quote:Probeer 's te zoeken op ReFills, dat is echt geweldig...
Op zaterdag 17 januari 2004 01:18 schreef ClioSporT het volgende:
waar kan in NOG meer samples en loops en beats enz enz vinden van reason 2.0 ?
quote:Dan is een discussie met mij ook niet mogelijk. Het ligt echt aan welk genre je maakt, maar hele professionele psytrance met Reason is bijna onmogelijk.
Op vrijdag 9 januari 2004 19:53 schreef MaartenHG het volgende:[..]
*laat maar* een discussie is toch niet mogelijk met figuren zoals jij.
quote:ik snap niet waarom dat zo is.
Op zaterdag 17 januari 2004 13:14 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Dan is een discussie met mij ook niet mogelijk. Het ligt echt aan welk genre je maakt, maar hele professionele psytrance met Reason is bijna onmogelijk.
wat is er zo bijzonder aan hele professionele psytrance en wat mankeert er dan aan Reason?
quote:Onder andere de mogelijkheid om meerdere maatsoorten per nummer te gebruiken. Of dat bij psytrance een probleem is weet ik niet, maar ik vind het irritant.
Op zaterdag 17 januari 2004 13:22 schreef roer-ei het volgende:
wat mankeert er dan aan Reason?
quote:ReWire. ReWire. ReWire. ReWire. ReWire.
Op zaterdag 17 januari 2004 13:36 schreef Litpho het volgende:[..]
Onder andere de mogelijkheid om meerdere maatsoorten per nummer te gebruiken. Of dat bij psytrance een probleem is weet ik niet, maar ik vind het irritant.
quote:Het is mij met ReWire niet gelukt, Tijn. Als ik begin op een 4/4 maat in Cubase en Reason en Cubase gaat over naar een 3/4 maat dan blijft Reason vrolijk in het correcte tempo 4/4 maat meespelen. Niet echt waar ik op hoopte eigenlijk.
Op zaterdag 17 januari 2004 14:07 schreef Tijn het volgende:
ReWire. ReWire. ReWire. ReWire. ReWire.
quote:Hmmm... nou ja, het klinkt iig okay, toch
Op zaterdag 17 januari 2004 14:09 schreef Litpho het volgende:[..]
Het is mij met ReWire niet gelukt, Tijn. Als ik begin op een 4/4 maat in Cubase en Reason en Cubase gaat over naar een 3/4 maat dan blijft Reason vrolijk in het correcte tempo 4/4 maat meespelen. Niet echt waar ik op hoopte eigenlijk.
En je kunt natuurlijk altijd je stuk gewoon in 1/4 zetten en je maatsoorten aangeven met sequence-blocks van verschillende lengtes
quote:Als ik de patterns van ReDrum gebruik (en 4/4 als basis instel in Reason), dan loopt Reason na een 3/4 maat een kwart maat voor. Dat klinkt verreweg niet okay. Het alternatief is inderdaad de kleinste gemene deler vinden (in zowel Reason als je sequencer, om het tempo kloppend te houden) of alle drums handmatig inprogrammeren
Op zaterdag 17 januari 2004 14:11 schreef Tijn het volgende:
Hmmm... nou ja, het klinkt iig okay, tochEn je kunt natuurlijk altijd je stuk gewoon in 1/4 zetten en je maatsoorten aangeven met sequence-blocks van verschillende lengtes
quote:Dude. Wat dacht je van rechtsklik op de redrum en dan "copy pattern to track"! Dan krijg je netjes nootjes in je sequencer en heb je met de maatsoort niks meer te maken
Op zaterdag 17 januari 2004 14:18 schreef Litpho het volgende:[..]
Als ik de patterns van ReDrum gebruik (en 4/4 als basis instel in Reason), dan loopt Reason na een 3/4 maat een kwart maat voor. Dat klinkt verreweg niet okay. Het alternatief is inderdaad de kleinste gemene deler vinden (in zowel Reason als je sequencer, om het tempo kloppend te houden) of alle drums handmatig inprogrammeren
.
quote:Vraag ik me ook af.
Op zaterdag 17 januari 2004 13:22 schreef roer-ei het volgende:[..]
ik snap niet waarom dat zo is.
ik ben niet echt bekend met reason/cubase/logic/blaat maar ik snap niet hoe je dat beredeneert.wat is er zo bijzonder aan hele professionele psytrance en wat mankeert er dan aan Reason?
quote:En je kunt natuurlijk altijd als alternatief een 2e ReDrum plaatsen voor het 3/4 gedeelte en dan de "steps" op 12 zetten. 12 zestienden is immers 3/4
Op zaterdag 17 januari 2004 14:20 schreef Tijn het volgende:[..]
Dude. Wat dacht je van rechtsklik op de redrum en dan "copy pattern to track"! Dan krijg je netjes nootjes in je sequencer en heb je met de maatsoort niks meer te maken
quote:Als ik een 12/16 pattern over een complete 4/4 maat heenplak, dan gaat hij zichzelf herhalen om het passend te maken. Als ik dat niet doe, maar wel 4/4 als basis aanhoudt, dan valt er een gat van een kwartsmaat. Op 1/4 instellen is dan de enige optie die ik zo gauw zie. Vanavond eens proberen
Op zaterdag 17 januari 2004 14:27 schreef Tijn het volgende:
En je kunt natuurlijk altijd als alternatief een 2e ReDrum plaatsen voor het 3/4 gedeelte en dan de "steps" op 12 zetten. 12 zestienden is immers 3/4
quote:Het is absoluut mogelijk, zeker met 2 ReDrums, maar je moet even een beetje experimenteren.
Op zaterdag 17 januari 2004 14:38 schreef Litpho het volgende:[..]
Als ik een 12/16 pattern over een complete 4/4 maat heenplak, dan gaat hij zichzelf herhalen om het passend te maken. Als ik dat niet doe, maar wel 4/4 als basis aanhoudt, dan valt er een gat van een kwartsmaat. Op 1/4 instellen is dan de enige optie die ik zo gauw zie. Vanavond eens proberen
.
Niks mis met een 1/4 maatsoort trouwens
quote:Waarom zou je dit uberhaupt doen eigenlijk?
Op zaterdag 17 januari 2004 14:38 schreef Litpho het volgende:[..]
Als ik een 12/16 pattern over een complete 4/4 maat heenplak
quote:Omdat er een 4/4 maat gat zit als ik 4/4 als basis gebruik en 1 maat naar 3/4 wil veranderen? Of klinkt dit erg onlogisch?
Op zaterdag 17 januari 2004 14:45 schreef Tijn het volgende:
Waarom zou je dit uberhaupt doen eigenlijk?
quote:Maar. Je gebruikt toch gewoon je 4/4 ReDrum (met Steps 16, oftewel 16/16, oftewel 4/4) voor de 4/4 maten en 1 aparte ReDrum met steps 12 (3/4) voor het ene 3/4 maatje?
Op zaterdag 17 januari 2004 14:46 schreef Litpho het volgende:[..]
Omdat er een 4/4 maat gat zit als ik 4/4 als basis gebruik en 1 maat naar 3/4 wil veranderen? Of klinkt dit erg onlogisch?
Die 3/4-ReDrum hoeft tijdens de rest van het stuk niet te lopen, alleen in die ene maat moet 'ie even z'n dingetje spelen en daarna kun je 'em weer uitzetten.
quote:Je hebt bij maat 100 een marker met E erop in de sequencer, en die kan je gewoon naar maat 200 (of een willekeurig ander getal) toeslepen.
Op zondag 18 januari 2004 17:38 schreef ClioSporT het volgende:
ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen, maar je kan met reason een liedje maken tot je bij de 100 bent.. hoe kan ik dat vergroten.. langer dan 3 minuten muziek lukt nu niet zeg maar
Tja ik zelf gebruik ook Reason..
maar aan het geluid van Reason miste ik altijd iets..
En daar heb ik een oplossing voor.
Hoop een Ultrafex van Behringer (dat is een Enhancer)
(kost iets van rond de 100 Euro)
Dan die Surround knop indrukken en net iets over de helft zetten
Kanaal scheiding word nu nog veel beter / mooier
Geluid klinkt nu echt Super goed!!!
Martijn..!
quote:thanks
Op zondag 18 januari 2004 21:12 schreef Litpho het volgende:[..]
Je hebt bij maat 100 een marker met E erop in de sequencer, en die kan je gewoon naar maat 200 (of een willekeurig ander getal) toeslepen.
"Literally everything youll hear on the new album has been written on Reason."
Het het hele interview:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |