Heeft iemand hier ook last van en wat kan hij er aan doen??
[Dit bericht is gewijzigd door WurM op 07-01-2004 13:37]
de FBI kan je in nederland niks maken. Wat kan je er aan doen? De site offline halen misschien :p
quote:cai = centrale antenne inrichting (ofzoiets)
Op woensdag 7 januari 2004 13:42 schreef Icey1986 het volgende:
fbi, federal bureau of investigation, heeft toch geen rechten op dat gebied, eg. ze houden zich niet bezig met downloaders. Daar zijn andere organisaties voor. En daarnaast, fbi is toch enkel binnen amerika, cai (central intellegence agency) = heel de wereld toch?
quote:Cia idd, tikfoutje
Op woensdag 7 januari 2004 13:45 schreef Tidaku het volgende:[..]
cai = centrale antenne inrichting (ofzoiets)
CIA = Central Intellegence Agency
quote:Dat is t inderdaad... THX!
Op woensdag 7 januari 2004 13:35 schreef Bushmaster het volgende:
Oh je bedoelt dit zeker?
quote:Is dit serieus?
Sehr geehrte Damen und Herren,das herunterladen von Filmen, Software und MP3s ist illegal und somit Strafbar.
Wir möchten Ihnen hiermit vorab mitteilen, dass Ihr Rechner unter der IP **.**.***.** erfasst wurde. Der Inhalt Ihres Rechner wurde als Beweismittel sichergestellt und es wird ein Ermittlungsverfahren gegen Sie eingleitet.
Die Strafanzeige und die Möglichkeit zur Stellungnahme wird Ihnen in den nächsten Tagen schriftlich zugestellt. Die von uns gesammelten Daten unter dem Aktenzeichen #54635 sind für Sie und ggf. Ihrem Anwalt beigefügt und einsehbar.
Da wir negative Erfahrungen mit Mailbomben in der Vergangenheit gemacht haben, wurde die Herkunft dieser Mail verschleiert.
Nähere Auskunft erteilt Ihnen die Kriminalpolizei Düsseldorf, Europa Sonderkommission "Internet Downloads" Rufnummer innerhalb Deutschland (0211) 870 - 0 oder (0211) 870 - 6868 Rufnummer außerhalb Deutschland (0049211) 870 - 0 oder (0049211) 870 - 6868Hochachtungsvoll
i.A. PK Mollbach
Lijkt me sterk want ze mailde vanuit een domeinnaam van het bedrijf waar ik werk 3dinfo@*****.nl
quote:Yup dacht ik ook al jah, mafkezen mensen die niets te doen hebben!!
Op woensdag 7 januari 2004 16:36 schreef idontlikepizza het volgende:
Aaah! Vermoeiend, zoveel dingenNiet waar, zouden zoiezo niet mailen
quote:lees het topic eens door en klik eens een link aan hier en daar
Op woensdag 7 januari 2004 16:30 schreef RX_Shorty het volgende:
Ik heb er ook 1 binnen:
[..]Is dit serieus?
Lijkt me sterk want ze mailde vanuit een domeinnaam van het bedrijf waar ik werk 3dinfo@*****.nl
quote:En een spelfout in de subject: "Preliminary investigation were started"
http://people.zeelandnet.nl/fastferry/email2.jpg
Nep dus.
Open dat cmd bestand 'es met notepad? Lijkt me interessant
[Dit bericht is gewijzigd door kobold op 07-01-2004 19:03]
slarioux doorposten na een slotje... tsk tsk
[Dit bericht is gewijzigd door Demon-X op 07-01-2004 19:06]
quote:geef je addy maar, vraag k em of ie et je forward
Op woensdag 7 januari 2004 18:57 schreef kobold het volgende:[..]
En een spelfout in de subject: "Preliminary investigation were started"
Moet zijn: "...was started"Nep dus.
Open dat cmd bestand 'es met notepad? Lijkt me interessant
quote:wnn388142{a}tiscali.nl... danku
Op woensdag 7 januari 2004 19:00 schreef Demon-X het volgende:[..]
geef je addy maar, vraag k em of ie et je forward
quote:spoiler:
Op woensdag 7 januari 2004 19:36 schreef WurM het volgende:
Mijn topic wordt nog beroemd
quote:Wat is jaloezie toch een rot-emotie... * WurM zn ego blijft maar groeien
Op woensdag 7 januari 2004 19:38 schreef UndergroundWorldWide het volgende:[..]
spoiler:
lees: Je staat voor lul voor een steeds groter publiek.
quote:"Die huizen lijken ook allmeaal zo op elkaar he"
Op woensdag 7 januari 2004 13:40 schreef mhr-zip het volgende:
De FBI email echt niet eerst, die komen gelijk met een SWAT team binnen vallen
[ontopic]
So what, ik kan me voorstellen dat het nogal iritant is, maar verder zou ik er geen waarde aan geven. 100% SPAM!!!
quote:Neej... maar hij vind t idd irritant... Vooral ook omdat-ie maar blijft blokkeren
Op woensdag 7 januari 2004 20:15 schreef NerdoNielso het volgende:[..]
"Die huizen lijken ook allmeaal zo op elkaar he"
[ontopic]
So what, ik kan me voorstellen dat het nogal iritant is, maar verder zou ik er geen waarde aan geven. 100% SPAM!!!
- FBI is een Amerikaanse federale instantie. Zij hebben hier geen ene kloot te zeggen. De enige grensoverschrijdende politie organisatie is europol/interpol.
- Het is vooralsnog onwettig om iemands computer te doorzoeken. Dit mag alleen met een huiszoekingsbevel uitgevaardigd door de officier van justitie.
- Een instatie als de FBI zorgt wel dat er geen hele domme spel en grammaticafouten in dergelijke post staan. De getoonde fout is er duidelijk een die iemand maakt die geen engels spreekt.
Jammer dat het niet echt is, ik zou een dergelijke zaak graag uitvechten tegenover alle mogelijke rechterlijke machten (gerechtshof, hoge raad, supreme court, internationaal gerechtshof)
quote:Het gaat hem (en mij) er vooral over hoe je eraf komt. Dat het eigenlijk een onzin mail is waren we al achter...
Op woensdag 7 januari 2004 20:49 schreef Fixers het volgende:
Ben je nu zoooooooo dom? Als je hier intraptdan moeten ze je per direkt het gebruik van een computer ontzeggen levenslang. Even een paar puntjes waarom dit niet zou kunnen:
- FBI is een Amerikaanse federale instantie. Zij hebben hier geen ene kloot te zeggen. De enige grensoverschrijdende politie organisatie is europol/interpol.
- Het is vooralsnog onwettig om iemands computer te doorzoeken. Dit mag alleen met een huiszoekingsbevel uitgevaardigd door de officier van justitie.
- Een instatie als de FBI zorgt wel dat er geen hele domme spel en grammaticafouten in dergelijke post staan. De getoonde fout is er duidelijk een die iemand maakt die geen engels spreekt.Jammer dat het niet echt is, ik zou een dergelijke zaak graag uitvechten tegenover alle mogelijke rechterlijke machten (gerechtshof, hoge raad, supreme court, internationaal gerechtshof)
quote:Het moest er even uit. Ik er zijn nogal wat domme koeien met mijn adres in hun adresboek dus ik wordt er stapeldol van.
Op woensdag 7 januari 2004 20:56 schreef WurM het volgende:[..]
Het gaat hem (en mij) er vooral over hoe je eraf komt. Dat het eigenlijk een onzin mail is waren we al achter...
quote:En dat reageer je maar af op onschuldige FOK!-ers???
Op woensdag 7 januari 2004 21:04 schreef Fixers het volgende:[..]
Het moest er even uit. Ik er zijn nogal wat domme koeien met mijn adres in hun adresboek dus ik wordt er stapeldol van.
quote:werkte niet
Op woensdag 7 januari 2004 19:04 schreef kobold het volgende:[..]
wnn388142{a}tiscali.nl... danku
en ja ik heb van die (a) een @ gemaakt
[Dit bericht is gewijzigd door Demon-X op 07-01-2004 22:53]
aan mijn zogenaamde ip-adres vermeld in het mailtje kon ik al zien dat het spam was, want ide kwam niet overeen met de mijne..
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 23:47 schreef yogidrink het volgende:
Vriend van mij heeft email gekregen van fbi voor downloaden mp3's via kazaa.
Hij kreeg de email in zijn postvak van zijn provider die zijn ouders gebruiken. In de email stond welke dingen hij allemaal gedownload heeft "hele lijst met mp3's" die hij allemaal gedownload heeft.
En dan er een boete zou komen van ¤18000,-- en dat hij binnenkort een brief krijgt.
Het email adres van zijn provider gebruiken alleen zijn ouders dus lijkt me niet een grap (ook met de goede lijst met mp3's).als ik meer weet post ik het hier.
ik denk dat het meerendeel van fok al niet meer via kazaa download maar pas toch op!
iemand meer info?
quote:ik heb die email helaas nog niet vriend van mij had hem!
Op vrijdag 9 januari 2004 23:58 schreef Armin het volgende:
Stuur maar door naar mij, ik sloop ze wel ns uit elkaar kijken hoe ze werken.
quote:Waarom niet gewoon je naam noemen als ze toch al weten wie je bent ?
Ladies and Gentlemen,
quote:WAS confiscated (wat niet het geval is aangezien je de data zelf nog hebt) en AS evidence (niet 'as an evidence'). Will be indicated zou dan weer will be indicted of indited moeten zijn.
Downloading of Movies, MP3s and Software is illegal and punishable by law.We hereby inform you that your computer was scanned under the IP 193.86.81.247 . The contents of your computer were confiscated as an
evidence, and you will be indicated.
quote:In the next days zou beter 'Within the next (couple of/few) days' zijn.
In the next days you will receive
the charge in writing.
quote:Waarom melden welke bestanden er op je pc staan ? Je weet zelf ook wel wat daar staat.
In the Reference code: #30979, are all files, that we found on your computer.
quote:'You' moet You'll of You will zijn en by the zou from the of at the moeten zijn.
The sender address of this mail was masked, to fend off mail bombs.- You get more detailed information by the Federal Bureau of Investigation -FBI-
quote:As if de FBI niets beters te doen zou hebben dan een hele afdeling aan internetdownloadende medemensen te spenderen
- Department for "Illegal Internet Downloads", Room 7350
quote:Adres zal ongetwijfeld kloppen, maar een beetje FBI agent zou
- 935 Pennsylvania Avenue
- Washington, DC 20535, USA
- (202) 324-3000
quote:Nog eentje: confisqueren betekent in beslag nemen. Met andere woorden als de politie of FBI iets in beslag neemt (confisqueert) dan heb jij het niet meer in je bezit. Dus inhoudelijk is het ook al niet goed.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:08 schreef Danny het volgende:[..]
Waarom niet gewoon je naam noemen als ze toch al weten wie je bent ?
[..]WAS confiscated (wat niet het geval is aangezien je de data zelf nog hebt) en AS evidence (niet 'as an evidence'). Will be indicated zou dan weer will be indicted of indited moeten zijn.
[..]In the next days zou beter 'Within the next (couple of/few) days' zijn.
[..]Waarom melden welke bestanden er op je pc staan ? Je weet zelf ook wel wat daar staat.
[..]'You' moet You'll of You will zijn en by the zou from the of at the moeten zijn.
[..]As if de FBI niets beters te doen zou hebben dan een hele afdeling aan internetdownloadende medemensen te spenderen
[..]Adres zal ongetwijfeld kloppen, maar een beetje FBI agent zou
a) nooit mailen
b) in ieder geval zijn naam vermelden
c) iets minder grammaticale fouten maken (mag ik hopen)
Trouwens een amerikaane instantie kijkt wel uit met onrechtmatig bewijs, voor het doorzoeken van een pc heb je een huizoekingsbevel nodig. Zal een leuk proces worden op deze manier.
[Dit bericht is gewijzigd door SHERMAN op 10-01-2004 13:13]
quote:Volgens mij kan de FBI nooit bewijzen dat een van hun agenten zo'n mailtje niet heeft gestuurd... Zullen we ze aanklagen?
Op zaterdag 10 januari 2004 13:07 schreef Fixers het volgende:[..]
Nog eentje: confisqueren betekent in beslag nemen. Met andere woorden als de politie of FBI iets in beslag neemt (confisqueert) dan heb jij het niet meer in je bezit. Dus inhoudelijk is het ook al niet goed.
Trouwens een amerikaane instantie kijkt wel uit met onrechtmatig bewijs, voor het doorzoeken van een pc heb je een huizoekingsbevel nodig. Zal een leuk proces worden op deze manier.
quote:mijn ma had ook zo'n mail gekregen
Op zaterdag 10 januari 2004 13:07 schreef Fixers het volgende:[..]
Nog eentje: confisqueren betekent in beslag nemen. Met andere woorden als de politie of FBI iets in beslag neemt (confisqueert) dan heb jij het niet meer in je bezit. Dus inhoudelijk is het ook al niet goed.
Ladies and Gentlemen,
Downloading of Movies, MP3s and Software is illegal and punishable by law.
We hereby inform you that your computer was scanned under the IP 177.223.120.199
. The
contents of your computer were confiscated as an evidence, and you will be
indicated.
In the next days you will receive the charge in writing.
In the Reference code: #39061, are all files, that we found on your computer.
The sender address of this mail was masked, to fend off mail bombs.
- You get more detailed information by the Federal Bureau of Investigation -FBI-
- Department for "Illegal Internet Downloads", Room 7350
- 935 Pennsylvania Avenue
- Washington, DC 20535, USA
- (202) 324-3000
valt nog mee dat mijn ip niet 1337 is...
die mail is best grappig
quote:Ja, dat had die kameraad van mij dus ook, dat-ie schrok, maar hij had al snel door dat t niet zijn ip was
Op zaterdag 31 januari 2004 21:36 schreef Samson het volgende:
Ik had m net ook binnen, gelukkig toonde mn virusscanner direct dat het attachment een of ander W32 virus was. In eerste instantie schrok ik wel moet ik bekennen
quote:
Downloading of Movies, MP3s and Software is illegal and punishable by law.We hereby inform you that your computer was scanned under the IP 193.86.81.247 . The contents of your computer were confiscated as an
evidence, and you will be indicated.
quote:Het gaat over "the contents of your computer" hetgeen meervoud is. Dus, "were confiscated" lijkt me correct, afgezien van dat het inhoudelijk nergens op slaat natuurlijk.
Op zaterdag 10 januari 2004 00:08 schreef Danny het volgende:WAS confiscated (wat niet het geval is aangezien je de data zelf nog hebt) en AS evidence (niet 'as an evidence'). Will be indicated zou dan weer will be indicted of indited moeten zijn.
quote:Yepp, kreeg 'm net ook binnen gelukkig ben ik beschermd ....je slikt toch wel even een keertje heur...van 24 Gig op je HD...sukkel die ik ben, uninstall gelijk E mule....maar ik wilde toch een update
Ik had m net ook binnen, gelukkig toonde mn virusscanner direct dat het attachment een of ander W32 virus was. In eerste instantie schrok ik wel moet ik bekennen
quote:Yepp, kreeg 'm net ook binnen gelukkig ben ik beschermd ....je slikt toch wel even een keertje heur...van 24 Gig op je HD...sukkel die ik ben, uninstall gelijk E mule....maar ik wilde toch een update
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |