abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16032672
Maandag zal ik een dag doorbrengen in Hongkong. Om 8 am kom ik aan en om 11:30 pm vlieg ik weer. Ik heb dus een aardige dag om daar rond te kijken, maar ik weet helemaal niets van Hongkong. Daarom de volgende vragen:

- Mag ik uberhaupt van het vliegveld af?
- Hoe ver ligt het vliegveld van de stad?
- Is er een goed metrosysteem?
- En het belangrijkste: Hoe kan ik mijn dag het beste besteden??

Alvast bedankt!

pi_16032766
je mag het vliegveld niet af zonder visum geloof ik.....klote maar is neit anders

edit:
je zou een visum kunnen aanvragen (als dat nog lukt) maarjah dat is ook duur voor maar 1 dag

[Dit bericht is gewijzigd door ghobram op 07-01-2004 11:43]

pi_16032873
nee visum aanvragen gaat maanden duren vrees ik....:S
pi_16032937
Van het vliegveld (Heet toch 'kep lap'?) naar de stad is ongeveer een half uur / 3 kwartier met de bus.

Dubbeldekkers staan gereed op de luchthaven. Mooi tochtje.

Ik weet niet of het je eerste keer is in een (half) chinese stad? Anders kan je je alleen al vermaken met rondlopen en mensen / gebouwen kijken.

Anders (uit mn National Geographic China) kan je zeker het volgende bezoeken:
- vanaf de star ferry pier met de boot naar de overkant, 15 min varen en een schitterend uitzicht op de stad
- architectuur: hong kong bank en shanghai bank
- zoological and botanical gardens
Probeer ook eens gewoon een hoog gebouw in te lopen en met de lift zo hoog mogelijk voor een mooi uitzicht.

Veel plezier.

pi_16032973
Over de visa: volgens mij is dat voor Hong Kong niet zo moeilijk als voor China. Voor Hong Kong hoef je in NL niets aan te vragen, voor China wel. Hong Kong is toch een stuk meer 'westers' dan China.
pi_16033055
Ik had eigenlijk begrepen dat je voor Hongkong geen visum nodig hebt....
pi_16033129
oow ok dan kan je je denk ik echt wel vermaken door gewoon de tourist uit te hangen en alles bekijken, gewoon op internet ff zoeken naar toeristische atracties etc. dan kom je die dag echt wel door
pi_16033236
Voor de hereniging met China had je voor HK wel een Visum nodig, maar dat kocht je bij binnenkomst. Ik vermoed dat dat nog steeds zo gaat. Overigens moet je dat papiertje wel heel goed bewaren voor wanneer je HK weer wilt verlaten, anders krijg je een zeer nukkige, Chinees ratelende douanier tegenover je, die op dat moment geen letter Engels spreekt. Been there, done that
"If I started murdering people, there'd be none of you left..."
pi_16033289
Ik heb even op www.visumdienst.com gekeken en daar staat dat mensen met een Nederlands paspoort voor Hongkong geen visum nodig hebben. Dat hoop ik dan maar, anders wordt het een lange zit op het vliegveld.

Nog meer tips voor Hongkong?

woensdag 7 januari 2004 @ 11:57:51 #10
65103 Denocorp
Fasten your seatbelts
pi_16033364
Dat nieuwe vliegveld ligt een heel eind buiten de stad. Met de bus doe je er zeker een half uur/drie kwartier over. Je rijdt dan wel via een enorme brug, erg cool. Dan kom je in Kowloon, waar ik de ferry naar HK Island zou nemen, en dan met de kabeltram omhoog de Victoria Peak op. Geweldig uitzicht over de stad!
Een beetje rondlopen op HK Island of Kowloon is ook wel aan te raden. Laat je geen Rolex aansmeren
Bankiertje
pi_16033396
Trek goede schoenen aan en wandel. Loop door Wan Chai en Central, en neem de boemelbus naar Victoria Peak. Neem de Star Ferry naar Kowloon en loop daar eens wat rond. Vermijd Stanley Market, maar kijk wel eens in Repulse Bay (gaat een bus naar toe vanaf Central Station). Veel meer tijd zul je niet hebben

Veel plezier! Ik zou er graag nog eens willen kijken...

pi_16033445
Ik zie parallellen
pi_16033518
Ok, het zal Kowloon en Victoria Peak worden. Een goed uitzichtpunt is altijd leuk!
pi_16034778
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 12:05 schreef BushRanger het volgende:
Ok, het zal Kowloon en Victoria Peak worden. Een goed uitzichtpunt is altijd leuk!
Dat zijn inderdaad de twee beste plekken voor een 1 daags bezoek.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_16037021
Je beste keus is om geen tijd te verspillen en gelijk de Airport Express te nemen dat je met 250km/h binnen een half uur in hartje Kowloon dropt. (toeristenretourkaartje kopen. 70 HKdollar, niet eens 8 euro tegenwoordig)

Ik raad het volgende aan:

Eerst in Mong Kok uitstappen
http://www.kmfstudio.com/photo/thumbnails.php?album=11

Waar je even langs de ladies market kan gaan strolen

http://www.kmfstudio.com/photo/thumbnails.php?album=9

en een paar leuke speelgoed en leuke electronics kan gaan kopen

Daar ben je een uur of 1-2 mee klaar als je beetje flink doorloopt.

Dan richting Tsim Sar Tsui met de metro (5 minuten reizen) http://www.kmfstudio.com/photo/thumbnails.php?album=19

Waar je even kan rondlopen of je kan gelijk de boot

pakken en naar Central reizen (15 min).
http://www.kmfstudio.com/photo/thumbnails.php?album=6

In Central heb je een hoop dure kledingzaken, maar daar ben jij natuurlijk niet in geinteresseerd.
Jij gaat even een rondje maken in Hong Kong Park om uit te rusten

Ben je uitgerust? Dan pak je hier vlakbij de peak tram en gaat naar victoria peak[/img].
http://www.kmfstudio.com/photo/thumbnails.php?album=14

Als het goed is, is het nu rond 19.00 uur en is alles al donker. Je geniet even van de [b]HK-skyline by night. Met een beetje geluk kan je de overgang van dag naar nacht nog meemaken

En dan ga je terug en neem je de airport express om terug te gaan naar HK-airport en winkel je hier op los

En voor alles wat je gemist hebt, kan je hier de foto's bekijken

http://www.kmfstudio.com/photo/

[Dit bericht is gewijzigd door athlonkmf op 07-01-2004 14:16]

pi_16037397
Geen visum nodig voor HongKong! (tenminste als je een NL paspoort hebt).

De verbinding tussen vliegveld en stad is erg goed. Neem bijvoorbeeld de airport train. Duurt een half uurtje ofzo.

Alle toeristen gaan naar Victoria Peak....
Welnu, ik ben al meer dan 35 keer in HongKong geweest en ben nog NOOIT naar Victoria Peak geweest

Ik zou gewoon wat gaan rondstrollen in Tsim Tsa Shui (in Kowloon) en neem een keer de Starferry naar HongKong en terug. Mongkok is inderdaad ook leuk shoppen/ kijken maar wel gruwelijk druk. S'avonds is het waterfront in Kowloon (met uitzicht op de HongKong skyline, de mooiste skyline ter wereld) een must see.

Het wordt een leuke stopover, geniet ervan!

[Dit bericht is gewijzigd door Aernout op 07-01-2004 14:20]

pi_16042739
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 13:59 schreef athlonkmf het volgende:
...
Zo dan!

Mooie tourist-guide voor HK in 1 dag

pi_16042960
Bedankt voor de reacties iedereen, vooral Athlonkmf met zijn uitgebreide schema!
pi_16100795
ik ben 2 jaar geleden een dag in HK geweest als stopover naar Sydney. toen had je geen visum nodig. alles wat je nodig hebt is je NL paspoort en je vliegticket(als bewijs dat je binnen 24 uur weer weg bent). dan krijg je een stempel voor een 24 uurs-visum HK. je kan dan de stad in, heb dat zelf toen ook gedaan. Victoria peak moet je doen. en neem idd de trein, die is retesnel, en erg mooi.
  zondag 5 juni 2005 @ 11:12:20 #20
54737 sivado
vrouwen zijn beter dan mannen
pi_27638751
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 11:34 schreef BushRanger het volgende:
Maandag zal ik een dag doorbrengen in Hongkong. Om 8 am kom ik aan en om 11:30 pm vlieg ik weer. Ik heb dus een aardige dag om daar rond te kijken, maar ik weet helemaal niets van Hongkong. Daarom de volgende vragen:

- Mag ik uberhaupt van het vliegveld af?
- Hoe ver ligt het vliegveld van de stad?
- Is er een goed metrosysteem?
- En het belangrijkste: Hoe kan ik mijn dag het beste besteden??

Alvast bedankt!
Ik heb in december eenzelfde stopover dus ik ben erg benieuwd naar wat je nou werkelijk hebt gedaan en hoe het is bevallen.......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')