abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16060942
Ik hoorde op radio1 vanmorgen dat er in belgie een tekort aan donorbloed is. Natuurlijk een slechte zaak.
Maar ik vraag me af, geef jij ook bloed? Of niet? Waarom niet?

Ik zit er aan te denken om maandelijks bloed te geven. Ik weet verder niet hoe ik me daarvoor moet aanmelden ofzo, maar het lijkt me wel een goed iets.

donderdag 8 januari 2004 @ 10:22:54 #2
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16060972
niet aan belgen

eigen bloed eerst!

The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 8 januari 2004 @ 10:25:16 #3
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_16061035
Wel gedaan; ik ben inmiddels helemaal vacuum getrokken! Na mijn tientallen keren is de rest van Nederland aan de beurt.
Jawohl Herr Kaloin!
pi_16061037
Door donorbloed ben ik in leven gebleven! Ik heb namelijk een zeldzame bloedziekte en als er geen donoren waren geweest was ik er nu ook niet meer. Kreeg toen ik in het ziekenhuis lag elke dag 11 zakken donorbloed voor 3 weken. Dus ik zou zeggen: doen! Je helpt er veel mensen mee. Ook in Nederland is het altijd welkom.

[Dit bericht is gewijzigd door RandyKristel op 08-01-2004 10:32]

donderdag 8 januari 2004 @ 10:26:48 #5
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_16061073
Je plaatselijke GGD zal je overigens graag doorverwijzen.

Ik heb er ook nog zo'n leuke mok met een pelikaan erop aan overgehouden.

Plaatje volgt

edit: mokkie

[Dit bericht is gewijzigd door Captain_Chaos op 08-01-2004 10:37]

Jawohl Herr Kaloin!
  donderdag 8 januari 2004 @ 10:27:40 #7
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_16061092
Ben plasmadonor. Was eerst volbloeddonor, maar vanwege hoge concentratie anti-stoffen in mijn bloed hebben ze gevraagd of ik plasmadonor wilde worden. Ondertussen al ongeveeer 35 keer geweest. En achteraf natuurlijk gratis gevulde koeken en soep
pi_16061127
hoe oud moet je ervoor zijn
pi_16061142
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 10:21 schreef haaahaha het volgende:
Ik hoorde op radio1 vanmorgen dat er in belgie een tekort aan donorbloed is. Natuurlijk een slechte zaak.

Ik zit er aan te denken om maandelijks bloed te geven. Ik weet verder niet hoe ik me daarvoor moet aanmelden ofzo, maar het lijkt me wel een goed iets.

Maandelijks?
Je mag maar 1x per half jaar, het bloed moet ook weer aangemaakt worden.
Eerlijk gezegd heb ik me wel opgegeven maar ik heb er nooit meer wat van gehoord.
Aangezien ik niet zo'n held ben, laat ik het daar maar bij.
pi_16061148
want ik wil het graag doen
pi_16061200
quote:

Maandelijks whehehe

1 keer in het halfjaar max...

Ikzelf niet... misschien in de toekomst, maar nu teveel gifstoffen in me lichaam

pi_16061237
Ja, ik geef bloed. Maar niet 1x per maand, dat is wat veel. Ik meen dat mannen tegenwoordig 5x per jaar mogen geven en vrouwen 3x.

Zie www.bloedbank.nl

pi_16061238
Nee ik geef geen bloed.
Ben ook niet zo'n held.
Als ik slechts een paar buisjes bloed moet laten aftappen en men prikt niet goed ga ik al onderuit.
Mijn aders liggen vrij diep waardoor het prikken nogal eens fout wil gaan.
De laatste tijd heb ik erg veel bloedonderzoeken gehad en ging het prikken wel beter en ga ik er heen zonder tegenzin.
Ook geen last meer gehad van dat lichte gevoel in mijn hoofd.
Maar prikt er 1 fout dan begin ik weer van voren af aan.

Echter heb ik een bloedgroep die niet zoveel voorkomt en zou het dus best goed zijn om juit wel donor te worden.
Maar mijn angst overwint het nog steeds.
Maar misschien zijn er hier mensen die me kunnen overtuigen?

pi_16061274
Ik wil het wel doen maar, is ook veilig voor je zelf want ze controleren het natuurlijk wel.
Ik gebruik ook soms XTC en dat heeft een maand nodig om uit je bloed te gaan hoe erg is dat?
very funny scotty, Now beam down my clothes!
pi_16061292
Als je het dan gewoon eens een keertje gaat proberen om bloed te geven, misschien valt het mee en kan je het vaker doen, misschien valt het tegen en doe je het nooit weer.

Van de website www.bloedbank.nl ofzo:

De volgende bloeddonatie
De ijzerreserve die in het lichaam nodig is voor de aanmaak van rode bloedlichaampjes, is bij mannen hoger dan bij vrouwen. Daarom mogen mannen maximaal 5 maal per jaar en vrouwen maximaal 3 maal per jaar bloed geven. U ontvangt van ons na zon termijn weer een oproepkaart. In verband met de computerregistratie is het van belang dat u niet eerder komt dan de aangegeven datum op uw oproepkaart. Als u minder vaak bloed wilt geven, dan kunt u dit bij de receptie of bij het callcenter van uw bloedbank kenbaar maken.

[Dit bericht is gewijzigd door Kaaltie op 08-01-2004 10:44]

donderdag 8 januari 2004 @ 10:37:17 #16
19840 Libris
Live from Singapore
pi_16061295
Ik heb hier een poging gedaan, maar ze wilden geen bloed van mensen die langere tijd in Europa gewoond hadden
Een of ander virus dacht ik
pi_16061296
Het prikken is denk ik ook het enige wat me tegenstaat.
  donderdag 8 januari 2004 @ 10:37:51 #18
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_16061311
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 10:29 schreef Dunadain het volgende:
hoe oud moet je ervoor zijn
18 dacht ik, en je wordt gemiddeld een keer in de 3 maanden opgeroepen.

Ik geef ook trouw bloed, doe het in Enschede, das makkelijker dan die avonden hier in het dorpshuis. Het is dan ontzettend druk, en als ik naar de bloedbank ga wordt ik meteen geholpen en kan ik daarna meteen door naar school.

Heb inmiddels 8 keer gegeven ofzo (had 9 kunnen zijn, maar vorige keer was mijn Hb te laag en mocht ik niet.)

Ik zou zeggen, doen! Het doet geen pijn (ok, ff een klein prikje, maar daar heb je na een paar minuten geen last meer van) en je kan er mensenlevens mee redden!

Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_16061315
Ik denk erover na.
Mag je bloed geven als je af en toe blowt?
pi_16061332
quote:

Ik heb mij twee maanden geleden opgegeven, maar nog steeds niks gehoord. Mijn vriend geeft ook altijd, goede zaak vind ik het!
Wat het aanmelden btereft kun je toch zo op internet zoeken?

http://www.bloedbank.nl bijvoorbeeld

pi_16061356
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 10:29 schreef Greyfox het volgende:

[..]

Maandelijks?
Je mag maar 1x per half jaar, het bloed moet ook weer aangemaakt worden.
Eerlijk gezegd heb ik me wel opgegeven maar ik heb er nooit meer wat van gehoord.
Aangezien ik niet zo'n held ben, laat ik het daar maar bij.

Vanaf je 18e mag je donor zijn. Het wordt niet betaald. Als je het voor een AIDS test doet kun je beter naar de GGD. Een man mag 5x per jaar en een vrouw 3x per jaar (dus niet maandelijks). Meer informatie op:
Bloedbank site
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 8 januari 2004 @ 10:40:18 #22
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_16061361
quote:
In Nederland geef je als donor maximaal 5x per jaar een halve liter bloed, tenzij er zeer bijzondere omstandigheden zijn, bijvoorbeeld een zeer groot ongeluk ofzo; dan kan je extra opgeroepen worden.

Als plasmadonor kan je vaker geven, omdat je dan de bloedlichaampjes weer terugkrijgt (of ze worden niet afgenomen, dat weet ik eigenlijk niet precies).

Maandelijks bloed geven lijkt me niet prettig voor jezelf (je zou min-of-meer constant met bloedarmoede rondlopen. Het volume (vocht) heb je zo terug, maar de rode bloedlichaampjes hebben even tijd nodig om weer aan te groeien).

pi_16061362
Nee; ik haat prikjes.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_16061374
Gebruiken ze dezelfde dikke naalden als bij gewoon bloed prikken?
Ben altijd blij als die dikke naald er weer uit is.
Of gebruiken ze vlindernaaldjes?

Hoe is het na die tijd? Heb je dan een licht gevoel in je hoofd?
Of merk je het op een andere manier nog dat je bloed hebt afgestaan?

pi_16061396
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 10:37 schreef Libris het volgende:
Ik heb hier een poging gedaan, maar ze wilden geen bloed van mensen die langere tijd in Europa gewoond hadden
Een of ander virus dacht ik
Afrika zeker?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')