soms kunnen dingen te ver gaan. dan bedoel ik niet zozeer het inhoudelijke aspect, maar de escalaties die voortdurend optreden. die maken dat het zien van de naam 'akkersloot' al voldoende is voor enkelen om geheel uit de slof te schieten. en omgekeerd zal dat voor akkersloot en gelijken ook gelden.
als het eenmaal zo ver is, helt inhoudelijk bijsturen niet meer, dan helpt modden ook niets meer. dan zijn er maar weinig keuzes: hetzij de akkersloten onder een andere naam terug laten komen, met daarbij de zeer duidelijke en gemeende waarschuwing dat hij er alles aan moet doen om niet weer allerlei escalaties in de hand te gaan werken, hetzij een ordinaire ban.
waarbij ook de felste opponenten een waarschuwing meekrijgen dat ook zij in de gaten moeten houden dat hun eveneens felle en onbetamelijke reacties nu ook echt tot het verleden moeten behoren.
deze beslissing is dan niet ingegeven door iets als partij kiezen, of een inhoudelijke sympathie met één der partijen. het is een beheers-maatregel, niets meer en niets minder. waar geen discussies over gevoerd zullen worden.
ik roep dan ook alle betrokkenen op om zich normaal te gaan gedragen; een ieder die twijfelt wat daar onder verstaan wordt hoort hier uberhaupt niet thuis dus neem ik aan dat duidelijk is wat hiermee bedoeld wordt.
kappen met het gezeik, kappen met getroll. dat is de simpele boodschap.
quote:er zijn wat mails over en weer gegaan tussen mij en de mods (niet tussen mij en dl en lv, met mensen die mij voor een fascist uitmaken mail ik natuurlijk niet) en ik ga er vanuit dat het akkersloot bashen voor bij is.
op donderdag 8 januari 2004 21:46 schreef the.moderator het volgende:
voor wie het gemist heeft, dit is het vervolg op wfl feedback deel 4 a.k.a. how to bash akkersloot! ""
quote:als jij het bashen vindt als mensen op basis van argumenten proberen, om iemand te laten zien dat hij verkeerd bezig is, dan wordt werd akkkersloot gebashed, ja.
op donderdag 8 januari 2004 21:46 schreef the.moderator het volgende:
voor wie het gemist heeft, dit is het vervolg op wfl feedback deel 4 a.k.a. how to bash akkersloot! ""
overigens wacht ik nog steeds op onderbouwing van zijn bewering, dat ik hem voor fascist heb uitgemaakt.
quote:ben je er al achter op welke punten jullie exact van mening verschillen dan?
op vrijdag 9 januari 2004 08:23 schreef lord_vetinari het volgende:als jij het bashen vindt als mensen op basis van argumenten proberen, om iemand te laten zien dat hij verkeerd bezig is, dan wordt werd akkkersloot gebashed, ja.
quote:je bent niet de enige en jouw posts laten ook geen ruimte voor twijfel.
overigens wacht ik nog steeds op onderbouwing van zijn bewering, dat ik hem voor fascist heb uitgemaakt.
quote:ik ben van mening, dat het onnodig benoemen van mohammed als "profeet" of "temporaal kwab enzovoort" onnodig beledigend is voor mensen die een aanhanger van hem zijn. de beschuldiging van die ziekte is bovendien nooit hard te maken, dus dubbel beledigend. de terminologie op deze wijze draagt niks bij aan de discussie en is vaak volkomen onnodig en getuigt van een immens gebrek aan respect voor de opvattingen van andere mensen en van een enorm gebrek aan je opvoeding.
op vrijdag 9 januari 2004 08:38 schreef the.moderator het volgende:[..]
ben je er al achter op welke punten jullie exact van mening verschillen dan?
en daarin verschil ik met akkkersloot van mening.
quote:do tell. voorlopig onderbouw ik mijn posts met argumenten.
je bent niet de enige en jouw posts laten ook geen ruimte voor twijfel.end of discussion.
