abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16052839
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:12 schreef prinsrob het volgende:

[..]

Aan welke film van Monthy Python doet me dit denken?

woensdag 7 januari 2004 @ 22:53:34 #52
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_16052898
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:50 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou dan! Als ik geen printer hoef, dan ben ik toch gek als ik niet om korting vraag?

printer doorverkopen had je misschien meer voor gekregen dan die 25 euro
mjah aan de andere kant... misschien ook niet
  woensdag 7 januari 2004 @ 22:57:11 #53
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_16053045
Dat doe ik nooit en al helemaal niet bij kleding ofzo...als ik iets 2e hands koop van een auto of tv dan zou ik misschien een poging doen...
Ik vind t toch een beetje voor joker...
I don't care.....
  woensdag 7 januari 2004 @ 22:58:31 #54
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16053098
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:53 schreef lovegrrl het volgende:

[..]

printer doorverkopen had je misschien meer voor gekregen dan die 25 euro

Oh, maar daar ben ik echt te lui voor.

Ik merk ook dat het me niet eens echt om het geld gaat.
Beetje offtopic, maar ik heb me eens verdiept in die ziektekostenverzekering-gedoetjes, en ik kan best met wat uitzoekwerk met een andere verzekering enkele honderden euro's per jaar besparen. Maar dat doe ik dan weer niet, te veel gedoe enzo.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_16053503
ik ben zelf niet zo'n onderhandelaar, maar mijn vader en mijn vriend wel hoor.

mijn vader heeft bij seats en sofa's een bankstel van 2350 voor 1750 gulden gekregen. vond ik erg goed van hem. (staat seats en sofa's wel om bekend hoor dat je moet afdingen.) we zijn naar binnen gelopen en hebben even rondgekeken. Na een bank uitgezocht te hebben zijn we met zo'n verkoper gaan zitten en gezegd dat we wat van de prijs af wilden hebben. hij een berekening gemaakt, maar die vond mijn vader nog te hoog. dus zijn we de zaak uitgelopen

na 5 minuten zijn we terug gegaan die verkoper helemaal blij natuurlijk, maar wij hebben gezegd dat we de bank voor 1700 wilden hebben. hij moest dit met zijn baas overleggen. en kwam terug met de mededeling dat hij hem voor 1750 (incl. brengen) mee kon geven.

en de 2e keer heeft mijn pa gewoon gezegd ik wil wel korting aangezien we zoveel in 1 keer bestellen

toen ik het huis uit ging moest ik alle elektrische apparaten nieuw hebben dus dit allemaal bij modern gekocht en een fikse korting gevraagd. geloof dat ze er zo'n 750 gulden afgehaald hebben toen (op een bedrag van zo'n 6000 gulden

[Dit bericht is gewijzigd door lieverd23 op 07-01-2004 23:24]

pi_16056750
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 23:10 schreef lieverd23 het volgende:
ik ben zelf niet zo'n onderhandelaar, maar mijn vader en mijn vriend wel hoor.
[..]
De pa van m'n vriendin is ook zo'n onderhandelaar, ondanks dat verschillende garages zeiden dat er geen onderhandelingsruimte zat bij de aanschaf in 2001 van een nieuwe Mini (Zwarte mini cooper met alle opties) toch een gratis radio/cd + navigatie CD voorelkaar gekregen. Mij lukte het niet.
There's no place like 127.0.0.1
  zondag 11 januari 2004 @ 20:20:46 #57
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_16164247
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 22:58 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh, maar daar ben ik echt te lui voor.

Ik merk ook dat het me niet eens echt om het geld gaat.
Beetje offtopic, maar ik heb me eens verdiept in die ziektekostenverzekering-gedoetjes, en ik kan best met wat uitzoekwerk met een andere verzekering enkele honderden euro's per jaar besparen. Maar dat doe ik dan weer niet, te veel gedoe enzo.

[offtopic] en dan es bedenken wat je met die paar honderd euro ook had kunnen doen [/offtopic]

heb trouwens een keer met een vriendin bij een snackbar gestaan voor een ijsje, die vent had nog geen softijs.. alleen een soort soft voor zo'n 3 euro
zei ik in zn gezicht dat we dan wel naar de overkant zouden gaan (daar zat een andere snackbar) wou die voor 3 euro wel 2 van die ijsjes maken
haha

pi_16169958
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 19:20 schreef rilla het volgende:

Je laat met merkkleding zien dat je tenminste geld hebt.

Bla bla, elke pauper met een beetje kennis van Ebay kan zich van top tot teen hullen in merkkleding voor een appel en een ei.......
pi_16173936
Ik heb best wel wat ervaring met onderhandelen over prijzen, maar dat wel in het buitenland (voornamelijk Midden-Oosten en Azie), waar het algemeen geaccepteerd is en zelfs gebruikelijk.
Maar hier in Nederland zou ik dat niet zo snel doen. In ieder geval niet zomaar in een kledingwinkel of een supermarkt. Ik vind het prima voor de mensen die het proberen (en er succes mee hebben ) , maar voel me altijd dan een beetje bezwaard Maar grote dingen zoals huizen, computers en meubels (meubilair? *ai* m'n Nederlands gaat er erg op achteruit), zou ik ook wel wat proberen te pingelen. Volgensmij is dat ook nog wel redelijk gebruikelijk hier....
pi_16183043
naja de enige keer dat ik het heb geprobeerd ging vrij aardig... van 1500 naar 400 nogwat (450? zo iets) rubel. (12 euro) voor een paar zomerschoenen met scherpe neusjes, verder niks bijzonders, wel heel fijn leer.
  maandag 12 januari 2004 @ 13:49:33 #61
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_16183325
Ik ben ook wel op zoek naar goeie afdingtips.

Wat ik geen afdingen vind is:
- Hij is elders goedkoper. Dit is geen afdingen, maar gewoon bij de goedkoopste winkel kopen.
- Er zit een foutje in. Aangezien het product niet 100% voldoet, zou je zelfs gek zijn om de volle mep te betalen.

Afdingen is wel:
- Iets van de prijs afkrijgen, terwijl deze winkel al de goedkoopste is, en het product is 100% goed.

Hamelen
pi_16183337
Afdingen, jazeker wel !

Foutjes in kleding
en dan nog niet eens omdat ik het leuk vind om die korting te krijgen, maar soms is het gewoon zo dat je de pech hebt je iets gevonden te hebben waar je helemaal over in je nopjes bent, het het laatste stuk is... en er een (herstelbaar) foutje in zit. Ik vind het dan niet meer dan reëel om er een korting over te krijgen of te geven.

Bij de verbouwing van een huis ben ik ook behoorlijk bezig geweest.
Keukenopstelling opgesteld, deurtjes uitgekozen... de uitgerekende prijs zat boven het budget dat ik er voor uitgetrokken had.
Erg veel zakken met de prijs wilden ze niet´.
Toen heb ik er een andere regeling uit weten te slepen.
Het bedrag dat boven mijn budget zat zou ik terug krijgen in de vorm van waardebonnen !!

De badkamer zou namelijk ook verbouwd worden en ik had in diezelfde winkel al tegels gezien.
Zíj kregen de zekerheid dat ik mijn badkamer ook bij hun zou kopen, ík bleef omgerekend tóch op schema met mijn budget.

Het bubbelbad heb ik in een andere zaak gekocht.
Bij de prijs zat bezorging etc inbegrepen.
Bezorging was echter niet nodig.
Hup paar honderd van de prijs af ! (guldens toen nog )

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 1 februari 2004 @ 21:53:59 #63
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_16794073
Mijn vader heeft ooit bijna 10.000 gulden (alle winst van de dealer) van een nieuwe BMW 530I met compleet executive pakket(leer, DVDnavigatie, climate control, andere velgen etc.) af weten te lullen. rekeningen zijn er uiteraard om bewijs te leveren. let wel, hij heeft zijn eerste BMW bij de vader van de huidige filliaalleider gekocht. GO DADDY DO

EDIT: smiley's

[Dit bericht is gewijzigd door The_Dogfather op 01-02-2004 22:03]

HERE I AM, WHAT ARE YOUR OTHER 2 WISHES
  zondag 1 februari 2004 @ 22:02:32 #64
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_16794457
Ik kan me ook nog een keer herinneren dat we op vakantie waren op Gran Canaria, in Playa del Ingles waren we daar een wat sjiekere "overdektbuurtwinkelcentrum" ingegaan waar ook 3 goudhandelaren zaten. ik zag een bepaalde ketting liggen en omgerekend wilde die man er HFL 3000,- voor hebben. Je begrijpt dat mijn pa en in totaal niet geinterresseerd en hard begonnen te lachen. Na dik een uur afwijzen en zeggen dat we voor de welkomstborrel weg moesten had ie de manager erbij gehaald etc. Mocht ik m meenemen voor HFL 1500,- heb t bewijs om mijn nek hangen

EDIT : voudslep

[Dit bericht is gewijzigd door The_Dogfather op 01-02-2004 23:09]

zondag 1 februari 2004 @ 22:09:37 #65
11682 Moonah
Jolie femme
pi_16794787
quote:
Op zondag 1 februari 2004 22:02 schreef The_Dogfather het volgende:
Plays del Ingles
Ik denk dat dit niet zozeer een kwestie is van afdingen, maar ervoor zorgen dat je niet wordt afgezet.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 1 februari 2004 @ 22:59:44 #66
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_16796930
quote:
Op zondag 1 februari 2004 22:09 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik denk dat dit niet zozeer een kwestie is van afdingen, maar ervoor zorgen dat je niet wordt afgezet.

cker niet, maar die vent keek niet blij toen we na een uur pas weggingen en dat alleen al maakte t goed maar t is wel goede 18K geelgoud met witgoud kraaienogen ertussen, heb m hier toen laten taxeren op 2000 hehe

EDIT : witgoud toegevoegd

[Dit bericht is gewijzigd door The_Dogfather op 01-02-2004 23:18]

zondag 1 februari 2004 @ 23:04:14 #67
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_16797102
Niet te vergeten een paar maanden geleden 2e hands velgen voor mijn Beamer, 16 inch (ja tis een kutmaat) originele lichtmetalen BMW welgen MET goede banden voor 185,-

Ik had ze opgehaald en meegenomen naar een bevriende garage houder, hij heeft me toen geholpen door een lijstje met dingen die ik moest zeggen (uitlijnen, balanceren, bandenkwaliteit etc.) voor mijn neus te houden. Ik sloot af met: ja, je mag ze van mij nu ook nog 2 jaar laten liggen, niemand wil 2e hands velgen alleen ik toevallig omdat ik ze mooi en appart vind. en ik kreeg ze

maandag 2 februari 2004 @ 22:51:43 #68
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_16832818
Bij afdingen verkoop ik meestal "nee"
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  maandag 2 februari 2004 @ 23:57:14 #69
27611 The_Dogfather
It's good to be bad
pi_16835071
dan heb je vast geen vaste klanten die al 20 jaar bij je komen
pi_16835522
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:08 schreef 5_Dollar_Ho het volgende:
Ik doe niet aan afdingen, dat is voor paupers.
en mensen met te veel geld
afdingen is een sport, een spel van onderhandelen.
De Puta Madre
pi_16837607
quote:
Op zondag 1 februari 2004 21:53 schreef The_Dogfather het volgende:
Mijn vader heeft ooit bijna 10.000 gulden (alle winst van de dealer) van een nieuwe BMW 530I met compleet executive pakket(leer, DVDnavigatie, climate control, andere velgen etc.) af weten te lullen. rekeningen zijn er uiteraard om bewijs te leveren. let wel, hij heeft zijn eerste BMW bij de vader van de huidige filliaalleider gekocht. GO DADDY DO

EDIT: smiley's

Mam's ex kreeg bij zijn mercedes een tweede voor de zaak voor de helft van de prijs.

dinsdag 3 februari 2004 @ 02:14:52 #72
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_16837758
Is afdinge bij de Dixons een beetje te doen?

Lijkt me best wel ziek maar wil het eens proberen

pi_16837781
Ik werk zelf in een winkel waar ook vrij veel onderhandeld wordt. Sommige klanten willen korting om een goede reden: Hij staat bij de ander goedkoper, het model dat ik eigenlijk wil kunnen jullie niet leveren, dat soort dingen. Dat je dan korting wil, a la...
Sommige mensen komen de winkel binnen: Stel dat ik hier een iets koop, hoeveel korting krijg ik dan?
Dat zijn de mensen die er gewoon om vragen om opgelicht te worden, want uiteindelijk kijken ze helemaal niet naar de prijs, maar naar de korting. En van die mensen vind ik gewoon: Kijk wat je budget is, en kijk naar dingen die binnen dat budget passen...
pi_16837812
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 02:17 schreef DoDoTheDwarf het volgende:Dat zijn de mensen die er gewoon om vragen om opgelicht te worden, want uiteindelijk kijken ze helemaal niet naar de prijs, maar naar de korting. En van die mensen vind ik gewoon: Kijk wat je budget is, en kijk naar dingen die binnen dat budget passen...
Die kunnen ook niet rekenen .
pi_16837815
quote:
Op zondag 1 februari 2004 21:53 schreef The_Dogfather het volgende:
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 01:58 schreef Sessy het volgende:

[..]

Mam's ex kreeg bij zijn mercedes een tweede voor de zaak voor de helft van de prijs.

Jullie vergeten een ding: Die dealer krijgt iedere dag 10 mensen in zijn zaak die om korting vragen. Jullie doen het misschien eens in de 3 jaar, dus geloof mij nou maar: Die dealer heeft echtniet al zijn winst weg gegeven, hij kon alleen goed vertellen dat hij dat wel had gedaan (lees: hij kon goed verkopen). Denk maar niet dat als hij er geen winst meer op maakt, hij jullie nog iets wil verkopen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')