FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Racing Ombouw
AsconaB-16Vmaandag 5 januari 2004 @ 13:25
Naar aanleiding van het topic Brommobiel ombouwen,
Brommobiel ombouwen !

Nu effe de vooruitgang.

Een tijdje geleden hebben we inderdaad een Sulky Bretta (of hoe het heet) gekocht. Dit is opzich best een leuk karretje, en hij was goedkoop

We hebben nu inmiddels het hele subframe verstevigd, en er een achteras van een kart onder gezet.
Hierop zit een geventileerde remschijf gemonteerd, met een klauw met 2 zuigers
Voor remt hij ook op elk wiel !

Het motorblok hebben we ook al geplaatst.
Dit is "slechts" een Honda V-twin 650cc met 65 Pk.

Maar voor te testen is dit ruim voldoende, zeker als je bedenkt dat het hele karretje met blok maximaal 300 kilo weegt.

De hele auto wordt nog verstevigd, daar zijn we nu mee bezig.
Tevens word momenteel het schakelmechanisme gemaakt, en de elektra en gas, koppeling e.d. aangesloten.

Foto's zijn onderweg, maar komen binnen een paar dagen online.

Daarna is het natuurlijk tijd voor de filmpjes

Roadstermaandag 5 januari 2004 @ 13:33
Gaaf man!

Dat blok gaat prima op zo'n karretje man, het is alleen niet zo hoogtoerig.

Als je webspace nodig hebt voor foto's zeg je het maar.

AsconaB-16Vmaandag 5 januari 2004 @ 13:39
Thanx,

Maar Webspace is niet zo'n probleem, maar heb ff de camera niet bij de hand waar de foto's op staan, ligt nog in de garage bij mijn "bouwpartner".
Komt goed

Roadstermaandag 5 januari 2004 @ 13:40
quote:
Op maandag 5 januari 2004 13:39 schreef AsconaB-16V het volgende:
Thanx,

Maar Webspace is niet zo'n probleem, maar heb ff de camera niet bij de hand waar de foto's op staan, ligt nog in de garage bij mijn "bouwpartner".
Komt goed


Oke dan, ophalen die camera

Ben erg benieuwd.

AsconaB-16Vmaandag 5 januari 2004 @ 13:44
Idd, maar ben ff aan het werk, en weet niet of hij er vanavond is.

We zien wel, ze komen iig voor woensdag zeker online, ik probeer vanavond al.

TazDevlmaandag 5 januari 2004 @ 18:56
FOTOWS!!!

Kom op zeg zo'n geil project zonder foto's dat kan natuurlijk niet

Youpmaandag 5 januari 2004 @ 19:01
kickuh!!!!!

k moet tegen mn maat maar zeggen dattie zijn sulky bretta ook ombouwt

AsconaB-16Vdinsdag 6 januari 2004 @ 19:13
Ok, probleempje.

Ik kan niet goed uploaden naar mijn webspace omdat ik op mijn laptop zit te knoeien, omdat mijn PC defect is.
Daar had ik effe niet aan ged8, maar ik ga nu proberen al de benodigde software op mijn laptop te krijgen, om alsnog te uploaden.

Tot dadelijk

AsconaB-16Vdinsdag 6 januari 2004 @ 20:15
Ok

Nu hopen dat alles gelukt :


Dit zijn de foto's, nu gaan we weer snel verder, zodat we filmpjes kunnen maken, binnen een niet al te lange tijd

slashmedinsdag 6 januari 2004 @ 20:17
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:15 schreef AsconaB-16V het volgende:
Ok

Nu hopen dat alles gelukt :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Dit zijn de foto's, nu gaan we weer snel verder, zodat we filmpjes kunnen maken, binnen een niet al te lange tijd


gaat lukken, veel succes!!
Youpdinsdag 6 januari 2004 @ 20:20
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:15 schreef AsconaB-16V het volgende:
Ok

Nu hopen dat alles gelukt :

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Dit zijn de foto's, nu gaan we weer snel verder, zodat we filmpjes kunnen maken, binnen een niet al te lange tijd


JAAAAAAAAAAAAAAH das precies de zelfde als mn maat heeft :D:D:D:D

super bruut iig

rij jezelf niet dood he

AsconaB-16Vdinsdag 6 januari 2004 @ 20:33
Tis niet de bedoeling om op leven en dood te gaan scheuren hoor.

Het is gewoon grappig om te bouwen, en om te kijken of het werkt, als het af is, wordt er een paar keer mee gereden, en dan staat hij waarschijnlijk ergens in de hoek.

Want tegen die tijd, hebben we vast weer een ander leuk idee, en zijn we daar weer mee bezig.

Want ophouden dat kunnen we toch niet
en de hobby zit em meer in het maken ervan, dan het rijden ermee.

Wellicht kunnen we er altijd nog een bejaarde oma'tje blij mee maken, als we hem niet meer gebruiken

masuyodinsdag 6 januari 2004 @ 20:36
bruut
HPI-Racerdinsdag 6 januari 2004 @ 21:29
Ontzettend gaaf ding dit 65 Pk in zo'n klein wagentje gaat vast wel hard

Maar pas op voor de politie die nemen hem zo in beslag als ze je ermee op de openbare weg zien rijden. Zo zijn wij laatst onze zelfbouw kart kwijtgeraakt toen we ermee op de openbare weg rond scheurden

Black_avengerdinsdag 6 januari 2004 @ 21:38
Dit is echt super vet!! alleen zie ik nog niet helemaal hoe je dat met je aandrijving wilt gaan doen omdat het blok haaks op de as ligt. Veel suc6
yupdinsdag 6 januari 2004 @ 21:41
VET! Het gaat niet misschien lukken, maar het moet lukken...

Respect voor de gekken die dit soort dingen doen...

AsconaB-16Vdinsdag 6 januari 2004 @ 22:04
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:38 schreef Black_avenger het volgende:
Dit is echt super vet!! alleen zie ik nog niet helemaal hoe je dat met je aandrijving wilt gaan doen omdat het blok haaks op de as ligt. Veel suc6
Dat was een geluk bij een ongeluk.

De motor in questie had cardan aandrijving.
Eerst dachten we dat dat negatief was, maar achteraf komt het veel beter uit.

Op de spie-banen van de cardan uitgang komt nu een tandwiel, dat haaks op de krukas staat, en dan komt er een ketting tussen de as en het blok

Roadsterwoensdag 7 januari 2004 @ 11:18
Gaaf man! Dat ding moet echt snel zijn, al is het wel een geklooi om alles netjes in te bouwen lijkt me.

Nog iets... hij heeft achterwielaandrijving, dus je kunt ermee driften

rollator_GSIwoensdag 7 januari 2004 @ 12:05
zal gevaarlijk worden zonder sperdiff
Roadsterwoensdag 7 januari 2004 @ 12:12
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 12:05 schreef rollator_GSI het volgende:
zal gevaarlijk worden zonder sperdiff
Hehe, nog niet aan gedacht, dit ding heeft natuurlijk 100% sper, ofwel geen diff, dan gaat ie alleen maar makkelijker haaks vooral op droog
AsconaB-16Vwoensdag 7 januari 2004 @ 13:38
Jaja,

100% sper,

driften , driften, en nog eens.......

Bij ons in de buurt is in februari altijd een slalom wedstrijd, om pionnen een parkour afleggen met auto's.

Dit wordt een winnaar lijkt me

Opzich moety ik toegeven, dat alles zo'n beetje op zijn plaats valt, qua bouwen.
We hebben weinig tegenslagen, maarja, het hoeft ook niet door de APK
dus dat komt wel goed. We maken hem natuurlijk wel overdreven sterk, zodat hij ook wat kan verdragen.

Zoals je op de onderste foto ziet, zijn er 2 voor-draagarmen van een opel corsa in gelast, om het subframe achter aan het chassis te verstevigen.

Nu moeten we vanuit die ophangpunten nog de carrosserie versterken naar de voorwielen toe, en dan is ie echt keihard, en drift klaar !

Roadsterwoensdag 7 januari 2004 @ 14:41
Ik ben erg benieuwd wat het gaat worden zeg. Filmpjes zijn uiteraard ook welkom.

Ga je er van die brede laagprofiel banden onder zetten? En wat voor uitlaat komt erop?

AsconaB-16Vwoensdag 7 januari 2004 @ 15:10
De uitlaat die er op zit op de foto komt er op.

Deze is standaard van het hondablokje, en daarmee lopen die hondas het beste.
wel hebben we uiteraard een aantal bochtjes erin moeten lassen

De standaard sulky banden komen er voorlopig op,
en als alles werkt, kopen we een setje platte bandjes met velg van een quad, die zijn optimaal.

RRRobertwoensdag 7 januari 2004 @ 15:20

Booskijkers op de koplampen en een stoere kentekenplaat.

Youpwoensdag 7 januari 2004 @ 16:28
alleen ff uitkijken.... die van mn maat hebben we door vol aan t stuur te trekken (van links naar rechts naar links etc.) met 25km/h (topsnelheid ongeveer) al op 2 wielen gekregen...
AsconaB-16Vwoensdag 7 januari 2004 @ 16:31
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 16:28 schreef Youp het volgende:
alleen ff uitkijken.... die van mn maat hebben we door vol aan t stuur te trekken (van links naar rechts naar links etc.) met 25km/h (topsnelheid ongeveer) al op 2 wielen gekregen...
Goeie tip !
Thanx

Gaan we daar ff op letten, anders meteen stugger maken, verlagen, of zoiets dergelijks.
Komt goed..

Youpwoensdag 7 januari 2004 @ 16:33
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 16:31 schreef AsconaB-16V het volgende:

[..]

Goeie tip !
Thanx

Gaan we daar ff op letten, anders meteen stugger maken, verlagen, of zoiets dergelijks.
Komt goed..


dat zou ik zeker doen.... die dingen hebben een wegligging van niks en ik kan t weten

hint: flink verlagen en misschien flinke spoorverbreders ofzo er onder

Spyderwoensdag 7 januari 2004 @ 16:35
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 16:28 schreef Youp het volgende:
alleen ff uitkijken.... die van mn maat hebben we door vol aan t stuur te trekken (van links naar rechts naar links etc.) met 25km/h (topsnelheid ongeveer) al op 2 wielen gekregen...
Ik dacht even dat je het over de Mercedes A had
bietelboerwoensdag 7 januari 2004 @ 16:39
Stoer project!! ben benieuwd of jullie het voor elkaar krijgen!
heb je geen filmpjes?

succes iig er mee!!

DeStedebouwerwoensdag 7 januari 2004 @ 16:39
Terugvindpost.
leslievwwoensdag 7 januari 2004 @ 20:15
zou je een foto van de binnen kant (dashboard/schakelpook) kunnen plaatsten? ben erg benieuw naar hoe zo'n karretje er van binnen uitziet
Captain_Chaoswoensdag 7 januari 2004 @ 20:25
Hm....

Een Transalpje loopt al snel 175 met dat blok. Handhaaf je de versnellingsbak en tandwielverhouding ook? Als je wat grotere achterwielen monteert kan je het koppel helemaal mooi kwijt. Dan kan je er beter zo'n triangeltje achterop bouwen zoals bij dragsters gebruikelijk is. Wel jammer dat je er geen differentieeltje tussen hebt kunnen knutselen. Nu zal-ie wel erg graag rechtdoor willen terwijl je geen ruimte hebt om zo mooi te driften als met een quad. Ik ben ook benieuwd naar de blik van de eigenaar van elke willekeurige sportauto als-ie helemaal wordt zoekgereden bij het verkeerslicht

Youpwoensdag 7 januari 2004 @ 20:27
mn maat met de zelfde Sulky heeft een vraag voor je asconab-16v
hij zou graag je Email adres hebben om te kunnen mailen... als je daar mee instemt dan geef ik je zijn adres wel...
Spyderwoensdag 7 januari 2004 @ 20:33
Cool je woont in Montfort! Als ie klaar is kom ik kijken, ik daag je bij deze uit voor een dragrace
AsconaB-16Vwoensdag 7 januari 2004 @ 21:06
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:27 schreef Youp het volgende:
mn maat met de zelfde Sulky heeft een vraag voor je asconab-16v
hij zou graag je Email adres hebben om te kunnen mailen... als je daar mee instemt dan geef ik je zijn adres wel...
Mijn email adres staat op www.bremo.nl onder contact.
AsconaB-16Vwoensdag 7 januari 2004 @ 21:07
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:33 schreef Spyder het volgende:
Cool je woont in Montfort! Als ie klaar is kom ik kijken, ik daag je bij deze uit voor een dragrace
Klopt, waar kom jij dan vandaan ?
Youpwoensdag 7 januari 2004 @ 21:29
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 21:07 schreef AsconaB-16V het volgende:

[..]

Klopt, waar kom jij dan vandaan ?


he ik woon in roermond en die maat van me in born :P sulky vs sulky doen?

[Dit bericht is gewijzigd door Youp op 07-01-2004 21:39]

Spyderdonderdag 8 januari 2004 @ 00:03
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 21:07 schreef AsconaB-16V het volgende:

Klopt, waar kom jij dan vandaan ?


Sittard dus dat is makkelijk te doen
AsconaB-16Vdonderdag 8 januari 2004 @ 14:27
quote:
Op woensdag 7 januari 2004 20:15 schreef leslievw het volgende:
zou je een foto van de binnen kant (dashboard/schakelpook) kunnen plaatsten? ben erg benieuw naar hoe zo'n karretje er van binnen uitziet
Dat kan ik wel, maar dat duurt nog wel een paar daagjes, want ik kan pas op zijn vroegst vrijdag een fototje maken.
ff geduld...
Spyderdonderdag 8 januari 2004 @ 14:31
Hoeveel kg/pk schat je uiteindelijk te halen?
AsconaB-16Vdonderdag 8 januari 2004 @ 14:38
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 14:31 schreef Spyder het volgende:
Hoeveel kg/pk schat je uiteindelijk te halen?
Nou das vrij makkelijk :

rond de 290 KG schat ik, en 65 pk

290 / 65 = 4.4 kg / pk
oftewel
65 / 290= 0.22 pk / kg

vergelijking met mij impreza

1250 / 250 = 5 kg / pk
oftewel
250 / 1250= 0,2 pk / kg

Daarbij heeft de sulky een sequentele versnellingsbak, en GEEN turbogat !!!!

[Dit bericht is gewijzigd door AsconaB-16V op 08-01-2004 14:44]

Classic-PCdonderdag 8 januari 2004 @ 22:58
Hee bruut ding man ! Ik heb samen met een vriend ook 1 aangeschaft alleen staat die al 8 maanden weg te roesten in de loods omdat we nog geen blok hebben gevonden dat erin past. We hebben er wel 1 maar o f dat gaat lukken 240 V8 van de sloop gehaald voor een 10tje loopt maar daar heb je ook alles mee gezegd en het gaat gewoon nooit passen. Dus nu maat opzoek naar een blok van een motorfiets.
AsconaB-16Vvrijdag 9 januari 2004 @ 07:51
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 22:58 schreef Classic-PC het volgende:
Hee bruut ding man ! Ik heb samen met een vriend ook 1 aangeschaft alleen staat die al 8 maanden weg te roesten in de loods omdat we nog geen blok hebben gevonden dat erin past. We hebben er wel 1 maar o f dat gaat lukken 240 V8 van de sloop gehaald voor een 10tje loopt maar daar heb je ook alles mee gezegd en het gaat gewoon nooit passen. Dus nu maat opzoek naar een blok van een motorfiets.
Een fors blok dat erin past qua steunen ed vind je ook niet,maar je moet idd wel een blok hebben dat er qua grootte ook in gaat passen, zelfs als je alles moet aanpassen.

Ik moet zeggen dat het nu vrij goed gaat, maar is er toch nu al weinig ruimte ! Als je een groter motorblok neemt, dan kom je alleen maar meer in de problemen met uitlaat,aandrijving ed.

Ik ben wel benieuwd, waar jullie dan uiteindelijk op uitkomen.

bietelboermaandag 12 januari 2004 @ 17:21
zijn er al meer foto's, filmpjes?
IanBossmaandag 12 januari 2004 @ 22:16
Hey

Te gek project! Hulde! Gaan jullie er nog een rolkooitje in bouwen?

Groet

Ian

http://www.warande.uu.nl/~ian/mustang-page/mustang_page.html

Youpmaandag 12 januari 2004 @ 22:26
quote:
Op maandag 12 januari 2004 22:16 schreef IanBoss het volgende:
Hey

Te gek project! Hulde! Gaan jullie er nog een rolkooitje in bouwen?

Groet

Ian

http://www.warande.uu.nl/~ian/mustang-page/mustang_page.html


hoezo rolkooi... allemaal overbodig gewicht man als je je daarmee ergens tegenaanrijdt ben je gewoon dood klaar rolkooi of niet hahaha
audi80maandag 12 januari 2004 @ 22:30
Mooi project

T.V.P.

Foo_niksmaandag 12 januari 2004 @ 23:41
Inspiratie nodig:

Youpmaandag 12 januari 2004 @ 23:42
quote:
Op maandag 12 januari 2004 23:41 schreef Foo_niks het volgende:
Inspiratie nodig:

[afbeelding]


specs.... iemand?
Foo_niksmaandag 12 januari 2004 @ 23:45
Foo_niksmaandag 12 januari 2004 @ 23:48

Er moet er ook Isette met een Merlin vliegtuigmoter zijn 1800 PK,
maar ja het internet is een beetje groot,kan hem niet vinden.

AsconaB-16Vdinsdag 13 januari 2004 @ 20:44
WOW,

das echt bruut allemaal.
Thanx, ik krijg steeds meer zin in het rijden als ie daldelijk af is.

Helaas ben ik effe druk met werk geweest, maar eind van deze week gaan we weer verder met bouwen.

We hebben net de tandwielen en de ketting ontvangen, en ook de metalen schijven voor de bevestiging van de velgen zjn vanaf maandag binnen.

EIgenlijk is het alleen nog maar opbouwen, want de carrosserie is verstevigd, en verder zit alles wel op zijn plek.

Binnen twee weken zou die in principe klaar moeten zijn, mits er niet iets tussenkomt zoals werk of iets dergelijks.

Ik zal zsm foto's van de onderdelen en vorderingen plaatsen.

Foo_nikswoensdag 14 januari 2004 @ 00:03
Blok staat dwars ,aandrijving in lijn.
Hoe heb je dat opgelost?
AsconaB-16Vvrijdag 16 januari 2004 @ 08:58
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 00:03 schreef Foo_niks het volgende:
Blok staat dwars ,aandrijving in lijn.
Hoe heb je dat opgelost?
Is al eeder verteld in dit topic

Maar voor jou ff :

Het blok komt van een motor met cardan aandrijving.

De haakse koppeling op het blok hebben we laten zitten.
De aandrijfas naar achter is verwijderd. p de ze spie-banen komt gewoon een tandwiel, dat dan haaks op de krukas staat.


Vanavond ga ik effe wat foto's maken, want de vorderingen zijn inmiddels heel ver, het subframe is gespoten, en alles ligt kolaar voor assemblage.......

Roadstervrijdag 16 januari 2004 @ 10:07
Ben benieuwd!

Als je webruimte nodig hebt voor de foto's hoor ik t graag.

AsconaB-16Vzaterdag 17 januari 2004 @ 10:41
Ok mensen, hier gaan we weer :

Gisteravind nog veel kunnen doen.
Verwachting is dat ie eind deze week toch heel ver is

Dit is het frame, dat we gelast hebben, waarin het motorblok komt te hangen. Je ziet ook de achteras zitten, met daarop het tandwiel.
Ook zie je wederom de extra draagarmen van de corsa goed zitten.

Dit is de koppelingspedaal, die we erbij hebben moeten maken.
Dit was vroeger de achter-rem van de motorfiets. De rem en het gaspedaal hebben we iets meer naar het midden moeten verplaatsen.

Dit is de standaard uitlaat, waar we alleen 2 bochten per buis hebben moeten maken, om zo onder het blok naar achteren te kunnen.

Dit is de velg met daarbij de zelfgemaakte adapter, om ze op de kart-as te kunnen bevestigen. Het zijn gewoon 2 metalen schijven van bijna 2 cm dik, die we op een draaibank passend hebben gemaakt. Zo passen ze in de velg, en op de standaard kart "velg-klots".

Dit is de aandrijving. Beneden op de as hangt het tandwiel al, dat wordt op een origineel deelbaar kart tandwiel bevestigd.
De spie-banen hierboven daar komt het voortandwiel op.
Dit zijn we echter nog aan het maken, omdat de spiebanen niet passen.
We gebruiken niervoor het stukje kruiskoppeling dat standaard op de cardan aandrijving van de motor zat. Op dit stukje kruiskoppeling met spiebanen wordt het tandwiel gelast. Eerst wordt het natuurlijk wel allemaal passend gemaakt met draaibank. De tandwielen en ketting zijn overigens van een R1.

Dit is het omgeboouwde schakelmechanisme.
De buis die je naar voor zit lopen, zit daar gewoon aan de oude handrem, die we nu rechtop hebben geplaatst.

Dit is de carrosserie versteviging die we aangebracht hebben.
Aan elke kant loopt zo'n constructie door de spatbord-kasten naar voor toe. Dan gaat het naar beneden zoals je ziet, en gaat dan verder onder de sulky. Uiteindelijk komen de 2 buizen van elke kant in het midden van de sulky op de centrale chassis-koker die er standaard al onder zat. Dit is vrij sterk denken we.


Dit is hoe de uitlaat eronder zit, netjes tussen de as en het blok door, en net langs het tandwiel.


Dit is uiteindelijk de achterkant, waar zoals je ziet de uitlaat straks net een stukje uit de bumper steekt !
Dit is wel erg grappig, winden we.

Zo nu gaan we weer verder, dat er schot in komt.
Jullie horen weer van me.

idiotforalivingzaterdag 17 januari 2004 @ 11:48
geen woorden voor
yupzaterdag 17 januari 2004 @ 12:13
Als dit klaar is moet je het gewoon filmen. RESPECT!
AsconaB-16Vzondag 18 januari 2004 @ 14:43
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 12:13 schreef yup het volgende:
Als dit klaar is moet je het gewoon filmen. RESPECT!
Dat komt wel goed.............

nog maar weinig reacties trouwens....

[Dit bericht is gewijzigd door AsconaB-16V op 18-01-2004 14:49]

CExzondag 18 januari 2004 @ 14:47
Prachtig werk!

Niet op de reacties letten Check de views maar

AsconaB-16Vzondag 18 januari 2004 @ 14:51
quote:
Op zondag 18 januari 2004 14:47 schreef CEx het volgende:
Prachtig werk!

Niet op de reacties letten Check de views maar


Dat klopt ook wel weer, zijn er behoorlijk veel.

Ik hoop dat er niet teveel dames of heren tussen zitten, die regelmatig auto's met blauwe zwaailichten besturen........

CExzondag 18 januari 2004 @ 14:56
Haha zal wel meevallen...
Die vinden dit stiekem ook wel interessant
Me2good4uzondag 18 januari 2004 @ 20:28
En nu nog zijwieltjes eraan lassen
Oosthoekzondag 18 januari 2004 @ 21:06
Echt heel erg tof!
japiejozondag 18 januari 2004 @ 21:17
ben benieuwd.

Terugvindtopic!

el_nunomaandag 19 januari 2004 @ 00:15
heel gaaf ben heel benieuwd naar de filmpjes.
heeft dat ding nou achterwiel aandrijving? zou oppassen dat als je optrekt dat ding niet achteroverklapt
bietelboermaandag 19 januari 2004 @ 12:18
Kicke man! begint echt al wat te worden ben benieuwd hoe ut gaat worden met rijde
Just.an.Illusionmaandag 19 januari 2004 @ 14:12
Supergaaf!!!!

En terugvindpost...

AsconaB-16Vvrijdag 23 januari 2004 @ 19:12
Okay luitjes,

Inmiddels kan ik melden dat de sulky maandag GELOPEN HEEFT.

Hij loopt perfect !!

We hebben nu net het voortandwiel gekregen, dus dat gaan we nu monteren.
dan nog een beetje afwerken, en testritten maken.

De MOVIES komen eraan !!!!!

masuyovrijdag 23 januari 2004 @ 19:19

*terugvind post

t0nvrijdag 23 januari 2004 @ 20:33
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 19:19 schreef masuyo het volgende:

*terugvind post


Dikke TVP
AsconaB-16Vvrijdag 23 januari 2004 @ 21:47

I'm still shaking.....................

Jullie begrijpen het natuurlijk al, het tandwiel en de ketting zitten er dus op !

Alles was zover, voor een proefritje in het donker net.

We hebben alleen nu pas kunnen testen of de ketting precies lang genoeg was, en dat bleek niet het geval.
We moeten dus met een spanrol gaan werken. Alle andere verstelopties zijn onmogelijk.
Deze spanrol moeten we dus nog gaan maken van teflon ofzo.

Echter we wilden toch effe proberen.

HIJ ACCELEREERDE als een GEK !!!

Alleen als je naar de 2 overschakelt, en je geeft weer gas, dan trekt hij de ketting over de tandwielen, en dat is niet prettig.
We moesten dus vrijwel meteen ophouden, om alle materiaal te beschermen.

Ook kan ik nog melden dat de eerste bocht die we maakten meteen al een aso-drift was !! (normaal rijden is onmogelijk)

Volgende week, wordt meteen die spanrol gedraaid, en dan zijn er SUPER movies on the way.

I'll be BACK.............................

Just.an.Illusionvrijdag 23 januari 2004 @ 21:55

Supervet!

idiotforalivingzaterdag 24 januari 2004 @ 19:32
gaaaaf!
yupzondag 25 januari 2004 @ 00:53
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 21:47 schreef AsconaB-16V het volgende:
Alleen als je naar de 2 overschakelt, en je geeft weer gas, dan trekt hij de ketting over de tandwielen, en dat is niet prettig.
Wat bedoel je hiermee??? Ik snap het niet

Maar verder RESPECT! En niet vergeten te filmen ajb

jaapgvkzondag 25 januari 2004 @ 09:32
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:53 schreef yup het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee??? Ik snap het niet

Maar verder RESPECT! En niet vergeten te filmen ajb


Ketting ligt te los op het tandwiel, dan slipt ie er overheen...
yupzondag 25 januari 2004 @ 10:54
quote:
Op zondag 25 januari 2004 09:32 schreef jaapgvk het volgende:

[..]

Ketting ligt te los op het tandwiel, dan slipt ie er overheen...


Dat kan toch strakker? Of ben ik
matigzondag 25 januari 2004 @ 11:54
ja inderdaad je kan toch ook een stukje uit de ketting halen?
Foo_nikszondag 25 januari 2004 @ 13:21
vreet je de tandwielen op.
Wordt al over en spanrol gesproken,beste oplossing.
-_Tommy_-zondag 25 januari 2004 @ 15:12
hehe bruut hoor

wil wel filmpje van zien

AsconaB-16Vmaandag 26 januari 2004 @ 14:15
quote:
Op zondag 25 januari 2004 00:53 schreef yup het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee??? Ik snap het niet

Maar verder RESPECT! En niet vergeten te filmen ajb


Zoals al verteld, slipt idd. als het ware de ketting over de tandwielen.

Ook schreef ik al " Alle andere verstelopties zijn onmogelijk."

Dwz, we hebben de schakels al tussen de ketting uitgehaald, die teveel waren, maar nu moet er iets van een 1/4 tot 1/2 schakel tussenuit en dat kan niet.

Dus moeten we de ketting spannen. DIt kan echter niet, omdat we geen verstelopties hebben aan het motorblok.
Dit konden we ook niet maken, omdat bij het verstellen dan de tandwielen schuin tegenover elkaar zouden komen te zitten.
(het is allemaal niet zo eenvoudig)

Dus daarom komt de laatste optie in aanmerking, en dat is een spanrol op de NIET trekzijde van de ketting.

Inmiddels hebben we dat gemaakt, zondagmiddag.

Het is echter wel nog een metalen spanrol, die moet nog worden vervangen door eentje van teflon.
Deze maakt wat veel alwaai.

Nu we wel volgas kunnen testen, kan ik het volgende melden.

De acceleratie, voor je gevoel, en visueel, als je naast de weg staat, is ongelooflijk.

ZO snel in zo'n "rotautootje" ziet er echt belachelijk uit, t'is niet normaal !!

Als je vol gas geeft, dan wordt ie voor heel "licht" en kan je nagenoeg niet meer sturen. Hij komt niet los van de grond, maar wil wel klimmen.
Zelfs nog als je met 2 personen van +/-80 kilo erin zit !

Bochten kunnen we alleen maar driften, maar dat is wel lollig. we moeten alleen ongelooflijk goed oppassen, en voorzichtig zijn, want anders rijdt hij met ons, en niet andersom !

De film daar wordt aan gewerkt, komt zsm.

even geduld AUB

slashmemaandag 26 januari 2004 @ 14:20
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:15 schreef AsconaB-16V het volgende:

[..]

Zoals al verteld, slipt idd. als het ware de ketting over de tandwielen.

Ook schreef ik al " Alle andere verstelopties zijn onmogelijk."

Dwz, we hebben de schakels al tussen de ketting uitgehaald, die teveel waren, maar nu moet er iets van een 1/4 tot 1/2 schakel tussenuit en dat kan niet.

Dus moeten we de ketting spannen. DIt kan echter niet, omdat we geen verstelopties hebben aan het motorblok.
Dit konden we ook niet maken, omdat bij het verstellen dan de tandwielen schuin tegenover elkaar zouden komen te zitten.
(het is allemaal niet zo eenvoudig)

Dus daarom komt de laatste optie in aanmerking, en dat is een spanrol op de NIET trekzijde van de ketting.

Inmiddels hebben we dat gemaakt, zondagmiddag.

Het is echter wel nog een metalen spanrol, die moet nog worden vervangen door eentje van teflon.
Deze maakt wat veel alwaai.

Nu we wel volgas kunnen testen, kan ik het volgende melden.

De acceleratie, voor je gevoel, en visueel, als je naast de weg staat, is ongelooflijk.

ZO snel in zo'n "rotautootje" ziet er echt belachelijk uit, t'is niet normaal !!

Als je vol gas geeft, dan wordt ie voor heel "licht" en kan je nagenoeg niet meer sturen. Hij komt niet los van de grond, maar wil wel klimmen.
Zelfs nog als je met 2 personen van +/-80 kilo erin zit !

Bochten kunnen we alleen maar driften, maar dat is wel lollig. we moeten alleen ongelooflijk goed oppassen, en voorzichtig zijn, want anders rijdt hij met ons, en niet andersom !

De film daar wordt aan gewerkt, komt zsm.

even geduld AUB



mooi verhaal.
D-Devilmaandag 26 januari 2004 @ 14:33
Vet, wreed ding man.
Kindred_Spiritsmaandag 26 januari 2004 @ 14:34
ik wil foto's zien en filmpjes..

dit is echt een super project!!!

_BluB_maandag 26 januari 2004 @ 17:11
ik kijk enorm naar de filpjes en foto's uit.
superproject
D-Devildinsdag 27 januari 2004 @ 21:33
En, vordert het alweer wat?
Youpdinsdag 27 januari 2004 @ 21:36
hoi hoi hoi dan heeft het extra gewicht van het motorblok toch geholpen want bij de sulky van mn maat moet je echt geen bochten maken bij 25+ (gelukkig gaat ie maar 21)
yupdinsdag 27 januari 2004 @ 22:02
Door dit topic krijg ik er zin in om een Hayabusa blok in m'n Peugeot Fox te zetten
Just.an.Illusiondinsdag 27 januari 2004 @ 22:23
Dus je moet er een voorspoiler op maken....
Youpdinsdag 27 januari 2004 @ 22:35
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:23 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Dus je moet er een voorspoiler op maken....
nee... dan gaat ie langzamer dat je niet kan sturen boeit niet
yupdinsdag 27 januari 2004 @ 22:37
Kom op Ascona (vinnik trouwens een bijzonder stijlvolle oude Opel, want wij hebben d'r eentje gehad, een 5 deurs hatchback! , we zitten met smart te wachten!
Just.an.Illusiondinsdag 27 januari 2004 @ 22:40
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:35 schreef Youp het volgende:

[..]

nee... dan gaat ie langzamer dat je niet kan sturen boeit niet


Ow dan maak je een verstelbare... Een stand voor op ovals en eentje voor op het circuit van Monaco...
Youpdinsdag 27 januari 2004 @ 22:44
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 22:40 schreef Just.an.Illusion het volgende:

[..]

Ow dan maak je een verstelbare... Een stand voor op ovals en eentje voor op het circuit van Monaco...


en géén als je gaat draggen
Roadsterwoensdag 28 januari 2004 @ 00:47
Klinkt allemaal goed zeg!

Ben benieuwd hoe het eruit ziet.

t0nwoensdag 28 januari 2004 @ 00:52
Kerel waar kom je vandaan dan? Ik heb digicam

Lijkt me echt een zwaar bruut device

Ultimorawoensdag 28 januari 2004 @ 01:40
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 00:52 schreef t0n het volgende:
Kerel waar kom je vandaan dan? Ik heb digicam

Lijkt me echt een zwaar bruut device


ben echt super benieuwd lijkt me best kikke ding
AsconaB-16Vwoensdag 28 januari 2004 @ 10:28
Gisteren ff de laatste loodjes gefixt.

Kabelboom is nu volledig klaar, ook met olielampje, hoofdschakelaar, e.d.

We willen zsm gaan filmen, maar we wachten effe op de nieuwe teflon spanrol.

Deze komt vrij rap hoor, dus geen stress.
De metalen spanrol die we gebruikt hadden voor te testen, werkte goed, maar maakte echt veel lawaai, vandaar dat we zo niet willen rijden.

Please guys, nog even geduld.

Kan je nagaan hoe moeilijk het voor ons is

rebel84woensdag 28 januari 2004 @ 15:19
Ik ben zooo benieuwd !
AsconaB-16Vvrijdag 30 januari 2004 @ 13:54
Het wachten wordt beloond !

Gisteren heeft mijn bouw-collega de nieuwe spanrol gemonteerd.

Ook heeft hij de achterschokbrekers harder versteld, de veer kon je strakker zetten met zo'n ringetje, dat met tandjes in hoogte verstelbaar is.

Nu is de sulky veel beter te besturen, en maakt hij ook niet meer die rare bewegingen bij het optrekken en overschakelen.

Als je nu in de 2 abrupt gas geeft, komt hij voor wel los van de grond !

Vanavond nog ga ik beginnen met de sulky te filmen, an als het in het donker niet goed lukt, dan maak ik het zondag wel af.

Na een klein beetje editen, komt ie dan volgende week een keer online.

Beloofd !

Just.an.Illusionvrijdag 30 januari 2004 @ 14:00
Zet het ruwe materiaal vast online!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_dazzlingvrijdag 30 januari 2004 @ 14:02
whehehe....

Leuke hobby, ben benieuwd naar t filmpje!

AsconaB-16Vvrijdag 30 januari 2004 @ 17:29
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:00 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Zet het ruwe materiaal vast online!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sorry, maar nee.

Ik zet het pas online als alles compleet is, dan is het ook het mooiste.
Maar dat gaat niet lang meer duren..................

japiejovrijdag 30 januari 2004 @ 17:58
ik ben zeer benieuwd...
Just.an.Illusionvrijdag 30 januari 2004 @ 18:03
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:29 schreef AsconaB-16V het volgende:

[..]

sorry, maar nee.

Ik zet het pas online als alles compleet is, dan is het ook het mooiste.
Maar dat gaat niet lang meer duren..................


Het is je voor deze keer vergeven...
Supaaahvrijdag 30 januari 2004 @ 18:03
Just.an.Illusionvrijdag 30 januari 2004 @ 18:07
Heb je trouwens niet nog wat nieuwe foto's?
Breemzvrijdag 30 januari 2004 @ 18:11
super dit wacht met smart op het eindresultaat.al iets bekend over hoevel km/h dat ding ongeveer loopt? al een vette naam bedacht?
B_BOYvrijdag 30 januari 2004 @ 20:45
gevaar op de weg. dit is dus een egte pimpwagen. zo om te scheuren is leuk maar ik zou hem nu nog gaan opleuken. neon eronder dikke speakers erin. ja het kost je topsnelheid maar ja dan ga je ook weer niet zo snel dood.
AsconaB-16Vzaterdag 31 januari 2004 @ 19:24
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:11 schreef Breemz het volgende:
super dit wacht met smart op het eindresultaat.al iets bekend over hoevel km/h dat ding ongeveer loopt? al een vette naam bedacht?
Topsnelheid is onbekend, berekend zou het ongeveer rond de 140 km/h moeten liggen, maar het kan niet worden getest.

We zeggen telkens als iemand het vraagt : "Als je volgas durft te rijden, mag je hem houden !" (is natuurlijk een geintje, doen we niet)

Maar waarschijnlijk durft niemand volgas te rijden.
We hebben zelf best een groot hard op dat gebied, maar we hebben nog niet naar de vijf durven te schakelen, nadat we volgas in de vier reden. Dus dat zegt wel genoeg......................

De naam is echt super vet : Sulky !

En voor de mensen die over neon, en audio nadenken, verkeerde topic !

Ik maak me meer zorgen om de stoelen, want de rugleuning is al aan het wegsmelten, doordat de uitlaat er 20 cm vandaan zit, en die is rood-gloeiend na 5 minuten rijden.

Morgen is opname dag.
Ik heb het gisteravond geprobeerd, maar het was te donker.
Foto's heb ik helaas nog geen nieuwe, maar dat komt allemaal in de film. En die komt snel..............heel snel.........

idiotforalivingzaterdag 31 januari 2004 @ 19:48
geweldig super, kun je trouwens die uitlaat niet wat afschermen oid?
Foo_nikszaterdag 31 januari 2004 @ 19:53
http://www.thermotec.com/ heeft warmtegeleidend band voor uitlaten .
Weet niet of ze een distribiteur in Nederland hebben.
Anders een zaak die kachels voor kajuiytjachten verkoopt die hebben dat spul ook,kost gen rochel en het zou zonde zijn als hij afbrandt.
Kan je hem niet een beetje negatieve sporing geven voor het bochtengedrag wat beter te krijgen,je hebt top genoeg dus qua rolweerstand maakt het niet uit.
AsconaB-16Vzaterdag 31 januari 2004 @ 20:00
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:48 schreef idiotforaliving het volgende:
geweldig super, kun je trouwens die uitlaat niet wat afschermen oid?
neuh zo'n ramp is het niet, trouwens we gaan toch nog een schot tussen het blok en de stoelen plaatsen, ook voor de veiligheid, met eventueel heet water of olie oid.
Foo_nikszaterdag 31 januari 2004 @ 20:17
Hete olie lijkt me een goed plan ,wat je dan kan lozen op de straat als je achtervolgt wordt door de kit
AsconaB-16Vzaterdag 31 januari 2004 @ 20:23
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 20:17 schreef Foo_niks het volgende:
Hete olie lijkt me een goed plan ,wat je dan kan lozen op de straat als je achtervolgt wordt door de kit
Duh..

Ik bedoel meer, dat het scherm bescherming moet bieden, als er een waterslang van het motorblok afspringt, of als de motor kapot loopt, en er komt ergens olie uit vliegen. Zodat we niet verbranden.

Maar ik denk dat dit een geintje was van je.
In dat geval

Youpzaterdag 31 januari 2004 @ 23:39
vandaag nog in de identieke sulky bretta van mn maat gereden gecrossed helaas niet identiek ' onder de motorkap'
B_BOYzondag 1 februari 2004 @ 11:29
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 19:24 schreef AsconaB-16V het volgende:

[..]

Ik maak me meer zorgen om de stoelen, want de rugleuning is al aan het wegsmelten, doordat de uitlaat er 20 cm vandaan zit, en die is rood-gloeiend na 5 minuten rijden.


misschien kun je dezelfde carbon stoeltjes als jacco kopen.
AsconaB-16Vzondag 1 februari 2004 @ 20:17
Ok Mensen !

Vandaag gefilmd, en ge-edit.

Dit alles voor jullie.

Is allemaal snel gedaan, maar het resultaat mag er toch wezen.
De film is niet in super kwaliteit, maar nu is mijn webspace echt vol !
Let dus aub niet op de kwaliteit.
Let maar gewoon op de rest, er is genoeg te zien, dacht ik zo.

Later, als ik meer tijd heb, komt er wellicht nog eentje met betere kwaliteit, en mischien (nog) meer aktie, maar dan moeten de wegen wel nat zijn !

Ik zou zeggen ENJOY !

http://www.bremo.nl

Meteen op deze pagina op de foto van de sulky klikken, en de film is naar je onderweg.

Have fun, en graag reacties van u allen !!

Just.an.Illusionzondag 1 februari 2004 @ 20:23
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:17 schreef AsconaB-16V het volgende:
Ok Mensen !

Vandaag gefilmd, en ge-edit.


* Download...
masuyozondag 1 februari 2004 @ 20:29
ÜBERCOOL
Just.an.Illusionzondag 1 februari 2004 @ 20:34
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:23 schreef Just.an.Illusion het volgende:

[..]

* Download...


Geweldig!!!

Volgende keer wel meer actie hoor....

Spyderzondag 1 februari 2004 @ 20:34
Jammer dat je net te laat bent voor de Oscar nominaties
ACT-Fzondag 1 februari 2004 @ 21:24
Schitterend! Je zou echt een verkeerslicht sprint moeten filmen, dan lig ik helemaal dubbel

Maar jij bent dus handig met autotechniek hè. Zou je van een Trabant een monstertruck kunnen bouwen?

yupzondag 1 februari 2004 @ 21:56
Dat ding is wel verdomde snel zeg

Ken ie geen burnouts? Moe je het lere man!

Youpzondag 1 februari 2004 @ 22:21
quote:
Op zondag 1 februari 2004 21:24 schreef ACT-F het volgende:
Schitterend! Je zou echt een verkeerslicht sprint moeten filmen, dan lig ik helemaal dubbel

Maar jij bent dus handig met autotechniek hè. Zou je van een Trabant een monstertruck kunnen bouwen?

[afbeelding]


trabant helemaal strippen... onderstel van een of ander groot voertuig vinden met motor, grotere wielen er op, trabant op onderstel lassen en klaar
Youpzondag 1 februari 2004 @ 22:21
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:17 schreef AsconaB-16V het volgende:
Ok Mensen !

Vandaag gefilmd, en ge-edit.

Dit alles voor jullie.

Is allemaal snel gedaan, maar het resultaat mag er toch wezen.
De film is niet in super kwaliteit, maar nu is mijn webspace echt vol !
Let dus aub niet op de kwaliteit.
Let maar gewoon op de rest, er is genoeg te zien, dacht ik zo.

Later, als ik meer tijd heb, komt er wellicht nog eentje met betere kwaliteit, en mischien (nog) meer aktie, maar dan moeten de wegen wel nat zijn !

Ik zou zeggen ENJOY !

http://www.bremo.nl

Meteen op deze pagina op de foto van de sulky klikken, en de film is naar je onderweg.

Have fun, en graag reacties van u allen !!


kick ass.... daar zou ik wel eens in wille rijden
WaSTeiLzondag 1 februari 2004 @ 22:30
Jesus wat een ding zeg.. Ik had veel verwacht van het verloop van het project, maar dit? nee absoluut niet... Super geslaagd!!!
japiejozondag 1 februari 2004 @ 22:46
damn, heel vet!
Blackheartzondag 1 februari 2004 @ 23:10

Ere wie ere toekomt.
Ik heb al gekke dingen gedaan in mijn leven, maar hier word ik totaal overtroffen.

t0nmaandag 2 februari 2004 @ 00:25
omfg kickeh!!


nice work man... écht netjes gedaan...

hehee
Ik zou 'r wel raad mee weten

GenesiZmaandag 2 februari 2004 @ 00:29
Nu nog een filmpje met de voorbanden van de grond .

Wel heel erg vet man, heel erg strak

HPI-Racermaandag 2 februari 2004 @ 00:37
Super
Roadstermaandag 2 februari 2004 @ 00:48
Te gek man!!!

Ding trekt echt super! Nu nog een beetje aan de drift..

AsconaB-16Vmaandag 2 februari 2004 @ 08:03
quote:
Op maandag 2 februari 2004 00:48 schreef Roadster het volgende:
Te gek man!!!

Ding trekt echt super! Nu nog een beetje aan de drift..


sorry, maar het driften is niet mogelijk, omdat hij als je stuurt, en dan gas geeft, de voorwielen optilt, en rechtdoor gaat.

Op de film zie je niet zo dat hij de voorwielen optilt, maar hij stuurt dan echt niet meer.

We moeten dus wat meer gewicht voorin gooien, en hopen dat ier dan wel stuurt bij volgas optrekken.

Tis echt moeilijk, maarja, het komt nog wel.

Thanx voor alle reacties iig........

majestik1maandag 2 februari 2004 @ 08:22
Haha geweldig

Ga zo door

_dazzlingmaandag 2 februari 2004 @ 09:05
haha, vetjes!

enig idee wat zijn 0-100 tijd is?
verder vell plezier gewenst ennu handle with care

AsconaB-16Vmaandag 2 februari 2004 @ 14:00
quote:
Op maandag 2 februari 2004 09:05 schreef _dazzling het volgende:
haha, vetjes!

enig idee wat zijn 0-100 tijd is?
verder vell plezier gewenst ennu handle with care


Sorry, maar om dat te meten, is een beetje moeilijk, aangezien de kilometer-teller maar tot 80 km/h ging, en dus na 500 meter al kapot was.
dus moeten we maar gissen naar die snelheid. ... hard genoeg iig
yupmaandag 2 februari 2004 @ 14:17
quote:
Op maandag 2 februari 2004 14:00 schreef AsconaB-16V het volgende:

[..]

Sorry, maar om dat te meten, is een beetje moeilijk, aangezien de kilometer-teller maar tot 80 km/h ging, en dus na 500 meter al kapot was.
dus moeten we maar gissen naar die snelheid. ... hard genoeg iig


Hmm, zelf een snelheids meter erop gooien? Want dat is een must vind ik.

En dat ding is fokking bruut, maar ik wil burnouts zien

zinloosmaandag 2 februari 2004 @ 14:17
Misschien een idee om er een nieuwe km teller in de bouwen dan? Ben wel benieuwd hoe hard ie loopt op vol gas.

* zinloos biedt zich aan als testcoureur

AsconaB-16Vmaandag 2 februari 2004 @ 14:25
quote:
Op maandag 2 februari 2004 14:17 schreef zinloos het volgende:
Misschien een idee om er een nieuwe km teller in de bouwen dan? Ben wel benieuwd hoe hard ie loopt op vol gas.

* zinloos biedt zich aan als testcoureur


Zinloos weet niet wat ie zegt.......
Volgas weten we niet, en komen we ook niet te weten waarschijnlijk.
Is echt niet te doen momenteel.
Mischien als we er wat beter aan gewend zijn geraakt...
AsconaB-16Vmaandag 2 februari 2004 @ 14:28
Nog even ter info erbij :

In het filmpje, het stukje voordat ik het motorblok ga filmen tijdens het rijden,

Dat stukje, dat is bijna vol gas in de 4, dan is er nog 1 versnelling over !!

En dat is veel qua snelheid.....................................

slashmemaandag 2 februari 2004 @ 14:29
quote:
Op maandag 2 februari 2004 14:28 schreef AsconaB-16V het volgende:
Nog even ter info erbij :

In het filmpje, het stukje voordat ik het motorblok ga filmen tijdens het rijden,

Dat stukje, dat is bijna vol gas in de 4, dan is er nog 1 versnelling over !!

En dat is veel qua snelheid.....................................


En je rijdt gewoon op de openbare weg?
Wel erg knap gedaan hoor
zinloosmaandag 2 februari 2004 @ 14:29
quote:
Op maandag 2 februari 2004 14:25 schreef AsconaB-16V het volgende:

[..]

Zinloos weet niet wat ie zegt.......
Volgas weten we niet, en komen we ook niet te weten waarschijnlijk.
Is echt niet te doen momenteel.
Mischien als we er wat beter aan gewend zijn geraakt...


Ik weet wel wat ik zeg hoor Speed = life

Het risico maakt het juist leuk.

..edit..
Heb ook 150 gereden in een cuore, dan moet dit ook lukken

flappiewappiemaandag 2 februari 2004 @ 14:56
lijpppppppppp

als dat ding schakkeld gaat ie bijna over de kop

maybe vering ff afstellen ozo?

TazDevlmaandag 2 februari 2004 @ 15:15
Ziek man... al een beetje rare reacties gehad van omstanders?
slashmemaandag 2 februari 2004 @ 15:39
quote:
Op maandag 2 februari 2004 14:56 schreef flappiewappie het volgende:
lijpppppppppp

als dat ding schakkeld gaat ie bijna over de kop

maybe vering ff afstellen ozo?


zit er vering op dan?
yupmaandag 2 februari 2004 @ 15:44
Wat mij eng lijkt is dat je met full-speed op iemand/iets anders klapt, dat ding is volgens mij niet gemaakt voor 100+

Maar dat maakt het niet minder vet om

jp84maandag 2 februari 2004 @ 15:47
vet!
_BluB_maandag 2 februari 2004 @ 16:02
zeer vet en beter dan verwacht
respect
Youpmaandag 2 februari 2004 @ 17:10
quote:
Op maandag 2 februari 2004 15:39 schreef slashme het volgende:

[..]

zit er vering op dan?


jah dat is het probleem...
LSDmaandag 2 februari 2004 @ 18:07
vooral die hele miniscule kleine bandjes eronder lijken me eng als je dr daar een keer eentje van kaduuk rijdt gaat ie denk ik wel driften en pirouettes maken.

en past er niet nog ergens NOS ofzo?

Youpmaandag 2 februari 2004 @ 18:32
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:07 schreef LSD het volgende:
vooral die hele miniscule kleine bandjes eronder lijken me eng als je dr daar een keer eentje van kaduuk rijdt gaat ie denk ik wel driften en pirouettes maken.

en past er niet nog ergens NOS ofzo?


waarom nog harder? t is al 65pk bij <300 kilo....
B_BOYmaandag 2 februari 2004 @ 18:38
ja das nu leuk wat heb dit project je nu gekost?
Youpmaandag 2 februari 2004 @ 18:41
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:38 schreef B_BOY het volgende:
ja das nu leuk wat heb dit project je nu gekost?
+- 50 euro voor de sulky en nog wat voor t motorblok

mn maat had m voor 50 euro

AsconaB-16Vmaandag 2 februari 2004 @ 18:42
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:10 schreef Youp het volgende:

[..]

jah dat is het probleem...


Er zitten inderdaad rondom, schokbrekers met vering onder.
Het standaard onderstel is wel vervangen ooit volgens mij, nu zitten er van die verstelbare veren onder met schokbrekers.
Vann die die ook op die Honda Mt's zaten. Kon je aan zo'n ring met verschillende hoogtes draaien, en op dei manier verstellen.

Deze hebben we achter op het strakst staan, en zelf nog een extra ring erbij. Achter veert hij dan ook helemaal niet.

Het springen dat jullie op de film zien is echt het optillen van het hele gekke ding. Als je er alleen in rijd (op de film niet 1 x gebeurt helaas)
dan steigert hij nog verder, maar dat is niet zo grappig, want dan lijkt hij onstabiel. Verder is het gewoon UBER COOL om erin te rijden.

We stonden langs de kant van de weg toen 2 mensen met een hond aan kwamen lopen.
Heel vriendelijk zeiden ze "hoi". Wij ook dus.

Toen we ze effe later in de 3 volgas voorbij "vlogen" viel hun kin op hun schoenen, en keken ze meteen boos.

Ook reden we volgas met optrekken langs een vent die net uit zijn busje stapte.

Een kennis die alles zag, vertelde dat die vent meteen begon te schateren, en niet meer bij kwam. Tegen zijn vrouw die achter het busje stond, en het dus niet gezien had, riep hij : "ZAG JE DAT, ZAG JE DAT,WHAHAHAHAHA "

dat is best humor, en kunnen wij ook smakelijk om lachen !!

Youpmaandag 2 februari 2004 @ 18:44
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:42 schreef AsconaB-16V het volgende:

[..]

Er zitten inderdaad rondom, schokbrekers met vering onder.
Het standaard onderstel is wel vervangen ooit volgens mij, nu zitten er van die verstelbare veren onder met schokbrekers.
Vann die die ook op die Honda Mt's zaten. Kon je aan zo'n ring met verschillende hoogtes draaien, en op dei manier verstellen.

Deze hebben we achter op het strakst staan, en zelf nog een extra ring erbij. Achter veert hij dan ook helemaal niet.

Het springen dat jullie op de film zien is echt het optillen van het hele gekke ding. Als je er alleen in rijd (op de film niet 1 x gebeurt helaas)
dan steigert hij nog verder, maar dat is niet zo grappig, want dan lijkt hij onstabiel. Verder is het gewoon UBER COOL om erin te rijden.

We stonden langs de kant van de weg toen 2 mensen met een hond aan kwamen lopen.
Heel vriendelijk zeiden ze "hoi". Wij ook dus.

Toen we ze effe later in de 3 volgas voorbij "vlogen" viel hun kin op hun schoenen, en keken ze meteen boos.

Ook reden we volgas met optrekken langs een vent die net uit zijn busje stapte.

Een kennis die alles zag, vertelde dat die vent meteen begon te schateren, en niet meer bij kwam. Tegen zijn vrouw die achter het busje stond, en het dus niet gezien had, riep hij : "ZAG JE DAT, ZAG JE DAT,WHAHAHAHAHA "

dat is best humor, en kunnen wij ook smakelijk om lachen !!


zoiets zit ook onder de sulky van mn maat... zal toch wel standaard zijn btw als je er nog een wilt hij doet m van de hand... voor weinig
AsconaB-16Vmaandag 2 februari 2004 @ 18:48
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:41 schreef Youp het volgende:

[..]

+- 50 euro voor de sulky en nog wat voor t motorblok

mn maat had m voor 50 euro


Helaas, de sulky was een stuk duurder. over de 300 eurootjes.
Echter doordat we een gedeelte van de overgebleven onderdelen konden verkopen, heeft hij zichzelf al redelijk terugbetaald.

Verder nog

-kartachteras
-remschijf met bevestigingsklos voor kartas.
-2 wieladapters voor de kartas
-2 metalen platen voor de wieltjes op te kunnen bevestigen (21 cm doorsnee 2 cm dik) kostte alleen al 50 euro zonder draaien
-3 lagers met ophanging voor de kartas
-tandwielen + ketting van Yamaha R1 (welliswaar sloop maar toch)
-schade motor honda NTV 650 cc
-voortandiel draaien + lassen
-teflon spanrol draaien laten voor ketting spanner
-veel kleinmateriaal.

Prijzen ga ik niet noemen, maar diegene die ooit iets zelf heeft gemaakt / ontworpen, die weet wat het allemaal kost achteraf.

Het is het wel allemaal meer dan waard

AsconaB-16Vmaandag 2 februari 2004 @ 18:50
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:44 schreef Youp het volgende:

[..]

zoiets zit ook onder de sulky van mn maat... zal toch wel standaard zijn btw als je er nog een wilt hij doet m van de hand... voor weinig


IS VERRKOCHT

MAIL ME !!!!!!!!!!!!!

AsconaB-16Vmaandag 2 februari 2004 @ 18:53
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:44 schreef Youp het volgende:

[..]

zoiets zit ook onder de sulky van mn maat... zal toch wel standaard zijn btw als je er nog een wilt hij doet m van de hand... voor weinig


BTW zeg anders effe tegen hem dat ie mail heeft !
Roadstermaandag 2 februari 2004 @ 19:01
Echt een gaaf ding...

Maar kijk wel uit met de drukte.. express hard langs mensen rijden die uit willen stappen is NIET cool...

Viper_74maandag 2 februari 2004 @ 19:08
Stunts performed on a closed road.

Yeah sure

slashmemaandag 2 februari 2004 @ 19:13
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:48 schreef AsconaB-16V het volgende:

[..]

Helaas, de sulky was een stuk duurder. over de 300 eurootjes.
Echter doordat we een gedeelte van de overgebleven onderdelen konden verkopen, heeft hij zichzelf al redelijk terugbetaald.

Verder nog

-kartachteras
-remschijf met bevestigingsklos voor kartas.
-2 wieladapters voor de kartas
-2 metalen platen voor de wieltjes op te kunnen bevestigen (21 cm doorsnee 2 cm dik) kostte alleen al 50 euro zonder draaien
-3 lagers met ophanging voor de kartas
-tandwielen + ketting van Yamaha R1 (welliswaar sloop maar toch)
-schade motor honda NTV 650 cc
-voortandiel draaien + lassen
-teflon spanrol draaien laten voor ketting spanner
-veel kleinmateriaal.

Prijzen ga ik niet noemen, maar diegene die ooit iets zelf heeft gemaakt / ontworpen, die weet wat het allemaal kost achteraf.

Het is het wel allemaal meer dan waard


niet te vergeten alle manuren.
AsconaB-16Vmaandag 2 februari 2004 @ 19:14
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:01 schreef Roadster het volgende:
Echt een gaaf ding...

Maar kijk wel uit met de drukte.. express hard langs mensen rijden die uit willen stappen is NIET cool...


Als het verhaal daarop lijkt, dan heb je het mis.

We zijn geen kinderen meer.................(ja, een beetje dan)

Maar express gebeurt er niks, we proberen eerder zo onopvallend mogelijk te rijden.
Maar voor het film materiaal te krijgen, gingen we eigenlijk al iets te ver op die drukke weg. (te vaak op en neer op 1 plek)

van nu af aan, gaat het weer rustiger zijn in de omgeving !!

AsconaB-16Vmaandag 2 februari 2004 @ 19:16
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:13 schreef slashme het volgende:

[..]

niet te vergeten alle manuren.


idd, manuren zijn niet te betalen.
als je zoiets niet zelf kunt maken, kan je het ook nooit laten doen, want is het te duur
slashmemaandag 2 februari 2004 @ 19:17
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:16 schreef AsconaB-16V het volgende:

[..]

idd, manuren zijn niet te betalen.
als je zoiets niet zelf kunt maken, kan je het ook nooit laten doen, want is het te duur


niet alleen te duur, iedereen verklaart je ook voor gek.
Maar echt zeer netjes gedaan, mijn complimenten.
B_BOYmaandag 2 februari 2004 @ 19:17
ik wil ook zo'n karretje.
AsconaB-16Vmaandag 2 februari 2004 @ 19:24
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:17 schreef B_BOY het volgende:
ik wil ook zo'n karretje.
als je geduld hebt , kan je deze mischien ooit kopen, als we er geen zin meer in hebben

Wel veeeeeeeeeeeeeeeeeeel geduld ...........

Sjoewemaandag 2 februari 2004 @ 20:01
En nu nog sprintjes gaan trekken met dit ding

Naast een opa'tje gaan staan, vroem vroem
Of naast een sjonnie in een Golf

AsconaB-16Vmaandag 2 februari 2004 @ 22:28
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:01 schreef Sjoewe het volgende:
En nu nog sprintjes gaan trekken met dit ding

Naast een opa'tje gaan staan, vroem vroem
Of naast een sjonnie in een Golf


Mensen ik MOET zeggen dat ik jullie reacties en views allemaal SUPER vind !!! Echt te gek !

Thanx !!!

yupmaandag 2 februari 2004 @ 22:37
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:28 schreef AsconaB-16V het volgende:

[..]

Mensen ik MOET zeggen dat ik jullie reacties en views allemaal SUPER vind !!! Echt te gek !

Thanx !!!


NP

Maar een vraagje, denk je dat je met deze kar een GTi d'ruit zou kunnen trekken?

Cowdinsdag 3 februari 2004 @ 00:00

Ik doe ook gekke dingen maar dit moet ik ook eens gaan doen!

Respect!!! Ga zo door.

B.T.W. ga je nog meer filmen???

AsconaB-16Vdinsdag 3 februari 2004 @ 12:26
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 00:00 schreef Cow het volgende:

Ik doe ook gekke dingen maar dit moet ik ook eens gaan doen!

Respect!!! Ga zo door.

B.T.W. ga je nog meer filmen???


Zeker gaan we nog meer filmen, en betere kwaliteit, en meer actie.

Maar ik weet nog niet wanneer, kan wel effe gaan duren.

Hou mijn site maar in de gaten, daar komen alle filmpjes vanzelf langs.
De Site wordt binnenkort helemaal vernieuwd, ben ik mee bezig, en dan is er ook beter naar te kijken dan nu

EN trouwens, een gti-tje is denk ik geen enkel probleem tot de 130.

Binnekort ga ik eens testen met mijn impreza, mischien zet ik het wel op tape.

Roadsterdinsdag 3 februari 2004 @ 13:33
Sprintje tegen mijn dieseltank? 1390kg/100pk... kijken hoe erg ie moet afleggen...
1299donderdag 5 februari 2004 @ 16:51
Het leukste lijkt me om gewoon 45 te gaan rijden en als er dan zo'n stoere man op de scooter je in komt halen er ineens volgas vandoor gaan
killerbdonderdag 5 februari 2004 @ 17:25
Ik had het hele topic nog niet gezien, maar nu net doorgelezen.
Dat filmpje is echt machtig
Jatochdonderdag 5 februari 2004 @ 18:00
Haha super bakkie! vet gedaan, wil meer filmpies
Youpdonderdag 5 februari 2004 @ 20:57
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:37 schreef yup het volgende:

[..]

NP

Maar een vraagje, denk je dat je met deze kar een GTi d'ruit zou kunnen trekken?


ja...

<300kilo en 65pk... reken reken een golf 2 gti weegt 900kilo en heeft +-125pk ofzo... 300 keer 3 is ook 900.... 65 keer 3 is 195.... ja dus en de vertanding is ook nog eens aan te passen zodat ie nog sneller trekt...

beetje kromme berekeningen enzo maar goed

RRRobertvrijdag 6 februari 2004 @ 08:59
Ik had 't filmpje ff gedownload en bij ons op 't lokale intranet gezet onder het kopje "Waaijenberg Racing" (Waaijenberg is importeur van brommobielen en tevens onze buurman, hier op 't werk). Grote hit!

BTW, leuke site ook, met al die "liefhebbers-auto's"

Succes met de fine-tuning

Spooky4uvrijdag 6 februari 2004 @ 11:54
Wauw, dit is gewoon te gek!
Wanneer begin je aan een nieuwe project?
puch1979zaterdag 7 februari 2004 @ 02:17
Zet er nog effe meer filmpies op
AsconaB-16Vzaterdag 7 februari 2004 @ 17:43
vriendelijke vrienden, er zijn op dit moment niet meer filmpjes.

Er is weinig tijd, dus het gaat nog even duren voor er nieuw materiaal is.

we hebben wel al diverse ideeen om te gaan filmen.

word wel weer erg grappig !!!!

Hagediswoensdag 11 februari 2004 @ 17:24
Ik krijg ernstige neigingen om nu ook een brommobiel te gaan kopen.

En dan het blok waar normaal gesproken de passagierstoel zit, om en betere gewichtsverdeling te krijgen.

Damn, wat gaaf!

BazzoSvrijdag 27 februari 2004 @ 10:04
Ik volg dit topic al een tijdje, maar heb me hier op Fok! pas aangemeld, en ik vind het echt een super ding! snel man

Heb je de Sulky trouwens in Lichtenvoorde gekocht? Zoja, dan ken ik de vorige eigenaar
menmulvrijdag 27 februari 2004 @ 12:28
Wij willen filmpjes wij willen filmpjes!!!!
BazzoSvrijdag 27 februari 2004 @ 14:16
jajaja en snel ook
AsconaB-16Vzondag 29 februari 2004 @ 13:10
Sorry mensen nog geen nieuwe filmpjes, maar ze komen er wel, dat beloof ik.
Ben even bezig met de geheelk vernieuwde site, das veel werk.

Als die online komt, dan komen er veel updates en nieuwe filmpjes mee !!!
Het duurt wellicht nog een tijdje, maar dan is het ook AF !!!

Marnickvrijdag 12 maart 2004 @ 15:37
Erg gaaf project! Waarom hebben jullie gekozen voor een motor van een tweewieler? Ik wil mijn Arola gaan ombouwen met een andere motor, ik heb alleen geen idee wat voor iets ik zou moeten kiezen. Hoe hoeft maar 60/70 km/h te gaan. Maar harder is altijd leuk natuurlijk. Ik begin eerst met het verstevigen van het frame, nog tips daarvoor? Alvast bedankt.
Speed_microvettdinsdag 20 april 2004 @ 14:22
Hey
bruut karretje

Ik heb zelf een mircvett lisa 1000 en wil er een nissan micra blok in gaan leggen alle onderdelen heb ik al behalve de tijd maar net zoals jullie zal ik er veel foto's van maken en deze ook op internet zetten

het blok wat ik dan heb is een 1liter nissan blok met ong 53pk aangezien mijn blok zwaarder zal zijn maar mijn carosserie wat lichter omdat mijn body van polyester is zal het gewicht ook wel een eind hetzelfde uitkomen en ook wel vooruit willen gaan ik wil wel gebruik gaan maken van een sper maar ben het allemaal nog een beetje aan het uitzoeken als alles zo ver is laat ik meer van me horen

GR Speed microvett
qu63dinsdag 20 april 2004 @ 17:17
super gaaf ding!!
Marnickdinsdag 20 april 2004 @ 21:34
Dit topic heeft ineens weer een schop omhoog gekregen... Ik ben nog steeds op zoek naar een goed blok. Maar ik hoef maar een 125/250 cc blok te hebben.
OrganicIrondinsdag 20 april 2004 @ 23:02
hahaha net het filmpje gezien, echt te bruut gewoon!!
respekt guys!!
Boekelwoensdag 21 april 2004 @ 03:05
Ik weet niet of TS nog rondkijkt hier, maar ik hoop dat hij ondertussen een bescherming voor of rond zijn ketting heeft zitten...als je rechts zit en de ketting breekt wil je 'm niet in je nek hebben....
Blackheartwoensdag 21 april 2004 @ 14:54
Ik heb nog een Suzuki RM 250 blok zonder versnellingen liggen.
AsconaB-16Vzondag 2 januari 2005 @ 13:42
Hallo mensen. (ter info: topic al bijna jaar oud)

Via deze weg wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties.

MAAR er is nieuws.
Velen riepen toendertijd : Zo wil ik er ook wel een hebben !!!!
Nou, dat kan.
DE Bremo Racing Sulky is TE KOOP.
Wij hebben de ruimte nodig voor een nieuw projekt, en dus moet de garage leeg.
Heb je interesse, dan kan je gerust mee bieden.

http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=diversen&u=rolstoelen&ID=19354

veel succes

Ps. sorry dat ik dit plaats in dit topic, maar hier weet iedereen waar ik over praat.
als het niet is toegestaan, dan merk ik het wel