quote:Ach... lijstjes moet je niet zo serieus nemen... hobby-werk van verveelde journalisten...
Op woensdag 7 januari 2004 19:34 schreef DIJK het volgende:[..]
Hij was ook geen prutser. Maar ik blijf erbij dat ie overschat is. Hij komt in sommige bladen gewoon in de top 10 van beste gitaristen ooit. Ik kan zo snel ff geen voorbeeld geven, maar wel in de buurt. 12e in de top 100 van rolling stone afgelopen jaar. En ik noem een Eddie van Halen op de 70ste plaats. Kom op zeg Kurt een betere gitarist als van Halen, dat kan toch zelfs een Nirvana fan niet beweren. Nou is dat sowieso een baggerblad en staan daar zat mensen hoog die er helemaal niet inhoren IMHO, maar er zijn nog genoeg andere lijsten waarin kurt ook zo hoog scoort. Ik weet zeker dat dat nooit zou zijn gebeurd als de boel niet zo gehyped zou zijn na z'n dood.
quote:Zeker, maar iemand beweerde in eerder deze thread dat kurt erg onderschat is als gitarist. Als je regelmatig in dergelijke hobby-lijstjes van verveelde journalisten zeer hoog eindigt kun je toch niet direct van onderschatting spreken lijkt me.
Op woensdag 7 januari 2004 19:36 schreef DaisyDuke het volgende:[..]
Ach... lijstjes moet je niet zo serieus nemen... hobby-werk van verveelde journalisten...
Ik denk dat Kurt gedacht had dat hij de eerste persoon die meer drugs gebruikte dan hijzelf ontmoette als je em verteld had dat hij nog ooit in dergelijke lijstjes voor zou komen tussen mannen als Page, Clapton en Hendrix.
[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 07-01-2004 19:53]
quote:Tja, ik neem zulke lijstjes ook niet als referentiekader om te oordelen over eventuele onder/overschatting.. als ik met andere muzikanten spreek over 'de gitarist' Kurt Cobain kom ik regelmatig tot de conclusie dat hij niet op juiste waarde wordt ingeschat.. Tenminste, niet op die waarde die ik 'm inschat.. in dat kader heb ik gesproken over onderschatting.. niet op basis van verveelde kwasiintellectuelepennelikkerlijstjes maar op basis van discussies met muziekliefhebbers.. menig vs. mening zeg maar...
Op woensdag 7 januari 2004 19:42 schreef DIJK het volgende:[..]
Zeker, maar iemand beweerde in eerder deze thread dat kurt erg onderschat is als gitarist. Als je regelmatig in dergelijke hobby-lijstjes van verveelde journalisten zeer hoog eindigt kun je toch niet direct van onderschatting spreken lijkt me.
quote:Ja, dat klopt. Ik weet dat Eddie Vedder het ook moeilijk had met de commerciele aanpak van de band.
Op woensdag 7 januari 2004 17:45 schreef S_ het volgende:[..]
Volgens Courtney Love had Kurt niet zo zeer een hekel aan Eddie Vedder maar aan de rest van Pearl Jam. Hij vond hun te commercieel en te op geld belust
quote:Juist om die reden was Vedder het enige Pearl Jam lid dat Kurt nog enigszinds te pruimen vond... volgens mij trok Kurt vooral partij voor zijn vriend Mark Arm (zanger Mudhoney) die nogal oorlog had met z'n ex-green river maatjes (ament & gossard)...
Op woensdag 7 januari 2004 20:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Ja, dat klopt. Ik weet dat Eddie Vedder het ook moeilijk had met de commerciele aanpak van de band.
[Dit bericht is gewijzigd door DaisyDuke op 07-01-2004 20:30]
quote:Jazeker. Twee jaar terug heb ik Lateralus aangeschaft naar aanleiding van positieve recensies. Had ik beter niet kunnen doen. Er zitten hele aardige onderelen in een aantal nummers, maar het geheel doet vreselijk gekunsteld aan met bijna kinderlijke teksten en een volkomen onnodig uitgesponnen lengte. Ik heb nu geen tijd om er verder op in te gaan, maar ik verwijs je graag door naar de recensie van Pitchfork die het album op een, naar mijn mening, treffende manier bespreekt.
Op woensdag 7 januari 2004 19:10 schreef DIJK het volgende:
Maar belangrijker ik vraag me af of je wel eens naar Tool geluisterd hebt als je het over ingewikkeld gitaar/drumwerk hebt.
quote:Daar ben ik het om vele redenen niet met eens, maar eigenlijk wilde ik enkel melden dat het heerlijle basloopje van Come As You Are eigenlijk de heerlijke intro van Eighties van Killing Joke is.
Op woensdag 7 januari 2004 23:08 schreef SilverGun het volgende:[..]
Jazeker. Twee jaar terug heb ik Lateralus aangeschaft naar aanleiding van positieve recensies. Had ik beter niet kunnen doen. Er zitten hele aardige onderelen in een aantal nummers, maar het geheel doet vreselijk gekunsteld aan met bijna kinderlijke teksten en een volkomen onnodig uitgesponnen lengte. Ik heb nu geen tijd om er verder op in te gaan, maar ik verwijs je graag door naar de recensie van Pitchfork die het album op een, naar mijn mening, treffende manier bespreekt.
quote:Je kan werkelijk álles vinden van Nirvana, goed of niet goed, maar als je beweert dat Nevermind geen revolutionaire mijlpaal in de muziekontwikkeling was, dan ben je bij deze niet meer serieus te nemen
Op woensdag 7 januari 2004 20:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Overschat? Dat hangt er van af hoe je het bedoelt. Is het een goede groep? Ik vind van wel, ja. Is het een revolutionaire groep, een mijlpaal? Nee, hoegenaamd niet. Ze hebben hun hele sound bijeen gepikt bij andere bands. Ik denk dat Cobain de eerste was om dit toe te geven.
quote:Ten eerste is het niet exact dat riffje maar is het slotakkoord anders
Op donderdag 8 januari 2004 00:15 schreef MadScientist het volgende:
Wel dan wil ik nog wel even toevoegen dat de intro van Smells like teen spirit ook in U-Mass van de Pixies zit
ps punt 4 is ironisch bedoeld
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 23:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Daar ben ik het om vele redenen niet met eens, maar eigenlijk wilde ik enkel melden dat het heerlijle basloopje van Come As You Are eigenlijk de heerlijke intro van Eighties van Killing Joke is.
quote:Tja, daar kun je elke relevante band uit de geschiedenis wel van beschuldigen. Het boeit mij meer hoe die bands zulke elementen op een nieuwe manier gebruiken in hun eigen muziek.
Wel dan wil ik nog wel even toevoegen dat de intro van Smells like teen spirit ook in U-Mass van de Pixies zit
quote:U-mass lijkt voor geen meter op SLTS, dat nummer wel 's beluisterd uberhaupt?
quote:Daar ben ik het helemaal mee eens, de eeuwenoude regel: "beter goed gejat dan slecht bedacht"... Alhoewel ik Come As You Are echt niet gejat vind van die track van KJ (en KJ geen slecht bedachte track), terwijl de intro feitelijk uit dezelfde noten/melodie bestaat.
Op donderdag 8 januari 2004 00:35 schreef SilverGun het volgende:
Tja, daar kun je elke relevante band uit de geschiedenis wel van beschuldigen. Het boeit mij meer hoe die bands zulke elementen op een nieuwe manier gebruiken in hun eigen muziek.
[Dit bericht is gewijzigd door MaartenHG op 08-01-2004 00:52]
quote:Luister maar eens goed naar dat refrein van U-mass dan.
Op donderdag 8 januari 2004 00:38 schreef DevoiD het volgende:U-mass lijkt voor geen meter op SLTS, dat nummer wel 's beluisterd uberhaupt?
Er zaten nog meer leden in Nirvana hoor. En kijk maar eens wat een geweldige muziek Dave Grohl (Foo Fighters, Queens of the Stone Age) nu nog steeds maakt! Nee, da's echt niet overschat!
quote:Ik blijf het jammer vinden dat niemand het over de bassist heeft, Krist Novoselic zit tegenwoordig ook in een band waar men veel van verwacht.
Op donderdag 8 januari 2004 00:58 schreef bloodymary het volgende:
Dit topic gaat over Nirvana, maar iedereen heeft het alleen maar over Kurt Cobain.Er zaten nog meer leden in Nirvana hoor. En kijk maar eens wat een geweldige muziek Dave Grohl (Foo Fighters, Queens of the Stone Age) nu nog steeds maakt! Nee, da's echt niet overschat!
quote:welke band?
Op donderdag 8 januari 2004 01:03 schreef nevetS het volgende:[..]
Ik blijf het jammer vinden dat niemand het over de bassist heeft, Krist Novoselic zit tegenwoordig ook in een band waar men veel van verwacht.
quote:Waar vernoem ik Nevermind?
Op donderdag 8 januari 2004 00:13 schreef onanymous het volgende:[..]
Je kan werkelijk álles vinden van Nirvana, goed of niet goed, maar als je beweert dat Nevermind geen revolutionaire mijlpaal in de muziekontwikkeling was, dan ben je bij deze niet meer serieus te nemen
. De hele alt scene stond op z'n kop toen SLTS uit kwam, sindsdien begint iedere gitaarspelende alto weer met grungemuziek, dus beweren dat dat maar een gewoon plaatje was zonder verdere betekenis, doet er niet helemaal recht aan is m'n bescheiden mening
Maar ja, dit maakt allemaal weinig uit, want ik ben het niet eens met jou en heb dan blijkbaar geen enkele geloofwaardigheid meer.
[Dit bericht is gewijzigd door SaintOfKillers op 08-01-2004 08:52]
quote:Volgens mij maakt hij sinds kort geen muziek meer maar ga ie de politiek in voor de democraten.
Op donderdag 8 januari 2004 01:03 schreef nevetS het volgende:[..]
Ik blijf het jammer vinden dat niemand het over de bassist heeft, Krist Novoselic zit tegenwoordig ook in een band waar men veel van verwacht.
quote:Ik wilde met m'n post juist aangeven dat ik de manier waarop Nirvana gebruik maakt van onderdelen uit andere nummers, niet onder "jatten" vind vallen
Op donderdag 8 januari 2004 00:45 schreef MaartenHG het volgende:[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens, de eeuwenoude regel: "beter goed gejat dan slecht bedacht"... Alhoewel ik Come As You Are echt niet gejat vind van die track van KJ (en KJ geen slecht bedachte track), terwijl de intro feitelijk uit dezelfde noten/melodie bestaat.
quote:* aansluit bij SaintOfKillers *
Op donderdag 8 januari 2004 08:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
Waar vernoem ik Nevermind?Ik zeg dat Nirvana zelf niets nieuws bracht en dus geen revolutionaire groep was die iets deed dat tot dan toe ongehoord was. Gewoon right place, right time.
Maar ja, dit maakt allemaal weinig uit, want ik ben het niet eens met jou en heb dan blijkbaar geen enkele geloofwaardigheid meer.
quote:Serieus
Op donderdag 8 januari 2004 09:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Volgens mij maakt hij sinds kort geen muziek meer maar ga ie de politiek in voor de democraten.
quote:ja:
Op donderdag 8 januari 2004 11:13 schreef Master_Berendsen het volgende:[..]
Serieus
quote:
Krist Novoselic, mede-oprichter en voormalig bassist van de Amerikaanse grungerockgroep´Nirvana´, denkt eraan zich kandidaat te stellen voor het vice-gouverneurschap van de Amerikaanse staat Washington. Dat stond donderdag te lezen in de Amerikaanse krant The Seattle Times. Novoselic, die in augustus nog verklaarde dat hij de muziekindustrie beu was, is al actief binnen de Democratische partij. Hij is wel behoedzaam om het op te nemen tegen de huidige vice-gouverneur Brad Owen, eveneens een Democraat en bovendien ook gelegenheidsmuzikant. Toch wil Novoselic in 2004 niet langer langs de zijlijn toekijken en voerde hij daarvoor gesprekken met de partijleiders."Ik heb goed nagedacht over hoe ik mij volgend jaar wil engageren en een bijdrage kan leveren", aldus de 38-jarige Novoselic. Het vice-gouverneurschap is een grotendeels ceremoniële functie en houdt eigenlijk niet veel meer in dan het voorzitterschap van de Senaat van de staat en het vervangen van de gouverneur als die afwezig of verhinderd is.Bron: Het Laatste Nieuws
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |