donderdag 8 januari 2004 19:43 schreef Estranged_Dream het volgende:[..]
Trouwens ik gaat u allemaal tijdelijk verlaten,
want het is zuipen geblazen@metal/rock=cafeewees gegroet
Vergeet niet je biertjes af te rekenen met je kapitalistisch verdiende geld.
quote:Doe je wel rustig aan met deze jongen, voor je het weet geraakt hij in een shock.
Op donderdag 8 januari 2004 20:27 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ah dat cafe in handen van een particulier waar je je door een particulier bedrijf gebrouwen lekkere bier drinkt terwijl je lekker luistert naar door particulieren gemaakte muziek.
Vergeet niet je biertjes af te rekenen met je kapitalistisch verdiende geld.
quote:RIAA is weer het andere uiterste.. maar das alleen de grote bekende artiesten zoals britney spears e.d
Op donderdag 8 januari 2004 20:31 schreef Sessy het volgende:
Nouja, dat door de particulieren gemaakte muziek gedoe (lees RIAA gedoe) vind ik toch minder...
de normale labels werken prima zonder de RIAA
quote:Ja de communistische landen staan bekend om hun enorm bloeiende muziekcultuur.
Op donderdag 8 januari 2004 20:31 schreef Sessy het volgende:
Nouja, dat door de particulieren gemaakte muziek gedoe (lees RIAA gedoe) vind ik toch minder...
Of bloeiende cultuur in het algemeen. .
quote:Maak er bloedende cultuur van, vooral de financiële landscultuur heeft eronder te lijden.
Op donderdag 8 januari 2004 20:35 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Ja de communistische landen staan bekend om hun enorm bloeiende muziekcultuur.
Of bloeiende cultuur in het algemeen.
.
quote:maar dat is de schuld van amerika....
Op donderdag 8 januari 2004 20:36 schreef sjun het volgende:[..]
Maak er bloedende cultuur van, vooral de financiële landscultuur heeft eronder te lijden.
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 20:41 schreef Hayek het volgende:[..]
maar dat is de schuld van amerika....
Er zijn natuurlijk ook helemaal geen andere landen in de regio waarmee handel gedreven kan worden als Mexico, Brazilië, Argentinië, en Venezuela. Indien een land slechts van de kapitalistische buurman afhankelijk is om economisch het hoofd boven water te kunnen houden dan geeft dat toch te denken over de gevoerde economische politiek.
[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 08-01-2004 21:24]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |