Maar ik denk dat speedfreakssj zijn idee wel een goeie is.
Is er naar het diamantje na een paar weken nog niet gevraagd, dan zou ik naar een juwelier stappen.
Jompels,
Slaapmeisje
[Dit bericht is gewijzigd door Slaapmeisje op 07-01-2004 21:05]
Zou je (als het een echte is) niet even gaan vragen in de supermarkt of iemand heeft geinformeerd naar een diamant.
Of naar het politiebureau brengen?
Test diament is harder dan glas.
Pak een glas en kras met de scherpe rand van de diamant over het glas
als er een kras in het glas zit heb je prijs
quote:Je kan toch zeggen dat je 'm hebt en alleen aan de rechtmatige eigenaar overhandigd..
Op woensdag 7 januari 2004 21:03 schreef Que-Pasa het volgende:
ja, het overviel me eigenlijk wat, en ik heb 'm maar mee naar huis genomen, maar stel ik breng hem naar de supermarkt....dan weet ik bijna wel voor 100% zeker dat ze 'm zelf houden.
ik hou het wel even in de gaten of er een briefje hangt of dergelijke...
quote:nou ik had net zoiets had een of ander kermis ringentje gevonden in de trein en dacht dus het zelfde van damm lijkt wel echt dus ik denk ja de ruit test en ja hoor hele dikke diepe kras in die ruit maar ding is volgens mij toch nep zaten 2 diamanten in van een 5 mm bij 5 mm ofzo
Op woensdag 7 januari 2004 21:01 schreef Bill_E het volgende:
een diamant van 1 bij 1 is heel wat waard. een hele leuke sportwagen bv.Test diament is harder dan glas.
[Dit bericht is gewijzigd door martijntie op 07-01-2004 21:15]
Diamant is het hardste materiaal op aarde... het krassen in iets dergelijks zou resultaat kunnen leveren maar om het toch zeker te weten kan je naar de juwelier gaan... die kan je het met 100% zekerheid vertellen neem ik aan.
Je zou in plaats van krassen op een glas trouwens eens met een hamer erop kunnen slaan of iets dergelijks... 9doe wel een beetje voorzichtig)
[Dit bericht is gewijzigd door schrama op 07-01-2004 21:16]
quote:Politiebureau? Was er niet eens een onderzoek bij panorama over gevonden voorwerpen? Ook al breng je ze terug en de desbetreffende 'loser' komt informeren, is het nog maar de vraag of hij zijn spullen terugziet.
Op woensdag 7 januari 2004 21:00 schreef Oblivion het volgende:
Als je glas kan krassen met de steen, en er is geen beschadiging aan de steen, dan is het een echte.Zou je (als het een echte is) niet even gaan vragen in de supermarkt of iemand heeft geinformeerd naar een diamant.
Of naar het politiebureau brengen?
Als je naar het politiebureau gaat, geef het dan niet af, maar geef je adres waar de persoon zijn verloren spullen kan komen ophalen.
[Dit bericht is gewijzigd door g1id op 07-01-2004 21:17]
quote:Dé zidde gij jhèè
Op woensdag 7 januari 2004 21:09 schreef schrama het volgende:
Hetgeen wat de juwelier kan zien met zijn loep is de symetrische en de geslepen hoeken en of het gaat om een ruwe diamant of een geslepen en dus niet de echtheid...Diamant is het hardste materiaal op aarde... het krassen in iets dergelijks zou resultaat kunnen leveren maar om het toch zeker te weten kan je naar de juwelier gaan... die kan je het met 100% zekerheid vertellen neem ik aan.
quote:helaas zijn er meerdere metalen harder dan glas!
Op woensdag 7 januari 2004 21:01 schreef Bill_E het volgende:
een diamant van 1 bij 1 is heel wat waard. een hele leuke sportwagen bv.Test diament is harder dan glas.
Niet meer als normaal!!
quote:Als de steen echt is, zit er nu op dit moment iemand flink in de rats, en geloof me die persoon gaat op zoek!
Op woensdag 7 januari 2004 21:20 schreef Que-Pasa het volgende:
heb ook al even in een glas gekrast, en ik zie geen beschadigingen...wel op het glas natuurlijk.......pfff, krijgt het er warm van...stel nou dat!!!!!!
Denk je eens in dat jij diegene bent die de steen is kwijt geraakt...
Staan genoeg tips om je telefoonnummer overal achter te laten, zodat de steen ook daadwerkelijk gevonden kan worden.
quote:Over wat voor een hardheid heb jij het nou??? Flauwekul...... De hardheid van een diamant is niet uit te drukken omdat alle hardheidsmetingen gebeuren met een diamant!!!!!!!! Als je met een diamant een diamant wilt meten dan sloop je zelf die diamant!!!
Op woensdag 7 januari 2004 21:20 schreef Jackal_Omega het volgende:
ga gewoon naar een juwelier, want er zijn tegenwoordig syntetische diamanten die een hardheid hebben van 8,5 (echte diamant = 10)
ga naar een juwelier, en vraag of ze hem willen testen, dit doen ze met een apparaatje wat een soort geluidssignaal uitzend, en waar de diamant op reageert. is een kwestie van 10 seconde werk. maar een diamant van 1 bij 1 cm verlies je niet zomaar, dus reken er maar op dat ie niet echt is.
Of het een echte diamant is kunnen ze achterhalen doormiddel van geuidsgolven idd maar als hij nep is ziet een juewlier dat meteen omdat het verschrikkelijk moeilijk is om een diamant "na" te maken die echt dezelfde eigenschappen heeft.....
quote:Precies
Op woensdag 7 januari 2004 21:24 schreef Pearly het volgende:
stel dat!! ..
Dan ga je keurig naar de supermarkt en zeg je dat als iemand in paniek de winkel binnen komt rennen .. ik ben een diamant kwijt, ik ben een diamant kwijt. Dat ze jou gewoon kenne bellen.Niet meer als normaal!!
quote:ik heb het over de hardheid op de schaal van Mohs, diamant is daarbij het hoogste 10, en daarna saffier, robijn. je hebt tegenwoordig ook stenen met een zelfde schittering als diamant. ben de naam ff vergeten, maar zal het morgen met plezier voor je opzoeken.
Op woensdag 7 januari 2004 21:24 schreef schrama het volgende:[..]
Over wat voor een hardheid heb jij het nou??? Flauwekul...... De hardheid van een diamant is niet uit te drukken omdat alle hardheidsmetingen gebeuren met een diamant!!!!!!!! Als je met een diamant een diamant wilt meten dan sloop je zelf die diamant!!!
Of het een echte diamant is kunnen ze achterhalen doormiddel van geuidsgolven idd maar als hij nep is ziet een juewlier dat meteen omdat het verschrikkelijk moeilijk is om een diamant "na" te maken die echt dezelfde eigenschappen heeft.....
[Dit bericht is gewijzigd door Jackal_Omega op 07-01-2004 21:37]
quote:ik wil je niet teveel hoop geven... als dit een echte is zou het echt wel iemand missen of woon je in een grote sad waar veel toeristen komen?
Op woensdag 7 januari 2004 21:27 schreef Que-Pasa het volgende:
onderkant
quote:yea right lekker houden die handel
Op woensdag 7 januari 2004 21:24 schreef Pearly het volgende:
stel dat!! ..
Dan ga je keurig naar de supermarkt en zeg je dat als iemand in paniek de winkel binnen komt rennen .. ik ben een diamant kwijt, ik ben een diamant kwijt. Dat ze jou gewoon kenne bellen.Niet meer als normaal!!
quote:Je weet toch wel dat dat iets over je opvoeding zegt hé ?
Op woensdag 7 januari 2004 21:32 schreef martijntie het volgende:[..]
yea right lekker houden die handel
quote:tja plus welke normale nederlander loopt er met zo'n ding om je vinger
Op woensdag 7 januari 2004 21:34 schreef Jackal_Omega het volgende:
aan de foto te zien, is dit geen echte diamant, zeker als je de flits er vol zet. de schittering is te klein, zeker voor zon groot caliber steen. ik denk dat een juwelier hetzelfde zal zegge
quote:OK mijn excuses voor mijn reactie.... ik studeer Metaal en Hardheid daarvan..... wij werken met schalen als Vickers en Brunel en deze metingen worden verricht met diamanten... Vandaar mijn reactie.... van die schaal waar jij het over hebt heb ik nog nooit gehoord dus daar zal ik verder geen mening over geven... Maar het ging erom of deze diamant echt is of niet... Ik denk niet dat je dat met zekerheid zelf kan zeggen... het enigste wat bekend is is dat het hardste materiaal op aarde is en dat het gecontroleerd kan woorden d.m..v. frequenties van geluidsgolven... Hier moet de Juwelier je echt bij helpen...
Op woensdag 7 januari 2004 21:30 schreef Jackal_Omega het volgende:[..]
ik heb het over de hardheid op de schaal van Mohs, diamant is daarbij het hoogste 10, en daarna saffier, robijn. je hebt tegenwoordig ook stenen met een zelfde schittering als diamant. ben de naam ff vergeten, maar zal het morgen met plezier voor je opzoeken.
ben geen stront aan t vertellen
quote:Jaaa .. okay .... mee eens. Maar volgens mij hé, als je er met vette klauwen aan gezeten hebt is die schittering ook wat minder misschien.....
aan de foto te zien, is dit geen echte diamant, zeker als je de flits er vol zet. de schittering is te klein, zeker voor zon groot caliber steen. ik denk dat een juwelier hetzelfde zal zegge
quote:Ik vondt het ookal als WTBer el een onvatbaar iets?
Op woensdag 7 januari 2004 21:35 schreef schrama het volgende:[..]
OK mijn excuses voor mijn reactie.... ik studeer Metaal en Hardheid daarvan..... wij werken met schalen als Vickers en Brunel en deze metingen worden verricht met diamanten... Vandaar mijn reactie.... van die schaal waar jij het over hebt heb ik nog nooit gehoord dus daar zal ik verder geen mening over geven... Maar het ging erom of deze diamant echt is of niet... Ik denk niet dat je dat met zekerheid zelf kan zeggen... het enigste wat bekend is is dat het hardste materiaal op aarde is en dat het gecontroleerd kan woorden d.m..v. frequenties van geluidsgolven... Hier moet de Juwelier je echt bij helpen...
quote:Hehe bedankt.... weer iets geleerd vandaag
Op woensdag 7 januari 2004 21:40 schreef Jackal_Omega het volgende:
nee maakt niet uit, maar over die hardheidschalen, die jij gebruikt heb ik weer nooit gehoord. in het aller niet boeiende blad schatten van de aarde wordt ook gesproken over de schaal van Mohs.
hier nog een link zodat ik dit niet verzinhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Hardheidsschaal_van_Mohs
Als je iets wilt weten over Vickers of brunell moet je dat even intypen op Google...
Op een stukmetaal wordt een kracht gezet met een bepaalde grootte en deze kracht wordt overgebracht door een metalen kogel of driehoek.... Bij de driehoek kijken ze dan hoe diep de indrukking is en bij de kogel de breedte van de "krater" en dit rekenen ze dan om in Hardheid.... Met de eenheid Vicker of Brunell
Kben naar bed truste ammallll
"Een LifeGem diamant is échte, gecertificeerde diamant die wordt gemaakt met behulp van de koolstof die zich bevindt in de as die overblijft na een crematie"
straks is het zo'n ding
quote:Nou, daar ben je dan lekker mee.
Op woensdag 7 januari 2004 21:46 schreef Que-Pasa het volgende:
Ben even aan het zoeken bij google, en kom ik dit tegen"Een LifeGem diamant is échte, gecertificeerde diamant die wordt gemaakt met behulp van de koolstof die zich bevindt in de as die overblijft na een crematie"
straks is het zo'n ding
niet te hoge verwachtingen hebben en morgen naar een juwelier gaan, en niet zeggen dat je hem gevonden hebt, maar dat het een erfstuk is, en je niet weet of ie echt is
quote:moeilijk te zeggen, de prijs hangt af van de oneffenheden in de diamant, en de slijpvorm, maar een echte van 2 crt. loopt in de duizenden euro als ik me niet vergis.
Op woensdag 7 januari 2004 21:41 schreef Tokay het volgende:
En als ie nou wel echt is, hoeveel is ie dan waard in euro's?
Ik ben heel nieuwsgierig, het lijkt hier wel Tussen Kunst en Kitsch!
Ben zeer benieuwd of hij echt is en hoeveel hij waard is.
Tip van mij: Houden dat ding!
quote:lijkt mij ook geen echte, nee.
quote:Dat zou ik ook doen ja...
Op woensdag 7 januari 2004 21:00 schreef Slaapmeisje het volgende:
Persoonlijk zou ik even wachten tot de persoon zich eventueel meldt bij de supermarkt om te vragen of er een diamantje is gevonden. Wel zo aardig eigenlijk.Is er naar het diamantje na een paar weken nog niet gevraagd, dan zou ik naar een juwelier stappen.
Jompels,
Slaapmeisje
Maar je kunt het toch ook testen door in glas te snijden? Als dat niet lukt, is 'ie nep...
quote:Die zit al lang en breed op de Bahama's, snap dat dan!
Op vrijdag 9 januari 2004 11:35 schreef schrama het volgende:
Krijgen we nog een keer een reactie?
ik wacht in spanning af
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:40 schreef Tokay het volgende:[..]
Die zit al lang en breed op de Bahama's, snap dat dan!
quote:Mens, schiet op en ga naar de juwelier!
Op vrijdag 9 januari 2004 23:09 schreef Que-Pasa het volgende:
euh...ben nog niet geweest
ben bang dat ik enorm voor lul sta
quote:Zoals al eerder in het topic gezegd werd, je kan toch zeggen dat het een erfstuk is en je wil weten of ie echt is? Dan sta je toch niet voor lul ?
quote:Ik heb weleens een ijsje in die vorm gezien.
Op zondag 11 januari 2004 13:41 schreef Luisa het volgende:
Ik vind dit er eerder uitzien als een kristal..zoiets als een Swarovsky...
Heb ze vaak genoeg ook in zulke vormen gezien..
Ik denk aardbei.
quote:Mijn god wat een gelul..
Op woensdag 7 januari 2004 21:09 schreef schrama het volgende:
Hetgeen wat de juwelier kan zien met zijn loep is de symetrische en de geslepen hoeken en of het gaat om een ruwe diamant of een geslepen en dus niet de echtheid...
1 cm op 1 cm is wel heel wat
testen moet je doen door op glas te krassen, als dat lukt dan is het toch wel een diamant (dacht ik)
quote:Brinell
Op woensdag 7 januari 2004 21:35 schreef schrama het volgende:[..]
OK mijn excuses voor mijn reactie.... ik studeer Metaal en Hardheid daarvan..... wij werken met schalen als Vickers en Brunel en deze metingen worden verricht met diamanten... Vandaar mijn reactie.... van die schaal waar jij het over hebt heb ik nog nooit gehoord dus daar zal ik verder geen mening over geven... Maar het ging erom of deze diamant echt is of niet... Ik denk niet dat je dat met zekerheid zelf kan zeggen... het enigste wat bekend is is dat het hardste materiaal op aarde is en dat het gecontroleerd kan woorden d.m..v. frequenties van geluidsgolven... Hier moet de Juwelier je echt bij helpen...
maareh, niet alle metingen worden met diamant uitgevoerd, wij gebruiken ook kogels van 1/16" groot
of 5mm enz...
dus ook gewoon hardmetalen indruklichamen
quote:wat een schijtdoos zeg.
Op maandag 12 januari 2004 22:15 schreef japiejo het volgende:
denk niet dat we erachter komen, want de TS durft niet naar de juwelier.
quote:Ik wil ook wel voor je gaan hoor, maar als ie echt is ...........
quote:heb je het topic wel gelezen?
Op maandag 12 januari 2004 17:21 schreef ASSpirine het volgende:
ik vrees dat het niet echt zal zijn1 cm op 1 cm is wel heel wat
testen moet je doen door op glas te krassen, als dat lukt dan is het toch wel een diamant (dacht ik)
quote:ik ook ik ook ik ook............please????
Op woensdag 14 januari 2004 03:39 schreef skippesoepie het volgende:
Maar is nu onderhand tig dagen later en ik ben wel ERRUG nieuwsgierig....Vertel vertel!!!!
Dat ding is zo nep als Kelly een vrouw is...
Die diamand moet een vermogen kosten, als ie echt zou zijn...
quote:die zijn gegarandeerd echt!
Op donderdag 15 januari 2004 17:00 schreef -Nikita- het volgende:
Ik zag vandaag dat er aardig wat donker gekleurde Nederlanders zo'n groot ding in hun oor hebben hangen.
Iedere zichzelf respecterende Nederlander was allang naar de juwelier gegaan om te kijken hoeveel rijker die geworden was.
Vind het n beetje gaar dat je met zon grote " diamant" niet ff snel naar de juwelier gaat om te kijken of ie echt is.
Dus ga s ff snel drheen en laat ons in godsnaam weten of ie ecth is!
quote:dan ben ik waarschijnlijk een niet zichzelf respecterende Nederlander
Op vrijdag 16 januari 2004 11:45 schreef Untouchables het volgende:
Ik wil weten of die echt is!Iedere zichzelf respecterende Nederlander was allang naar de juwelier gegaan om te kijken hoeveel rijker die geworden was.
Vind het n beetje gaar dat je met zon grote " diamant" niet ff snel naar de juwelier gaat om te kijken of ie echt is.
Dus ga s ff snel drheen en laat ons in godsnaam weten of ie ecth is!
Enne wij zijn nieuwsgierig geworden...
maar hij is toch niet echt, heb 'm al even aan mijn kennisenkring laten zien, en die zeiden ook al, neee is niet echt, lijkt me meer een swarosvki ding enzz...dus ga er maar vanuit dat het niks is.
quote:Ja, je hebt wel iets losgemaakt met je topic!
Op vrijdag 16 januari 2004 12:35 schreef Que-Pasa het volgende:
zodra ik tijd heb ga ik er mee naar een juwelier, en zodra ik iets meer weet vertel ik het hier, tsjee...had ik dit geweten, die druk....pfff...
ik ga echt wel!!!
echt!!
maar nu even niet!!! het regent, klote weer, lekke band....juwelier zit ook niet om de hoek ofzo...maar hij is toch niet echt, heb 'm al even aan mijn kennisenkring laten zien, en die zeiden ook al, neee is niet echt, lijkt me meer een swarosvki ding enzz...dus ga er maar vanuit dat het niks is.
SKIET EENS OP MAN!!
quote:Ja, dat vermoeden hadden wij hier al.
Op woensdag 21 januari 2004 22:08 schreef Que-Pasa het volgende:
[afbeelding]
quote:ja dat viel te verwachten
[afbeelding]
quote:is dat een echte foto?
[afbeelding]
quote:ik mis een paar babes..mmm in jouw geval een paar gespierde jongens!
Op woensdag 21 januari 2004 23:18 schreef Manweth het volgende:[..]
is dat een echte foto?
quote:Hey, ppssst check jij je site even...
Op vrijdag 23 januari 2004 16:04 schreef Danielson het volgende:
Hij is de grappigste![]()
![]()
De zogenaamde diamant is dus gewoon niet echt! Kan gewoon niet dan...
quote:Wat is er mis mee dan
Op vrijdag 23 januari 2004 16:07 schreef Oblivion het volgende:[..]
Hey, ppssst check jij je site even...
![]()
quote:Ik zei het toch
Op vrijdag 23 januari 2004 16:07 schreef Oblivion het volgende:[..]
Hey, ppssst check jij je site even...
![]()
![]()
De zogenaamde diamant is dus gewoon niet echt!
Kan gewoon niet dan...
quote:Ja, en nu?
Op vrijdag 23 januari 2004 16:18 schreef SolidArt het volgende:
Ik zei het toch
quote:Ej ej ej
Op vrijdag 23 januari 2004 16:19 schreef Oblivion het volgende:[..]
Ja, en nu?
quote:Niks, lieverd....
Op vrijdag 23 januari 2004 16:22 schreef Danielson het volgende:
Ej ej ejje maakt me nieuwsgierig
wat was er met men site dan
Sommige mensen zullen het wel begrijpen en sommige niet.
quote:Hej
Op vrijdag 23 januari 2004 16:23 schreef Oblivion het volgende:[..]
Niks, lieverd....
![]()
Sommige mensen zullen het wel begrijpen en sommige niet.
quote:Gij zult niet slowchatten in GC!!
Op vrijdag 23 januari 2004 16:24 schreef Danielson het volgende:
Hejdas niet eerlijk ik ben blond
Ontopic! Ga nou eens naar de juwelier MAN! Hup Hup Hup...
quote:Ik hou ook van jou
Op vrijdag 23 januari 2004 16:36 schreef Oblivion het volgende:[..]
Gij zult niet slowchatten in GC!!
Heb het ergens anders vermeld...
![]()
slotje dan maar?
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 16:57 schreef Que-Pasa het volgende:
Nog even voor de mensen die het graag willen weten.
ben bij de juwelier geweest, en hij was niet echtslotje dan maar?
Je wilt alleen maar van het topic af, stinkerd....
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 16:58 schreef Oblivion het volgende:[..]
![]()
Jij mag niet liegen van je mams!
![]()
Je wilt alleen maar van het topic af, stinkerd....
![]()
quote:Swarovski kristal bedoel je
Zodra ik weer de stad in ga neem ik 'm mee en laat 'm door een juwelier of dergelijke bekijken.
ik heb zelf sterk het vermoeden dat het een swarovski diamantje is....
Het lijkt me ook een beetje sterk dat je een echte diamant van ongeveer 3 karaat in een supermarkt verliest. Iemand die zo'n steen kwijt raakt, die holt toch meteen de hele stad voor om 'm te zoeken... zou je denken.
Maar vooralsnog is het een prachtige steen. Zou 'm zeker bewaren als niemand 'm komt innen... wie weet een mooie hanger ervoor laten maken.
quote:Hebben ze nog gezegd wat 't wel was?
[Dit bericht is gewijzigd door Natalie op 23-01-2004 18:18]
quote:Pffft, dat jij voor zo'n neppe diamant een topic durft te openen.
Op vrijdag 23 januari 2004 16:57 schreef Que-Pasa het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |