abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16045698
De IND is weer lekker bezig,

een tijdje geleden is mijn vader getrouwd, met een marokkaanse.
alles goed en wel, de IND had de mogenlijkheid om het huwlijk af te keuren, maar dat hebben ze goedgekeurd.
Nu zijn ze dus getrouwd, en dan willen ze haar alsnog terug sturen omdat er geen geldige reden is voor haar verblijf hier in nederland
Ze moet binnen 14-28 dagen weg anders komt de politie een kijkje nemen om haar uit te zetten. ( wat ze alleen zouden lukken als ze me pa en mij doodschieten.! oftwel over onze lijken... )

Al met al de IND is lekker bezig, Iemand tips..

-edit- typo [thnx 2 CrestDem0n ]

[Dit bericht is gewijzigd door dutchmage op 07-01-2004 19:33]

Op dinsdag 26 juni 2007 22:26 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
dutchmage, ouwe kaenker taalpurist! O+
-webicon verwijderd, veel te groot, niet terugplaatsen-
pi_16046057
144 views in 10 minuten en niemand die een idee heeft...
pi_16046083
regels zijn regels, niet moeilijk doen

klinkt misschien bot, maar soms is de wereld hard..

pi_16046090
Is er niet een of ander bezwaarschrift dat je kunt indienen? Of een kort geding of zo? Heb je contact opgenomen met een advocaat?
"Death is only the Beginning"
-- Fuck is van oorsprong een Nederlands woord. Wij Nederlanders hebben dus het meest-gebruikte woord van de Engelse taal gemaakt --
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:25:08 #5
71838 _Marcel_
Anti-links = rechts?
pi_16046128
uhm....vluchten?

en andere een procedure tegen de uitspraak starten en als dat ook niet werk dan zijn er nog programma's als vd breekijzer en willibrord.

Dieren zijn klootzakken ... ik lust geen vleesch, maar eet het uit principe!!!
pi_16046147
Ik zou zeggen, ga er eens achteraan..

Sta je in je recht? Als de IND het goedgekeurd heeft, waarom wordt ze dan nou toch nog eruit gegooid?

En als het aan de wouten ligt, moet je gewoon zeggen zoals het is: "Ze gaat alleen maar weg, over mijn en mijn vaders lijk", en dan een beetje gemeen kijken . Die harde hand der wet, is in dit land een beetje verzwakt (stelletjes sissys.. )

RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP
pi_16046148
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:23 schreef Silencer666 het volgende:
Is er niet een of ander bezwaarschrift dat je kunt indienen? Of een kort geding of zo? Heb je contact opgenomen met een advocaat?
een bezwaarschrift indienen kan alleen met een geldige reden, onze geldige reden hebben wij al aangegeven, en nog eens aangegeven...
(dit is een reactie op een bezwaarschrift) en alsnog vind men het niet nodig om haar een verblijfsvergunning te geven
Tenzij er oorlog in marrokko uitbreekt...
pi_16046152
Heb wel een ideetje: Ga eens te raden bij een goede advocaat en kijk eens welke openingen er zijn om dit aan te vechten.
Maar goed ik neem aan dat jullie dat al gaan doen.

Overigens heeft de politie tegenwoordig pepperspray en kan je daar goed beroerd van worden. Een gasmaskertje is misschien een ideetje ter voorbereiding

[url=http://www.watbenjedan.nl]Prutser[/url]
pi_16046157
Ik zit net in allerlei procedures met de IND voor mijn vriendin... ook al wordt haar land onderdeel van Europa in Mei moeten we TOCH door alle procedures voor de geldigheid van een JAAR.

Waarom?

Omdat ze geen overgangsregelingen willen treffen. Dus i.p.v. financieel verantwoordelijk voor 3 maanden *1832 euro is het financieel verantwoordelijk voor 12 maanden.. *11.000 euro. En zo nog veel meer gezeik. Probeer maar eens een stempeltje te halen bij de vreemdelingenpolitie.. die sturen je naar de IND die je naar de vreemdelingenpolitie stuurt die je naar de IND stuurt..

Het zijn echt een stelletje mongolen. Ik zou je meer vertellen maar de situaties zijn gewoon iets te persoonlijk. Dat soort zaken bespreek ik liever met kennisen in RL.

BR

EDIT: De enige tip die werkt is: NEEM EEN ADVOKAAT ANDERS KUN JE HET WEL VERGETEN.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 07-01-2004 19:31]

woensdag 7 januari 2004 @ 19:26:14 #10
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_16046161
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:22 schreef dutchmage het volgende:
144 views in 10 minuten en niemand die een idee heeft...
Nee, geen idee. Ik weet neit precies wat de regels zijn. Waarschijnlijk had ze gewoon veel eerder uitgezet moeten worden. Maar ja, dat is niet gebeurd en waarschijnlijk gaan ze hun fout niet toegeven.
Er moet gewoon veel strikter gehandeld worden.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_16046167
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:25 schreef _Marcel_ het volgende:
uhm....vluchten?

en andere een procedure tegen de uitspraak starten en als dat ook niet werk dan zijn er nog programma's als vd breekijzer en willibrord.

Morgen al een gesprek met een ambtenaar van de IND, eens kijken wat die te vertellen heeft...
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:26:51 #12
29765 CrestDem0n
- Helemaal Leip -
pi_16046180
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:11 schreef dutchmage het volgende:
een tijdje geleden is mijn vader getrouwd, met een marrokaanse.
Ik denk dat je 'Marokkaanse' bedoelt.
- Helemaal Leip -
pi_16046201
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:25 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Ik zou zeggen, ga er eens achteraan..

Sta je in je recht? Als de IND het goedgekeurd heeft, waarom wordt ze dan nou toch nog eruit gegooid?

En als het aan de wouten ligt, moet je gewoon zeggen zoals het is: "Ze gaat alleen maar weg, over mijn en mijn vaders lijk", en dan een beetje gemeen kijken . Die harde hand der wet, is in dit land een beetje verzwakt (stelletjes sissys.. )

de reden dat ze er uitgegooid wordt is, omdat er geen geldige reden volgens de IND is om haar hier te houden, Ondanks dat ze getrouwd is met mijn vader ( 100% nederlands ).
Nu wordt ze toch automatisch nederlands staatsburger..?
pi_16046228
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:26 schreef CrestDem0n het volgende:

[..]

Ik denk dat je 'Marokkaanse' bedoelt.

excuses...
pi_16046249
advocaat, en anders de media opzoeken

Toch belachelijk, een (goedgekeurd) huwelijk is geen reden om hier te blijven? Ze slaan gewoon door....

[Dit bericht is gewijzigd door HeyFreak op 07-01-2004 19:34]

pi_16046270
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:28 schreef HeyFreak het volgende:
advocaat, en anders de media opzoeken
de Media komt er zoiezo bij, mocht alles uit de hand lopen....
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:29:38 #17
65279 Silencer666
Klaagbaakplaag
pi_16046283
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:26 schreef dutchmage het volgende:

[..]

Morgen al een gesprek met een ambtenaar van de IND, eens kijken wat die te vertellen heeft...

Waarschijnlijk zal het een verhaal zijn dat half bestaat uit: "we doen ook ons best maar jah" en voor de andere helft uit: "regels zijn regels"

Met een advocaat maak je een stuk meer kans. Zeker als het IND procedurefouten heeft gemaakt of je grondrechten heeft geschonden en procedurefouten maken ze heel vaak bij dit soort zaken. Je hoeft het alleen maar aan te tonen en ze mag hier voor haar leven blijven!

"Death is only the Beginning"
-- Fuck is van oorsprong een Nederlands woord. Wij Nederlanders hebben dus het meest-gebruikte woord van de Engelse taal gemaakt --
pi_16046293
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:26 schreef Harmonius het volgende:
laat hem lekker met een Nederlandse trouwen dan
nederlandse vrouwen zijn ... naja dat botert niet zeg maar...
pi_16046313
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:29 schreef Silencer666 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zal het een verhaal zijn dat half bestaat uit: "we doen ook ons best maar jah" en voor de andere helft uit: "regels zijn regels"

Met een advocaat maak je een stuk meer kans. Zeker als het IND procedurefouten heeft gemaakt of je grondrechten heeft geschonden en procedurefouten maken ze heel vaak bij dit soort zaken. Je hoeft het alleen maar aan te tonen en ze mag hier voor haar leven blijven!

dat is natuurlijk een idee... even door de brief spitten...
pi_16046403
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:31 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

NEE,

als de IND vermoed dat ze het puur voor het geld doet sturen ze haar gewoon terug.

IND

Niks persoonlijks maar we hebben er al veel te veel gelukszoekers lopen

helemaal met je eens, en nu zijn wij dus de dupe van die gelukszoekers. en probeer dat maar eens wijs te maken aan die IND hufters...
pi_16046423
dit is de eerste keer dat ik hoor dat een nederlander een marokkaanse trouwt die niet al in nederland woonde, heeft ie haar op vakantie in marokko ontmoet ofzo? neem trouwens aan dat ze geen moslima is

vaag dat je wel mag trouwen maar dat ze dan niet hier kan blijven, moet je pa zeker naar marokko verhuizen.....raar verhaal

Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
pi_16046438
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:30 schreef SadKingBilly het volgende:
--edit--

[Dit bericht is gewijzigd door Anthraxx op 07-01-2004 20:05]

pi_16046442
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:30 schreef SadKingBilly het volgende:
--edit--
Dat huwelijk is allang goedgekeurd, hoe kun je d'r nou nog terugsturen? .

[Dit bericht is gewijzigd door Anthraxx op 07-01-2004 20:05]

pi_16046449
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:34 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

--edit--?

absoluut niet, het botert gewoon niet tussen mijn pa en een nederlandse vrouw... en met een marrokaanse gaat het juist veel beter...

[Dit bericht is gewijzigd door Anthraxx op 07-01-2004 20:04]

woensdag 7 januari 2004 @ 19:35:48 #25
29765 CrestDem0n
- Helemaal Leip -
pi_16046458
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:34 schreef SadKingBilly het volgende:
--ed--
Hoezo discriminerend generaliseren?

[Dit bericht is gewijzigd door Anthraxx op 07-01-2004 20:04]

- Helemaal Leip -
pi_16046480
Hey, hallo, dit is geen Marokko-bashtopic.
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:37:52 #27
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_16046514
Je kan best wel trouwen met iemand die op een toeristenvisum in Nederland is, maar dat wil niet zeggen dat ze mogen blijven. Daarvoor moet je de hele procedure doorlopen voor een echte verblijfvergunning.

Als alles rond is over een paar maandjes mag ze wel terug komen.

pi_16046519
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:34 schreef Fronsertje het volgende:
dit is de eerste keer dat ik hoor dat een nederlander een marokkaanse trouwt die niet al in nederland woonde, heeft ie haar op vakantie in marokko ontmoet ofzo? neem trouwens aan dat ze geen moslima is

vaag dat je wel mag trouwen maar dat ze dan niet hier kan blijven, moet je pa zeker naar marokko verhuizen.....raar verhaal

zij woonde al in nederland en is naar nederland gehaald door een andere man, die heeft op z'n zachtst gezegd dingen gedaan met haar die je je ergste vijand nog niet toewenst.. ( de politie weet dat maar doet niets, nog zoiets.. ) die man heeft het dus voor elkaar gekregen dat zij een verblijfsvergunning kreeg voor 2 jaar.. wat overigens bijna niet mogenlijk is, tenzij er omkoping in het spel is.
En nu komen ze ineens dat ze moet oprotten..
pi_16046532
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:37 schreef CrestDem0n het volgende:

[..]

30%?

Uit welk sprookjesboek heb je die informatie?

zoekt en gij zult vinden...... ik ga zoiets echt niet verzinnen. Het stond een x in het NRC een halfjaar geleden.
Seabert rulez
pi_16046559
Regels zijn er niet voor niets. Het IND stuurt iemand niet zomaar terug, er zijn ergere gevallen.
pi_16046561
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:36 schreef SuperUli het volgende:
idd doe dat maar ergens anders, liever geen kortzichtigen hierzo... ( lonsdale types onzin is de andere kant op... )
pi_16046589
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:38 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Blaat blaat. Alsof er verder zoveel verschillen zouden zitten in marokkaanse of Nederlandse vrouwen. Wat heeft een marokkaanse, dat een blonde deerne uit de polder niet heeft? (behalve een snor misschien )

de mentaliteit van de nederlandse vrouwen is heel anders als die van een marokkaanse...
pi_16046604
Maar ff serieus: ga je naar dat gesprek zonder goede advocaat?
Lijkt mij namelijk zo ongeveer het stomste wat je kunt doen gezien het tijdsbestek dat je over hebt.
Die lui van de IND gooien allerlei regels om je oren en jij kan alleen maar zeggen: " het is niet eerlijk het huwelijk is al goedgekeurd"
Kortom je bent kansloos op die manier. Dan ga je dreigen met geweld en dat is helemaal koren op hun molen.
Als jullie het echt serieus is dan regel je als de sodemieter een advocaat en die neem je mee. Je laat hem de regie voeren tijdens het gesprek en probeert zoveel mogelijk je emoties in bedwang te houden.
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:40:55 #34
29765 CrestDem0n
- Helemaal Leip -
pi_16046613
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:38 schreef OomSmokey het volgende:

[..]

zoekt en gij zult vinden...... ik ga zoiets echt niet verzinnen. Het stond een x in het NRC een halfjaar geleden.

Bullshit.
- Helemaal Leip -
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:41:25 #35
29765 CrestDem0n
- Helemaal Leip -
pi_16046626
quote:

[..]
--edit--

Hoezo discriminerend generaliseren?

[Dit bericht is gewijzigd door Anthraxx op 07-01-2004 20:02]

- Helemaal Leip -
pi_16046637
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:39 schreef dutchmage het volgende:

[..]

idd doe dat maar ergens anders, liever geen kortzichtigen hierzo... ( lonsdale types onzin is de andere kant op... )

Hoezo generalisatie
Seabert rulez
pi_16046648
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:38 schreef OomSmokey het volgende:

[..]

Wedden om een maand zakgeld

Komop. Hoe kan geld uit Nederland 30% daarvan uitmaken... Denk eens na.

[Dit bericht is gewijzigd door Poepoog op 07-01-2004 19:47]

pi_16046652
quote:

[..]

Blaat blaat. Alsof er verder zoveel verschillen zouden zitten in marokkaanse of Nederlandse vrouwen. Wat heeft een marokkaanse, dat een blonde deerne uit de polder niet heeft? (behalve een snor misschien )

Als er nou toch bijna geen verschillen in zitten zit ik me af te vragen waarom jij er dan zo moeilijk over loopt te doen.
En die goeie grap over die snor vind ik echt te triest voor woorden
pi_16046690
Tsja niet leuk voor jou natuurlijk, maar als dit nou eenmaal de regels zijn.
pi_16046730
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:42 schreef The_Scorpion het volgende:

[..]

Regels zijn er niet voor niets. Ben blij dat er eindelijk eens een keer echt aan de regels gehouden wordt.

Maar waarom ga je dan niet gewoon in dat land wonen? Kan me niet voorstellen dat ze daar problemen hebben met Nederlanders.

zucht het gaat er niet om dat ik daar niet wil wonen, zij heeft gewoon recht op een verblijfs vergunning, en die wordt gewoon afgewezen...
daar wonen is een makkelijke oplossing, maar! dan gaat de uitkering van mn vader ook niet meer door... en heeft ie dus niets meer..
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:45:23 #41
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_16046749
Kolere, wat een stel kneuzen komen er op dit topic af

Dutchmage: Sterkte, ik heb geen advies voor je maar ik hoop dat alles in orde komt.

Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_16046774
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:40 schreef sqlsmurft het volgende:
Maar ff serieus: ga je naar dat gesprek zonder goede advocaat?
Lijkt mij namelijk zo ongeveer het stomste wat je kunt doen gezien het tijdsbestek dat je over hebt.
Die lui van de IND gooien allerlei regels om je oren en jij kan alleen maar zeggen: " het is niet eerlijk het huwelijk is al goedgekeurd"
Kortom je bent kansloos op die manier. Dan ga je dreigen met geweld en dat is helemaal koren op hun molen.
Als jullie het echt serieus is dan regel je als de sodemieter een advocaat en die neem je mee. Je laat hem de regie voeren tijdens het gesprek en probeert zoveel mogelijk je emoties in bedwang te houden.
dat gesprek is off te record om het zo eens te zeggen... bij een kennis thuis, als vrienden..
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:46:20 #43
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_16046779
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:38 schreef dutchmage het volgende:

[..]

zij woonde al in nederland en is naar nederland gehaald door een andere man, die heeft op z'n zachtst gezegd dingen gedaan met haar die je je ergste vijand nog niet toewenst.. ( de politie weet dat maar doet niets, nog zoiets.. ) die man heeft het dus voor elkaar gekregen dat zij een verblijfsvergunning kreeg voor 2 jaar.. wat overigens bijna niet mogenlijk is, tenzij er omkoping in het spel is.
En nu komen ze ineens dat ze moet oprotten..

Dan stond hij garant voor haar verblijf en is deze garantieverklaring ingetrokken. Zij kon zelfstandig misschien (indien ze klacht had ingediend) een verblijfsverlenging krijgen. Het was niet onverstandig een advokaat in de arm te nemen. Die kon vast wat betekenen.

Ze kan protest aantekenen en een zaak beginnen. Kost alleen griffierechten. Dat stelt alles dan een paar maanden uit. Was de verlenging trouwens al aangevraagd? Is de huidge vergunning tot verblijf verlopen?

pi_16046794
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:44 schreef OomSmokey het volgende:

[..]
--edit--

Bewijs het bokkelul

pi_16046796
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:44 schreef dutchmage het volgende:

[..]

zucht het gaat er niet om dat ik daar niet wil wonen, zij heeft gewoon recht op een verblijfs vergunning, en die wordt gewoon afgewezen...
daar wonen is een makkelijke oplossing, maar! dan gaat de uitkering van mn vader ook niet meer door... en heeft ie dus niets meer..

Ze heeft duidelijk GEEN recht op een verblijfsvergunning! Anders had ze die wel gekregen!

Maar je vader zijn uitkering stopt dan? Kan hij die niet meenemen dan? (wat voor uitkering is het?)

Het klinkt allemaal heel hard maar ze heeft gewoon geen recht om in Nederland te zijn.

pi_16046814
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:44 schreef OomSmokey het volgende:

[..]

--edit--

ok mijn stiefmoeder heeft een betere diploma als JIJ en als haar papieren geldig geweest zouden zijn in Nederland, dan zou ze meer verdienen als jij ! dus nok alsjeblieft met alles en iedereen over 1 kam te scheren..

woensdag 7 januari 2004 @ 19:48:07 #47
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_16046839
Ontbagger slotje.
  woensdag 7 januari 2004 @ 19:59:30 #48
13783 Anthraxx
pi_16047171
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:36 schreef SuperUli het volgende:
Wat SuperUli zei.

Kunnen jullie eens niet één keer met je gore poten van een serieus topic afblijven ipv steeds de kans aangrijpen om 'allochtonen', waar het in dit geval helemaal niet om gaat, zwart te maken? Tief lekker een end op uit dit topic en <censuur>.

CrestDem0n> Helaas heb ik een aantal reactie's van jou moeten verwijderen met het verwijderen van andere berichten. Deze waren niet tegen de regels oid, maar dan klopt de discussie van geen kant meer. Hoop dat je het niet erg vind

woensdag 7 januari 2004 @ 20:03:19 #49
13783 Anthraxx
pi_16047302
Enkeltje Werk, Geldzaken en Recht

KLB >> WGR.

pi_16047344
Die site van de IND is ook totaal niet duidelijk. .
pi_16047351
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:03 schreef Anthraxx het volgende:
Enkeltje Werk, Geldzaken en Recht

KLB >> WGR.

thnx
pi_16047433
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:04 schreef SuperUli het volgende:
Die site van de IND is ook totaal niet duidelijk. .
what else is new..
pi_16047650
verder ontopic:

Ik zal mijn ouwe heer aanraden om een advokaat in de hand te nemen, en mocht dat niet baten, dan zal ik aanraden om protest aan te tekenen en het voor de rechter te laten komen... bedankt voor de hulp,

pi_16047793
ten eerste neem een advocaat!

ik ben 14 jaar geleden ook met een illigale marokkaanse vrouw getrouwd. dat huwelijk duurde maar 5jr. maar dat boeit niet.

ik weet nog wel dat mijn inkomen boven een bepaalde grens moest liggen.
ik las dat jouw vader een uitkering heeft, misschien is dat het struikelblok?

succes iedergeval!

Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  woensdag 7 januari 2004 @ 20:20:14 #55
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_16047838
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:25 schreef dutchmage het volgende:

[..]

Tenzij er oorlog in marrokko uitbreekt...

- edit: gekheid verwijderd -

zonder gekheid: er is veel misbruik gemaakt van schijnhuwelijken. volgens mij is het over het algemeen zo dat het ze nu wordt teruggestuurd als het huwelijk na x jaar ontbonden wordt ik weet het echter niet zeker. heb een soortgelijke situatie wel van dichtbij meegemaakt maar heb hierbij te weinig op de details gelet. beste ga je langs bij bureau voor rechtshulp en zoek je advocaat die gespecialiseerd is hierin zij kunnen je vast helpen. naar mijn weet werkt ind als een kip zonder kop en vrij willekeurig. in dit geval zie ik geen reden om haar uit te zetten maar ja ik ben ook de ind niet..

[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 07-01-2004 21:02]

pi_16047913
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:18 schreef laffer het volgende:
ten eerste neem een advocaat!

ik ben 14 jaar geleden ook met een illigale marokkaanse vrouw getrouwd. dat huwelijk duurde maar 5jr. maar dat boeit niet.

ik weet nog wel dat mijn inkomen boven een bepaalde grens moest liggen.
ik las dat jouw vader een uitkering heeft, misschien is dat het struikelblok?

succes iedergeval!

de inkomsten zijn afhankelijk om te kunnen trouwen, ( je moet haar wel kunnen onderhouden natuurlijk ) en ze zijn uiteindelijk getrouwd.. dus dat is het probleem niet..
  woensdag 7 januari 2004 @ 20:42:23 #57
13783 Anthraxx
pi_16048509
Eigenlijk alles wat hier gezegd is, wilde ik ook zeggen. Zoek een advocaat gespecialiseerd in vreemdenlinge recht. Deze kan je veel verder helpen dan wij kunnen. Dien een bezwaarschrift in, samen met deze advocaat. Dit verlengt de verblijfsvergunning.

In het ergste geval moet ze terug naar Marokko om daar een verblijfsvergunning aan te vragen. Dat kan even duren, maar ik dacht dat Marokko niet echt problemen geeft mbt die procedure.

Laat iig een advocaat ernaar kijken. Dan kom je al veel verder.

woensdag 7 januari 2004 @ 22:13:30 #58
21595 kampsjaak
Hic Locus Est
pi_16051332
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:22 schreef dutchmage het volgende:

[..]

de inkomsten zijn afhankelijk om te kunnen trouwen, ( je moet haar wel kunnen onderhouden natuurlijk ) en ze zijn uiteindelijk getrouwd.. dus dat is het probleem niet..

Maar hoe wil je vader haar dan onderhouden als hijzelf een uitkering heeft? Of mag de hardwerkende nederlander er weer voor opdraaien? Zijn nederlandse vrouwen te mondig tegenover je pa, en is zijn bruidje een beetje onderdanig.... dat ie daarom met 'r wil trouwen. ZIt ik er erg ver naast? nee he, dacht ik al.
Het leven is als een neus, je moet eruit halen wat erin zit !!!
pi_16051520
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:13 schreef kampsjaak het volgende:

[..]

Maar hoe wil je vader haar dan onderhouden als hijzelf een uitkering heeft? Of mag de hardwerkende nederlander er weer voor opdraaien? Zijn nederlandse vrouwen te mondig tegenover je pa, en is zijn bruidje een beetje onderdanig.... dat ie daarom met 'r wil trouwen. ZIt ik er erg ver naast? nee he, dacht ik al.

fijne genuanceerde reply.....not
ik denk dat zijn vader jouw onderschrift heeft gelezen...
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
pi_16051590
quote:

[..]

Zijn nederlandse vrouwen te mondig tegenover je pa, en is zijn bruidje een beetje onderdanig.... dat ie daarom met 'r wil trouwen. ZIt ik er erg ver naast? nee he, dacht ik al.

Ik ben van mening dat u hier enigszins uit uw nek spreekt. In het noorden des lands zijn veel onderdanige vrouwen te vinden, en waarschijnlijk daar buiten ook wel. De statistiek laat overigens zien dat juist marokkaanse meisjes erg geemancipeerd zijn.
  woensdag 7 januari 2004 @ 22:21:58 #61
21595 kampsjaak
Hic Locus Est
pi_16051670
Oke, was wel een beetje genuanceerd, maar toch denk ik dat de IND niet voor niets zo'n uitzettingsprocedure heeft opgestart.
pi_16051730
quote:

[..]

dus jij kent mij persoonlijk, en mijn vader, broertje stiefmoeder enzo..? nee dat dacht ik al.. trek geen conclusie's wil je...
pi_16051746
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:18 schreef Fronsertje het volgende:

[..]

fijne genuanceerde reply.....not
ik denk dat zijn vader jouw onderschrift heeft gelezen...

quote:

[Dit bericht is gewijzigd door dutchmage op 07-01-2004 22:29]

woensdag 7 januari 2004 @ 22:23:52 #64
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_16051748
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:21 schreef kampsjaak het volgende:
Oke, was wel een beetje genuanceerd, maar toch denk ik dat de IND niet voor niets zo'n uitzettingsprocedure heeft opgestart.
volgens die redenering hebben ze ook niet voor niets toestemming gegeven voor het huwelijk. beetje tegenstrijdig nietwaar?
  woensdag 7 januari 2004 @ 22:25:23 #65
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16051810
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:11 schreef dutchmage het volgende:
De IND is weer lekker bezig,

een tijdje geleden is mijn vader getrouwd, met een marokkaanse.
alles goed en wel, de IND had de mogenlijkheid om het huwlijk af te keuren, maar dat hebben ze goedgekeurd.
Nu zijn ze dus getrouwd, en dan willen ze haar alsnog terug sturen omdat er geen geldige reden is voor haar verblijf hier in nederland
Ze moet binnen 14-28 dagen weg anders komt de politie een kijkje nemen om haar uit te zetten. ( wat ze alleen zouden lukken als ze me pa en mij doodschieten.! oftwel over onze lijken... )

Al met al de IND is lekker bezig, Iemand tips..

-edit- typo [thnx 2 CrestDem0n ]

Beetje vaag verhaal.

Wat heeft de IND als exacte reden opgegeven ?

pi_16051948
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:25 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Beetje vaag verhaal.

Wat heeft de IND als exacte reden opgegeven ?

dat er dus geen geldige reden is om haar een verblijfsvergunning te geven.., en dat op 4 a4'tjes...
met allemaal ophelderingen over dingen die het juist niet zijn..
pi_16051988
quote:

[..]

Zijn nederlandse vrouwen te mondig tegenover je pa, en is zijn bruidje een beetje onderdanig.... dat ie daarom met 'r wil trouwen. ZIt ik er erg ver naast? nee he, dacht ik al.

bull shit, de marokkaanse vrouw waar ik toentertijd mee getrouwd was, was dominanter en mondiger dan de gemiddelde nederlandse vrouw.
zij was in marokko trouwens lerares arabisch en frans, en had dus diploma`s.
ze leerde in no-time de nederlandse taal en wij hadden geen problemen omtrent het feit dat zij moslim was en ik katholiek.

de reden dat ons huwelijk stuk liep lag op een heel ander front die ik hier niet ga vertellen ( privè)

dus rot op met je generaliseren!

Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  woensdag 7 januari 2004 @ 22:29:25 #68
74080 Goodluck
pi_16051997
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:28 schreef dutchmage het volgende:

[..]

dat er dus geen geldige reden is om haar een verblijfsvergunning te geven.., en dat op 4 a4'tjes...
met allemaal ophelderingen over dingen die het juist niet zijn..

Maar eerder hebben ze wel toestemming gegeven voor haar verblijf hier ?
pi_16052170
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:29 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Maar eerder hebben ze wel toestemming gegeven voor haar verblijf hier ?

ja, dat is juist het bizarre van alles.. ze heeft al een verblijfsvergunning gehad van 2 jaar... die is verlopen en nu moet ze een nieuwe anders moet ze weg.... en ze willen geen nieuwe geven.
de andere vergunning was aangevraagd door iemand anders die haar onder valse voorwendselen hier heeft naartoe gehaald, op een illegale manier dus, later kregen we te horen van de politie dat hij een "bekende" is en dat al bij minimaal 15 vrouwen heeft gedaan...
pi_16052202
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:29 schreef laffer het volgende:

[..]

bull shit, de marokkaanse vrouw waar ik toentertijd mee getrouwd was, was dominanter en mondiger dan de gemiddelde nederlandse vrouw.
zij was in marokko trouwens lerares arabisch en frans, en had dus diploma`s.
ze leerde in no-time de nederlandse taal en wij hadden geen problemen omtrent het feit dat zij moslim was en ik katholiek.

de reden dat ons huwelijk stuk liep lag op een heel ander front die ik hier niet ga vertellen ( privè)

dus rot op met je generaliseren!

laat maar gaan laffer... wij weten beter.. en daar gaat het toch om.. wat hij denkt zal me me reet roesten...
  woensdag 7 januari 2004 @ 22:37:10 #71
74080 Goodluck
pi_16052283
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:34 schreef dutchmage het volgende:

[..]

ja, dat is juist het bizarre van alles.. ze heeft al een verblijfsvergunning gehad van 2 jaar... die is verlopen en nu moet ze een nieuwe anders moet ze weg.... en ze willen geen nieuwe geven.
de andere vergunning was aangevraagd door iemand anders die haar onder valse voorwendselen hier heeft naartoe gehaald, op een illegale manier dus, later kregen we te horen van de politie dat hij een "bekende" is en dat al bij minimaal 15 vrouwen heeft gedaan...

Aha!
Ze heeft dus een tijdelijke verblijfsvergunning gekregen en ze is hier ook nog eens op een illegale manier naartoe gekomen. Opzich vrij logisch dat de IND bezwaar aantekend.
Dat je stiefmoeder en je vader getrouwd zijn zegt verder helemaal niks. Trouwen mag namelijk altijd maar betekend absoluut niet dat je dan verzekert bent van een verblijfsvergunning.

Ik zie het somber voor jullie in.

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 07-01-2004 22:43]

woensdag 7 januari 2004 @ 22:38:00 #72
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_16052314
Ga naar Belgie of Duitsland, goodluck.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  woensdag 7 januari 2004 @ 22:38:38 #73
74080 Goodluck
pi_16052333
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:38 schreef BAZZA het volgende:
Ga naar Belgie of Duitsland, goodluck.
pi_16052380
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:38 schreef Goodluck het volgende:

[..]

belgie is makkelijk een verblijfsvergunning te krijgen..
pi_16052410
maar vluchten heeft geen zin, er tegen vechten en bereiken wat je uiteindelijk wilt, heeft meer nut..
  woensdag 7 januari 2004 @ 22:47:00 #76
74080 Goodluck
pi_16052644
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:40 schreef dutchmage het volgende:
maar vluchten heeft geen zin, er tegen vechten en bereiken wat je uiteindelijk wilt, heeft meer nut..
Weten jullie trouwens al wat je gaat doen als de termijn verstreken is ?
  woensdag 7 januari 2004 @ 23:00:53 #77
74080 Goodluck
pi_16053179
Moet je trouwens ook niet aan bepaalde inkomenseisen voldoen als je met iemand uit een land buiten de EU wil trouwen ?
pi_16055157
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:47 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Weten jullie trouwens al wat je gaat doen als de termijn verstreken is ?

ja dan zal ze toch naar marrokko moeten, en mijn vader heeft al besloten dat hij dan meegaat... enkeld ik heb ook nog een broertje, dat niet zonder "ouders kan" ik ben 22 en vind mezelf daar wel toe in staat ( op mezelf dan ) maar voor mijn broertje wordt het lastiger.
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 23:00 schreef Goodluck het volgende:
Moet je trouwens ook niet aan bepaalde inkomenseisen voldoen als je met iemand uit een land buiten de EU wil trouwen ?
ja je moet boven de 2200 gulden +- 1000 euro in de maand aan inkomsten hebben ( ook dit is allemaal afhankelijk van ej vaste lasten ed... )
  donderdag 8 januari 2004 @ 00:02:39 #79
74080 Goodluck
pi_16055209
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 00:00 schreef dutchmage het volgende:

[..]

ja dan zal ze toch naar marrokko moeten, en mijn vader heeft al besloten dat hij dan meegaat... enkeld ik heb ook nog een broertje, dat niet zonder "ouders kan" ik ben 22 en vind mezelf daar wel toe in staat ( op mezelf dan ) maar voor mijn broertje wordt het lastiger.

Dat is een lastig dilemma. Ook voor je vader die in een totaal andere wereld zal belanden waar je het als niet-islamiet denk ik niet gemakkelijk zult krijgen.
quote:
ja je moet boven de 2200 gulden +- 1000 euro in de maand aan inkomsten hebben ( ook dit is allemaal afhankelijk van ej vaste lasten ed... )
Voldoet je vader met zijn uitkering aan die eis ?
pi_16055501
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 00:02 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Dat is een lastig dilemma. Ook voor je vader die in een totaal andere wereld zal belanden waar je het als niet-islamiet denk ik niet gemakkelijk zult krijgen.
[..]

Voldoet je vader met zijn uitkering aan die eis ?

hij is zelf ook moslim geworden... geloof het of niet, een nederlander die moslim wordt... het gebeurt steeds meer hoorden ik laatst.

maar zijn uitkering is zelfs onder de 1000 eurie's, dus daar hadden we al mazzel mee, nu heeft ie iets meer ( mijn kostgeld is omhoog gegaan ) en komt ie iets van 40 eurie's te kort, wat geen probleem mag zijn..

donderdag 8 januari 2004 @ 00:15:52 #81
74080 Goodluck
pi_16055579
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 00:12 schreef dutchmage het volgende:

[..]

hij is zelf ook moslim geworden... geloof het of niet, een nederlander die moslim wordt... het gebeurt steeds meer hoorden ik laatst.

Dat zal dan wel een weloverwogen beslissing van hem geweest zijn.
Mijn eigen mening hierover zal ik je maar besparen.
quote:
maar zijn uitkering is zelfs onder de 1000 eurie's, dus daar hadden we al mazzel mee, nu heeft ie iets meer ( mijn kostgeld is omhoog gegaan ) en komt ie iets van 40 eurie's te kort, wat geen probleem mag zijn..
Ook op die 40 euro'tjes kunnen ze je nog naaien (geloof het of niet)
In principe ben ik hier vel tegen, maar als je je kansen wilt vergroten moet je zorgen dat je die 40 euro compenseert met een of andere onnozele subsidie (al is het maar voor de bus o.i.d)

Verder sterkte met de situatie!

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 08-01-2004 00:23]

maandag 12 januari 2004 @ 02:00:12 #82
21595 kampsjaak
Hic Locus Est
pi_16174147
Ja, vooral de boel maar een beetje naaien zodat die gasten hier kunnen blijven en elke maand hun handje kunnen ophouden. En mocht dat niet lukken, dan gaan ze ineens graag terug naar marokko, dan zijn wij hier in NL weer bedankt. Maar ik zal het uiteraard weer verkeerd zien...
  maandag 12 januari 2004 @ 02:05:31 #83
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_16174206
quote:
Op maandag 12 januari 2004 02:00 schreef kampsjaak het volgende:
Ja, vooral de boel maar een beetje naaien zodat die gasten hier kunnen blijven en elke maand hun handje kunnen ophouden. En mocht dat niet lukken, dan gaan ze ineens graag terug naar marokko, dan zijn wij hier in NL weer bedankt. Maar ik zal het uiteraard weer verkeerd zien...
Ik weet niet of je het verkeerd ziet, maar in elk geval heb je het topic niet goed gelezen.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 12 januari 2004 @ 02:15:24 #84
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16174338
Heb zelf een hele tijd bij de IND rondgelopen en ze zijn vrij netjes met dit soort zaken. Dit soort dingen gebeuren meestal echt alleen als sommige mensen niet willen luisteren of met medeweten een verkeerde situatie hebben voorgeschoteld.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_16174686
de IND had de mogenlijkheid om het huwlijk af te keuren, maar dat hebben ze goedgekeurd.

Bovenstaande klinkt behoorlijk tegenstrijdig...
Maar Ind blijft Ind, dus zeer wazig...
Getrouwd zijn is samen leven en wonen dus wat die Ind dan nog loopt te zeuren?
Btw, wat heeft Ind met goedkeuring van een huwelijk te maken?
Zou maar een leuke advocaat nemen en de kosten daarvan op dit Ind verhalen.

maandag 12 januari 2004 @ 11:00:38 #86
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_16179194
quote:
Op maandag 12 januari 2004 02:51 schreef Takkesteeg het volgende:
de IND had de mogenlijkheid om het huwlijk af te keuren, maar dat hebben ze goedgekeurd.

Bovenstaande klinkt behoorlijk tegenstrijdig...
Maar Ind blijft Ind, dus zeer wazig...
Getrouwd zijn is samen leven en wonen dus wat die Ind dan nog loopt te zeuren?
Btw, wat heeft Ind met goedkeuring van een huwelijk te maken?
Zou maar een leuke advocaat nemen en de kosten daarvan op dit Ind verhalen.

De Vreemdelingenpolitie gaat daarover middels een M46 en niet de IND (die gaan dat wel vanaf nu doen).
pi_16694810
Wat ik denk wat je vader moet doen is:

Een machtiging voorlopig verblijf (MVV) aanvragen voor je stiefmoeder bij de vreemdelingen politie. Na de aanvraag zal je moeder waarschijnlijk terug moeten naar land van herkomst. Maar als je vader voldoet aan alle eisen (genoeg inkomen)dan kan je stiefmoeder na een paar maanden al weer terug komen.

Maar eerst moet je vader een advocaat in de hand nemen.

Veel succes

Ram

pi_16695020
Toen jouw vader en zijn vrouw trouwden, is er toen bij de toestemming voor het huwelijk (raar dat je toestemming moet vragen trouwens?) duidelijk gemaakt dat er aan de toestemming een verblijfsvergunning verbonden zat? Zo ja, dan kun je het misschien gooien op het rechtszekerheidsbeginsel. Of werd er alleen gezegd dat ze door de procedure moest voor een verblijfsvergunning? Dat maakt heel wat verschil namelijk.
  donderdag 29 januari 2004 @ 20:38:23 #89
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_16696284
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 19:56 schreef Annastacia het volgende:
Toen jouw vader en zijn vrouw trouwden, is er toen bij de toestemming voor het huwelijk (raar dat je toestemming moet vragen trouwens?) duidelijk gemaakt dat er aan de toestemming een verblijfsvergunning verbonden zat? Zo ja, dan kun je het misschien gooien op het rechtszekerheidsbeginsel. Of werd er alleen gezegd dat ze door de procedure moest voor een verblijfsvergunning? Dat maakt heel wat verschil namelijk.
om te trouwen hoef je geen vtv te hebben
kan op toeristenvisumpje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')