quote:HA! Ik dacht dat het m'n darmen waren omdat het de hele dag door rommelde (vanaf week 16)... bleek later toch m'n Stompie te zijn alleen had ik dat niet door omdat 'ie zo godsgruwelijk beweeglijk is en je verwacht zo af en toe maar iets te voelen, niet bijna continue. Zag ik pas bij m'n pretecho... Is ook nooit minder geworden! Zelfs nu hij geen ruimte meer heeft swingt 'ie er nog lustig op los
Op woensdag 7 januari 2004 22:37 schreef pluisje het volgende:
Over dat voelen van de baby he: Ik ben bijna 15 weken, en voel af en toe wel wat vreemde dingen gebeuren in mijn buik...maar ik heb ook vrijwel altijd last van enorm rommelende darmen. Hoe weet ik nou in vredesnaam of het mijn darmen zijn of Humpie?
Kimpiedimpie, jij hebt die plicht al, weet je dat? Elke dag even iets laten horen dus!!!! En had je al iemand geregeld die ons razendsnel laat weten wat voor kindje je hebt gebaard als het zover is? Regelen dus!!!!
Ik ga me maar niet te druk maken om thee en cola light... Word er helemaal bang van!
En hoe zit het met Philadelphia, St. Moret en mozzarella? Want ja, zijn wel zachte kazen, maar niet čcht Frans (toch?) en wel of niet van rauwe melk? Oei! Wil alles wel goed doen!
Voeding: ik had al vrij vroeg besloten om alles met mate te doen, maar niet te gek op te letten. Als er geen au lait cru op een kaas staat is het eetbaar, geen of weinig alcohol (ik neem echt af en toe een glaasje wijn..na de drie maanden zwangerschap zeg amar, daarvoor vond ik het te eng), en voor de rest probeer ik mijn verstand te gebruiken. Ik eet wel eens een boterhammetje leverpastei, maar dan laat ik de multivitamine van die dag staan. Een beetje kaneel in de appeltaart doe ik niet moeilijk over, maar eet geen kaneelbroodjes bijvoorbeeld. Dat soort dingen. Ik kijk wel uit met rauw vlees als tartaar.Oww en in augurken zit veel ijzer!
Gewoon goed op de verpakking kijken en vertrouw je het niet gewoon laten staan... dan maar ff niet.
Ik let er trouwens ook niet heel erg op. Uiteraard geen rauw vlees en kaasjes met rauwe melk.. weinig leverpastei, bijna nooit eigenlijk...
Maar ik drink wel af en toe cola... maar thuis meestal weer niet.
Overigens had ik gisterenavond weer een innige liefdesverhouding met het toilet. Jemig wat was ik misselijk. Ik heb het de laatste paar dagen 's morgens voor het ontbijt en 's avonds na het eten.
Vanavond naar de vk en ook weer naar yoga na 2 weken vakantie. Misschien is er al 1 bevallen, zij was/is een week verder dan ik.
Wat eten betreft, ik heb er wel op gelet, maar ik heb echt wel een glazie wijn gedronken en af en toe een broodje lever gegeten, zolang je de dingen met mate doet kan het als je het mij vraagt geen kwaad hoor.
quote:Kaneel schijnt niet goed afgebroken te kunnen worden door de baby. Maar zo wist ik niet dat gerookte zalm eik ook weer neit mag, want rauw. En wat ehb ik de eerste drie maanden gegeten? Psies.
Op donderdag 8 januari 2004 10:22 schreef LadyS het volgende:Hoe schadelijk is kaneel?
Ik heb me met oud en nieuw gek gegeten aan de appelflappen met kaneel erin en erop enz enz.. Maar nu ik er zo over nadenk is dit geloof ik de enige keer dat ik kaneel heb gegeten.Ik let er trouwens ook niet heel erg op. Uiteraard geen rauw vlees en kaasjes met rauwe melk.. weinig leverpastei, bijna nooit eigenlijk...
Maar ik drink wel af en toe cola... maar thuis meestal weer niet.
Ik heb best wel vaak last van hoofdpijn, soms tegen migraine aan en soms ietje minder. Ik nam dan altijd 2 tabletten Sanalgin. In de bijsluiter hiervan staat dat het in overleg met je huisarts moest tijdens de zwangerschap. Ik heb het een paar dagen teurg eindelijk eens gevraagd en de assistente zegt dat je alleen maar paracetamol mag hebben.
Die helpen bij mij dus niet ik was een keertje op mijn werk en ik had geen Sanalgin meer en ik had dus maar 2 paracetamolletjes genomen. Het hielp voor geen moer, dus een uurtje later weer 2 tabletten. Ook deze hielpen niet, dus na wederom een uur had ik de 5e ingenomen en toen ben ik maar gestopt
Maar ik had geen greintje minder hoofdpijn ![]()
Iemand dus wellicht een huis-tuin-en-keuken wondermiddeltje?
Jaja, ik weet het, ik ben ziek, maar heb het gevoel dat ik aan het doorliggen ben, moest er gewoon even uit. En de computer stond toch aan dusseuh...
ga zo wel weer naar bed hoor
Over bijnamen: Ons oogappeltje heeft de volgende namen reeds gehad: Storm (omdat het er even op leek dat de zwangerschap als een storm in een glas water zou zijn. Kortom, het leek over te gaan. Gelukkig niet!), Vlekje, Guppie en sindskort noem ik 'm Kabouter Plop (vanwege het ploppen in mijn buik)
.
We hadden onze kerstkaarten ondertekend met onze namen + Guppie. De iets minder snuggere kant van de familie/kennissen dacht dat we een nieuwe vis of hond hadden. ![]()
Over het eten: het vreemde is dat ik nooooit lever/smeerworst heb gelust. Sinds mijn zwangerschap dus wel.
Neem nu zo af en toe voor de variatie een broodje smeerworst. En ook St. Moret staat bij ons in de koelkast. Maar patat met sate-saus.
Da's een blijvertje ben ik bang. Ookal geef ik er max. 1 x per week aan toe hoor.
LadyS, over je hoofdpijn. Ik kan 2 dingen verzinnen:
1) of je eet niet helemaal regelmatig of voldoende
2) of misschien ben je iets uitgedroogd. Da's een veelgehoorde oorzaak voor hoofdpijn tijdens de zwangerschap. Dus veel drinken! Min. 2 liter per dag.
Probeer een half uurtje plat te gaan nadat je de paracetamol hebt ingenomen. Dan moet het als het goed is overgaan. Maar denk er vooral aan goed te drinken.
[Dit bericht is gewijzigd door dutchie op 08-01-2004 10:44]
quote:Gerookte zalm is niet rauw! Dat is gerookt
Op donderdag 8 januari 2004 10:26 schreef Catootje het volgende:[..]
Maar zo wist ik niet dat gerookte zalm eik ook weer neit mag, want rauw.
En laat je niet uit het veld slaan door wat winkeliers tegen je zeggen, zo hoorde ik pas een aanstaande vader vragen welke brie zijn vrouw mocht hebben vanwege de rauwe melk en hij kreeg te horen dat producten van rauwe melk niet in Nederland mogen worden verkocht. Je reinste gelul. (gelukkig nam hij President mee, anders had ik er even wat van gezegd).
Als je iets niet zeker weet, eet het dan gewoon niet.
*langste anti-lurk-post-ooit*
quote:ik hoop dat je gelijk hebt...
Op donderdag 8 januari 2004 10:34 schreef dutchie het volgende:
Belana, spanneund!!!!!! Ik heb zo het gevoel dat je deze week nog aan de beurt bent.
Kan me voorstellen dat je af en toe even uit bed wilt...gaat ie al wat beter?
quote:Haha, heb laptop geregeld
[b]Op donderdag 8 januari 2004 09:58 schreef Sugar het volgende:Kimpiedimpie, jij hebt die plicht al, weet je dat? Elke dag even iets laten horen dus!!!! En had je al iemand geregeld die ons razendsnel laat weten wat voor kindje je hebt gebaard als het zover is? Regelen dus!!!!
Ik ga me maar niet te druk maken om thee en cola light... Word er helemaal bang van!
En hoe zit het met Philadelphia, St. Moret en mozzarella? Want ja, zijn wel zachte kazen, maar niet čcht Frans (toch?) en wel of niet van rauwe melk? Oei! Wil alles wel goed doen!
Die kazen mogen trouwens wel hoor, alleen rauwmelkse (dus niet gepasteureerde of gesteriliseerde) kazen (speciale Franse kazen) niet, maar die kan je hier bijna niet kopen. Anders een keer langs een echte kaasboer gaan, die weet welke wel en niet mogen (opschrijven want dat vergeet je direct weer), dan kan je daar rekening mee houden. Overigens mag je ook bijna alle rauwe hamsoorten wel, op 1 na, maar weet niet meer welke. 'Rauwe ham' heeft toch ook een soort van proces gekregen waardoor het wel eetbaar blijft voor zwangeren.
quote:Wel wat beter idd, maar valt me nog tegen hoor. Wilde eigenlijk morgen weer aan het werk, ook ivm een belangrijk gesprek. We zien wel.
Op donderdag 8 januari 2004 10:48 schreef Belana het volgende:[..]
ik hoop dat je gelijk hebt...
quote:Theoretisch gezien heb je gelijk, maar laat dat nu nét voor zalm niet voldoende zijn. In zalm overleeft namelijk de lysteriabacterie. Dit komt omdat zalmen aaseters zijn. Paling is ook gerookt, maar paling is een roofvis. Daar schijnt het verschil in te zitten. Gerookte zalm is dus absoluut gevaarlijk, de cijfers over hoeveel zalm er besmet is, zijn zelfs schokkend hoog!
Op donderdag 8 januari 2004 10:38 schreef Evil-Cherry het volgende:[..]
Gerookte zalm is niet rauw! Dat is gerookt
Nee serieus; als iets daadwerkelijk gerookt is in een rookkast dan is het dus niet rauw. Pas als het kunstmatig gerookt (met smaakstoffen) is, dan kan het zijn dat het rauw is.
Onder "rauw" versta ik nu het onbewerkte product mét zijn oorspronkelijke eigenschappen. Roken is heet genoeg om bacteriën te doden, daar gaat het in principe om bij zwangeren. Gerookte ham enzo zijn wat dat betreft veilig.
Tip voor de zalmfreaks, even een dag invriezen en dan weer ontdooien en de bacterie is dood. Verhitten is ook goed, maar niet zo lekker met gerookte zalm.
Kaneel is alleen 'schadelijk' in de eerste drie maanden, er zit namelijk een stof in die vermoedelijk het ongeboren kind kan schaden, maar dit is nog steeds in onderzoek.
Dit even ter info
Ik zuig dit niet uit mijn duim, maar ik beheer het forum met kindjeopkomst en het is dus 'noodzaak' dat ik op de hoogte ben van dit soort dingen. Maar ik heb mijn info ook weer uit verschillende bronnen (wel betrouwbare) en weet verder niet in hoeverre ik up to date ben. Maar deze info stamt van 2 maanden terug. ![]()
Ben vandaag weer naar de VK geweest... In 1 maand tijd 3 (!) kilo aangekomen. Niet te geloven
Zoveel kwam ik tijdens mijn vorige twee zwangerschappen ongeveer gedurende de hele zwangerschap aan
Verder was alles goed, beetje dalend Hb, maar de VK doet daar moeilijker over dan ik.
Kindje ligt al erg hoog, maar dat klopt ook wel, kan niet meer zoveel in één keer eten, erg lastig met mijn altijd ontembare honger
quote:De mijne heeft 2 namen: BOB (baby on board) op de beebiesite (zie mijn homepage) en Stompie over het algemeen, vanwege...nou ja, dat enorme gestomp dus... Gisteren met Arie en Sylvester kreeg ik het zwaar te verduren want meneertje vind het niet fijn als ik lach
Op donderdag 8 januari 2004 10:24 schreef Belana het volgende:Ik voelde humptie (zo noemde de vk die de 1e echo deed m, omdat ie zo klein was en die naam is gebleven) ...Wat eten betreft, ik heb er wel op gelet, maar ik heb echt wel een glazie wijn gedronken en af en toe een broodje lever gegeten, zolang je de dingen met mate doet kan het als je het mij vraagt geen kwaad hoor.
Ik heb overigens ook weleens wat gedronken hoor. Ik heb altijd Grolsch 2.5 Grapefruit in huis en zo af en toe (1 of 2x in de week) een flesje is heerlijk. En heel soms glaasje wijn, maar idd wel pas na 3 maanden mee begonnen. Dat mis ik toch wel het meest: drank. Ben geen orgel ofzo, maar af en toe een paar borrels is wel lekker...
Lever lust ik niet ;r maar leverworst weer wel en dat heb ik soms op brood genomen, maar pas na 5 maanden. Ach, zo kan je een hele hoop noemen wat je niet 'mag' wat toch een beetje onzin is als je je maar niet uitslooft. Behalve dan rauw vlees, rauwe kaas en in de tuin wroeten zonder bescherming of kattenbakken doen. Da's dus echt heel slecht...
[Dit bericht is gewijzigd door kimpiedimpie op 08-01-2004 11:08]
quote:Had die man van jou niet een bepaalde voorspelling gedaan
Op donderdag 8 januari 2004 10:48 schreef Belana het volgende:[..]
ik hoop dat je gelijk hebt...
Ik las ooit ergens als omschrijving van de eerste bewegingen "er zit iemand bellen te blazen achter mijn navel".
Ik dacht ook eerst heel lang dat het mijn darmen waren, maar ik merkte het uiteindelijk doordat ze reageerde op de warmte van mijn hand.
(Als mijn darmen nu trouwens onrustig zijn, vind ik het weer net voelen alsof er een kindje schopt ;-))
quote:Dat vind ik nou ook!
Op donderdag 8 januari 2004 11:08 schreef Loena-tik- het volgende:
Loena vindt dat je tegenwoordig nog maar zoooooo weinig mag tijdens de zwangerschap!!! Beetje overdreven allemaal. Tuurlijk roken/alcohol/rauw vlees/rauwmelkse kazen is niet verstandig. Maar tegenwoordig mag je geen thee/ koffie/ leverworst/ cola/ light frisdranken/ kaneel en God mag weten wat nog meer niet...
Ik ga dus echt niet spastisch doen, eet dus best een keer een broodje smeerworst en koffie lust ik ook nog, alles met mate dus!
quote:don't remind me
Op donderdag 8 januari 2004 11:04 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Had die man van jou niet een bepaalde voorspelling gedaan
Mooi mis dus
Hij is gewoon zenuwachtig....
quote:Klopt, zei mijn VK ook. Maar de info over gerookte zalm is niet goed (en nog niet zo lang) bekend, zelfs in veel boeken lees je gewoon dat het mag.
Op donderdag 8 januari 2004 11:07 schreef phileine het volgende:
Hmpfff... mijn vk had gezegd dat rauwe vis best mocht, als het maar vers was. Dus ik heb best veel sushi gegeten, en ook gerookte zalm (lekker op een toastje met creme fraiche). Weet nou helemáál niet meer hoe het zit. Nou ja, Isa is gelukkig gewoon gezond.
Hier een paar links waarin staat wat wel en niet mag, zalm staat er ook bij vermeld:
http://www.medicinfo.nl/%7B5e470067-ebff-4ce5-99f2-3388f8f92b43%7D/
http://www.bona-id.nl/letterverkoop/voorbeeld_informatief.htm
http://rjonkman.tmfweb.nl/newframe.htm?/gezondheid.htm
En hier nog een stuk over de schadelijkheid van de bacterie:
http://www.infectieziekten.info/bestanden/protocollen/Listeriose_A32_protocol_99_concept.pdf
Maar goed
Ik ben zelf ook nooit zo nauw geweest en heb idd gezonde kinderen op de wereld gezet. Maar hetgeen wat ik weet, daar let ik wel op. Zalm laat ik dus écht staan, net als filet americain enzo
quote:Gelukkig knap je weer een beetje op! Zwanger zijn en ziek zijn tegelijk lijkt me niks. (ik mot het afkloppen, maar ik heb zelfs nog geen verkoudheidje gehad...echt een superweerstand sinds die zwangerschap)
Op donderdag 8 januari 2004 10:56 schreef dutchie het volgende:[..]
Wel wat beter idd, maar valt me nog tegen hoor. Wilde eigenlijk morgen weer aan het werk, ook ivm een belangrijk gesprek. We zien wel.
Aangezien ik nog een tijdelijk contract heb die officieel afloopt op het moment dat ik met zw.verlof zou gaan, is het nl. twijfelachtig of ik kan blijven of niet. Voor mijn zwangerschap waren ze helemaal lyrisch over me, maar sinds mijn zwangerschap....Maar heb mijn manager nu toch subtiel duidelijk gemaakt dat ik moet weten waar ik aan toe ben, ook ivm het zoeken naar een geschikt kinderdagverblijf. We zouden het deze week nog bespreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |