Sorry, maar al deze termen zijn wat verwarrend voor mij, kan iemand wat duidelijkheid verschaffen
Ambient kan ook door ongelovigen worden gebruikt om lekker te chillen
Maar goed, ik zal er ongetwijfeld naast zitten...
quote:Is er zoiets als een bijna-dood ervaring door muziek?
Op dinsdag 6 januari 2004 10:23 schreef HeartCore het volgende:
Voor mijn gevoel is New age muziek met een doel. Bijvoorbeeld:
- Deze cd voor diepe meditatie
- Muziek die je een bijna dood ervaring geeft
- etc.Maar goed, ik zal er ongetwijfeld naast zitten...
quote:idd
Op dinsdag 6 januari 2004 10:23 schreef HeartCore het volgende:
Ambient kan ook door ongelovigen worden gebruikt om lekker te chillen
Ik heb nu iets van 'Celtic Nights' opstaan. dat valt dan weer onder new age, maar de meeste nummers zijn echt heerlijk En de muziek van Biosphere is ook goed, beetje spacey/techy, maar wel lekker als je 't zachtjes aanzet tijdens bijv. het leren.
Yup, dit is inderdaad muziek met een doel: ff ontsnappen uit de hectiek van alledag.
New Age:
- Andreas Vollenweider
- Kitaro
- Cybertribe
- Enya
- Al Gromer Khan
- Steve Roach
- Mike Oldfield
Ambient (electronic)
- Biosphere
- Future Sound of London (FSOL)
- William Orbit
- Amorphous Androgynous
- Bill Laswell
- Brian Eno
- Sub Dub
- Seti
- Woob
Tegenwoordig wordt er erg goeie ambient gemaakt door groepen die doorgaans psy-trance of psy-dub maken, bijv. Shpongle, Shiva Space Technology, Twisted, etc.
's Avonds knallen op een party, 's ochtends chillen als de zon opkomt...the best there is
[edit: toevoeging]
[Dit bericht is gewijzigd door Yamahaha op 06-01-2004 10:52]
Ambient ligt heel erg dicht tegen IDM aan terwijl new age meer voor hippies en ander gespuis is.
quote:FYI moderne hippies luisteren naar trance, dub, world, salsa, ambient, idm en alles wat daar tussen zit...
..terwijl new age meer voor hippies en ander gespuis is.
quote:Brian Eno is met z'n "Music for Airports" de grondlegger van de Ambient geweest en dat is niet echt ontstaan uit dance.
Op dinsdag 6 januari 2004 10:49 schreef teknomist het volgende:
Ambient is duidelijk ontstaan uit de dance-kant van electronica en is ontstaan in de zogenaamde chill out-ruimtes op house parties.Ambient ligt heel erg dicht tegen IDM aan terwijl new age meer voor hippies en ander gespuis is.
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 06-01-2004 11:11]
[offtopic]
"The Flying Dutchman" maakt ook mooie ambient/new age.
Tevens is deze persoon nu actief in een bandje genaamd "One Cent People". Tevens zijn er twee ex-bandleden van "Urban Dance Squad" actief in dit bandje...
[/offtopic]
En af en toe bij de grotere platenzaken.
quote:Dat zijn dan van die 'sounds of nature'-CD's. Met kwetterende vogeltjes, kabbelende beekjes, ruisende golfjes... Is op zich ook wel lekker ja
Op dinsdag 6 januari 2004 13:45 schreef Elegy het volgende:
"Echte" New-Age cd's zijn vaak te koop bij winkeltjes als Dille & kamille, en De Tuin (ofzo). Van die reformzaken.En af en toe bij de grotere platenzaken.
Als het maar relaxed is
quote:Sounds of nature...tja, ik word er na een tijdje een beetje zenuwachtig van, zo'n bosgeluid door de speakers. Net alsof je een dvd opzet met een brandend haardvuur
Op dinsdag 6 januari 2004 15:16 schreef star_gazer het volgende:[..]
Dat zijn dan van die 'sounds of nature'-CD's. Met kwetterende vogeltjes, kabbelende beekjes, ruisende golfjes... Is op zich ook wel lekker ja
Maar ik ga in het algemeen toch meer voor de space-achtige ambient drones (Biosphere
). Al gaat sommig new age/keltisch spul er ook wel in.
Als het maar relaxed is
Misschien is In The Nursery, Nurse With Wound, Current 93 en Boyd Rice wel wat voor je.
Hoewel niet echt new age, zijn ze wel aardig "soundscape" en spoken word achtig bezig.
Enigzins in hetzelfde rijtje heb je ook nog The Young Gods, Einsturzende Neubauten, Future Sound of London en wellicht wat van Toroidh. (al is die laatste nu niet bepaald politiek correct...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |