quote:Nirvana vs Adam Freeland - Smells Like Teen Spirit 2003
Op dinsdag 6 januari 2004 00:46 schreef koudair het volgende:
nirvana is een van de meest overschatte bands van de afgelopen jaren. Een goede plaat en de zelfmoord van Kurt heeft de hype de laatste jaren doen toenemen.
Ik hou meer van Trance & Dance muziek over het algemeen, maar soms vind ik andere genre muziek nummers geweldig.
Een aantal orginele nummers van Nirvana moeten gewoon met de volumeknop voluit afspeelt worden.
quote:Unplugged in New York
Op dinsdag 6 januari 2004 01:01 schreef MaartenHG het volgende:
Trouwens, Nevermind is wel een album dat tot de legendarische albumlijst kan worden toegevoegd...
quote:mjah niet echt legendarisch.. nevermind zeker wel
Op dinsdag 6 januari 2004 01:01 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Unplugged in New York
.
praktisch elk nummer daarop is legendarisch, dat onderscheid een topband van een one-day-fly
quote:
"Verder wil ik nog even aan alle Kurt Cobain verafgoders duidelijk maken dat zij van het soort zijn dat ervoor gezorgd heeft dat 'ie zelfmoord heeft gepleegd. Stelletje meelopende kutkutten, weten jullie nou helemaal _niets_?"
quote:beetje onzin, kurt had hele andere redenen
Op dinsdag 6 januari 2004 01:04 schreef nietzman het volgende:[..]
quote:Hij is nu, wat 5 jaar?, dood en er komt nog steeds af en toe iets nieuws uit.
Op dinsdag 6 januari 2004 00:57 schreef Blixar het volgende:
2pac die soms nog eens een leuke plaat uitbrengt!
quote:Een beetje imago helpt ook wel ja.
Op dinsdag 6 januari 2004 01:05 schreef calvobbes het volgende:
Draait ook voornamelijk om een arrogante zanger
quote:Smells Like Freeland heet die toch?
Op dinsdag 6 januari 2004 01:00 schreef Burner2000 het volgende:[..]
Nirvana vs Adam Freeland - Smells Like Teen Spirit 2003
Dit is een lekkere dance remix.
quote:lol
Op dinsdag 6 januari 2004 01:06 schreef Hayek het volgende:
beatles was ook niets natuurlijk, soort backstreet boys van de jaren 60
quote:jij hebt het over the Monkeys, niet the Beatles.
Op dinsdag 6 januari 2004 01:06 schreef Hayek het volgende:
beatles was ook niets natuurlijk, soort backstreet boys van de jaren 60
quote:en jij moet niet altijd happen op loze opmerkingen
Op dinsdag 6 januari 2004 01:08 schreef Tokus het volgende:
jij hebt het over the Monkeys, niet the Beatles.
quote:Ik heb even gezocht. Qua teksts op de .ru site wordt ik er niet echt veel wijzer van. Maar wat jij zegt wordt ook genoemt. Ik weet niet of ze het over 1 en de al dezelfde track hebben.
Op dinsdag 6 januari 2004 01:07 schreef Jantjeuh het volgende:[..]
Smells Like Freeland heet die toch?
-edit-
Wanneer het hier toch een stelling betreft kan ik TS deels gelijk geven mbt bands, dood en overschatting in het algemeen.
[Dit bericht is gewijzigd door Lucyfurr op 06-01-2004 02:38]
Maarruh...in de jaren 80 hadden we prachtige rock muziek (progressief, positief bands) met lange haren en stoere jackies.
En daarna kwam die donkere grauwe grunge..verklaring heb kniet
quote:Thank the pixies
Op dinsdag 6 januari 2004 02:27 schreef giovan het volgende:
Maarruh...in de jaren 80 hadden we prachtige rock muziek (progressief, positief bands) met lange haren en stoere jackies.
En daarna kwam die donkere grauwe grunge..verklaring heb kniet
En idd de dood van Kurt hielp een heleboel bij de legendevorming enzo.
Ik heb dan ook heel weinig met nirvana. Sommige nummers zijn zeker ok, maar hele cd's zet ik er helemaal niet snel van op (sterker nog ik heb er geen).
Nirvana is imho NIET overschat. Misschien door sommigen overdreven verheerlijkt, maar zeker niet overschat. Hoewel ik wel eens t idee dat Kurt Cobain t daar zelf niet mee eens zou zijn
Natuurlijk heeft de zelfmoord van Kurt Cobain bijgedragen aan hoe men nu tegen Nirvana aan kijkt. Dat valt gewoon niet te ontkennen. Hetzelfde bij Jim Morisson / The Doors bijvoorbeeld. En nog bij veeeeeeeel meer bands. Tis ook gewoon logisch.
Nirvana is misschien muzikaal vrij simpel. Tis wel tekstueel geniaal vind ik zelf. Het sprak destijds wel een complete generatie aan, en het bracht een compleet genre naar de mainstream. Nirvana was gewoon een bom die op de destijdse muziek scene viel.
Dit zegt wel wat, maar niet alles. After all, er zijn meer dingen commercieel doorgebroken die dikke stront waren.
Maar het verschil met Nirvana is dat Nirvana ECHT is. Het is vind ik iig zo goed omdat het gewoon echt emotioneel en oprecht is. Geen neppe onzin, geen liedjes die nergens over gaan. Gewoon Kurt die met zn muziek uitdrukt wat die echt voelt. Zijn dood was gewoon een bevestiging hier van.
En natuurlijk zijn er mensen die het overdrijven, die zijn er altijd. Bij elke band. Maar algemeen gezien....nee...nirvana is imho niet overschat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |