Daarom heb ik het volgende bedacht om dit verschrikkelijke probleem op te lossen.
Om te beginnen de spits:
Mensen die met pensioen zijn, huisvrouwen, werkelozen hebben in de spits uren NIKS te zoeken op de weg. Deze mensen hebben namelijk de hele dag de tijd om overal te komen en zouden dus hoge boetes moeten krijgen als ze zich tussen 7:00 - 10:00 en 16:00 - 19:00 op de weg begeven. Als ze zo nodig dingen moeten doen dan kunnen ze dat mooi tussen die tijden doen dan is zijn namelijk de werkende mensen die het geld binnen brengen aan het werk.
Daarna de Koopavond en zaterdag middag of koopzondag:
De mensen die niet werken en dus de hele week de tijd hebben hoeven op deze dagen helemaal niet in de stad te komen. Waarom is de koopavond bedacht.... JUIST om de werkende mensen ook de kans te geven rustig iets te kopen. Dit geldt uiteraard ook voor de zaterdag en de koopzondag. De mensen die de hele week thuis zitten hebben namelijk ma - vrij overdag de tijd om alles te kopen wat ze maar nodig hebben (een uitzondering mag gemaakt worden voor de supermarkt omdat ik wel symphatie kan opbrengen voor mensen die graag vers eten hebben).
Als iedereen in dit topic even zijn handtekening wil zetten dan hebben we een begin voor een nieuw wetsvoorstel. Samen kunnen we deze maatschappij beter maken!!
En flexibele werktijden...ik zou het helemaal niet erg vinden om rond een uur of 11 te beginnen
quote:\
Op dinsdag 6 januari 2004 18:00 schreef Insomaniac het volgende:
*TekentEn flexibele werktijden...ik zou het helemaal niet erg vinden om rond een uur of 11 te beginnen
dat is natuurlijk ook een oplossing ja .. iedereen op een ander tijdstip laten beginnen zodat alles netjes gespreid op het werk aankomt
quote:Precies! Ik hoef niet om 6 uur thuis te zijn hoor...En met mijn fucked-up ritme zou laat beginnen ideaal zijn
Op dinsdag 6 januari 2004 18:01 schreef GWD het volgende:[..]
\
dat is natuurlijk ook een oplossing ja .. iedereen op een ander tijdstip laten beginnen zodat alles netjes gespreid op het werk aankomt
quote:jij bent zeker 1 van die luie vieze rotzakken die files veroorzaakt en de belastingbetalende burger dwarszit met je vieze werkeloze instellen is het niet
Op dinsdag 6 januari 2004 18:00 schreef 700MB het volgende:
*afmeldt*
quote:wat ik zei dus.
Op dinsdag 6 januari 2004 18:06 schreef GWD het volgende:[..]
jij bent zeker 1 van die luie vieze rotzakken die files veroorzaakt en de belastingbetalende burger dwarszit met je vieze werkeloze instellen is het niet
quote:*Hierbij steunt
Op dinsdag 6 januari 2004 18:04 schreef Insomaniac het volgende:[..]
Precies! Ik hoef niet om 6 uur thuis te zijn hoor...En met mijn fucked-up ritme zou laat beginnen ideaal zijn
quote:yup .. jij gelijkt hebt
Op dinsdag 6 januari 2004 18:07 schreef _GdR_ het volgende:[..]
wat ik zei dus.
quote:Opgelost dus! Wie dient even het wetsvoorstel in?
Op dinsdag 6 januari 2004 18:07 schreef GWD het volgende:[..]
*Hierbij steunt
quote:Ik ga gewoonlijk met het openbaar vervoer, dus nee. En ik werk wel, dus wederom nee.
Op dinsdag 6 januari 2004 18:06 schreef GWD het volgende:[..]
jij bent zeker 1 van die luie vieze rotzakken die files veroorzaakt en de belastingbetalende burger dwarszit met je vieze werkeloze instellen is het niet
[Dit bericht is gewijzigd door 700MB op 06-01-2004 18:32]
quote:waarom zou je dan niet willen tekenen !!!!!!!
Op dinsdag 6 januari 2004 18:27 schreef 700MB het volgende:[..]
Ik ga gewoonlijk met het openbaar vervoer, dus nee. En ik werk wel, dus wederom nee.
quote:Omdat je er verder eigenlijk vrijwel geen last van hebt.
Op dinsdag 6 januari 2004 18:56 schreef GWD het volgende:[..]
waarom zou je dan niet willen tekenen !!!!!!!
Maar ja, veel mensen willen ook persee in de randstad wonen, daar ben je ook vrij in, maar fileleed is hier in friesland niet echt een probleem.
ik vind het heerlijk om op zo'n lege A7 al die fileberichten te beluisteren op de radio.
quote:GEEN LAST VAN!!!!
Op dinsdag 6 januari 2004 19:37 schreef 700MB het volgende:[..]
Omdat je er verder eigenlijk vrijwel geen last van hebt.
ga maar eens op donderdag avond je inkopen doen in de stad ... geen parkeerplaats te vinden, alle winkels stampvol .. en allemaal met moeders en kleine kinderen!!!!
die hebben GVD de hele week de tijd.
quote:daar noem je dan ook een provincie
Op woensdag 7 januari 2004 16:45 schreef gimgamgommetje het volgende:
moah ik ben juist op nederland gesteld omdat het een vrij land is dus mensen in hun vrijheid beperken vind ik geen goed idee.Maar ja, veel mensen willen ook persee in de randstad wonen, daar ben je ook vrij in, maar fileleed is hier in friesland niet echt een probleem.
ik vind het heerlijk om op zo'n lege A7 al die fileberichten te beluisteren op de radio.
Jou voorstel moet afgeschoten worden naar de maan, omdat je mensen niet kan opleggen wanneer ze wel en niet aan het verkeer mogen deelnemen.
stel een minimumsnelheid in van 120km/h
zodra iemand onder de 120 rijdt.. krijgt hij een bekeuring..
en hou veel controles..
niemand rijdt zachter dan 120, dus het verkeer staat nergens stil!
......
ik denk dat het wel werkt
quote:Optiefen met die oude lijken in de ochtend.
Op woensdag 7 januari 2004 16:53 schreef ramsesii het volgende:
Met jouw regels wordt nederland steeds meer een gevangenis.Jou voorstel moet afgeschoten worden naar de maan, omdat je mensen niet kan opleggen wanneer ze wel en niet aan het verkeer mogen deelnemen.
quote:Domme oplossingen.
Op dinsdag 6 januari 2004 17:58 schreef GWD het volgende:
"s ochtends is het altijd verschrikkelijk druk op de wegen zoals de meeste onder ons wel gemerkt zullen hebben, ook is het altijd stervensdruk op koopavonden, zaterdag en koopzondag in de stad.Daarom heb ik het volgende bedacht om dit verschrikkelijke probleem op te lossen.
Om te beginnen de spits:
Mensen die met pensioen zijn, huisvrouwen, werkelozen hebben in de spits uren NIKS te zoeken op de weg. Deze mensen hebben namelijk de hele dag de tijd om overal te komen en zouden dus hoge boetes moeten krijgen als ze zich tussen 7:00 - 10:00 en 16:00 - 19:00 op de weg begeven. Als ze zo nodig dingen moeten doen dan kunnen ze dat mooi tussen die tijden doen dan is zijn namelijk de werkende mensen die het geld binnen brengen aan het werk.Daarna de Koopavond en zaterdag middag of koopzondag:
De mensen die niet werken en dus de hele week de tijd hebben hoeven op deze dagen helemaal niet in de stad te komen. Waarom is de koopavond bedacht.... JUIST om de werkende mensen ook de kans te geven rustig iets te kopen. Dit geldt uiteraard ook voor de zaterdag en de koopzondag. De mensen die de hele week thuis zitten hebben namelijk ma - vrij overdag de tijd om alles te kopen wat ze maar nodig hebben (een uitzondering mag gemaakt worden voor de supermarkt omdat ik wel symphatie kan opbrengen voor mensen die graag vers eten hebben).Als iedereen in dit topic even zijn handtekening wil zetten dan hebben we een begin voor een nieuw wetsvoorstel. Samen kunnen we deze maatschappij beter maken!!
Om het koopavond/zaterdag probleem op te lossen dien je de openingstijden van winkels aan te passen. Hier in de VS is er *nooit* een drukteprobleem, behalve in de weken voor Kerstmis.
Gooi de winkels 7 dagen per week open, waarvan 6 dagen per week tussen 11:00 en 22:00 en je hebt het hele probleem niet meer. Supermarkten om 07:00 open.
Ik denk trouwens dat de niet-werkenden en bejaarden zelf ook wel zo slim zijn om niet te winkelen als het zo druk is, maar soms willen ze ook wel eens winkelen samen met iemand die WEL werkt!
Het file probleem is veel groter en maatschappelijker. Je lost het niet op om bepaalde mensen te verbieden uit de spits, we leven namelijk in een vrij land. Een land waarin een werkgever vrij is een solicitatiegesprek om 09:00 te plannen zodat ook een werkloze in de spits moet om er op tijd te zijn.
Er is ook niet 1 enkele oplossing voor het fileprobleem. Een combinatie van bredere wegen, beter OV, en verspreiding van de werktijden moet al heel wat verandering brengen. Als je bovenstaande openingstijden voor winkels aan zou houden bijvoobeeld kan al het winkelpersoneel pas NA 10:00 vertrekken, en pas NA 22:00 naar huis gaan (twee ploegen natuurlijk), en in het geval van de Supermarkt vertrekken ze al om 06:00 van huis. Dit laat de echte spits van 07:00 tot 09:00 open. Op dit moment zijn de winkels ook om 09:00 open en gaan ze allemaal om 18:00 dicht met als gevolg dat het voor 09:00 en na 18:00 retedruk is op de weg
Werkt een stuk beter dan die voorstellen van jou
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |