quote:Is Krist de leadzanger
Op donderdag 8 januari 2004 11:29 schreef pfaf het volgende:[..]
eyes adrift, leuke countryband ( vooral Krist's zang is erg komisch
)
andere bandleden zijn Curt Kirkwood (![]()
) Bud Gaugh ( ken ik niet zo goed
)
quote:nee, maar hij zingt wel op sommige nummers
Op donderdag 8 januari 2004 11:31 schreef Master_Berendsen het volgende:[..]
Is Krist de leadzanger
Nirvana
Alle albums zijn goed.
quote:Nee, dat snap ik! Ik doelde meer op andere users die zeggen dat Nirvana melodieen e.d. "gestolen" hebben...
Op donderdag 8 januari 2004 10:01 schreef SilverGun het volgende:
Ik wilde met m'n post juist aangeven dat ik de manier waarop Nirvana gebruik maakt van onderdelen uit andere nummers, niet onder "jatten" vind vallen
quote:Dat had ik niet van hem verwacht, in Nirvana leek hij absoluut geen echte meezeggende rol te hebben, hoewel dat door de band trouwens wel steeds nadrukkelijk gezegd was.
Op donderdag 8 januari 2004 11:19 schreef PogueMahone het volgende:[..]
ja:
[..]
quote:jij zegt; ze hebben niets revolutionairs voortgebracht
Op donderdag 8 januari 2004 08:42 schreef SaintOfKillers het volgende:[..]
Waar vernoem ik Nevermind?
Ik zeg dat Nirvana zelf niets nieuws bracht en dus geen revolutionaire groep was die iets deed dat tot dan toe ongehoord was. Gewoon right place, right time.
Maar ja, dit maakt allemaal weinig uit, want ik ben het niet eens met jou en heb dan blijkbaar geen enkele geloofwaardigheid meer.
welk deel van deze logische redenering snap je niet?
quote:Eyes Adrift is cool!
Op donderdag 8 januari 2004 11:29 schreef pfaf het volgende:[..]
eyes adrift, leuke countryband ( vooral Krist's zang is erg komisch
)
andere bandleden zijn Curt Kirkwood (![]()
) Bud Gaugh ( ken ik niet zo goed
)
vroeger was ik er helemaal weg van (hence the avatar) maar door nirvana ben ik muzikaal gegroeid, voordat ik nirvana kende had ik niets met muziek. Nu vind ik nirvana muzikaal gezien echt schijt, maar ik kan neit ontkennen dat ik door hun nu op de manier waarop ik nu bezig ben met muziek bezig bezig ben.
quote:als je de muziek niet goed vindt moet je er niet naar luisteren. en als jij ze overschat vindt, allemaal ok. maarja. beetje de boel opfokken is altijd leuk. je zal vast zelf een nirvana luisteraar zijn
Op dinsdag 6 januari 2004 00:46 schreef koudair het volgende:
nirvana is een van de meest overschatte bands van de afgelopen jaren. Een goede plaat en de zelfmoord van Kurt heeft de hype de laatste jaren doen toenemen.
quote:o, heeft meneer soms de jazz ontdekt?
Op donderdag 8 januari 2004 22:40 schreef LenL het volgende:
nirvana overschat: JAvroeger was ik er helemaal weg van (hence the avatar) maar door nirvana ben ik muzikaal gegroeid, voordat ik nirvana kende had ik niets met muziek. Nu vind ik nirvana muzikaal gezien echt schijt, maar ik kan neit ontkennen dat ik door hun nu op de manier waarop ik nu bezig ben met muziek bezig bezig ben.
quote:dat nummer heb ik op een cd. echt een goed nummer!!!
Op donderdag 8 januari 2004 22:27 schreef SKMbeat het volgende:
Iemand trouwens ooit "Verse Chorus Verse"gehoord van Nirvana?
Het is een hidden track die staat op ' No Alternative " een CD uit de jaren '90, gemaakt voor een aidsfonds. Ze vonden het nummer niet goed genoeg voor Nevermind en hebben het dus op deze CD gezet. Ze doen er mysterieus over,want het staat zelfs niet op de CD-sleeve van 'No Alternative'.
Mooi nummer trouwens, Nirvana in hun piekfase.
quote:onder andere
Op donderdag 8 januari 2004 22:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
o, heeft meneer soms de jazz ontdekt?
quote:Hij staat op heel erg veel bekende bootlegs. Keb een stuk of wat bootlegs waar de op staat. Zowel live uitvoeringen als studio opname's Erg leuk nummer inderdaad.
Op donderdag 8 januari 2004 22:27 schreef SKMbeat het volgende:
Iemand trouwens ooit "Verse Chorus Verse"gehoord van Nirvana?
Het is een hidden track die staat op ' No Alternative " een CD uit de jaren '90, gemaakt voor een aidsfonds. Ze vonden het nummer niet goed genoeg voor Nevermind en hebben het dus op deze CD gezet. Ze doen er mysterieus over,want het staat zelfs niet op de CD-sleeve van 'No Alternative'.
Mooi nummer trouwens, Nirvana in hun piekfase.
Zie ook voor meer informatie over Verse Chorus Verse:
http://www.digitalnirvana.net/songguide/body.asp?songid=140
Voor meer onbekende nummers:
quote:Waar zeg ik dat ze niets revolutionairs hebben voortgebracht? Ik zou het op prijs stellen dat er me geen woorden in de mond worden gelegd. Ik ben van mening dat het geen revolutionaire groep was die een tot dan toe ongekende sound hebben geschapen. Ze hebben gewoon de reeds bestaande Seattle-sound verfijnd tot iets wat het grote publiek aansprak. Slim gedaan, ook zeer goed gedaan, maar zeker niet origineel.
Op donderdag 8 januari 2004 21:49 schreef onanymous het volgende:[..]
jij zegt; ze hebben niets revolutionairs voortgebracht
ik zeg: jawel, nevermindwelk deel van deze logische redenering snap je niet?
(Dit alles maakt weining uit, want jij weet blijkbaar beter wat ik denk en vind dan ikzelf)
Overschat? Ja, want hoewel Kurt Cobain een bovengemiddeld songwriter was, was hij niet de vernieuwende geniale messias die plots opstond. Goed maar niet geniaal.
Ik denk dat Nirvana, het is hier al eerder genoemd, de juiste band op de juiste plaats op het juiste tijdstip was. En de productie van Butch Vig op Nevermind was het schot in de roos. Ik denk dat het vooral zijn verdienste is geweest dat Nirvana aansloeg bij het grote publiek en daarbij de Nirvana-hype op gang bracht.
al hoewel vind ik in utero het betere werk maar nevermind was mn eerste cd allertijde
voor mij blijven ze top zeker weten
10 jr dood r.i.p. (is n goede les voor snuivend en spuitend nederland )
Volgens mij zijn er gewoon veel mensen die Nirvana overschat vinden omdat de muziek relatief eenvoudig in elkaar steekt, en ze het zelf ook wel kunnen spelen. Maar ondertussen is het nog maar weinig mensen gelukt om op dergelijk eenvoudige wijze zulke doordringende nummers te schrijven.
Uiteindelijk draait het ook helemaal niet om hoe de muziek in elkaar zit, maar om het gevoel dat er uit voortgebracht wordt.
Toch krijg ik het idee dat muziek teveel wordt beoordeeld op hoe ingewikkeld het is.
En ALS Kurt dan een slechte gitarist blijkt te zijn, en zijn teksten slecht zouden zijn, en zijn nummers niet origineel zouden zijn;
hoe kan het dan toch dat die man ooit een muzikale revolutie teweeg heeft gebracht
Einde discussie
quote:Kiek daar hejje ut gedonder alweer.
Op maandag 12 januari 2004 10:31 schreef JAM het volgende:
Klopt. Nirvana stelt niets voor. Iedereen die een middagje op de gitaar oefent speelt het hele oeuvre van Cobain en aanhang na.
Volgens jouw theorie is het dus zo, dat hoe beter je ZELF een instrument kunt bespelen, hoe slechter je andere muziek vindt.
Dan denk ik dat ik mijn gitaar maar heel rap in de boom hang, anders kan ik straks al mijn cd's in de vuilnisbak knikkeren.
quote:Zoals Tomek al zei: jouw geouwehoer deugt niet.
Op maandag 12 januari 2004 10:31 schreef JAM het volgende:
Klopt. Nirvana stelt niets voor. Iedereen die een middagje op de gitaar oefent speelt het hele oeuvre van Cobain en aanhang na.
quote:Nee hoor, de Beatles hebben wel een paar nummer gemaakt waar tenminste nog een tokkeltje in verwerkt is, zoals bijvoorbeeld Yesterday, Blackbird, Norweigian Wood, etc. Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat het eigenlijk ook flutmuziek is.
Op maandag 12 januari 2004 10:36 schreef Tomek het volgende:[..]
Kiek daar hejje ut gedonder alweer.
Jongen dat heeft er toch geen fluit mee te maken. Dat geldt ook voor het complete oeuvre van The Beatles.Volgens jouw theorie is het dus zo, dat hoe beter je ZELF een instrument kunt bespelen, hoe slechter je andere muziek vindt.
Dan denk ik dat ik mijn gitaar maar heel rap in de boom hang, anders kan ik straks al mijn cd's in de vuilnisbak knikkeren.
En mijn theorie is niet dat je eigen muzikale vermogen van belang is bij het al of niet beminnen van muziek. Men mag van mij Nirvana bèst leuk vinden, maar dan moet men ook erkennen dat het simpele, weinig innovatieve flutmuziek is die elke randdebiel binnen een middagje kan spelen. .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |