quote:Ik heb inderdaad al wat ervaring, maar omdat ik nu een beetje tegen een punt aanloop dat de vorderingen niet meer zo snel gaan heb ik maar een paar lessen genomen.
Op dinsdag 6 januari 2004 22:15 schreef bigshadow het volgende:
maar geen pijn?? Ik kan me herinneren dat mijn eerste lessen (dat was op een draaiende band van tapijt en hout) een paar keer aardig onder uitging, trouwens mijn eerste 2 jaar als boarden waren ook niet altijd even leuk qua vallen.
De grondbeginselen heb ik mezelf aangeleerd door goed te kijken naar andere snowboarders. Ging al snel vrij aardig, maar dat kwam denk ik ook omdat ik windsurfervaring had en dus wel een beetje snapte dat je vooral met je lichaam moet werken om een board door de bocht te krijgen.
quote:Ik ben na 10 jaar snowboarden gaan proberen te golfsurfen..... Niet te doen dus! Verschrikkelijk moeilijk, pas na 6 (!) dagen begon die plank een klein beetje naar mij te luisteren. Nu moet ik wel toegeven dat de omstandigheden waarin ik heb leren surfen wel extreem zwaar waren. Het is niet zo dat je groene, blauwe, rode en zwarte golven hebt waarvan je er eentje kunt uitkiezen. In de week dat ik er zat was er dus geen tijd voor spelen maar waren er constant zeer zware golven. Liften hebben ze ook al niet, je moet elke keer die hele branding doorzwemmen met je plank. Als er dus alleen maar hele zware golven zijn valt dat niet mee.
Op woensdag 7 januari 2004 09:49 schreef Trainspotter het volgende:
De grondbeginselen heb ik mezelf aangeleerd door goed te kijken naar andere snowboarders. Ging al snel vrij aardig, maar dat kwam denk ik ook omdat ik windsurfervaring had en dus wel een beetje snapte dat je vooral met je lichaam moet werken om een board door de bocht te krijgen.
quote:Als ik nog iets van Burton koop, dan krijg ik hier een paar woedende boarders achter me aan
Op woensdag 7 januari 2004 09:19 schreef Kentaro het volgende:[..]
Ik board zelf al twee of drie jaar met helm (behalve indoor dan) Het bevalt mij prima. Ik heb zelf een skycap http://www.burton.com/RED/gear/products.asp?productID=711 maar dan heb ik het oude model
Nee ik had 1 of ander vaag italiaans merk gezien, naja iemand had hem op overlaatst. Die stond me wel aan.
Deze zomer gaat albiez me leren windsurfen
Je moet toch wat als het boardseizoen voorbij is.
Trouwens sjors, nog nagedacht over afsluitweek val thorens?
quote:Ik denk dat je Giro bedoeld
Nee ik had 1 of ander vaag italiaans merk gezien, naja iemand had hem op overlaatst. Die stond me wel aan.
quote:Dat het zwaar is, daar zijn we het over eens. Het enige wat ik als voordeel aan het snowboarden had ten opzichte van mijn klasgenoten was rust. Op het moment dat je in de basishouding op je plank staat is het allemaal wat minder overweldigend, je hebt de rust met bewegen op een plank en je hebt evenwichtsgevoel. Die golf die achter je opstijgt is eigenaardig, maar waar anderen daar van afschrikken kun je er als je die rust van het snowboarden wel hebt van die golf gaan genieten. Maar technisch voordeel ervaarde ik niet als zodanig.
Op woensdag 7 januari 2004 11:43 schreef DarkChylde het volgende:
ik vind golfsurfen anders aardig op snowboarden lijken. heb 3 maanden geleden voor het eerst ge-golfsurft, en dat voelde erg vertrouwd aan (als je eenmaal op de plank stond tenminste). alleen dat peddelen is fokking zwaar! eerst door branding heen peddelen. dan nog een stuk uit peddelen. (dan hoor je ff je armen een beetje rust te geven, wat ik uiteraard niet deed). golf uitzoeken. mee peddelen. als je'm hebt, nog een stuk voor de golf peddelen en dan opdrukken/staan. (en als je niet uitrust, dan heb je geen energie meer om op te drukken)
maar dat peddelen breekt je echt....
windsurfen voelt toch wel aardig anders dan snowboarden, vooral omdat je toch ook redelijk wat met je zeil doet.... imho
En wat dat peddelen betreft.... jongens jongens, dat is echt zwaar! Ik heb 5 dagen les gehad, waarvan 1 dag priveles. Het was geen priveles, maar mijn klasgenoten durfden niet. Als je jezelf iets herinnert van caravans in bomen en opgestegen tenten enzo in Zuid Frankrijk afgelopen zomer. Daar kreeg ik les
Mijn leraar moest er ruim 30 minuten over peddelen om achter te komen (normaal max 10) zelf deed ik het in een respectabele tijd van 45 minuten. Dan ben je dus wel 45 minuten in gevecht met de oceaan he! Echt heel zwaar en als je dan achter bent...machtig... een soort stilte achter de storm. Je voelt dat het waait, maar de kracht is eraf. Samen met mijn docent lag ik te relaxen tot het moment daar was... We gingen een golf zoeken en op het moment dat we dat bedachten kwam er een wel heeeeel erg geschikte kandidaat voorbij rollen. Zo mooi dat mijn leraar meewilde, wij peddelen een metertje of 3 a 4 uit elkaar. Die golf pakt ons op, maar blijft teveel groeien. Ik stond echt ongeveer op de staart van mijn plank (met mijn achterste voet had ik er al achter gestaan, door achterop te staan gaat de neus van je plank omhoog) op het moment dat mijn neus toch water hapte. Ook mijn leraar kon de golf niet houden en zijn neus hapte water. Na megalang gespoeld te zijn door die golf kwam ik boven water mijn leraar tegen... we pakte ieder ons plank en wilden terug totdat bleek dat onze leeches door elkaar zaten... Kortom bij het losknopen van onze boards (onder elkaar doorzwemmen tot je los bent) zijn we nog een keer of 5/6 gespoeld. Dus na 45 minuten zwemmen, 15 seconden surfen en 2 minuten spoelen lag ik weer met mijn rug in de schelpen en zat ik ook nog eens onder de olie van de tricolor (die nog steeds lekt).
Tot zover, mijn surfervaring.
Ik zal proberen ontopic te blijven
quote:Waxen voor je gaat, maar een nieuw board hoef je niet perse te waxen. Daar zit een fabriekslaag op. Die is voldoende voor een aantal dagen, met vloeibare wax kun je ter plekke halverwege de week nog eens bij-waxen. Deze vloeibare wax houdt niet zo lang als vaste wax, maar is zeker op locatie eenvoudiger. Ik neem zelf deze winter wel mijn strijkijzer mee om halverwege de week mijn board een nieuw laagje te geven.
Op woensdag 7 januari 2004 12:28 schreef Deviant1 het volgende:
Heb even een vraagie. ik snowboard al 2 1/2 jaar en ga in februari weer op wintersport. Heb dus ook vorige week een boardje gekocht,
Nidecker Axis.
Wanneer is het nu handig om je board te gaan waxen?
Voordat ik op wintersport ga of erna.
quote:(360sjors speaking van achter beerkes computer:)
Op woensdag 7 januari 2004 11:30 schreef Thermo het volgende:[..]
Als ik nog iets van Burton koop, dan krijg ik hier een paar woedende boarders achter me aan
Deze zomer gaat albiez me leren windsurfen
![]()
Je moet toch wat als het boardseizoen voorbij is.Trouwens sjors, nog nagedacht over afsluitweek val thorens?
Windsurfen is best cool, ik heb het ooit ook eens een weekje gedaan toen ik 12 was. Alleen het tegen de wind in terug surfen is vervelend... zigzaggen, schiet niet op! Golfsurfen wil ik deze zomer doen, als ik een maandje in de VS zit.
De afsluitweek lijkt me echt top, een relaxte week in de zon (want daar heb je grote kans op) met nog wat relaxte boarders... ik zoek nu ff een nieuwe bijbaan en zodra ik die heb begint het Grote Sparen ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door beerke op 07-01-2004 13:18]
quote:Surfen schijnt echt ontzettend moeilijk te zijn om te leren. Het spreekt mij ook niet echt aan eigenlijk. Je zwemt je een ongeluk om vervolgens een eeuwigheid achter de branding te wachten op een fatsoenlijke golf, die je vervolgens vaak moet afstaan omdat een andere surfer dichter bij de breking zit. Of je wordt gespoeld. Misschien vijf procent van de tijd dat je in het water ligt ben je werkelijk aan het surfen. Dat vind ik een beetje tijdsverspilling eigenlijk.
Op woensdag 7 januari 2004 12:34 schreef XL het volgende:
-verhaal-
Ik heb wel een aantal keer de 'sissy-versie' van surfen gedaan: bodyboarden. De basis is een stuk makkelijker en je kunt ook mindere golven meepikken, maar het haalt het qua lol niet bij windsurfen of snowboarden.
Off-topic, maar ach...
quote:De sissy-versie is geen eerlijke vergelijking
Op woensdag 7 januari 2004 13:58 schreef Trainspotter het volgende:[..]
Surfen schijnt echt ontzettend moeilijk te zijn om te leren. Het spreekt mij ook niet echt aan eigenlijk. Je zwemt je een ongeluk om vervolgens een eeuwigheid achter de branding te wachten op een fatsoenlijke golf, die je vervolgens vaak moet afstaan omdat een andere surfer dichter bij de breking zit. Of je wordt gespoeld. Misschien vijf procent van de tijd dat je in het water ligt ben je werkelijk aan het surfen. Dat vind ik een beetje tijdsverspilling eigenlijk.
Ik heb wel een aantal keer de 'sissy-versie' van surfen gedaan: bodyboarden. De basis is een stuk makkelijker en je kunt ook mindere golven meepikken, maar het haalt het qua lol niet bij windsurfen of snowboarden.
Off-topic, maar ach...
Het zwemmen moet je bij surfen inderdaad als onderdeel van sport zien, effectief surfen is inderdaad maar een fractie van de tijd die je in het water ligt. Niets eens 5 % denk ik. Je kunt een waterscooter regelen die je naar achter trekt...
maar goed.
quote:Sturen doe je niet met je benen. Zorg ervoor dat je je knieen goed gebogen hebt, stuur vervolgens door je bovenlichaam te draaien. Niet aan je benen gaan trekken en niet met je benen gaan schoppen. Alles onder je middel blijft stil. Als je speling hebt in je schoenen, dus als je je hak kunt optillen moet je kijken voor andere schoenen of voor een kleinere maat.
Op woensdag 7 januari 2004 14:12 schreef suus21 het volgende:
ik heb een paar keer gesnowboard maar ik krijg altijd zo'n pijn in mijn benen en de bocht naar links (ik sta rechtsvoor) lukt me niet goed. Het zal wel met de houding te maken hebben maar hoe moet ik het goed doen. Ik hang ook te veel in mijn schoenen zeg maar
quote:Het is belangrijk dat je goede grip hebt in die schoenen. Je mag dus niet je hak omhoog kunnen trekken tegen de achterkant van de schoen. Als je dat wel kan hoeft de schoen niet perse te groot te zijn, dan kan hij ook te breed zijn voor je enkels. Dan moet je dus schoenen zoeken die beter aansluiten op je enkels. Vaak bieden schoen zonder losse binnenschoen dan een oplossing. De zoektocht naar een goede schoen is geen gemakkelijke
Op woensdag 7 januari 2004 15:35 schreef suus21 het volgende:
ik heb al extra kleine schoenen als ik mijn been strek dan zit ik met mijn tenen er tegenaan maar als ik buig dan zitten ze goed dus ik denk wel dat ik goede schoenen heb.
Let daarnaast op die punten die ik heb aangegeven met betrekking tot je houding.
quote:Ik heb ook maar één schoen kunnen vinden die smal genoeg was voor mijn voeten... Sjors kan het weten, hij heeft ze even aangehad maar hij kwam er amper in
Op woensdag 7 januari 2004 16:32 schreef XL het volgende:[..]
Het is belangrijk dat je goede grip hebt in die schoenen. Je mag dus niet je hak omhoog kunnen trekken tegen de achterkant van de schoen. Als je dat wel kan hoeft de schoen niet perse te groot te zijn, dan kan hij ook te breed zijn voor je enkels. Dan moet je dus schoenen zoeken die beter aansluiten op je enkels. Vaak bieden schoen zonder losse binnenschoen dan een oplossing. De zoektocht naar een goede schoen is geen gemakkelijke
Let daarnaast op die punten die ik heb aangegeven met betrekking tot je houding.
Owja en Truelifers: nog 9 dagen! En dan vertrekken we naar het hopelijk sneeuwrijke Val Thorens
Even een weekje geen stage of school, maar gewoon een week nergens anders aan denken dan snowboarden ![]()
en de eventuele boardbabes die erbij horen...
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 16:52 schreef DC het volgende:
Off-piste in Whistler:[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Geen first tracks, maar ziet er wel super relaxed uit!
Op woensdag 7 januari 2004 16:52 schreef DC het volgende:
Off-piste in Whistler:[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Dikke poeder!!!
Op woensdag 7 januari 2004 17:51 schreef DC het volgende:
Deze fotos zijn van de 3e keer dat we gingen , toen we de eerste keer gingen stond er maar 1 track, maar je kon hem ook op heel veel manieren nemen, was een afdaling van ongeveer een uur!
Nog dikker dan ik heb gehad vorige week.
En bij ons lag al aardige poeder ![]()
Foto's daarvan komen nog.
btw XL, je surfverhaaltje was wat off-topic maar wel leuk om te lezen ![]()
Ik wil ook nog een keer gaan golfsurfen (en ook nog wakeboarden) maar ik kom er niet zo heel erg aan toe. Vooral omdat ik eigenlijk alleen maar ga snowboarden op vakantie ![]()
Van de zomer ga ik waarschijnlijk weer een weekje naar een gletser dus dan komt er ook weer niets van...
Maar ach, het is maar wat je erg vindt he ![]()
quote:Goeie link!!!
Op dinsdag 6 januari 2004 21:12 schreef Kentaro het volgende:[..]
Het kiezen van het juiste board meer om je gewicht dan je lengte. Ook is de breedte van het board belangrijk - met 1,92 zal je geen maatje 40 hebben. Zorg dat je board breed genoeg is zodat je hiel en/of tenen niet uitsteken. Voor wat meer info http://www.tunersnowboarding.nl/
Staan een hoop nuttige dingen voor het snowboarden ![]()
Ook links naar zo'n beetje alle grote (en minder grote) snowboardmerken zodat je goed een keuze kunt maken voor welk merk je gaat.
Over dat boarden met helm (en eventueel andere protectie):
Ik heb zelf geen helm.
Ik gebruik soms wel een helm en backprotector met freestylen. Die kan ik dan meestal wel lenen van iemand...
Maar ik heb geen bij snowboarden als ik niet ga freestylen.
Ik denk omdat ik het voornamelijk lastig vindt....
Maar das eigenlijk een hele stomme reden, ik weet het.
Ik had er vorige week nog een hele leuke discussie over met een verkoper uit de snowboardshop.
Ik kwam er achter dat je eigenlijk nooit een reden hebt om geen helm te dragen.
Die verkoper (waarmee ik gewoon een discussie had, hij probeerde me geen helm aan te smeren. Dat ff voor de duidelijkheid) deed zelf aan downhill mountainbiken. Daar draagt ie altijd een helm. Tja, als je valt... toch wel handig.
Maar met snowboarden draagt bijna niemand zo'n ding. Terwijl je (zeker in nederland) met mountainbiken nooit boven de 40km/h uit komt en met een snowboard al vrij snel daar flink boven zit. Maar met mountainbiken hebben we een helm op en met snowboarden niet....
Als je er een beetje over na gaat denken is het een vrij eenduidige discussie. Ik heb tenminste nog geen goeie reden kunnen vinden om geen helm te dragen. Terwijl ik het zelf ook bijna nooit doe....
quote:Als je een nieuw board hebt gekocht, dan hoef je em de eerste week niet perse te waxen. De eerste 3/4 dagen zeker niet. Daarna zou wat quick-wax (rub-on wax ook wel genoemd. Van dat spul dat je er op smeren en dan kunt polijsten met iets van soort kurk) genoeg moeten zijn om een tijd vooruit te kunnen.
Op woensdag 7 januari 2004 12:28 schreef Deviant1 het volgende:
Heb even een vraagie. ik snowboard al 2 1/2 jaar en ga in februari weer op wintersport. Heb dus ook vorige week een boardje gekocht,
Nidecker Axis.
Wanneer is het nu handig om je board te gaan waxen?
Voordat ik op wintersport ga of erna.
quote:Ik mis Flow
Op woensdag 7 januari 2004 22:33 schreef Komakie het volgende:
Goeie link!!!Ook links naar zo'n beetje alle grote (en minder grote) snowboardmerken zodat je goed een keuze kunt maken voor welk merk je gaat.
quote:Vrijdag verse sneeuw in de hele franse alpen
Op woensdag 7 januari 2004 22:48 schreef DrukVout het volgende:
WOEI!!
vrijdag nacht ga ik al weg
http://www.la-plagne.com/page_h_en.php?id_cat=16&id_dest=1
Hmm laatste sneeuw gevallen op 1 januari
Naja des te groter de kans is dat er sneeuw is als ik er ben
quote:[inkoppertje]
Op woensdag 7 januari 2004 22:54 schreef XL het volgende:[..]
Ik mis Flow
[..]
Ik heb geen id waarom het er niet bij staat. Het type Flow binding staat ook al niet bij die uitleg. Dat vind ik dan wel een klein minpuntje aan die site.
Flow is toch een redelijke markt positie aan het krijgen.
Ik vind het bijvoorbeeld al veel beter dan die step-in gevallen.
quote:In oostenrijk blijft ook maar sneeuw vallen
Vrijdag verse sneeuw in de hele franse alpen
Maar goed, ik ben er van overtuigt dat het goed gaat komen. Zou trouwens wel een top winter betekenen als het de hele winter zo goed blijft...
quote:Het wordt weer eens tijd voor een relletje over Flow in het topic, is toch al weer een behoorlijke tijd geleden
Op woensdag 7 januari 2004 23:01 schreef Komakie het volgende:[..]
[inkoppertje]
Kun je nagaan wat een ongelovelijk @#$$#^^&&^* merk dat is
[/inkoppertje]Ik heb geen id waarom het er niet bij staat. Het type Flow binding staat ook al niet bij die uitleg. Dat vind ik dan wel een klein minpuntje aan die site.
Flow is toch een redelijke markt positie aan het krijgen.
Ik vind het bijvoorbeeld al veel beter dan die step-in gevallen.
Bij Snowplanet heb je van die pinnetjes die je ergens in moet trappen.
Maar dat bevriest outdoor, tenminste dat zeggen ze.
Flow verbinding zag ik vorige dinsdag voor het eerst. Erg makkelijk en handy zag het eruit.
Alleen de zus van een vriend van me zei dat ze soms bevriezen als je outdoor bezig bent.
Step-in vond ikzelf alleen al klote. Was toen van Burton in Zoetermeer.
Softboot heb ik nog geen ervaring mee.
Wat vinden jullie lekkers/makkelijkst/handiest???
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |