De dillema is dan als volgt, als je hem niet doodt dan gaat die gewoon doen wat die gedaan heeft. Maar je kunt hem ook doden en de dood van dat. leten we zeggen 7 jarig jongetje op je geweten hebben.
Wat zou je doen?
Ik zou niemand kunnen doden dus ik zou niets doen en dus kwam er wel 2e wereldoorlog.
En nee, alternatieven mogen niet!
[Dit bericht is gewijzigd door Geniuz_Nerd op 06-01-2004 21:54]
quote:een idee hoe het met de geschiedenis zou lopen
Op dinsdag 6 januari 2004 21:48 schreef Praag het volgende:
je moet Command & Conquer: Red Alert spelen. Dan krijg je een beetje een idee
quote:Ja, en dan?
Op dinsdag 6 januari 2004 21:48 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
ik zou neit nadenken ik zou hem heeelll sneaky doden.....
Dan moet je ook Stalin doden anders zou die Europa gaan overheersen.
En wat denk je dan van alle ontwikkelingen (Bijv radar) welke niet plaats gevonden hadden?
Maar ik zou em wel een tip geven waar hij ooit goud moet verstoppen... welke locatie enzo en verder dan wat foto's en geluids opnamens maken en om zn handtekening vragen... flink wat geld eruit kloppen in ieder geval
quote:[TK] Red Alert 2, Tiberian Sun en...
quote:en dat hij dan per ongeluk van een hoge berg in oostenrijk valt
Op dinsdag 6 januari 2004 21:52 schreef M4rk het volgende:
ik zou wel het genot willen hebben om hem in elks geval een flinke klap op ze muil te geven..
quote:Wedden dat hij zn wraak op jou later dan wel krijgt
Op dinsdag 6 januari 2004 21:52 schreef M4rk het volgende:
ik zou wel het genot willen hebben om hem in elks geval een flinke klap op ze muil te geven..
quote:ROFLOL-LMAO niet aangedacht
Op dinsdag 6 januari 2004 21:51 schreef wierdo6 het volgende:
Sorry ik doe niet aan zelfmoord.Maar ik zou em wel een tip geven waar hij ooit goud moet verstoppen... welke locatie enzo en verder dan wat foto's en geluids opnamens maken en om zn handtekening vragen... flink wat geld eruit kloppen in ieder geval
De kwakkelende zwangerschap van een aandoenlijk gezinnetje van een Oostenrijks douaneambtenaar. Bij de bevalling ben je stikgelukkig dat het allemaal goed gaat. Ze noemen hem Adolf. Gefeliciteerd mevrouw Hitler, hij is kerngezond. Dat was best een rare gewaarwording.
Ik denk dat er wel een andere idioot had opgestaan om de boel te verstieren. De tweede wereldoorlog is nog altijd een direct voorvloeisel van de wrok uit de eerste wereldoorlog.
Ik had de ouders van de kleine Adolf waarschijnlijk bewogen hem op ballet te doen ter voorkoming van een al te bieke loopbaan.
roflol, wat een zin.
reden? : Dan kon ik nu niet geinterreseerd zijn in 2e wereld oorlog
quote:nee! of doden of niets veranderen.
Op dinsdag 6 januari 2004 21:54 schreef Captain_Chaos het volgende:
Roald Dahl schreef er een mooi kort verhaal over...De kwakkelende zwangerschap van een aandoenlijk gezinnetje van een Oostenrijks douaneambtenaar. Bij de bevalling ben je stikgelukkig dat het allemaal goed gaat. Ze noemen hem Adolf. Gefeliciteerd mevrouw Hitler, hij is kerngezond. Dat was best een rare gewaarwording.
Ik denk dat er wel een andere idioot had opgestaan om de boel te verstieren. De tweede wereldoorlog is nog altijd een direct voorvloeisel van de wrok uit de eerste wereldoorlog.
Ik had de ouders van de kleine Adolf waarschijnlijk bewogen hem op ballet te doen ter voorkoming van een al te bieke loopbaan.
quote:Dan ging ik zelf op ballet !