- temporaal kwab epilepsie
- profeet
- fascist
- fascisme
- mohammed
doe je best
quote:en binnen twee posts zijn we weer op het oude niveau
op donderdag 8 januari 2004 13:52 schreef iteejer het volgende:
kappen met het gezeik, kappen met getroll. dat is de simpele boodschap.
quote:welk gedeelte van "kappen" begrijp je niet?
op vrijdag 9 januari 2004 08:50 schreef lord_vetinari het volgende:[..]
ik ben van mening, dat het onnodig benoemen van mohammed als "profeet" of "temporaal kwab enzovoort" onnodig beledigend is voor mensen die een aanhanger van hem zijn. de beschuldiging van die ziekte is bovendien nooit hard te maken, dus dubbel beledigend. de terminologie op deze wijze draagt niks bij aan de discussie en is vaak volkomen onnodig en getuigt van een immens gebrek aan respect voor de opvattingen van andere mensen en van een enorm gebrek aan je opvoeding.
en daarin verschil ik met akkkersloot van mening.
[..]do tell. voorlopig onderbouw ik mijn posts met argumenten.
quote:ik beantwoord een door een andere user aan mij gestelde vraag. alleen maar elementaire beleefdheid.
op vrijdag 9 januari 2004 11:48 schreef schorpioen het volgende:[..]
welk gedeelte van "kappen" begrijp je niet?
quote:het facisme heeft een enorme rol gespeeld bij de holocaust en andere gelieerde wreedheden en misdaden. is waar.
op donderdag 8 januari 2004 22:07 schreef akkersloot het volgende:
er zijn wat mails over en weer gegaan tussen mij en de mods (niet tussen mij en dl en lv, met mensen die mij voor een fascist uitmaken mail ik natuurlijk niet) en ik ga er vanuit dat het akkersloot bashen voor bij is.
oftewel: de beschuldiging fascist te zijn hoef je je niet aan te trekken. vrijwel iedere groep heeft wel ergens de nodige massa-misdadigheid op zijn geweten. de constatering een mens te zijn kan dan ook wel als net zo zwaar en beledigend opgevat worden.
het begint een ping-pong spel te worden, gebaseerd op een soort linguistisch fetisjisme. woord-allergien en openbare fora gaan niet erg goed samen. dus ook jouw kant vragen we om kalmte en beheersing.
quote:
op vrijdag 9 januari 2004 12:30 schreef iteejer het volgende:
oftewel: de beschuldiging fascist te zijn hoef je je niet aan te trekken.
quote:
dus ook jouw kant vragen we om kalmte en beheersing.
wat is dit voor nonsens.
quote:o.a. die post met "akkkersloot".
op vrijdag 9 januari 2004 08:23 schreef lord_vetinari het volgende:
"verblind van haat" omdat ik "de vergelding voor hen die god en zijn boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" niet als de "definitie van zelfverdediging" vindt. maar dat zelfde etiketje plakt hij niet op gia (die dat ook niet als zelfverdediging ziet). wie is hier "verblind van haat". l_v's definitie van fascist.
quote:dat god niet bestaat is ook nooit hard te maken. bewijs maar dat god niet bestaat. is dus "dubbel beledigend".
op vrijdag 9 januari 2004 08:50 schreef lord_vetinari het volgende:
de beschuldiging van die ziekte is bovendien nooit hard te maken, dus dubbel beledigend.
quote:testje. kan jij een zin vormen waarin het niet onnodig is om "profeet" tussen aanhalingstekens te zetten (en die aanhaligstekens ook gebruikt).
op vrijdag 9 januari 2004 08:50 schreef lord_vetinari het volgende:
ik ben van mening, dat het onnodig benoemen van mohammed als "profeet" of "temporaal kwab enzovoort"
waarom valt iedereen dat wanneer ik "profeet" tussen aanhalingstekens zet en reageert niemand als ik "het door god uitverkoren volk" tussen aanhalingstekens zet. zou toch beiden een belediging zijn.
quote:ja hoor. komt ie: een zekere user op fok zet in plaats van profeet "profeet" voor de naam van de islamitische profeet mohammed, om zo zijn minachting jegens deze religie te tonen. makkie toch?
op vrijdag 9 januari 2004 18:56 schreef akkersloot het volgende: testje. kan jij een zin vormen waarin het niet onnodig is om "profeet" tussen aanhalingstekens te zetten (en die aanhaligstekens ook gebruikt).
quote:waarom herhaal jij alles keer op keer, zelf nadat je er antwoord op hebt gekregen? ik heb je uitgelegd waarom dat niet als beledigend opgevat wordt en waarom je daarop niet aangesproken wordt. nu heb jij op jouw beurt gezegd dat jij het niet met die uitleg eens bent. maar hierbij ziet je 1 ding over het hoofd: degene die zo veel commentaar op jou had, ben ik. de redenen die ik je in mijn uitleg gegeven heb, zijn op mij wél van toepassing. daarom wordt je er (in ieder geval door mij) niet op aangesproken als je "uitverkoren volk" schrijft en wel als je "profeet" schrijft. zullen we voor de verandering eens dit feedback-topic niet vervuilen en gewoon weer als volwassen mensen discussiëren in de andere topics? als je nog vragen hebt, akker, mail me dan. in dit topic zal ik niet meer op je reageren.
waarom valt iedereen dat wanneer ik "profeet" tussen aanhalingstekens zet en reageert niemand als ik "het door god uitverkoren volk" tussen aanhalingstekens zet. zou toch beiden een belediging zijn.
quote:wat versta jij dan onder "profeet" ?. "godsdienststichter", "sekteleider" ? "de islamitische profeet". dus voor elke godsdienst heeft god een andere boodschapper gezonden.
op vrijdag 9 januari 2004 19:03 schreef dalai_lama het volgende:
ja hoor. komt ie: een zekere user op fok zet in plaats van profeet "profeet" voor de naam van de islamitische profeet mohammed, om zo zijn minachting jegens deze religie te tonen. makkie toch?
ik dacht meer aan een zinnetje als ""de "profeet" mohammed was een pedofiel"". het is immers weinig aanneembaar dat god een pedofiel als boodschapper had uitgekozen.
kunnen we dan nú eindelijk weer back to normal?
wat wfl betreft, vinden wij, schorpioen en ik, dat mensen als dalai-lama en venturi ook een ban hadden mogen hebben.
zoals al eerder gesteld werd: ook zij (en anderen) hebben hun rol gespeeld in de escalatie. echter, zomaar bans gaan zetten geeft ook weer geziek: wie wel, en wie niet? keuzes in gradatie die alleen maar nóg meer gezeik opleveren. dus laten we het hier nu maar bij. maar echt eerlijk is het niet.
ik ben niet trots op het ontzeggen van forum-toegang aan iemand die zij het wat hinderlijk en luidruchtig toch slechts zijn eigen mening verkondigde, en de ander toch nog net iets meer in zijn/haar waarde liet dan velen met hem deden.
ik zal ook de eerste zijn die zal proberen of hij na 2 weken oid toch weer terug kan komen.
en wederom herhaal ik mijn verzoek, om in een volgend geval niet te investeren in een escalatie, maar in een kalmering.
euh.....
wie heeft er iets?
beetje erg laag van koekepan hoor.
quote:ach het is weer iets anders dan een cavia
op zondag 11 januari 2004 18:20 schreef eru het volgende:
ban voor koekepan graag...
neem eens een kijkje in god en de verschrikkelijke ziekte van tay sachsbeetje erg laag van koekepan hoor.
quote:los van de manier waarop kp de topics om zeep heeft geholpen, heeft hij wel een punt: er is al een hele tijd een centraal topic. dat is er om te voorkomen dat er voor elk "bewijs" tegen of voor god een apart topic geopend wordt.
op zondag 11 januari 2004 18:20 schreef eru het volgende:
ban voor koekepan graag...
neem eens een kijkje in god en de verschrikkelijke ziekte van tay sachsbeetje erg laag van koekepan hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |