abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16021509
vervolg op topic van monidique
Hij begon met:
Recent is gebleken dat het opeten van mensen niet kan, zelfs als beiden er achterstaan. Nu is het wel nog toegestaan om dierenvlees te eten. De reden is simpel: dieren worden als minderwaardig beschouwd.
Vleeseten is niet meer nodig, als dat het ooit al was. In ieder geval niet in de Westerse wereld. Er zijn voldoende supplementen te vinden, als deze al zo nodig zijn, en met ons voedselaanbod zal zo'n beetje alles wel ons binnenkomen.

Als we dieren nu met respect zouden behandelen en hun een waardigheid geven om niet te worden opgegeten, zoals wij dat mensen geven, zelfs tegen hun zin, moeten we dus het consumeren van vlees verbieden.

Een logische consequentie van onze normen en waarden?

mijn reactie en vervolg op deze discussie:

Als er geen vlees meer gegeten wordt is er:
1 ook geen leer meer voor schoenen jassen riemen ed
2 ook geen gelatine en 80% van alle lijmsoorten meer
3 en wat er verder al niet gemaakt wordt van geslachte dieren, het is echt niet alleen vlees.Als je alle producten zou moeten missen sta je er versteld van wat er allemaal van gemaakt wordt.Er gaat bijna niets verloren.
4 een enorme boel extra afval in de wereld, dieren vreten bijna al het plantaardig afval op wat er vrij komt uit de voedingsindustrie
bierbostel : afval gerst bij bierproductie
sitruspulp : afval van uitgeperste sinaasappelen
perspulp : afval van de suikerindustrie (bieten)
zonnepittenschroot : afval van zonnebloemolie persen
soyaschroot : afval van soyaolie persen
kokosschilfers : afval van kokosolie
en vele andere producten die anders verbrand of gestort zouden moeten worden.
En deze bovengenoemde producten vormen voor 80% het voer van de intensieve veehouderij , dus eigenlijk eten we onze afvalverwerkers op..

En hoeveel mensen werken er wel niet in deze sector.
alleen in nederland al zo,n 17%
boerderijen
slachthuizen
veetransportbedrijven
veevoerfabrieken
landbouwvoorlichters
ki organisaties
loonbedrijven
keuringsdiensten voor vlees vee
veeartsen
diergeneesmiddelfabrikanten
bouwbedrijven (stallenbouw)
bedrijven voormestopslagsystemen
ed....................

Deze worden allemaal werkloos

daarnaast zullen vele producten veel duurder worden omdat men de afvalproducten die her en der vrijkomen niet meer kan verkopen als veevoer maar men moet betalen voor verbranding of storten.
Dit wordt dan verrekend in de producten
bier suiker soyaolie zonnebloemolie ed...........

En dit bovenstaande samen met het feit dat een mens een alleseter is doet mij beseffen dat vlees eten niet moet worden verboden, want daar ging dit topic uiteindelijk toch over.

[Dit bericht is gewijzigd door gtotep op 06-01-2004 22:19]

pi_16021576
PI:
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:01 schreef gtotep het volgende:
vervolg op topic van monidique
zei zij hij begon met:
Vorige deel:
Verbod Vleesconsumptie

@mod: een titel heeft hoofdletters nodig.

[Dit bericht is gewijzigd door Monidique op 06-01-2004 22:10]

† In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 22:09:42 #3
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16021704
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Onnodig, ja, ter plezier. Maar goed, dat doet allemaal niets af aan wat ik zei: het gaat om de kijk naar de waarde van het dier.

Niet onnodig, het bevat ook mineralen die je niet in planten vindt.
Als het daadwerkelijk onnodig was dan zou ik er best van willen afzien, maar dat is dus niet het geval.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_16021816
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 22:05 schreef Monidique het volgende:
PI: [afbeelding]
[..]

Vorige deel:
Verbod Vleesconsumptie

@mod: een titel heeft hoofdletters nodig.

Sorry ik dacht dat je was zoals Van Mierlo ooit zei:HET IS EEN MEISJE.
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:17:22 #5
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_16021957
Als je geen vlees eet leef je lekker ongezond... En dat dat blokjesspul dat eruitziet als kaas zit geen smaak aan

En nederland zou kaal zijn zonder al die dieren in de wei

ongenuanceerd wezen
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:17:45 #6
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_16021964
Ow en sommige mensen vinden vlees gewoon lekker
  dinsdag 6 januari 2004 @ 22:44:57 #7
63587 Erwin1e
www.flipnet.tk
pi_16022826
Oke ik helemaal geen zin om me verder in deze nutteloze discussie te verdiepen dus zeg het maar 1 keer iets

Kannibalisme
Als beide personen het willen wie ben ik dan om hun tegengehouden gewoon een irritant bemoeizuchtig persoon

Vlees eten
Vlees eten is erg lekker

En laatst was er nog iets op discovery dat doordat de mens rood vlees ging eten de hersenen sneller konden ontwikkelen de mens was eerst een 100% planteneter maar ging langzaam over op vlees waardoor de hersenen sneller konden ontwikkelen.
Nu kun je natuurlijk zeggen we zijn nu wel ver genoeg ontwikkeld om zonder vlees te gaan leven. Zelf zul je er niet anders van worden en jou nageslacht voor de komende generaties ook niet maar je zult veel langzamer door ontwikkelen en om eerlijk te zijn heb ik daar geen belang bij.

En dan nog iets vlees is erg lekker dat kun je zelfs als vegetariėr niet ontkennen (maar dat zul je waarschijndelijk wel doen)

Of je vlees eten barbaars vind prima dan ben ik maar barbaars maar dan zul jij ook het respect moeten opbrengen om achterliggende mensen met rust te laten.

En begin niet te zeuren dat vlees ongezond voor je is want er zitten bepaalde voedingsstoffen in die je gewoon nodig hebt vlees is ongezond als je het overtollig eet.

Mijn nazeik dingetje
Ik ga echt niet stoppen met het eten van vlees omdat een of andere moraal ridder dit barbaars vind.

Rookte ik dan konden jullie ook allemaal de kleren krijgen ik ga toch niet stoppen omdat iemand anders vind dat dat slecht voor mij is dat maak ik zelf altijd nogwel uit. Ik zou heus niet naast je gaan zitten en de rook express in je gezicht blazen om jou te pesten.

De regel is gewoon zo

Ik eerst dan jullie lekker egoistish

Misschien blijf ik nog wel even hangen dit soort zeik discussies zijn soms wel leuk

www.flipnet.tk
pi_16025325
quote:

3 en wat er verder al niet gemaakt wordt van geslachte dieren, het is echt niet alleen vlees.Als je alle producten zou moeten missen sta je er versteld van wat er allemaal van gemaakt wordt.Er gaat bijna niets verloren.

Er zijn genoeg alternatieven te vinden. En veel dingen kunnen ook uit dieren worden gehaald die een natuurlijke dood zijn gestorven.
quote:
4 een enorme boel extra afval in de wereld, dieren vreten bijna al het plantaardig afval op wat er vrij komt uit de voedingsindustrie
Het grootste deel van het plantaardig voedsel dat we hebben wordt gebruikt in de vleesindustrie, als voeding voor de dieren. En denk je niet dat dieren afval in afval omzetten? Mest is nogal belastend voor het milieu.

De hoeveelheid afval wordt er dus alleen maar minder door.

quote:

Deze mensen kunnen nu ander werk gaan zoeken. Met de komst van de computers en de automatisering dacht men ook dat iedereen werkloos werd maar dat bleek niet waar te zijn.
pi_16025509
quote:

mijn reactie en vervolg op deze discussie:

Drama. Er zijn ook andersoortige jassen hoor.
quote:
Er is ook gelatine dat nietvan botten is gemaakt. En lijm ook.
quote:
Vast geen onmisbare dingen.
quote:
bierbostel : afval gerst bij bierproductie
sitruspulp : afval van uitgeperste sinaasappelen
perspulp : afval van de suikerindustrie (bieten)
zonnepittenschroot : afval van zonnebloemolie persen
soyaschroot : afval van soyaolie persen
kokosschilfers : afval van kokosolie
Heb je door dat alles wat je noemt erg natuurlijk is? Kan zo op de komposthoop. Is in ieder geval beter dan de mest die koeien produceren.
quote:
En deze bovengenoemde producten vormen voor 80% het voer van de intensieve veehouderij , dus eigenlijk eten we onze afvalverwerkers op..
Euh. bullshit.
quote:
boerderijen
slachthuizen
veetransportbedrijven
veevoerfabrieken
landbouwvoorlichters
ki organisaties
loonbedrijven
keuringsdiensten voor vlees vee
veeartsen
diergeneesmiddelfabrikanten
bouwbedrijven (stallenbouw)
bedrijven voormestopslagsystemen
ed....................

Kunnen die mooi in de sojabonen business gaan werken.
quote:
daarnaast zullen vele producten veel duurder worden omdat men de afvalproducten die her en der vrijkomen niet meer kan verkopen als veevoer maar men moet betalen voor verbranding of storten.
Dit wordt dan verrekend in de producten
bier suiker soyaolie zonnebloemolie ed...........
Haha, die is echt grappig. Zal miljoenen schelen zeker, haha.
quote:
En dit bovenstaande samen met het feit dat een mens een alleseter is doet mij beseffen dat vlees eten niet moet worden verboden, want daar ging dit topic uiteindelijk toch over.
De mens is een alleseter omdat zij alles eet. Ik ga toch ook niet zeggen dat je een moordenaar niet kan verbieden te moorden omdat het immers een moordenaar is?
  woensdag 7 januari 2004 @ 09:49:40 #10
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16030370
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 00:15 schreef Toeps het volgende:

[..]

Drama. Er zijn ook andersoortige jassen hoor.

[..]

Fijn, maar ik moet ze niet. Ik draag LEREN jassen en al helemaaaaaaaal LEREN schoenen.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_16031750
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 09:49 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Fijn, maar ik moet ze niet. Ik draag LEREN jassen en al helemaaaaaaaal LEREN schoenen.

Totdat ze tering duur worden of nauwelijks meer te krijgen zijn.
pi_16032267
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 10:57 schreef SCH het volgende:
Dąt maken wij (gelukkig) niet meer mee.
  † In Memoriam † woensdag 7 januari 2004 @ 11:38:48 #13
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16032807
quote:

[..]

Dat geldt voor alles, vraag en aanbod bepaalt dat. Een non-argument voor wat betreft het eten van vlees.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  woensdag 7 januari 2004 @ 11:52:24 #14
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16033209
quote:

[..]

Dan haal ik ze wel uit China.

Gezamenlijk met een broodje gestoomde hond. .

Ik vind leren jassen trouwens niet echt goedkoop....

[Dit bericht is gewijzigd door Robert_Jensen op 07-01-2004 11:58]

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_16033425
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 11:19 schreef What het volgende:

[..]

Dąt maken wij (gelukkig) niet meer mee.

Denk ik ook helaas. Maar het is wel de oplossing. Al vind ik de situatie van bossen in de Amazone veel nijpender - nergens staat meer een rem op.
pi_16043720
[
Heb je door dat alles wat je noemt erg natuurlijk is? Kan zo op de komposthoop. Is in ieder geval beter dan de mest die koeien produceren.
[..]

Dat kun je wel zeggen , maar in mest kan nooit meer zitten dan in het door mij genoemde.
En een composthoop geeft dezelfde stoffen af als mest.
vooral CH4.
Een groot deel van de stikstof zit in het vlees eiwit 6,4% van eiwit is stikstof.
En over mest wordt zoveel onzin verteld dat de meeste mensen denken dat het bijna gif is.
Nou iedereen met een volkstuin weet wel beter, geen mest geen opbrengst.
Het grote misverstand bij mest is dat alles op een hoop wordt gegooid.
kunstmest bijvoorbeeld is heel millieu onvriendelijk, wordt gemaakt met heel veel energie verbruik.
dierlijke mest is niets anders dan een composthoop waar vlees is uitgehaald.
Waarom is mest in nederland soms een probleem, omdat er hier zoveel industrie-afval vrijkomt, dat komt gedeeltelijk door de rotterdamse haven.
Daar komt veel grondstoffen binnen die verwerkt worden en daar blijft dat afval over , en doordat ver transport duur is zitten veel intensieve veehouderijen in nederland, en dus komt hier ook de mest vrij.
volgens mij zou de beste oplossing voor mest zijn.:
breng het met de olietankers naar de golfstaten en maak de woestijn vruchtbaar.
de olietankers gebruiken nu water als ballast, dat kan ook mest zijn.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')