Op dinsdag 6 januari 2004 21:56 schreef LoveHenk het volgende:[..]
nee! of doden of niets veranderen.
quote:ff je testen, wie was de veldmaarschalk van de panzertruppen in 1941?
Op dinsdag 6 januari 2004 21:56 schreef Metal_drums het volgende:
Ik zou hem niet vermoorden.reden? : Dan kon ik nu niet geinterreseerd zijn in 2e wereld oorlog
quote:Ik zou hem meenemen naar de toekomst en hem laten opnemen in zo'n streng opvoedkundig instituut voor jeugdcrimineeltjes, of een psychologisch onderzoekscentrum, afhankelijk van zijn mentale toestand op dat moment.
Op dinsdag 6 januari 2004 21:46 schreef LoveHenk het volgende:
Stel voor je was op de een of andere manier in verleden gekomen en woonde in een oostenrijks dorpje. En toen ontmoette je kleine Adolf Hitler.De dillema is dan als volgt, als je hem niet doodt dan gaat die gewoon doen wat die gedaan heeft. Maar je kunt hem ook doden en de dood van dat. leten we zeggen 7 jarig jongetje op je geweten hebben.
Wat zou je doen?
Ik zou niemand kunnen doden dus ik zou niets doen en dus kwam er wel 2e wereldoorlog.
En nee, alternatieven mogen niet!
Als dat niet kon (en ik zou voorkennis hebben van de gebeurtenissen die zich zouden voordoen als ik hem liet leven): take him out. To quote Mr. Spock in Star Trek: "Jim, Edith Keeler must die!" En dan was Edith Keeler nog een goed persoon, kun je nagaan.
Aan de andere kant: de Tweede Wereldoorlog en de Holocaust waren niet uitsluitend het gevolg van Hitler, maar vanwege de omstandigheden die het voor hem mogelijk maakten om aan de macht te komen en die vreselijke dingen te doen. Als ik dan toch terug in de tijd kon gaan, dan zou ik de Fransen met high-tech wapens dwingen om de Duitsers in Versaille na de Eerste Wereldoorlog redelijk te behandelen. Of ik zou nog verder in het verleden gaan en Gavrilo Princip een kogel door zijn kop jagen voordat hij de Oostenrijks-Hongaarse Hertog en Gravin kon doodschieten. Of misschien moet ik nog verder terug, omdat de boel toen toch al uit de hand dreigde te lopen.... Aaaargh! Ben ik even blij dat ik niet kan tijdreizen en niet voor die keuze hoef te staan... Aan de andere kant: als ik erin zou kunnen slagen om tientallen miljoenen levens met mijn tijdreizen te redden en de vooruitgang van de mensheid te versnellen door de twee wereldoorlogen niet plaats te laten vinden... Voor hetzelfde geld zou ik dan terugkeren naar een alternatief heden waarin de Aarde vernietigd zou zijn door een kernoorlog, omdat alles totaal anders verlopen zou zijn (erger, dus). Ach... Moeilijk...
Can one manperson even make a difference?
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 06-01-2004 22:10]
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:58 schreef Captain_Chaos het volgende:[..]
Dan ging ik zelf op ballet !
Wetenschapper vindt een manier om de watervoorziening van het dorpje waar AH's ouders wonen zo te bewerken dat vrouwen die ervan drinken permanent onvruchtbaar worden.
quote:dus die wetenschapper is terug in de tijd gereisd?
Op dinsdag 6 januari 2004 22:06 schreef Dagonet het volgende:
Making History, Stephen Fry.
ISBN 0-09-946481-0Wetenschapper vindt een manier om de watervoorziening van het dorpje waar AH's ouders wonen zo te bewerken dat vrouwen die ervan drinken permanent onvruchtbaar worden.
Mijn God, wat hebben we met z'n allen toch aangericht in de afgelopen eeuw?
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 06-01-2004 22:15]
Ik zou proberen op hem in te praten dat niet alle Joden slecht zijn
en ik zou hem alvast als tip geven Engeland nooit ongemoeit te laten in geval van oorlog
Alsie beide dan overneemt gaatie geen Joden uitmoorden, maar laatie ze meevechten.
en als dan engeland veroverd dan kunnen de 'geallieerden' niet vanuit engeland een invasie beginnen.
Waardoor de Russen meer tijd hebben om ons te bevrijden.
Wat weer zorgt dat we nu hopelijk 2 supermachten hadden die geen landje pik van alkaar zouden tollereeren waardoor landen niet vanwege grondstoffen aangevallen worden
quote:Probleem is dat met het voorgestelde "what if" scenario ieder mogelijk gevolg pure speculatie zou zijn, omdat totaal niet te voorspellen is hoe de geschiedenis voor de rest zou zijn verlopen: er zijn namelijk nog onnoemelijk veel variabelen, dat kan men onmogelijk verwerken.
Op dinsdag 6 januari 2004 22:13 schreef Varr het volgende:
Als dat de enige manier het veranderen van die vreselijke toekomst is zou ik hem wel een kopje kleiner maken ja.
Maar als de vraag neerkomt op: zou je iemand op zijn zevende vermoorden als je voorkennis had van het feit dat hij later anders miljoenen mensen zou vermoorden? Hell, yeah! Om toch maar weer Mr. Spock te citeren (omdat het gewoonweg zo toepasselijk is, hier): "The needs of the many outweigh the needs of the few, or the one". Sim-pel.
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 06-01-2004 22:24]
quote:ga dan meteen ver terug in de tijd en vermoord de eerste paar mens-achtigen
Op dinsdag 6 januari 2004 22:13 schreef Varr het volgende:
Als dat de enige manier het veranderen van die vreselijke toekomst is zou ik hem wel een kopje kleiner maken ja.
[Dit bericht is gewijzigd door Madnessy op 06-01-2004 22:26]
Infrastructuur waar je u tegen zegt.
En misschien was de wereld bevolking wel 2 keer zoveel.
De misdaad hoger,meer ziektes,meer industrie en mileu vervuiling.
quote:Nee, hij kon slechts hele kleine pakketjes doorsturen
Op dinsdag 6 januari 2004 22:09 schreef LoveHenk het volgende:[..]
dus die wetenschapper is terug in de tijd gereisd?
Himmler of Goring hadden ook de Fuhrer kunnen worden. Het is maar net wie er genoeg doorzettingsvermogen heeft om door te breken.
Wie weet waren het wel de Joden geweest die ons een kunstje hadden geflikt. Je kan het niet weten. Gebeurd is gebeurd, en de straffen zijn al lang uitgedeeld. Laten we daar ook eens mee stoppen met dat hele holocaust gezeik.
[Dit bericht is gewijzigd door Salv op 06-01-2004 22:51]
quote:Beide voorbeelden die je noemt (auto's en vliegtuigen) zijn voor de Tweede Wereldoorlog ontwikkeld (zei het wel dat ze tijdens WOII aanzienlijk veel doorontwikkeld zijn, dat zul je wel hebben bedoeld).
Op dinsdag 6 januari 2004 22:31 schreef Larry101 het volgende:
En wat dachten we van de techniek? Auto's? Vliegtuigen? En andere dingen die tijdens WOII ontwikkeld zijn...
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 06-01-2004 22:52]
Het gebeuren van de 2de wereld-oorlog was onvermijdelijk, was er niet dan wat gebeurt dan was er wel wat anders verschrikkelijks gebeurt.
Er komen momenten dat er ontladen moet worden, de 2de wereld-oorlog is zo'n ontlading geweest.
Hitler was niet meer als een katalisator, zonder de mening en steun van vele en vele mensen had hij geen enkele grond gehad.
Dus als je hitler had gedood was het een kwestie van tijd geweest voordat een volgende gek voeten aan de grond kreeg.
quote:Het komt er wel een beetje op neer ja. Je weet het niet, je kan het niet voorspellen. Een man zegt, de rest volgt. En die man kan overal ter wereld komen.
Op dinsdag 6 januari 2004 22:47 schreef erodome het volgende:
Ik zou hem niet doden....Het gebeuren van de 2de wereld-oorlog was onvermijdelijk, was er niet dan wat gebeurt dan was er wel wat anders verschrikkelijks gebeurt.
Er komen momenten dat er ontladen moet worden, de 2de wereld-oorlog is zo'n ontlading geweest.
Hitler was niet meer als een katalisator, zonder de mening en steun van vele en vele mensen had hij geen enkele grond gehad.
Dus als je hitler had gedood was het een kwestie van tijd geweest voordat een volgende gek voeten aan de grond kreeg.
quote:Oh dus de radar is die 20 miljoen doden waard!
Op dinsdag 6 januari 2004 21:51 schreef Martijn_77 het volgende:
En wat denk je dan van alle ontwikkelingen (Bijv radar) welke niet plaats gevonden hadden?
quote:Ja, ik ben hartstikke blauw
Op dinsdag 6 januari 2004 22:50 schreef motown het volgende:
[off-topic]
Hey, erodome, zie ik dat goed? Ze hebben je toch benoemd tot mod in SEX? Ik was nog een van degenen die je voordroegen. Tja, ik ben een tijd niet op het forum actief geweest, hoe lang is je nickje al blauw?
[/off-topic]
Dank dank dank voor het aandragen...
Maar goed, ben mod dus zou het goede voorbeeld moeten geven(uche... ), dus ik hou op met offtopic praten
Beetje dubieus topic, maar wel interessant om over te filosoferen *schopje naar filosofie*.
quote:Radar en zo is tijdens de tweede wereld oorlog ontwikkeld.
Op dinsdag 6 januari 2004 22:47 schreef motown het volgende:[..]
Beide voorbeelden die je noemt (auto's en vliegtuigen) zijn voor de Tweede Wereldoorlog ontwikkeld (zei het wel dat ze tijdens WOII aanzienlijk veel doorontwikkeld zijn, dat zul je wel hebben bedoeld).
In de wapenwedloop na de tweede wereld oorlog is nog veel meer ontwikkeld. Neem bijvoorbeeld het militaire netwerk wat door zijn opbouw geschikt was om een atoom aanval te overleven. Ik geloof dat, dat netwerken tegenwoordig internet genoemd wordt.....
Need I say more?
-edit-
*Dit is dus wel een grapje*
[Dit bericht is gewijzigd door yogidrink op 06-01-2004 23:38]
quote:las em net nog voor de edit en wilde er op reageren
Op dinsdag 6 januari 2004 23:28 schreef yogidrink het volgende:
dit heb ik toen ik klein was weleens gedaan.
Ik kreeg informatie dat een jongen later een 2e saddam zou worden.
Dus hij is helaas heengegaan.
dus dan maar zo:
quote:schopje tru mss?
Op dinsdag 6 januari 2004 23:28 schreef yogidrink het volgende:
dit heb ik toen ik klein was weleens gedaan.
Ik kreeg informatie dat een jongen later een 2e saddam zou worden.
Dus hij is helaas heengegaan.
Alles heeft goede en slechte dingen van vroeger. Echter bekijk het een klein beetje nuchter en zie in wat voor wereld we nu leven in Nederland. ZO slecht hebben we het niet
Zeg, nu we het over muziek hebben: Kunnen we de erfgenamen van Wagner niet aanklagen wegens medeplichtigheid en aanzetten tot WOII? Hitler luisterde immers veel Wagner. Kijk maar naar al die high-school shootings, die daders luisterden ook allemaal naar Marilyn Manson, Rammstein en Judas Priest. Wagner is gewoon een gevaar voor de wereld, aanklagen die zooi!
Of ik zou zijn tong er uitsnijden, kan 'ie tenminste niet meer praten
De dood van meer dan 6 miljoen joden heeft hij op zijn geweten..
(en dan hebben we het nog nieteens over de andere bevolkingsgroepen gehad)
wat er precies allemaal in dat hoofd omging, lijkt me toch wel interessant
maarja op 7jarige leeftijd was het vast nog een heel normaal kereltje die ernaar uitkeek een beroemd schilder te gaan worden of dat nog niet eens....
quote:of kevers hield, in kampjes bij elkaar..
Op woensdag 7 januari 2004 00:30 schreef Bolderbast het volgende:
ik zou op zn minst wel met hem gaan pratenwat er precies allemaal in dat hoofd omging, lijkt me toch wel interessant
maarja op 7jarige leeftijd was het vast nog een heel normaal kereltje die ernaar uitkeek een beroemd schilder te gaan worden of dat nog niet eens....
en alle andere kevers verbranden met een vergroot glas
Als jij overigens om wat voor reden dan ook, in staat bent terug te keren naar het verleden, zou dit dus kunnen betekenen dat de toekomst niet vast staat. Dit zou weer kunnen betekenen dat deze jonge Hitler later misschien helemaal niet de moordenaar zal woorden die hij uiteindelijk wel is geworden.
Wie weet ontmoette hij namelijk wel een persoon (misschien de liefde van z'n leven), die zonder interventie van een andere tijdreiziger niet was geboren. Een persoon die zo'n invloed op 'm had, dat Hitler hierdoor een heel ander persoon werd. Wie weet was de wereld door toedoen van een van de vele mogelijke tijdreizigers die je in zo'n geval zou kunnen hebben, net zo een tikkeltje anders, dat Hitler niet de Hitler werd, zoals wij 'm kennen...
heel veel spellen waren dan ook niet uitgekomen,
Kijk maar naar Mortyr. een spel waarin je als technoman in de jaren 40 zit en tegen de duitsers vecht. dat gaat ook fout.
ook spellen als MOHAA waren er dan niet. VW bestond dan ook niet en de eerder fenoemde economie.
quote:Battlefield 1942!
Op woensdag 7 januari 2004 00:41 schreef speedfreakssj het volgende:
allemaal wel leuk nmaar dan was oa Wolfenstein niet ontwikkeld omdat er geen idee was om tegen de moffen te vechten.heel veel spellen waren dan ook niet uitgekomen,
Kijk maar naar Mortyr. een spel waarin je als technoman in de jaren 40 zit en tegen de duitsers vecht. dat gaat ook fout.
ook spellen als MOHAA waren er dan niet. VW bestond dan ook niet en de eerder fenoemde economie.
quote:EN: geen Band of Brothers
Op woensdag 7 januari 2004 00:41 schreef speedfreakssj het volgende:
allemaal wel leuk nmaar dan was oa Wolfenstein niet ontwikkeld omdat er geen idee was om tegen de moffen te vechten.heel veel spellen waren dan ook niet uitgekomen,
dus we zijn het erover eens: Hitler moet blijven leven
quote:ik ben dus niet de enige die daar gelijk aan d8
quote:Was dat niet een opa van hem?
Op dinsdag 6 januari 2004 23:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
ik zou zeggen dattie veel naar zn oma moest luisteren en mischien maar es et zelfde geloof aan moest nemen
En natuurlijk vragen of die Mein Kampf wil signeren , kan altijd wel geld gebruiken.
Of, van jongs af aan zijn vriend zijn , en samen met hem in ww1 de loopgraven in en hem daar helpen toen hij die oorlogswond opliep.
Altijd close bij hem blijven en dan hoofd van de SS worden ofzo
quote:NSB hoer!
Op donderdag 8 januari 2004 12:28 schreef Antagonist het volgende:
Ik zou hem weghalen bij zijn vader, die misbruikte hem altijd.
Pas op latere leeftijd heeft die hem verlaten en toen was de meeste schade al zover.En natuurlijk vragen of die Mein Kampf wil signeren , kan altijd wel geld gebruiken.
Of, van jongs af aan zijn vriend zijn , en samen met hem in ww1 de loopgraven in en hem daar helpen toen hij die oorlogswond opliep.
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:56 schreef Metal_drums het volgende:
Ik zou hem niet vermoorden.reden? : Dan kon ik nu niet geinterreseerd zijn in 2e wereld oorlog
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 12:28 schreef Antagonist het volgende:
Ik zou hem weghalen bij zijn vader, die misbruikte hem altijd.
Pas op latere leeftijd heeft die hem verlaten en toen was de meeste schade al zover.En natuurlijk vragen of die Mein Kampf wil signeren , kan altijd wel geld gebruiken.
quote:De vooruitgang van de mensheid is juist versneld door twee wereldoorlogen. Denk aan de straalmotor of ruimtereizen.
Op dinsdag 6 januari 2004 21:59 schreef motown het volgende:
Aan de andere kant: als ik erin zou kunnen slagen om tientallen miljoenen levens met mijn tijdreizen te redden en de vooruitgang van de mensheid te versnellen door de twee wereldoorlogen niet plaats te laten vinden...
Hitler werd door omstandigheden wie hij was
quote:Gezondheid mein freund.
Op donderdag 8 januari 2004 12:36 schreef LoveHenk het volgende:[..]
NSB hoer!
quote:geh zu klote, du arsch
Op donderdag 8 januari 2004 13:02 schreef Antagonist het volgende:[..]
Gezondheid mein freund.
quote:heeft hitler het internet uitgevonden
Op donderdag 8 januari 2004 13:04 schreef Renoud het volgende:
dan had je nu niet kunnen fokken (geen internet)
Dat is in principe net zo verkeerd als iemand bestempelen als crimineel omdat je vermoed dat er iets niet in de haak is.
Ja, we weten allemaal wel wat er is gebeurt, maar als je met dit soort praktijken zou beginnen (stel dat het mogelijk zou zijn/worden) dan is het einde helemaal zoek. En wie gaat er dan bepalen wat fout is en wat goed? Timecop, iemand?
Als je alle ellende wil voorkomen moet je nog veel verder terug in de tijd, toen we nog cro-magnons of neanderthalers waren, en die allemaal uitmoorden. Terwijl je op hetzelfde moment zou verdwijnen aangezien je nooit zal kunnen bestaan...
Naast Hitler had je natuurlijk ook Djengiz Kahn, Pol Pot, Nero, Vlad Tepes, Judas Iscariot, Herodus, Maxim, Gattling, Colt, Molotov, Kalashnikov, Charles Manson, Jack the Ripper, de kapitein van de Titanic, Quetzalquatl, Draco, Abel Tasman, gebroeders Wright, Marie-Antoinette, Napoleon, Louis XIV, een heel bataljon pausen, Idi Amin, Daniel Harris en Eric Klebold, enkele farao's, vele romeinse keizers, Erszébet Bathory, de Borgia familie, maffia/yakuza/triade/gang kopstukken en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Het klinkt niet erg respectvol tegenover de slachtoffers, maar één en anders heeft er wel voor gezorgd dat we nu één van de welvarendste landen ter wereld zijn.
Het is wat.
quote:Eén?
Op donderdag 8 januari 2004 13:38 schreef Antagonist het volgende:een neger overhoop knallen.
Of die persoon die op het idee komt Cyberdine op te zetten, alleen lopen dan wel weer honderden mensen hun toekomstige baan mis
Maar als je weet wat de gruweldaden van deze man zijn geweest dan denk ik dat je wel in staat bent om hem te doden.
Ik zou eerst willen weten of ik weten of ik terug naar het heden kan komen, zo niet.. dan heb je best wel een probleem: Nee ik zweer het je, door hem zou er een WO2 komen... politie: jah he!
Maarja.. ik zou hem wel kunnen doden maar dan wel met heel veel moeite
Stel dat het in de toekomst wel mogelijk zou zijn.
Dan hadden we nu dus niet eens geweten waar we het over hebben. Aangezien we nu in het verleden van de toekomst leven.
quote:Zou ik niet doen.
Op donderdag 8 januari 2004 16:10 schreef Mr_x007 het volgende:
ik zou z'n driewieler jatten
Krijgen we later weer allerlei compensatie gedrag => heel Europa verplicht op de driewieler
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |