Als ik deze verstandskies nou even nummer 1 noem, dan ik kies nummer 3 een gevuld exemplaar, waar van 't weekeinde min-of-meer spontaan een stuk afgebroken is (Ik beet niet op iets hards ofzo, was gewoon aan het eten). Er is ongeveer een kwart af, het achterste-binnenste gedeelte van de bovenkant is keurig langs de vulling losgeraakt.
De vulling is nog heel, de kies (de drie-kwart die nog over is) is dus dicht, geen pijn er aan ofzo. Morgen ga ik naar de tandarts om te kijken in hoeverre e.e.a. nog te restaureren valt.
Wat ik me nu afvraag: is het aannemelijk dat er een scheur in de kies (die immers niet meer op volledige sterkte was) is gekomen door de werkzaamheden
Wat ik me nu afvraag: is het aannemelijk dat de kies beschadigd is geraakt door de werkzaamheden van de kaakchirurg? Ik krijg ongetwijfeld een fraaie rekening van de tandarts, zou ik de kaakchirurg nu nog, na drie maanden, aansprakelijk kunnen stellen? Heeft iemand ervaring met een soortgelijk geval?
En ga nou niet om een foto vragen, ik heb het geprobeerd maar ik krijg het er niet op...
je noemt een punt wat mij al lang bezig houdt. Dat tandartsen (te)veel geld vragen voor behandelingen is een, een tweede is echter dat ze haast onschendbaar lijken...mijn huidige tandarts gaf toe dat de vorige slordig bezig is geweest,maar er niets mee te kunnen doen..ik zit nu met de gebakken peren.
Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt, toen er bij mij een stuk afbrak en de vullig eruit lag dacht ik ook dat het gedaan was met die kies; hij kon echter behouden worden en er is een kroon opgeplaatst . Kosten : ¤174 voor 20 minuten
quote:Moeilijke vraag...
Op dinsdag 6 januari 2004 20:24 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Een maand of drie geleden is mijn (voor de eigenaar) links-onder verstandskies uit mijn kaak gehakt. Letterlijk gehakt, met grof geweld, omdat de kies volkomen horizontaal lag en tegen de andere kiezen aan het drukken was.Als ik deze verstandskies nou even nummer 1 noem, dan ik kies nummer 3 een gevuld exemplaar, waar van 't weekeinde min-of-meer spontaan een stuk afgebroken is (Ik beet niet op iets hards ofzo, was gewoon aan het eten). Er is ongeveer een kwart af, het achterste-binnenste gedeelte van de bovenkant is keurig langs de vulling losgeraakt.
De vulling is nog heel, de kies (de drie-kwart die nog over is) is dus dicht, geen pijn er aan ofzo. Morgen ga ik naar de tandarts om te kijken in hoeverre e.e.a. nog te restaureren valt.
Wat ik me nu afvraag: is het aannemelijk dat er een scheur in de kies (die immers niet meer op volledige sterkte was) is gekomen door de werkzaamheden
Wat ik me nu afvraag: is het aannemelijk dat de kies beschadigd is geraakt door de werkzaamheden van de kaakchirurg? Ik krijg ongetwijfeld een fraaie rekening van de tandarts, zou ik de kaakchirurg nu nog, na drie maanden, aansprakelijk kunnen stellen? Heeft iemand ervaring met een soortgelijk geval?
En ga nou niet om een foto vragen, ik heb het geprobeerd maar ik krijg het er niet op...
Maarreh, eigenlijk lijkt het mij onwaarschijnlijk dat de kaakchirurg die tand gekwetst heeft en dat die tand nu pas gaat afbrokkelen... Ik ken die man/vrouw natuurlijk niet, het kan ook een kwakzalver geweest zijn, moest het nu een tand geweest zijn die vlak naast je wijsheidstand stond dan klonk het nog een beetje geloofwaardig... tandartsen en kaakchirurgen zijn opgeleid om zo nauwkeurig mogelijk te werken omdat er inderdaad in die branche veel klachten ingediend worden enz. en dan zou het nogal vreemd zijn dat er per ongeluk twee tanden verder wordt "geklopt", daar moet je als kaakchirurg toch wel redelijk ahem... lomp voor zijn.
Daarbij, gevulde tanden zijn sowieso meer kwetsbaar dan nog volledig gezonde tanden. Dus de kans dat de tand gewoon afgebrokkeld is zonder voorafgaand trauma is eigenlijk ook groot.
Vraag het morgen in ieder geval eens aan je tandarts...succes
quote:Even ter aanvulling: de operatie was begonnen door de assistent-in-opleiding, die na 45 minuten de moed opgaf en de gereedschappen aan de feitelijke kaakchirurg gaf (die overigens nog eens 20 minuten nodig had). De verstandskies zat overigens al klem tegen de overige kiezen (deze lag horizontaal in de kaak en groeide in voorwaartse richting. De kaak moest eerst opengesneden worden)
Op dinsdag 6 januari 2004 20:59 schreef Enni het volgende:[..]
Maarreh, eigenlijk lijkt het mij onwaarschijnlijk dat de kaakchirurg die tand gekwetst heeft en dat die tand nu pas gaat afbrokkelen... Ik ken die man/vrouw natuurlijk niet, het kan ook een kwakzalver geweest zijn, moest het nu een tand geweest zijn die vlak naast je wijsheidstand stond dan klonk het nog een beetje geloofwaardig... tandartsen en kaakchirurgen zijn opgeleid om zo nauwkeurig mogelijk te werken omdat er inderdaad in die branche veel klachten ingediend worden enz. en dan zou het nogal vreemd zijn dat er per ongeluk twee tanden verder wordt "geklopt", daar moet je als kaakchirurg toch wel redelijk ahem... lomp voor zijn.
Ik verzoen me maar met de gedachte dat ik zelf de rekening zal moeten betalen...
quote:Misschien kan je je er inderdaad maar beter mee verzoenen...
Op dinsdag 6 januari 2004 21:09 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Even ter aanvulling: de operatie was begonnen door de assistent-in-opleiding, die na 45 minuten de moed opgaf en de gereedschappen aan de feitelijke kaakchirurg gaf (die overigens nog eens 20 minuten nodig had). De verstandskies zat overigens al klem tegen de overige kiezen (deze lag horizontaal in de kaak en groeide in voorwaartse richting. De kaak moest eerst opengesneden worden)
Ik verzoen me maar met de gedachte dat ik zelf de rekening zal moeten betalen...
quote:Wat erg! Ik moet er niet aan denken zeg, dat gepruts in m'n mond... Maar goed, misschien kan je tandarts er wat over zeggen of het misschien de schuld van de kaakchirurg is/zou kunnen zijn?
Op dinsdag 6 januari 2004 21:09 schreef NT-T.BartMan het volgende:[..]
Even ter aanvulling: de operatie was begonnen door de assistent-in-opleiding, die na 45 minuten de moed opgaf en de gereedschappen aan de feitelijke kaakchirurg gaf (die overigens nog eens 20 minuten nodig had). De verstandskies zat overigens al klem tegen de overige kiezen (deze lag horizontaal in de kaak en groeide in voorwaartse richting. De kaak moest eerst opengesneden worden)
Uiteindelijk is de oude vulling weggeboord en een nieuwe vulling opgebouwd met behulp van een soort spanbandje dat om de kies heengezet werd. Alles bij elkaar een kwartiertje werk en het ziet er best redelijk uit! (Het was een amalgaam-vulling, nu composiet. Is uiteindelijk dus minder zichtbaar geworden).
De post is hier nog niet geweest, het zou me niet verbazen als de rekening van de tandarts er al bij zat...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |