abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2004 @ 02:12:36 #1
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_16057787
Momenteel ben ik mijn videoclips die ik tegenkwam uit begin jaren '90 aan het overzetten op een DVD-schijfje.

Omdat ik een zgn. stationaire DVD-speler heb aangeschaft (zie afbeelding) en het geluid op een videoband nogal ranzig is, is het makkelijk om via de camera-aansluiting de tulpstekkertjes (rood-witte audiostekkertjes) eruit te trekken en deze van de cd-speler eraan te hangen. De cd-speler met pitch zorgt er dan weer voor dat ik het geluid precies gelijk kan laten lopen met de videoclip, waardoor ik uiteindelijk de originele clip heb met een goed digitaal geluid overhoud.
Het instarten kan wel eens een paar keer mis gaan, maar met de knipfunctie op de dvd-speler is makkelijk om deze foute inzetten eraf te knippen en uiteindelijk de clips over te houden. Wel lache om vervolgens af te draaien in de kroeg.

Nog meer mensen die zich hiermee ''bezig'' houden?

pi_16057939
jammer dat je het doet via een standalone dvdrecorder
het maakt het er niet makkenlijker op
ik deed het regelmatig via de pc
maar zoek nu een oplossing om de kwalitijd van de video omhoog te krijgen
ik heb al een beeld enhancer
om de kleuren een beetje bij te kleuren
maar achteraf bewerk is het makelijkste
nu nog een betere video player zoeken
om mijn favo film op dvd te zetten
leuke hobby maar kost veel tijd

[Dit bericht is gewijzigd door harrie1 op 08-01-2004 02:31]

donderdag 8 januari 2004 @ 21:55:15 #3
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_16082985
Weet iemand of de beeldkwaliteit ver achteruit gaat wanneer je beelden van dvd ript en via de pc op schijf zet? en welke software heb je hiervoor nodig ?
pi_16083252
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:55 schreef DJMarcel.nl het volgende:
Weet iemand of de beeldkwaliteit ver achteruit gaat wanneer je beelden van dvd ript en via de pc op schijf zet? en welke software heb je hiervoor nodig ?
Tuurlijk gaat dat dan niet achteruit, tis en blijft digitaal. Tenzij je bedoelt dat je de film comprimeert natuurlijk. Software? Gewoon DVDtjes "rippen" doe je met DVDdecrypter, omzetten/comprimeren kan met andere software (bijv. DVDshrink)...

En trouwens, als je nou gewoon je videoclips eerst ripped, en daarna met diverse tools ff de WAV file van je CD eronder gooit, scheelt een hoop gekloot met realtime pitchen enzo.

Maar goed, je moet wel een beetje ervaring hebben met dit soort dingen, anders schiet het niet echt op.

[Dit bericht is gewijzigd door MaartenHG op 08-01-2004 22:10]

vrijdag 9 januari 2004 @ 08:21:52 #5
42020 DJMarcel.nl
/care sedert 2002
pi_16092302
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:03 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Tuurlijk gaat dat dan niet achteruit, tis en blijft digitaal. Tenzij je bedoelt dat je de film comprimeert natuurlijk. Software? Gewoon DVDtjes "rippen" doe je met DVDdecrypter, omzetten/comprimeren kan met andere software (bijv. DVDshrink)...

En trouwens, als je nou gewoon je videoclips eerst ripped, en daarna met diverse tools ff de WAV file van je CD eronder gooit, scheelt een hoop gekloot met realtime pitchen enzo.

Maar goed, je moet wel een beetje ervaring hebben met dit soort dingen, anders schiet het niet echt op.

ik heb geen dvd brander op mn pc... dus dan houdt het al snel op
pi_16097136
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 08:21 schreef DJMarcel.nl het volgende:
ik heb geen dvd brander op mn pc... dus dan houdt het al snel op
Oh, dan heeft deze post ook weinig zin (tenzij je SVCDtjes wilt maken):
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 21:55 schreef DJMarcel.nl het volgende:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')