quote:
op maandag 29 maart 2004 19:31 schreef iteejer het volgende:
[..]
we willen hier gewoon geen revisionistisch getinte zooi hebben. en zeker niet als die zo vol zit met allerlei sneren tegen andere users. fok is voor iedereen, niet voor enkelen, of, voor enkelen niet.
er zijn ook andere manieren om interessante discussies te voeren over dit onderwerp.
jammer dat je die lijn niet ziet.
met ingang van 1 april aanstaande zal lucida stoppen met zijn bijdragen aan dit forum. er is bij hem geen enkel begrip voor de wijze waarop 'gemodereerd' wordt, en hij heeft ook geen hoop dat dit ooit zal veranderen. voorts wenst hij als volwassen man, met het verstand en hart op de juiste plek, de eer aan zichzelf te houden alvorens hem het zelfde lot is beschoren als dat wat akkersloot zowel qua reacties als uiteindelijk qua beslissing hem te bannen ten deel is gevallen!...
wat mij het meest heeft gestoord is de tamelijk eigengereide wijze waarop iteejer een slotje op het topic 'vrijheid van meningsuiting .. een farce?' ... heeft geplaatst. ook zijn beweegredenen waarom hij tot deze beslissing meende te moeten komen zijn alles behalve logisch, en zo mogelijk nog minder overtuigend!het lijken oppervlakkig bezien alleszins redelijke argumenten die iteejer tot dit besluit hebben genoopt, maar schijn bedriegt! vooraleerst heeft hij verzaakt repressief in te grijpen toen slechts één iemand de grenzen van het betamelijke overschreed. zo had iteejer - gelijk met akkersloot is geschied - tot een tijdelijke uitsluiting kunnen overgaan van deze éne enkeling, en had hij het topic op zich verder ongemoeid kunnen laten.
tegen scheldwoorden is lucida redelijk bestand, en kan zich daar doorgaans adequaat tegen verweren - zelfs als mensen hem met hitler, fascist of racist menen te moeten vergelijken - maar tegen een ongefundeerd 'slotje' is geen verweer mogelijk.
erger nog de moderator wenst nog niet eens een nadere toelichting te geven op de vragen die zijn beslissing oproept, maar meent al te kunnen volstaan met een verwijzing naar zijn (letterlijk)
afsluitende slotreactie.
en laat iteejer nou a.u.b. niet weer met zijn stokpaardje aankomen; in de trant van: 'ja maar, jij kunt er ook wat van', want dan toont hij alleen maar aan, geen oog voor de nuances te hebben.
zo zou lucida nooit gaan schelden, blieef hij altijd met respect en oog voor de rode draad van het topic reageren, en was zelfs tegen een stevig stootje bestand. nam soms de terchte kritiek in ontvangst, en was grootmoedig genoeg om zijn misstappen toe te geven, zoals hij andere de hunnen kon vergeven... het zogenaamde zielige klagen dat iteejer andere fokkers nog wel eens fijntjes onder de neus wrijft, is aan lucida niet besteed...
lucida betreurt het dat hij - ondanks dit alles - een aantal zeer gewaardeerde gespreksparners op dit forum niet meer zal spreken. maar nogmaals gezegd heeft hij geen goed woord over voor de wijze waarop opzichtig geëtter wordt gedoogd.
en onder het mom van iedereen te vriend houden, door de moderatoren soms de noodzakelijke beslissingen niet genomen worden. maar ook hoe door hen te makkelijk de weg van de minste werstand wordt gekozen in een duidelijk stanpunt innemen t.a.v. principiele en soms ook precaire kwesties. dan is steevast hun laatste machtsmiddel het slotje - ongeacht de achtergrond en toedracht die tot hun besluit hebben geleid!
ik wens u allen nog een vruchtbare voortzetting op dit forum toe, maar voor mij is/was dit de laatste bijdrage in de hoedanigheid van lucida...
ps. een iemand wil ik niet onvermeld laten: en dat is rereformed, ik wens hem nog steeds alle sterkte toe met zijn op sterven liggende vader. graag had ik nog lang met hem door gesproken, want ondanks onze soms niet malse aanvaringen, heerste er toch een soort van blind vertrouwen, dat we er hoe dan ook weer uit zouden komen, en dat heb ik als bijzonder prettig (volwassen) ervaren. als ik hem goed heb begrepen zal hij zelf ook niet meer zolang op dit forum doorgaan alvorens te stoppen - het ga hem goed!
ook sjun en enkele anderen, zijn voor mij een dankbare gesprekspartner geweest die meehielpen de geest scherp te houden, dat er door anderen echter zoveel (negatieve) nadruk op mijn stijl en woordkeuze zou worden gelegd i.p.v. op de inhoud had ik niet verwacht, maar het heeft er mede, en in grote mate toe bijgedragen, dat lucida het per 1 april voor gezien houd!...
[ Bericht 1% gewijzigd door lucida op 30-03-2004 02:42:40 ]
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming
link