Het vorige deeltje:
Het enige echte AJAX-topic deeltje 42
Relevante Links:
www.ajax.nl (Ajax Amsterdam website)
www.ajaxct.com (Ajax Cape Town website)
www.amsterdamarena.nl (ArenA website)
www.f-side.nl (F-Side website)
www.ajaxonline.org (Nederlandse fansite)
www.ajaxfanclub.de (Duitse fansite)
www.ajax-usa.com (Amerikaanse fansite)
www.rafaelvdvaart.nl (Rafael van der Vaart website)
www.wesleysneijder.nl (Wesley Sneijder website)
www.zlatan.net (Zlatan Ibrahimovic fansite)
http://ajax.netwerk.to (Ajax Netwerk)
www.vak410.nl : 410 (sfeervak) website
www.afca.tk : A.F.C.A. fanatics website
www.afamersfoort.nl : fanatics website
www.ajaxfotoside.nl : DE fotoside van nederland
www.dapprestrijders.nl : Fanzine website
www.ofa.nl : Fanclub website
www.f-side.nl/test_carlo_2002 : Remember Carlo
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:52 schreef madunion het volgende:
zijn ze wel echt zo goed zoals ze zich voordoen?
quote:
Ajax heeft het 17-jarige Zweedse talent Måns Sörensson voor een stageperiode van een half jaar gehuurd van de Zweedse eredivisionist Landskrona BoIS. De jeugdige spits zal zich dinsdag bij de selectie onder 19 jaar voegen.
quote:
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Portsmouth over de verhuur van Petri Pasanen. De Finse international speelt de rest van het seizoen voor de huidige nummer 16 van het Engelse Premiership.
quote:
Ajax en jeugdspeler Ryan Babel zijn per 1 januari 2004 een verbintenis voor drie en een half jaar overeengekomen. De 17-jarige spits is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax en maakt dit seizoen deel uit van de selectie van de A1 van trainer Danny Blind. Hij speelde dit seizoen 10 wedstrijden waarin hij 8 keer scoorde. Ryan Babel is tevens jeugdinternational.
quote:
Robin Muller van Moppes (19), Etienne Esajas (19) en Jerold Promes (19) hebben met terugwerkende kracht vanaf 1 juli 2003 een contract voor twee jaar verdiend. De beloften zijn allen afkomstig uit de eigen jeugdopleiding.
quote:
Ajax en Gabriel Mofokeng hebben in goed overleg besloten het contract met onmiddellijke ingang te beëindigen. De overeenkomst liep nog tot 1 juli 2006.
quote:Was meer gehouden omdat Pienaar het anders zo saai had. Hebben een tijdje een apartement gedeeld.
Op Monday 5 January 2004 19:28 schreef mitt het volgende:
Mofokeng weg, maarja, die was wsl nooit doorgebroken.
Maar wat kan Mofokeng schelen, als het over Ryan Babel kan gaan. Ik bedoel: RYAN BABEL. Ga eens kijken bij de A1, zie je gelijk weer hoe leuk voetbal kan zijn.
quote:Speel jij computerspelletjes eigenlijk?
Op Monday 5 January 2004 19:37 schreef methodmich het volgende:Maar wat kan Mofokeng schelen, als het over Ryan Babel kan gaan. Ik bedoel: RYAN BABEL. Ga eens kijken bij de A1, zie je gelijk weer hoe leuk voetbal kan zijn.
quote:Championship Manager 97 / 98, met eigen database-update, en FIFA 2003. Meer niet. Hoezo?
Op Monday 5 January 2004 20:11 schreef Suijk het volgende:[..]
Speel jij computerspelletjes eigenlijk?
quote:Omdat in Championship Manager 4 Ryan Babel ongeveer de beste aankoop is die je kunt doen.
Op Monday 5 January 2004 20:15 schreef methodmich het volgende:Championship Manager 97 / 98, met eigen database-update, en FIFA 2003. Meer niet. Hoezo?
quote:Dan moet ik Reddiablo en consorten een compliment geven!!! Zit Jamal Ait-Mama er ook in????
Op Monday 5 January 2004 20:18 schreef Suijk het volgende:[..]
Omdat in Championship Manager 4 Ryan Babel ongeveer de beste aankoop is die je kunt doen.
Ik heb zelf het voorrecht en het genoegen gehad om RYAN BABEL al in enkele duels live in actie gezien te hebben. Vandaar mijn aanbeveling eens bij de A1 te gaan kijken.
quote:Geen idee, ik speel het zelf niet, ik hoorde het ergens.
Op Monday 5 January 2004 20:20 schreef methodmich het volgende:[..]
Dan moet ik Reddiablo en consorten een compliment geven!!! Zit Jamal Ait-Mama er ook in????
quote:Heb hem nog niet live gezien, ze zeggen dat ie wat weg heeft van Patrick Kluivert, klopt dat?
Ik heb zelf het voorrecht en het genoegen gehad om RYAN BABEL al in enkele duels live in actie gezien te hebben. Vandaar mijn aanbeveling eens bij de A1 te gaan kijken.
quote:Ik heb hem iets van 2 wedstrijden zien spelen en daarin viel me op dat hij heel erg snel is en ook nog eens groot en sterk is.
Op Monday 5 January 2004 20:27 schreef Suijk het volgende:[..]
Geen idee, ik speel het zelf niet, ik hoorde het ergens.
[..]Heb hem nog niet live gezien, ze zeggen dat ie wat weg heeft van Patrick Kluivert, klopt dat?
quote:Dan maar even advocaat van de duivel spelen, dan moet dit seizoen een gigantische financiële tegenvaller worden. 2 rondjes UEFA Cup begroot, dat hebben ze er ongeveer met de CL uitgehaald, misschien een lichte plus.
Op dinsdag 6 januari 2004 12:41 schreef Speed1971 het volgende:Het behalen van Ajax van de kwartfinales heeft Ajax heel veel geld opgeleverd.
Jij loopt altijd te verkondigen dat de financiële situatie bij de concurrenten zo slecht is, maar als Ajacied zou ik helemaal teleurgesteld zijn op financieel gebied. Alleen nog in de HCE en die TV gelden zijn inmiddels allemaal betaald. Er komt dus geen cent meer binnen dit seizoen en de enige manier waarop dit zou kunnen is met de verkoop van enkele spelers. Trabelsi lijkt onhoudbaar en VdV wil ook weg. Dan moet er eerst dividend betaald worden voordat je weer gaat investeren.
Kortom, kijk ook eens bij je eigen club voordat je het over andere clubs hebt
quote:Je hebt duidelijk een punt wat geld betreft en ik denk ook dat Trabelsi gaat vertrekken. Ik ben het echter met je oneens wat VdV aan gaat.
Op dinsdag 6 januari 2004 15:54 schreef Tony_Montana67 het volgende:Dan maar even advocaat van de duivel spelen, dan moet dit seizoen een gigantische financiële tegenvaller worden. 2 rondjes UEFA Cup begroot, dat hebben ze er ongeveer met de CL uitgehaald, misschien een lichte plus.
Jij loopt altijd te verkondigen dat de financiële situatie bij de concurrenten zo slecht is, maar als Ajacied zou ik helemaal teleurgesteld zijn op financieel gebied. Alleen nog in de HCE en die TV gelden zijn inmiddels allemaal betaald. Er komt dus geen cent meer binnen dit seizoen en de enige manier waarop dit zou kunnen is met de verkoop van enkele spelers. Trabelsi lijkt onhoudbaar en VdV wil ook weg. Dan moet er eerst dividend betaald worden voordat je weer gaat investeren.
Kortom, kijk ook eens bij je eigen club voordat je het over andere clubs hebt
quote:Dan is het helemaal triest, want met deze selectie kun je dus niet nog een keer de kwartfinale halen. Het gemis van Chivu kan prutsertje Escudé de komende jaren niet opvangen, dus het financiële probleem zit niet alleen in Eindhoven en Rotterdam, maar zeker ook in Amsterdam
Op dinsdag 6 januari 2004 16:02 schreef sqlsmurft het volgende:
Je hebt duidelijk een punt wat geld betreft en ik denk ook dat Trabelsi gaat vertrekken. Ik ben het echter met je oneens wat VdV aan gaat.
Ik denk namelijk dat hij dit seizoen nog blijft.
Hij wil graag naar Barca, maar ook hij ziet wel in dat het daar nu niet echt goed toeven is. Real is niet best voor zijn ontwikkeling en Engeland heeft niet zijn voorkeur. Verder heeft naast een aantal spelers ook Koeman zijn contract verlengd. Kortom hij blijft nog wel een jaartje al was het maar vanwege Sylvie.
Als hij nou een briljant EK gaat draaien hebben we wel een probleem. Dan komt er een smak geld extra op hem af en dan is het erg knap als hij blijft.
om er toch ff op in te gaan: Ik denk dat Ajax beter dan Feijenoord en PSV in staat is om spelers tegen de juiste prijs te verkopen.
Op die manier weet men altijd het gat te dichten dat kan ontstaan als er sportief een wanprestatie wordt verricht. Verder is het sportief alleen dit seizoen een drama bij Ajax, maar scheelt het ook weer fors in de premies naar spelers toe. Bij Feijenoord en PSV zijn er al meerdere jaren financiele problemen. Bij PSV hebben ze het wat langer binnenskamers kunnen houden, maar hebben ze die nog steeds.
SQD wordt door jou afgedaan als een lachertje, maar er is bijna geen enkele speler die niet het eerste seizoen een probleem heeft bij Ajax. Ook Chivu heeft in het begin grote problemen gekend en is daar beter van geworden. SQD lijkt mij een echte voetballer en ik denk dat hij volgend jaar laat zien wat de kenners al jaren in hem zien.
Met Sonck hebben we wat dat betreft een groter probleem, maar goed dat kan met mijn afkeer van belgen te maken hebben.
quote:Hoezo tegenvaller? Er is begroot op 2 ronden UEFA Cup en die inkomsten zijn zeker binnengekomen.
Op dinsdag 6 januari 2004 15:54 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Dan maar even advocaat van de duivel spelen, dan moet dit seizoen een gigantische financiële tegenvaller worden. 2 rondjes UEFA Cup begroot, dat hebben ze er ongeveer met de CL uitgehaald, misschien een lichte plus.
quote:Waarom zou er nog geld binnen moeten komen? Ik mag toch aannemen dat de begroting voor dit jaar rond is, zodat er geen spelers verkocht hoeven te worden.
Er komt dus geen cent meer binnen dit seizoen en de enige manier waarop dit zou kunnen is met de verkoop van enkele spelers.
quote:Moet je nagaan dat alle transfer van afgelopen zomer met de begroting van dit jaar meetellen.
Op dinsdag 6 januari 2004 16:24 schreef zjroentje het volgende:[..]
Hoezo tegenvaller? Er is begroot op 2 ronden UEFA Cup en die inkomsten zijn zeker binnengekomen.
[..]Waarom zou er nog geld binnen moeten komen? Ik mag toch aannemen dat de begroting voor dit jaar rond is, zodat er geen spelers verkocht hoeven te worden.
quote:Het was ook een reactie op Speed, die de financiële situatie van Ajax rooskleurig voorstelde terwijl hij in de PSV en Feyenoord topics deed of beide clubs zo ongeveer failliet waren, ik geef alleen wat tegengas
Op dinsdag 6 januari 2004 16:16 schreef sqlsmurft het volgende:
Mag ik je er aan herinneren dat ik nooit beweert heb dat Ajax geen financieel probleem zou kunne hebben?
quote:Om de selectie te kunnen versterken. Als je terug wil gaan naar de top moet je betere spelers halen. Deze selectie kan dat niet, dat is pijnlijk duidelijk geworden dit CL jaar
Op dinsdag 6 januari 2004 16:24 schreef zjroentje het volgende:
Waarom zou er nog geld binnen moeten komen? Ik mag toch aannemen dat de begroting voor dit jaar rond is, zodat er geen spelers verkocht hoeven te worden.
quote:Ajax heeft nog nooit de top gehaald door betere spelers te halen maar door betere spelers op te leiden.
Op dinsdag 6 januari 2004 17:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Om de selectie te kunnen versterken. Als je terug wil gaan naar de top moet je betere spelers halen. Deze selectie kan dat niet, dat is pijnlijk duidelijk geworden dit CL jaar
quote:we zijn niet doorgegaan in de champions league omdat we veel belangrijke spelers misten en veel spelers die wel speelden speelden beneden hun kunnen.
Op dinsdag 6 januari 2004 17:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Om de selectie te kunnen versterken. Als je terug wil gaan naar de top moet je betere spelers halen. Deze selectie kan dat niet, dat is pijnlijk duidelijk geworden dit CL jaar
quote:Galasek, Maxwell en Trabelsi, volgens mij de belangrijkste pionnen in dit elftal, zijn toch echt gekocht. Een aantal talenten als VdV, Sneijder, De Jong en Heitinga staan in de basis, maar voor de rest zijn het toch vooral gekochte spelers
Op dinsdag 6 januari 2004 17:16 schreef Doc het volgende:Ajax heeft nog nooit de top gehaald door betere spelers te halen maar door betere spelers op te leiden.
Lobont, Grygera, Escudé, Mitea, Sonck komen ook niet uit de eigen opleiding. Kortom, het meerendeel is toch gekocht. Niets om je voor te schamen overigens
quote:Dus de selectie is niet goed genoeg. Brugge heeft in Amsterdam ook belangrijke spelers moeten missen. En het slecht spelen van spelers is natuurlijk helemaal een drogreden. Het is vrij opportuun om ervan uit te gaan dat ze volgend jaar wel weer op niveau zullenm spelen
Op dinsdag 6 januari 2004 17:19 schreef jimjim1983 het volgende:we zijn niet doorgegaan in de champions league omdat we veel belangrijke spelers misten en veel spelers die wel speelden speelden beneden hun kunnen.
quote:Ik zeg ook niet dat het merendeel van het huidige team niet gekocht is: ik zeg dat als ze de TOP willen halen ze dat via een goede opleidng zullen moeten doen, en niet via de aankopen
Op dinsdag 6 januari 2004 17:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Galasek, Maxwell en Trabelsi, volgens mij de belangrijkste pionnen in dit elftal, zijn toch echt gekocht. Een aantal talenten als VdV, Sneijder, De Jong en Heitinga staan in de basis, maar voor de rest zijn het toch vooral gekochte spelers
Lobont, Grygera, Escudé, Mitea, Sonck komen ook niet uit de eigen opleiding. Kortom, het meerendeel is toch gekocht. Niets om je voor te schamen overigens
quote:Ik vind Ajax niet per definitie slechter dan vorig jaar. Chivu is een verlies, uiteraard. En er zijn veel blessures geweest. Maar als je kijkt hoe vorig jaar de tweede ronde werd gehaald in de CL dan lag dat op de laatste speeldag niet zozeer aan Ajax. Het was dus soortvan een gelukje, verdiend door de vorige wedstrijden goed te spelen. Nu viel het dubbeltje de andere kant op. Dat Ajax daarna de tweede ronde overleefde had veel met bluf en onderschatting van Ajax door de tegenstander te maken. Dit jaar hadden we helaas zowel het geluk niet (echt) aan onze zijde, en had bluf ook geen effect meer omdat de Europese ogen toch (meer) op Ajax gericht waren dan vorig jaar.
Op dinsdag 6 januari 2004 17:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Voor de rest zie ik dat er vooral door individuen gefaald wordt. December is dramatisch geweest, maar over het algemeen is Ajax niet minder sterk dan vorig jaar. Deze selectie, en de selectie van vorig jaar kunnen beiden dus net wel, of net geen vervolg geven aan de eerste pouleronde van de CL. Dat is m.i. in beide jaren meer aan overmacht te wijten.
quote:Ben ik deels met je eens. Het was een jongetje uit de opleiding dat de punt van z'n schoen ergens in Wenen tegen de bal aan kreeg
Op dinsdag 6 januari 2004 17:43 schreef Doc het volgende:[..]
Ik zeg ook niet dat het merendeel van het huidige team niet gekocht is: ik zeg dat als ze de TOP willen halen ze dat via een goede opleidng zullen moeten doen, en niet via de aankopen
quote:Mooi streven, maar wanneer houdt voor jou de opleiding op. Als ze het 2e ontgroeit zijn, of hebben bijvoorbeeld Galasek en Maxwell ook nog die opleiding genoten in jouw optiek?
Op dinsdag 6 januari 2004 17:43 schreef Doc het volgende:Ik zeg ook niet dat het merendeel van het huidige team niet gekocht is: ik zeg dat als ze de TOP willen halen ze dat via een goede opleidng zullen moeten doen, en niet via de aankopen
Zo niet dan lijkt het me zeer gevaarlijk want mega talenten hoeven niet altijd door te stoten naar de top. Tarik Oulida en Theo Janssen lijken me 2 zeer goede voorbeelden wat dat betreft
quote:De selectie is inderdaad niet goed genoeg. Dat is ie nooit. Een andere factor die vorig jaar wat meezat en dit jaar niet, was een beetje geluk. Nederlandse clubs hebben dat nu eenmaal nodig in Europa.
Op dinsdag 6 januari 2004 17:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:Dus de selectie is niet goed genoeg. Brugge heeft in Amsterdam ook belangrijke spelers moeten missen. En het slecht spelen van spelers is natuurlijk helemaal een drogreden. Het is vrij opportuun om ervan uit te gaan dat ze volgend jaar wel weer op niveau zullenm spelen
quote:Seedorf, Davids, Kluivert, De Boertjes, Sar, Reiziger waren hele goede voorbeelden en nu heb je De Jong, Heitinga, Sneijder, VdV en dan vergeet ik nog de buitenlandse talenten zoals Maxwell, Ibrahimovic, Lobont en Mitea die toch ook bepaalt geen vedettes zijn gezien hun leeftijd.
Op dinsdag 6 januari 2004 17:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Zo niet dan lijkt het me zeer gevaarlijk want mega talenten hoeven niet altijd door te stoten naar de top. Tarik Oulida en Theo Janssen lijken me 2 zeer goede voorbeelden wat dat betreft
Lijkt me dat daar toch wel een aantal van gaan doorstoten naar de absolute top
quote:Een talent dat het niet haalt dus
Het avontuur van Americo Fronio Walker bij Ajax zit er op. De Braziliaanse middenvelder keert terug naar zijn thuisland, waar hij gaat spelen voor Atlético Mineiro. Zijn tot medio 2005 doorlopende contract is met onmiddellijke ingang ontbonden in overleg met Ajax.
Walker slaagde er ondanks zijn belofte niet in een plaats in de hoofdmacht van Ajax te veroveren. Sinds hij in 2000 overstapte naar de Amsterdammers, bleven zijn optredens beperkt tot de jeugd en het tweede elftal. Vorig seizoen werd hij zelfs uitgeleend aan GB Antwerpen, waar hij tot 21 duels en één doelpunt kwam in de Belgische Eerste Klasse.Zij grootste successen vierde hij bij Ajax in de Amstel Cup, waarin de beloften in 2002 doordrongen tot de halve finale. Dit seizoen keerde hij terug naar Ajax en speelde hij bij John van 't Schip en Marco van Basten in Jong Ajax. Omdat het uitzicht op een doorbraak steeds slechter werd, zag Walker geen heil meer in een langer verblijf bij Ajax.
quote:Jammer, hij had het best kunnen redden. Al hoorde je de afgelopen 12 maanden eigenlijk weinig meer van 'm.
Op dinsdag 6 januari 2004 18:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Een talent dat het niet haalt dus
quote:Dat was een fantastische lichting, het is niet reeël om zo'n lichting binnen korte tijd weer te verwachten
Op dinsdag 6 januari 2004 18:03 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Seedorf, Davids, Kluivert, De Boertjes, Sar, Reiziger waren hele goede voorbeelden
quote:Klopt, 4 spelers uit de eigen opleiding in je elftal van zulk niveau is knap, maar niet voldoende om veel prijzen te pakken
en nu heb je De Jong, Heitinga, Sneijder, VdV
quote:Die ontwikkelen zich, maar zijn geen produkten van de opleiding. Lobont houdt op dit moment een speler uit de eigen jeugd tegen
en dan vergeet ik nog de buitenlandse talenten zoals Maxwell, Ibrahimovic, Lobont en Mitea die toch ook bepaalt geen vedettes zijn gezien hun leeftijd.
quote:Maar ze blijven niet lang meer bij Ajax. Hard, maar waar
Lijkt me dat daar toch wel een aantal van gaan doorstoten naar de absolute top
Geld mag nooit een drijfveer zijn. Het niet halen van de 1/8 finales CL is sportief een tegenvaller, de financiën volgen daarna pas.
Opleiden... Tja, dat kunnen ze nu eenmaal wel. Er komt weer genoeg aan, Ryan Babel voorop. Pardon: RYAN BABEL.
Walker had te veel concurrentie voor zich en gaat nu lekker terug naar Brazilië, om vervolgens over een paar jaar bij Brescia terecht te komen ofzo.
quote:En technisch ook zeer bekwaam.
Op maandag 5 januari 2004 20:29 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
Ik heb hem iets van 2 wedstrijden zien spelen en daarin viel me op dat hij heel erg snel is en ook nog eens groot en sterk is.
[Dit bericht is gewijzigd door The_Coach op 06-01-2004 19:45]
quote:Mwah, ik vind het niet zo heel rare beslissingen. De wedstrijden waarin Litmanen wel mee mocht doen waren nou ook niet zijn meest briljante. En Walker...ik denk dat ze daar wel een goed oog hebben voor talenten hoor, het is meer dan de dingen die jij nu opnoemt!
Op dinsdag 6 januari 2004 19:39 schreef The_Coach het volgende:
Ik ga me steeds meer afvragen wat die Koeman en Co allemaal doen.
In 1 jaar moet ik het iig al doen met 2 enorme teleurstellingen geen basisplaats van Litmanenen het ontslag van Walker. (een speler waar je voor naar het stadion kwam, mooi overzicht, technisch erg goed en ook nog jong.)
quote:zo goed is ie zeker niet
Op dinsdag 6 januari 2004 19:44 schreef Suijk het volgende:Hopelijk zien we hem dus niet over 4 jaar Barcelona kampioen maken...
quote:Captain van jong Brazilië wordt je niet zomaar en tevens gun ik hem die revanche wel op Koeman
Op dinsdag 6 januari 2004 19:52 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
zo goed is ie zeker niet
quote:Het zou wel kunnen zo: Walker als speler van Osasuna, die een eigen goal maakt, waardoor Barcelona de titel pakt.
zo goed is ie zeker niet
quote:Barca en een (lands)titel lijkt me voorlopig nog meer onmogelijk dan Walker naar Barca
Op dinsdag 6 januari 2004 20:08 schreef methodmich het volgende:[..]
Het zou wel kunnen zo: Walker als speler van Osasuna, die een eigen goal maakt, waardoor Barcelona de titel pakt.
quote:Hebben wij het wel over dezelfde Walker
zo goed is ie zeker niet
quote:In het 2de ja...
Op dinsdag 6 januari 2004 21:13 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Hebben wij het wel over dezelfde Walker
die gast was goehoed!
quote:En met het tweede speelde hij enkele eredivisieploegen, bv twente, helemaal stuk. Walker was de man die het hele team op sleeptouw nam. Vind ik wel knap juist omdat hij dat met het tweede deed!
Op dinsdag 6 januari 2004 21:36 schreef F1Bas het volgende:
In het 2de ja...
quote:Daarom is het ook niet reeel te verwachten dat Ajax binnenkort de Europese top weer haalt.
Op dinsdag 6 januari 2004 18:11 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dat was een fantastische lichting, het is niet reeël om zo'n lichting binnen korte tijd weer te verwachten
De enige manier waarop Ajax dat kan doen is door de een goede lichting eigen opleiding te hebben (doorstromers vanaf 2e elftal). Niet door spelers voor het eerste te kopen.
Dat is het punt dat ik probeer te maken.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 07-01-2004 08:45]
quote:ja walker is zekers goed maar dat Barcelona kampioen wordt....
Op dinsdag 6 januari 2004 21:13 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Hebben wij het wel over dezelfde Walker
die gast was goehoed!
quote:Dan zijn we het eens, helaas dat deze mening niet door iedereen gedeeld wordt
Op woensdag 7 januari 2004 08:39 schreef Doc het volgende:
Daarom is het ook niet reeel te verwachten dat Ajax binnenkort de Europese top weer haalt.
quote:Oh ik geloof ook niet dat Ajax binnekort weer tot de Europese top gaat behoren. Ik acht de kans wel groter dat Ajax weer aan de europese top zich meldt dan dat PSV zich daar zal melden.
Op woensdag 7 januari 2004 12:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Dan zijn we het eens, helaas dat deze mening niet door iedereen gedeeld wordt
quote:Oei, gepikeerd? Waarom steeds met PSV vergelijken Speed? Kijk naar je eigen selectie en je zult zien dat Ajax de Europese top voorlopig kan vergeten.
Op woensdag 7 januari 2004 12:10 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Oh ik geloof ook niet dat Ajax binnekort weer tot de Europese top gaat behoren. Ik acht de kans wel groter dat Ajax weer aan de europese top zich meldt dan dat PSV zich daar zal melden.
quote:De vergelijking met PSV was als happertje bedoelt. En waarom zou ik geprikkerd zijn?
Op woensdag 7 januari 2004 12:20 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Oei, gepikeerd? Waarom steeds met PSV vergelijken Speed? Kijk naar je eigen selectie en je zult zien dat Ajax de Europese top voorlopig kan vergeten.
quote:volgend seizoen weer
Op woensdag 7 januari 2004 12:20 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Oei, gepikeerd? Waarom steeds met PSV vergelijken Speed? Kijk naar je eigen selectie en je zult zien dat Ajax de Europese top voorlopig kan vergeten.
quote:Oh daar kan je best gelijk in hebben, ik heb echter nooit beweerd dat wij bij de Europese top behoorden
Op woensdag 7 januari 2004 12:10 schreef Speed1971 het volgende:Oh ik geloof ook niet dat Ajax binnekort weer tot de Europese top gaat behoren. Ik acht de kans wel groter dat Ajax weer aan de europese top zich meldt dan dat PSV zich daar zal melden.
quote:We horen wel bij Europa.
Op woensdag 7 januari 2004 12:33 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Oh daar kan je best gelijk in hebben, ik heb echter nooit beweerd dat wij bij de Europese top behoorden
quote:Vanwege dat happertje, verder niks. Goeie feestdagen gehad trouwens Speed?
Op woensdag 7 januari 2004 12:22 schreef Speed1971 het volgende:
De vergelijking met PSV was als happertje bedoelt. En waarom zou ik geprikkerd zijn?
Daniel de Ridder heeft woensdagochtend meegetraind met de A-selectie van Ajax en zit woensdagavond bij de selectie voor het oefenduel tegen Heracles. Hij wordt al jaren gezien als toekomstig rechtsbuiten van het eerste. Het leek ook een kwestie van tijd voordat de Amsterdammer de overstap ging maken.
Groot was zijn teleurstelling toen niet hij maar A1-speler De Mul naar het eerste werd gehaald. Maar coach Koeman zei meteen dat De Ridder ook een kans zou krijgen. Ook Ajax 2-speler Michael Krohn Delhi trainde mee.
Het is onduidelijk of ze ook meegaan naar het trainingskamp in Portugal.
quote:Wat is je definitie van binnenkort??? Dit seizoen gaan ze de europese top zeker niet meer halen (duh), en volgend seizoen waarschijnlijk ook niet. Maar het seizoen daarna denk ik dat dat makkelijk kan. Na een aantal magere jaren met de jeugd, staat die op het moment op ontploffen van het aanstormend talent. Er loopt in de A1 zoveel goeds nu, als ze die twee jaartjes laten rijpen verovert ajax de wereld weer
Op woensdag 7 januari 2004 12:10 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Oh ik geloof ook niet dat Ajax binnekort weer tot de Europese top gaat behoren. Ik acht de kans wel groter dat Ajax weer aan de europese top zich meldt dan dat PSV zich daar zal melden.
FC Utrecht heeft de KNVB gevraagd een onderzoek in te stellen naar aanleiding van het vuurwerk voor Para in de wedstrijd tegen FC Utrecht, zo meldt de NOS. Ook wil FC Utrecht weten waarom Ajax toestemming heeft verleend voor het in het stadion laten van Ajacieden met een stadionverbod. Wij vragen ons af wat het bestuur van FC Utrecht hiermee te maken heeft...
Ik vraag me ook af wat utrecht daar mee te maken heeft konden ze de bal niet zien door de rook ofzo???
quote:Dit heet naai een ander
Op woensdag 7 januari 2004 17:10 schreef jobosrulez het volgende:
Ajaxnet meldde het volgende bericht.FC Utrecht heeft de KNVB gevraagd een onderzoek in te stellen naar aanleiding van het vuurwerk voor Para in de wedstrijd tegen FC Utrecht, zo meldt de NOS. Ook wil FC Utrecht weten waarom Ajax toestemming heeft verleend voor het in het stadion laten van Ajacieden met een stadionverbod. Wij vragen ons af wat het bestuur van FC Utrecht hiermee te maken heeft...
Ik vraag me ook af wat utrecht daar mee te maken heeft konden ze de bal niet zien door de rook ofzo???
En dat uit mijn mond in een Ajax topic
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 17:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Beetje laffe daad van Utrecht. Het ging hier duidelijk om een uitzondering. Gewoon wat koude oorlogsvoering. Veel vrienden kwamen Para een eerbetoon geven, volgende wedstrijd gelden de verboden gewoon weer.En dat uit mijn mond in een Ajax topic
quote:'k heb op enkele ajaxsites gekeken. Op de NOS-site maar ik kan dit bericht nergens verifieren. Kortom graag een bron want het komt op mij nogal ridicuul over
Ajaxnet meldde het volgende bericht.FC Utrecht heeft de KNVB gevraagd een onderzoek in te stellen naar aanleiding van het vuurwerk voor Para in de wedstrijd tegen FC Utrecht, zo meldt de NOS. Ook wil FC Utrecht weten waarom Ajax toestemming heeft verleend voor het in het stadion laten van Ajacieden met een stadionverbod. Wij vragen ons af wat het bestuur van FC Utrecht hiermee te maken heeft...
quote:Was vanmiddag ook kort bij het sportjournaal. Geen van de betrokken partijen wilde commentaar geven
Op woensdag 7 januari 2004 17:53 schreef sqlsmurft het volgende:'k heb op enkele ajaxsites gekeken. Op de NOS-site maar ik kan dit bericht nergens verifieren. Kortom graag een bron want het komt op mij nogal ridicuul over
quote:Mooi, ik hoop dat ze het goed doen
Op woensdag 7 januari 2004 18:15 schreef F1Bas het volgende:
Daniël de Ridder mee naar Portugal
Amsterdam, 7 januari 2004
Een dag voor het vertrek naar het trainingskamp in Portugal, heeft Ronald Koeman Daniël de Ridder bij de selectie gevoegd. Bij de oefenwedstrijd tegen Heracles woensdagavond op kunstgras is de vleugelaanvaller van Jong Ajax al van de partij.
Al eerder haalde Koeman A-junior Tom de Mul en Jong-Ajaxverdediger Thomas Vermaelen bij de selectie voor Portugal.
Het trainingskamp in Portugal duurt van van donderdag 8 tot en met vrijdag 16 januari. Op www.ajax.nl kun je elke dag lezen hoe het de Ajacieden vergaat.
quote:De Ridder is een beetje een Henk Spaan-hype...
Op woensdag 7 januari 2004 16:37 schreef sqlsmurft het volgende:
Dit is nou eens een goed bericht!
Zeker na het vertrek van Walker
Heb De Ridder al vaker getipt en ik werd nooit serieus genomen.
Nu maar hopen dat hij ook echt een kans krijgt om mijn grote bek waar te maken.
Ik zie meer in Hedwiges Maduro, Jamal Ait-Mama en Ryan Babel. Pardon: RYAN BABEL.
quote:Speciaal voor jou:
Op woensdag 7 januari 2004 17:53 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
'k heb op enkele ajaxsites gekeken. Op de NOS-site maar ik kan dit bericht nergens verifieren. Kortom graag een bron want het komt op mij nogal ridicuul over
quote:
Aanstaande Belg Wamberto verhuist naar Bergen7/1/2004 19:52
Wamberto verhuist per direct naar Bergen. De Braziliaanse vleugelspits was bij Ajax op het tweede plan geraakt en krijgt bij de nummer vijftien in de Belgische Eerste Klasse de kans om weer aan spelen toe te komen.
Bovendien kan Wamberto met de overgang naar Bergen een stap dichter bij het verkrijgen van een Belgisch paspoort komen. Gezien zijn verleden van vijf seizoen bij Seraing en twee bij Standard Luik kan hij binnen afzienbare tijd naturalisatie aanvragen.Eind oktober vertelde Wamberto nog dat hij graag Nederlander wilde worden, omdat hij het zo goed naar zin had in Amsterdam en omdat zijn kinderen liever geen Belg wilden worden. Toch heeft de Belgische nationaliteit voordelen ten opzichte van de Nederlandse. Wamberto mag namelijk in België ook zijn Brazilaanse nationaliteit houden.
Wamberto kende in zijn eerste drie seizoen bij Ajax regelmatig goede periodes. Zijn onvoorspelbare dribbels en snelle voetenwerk maakten hem een lastig te bespelen opponent. Onder Ronald Koeman zakte zijn inbreng echter. Met als dieptepunt dit seizoen. Eén basisplaats en drie invalbeurten maakte de 29-jarige Braziliaan slechts mee in de Holland Casino Eredivisie.
Bedankt voor de beker
quote:Ik zal hem niet missen.
Op woensdag 7 januari 2004 20:14 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Jammer, weer een komische verschijning minder
quote:Wie heeft dat geschreven?
Wamberto kende in zijn eerste drie seizoen bij Ajax regelmatig goede periodes. Zijn onvoorspelbare dribbels en snelle voetenwerk maakten hem een lastig te bespelen opponent.
quote:Een utregter....
Op woensdag 7 januari 2004 20:16 schreef methodmich het volgende:[..]
Wie heeft dat geschreven?
Ruststand 1-3 voor Ajax, 2 keer Ibrahimovic en vd Vaart.
quote:Theo Maassen denk ik
Op woensdag 7 januari 2004 20:16 schreef methodmich het volgende:
Wie heeft dat geschreven?
0-1 Zlatan Ibrahimovic (7)
0-2 Rafael van der Vaart (32)
0-3 Zlatan Ibrahimovic (39)
(41) Rudy Jansen 1-3
(56) Darl Douglas 2-3
Niet zo best dus allemaal
quote:Dat is waar na rust deden alle nieuwelingen mee.
Op woensdag 7 januari 2004 21:47 schreef Tony_Montana67 het volgende:
oefenwedstrijd, zegt me niet zoveel
quote:Is die Darl niet ex-Ajax jeugd?
Op woensdag 7 januari 2004 21:42 schreef jobosrulez het volgende:
Heracles Almelo - Ajax Amsterdam 2 - 30-1 Zlatan Ibrahimovic (7)
0-2 Rafael van der Vaart (32)
0-3 Zlatan Ibrahimovic (39)
(41) Rudy Jansen 1-3
(56) Darl Douglas 2-3
Niet zo best dus allemaal
de naam komt me zo bekend voor...
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 07-01-2004 21:55]
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:11 schreef Da_Sandman het volgende:Pipo
Bedankt voor de beker
en het Amsterdam Tournament 2003,
ja toch golfer en Tong80?
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 07-01-2004 21:56]
quote:Zou kunnen ik kan alleen achterhalen dat ie voor RBC Roosendaal en HFC Haarlem gevoetbald heeft. Maar ja Haarlem is satteliet club van Ajax dus kan best dat ie daarheen is gegaan na de jeugd.
Op woensdag 7 januari 2004 21:48 schreef Doc het volgende:[..]
Is die Darl niet ex-Ajax jeugd?
quote:Bij Heracles of bij Ajax?
Op woensdag 7 januari 2004 21:47 schreef jobosrulez het volgende:[..]
Dat is waar na rust deden alle nieuwelingen mee.
quote:Bij Ajax.
Op woensdag 7 januari 2004 21:51 schreef Suijk het volgende:[..]
Bij Heracles of bij Ajax?
Maarten Stekelenburg
Sander Boschker ' 46.
Nigel de Jong
John Heitinga
Tomas Galasek ' 60.
Julien Escude
Jelle van Damme
Wesley Sneijder
John O`Brien
Nicolae Mitea ' 46.
Rafael van der Vaart
Thomas Vermaelen ' 46.
Tom Soetaers
Tom de Mul ' 46.
Zlatan Ibrahimovic
Michael Krohn-Dehli ' 54.
Victor Sikora
De zaakwaarnemer van Hatem Trabelsi gaf de afgelopen week al aan dat Hatem Trabelsi het liefst zo snel mogelijk de overstap naar Engeland wil maken. Ajax maakte werk van de vraag en volgens Soccerage is Ajax tot een akkoord gekomen met Chelsea, maar moet de rechterverdediger zelf nog wel het eens worden.
De deal zal worden afgerond in de loop van de week, zo meldt de site. De snelle verdediger kon kiezen uit een aantal Engelse clubs, die interesse toonde. De club van Roman Abramovich zou het aantrekkelijkste bedrag op het financiële gebied aan de Amsterdamse club van oefenmeester Ronald Koeman hebben geboden.
Als de deal wordt afgerond betekent dat vrijwel zeker het einde van Mario Melchiot bij Chelsea. Het contract van de oud-Ajacied loopt eind van het seizoen af en zal niet worden verlengd.
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 21:49 schreef Doc het volgende:en het Amsterdam Tournament 2003,
ja toch golfer en Tong80?
quote:Jammer, maar als Chelsea 'm wil dan zal daar wel een zak geld voor garant staan. Betekent wel dat het contract gewoon toch niet eenzijdig verlengd MOCHT worden. Zelfde probleem bij Maxwell dus
Op woensdag 7 januari 2004 21:55 schreef jobosrulez het volgende:
Net bekend is geworden dat:De zaakwaarnemer van Hatem Trabelsi gaf de afgelopen week al aan dat Hatem Trabelsi het liefst zo snel mogelijk de overstap naar Engeland wil maken. Ajax maakte werk van de vraag en volgens Soccerage is Ajax tot een akkoord gekomen met Chelsea, maar moet de rechterverdediger zelf nog wel het eens worden.
De deal zal worden afgerond in de loop van de week, zo meldt de site. De snelle verdediger kon kiezen uit een aantal Engelse clubs, die interesse toonde. De club van Roman Abramovich zou het aantrekkelijkste bedrag op het financiële gebied aan de Amsterdamse club van oefenmeester Ronald Koeman hebben geboden.
Als de deal wordt afgerond betekent dat vrijwel zeker het einde van Mario Melchiot bij Chelsea. Het contract van de oud-Ajacied loopt eind van het seizoen af en zal niet worden verlengd.
Nouja Hatem, gaat je goed. Zal een groot gemis zijn als het waar is, maar hij wilde toch al niet meer graag bij Ajax blijven. Misschien is het beter zo, Grygera vast op de rechtsback
En liever naar CFC dan naar MUFC ...
quote:Heeft niet zo ontzettend veel effect. Hij speelt al drie maanden niet mee. Zie ik 'm liever naar Chelsea vertrekken inderdaad. Hopelijk hangt er nog zo'n 10 miljoen euro aan vast.
Op woensdag 7 januari 2004 22:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Slecht voor het Nederlands voetbal, goed voor PSV dit seizoen
quote:Sinds hij niet meer meedoet is het niveau van Ajax omlaag gegaan. Een gelijkwaardige vervanger vinden lijkt me bijna onmogelijk
Op woensdag 7 januari 2004 22:07 schreef twi het volgende:
Heeft niet zo ontzettend veel effect. Hij speelt al drie maanden niet mee. Zie ik 'm liever naar Chelsea vertrekken inderdaad. Hopelijk hangt er nog zo'n 10 miljoen euro aan vast.
quote:sinds maandag ofzo. Reviewer, dus niks engs
Op woensdag 7 januari 2004 22:07 schreef twi het volgende:
Sinds wanneer zit jij eigenlijk bij de FP-crew Tony?
quote:Ja, maar desondanks staan we nog steeds eerste. Hij doet namelijk al sinds begin oktober niet meer mee geloof ik. Als Grygera een beetje gaat voetballen dan kunnen we 'm best opvangen. Het niveau van Trabelsi haalt geen enkele rechtsback in Nederland, maar zolang het er defensief maar niet (veel) zwakker van wordt. Trabelsi was voornamelijk aanvallend van (grote) waarde. Met een goeie rechtshalf/rechtsbuiten moet DAT probleem wel op te vangen zijn.
Op woensdag 7 januari 2004 22:08 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Sinds hij niet meer meedoet is het niveau van Ajax omlaag gegaan. Een gelijkwaardige vervanger vinden lijkt me bijna onmogelijk
quote:Het heeft geen effect op het spel wat ze nu spelen. Maar dat was inderdaad wel eens beter.
Op woensdag 7 januari 2004 22:08 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Sinds hij niet meer meedoet is het niveau van Ajax omlaag gegaan. Een gelijkwaardige vervanger vinden lijkt me bijna onmogelijk
quote:Ik heb er wel een beetje gemengte gevoelens bij hoor. Aan de ene kant zou ik 'm wel graag willen houden, aan de andere kant is 'ie sinds juli met niets anders bezig geweest als zichzelf (al dan niet via zaakwaarnemer) in te likken bij Man Utd, Arsenal en in mindere mate Chelsea, Liverpool en Newcastle. Vanuit dat perspectief zou ik dus zeggen: "Strik eromheen en wegwezen. Bedankt voor Uw diensten
Op woensdag 7 januari 2004 22:13 schreef Suijk het volgende:[..]
Het heeft geen effect op het spel wat ze nu spelen. Maar dat was inderdaad wel eens beter.
Verder is hij wel iemand die ik het allerbeste gun. Hopelijk maakt ie het in dat 'sterrenteam' van Chelsea ook en kan ie daarna naar een echte topclub.
Beetje het Cristian "ik speel 100% bij Ajax" Chivu-gevoel.
Bedankt voor dat onopvallende buitenspeldoelpunt jongen
quote:Klopt dat ie veel met zichzelf is bezig geweest, maar op de een of andere manier vind ik hem toch wel ok. Misschien is het zijn zielige droopy gezicht.
Op woensdag 7 januari 2004 22:18 schreef twi het volgende:Ik heb er wel een beetje gemengte gevoelens bij hoor. Aan de ene kant zou ik 'm wel graag willen houden, aan de andere kant is 'ie sinds juli met niets anders bezig geweest als zichzelf (al dan niet via zaakwaarnemer) in te likken bij Man Utd, Arsenal en in mindere mate Chelsea, Liverpool en Newcastle. Vanuit dat perspectief zou ik dus zeggen: "Strik eromheen en wegwezen. Bedankt voor Uw diensten
".
Beetje het Cristian "ik speel 100% bij Ajax" Chivu-gevoel.
quote:Waar heb je dit gelezen? Kan het nergens terug vinden
Op woensdag 7 januari 2004 21:55 schreef jobosrulez het volgende:
Net bekend is geworden dat:De zaakwaarnemer van Hatem Trabelsi gaf de afgelopen week al aan dat Hatem Trabelsi het liefst zo snel mogelijk de overstap naar Engeland wil maken. Ajax maakte werk van de vraag en volgens Soccerage is Ajax tot een akkoord gekomen met Chelsea, maar moet de rechterverdediger zelf nog wel het eens worden.
quote:Staat op de immers betrouwbare (
Op woensdag 7 januari 2004 22:58 schreef Kremers het volgende:[..]
Waar heb je dit gelezen? Kan het nergens terug vinden
Heracles Almelo - Ajax 2-3
Douglas, Ibrahimovic (e.d.) Ibrahimovic (2x), Van der Vaart
Zo, Ibra heeft er weer drie in liggen
Maar je heb wel gelijk speed, ik gun het hem ergens wel...
quote:Ja toch. En ik heb toch ook een beetje het gevoel dat Ajax hem niet netjes behandelt heeft afgelopen zomer en dat verdiende hij zeker niet. Hij is/was een belangrijke schakel binnen het elftal en dat werd naar mijn idee onvoldoende erkent door Ajax. Jammer......
Op donderdag 8 januari 2004 12:22 schreef Da_Sandman het volgende:
De brommerMaar je heb wel gelijk speed, ik gun het hem ergens wel...
quote:Ja ach een paar maand terug zei zijn zaakwaarnemer dat Ajax hem een heel erg goed bod had gedaan.
Op donderdag 8 januari 2004 12:39 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ja toch. En ik heb toch ook een beetje het gevoel dat Ajax hem niet netjes behandelt heeft afgelopen zomer en dat verdiende hij zeker niet. Hij is/was een belangrijke schakel binnen het elftal en dat werd naar mijn idee onvoldoende erkent door Ajax. Jammer......
quote:Ik denk dat hij niet in de winterstop weggaat hoor...het gaat precies zoals afgelopen zomer namenlijk.
Op donderdag 8 januari 2004 13:24 schreef skinnievinnie het volgende:
Errug jammer dat trabelsi nu al weggaat, ik heb toch een beetje het gevoel dat ajax ietsie meer hun best hadden kunnen doen om hem te behouden.
Zou het erg jammer vinden. Eerst Walker weg, en misschien dadelijk ook nog Trabelsi.
Ze mogen wel eens vaart maken met het verlengen van het contract van Maxwell.
quote:oh.... eh........ dat bericht had ik dan weer nooit gehoord, nou weet ik het ook niet meer.
Op donderdag 8 januari 2004 13:20 schreef F1Bas het volgende:[..]
Ja ach een paar maand terug zei zijn zaakwaarnemer dat Ajax hem een heel erg goed bod had gedaan.
iig is het gewoon niet relaxed voor ajax dat zo'n bepalende speler weggaat. Maar grygera zal mettertijd zeker een goede opvolger worden.
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 13:32 schreef zjroentje het volgende:
Zou het erg jammer vinden. Eerst Walker weg, en misschien dadelijk ook nog Trabelsi.
Dat je die 2 durft te noemen in een zin
quote:Met nu al bedoelde ik ook meer: niet pas over een seizoen of twee
Op donderdag 8 januari 2004 13:31 schreef F1Bas het volgende:[..]
Ik denk dat hij niet in de winterstop weggaat hoor...het gaat precies zoals afgelopen zomer namenlijk.
quote:Ik had dus echt megahoge verwachtingen van Walker.
Op donderdag 8 januari 2004 13:35 schreef F1Bas het volgende:[..]
Dat je die 2 durft te noemen in een zin
Jammer dat hij nooit de kans heeft gekregen zich te bewijzen.
Wamberto van Ajax naar Bergen
Amsterdam, 8 januari 2004
Ajax en de Belgische eersteklasser Bergen hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Wamberto. De Braziliaanse aanvaller vertrekt met onmiddellijke ingang naar de huidige nummer 15 van de Belgische ranglijst. Over de financiële condities doet Ajax zoals gebruikelijk geen mededelingen.
Wamberto de Jesus Sousa Campos, door de Ajax-supporters liefkozend Wampie genoemd, kwam in 1998 via Seraing en Standard Luik bij Ajax. In ruim vijf seizoenen in Amsterdam won Wamberto met Ajax het landskampioenschap (2002), twee keer de Amstel Cup (1999 en 2002), de Johan Cruijff Schaal (2002) en drie keer op rij het prestigieuze Amsterdam Tournament (2001, 2002 en 2003).
Bovendien voegde hij met Jong Ajax een landstitel (2001) en de Amstel Malt Cup (2003) aan zijn palmares toe.
Sinds zijn debuut op 16 augustus 1998 tegen PSV speelde Wamberto 122 competitiewedstrijden, waarin hij 26 keer scoorde. Van zijn totaal van 156 officiële wedstrijden (36 doelpunten) voor Ajax maken ook 9 bekerwedstrijden (7 goals) en 22 Europa-Cupduels (3 doelpunten) deel uit.
Daarbij waren volgens de KNVB enkele supporters aanwezig die wegens een stadionverbod niet in de Arena hadden mogen zijn. Daarom schakelde de voetbalbond de onafhankelijke aanklager in, die op basis van de aangeleverde informatie al dan niet een vooronderzoek instelt.
(ANP)
quote:Toch fijn dat Utrecht dat nog even wil benadrukken........... net alsof ze er last van hadden
Op donderdag 8 januari 2004 16:30 schreef Eilanden het volgende:
Voetbal: Aanklager bestudeert supportersactie Ajax
ZEIST (ANP) - De aanklager betaald voetbal heeft Ajax om nadere informatie gevraagd over een supportersactie tijdens het thuisduel tegen FC Utrecht op 14 december. Na bijna een half uur in dat duel was er veel vuurwerk te zien en te horen ter nagedachtenis aan een overleden fan.
Daarbij waren volgens de KNVB enkele supporters aanwezig die wegens een stadionverbod niet in de Arena hadden mogen zijn. Daarom schakelde de voetbalbond de onafhankelijke aanklager in, die op basis van de aangeleverde informatie al dan niet een vooronderzoek instelt.(ANP)
quote:Mooie club he, dat Utrecht van je
ZEIST (ANP) - De aanklager betaald voetbal heeft Ajax om nadere informatie gevraagd over een supportersactie tijdens het thuisduel tegen FC Utrecht op 14 december. Na bijna een half uur in dat duel was er veel vuurwerk te zien en te horen ter nagedachtenis aan een overleden fan.
Daarbij waren volgens de KNVB enkele supporters aanwezig die wegens een stadionverbod niet in de Arena hadden mogen zijn. Daarom schakelde de voetbalbond de onafhankelijke aanklager in, die op basis van de aangeleverde informatie al dan niet een vooronderzoek instelt.(ANP)
quote:Lijkt me niet, daar hebben we de Jong en Grygera al
Op donderdag 8 januari 2004 16:40 schreef mitt het volgende:
nou, Melchiot terughalen![]()
quote:Utreg heeft er geen fuck mee te maken .. het is de openbare aanklager
Op donderdag 8 januari 2004 16:37 schreef Inquistor87 het volgende:[..]
Toch fijn dat Utrecht dat nog even wil benadrukken........... net alsof ze er last van hadden
quote:De openbare aanklager had her al lang een zaak van gemaakt als iets niet beviel. Utrecht ging begin deze week met vingertjes wijzen
Op donderdag 8 januari 2004 16:51 schreef Eilanden het volgende:[..]
Utreg heeft er geen fuck mee te maken .. het is de openbare aanklager
quote:pffff.... eer betoon mag ook niet meer?
maar serieus: ik zou het erg triest vinden als hier verder werk van gemaakt werd..
hallo fok-mensen trouwens
quote:De SV van Utrecht heeft direct aangegeven dat er personen met een stadionverbod zaten
Op donderdag 8 januari 2004 16:53 schreef twi het volgende:[..]
De openbare aanklager had her al lang een zaak van gemaakt als iets niet beviel. Utrecht ging begin deze week met vingertjes wijzen
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:17 schreef Vinc het volgende:hallo fok-mensen trouwens
Nogmaals, dit was een eenmalige gebeurtenis uit respect voor een die-hard supporter. Volgende wedstrijd zitten ze weer thuis. Je hebt overal wel regeltjes voor, maar soms is een beetje medeleven en wat menselijkheid helemaal niet verkeerd
edit: Die-hard supporter is niet al te gelukkig gekozen , maar een betere term kan ik ff niet bedenken
[Dit bericht is gewijzigd door Tony_Montana67 op 08-01-2004 17:34]
quote:Mee eens. Ze moeten ook een keertje iets door de vingers kunnen zien in zo'n situatie
Op donderdag 8 januari 2004 17:27 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Welkom
Nogmaals, dit was een eenmalige gebeurtenis uit respect voor een die-hard supporter. Volgende wedstrijd zitten ze weer thuis. Je hebt overal wel regeltjes voor, maar soms is een beetje medeleven en wat menselijkheid helemaal niet verkeerd
edit: Die-hard supporter is niet al te gelukkig gekozen
, maar een betere term kan ik ff niet bedenken
@vinc: welkom
quote:Ow ik dacht dat Utrecht het even fijn moest aanhalen dat er iets gebeurde wat niet mocht? Je had de KNVB nergens over gehoord totdat Utrecht kwam zeuren.
Op donderdag 8 januari 2004 16:51 schreef Eilanden het volgende:[..]
Utreg heeft er geen fuck mee te maken .. het is de openbare aanklager
quote:Volgens mij werd die pot alleen maar beter als je er niets van zag
Op donderdag 8 januari 2004 17:17 schreef Vinc het volgende:
Mooi dan kan ik waarschijnlijk ook mijn geld terugvragen, ik kon namelijk zeker 2 minuten niets van de wedstrijd zien door die klote-rook...hallo fok-mensen trouwens
Moet de politie eigenlijk niet moeilijk gaan doen als er stadionverboden genegeerd worden, of is dat hun taak niet in dit geval?
quote:Hoe je het ook wendt of keert, er zijn regels overtreden, klaar. Ikzelf vind het veel te overdreven om in dit specifieke geval actie te ondernemen, maar iemand met een stadionverbod, sommige zelfs voor meerdere jaren, horen gewoon niet in een stadion thuis.
Op donderdag 8 januari 2004 17:50 schreef Inquistor87 het volgende:[..]
Ow ik dacht dat Utrecht het even fijn moest aanhalen dat er iets gebeurde wat niet mocht? Je had de KNVB nergens over gehoord totdat Utrecht kwam zeuren.
quote:Inprincipe ligt dit in de handen van het stadion zelf en moeten de stewards erop aanzien dat die personen niet binnen komen dmv. de 'zwarte lijst' maar controleren doen ze niet altijd overal. Op zuid doen ze dit wel maar andere vakken niet (althans dat heb ik nog niet mee gemaakt). Dus wat is inprincipe een stadion verbod??
Op donderdag 8 januari 2004 23:04 schreef Againzender het volgende:[..]
Volgens mij werd die pot alleen maar beter als je er niets van zag
Welkom trouwensMoet de politie eigenlijk niet moeilijk gaan doen als er stadionverboden genegeerd worden, of is dat hun taak niet in dit geval?
Als je een seizoenskaart hebt dan is het anders. Die wordt gewoon geblokkeerd, maar met een clubcard van iemand anders kan je gewoon een kaartje halen.
quote:a) Hoe weet de SV van Utreg dat?
Op donderdag 8 januari 2004 17:18 schreef Eilanden het volgende:[..]
De SV van Utrecht heeft direct aangegeven dat er personen met een stadionverbod zaten
Het is toch niet zo dat de SV bij iedere wedstrijd waar ze op bezoek komt nagaat of iedereen wel braaf de regeltjes op volgt?
quote:a) Geen flauw idee, daar zullen ze hun 'kanalen' wel voor hebben
Op vrijdag 9 januari 2004 08:45 schreef Doc het volgende:[..]
a) Hoe weet de SV van Utreg dat?
b) Wat kan de SV van Utreg dat schelen?Het is toch niet zo dat de SV bij iedere wedstrijd waar ze op bezoek komt nagaat of iedereen wel braaf de regeltjes op volgt?
quote:Of men er geen werk van gemaakt heeft betwijfel ik. En de reden waarom: Omdat niet iedere wedstrijd een groots eerbetoon is aan een goede vriend van hen. Als er zeer gewaardeerde Utreg fan op een dergelijke wijze een afscheid krijgt zal daar ook echt niemand over lopen zeiken. Beetje minnetjes van de Utreg SV.
Op vrijdag 9 januari 2004 09:38 schreef Eilanden het volgende:
b) Men heeft er geen werk van gemaakt, het is alleen aangegeven in een artikel op de website van de SV. Waarom worden bij de ene club stadionverboden wel streng gehandhaafd en bij de andere niet? That's all.
quote:Doc, wel de feiten kennen voordat je iets roept. Een supporter van de FC heeft een artikel/column geschreven over het overtreden van de stadionverboden. Dat is onder andere geplaatst op de website van de SV, maar ook op andere fansites, zoals bijvoorbeeld www.eniesee.nl. Als je even goed zoekt, dan vind je het. In dit artikel geeft deze supporter aan dat hij denkt dat het principe gelijke monikken gelijke kappen niet opgaat. Ikzelf vind die vergelijking niet helemaal opgaan, maar goed, dat is zijn mening. In dat artikel geeft hij ook aan dat hij de KNVB om opheldering zou vragen. Dat heeft hij dan misschien ook gedaan. De SV is geen partij in deze. Daarbij lijkt me de SV van Utreg niet echt een partij waar de KNVB direct naar luistert .....
Op vrijdag 9 januari 2004 11:13 schreef Doc het volgende:[..]
Of men er geen werk van gemaakt heeft betwijfel ik. En de reden waarom: Omdat niet iedere wedstrijd een groots eerbetoon is aan een goede vriend van hen. Als er zeer gewaardeerde Utreg fan op een dergelijke wijze een afscheid krijgt zal daar ook echt niemand over lopen zeiken. Beetje minnetjes van de Utreg SV.
quote:
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 11:39 schreef twi het volgende:[..]
Hierbij ff een quote van een van de Ajaxforums:
Want het verschenen stuk op de webpagina van de SV is later ook verwijderd er gerectifiseert. Utrecht heeft dus afstand genomen van de gedane uitspraken en erkent dat de bronnen die het nieuws brachten mischien niet betrouwbaar zijn geweest.
FC Utrecht heeft hier helemaal niets mee van doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Eilanden op 09-01-2004 12:42]
quote:Dat stukkie ken ik (stond onder andere in ons column topic), dus dat feit kende ik al hoor
Op vrijdag 9 januari 2004 11:35 schreef Eilanden het volgende:[..]
Doc, wel de feiten kennen voordat je iets roept. Een supporter van de FC heeft een artikel/column geschreven over het overtreden van de stadionverboden. Dat is onder andere geplaatst op de website van de SV, maar ook op andere fansites, zoals bijvoorbeeld www.eniesee.nl. Als je even goed zoekt, dan vind je het. In dit artikel geeft deze supporter aan dat hij denkt dat het principe gelijke monikken gelijke kappen niet opgaat. Ikzelf vind die vergelijking niet helemaal opgaan, maar goed, dat is zijn mening. In dat artikel geeft hij ook aan dat hij de KNVB om opheldering zou vragen. Dat heeft hij dan misschien ook gedaan. De SV is geen partij in deze. Daarbij lijkt me de SV van Utreg niet echt een partij waar de KNVB direct naar luistert .....
Het is dus inderdaad, zoals je hier aangeeft een Utreg supporter die de KNVB er (mogelijk) op wees. Misschien niet de gehele SV -wat misschien m'n enige feitelijke fout is-, maar dan toch nog steeds een Utreg supporter. Ik was wellicht van de wijs gebracht door je opmerking "De SV van Utrecht heeft direct aangegeven dat er personen met een stadionverbod zaten" (je post van 8 januari; 17:18 uur).
Dat deze schrijver van dat stukkie niet het verschil wil zien tussen een willekeurige wedstrijd en een memorabel afscheid van een goede vriend, voor sommigen misschien nog wel belangrijker dan z'n begrafenis, dan vind ik jammer, en dan zo graag wil klikken aan de KNVB, vind ik zelfs zeer minnetjes. Wat dat betreft is die Utreg supporter aanzienlijk minder "sportief" dan de Ajax-supporters die allen vonden dat het onzin was toen Utreg niet werd toegelaten tot de ArenA.
quote:Doc, in mijn eerdere posts gaf ik al aan dat ik het niet met de zienswijze van deze supporter eens ben. Zijn antipathie tegen Ajax kan ik nog wel begrijpen
Op vrijdag 9 januari 2004 12:42 schreef Doc het volgende:[..]
Dat stukkie ken ik (stond onder andere in ons column topic), dus dat feit kende ik al hoor
.
Het is dus inderdaad, zoals je hier aangeeft een Utreg supporter die de KNVB er (mogelijk) op wees. Misschien niet de gehele SV -wat misschien m'n enige feitelijke fout is-, maar dan toch nog steeds een Utreg supporter. Ik was wellicht van de wijs gebracht door je opmerking "De SV van Utrecht heeft direct aangegeven dat er personen met een stadionverbod zaten" (je post van 8 januari; 17:18 uur).
Dat deze schrijver van dat stukkie niet het verschil wil zien tussen een willekeurige wedstrijd en een memorabel afscheid van een goede vriend, voor sommigen misschien nog wel belangrijker dan z'n begrafenis, dan vind ik jammer, en dan zo graag wil klikken aan de KNVB, vind ik zelfs zeer minnetjes. Wat dat betreft is die Utreg supporter aanzienlijk minder "sportief" dan de Ajax-supporters die allen vonden dat het onzin was toen Utreg niet werd toegelaten tot de ArenA.
In sommige Ajaxforums zie je ook dat sommige Utreg fans gereageerd hebben en aangeven dat ze het ook overdreven vinden en het afscheid indrukwekkend vonden. Zoals ik ook al in een van de posts aangaf heeft de SV van Utreg het stuk al vrij snel weer verwijderd.
Het is inderdaad de mening van 1 persoon. Ik denk niet dat je daar alle Utreg fans, FC Utrecht of de gehele SV voor verantwoordelijk kan stellen
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 12:51 schreef Eilanden het volgende:[..]
Doc, in mijn eerdere posts gaf ik al aan dat ik het niet met de zienswijze van deze supporter eens ben. Zijn antipathie tegen Ajax kan ik nog wel begrijpen
, maar dit was IMHO een zeer specifiek geval.
In sommige Ajaxforums zie je ook dat sommige Utreg fans gereageerd hebben en aangeven dat ze het ook overdreven vinden en het afscheid indrukwekkend vonden. Zoals ik ook al in een van de posts aangaf heeft de SV van Utreg het stuk al vrij snel weer verwijderd.
Het is inderdaad de mening van 1 persoon. Ik denk niet dat je daar alle Utreg fans, FC Utrecht of de gehele SV voor verantwoordelijk kan stellen
(je eerdere post van 8 januari, 17:18 was wat verwarrend op dat punt)
quote:Sorry, had moeten zeggen de website van de SV. Het enige wat je ze kan kwalijk nemen is dat ze het artikel zonder veel vooronderzoek hebben geplaatst.
Op vrijdag 9 januari 2004 12:52 schreef Doc het volgende:[..]
(je eerdere post van 8 januari, 17:18 was wat verwarrend op dat punt)
Maar ja, van mij mogen ze hem verkopen, hij wil toch graag weg, en anders loopt hij eind van het seizoen transfer vrij weg En die positie kan goed opgevuld worden door de Jong.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 18:59 schreef jimjim1983 het volgende:
vanavond 21.30 op AT5 een samenvatting van Heracles - Ajax
quote:yup
Op vrijdag 9 januari 2004 19:00 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
serieus
quote:Opzich wel, maar een herhaling van zo'n oefpotje zenden ze zelfs bij Eurosport niet uit. Ik zie nu net dat het AT5 is, ik las per ongeluk RTL 5
Op vrijdag 9 januari 2004 19:01 schreef jimjim1983 het volgende:
yup
leuk toch? Ik wil die nieuwe talenten wel ff zien spelen.
quote:Was 1 van de grote talenten in de geweldige A1. Brak echter nooit door, evenals companen Bobson, Hosé, Heije en Piqué. Alleen Andy v/d Meyde maakte het.
Op woensdag 7 januari 2004 21:48 schreef Doc het volgende:[..]
Is die Darl niet ex-Ajax jeugd?
de naam komt me zo bekend voor...
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 19:08 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Opzich wel, maar een herhaling van zo'n oefpotje zenden ze zelfs bij Eurosport niet uit. Ik zie nu net dat het AT5 is, ik las per ongeluk RTL 5
Meldt zich
quote:]
Op zaterdag 10 januari 2004 23:27 schreef Heero het volgende:
Deden Tom de Mul en Thomas Vermaelen het goed tegen Heracles?
quote:Sja, en Ajax maar met 3-2 van Heracles...
Op zondag 11 januari 2004 13:50 schreef Speed1971 het volgende:
Hmmmm Ajax kan aan de bak tegen Roda, Roda won van Bremen
*ws 150 banden met oude Ajax-wedstrijden overgenomen van iemand, elk met 2 wedstrijden*
150 x 2 x 700 Mb = 210 Gb
Fuck, dat wordt een nieuwe harde schijf kopen
quote:Vanaf wanneer? (dus de oude banden, uit welke tijd
Op zondag 11 januari 2004 14:01 schreef twi het volgende:*ws 150 banden met oude Ajax-wedstrijden overgenomen van iemand, elk met 2 wedstrijden*
quote:Wow ga je dat echt doen? Tering man zou echt super vet zijn!
Op zondag 11 januari 2004 14:01 schreef twi het volgende:*ws 150 banden met oude Ajax-wedstrijden overgenomen van iemand, elk met 2 wedstrijden*
quote:Laatste tien jaar voornamelijk. UEFA, CL en competitie ook. Heb pas een lijstje gehad met zo'n 60 wedstrijden die er sowieso op staan.
Op zondag 11 januari 2004 14:11 schreef Inquistor87 het volgende:[..]
Vanaf wanneer? (dus de oude banden, uit welke tijd
)
Enneh, ja, ik ga het echt doen. Is alleen geen weekje werk Denk dat ik er wel een aantal maanden zoet mee ben
Ere wedstrijd Johan Cruijff + Ajax Barcelona
VFL Bochum - Ajax (Champions Leauge)
Ajax - psv
Ajax - Celtic (Champions Leauge)
Celtic - Ajax (Champions Leauge)
Ajax - Nec (Competitie)
Ajax - Groningen (Competitie)
AA Gent - Ajax (Uefa Cup)
Az - Ajax (Comnpetitie)
VFB Stuttgart - Ajax (Oefenwedstrijd)
Ajax - Real Mallorca (Uefa Cup)
Ajax - Vitesse (Competitie)
Rkc - Ajax (Competite)
Roda JC - Ajax (Amstelcup)
Willem II - Ajax (competitie)
Ajax - Psv (J.C. Schaal)
Roda JC - Ajax (Competitie)
Ajax - Psv (competitie)
Rkc - Ajax (Competitie)
Nec - Ajax (Competitie)
Hapoel Haifa - Ajax (Uefa Cup)
Ajax - Lazio (Amsterdam Tournement)
Ajax - Arsenal (Amsterdam Tournement)
Cambuur - Ajax (Competitie)
Ajax - Turks Elftal (Benefiet wedstrijd tbv aardbeveing)
Mvv - Ajax (Competitie)
FC Zwolle - Ajax (Competitie)
Heerenveen - Ajax (Competitie)
Psv - Ajax (Competitie)
Ajax - Heerenveen (competitie)
Mvv - Ajax (Competitie)
Ajax - Lausanne Sport (Uefa Cup)
Willem II - Ajax (Competitie)
Lausanne Sport - Ajax (Uefa Cup)
PSV - Ajax (Competitie)
PSV - Ajax (Competitie)
Cambuur - Ajax (Competitie)
Ajax - FC Porto (Champions Leauge)
Ajax - FC Twente (Competitie)
Ajax - FC Twente (Competitie)
Real Mallorca - Ajax (Uefa Cup)
Ajax - Psv (Competitie)
Ajax - NK Croatia Zagreb (Champions Leauge)
FC Porto - Ajax (Champions Leauge)
De Graafschap - Ajax (Competitie)
Nec - Ajax (Competitie)
Ajax - Olympiakos (Champions Leauge)
Heerenveen - Ajax (Competitie)
Ajax - Roda JC (Competitie)
Ajax - Vitesse (Amstel Cup)
Fortuna Sittard - Ajax (Competitie)
Ajax - De Graafschap (Competitie)
Fortuna Sittard - Ajax (Competitie)
Psv - Ajax (Competitie)
Ajax - Spartak Moskou (Uefa Cup)
Udinese - Ajax (Uefa Cup)
Ajax - Kaisernlautern (Uefa Cup)
Kaisernlautern - Ajax (Uefa Cup)
Auxerre - Ajax (Uefa Cup)
Ajax - Auxerre (Uefa Cup)
Dit is een voorlopige lijst die ik heb gekregen, zijn 33 van de 150 banden. Maar er zitten ook alle wedstrijden van de CL 1994/1995 tussen
/edit: Champions League schrijf je alleen iets anders
[Dit bericht is gewijzigd door twi op 11-01-2004 14:26]
quote:kwijl!
Op zondag 11 januari 2004 14:20 schreef twi het volgende:
.....knip......
quote:Nouja, ik ga zodra ik ze heb beginnend bij de mooiste wedstrijden alles natuurlijk wel op eMule en/of Kazaa gooien
Op zondag 11 januari 2004 14:28 schreef Speed1971 het volgende:
kwijl!
quote:
Op zondag 11 januari 2004 14:32 schreef Inquistor87 het volgende:
Begin alsjeblieft met de wedstrijden van 94/95(toen was ik nog klein en lief dus kon niet alles zien
)
quote:Het mooie van die wedstrijden was dat Ajax heel vaak heel snel scoorde!
Op zondag 11 januari 2004 14:32 schreef Inquistor87 het volgende:
Begin alsjeblieft met de wedstrijden van 94/95(toen was ik nog klein en lief dus kon niet alles zien
)
Behalve in de finale 86ste minuut dacht ik. Maar ik heb toen wel tot het aan vd de wedstrijden alleen maar gejuicht en gesprongen. Wat was dat toch heftig.
Heb alle vertrouwen dat we dat echt nog wel eens mee gaan maken.....niet volgend seizoen natuurlijk maar over een jaar of 5 tot 10 zal Ajax wel weer eens gaan flammen op europees niveau.
quote:Die finale was de enige wedstrijd die ik helemaal mocht zien... In Ajax pyjama op de bank, met Ajax deken. GEWELDIG
Op zondag 11 januari 2004 14:38 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Het mooie van die wedstrijden was dat Ajax heel vaak heel snel scoorde!
Behalve in de finale 86ste minuut dacht ik. Maar ik heb toen wel tot het aan vd de wedstrijden alleen maar gejuicht en gesprongen. Wat was dat toch heftig.
Heb alle vertrouwen dat we dat echt nog wel eens mee gaan maken.....niet volgend seizoen natuurlijk maar over een jaar of 5 tot 10 zal Ajax wel weer eens gaan flammen op europees niveau.
quote:Die zou ik ook willen zien
Op zondag 11 januari 2004 14:32 schreef twi het volgende:[..]
Wat denk jij dan, dat ik bij Lausanne Sports en FC Kopenhagen ga beginnen?
Een vraagteken, Bochum - Ajax voor de CL
quote:
Op zondag 11 januari 2004 14:30 schreef twi het volgende:[..]
Nouja, ik ga zodra ik ze heb beginnend bij de mooiste wedstrijden alles natuurlijk wel op eMule en/of Kazaa gooien
ik hoop dat je de wedstrijd van Real - Ajax ook hebt, Real werd helemaal weg gespeeld en na afloop ging het publiek applaudiseren voor ajax
quote:Ik heb die wedstrijd nog een tijdje geleden aangevraagt bij Eurosport maar die zeiden dat het niet kon aangezien ze die band zelf niet hadden en dat ze hem dan moesten kopen.
Op zondag 11 januari 2004 15:06 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
ik hoop dat je de wedstrijd van Real - Ajax ook hebt, Real werd helemaal weg gespeeld en na afloop ging het publiek applaudiseren voor ajax
quote:Real - Ajax, de mooiste wedstrijd
Op zondag 11 januari 2004 15:06 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
quote:Welke tape is dat van Real - Ajax? Volgens mij werd het 0-2
Op zondag 11 januari 2004 15:12 schreef The_Coach het volgende:(hier http://www.sdnl.nl/soccer-2.htm kan je hem overigens bestellen (bandje 402) al vertrouw ik het niet echt.)
*Is nog op zoek naar een aantal jaarboeken*
quote:Dan zou ik gewoon Ajax eens mailen...
Op zondag 11 januari 2004 16:07 schreef StarGazer het volgende:*Is nog op zoek naar een aantal jaarboeken*
quote:Het nummer van die band is 402 alleen vertouw ik die gasten niet echt aangezien die persoon bij de telefoongids staat ingeschreven met een andere postcode in huizen. (onderste persoon) http://www.detelefoongids.nl/wit/scripts/dtgi.dll/white?iname=Edelman&initials=&city=huizen&street=®ion=0
Op zondag 11 januari 2004 16:04 schreef F1Bas het volgende:[..]
Welke tape is dat van Real - Ajax? Volgens mij werd het 0-2
Enneh, dat van Bochum zal wel een foutje zijn, zitten wel meer foutjes in de lijst . Ik hoop dat de belangrijkere wedstrijd in ieder geval van goede kwaliteit zijn, videobanden. Waarschijnlijk wel, ik vermoed dat op de meeste banden maar 1x is opgenomen. Maargoed, we zullen zien
Ik weet alleen niet meer door wie Ajax dat seizoen werd uitgeschakeld.
quote:hmmm soccer@planet.nl
Op zondag 11 januari 2004 16:32 schreef The_Coach het volgende:[..]
Het nummer van die band is 402 alleen vertouw ik die gasten niet echt aangezien die persoon bij de telefoongids staat ingeschreven met een andere postcode in huizen. (onderste persoon) http://www.detelefoongids.nl/wit/scripts/dtgi.dll/white?iname=Edelman&initials=&city=huizen&street=®ion=0
Met het nummer van de Dutch soccer Office.
Ik ga dat risico niet nemen.![]()
laat ik nu net werken bij Planet
quote:Spartak Moskou, in de kwartfinale.
Op zondag 11 januari 2004 16:56 schreef methodmich het volgende:
Bochum was UEFA Cup inderdaad. Die speelden met verschrikkelijk lelijke shirts, met een regenboog erop. Was 3e ronde.Ik weet alleen niet meer door wie Ajax dat seizoen werd uitgeschakeld.
2x verloren
Thuis 1-3
Uit 1-0
quote:
Op zondag 11 januari 2004 17:03 schreef F1Bas het volgende:[..]
hmmm soccer@planet.nl
laat ik nu net werken bij Planet
quote:Herinner het me weer ja. Andy van der Meyde debuteerde volgens mij in de basis toen. Schirko scoorde voor Spartak.
Op zondag 11 januari 2004 17:12 schreef StarGazer het volgende:[..]
Spartak Moskou, in de kwartfinale.
2x verloren
Thuis 1-3
Uit 1-0
quote:Ik kan alles checken
Op zondag 11 januari 2004 17:13 schreef The_Coach het volgende:[..]
(kun je wel checken of het klopt.) al denk ik niet dat ze bij planet zomaar dat soort algemene e-mail adressen weggeven.
Ik zal kijken of de gegevens van dat mail adres ook bij dat adres enzo hoort, dinsdag kan ik jullie dit laten weten.
Geen reet aan zo........
quote:Nog genoeg geruchten en ook nog redelijk wat voetbal op tv.
Op maandag 12 januari 2004 09:32 schreef Speed1971 het volgende:
Pffff ik ben echt blij dat die winterstop er bijna op zit.Geen reet aan zo........
quote:Ja zeker de verslagen roeleren.......
Op maandag 12 januari 2004 09:43 schreef mbn het volgende:[..]
Nog genoeg geruchten en ook nog redelijk wat voetbal op tv.
Plus de verslagen over het trainingskamp van Ajax zijn leuk.
Ik wil Ajax zien voetballen! Ik wil ze zien uitlopen op PSV en lekker die lampies uitlachen enzo. Ik wil geen verslagen lezen over traininskampen, kettingen die van een fiets af liggen, spelers die bot vangen of een andere spelers de zee in jonassen......get a life het lijkt wel een schoolreisje!
* Leshy herinnert zich nog wel een wedstrijd tegen Twente in een fikse sneeuwstorm
[Dit bericht is gewijzigd door Leshy op 12-01-2004 19:17]
Zlatan Ibrahimovic vertrekt aan het einde van dit seizoen bij Ajax, zo meldt zijn zaakwaarnemer Mino Raiola op calciomercato.com. "Zlatan Ibrahimovic zal Ajax aan het einde van dit seizoen verlaten, maar niet in januari. Hij blijft vrijwel zeker tot de zomer en gaat dan naar de Serie A. Momenteel herstelt hij van een voetblessure", aldus Raiola.
Naar verluidt hebben Juventus, AC Milan, Manchester United en Chelsea belangstelling om Ibrahimovic over te nemen. Volgens calciomercato.com moet de Zweedse spits, die bij Ajax een contract heeft tot medio 2006, deze zomer achttien miljoen euro kosten. Ibrahimovic maakte sinds zijn komst naar Amsterdam in 2001 27 doelpunten in 62 competitieduels.
Bron: ajax.netwerk.to
Ik kots erop
quote:en die zaakwaarnemenr leidt aan grootheidswaanzin
Op maandag 12 januari 2004 12:55 schreef jobosrulez het volgende:
]Naar verluidt hebben Juventus, AC Milan, Manchester United en Chelsea belangstelling om Ibrahimovic over te nemen.
Bron: ajax.netwerk.to
quote:Precies, die zaakwaarnemer van Trabelsi is er haast niks bij
Op maandag 12 januari 2004 13:00 schreef DutchGooner het volgende:[..]
en die zaakwaarnemenr leidt aan grootheidswaanzin
quote:Klopt, echt een van de lelijkste tenues ooit gemaakt, zelfs dat afschuwelijke halfroze pakje van Juve ziet er nog beter uit
Op zondag 11 januari 2004 16:56 schreef methodmich het volgende:
Bochum was UEFA Cup inderdaad. Die speelden met verschrikkelijk lelijke shirts, met een regenboog erop. Was 3e ronde.Ik weet alleen niet meer door wie Ajax dat seizoen werd uitgeschakeld.
quote:Maar volgens die gast zou Ibrahimovic dit seizoen al bij Roma, Inter of Che$ki spelen
Op maandag 12 januari 2004 13:00 schreef DutchGooner het volgende:
en die zaakwaarnemenr leidt aan grootheidswaanzin
quote:Zeker dit waren ze
Op maandag 12 januari 2004 13:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Klopt, echt een van de lelijkste tenues ooit gemaakt, zelfs dat afschuwelijke halfroze pakje van Juve ziet er nog beter uit
quote:Ik zin op een rotopmerking maar er komt niks. Gadverdamme, ik had nooit naar die meet moeten gaan.
Op maandag 12 januari 2004 14:25 schreef Speed1971 het volgende:
Wat ook leuk is dat we dan mooi kunnen vergelijken tussen Zlatan en Kezman, bedrag en club
quote:Ik snap wat je bedoeld....
Op maandag 12 januari 2004 14:28 schreef SCH het volgende:[..]
Ik zin op een rotopmerking maar er komt niks. Gadverdamme, ik had nooit naar die meet moeten gaan.
quote:Het commentaar van deze wedstrijd is echt zo gaaf.
Op zondag 11 januari 2004 14:20 schreef twi het volgende:
VFB Stuttgart - Ajax (Oefenwedstrijd)
Laatste keer dat Van der Gijp voor Fox8 commentaar gaf. Hoor je onder de wedstrijd ineens een lepeltje door de koffie gaan met de vraag "Jij ook suiker".
quote:Ik kan je wel helpen hoor
Op maandag 12 januari 2004 14:28 schreef SCH het volgende:[..]
Ik zin op een rotopmerking maar er komt niks. Gadverdamme, ik had nooit naar die meet moeten gaan.
quote:Ik zie nu een of ander team op Eurosport wat er anders ook niet veel voor onder doet
Op maandag 12 januari 2004 13:38 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Klopt, echt een van de lelijkste tenues ooit gemaakt, zelfs dat afschuwelijke halfroze pakje van Juve ziet er nog beter uit
quote:Dat blauw-rood was idd niet het meest briljante ooit, maar echt lelijk was het ook niet.
Op maandag 12 januari 2004 16:48 schreef twi het volgende:Ik zie nu een of ander team op Eurosport wat er anders ook niet veel voor onder doet
quote:Geen geboortebewijs. Nu dus niet, en ook nooit niet
Op maandag 12 januari 2004 19:21 schreef methodmich het volgende:
Koeman heeft vandaag definitief bevestigd dat Uche niet zal komen.
quote:Mwoah, hopelijk blijkt de jeugd voor die rechterflank goed genoeg te zijn op het hoogste niveau. Alhoewel Uche natuurlijk een wat controversieel persoon is (weinig loyaal aan z'n club), is wat ervaring itt doorstromende eigen jeugd nooit weg.
Op maandag 12 januari 2004 19:21 schreef methodmich het volgende:
Koeman heeft vandaag definitief bevestigd dat Uche niet zal komen.
quote:In hoeverre je van ervaring kunt spreken als je van Wisla Krakow af komt natuurlijk
Op maandag 12 januari 2004 19:50 schreef Leshy het volgende:[..]
Mwoah, hopelijk blijkt de jeugd voor die rechterflank goed genoeg te zijn op het hoogste niveau. Alhoewel Uche natuurlijk een wat controversieel persoon is (weinig loyaal aan z'n club), is wat ervaring itt doorstromende eigen jeugd nooit weg.
quote:Mja, goed, ze hebben toch Europese wedstrijden gespeeld
Op maandag 12 januari 2004 20:22 schreef twi het volgende:
In hoeverre je van ervaring kunt spreken als je van Wisla Krakow af komt natuurlijk
quote:Tegen NEC
Op maandag 12 januari 2004 20:41 schreef Leshy het volgende:[..]
Mja, goed, ze hebben toch Europese wedstrijden gespeeld
quote:Haha, dat klopt ja... Die wedstrijd heb ik destijds toevallig ook gezien... Meen me te herinneren dat bij de verslaggeving van deze wedstrijd de hele tijd van dit soort taferelen de revu passeerde... Zo nam hij tijdens die wedstrijd ook de volgende memorabele woorden in de mond: "Als je bij Stuttgart een seizoenkaart neemt, moet je wel een héél slecht huwelijk hebben..."
Op maandag 12 januari 2004 15:47 schreef zjroentje het volgende:[..]
Het commentaar van deze wedstrijd is echt zo gaaf.
Laatste keer dat Van der Gijp voor Fox8 commentaar gaf. Hoor je onder de wedstrijd ineens een lepeltje door de koffie gaan met de vraag "Jij ook suiker".
quote:Vorig jaar heeft'ie toch wel gespeeld?
Op maandag 12 januari 2004 20:52 schreef twi het volgende:
Tegen NECEn toen mocht 'ie niet spelen
quote:Dat is wel lekker
Op maandag 12 januari 2004 22:22 schreef popolon het volgende:
vd Vaart blijft hoogstwaarschijnlijk nog een jaarte, net op Radio 1.
quote:Iets over zijn lelijke kop, dat is in ieder geval iets...
Op maandag 12 januari 2004 16:46 schreef twi het volgende:[..]
Ik kan je wel helpen hoor
Ware het feit dat ik niks negatiefs over Ibra kan bedenken
* Dylan Dog denkt aan Kezman en baalt dat hij iets oevr Zlatan heeft gezegd...
quote:Ach ja, ze zullen allebei veel bekijks trekken in de apenheul
Op maandag 12 januari 2004 22:51 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Iets over zijn lelijke kop, dat is in ieder geval iets...
* twi denkt aan Kezman en baalt dat hij iets oevr Zlatan heeft gezegd...
quote:Ik zie Zlatan eigenlijk al wel aan een liaan slingeren terwijl Kezman aan een banaan zit te peuzelen
Op maandag 12 januari 2004 23:10 schreef twi het volgende:
Ach ja, ze zullen allebei veel bekijks trekken in de apenheul
Koeman denkt dat Van der Vaart blijft
13/1/2004 9 :59
Blijft hij of gaat hij weg? Rafael van der Vaart vertelde onlangs dat hij pas na afloop van dit seizoen zal beslissen over zijn toekomst. De twintigjarige Ajacied had de Amsterdamse club een jaar geleden, door ondertekening van zijn verbeterde contract, beloofd in ieder geval tot medio 2004 bij Ajax te blijven. Coach Ronald Koeman denkt dat zijn sterspeler nog langer blijft.
Coach Ronald Koeman vermoedt dat zijn aanvallende middenvelder er nog een extra seizoen aan vast zal plakken in de Arena. De trainer sprak tijdens het trainingskamp in Portugal met zijn vice-aanvoerder onder meer over diens toekomstplannen.
Koeman in De Telegraaf: 'Hij voelt nu niet de drang om weg te gaan. Het is positief dat hij een signaal afgeeft dat hij tevreden is bij de club, en hij vindt dat hij nog steeds veel kan leren bij dit Ajax.' En aan het Algemeen Dagblad verklapte hij: 'Ik ben positief over de kans dat hij langer blijft.'
'Als er een mooie club komt, neem ik pas aan het einde van het seizoen een beslissing', verklaart Van der Vaart dinsdag nogmaals in De Telegraaf. 'Het is wel zo, dat ik niet ten koste van alles weg wil. Die druk leg ik mezelf niet op. Het kan best zo zijn dat ik mijn contract bij Ajax openbreek.' In februari 2003 werd het contract van de Heemskerker al opengebroken. De verbeterde verbintenis loopt tot medio 2006.
Volgens het AD zou Van der Vaart zijn zaakwaarnemer Søren Lerby de opdracht hebben gegeven met Ajax' algemeen directeur Arie van Eijden om tafel te gaan zitten om te weten te komen wat 'Ajax de speler heeft te bieden'.
Tijdens het onderhoud met zijn speler kaartte Koeman ook het spel van Van der Vaart tijdens het lopende seizoen aan. De twintigjarige linkspoot kan vooralsnog niet tippen aan de vorm die hij in de voorgaande seizoenen etaleerde. Volgens Koeman heeft de international dat ook zelf in de gaten. 'Gelukkig is hij zelf zo reëel te erkennen dat hij vanaf nu meer moet brengen.'
quote:Ik denk toch echt dat hij aan het einde van het seizoen weg is. Ik denk namelijk dat VDV een meer dan aardig EK gaat spelen en dat dan de topclubs enorm aan hem zullen trekken. Ajax heeft onlangs al meerdere malen laten zien dat als er een flinke zak geld op tafel wordt gelegd door een top club dat zij maar wat graag willen verkopen.
Op dinsdag 13 januari 2004 10:45 schreef F1Bas het volgende:
VI.nlKoeman denkt dat Van der Vaart blijft
quote:Daarentegen is Soren Lerby wel een verademing qua zaakwaarnemer als je kijkt naar die zakkenvullers die Trabelsi en Ibrahimovic aan zich hebben gebonden
Op dinsdag 13 januari 2004 10:55 schreef Speed1971 het volgende:[..]
Ik denk toch echt dat hij aan het einde van het seizoen weg is. Ik denk namelijk dat VDV een meer dan aardig EK gaat spelen en dat dan de topclubs enorm aan hem zullen trekken. Ajax heeft onlangs al meerdere malen laten zien dat als er een flinke zak geld op tafel wordt gelegd door een top club dat zij maar wat graag willen verkopen.
Ajax moet dus lekker zijn contract openbreken zodat de verkoopprijs flink opgevoerd kan worden.
quote:Kom nou. Het is voor zo'n jongen toch prachtig dat hij een paar niveau hoger kan gaan voetballen. Zulke spelers zullen we in Nederland nooit kunnen houden.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:14 schreef bellingerII het volgende:
VdV weg zou een klein drama zijn. In goede doen is het een wedstrijdbepalende speler, zelfs in minder goede doen kan hij anderen nog beter laten voetballen. Toch treurig dat we nog steeds niet dat soort mannen kunnen behouden. Het slijk der aarde blijft trekken natuurlijk.
Ik verwacht dat Rafael nog een jaartje blijft Hetzelfde geldt voor Maxwell en Ibrahimovic eigenlijk. Alleen Trabelsi zal denk ik vertrekken, en ik begin daar hoe langer hoe minder rouwig over te zijn.
quote:Dat niveau hoger kan je ook hier spelen als je die mannen weet te behouden ....... kip en het ei verhaal.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:16 schreef zjroentje het volgende:[..]
Kom nou. Het is voor zo'n jongen toch prachtig dat hij een paar niveau hoger kan gaan voetballen. Zulke spelers zullen we in Nederland nooit kunnen houden.
\\Van der Vaart in mindere doen laat anderen niet beter voetballen. Dat is juist wat 'ie nog moet leren.
Ik verwacht dat Rafael nog een jaartje blijft Hetzelfde geldt voor Maxwell en Ibrahimovic eigenlijk. Alleen Trabelsi zal denk ik vertrekken, en ik begin daar hoe langer hoe minder rouwig over te zijn.\\
Het blijft fascinerend hoe verschillend mensen dingen kunnen zien. De inteligentie van een v.d. Vaart laat andere voetballers beter spelen. Trabelsi weg zou een echte ramp zijn, verdedigend stelt het vandaag de dag al niet veel voor. (zag ik laatst Heracles niet met het grootste gemak scoren tegen de mannen). Gelukkig maar dat we het allemaal anders zien ... blijft het leuk op Fok.
quote:Als Ajax zijnde zou het mogelijk zijn dat hoge niveau te halen, maar dan hou je altijd nog het verhaal van de te zwakke competitie. In de grote competities moet je nog vol aan de bak tegen de nummer laatst, terwijl de top van Nederland met 2 vingers in de neus van de degradatiekandidaten wint, en dat zal ook altijd zo blijven.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:32 schreef bellingerII het volgende:[..]
Dat niveau hoger kan je ook hier spelen als je die mannen weet te behouden ....... kip en het ei verhaal.
Dus na een aantal jaren is het voor veel spelers sportief niet meer interessant om in Nederland te blijven voetballen.
Wat ook een rol zal spelen is wat Trabelsi gaat opleveren. Mocht Ajax zo'n 7 miljoen overhouden aan die transfer zal de noodzaak bij Ajax om spelers te verkopen (lees geld te maken) wel een stuk afnemen.
Het blijft koffiedik kijken. Het enige wat zeker is, is dat Ajax de komende seizoenen voor een vermogen aan spelers kan verkopen en dat is opzich zeer gunstig. Ajax zal na komend seizoen financieel een zeer gezonde club zijn en dat zal uiteindelijk de sportieve presatie's zeker ten goede komen.
quote:Bij Chelsea valt meer te halen als 7 miljoen.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:36 schreef Speed1971 het volgende:
Wat ook een rol zal spelen is wat Trabelsi gaat opleveren. Mocht Ajax zo'n 7 miljoen overhouden aan die transfer zal de noodzaak bij Ajax om spelers te verkopen (lees geld te maken) wel een stuk afnemen.
Die hadden zelfs ruim 20 miljoen over voor Cole.
quote:Ja dat weet ik. Maar ik weet niet precies hoe het zit met dat contract van Trabelsi. Daar is een hoop over gezegd en geschreven maar het is er niet duidelijker opgeworden. In het minst gunstige geval kan hij aan het eind van dit seizoen transfervrij vertrekken. Mocht dat zo zijn dan zie ik Chelski niet heel erg veel betalen voor Trabelsi.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:38 schreef zjroentje het volgende:[..]
Bij Chelsea valt meer te halen als 7 miljoen.
Die hadden zelfs ruim 20 miljoen over voor Cole.
quote:1-0 hier kan ik weinig tegen in brengen ... Misschien nog dit, iedere nederlandse club die tegen 1 van de 3 speelt overtreft vaak hun eigen verwachting. Ze doen vaak die stap extra, geven 110%, dat wel, maar natuurlijk niet te vergelijken met italiaanse of spaanse competitie (of zijn die ook wel een beetje over hun hoogtepunt en teren ze op oude roem .... stof tot nadenken, ook voor v.v.Vaart) Engeland blijft natuurlijk wel een hele mooi optie...
Op dinsdag 13 januari 2004 11:36 schreef zjroentje het volgende:[..]
Als Ajax zijnde zou het mogelijk zijn dat hoge niveau te halen, maar dan hou je altijd nog het verhaal van de te zwakke competitie. In de grote competities moet je nog vol aan de bak tegen de nummer laatst, terwijl de top van Nederland met 2 vingers in de neus van de degradatiekandidaten wint, en dat zal ook altijd zo blijven.
Dus na een aantal jaren is het voor veel spelers sportief niet meer interessant om in Nederland te blijven voetballen.
quote:Wanneer van der Vaart niet in de wedstrijd zit, zit 'ie ook gewoon TOTAAL niet in de wedstrijd. Hij verliest ballen, maakt foute passes, komt lang niet zo scherp in met z'n tackles en slidings in verdedigend opzicht en voorin kun je 'm ook zelden zien. Om maar niet te spreken over de fenomenale combinaties die 'ie soms maakt, waardoor hij een ander of zichzelf vrij voor de goal zet. Van der Vaart speelt soms fantastische wedstrijden. Soms speelt 'ie gewoon gemiddeld, maar in het afgelopen halfjaar heeft 'ie echt heel veel wedstrijden beneden de maat gespeeld, en kan 'ie beter gewisseld worden.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:32 schreef bellingerII het volgende:
Het blijft fascinerend hoe verschillend mensen dingen kunnen zien. De inteligentie van een v.d. Vaart laat andere voetballers beter spelen. Trabelsi weg zou een echte ramp zijn, verdedigend stelt het vandaag de dag al niet veel voor. (zag ik laatst Heracles niet met het grootste gemak scoren tegen de mannen). Gelukkig maar dat we het allemaal anders zien ... blijft het leuk op Fok.
En Trabelsi is natuurlijk belangrijk. Maar op een gegeven moment houdt het gewoon op. Die gast is via z'n zaakwaarnemer al een half jaar lang bezig om zichzelf in te likken bij Engelse en Italiaanse clubs verkondigend dat 'ie transfervrij is (en dus op die manier Ajax flink wil naaien, aangezien hij zelf het contract + optie heeft ondertekend en daar nu onderuit wil), waarbij hij en z'n zaakwaarnemer het blijkbaar genoeg vinden om te zeggen dat "als Ajax hem niet zal laten gaan, Hatem zich professioneel op zal stellen". Ja fok it, je wilt weg, ga dan maar gewoon Maar denk maar niet dat je gratis mag vertrekken
Professioneel opstellen m'n reet, een beetje respect mag er ook wel van uit gaan.
quote:Zonder ajax liep hij nu nog op blote voeten in de sahare te voetballen voor een emmertje water
Op dinsdag 13 januari 2004 11:54 schreef twi het volgende:[..]
een beetje respect mag er ook wel van uit gaan.
quote:Precies
Op dinsdag 13 januari 2004 12:02 schreef pfaf het volgende:[..]
Zonder ajax liep hij nu nog op blote voeten in de sahare te voetballen voor een emmertje water
BRUIN WATER!
Dutch great Van Basten seeks coaching job in China
First Published: Jan 13, 2004
Dutch legend Marco Van Basten, the greatest goalscorer of his generation, wants to become coach of Shanghai Shenhua.
The Shanghai Morning Post, citing the club, said Van Basten had applied for the post left vacant by Wu Jingui leaving to join the national team.
Van Basten, who has maintained a low profile since an injured right ankle forced him to retire in 1995, indicated in his application that he wanted to join Shenhua to get a grounding in football management.
The paper said his wage demands were low, but he is up against a lot of competition, with the job for the First Division club elicting a big response.
Van Basten began his career with Ajax and was three times top scorer in the Dutch League.
After moving to AC Milan he was voted European Footballer of the Year in 1988 and 1989 and again in 1992, to equal the record for most wins.
Als dit waar is...
quote:Ja natuurlijk
Op dinsdag 13 januari 2004 12:53 schreef Dylan Dog het volgende:
...knip...
quote:En ergens is dat naast apart ook erg mooi. Het kan overdreven worden natuurlijk, maar het is wel waar wat je zegt...
Op dinsdag 13 januari 2004 15:19 schreef sqlsmurft het volgende:
Toch wel grappig. Ajaxsupporters geven jonge eigen jeugdtalenten al heel snel de voorkeur boven gevestigde orde.
Vind ik wel apart voor een topclub. Meestal willen de supporters alleen prestaties en vinden ze iemand al snel te jong. Dat is bij het merendeel van de Ajaxsupporters niet het geval.
quote:Tuurlijk is dat mooi. Dat is het kenmerkende aan een club als Ajax, dat er vaak jeugd ingepast wordt. Op het moment dat Ajax drastisch gaat kopen, wordt het vaak alleen maar slechter.
Op dinsdag 13 januari 2004 15:23 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
En ergens is dat naast apart ook erg mooi. Het kan overdreven worden natuurlijk, maar het is wel waar wat je zegt...
Wat ik wel jammer vind is dat die methode door alle ajacieden als heiligmakend wordt beschouwd voor andere clubs. Ajax is feitelijk de enige club die zo internsief opleidt in Nederland. Andere clubs, en dan met name PSV, hebben in het verleden bewezen een effectief aankoopbeleid te hebben. Nu kun je wel roepen dat dat niet goed is, maar het is aantoonbaar dat die strategie PSV geen windeieren heeft gelegd en het ook succes heeft opgeleverd.
quote:Nou psv zit door het kopen van talenten en die weer te stallen toch flink in de financiele problemen. En ze kampen met een negatief imago wat betreft EC prestaties.
Op dinsdag 13 januari 2004 15:55 schreef Dylan Dog het volgende:Wat ik wel jammer vind is dat die methode door alle ajacieden als heiligmakend wordt beschouwd voor andere clubs. Ajax is feitelijk de enige club die zo internsief opleidt in Nederland. Andere clubs, en dan met name PSV, hebben in het verleden bewezen een effectief aankoopbeleid te hebben. Nu kun je wel roepen dat dat niet goed is, maar het is aantoonbaar dat die strategie PSV geen windeieren heeft gelegd en het ook succes heeft opgeleverd.
quote:Das geen goed nieuws. Die Babel kan er dan wel aan zitten komen, maar zoveel wedstrijden spelen we niet meer dit seizoen, dus ik heb Zlatan er liever bij!
Zlatan Ibrahimovic gaat meteen na het trainingskamp met Ajax in Portugal op bezoek bij een specialist. De Zweedse aanvaller heeft al een halfjaar lang last van blessures aan zijn rug, zijn lies en teen, en ook vandaag in Portugal moest hij vroegtijdig de training staken.Ibrahimovic in Het Parool: ''Als een operatie zinvol is, wil ik dat meteen laten doen. Ik kan niet vrijuit voetballen en dat irriteert me." Ook voor de winterstop kampte de spits met een aantal kleine kwetsuren. Zo speelde hij een aantal wedstrijden met injecties vanwege een gebroken teen. Trainer Ronald Koeman vindt dat de Zweed een te lage pijngrens heeft.
Ook bij anderen voelde hij ergernis over zijn geringe inzetbaarheid. "Maar ik heb me tot de laatste wedstrijd tegen FC Twente beschikbaar gehouden. Voor de club, niet voor mezelf. Nu wil ik fit worden. Ik speel al maanden op pijnstillers en injecties. Daar wil ik van af", aldus Ibrahimovic.
quote:Tuurlijk is het nu niet helemaal zoals het hoort, maar het kan nooit altijd goed gaan. Maar doorgaans weet PSV met gericht en snel aankopen mooie spelers en transfers te bewerkstelligen. Ajax moet het daar minder van hebben, maar heeft een veel betere jeugdopleiding.
Op dinsdag 13 januari 2004 16:01 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Nou psv zit door het kopen van talenten en die weer te stallen toch flink in de financiele problemen. En ze kampen met een negatief imago wat betreft EC prestaties.
Verder was er een periode dat ze hun eigen afgedankte talenten weer terug gingen kopen voor veel geld en die weer lieten verpieteren op de bank. (Dirckx, Fuchs, en nog een paar geloof ik)
Bij psv vinden ze het gras bij de ander (ajax) groener terwijl hun jeugd toch best goede prestaties haalt. Kortom ze kunnen er meer mee doen, maar ze verkloten het een beetje zelf. Kijk nu maar eens naar Ten Rouwelaar. Dat is dus ook geld weggooien. Of die jongen van Groningen die nu zit weg te kwijnen. Kan best aan externe factoren liggen maar toch. Het gebeurt wel... en te vaak.
Dat PSV veel te veel naar Ajax kijkt vind ik ook, daar moeten ze gewoon mee stoppen. M.i. hoeft PSV niks onder te doen voor Ajax.
edit: dit was pas na de 1e helft
Ajax heeft een oefenduel tegen CSKA Moskou met 1-0 verloren. De wedstrijd vond plaats in Portugal, waar Ajax op trainingskamp is.
Bij Ajax stond Sonck in de spits. Hij kreeg, net als Rafael van der Vaart, enkele goede kansen, maar faalde in de afwerking. Zlatan zat met een geblesseerde teen op de bank.
Mitea speelde linksbuiten, terwijl De Mul de rechtsbuiten positie innam. De Ridder speelde rechts op het middenveld. O'Brien maakte na lange tijd van afwezigheid weer zijn opwachting in het eerste van Ajax.
bron: http://www.at5.nl
Opstelling Ajax: Stekelenburg; Escude, Vermaelen, Heitinga, De Jong; Van der Vaart, Litmanen, De Ridder; Mitea, Sonck, De Mul.
quote:Ik hoor net dat De Ridder wel erg goed scheen te spelen!!!
Op dinsdag 13 januari 2004 19:10 schreef JeroenV het volgende:code:De Ridder scheen erg goed te spelen
Ik geloof op de één of andere manier niet zo in de Ridder, het zal dat showbizz-uiterlijk zijn. Volgens mij is het een echte mooi-weer voetballer, in de negatieve zin van dat woord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |