Weet iemand hier een lagerfabrikant die wentellagers op maat kan maken? Ik heb al gekeken bij SKF, maar die hebben alleen maar standaardlagers.
b.v.d.
quote:www.abc-d.nl
Op dinsdag 6 januari 2004 14:41 schreef HeyFreak het volgende:
Dus....Weet iemand hier een lagerfabrikant die wentellagers op maat kan maken? Ik heb al gekeken bij SKF, maar die hebben alleen maar standaardlagers.
b.v.d.
Gewoon even 10 bedrijven bellen, en doorvragen, dan is er vast wel een bedrijf dat je doorverwijst.
* Peewee vraagt zich af waar de lagers voor nodig zijn en of er ècht geen standaard maat in past,..
geloof me het kan allemaal.
quote:Ik geloof je niet,..
Op dinsdag 6 januari 2004 14:55 schreef dollyking het volgende:
Ja, Leg eens uit. Waar heb je in hemelsnaam een afwijkende maat voor nodig?
klinkt als vragen naar een lamp voor 222 volt
Een tft scherm van 15.62 inch..geloof me het kan allemaal.
quote:De lagers die ik zoek moeten een grote diameter hebben, maar krijgen met relatief lage krachten te maken (2000N radiaal en paar honderd axiaal), aleen de meeste standaardlagers die ik vind zijn van die dikke dingen van 100 kilo die een paar ton belasting aan kunnen, wat dus niet nodig is.
Op dinsdag 6 januari 2004 14:48 schreef Peewee het volgende:
In Tsjechië is de Skoda-gieterijfabriek gevestigd,.. die maken alles van staal in de maat welke jij wilt hebben. Kost wat, maar dan heb je wat!* HeyFreak vraagt zich af waar de lagers voor nodig zijn en of er ècht geen standaard maat in past,..
Gewoon een lager voor lage belastingen maar met een grote diameter.
Waar het voor is: een probeerseltje
* Waar heb ik m'n lager boek nou gelaten?? (zoekt verder)
quote:waarschijnlijk wel, maar het formaat is het grootste probleem. Ik moet een lager hebben met een grote diameter ( 520 mm ongeveer) die niet te zwaar is. Dus niet zo'n loeizwaar ding die een paar honderduizend Newton kan hebben, want daar heb ik niets aan...
Op dinsdag 6 januari 2004 15:03 schreef Maximus.Proximus het volgende:
En kun je het niet gewoon met een enkelrijig cilinder lager af?* Waar heb ik m'n lager boek nou gelaten?? (zoekt verder)
quote:nee, nylon heb ik begrepen kan niet best tegen water (absorbeert het) dus...
Op dinsdag 6 januari 2004 15:13 schreef dollyking het volgende:
Nylon lager misschien ?
Liefst heb ik gewoon normale stalen lagers.
quote:Mag ik niet zeggen, Top Secret enzo
Op dinsdag 6 januari 2004 15:49 schreef Peewee het volgende:
Ga je een duikboot op wielen bouwen?
Of een karretje on een berg me af te rijden?
spoiler:
[Dit bericht is gewijzigd door HeyFreak op 06-01-2004 16:11]
quote:Jawel, maar ik ben alleen nog een beetje aan het zoeken naar alle mogelijkheden enzo...
Op dinsdag 6 januari 2004 16:03 schreef Maximus.Proximus het volgende:
Ik weet niet hoe groot de diameter is, maar kun je niet met gewoon losse rollen uit de voeten? *denkt aan geleidingen bij draaibanken bv ( bril)
quote:Nylon absorbeert wel wat water, maar heel weinig, en het is dus snel verzadigd, zeg maar. Nylon wordt onder andere gebruikt voor de roerlagers op schepen, en daar zitten dergelijke lagers natuurlijk permanent onder water. Misschien heb je er toch wat aan
Op dinsdag 6 januari 2004 15:19 schreef HeyFreak het volgende:[..]
nee, nylon heb ik begrepen kan niet best tegen water (absorbeert het) dus...
Liefst heb ik gewoon normale stalen lagers.
quote:De foto's worden natuurlijk op Fok gepost
Op dinsdag 6 januari 2004 18:37 schreef Furby het volgende:
Ah, je eigen Sbarro fiets
quote:zijn allemaal al in overweging
Op dinsdag 6 januari 2004 20:56 schreef the_Napster het volgende:
neem anders skatboard lagers
en dan een ringetje ervan waar je een stuk of 10 in kan doen
quote:* Hagedis heeft (SKF)lagerboek nu voor zich liggen...
Op dinsdag 6 januari 2004 15:03 schreef Maximus.Proximus het volgende:
En kun je het niet gewoon met een enkelrijig cilinder lager af?* Waar heb ik m'n lager boek nou gelaten?? (zoekt verder)
Maar ik hoef niet eens te kijken, want daar staat toch niet zoiets in. Z'on lager wordt simpelweg nooit gevraagd. Weet je zeker dat het niet op een andere manier kan? Zeker een lager is schreewend duur als je het stukgewijs laat produceren. De toleranties zijn verschrikkelijk, heb je toevallig ergens een paar ton op een bankrekening staan?
quote:ik ga denk ik toch maar voor het wieltjes idee (zoals met de skateboard-lagers, eerder gepost)
Op donderdag 8 januari 2004 10:50 schreef Geluk het volgende:
Heb je al een fabrikant te pakken?
Hoe heb je hem gevonden?
lijkt me ook een stuk goedkoper, want je hebt dan in principe maar 3 wieltjes nodig
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |