Nu effe de vooruitgang.
Een tijdje geleden hebben we inderdaad een Sulky Bretta (of hoe het heet) gekocht. Dit is opzich best een leuk karretje, en hij was goedkoop
We hebben nu inmiddels het hele subframe verstevigd, en er een achteras van een kart onder gezet.
Hierop zit een geventileerde remschijf gemonteerd, met een klauw met 2 zuigers
Voor remt hij ook op elk wiel !
Het motorblok hebben we ook al geplaatst.
Dit is "slechts" een Honda V-twin 650cc met 65 Pk.
Maar voor te testen is dit ruim voldoende, zeker als je bedenkt dat het hele karretje met blok maximaal 300 kilo weegt.
De hele auto wordt nog verstevigd, daar zijn we nu mee bezig.
Tevens word momenteel het schakelmechanisme gemaakt, en de elektra en gas, koppeling e.d. aangesloten.
Foto's zijn onderweg, maar komen binnen een paar dagen online.
Daarna is het natuurlijk tijd voor de filmpjes
Dat blok gaat prima op zo'n karretje man, het is alleen niet zo hoogtoerig.
Als je webspace nodig hebt voor foto's zeg je het maar.
Maar Webspace is niet zo'n probleem, maar heb ff de camera niet bij de hand waar de foto's op staan, ligt nog in de garage bij mijn "bouwpartner".
Komt goed
quote:Oke dan, ophalen die camera
Op maandag 5 januari 2004 13:39 schreef AsconaB-16V het volgende:
Thanx,Maar Webspace is niet zo'n probleem, maar heb ff de camera niet bij de hand waar de foto's op staan, ligt nog in de garage bij mijn "bouwpartner".
Komt goed
Ben erg benieuwd.
We zien wel, ze komen iig voor woensdag zeker online, ik probeer vanavond al.
k moet tegen mn maat maar zeggen dattie zijn sulky bretta ook ombouwt
Ik kan niet goed uploaden naar mijn webspace omdat ik op mijn laptop zit te knoeien, omdat mijn PC defect is.
Daar had ik effe niet aan ged8, maar ik ga nu proberen al de benodigde software op mijn laptop te krijgen, om alsnog te uploaden.
Tot dadelijk
Nu hopen dat alles gelukt :
Dit zijn de foto's, nu gaan we weer snel verder, zodat we filmpjes kunnen maken, binnen een niet al te lange tijd
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:15 schreef AsconaB-16V het volgende:
OkNu hopen dat alles gelukt :
Dit zijn de foto's, nu gaan we weer snel verder, zodat we filmpjes kunnen maken, binnen een niet al te lange tijd
quote:JAAAAAAAAAAAAAAH das precies de zelfde als mn maat heeft
Op dinsdag 6 januari 2004 20:15 schreef AsconaB-16V het volgende:
OkNu hopen dat alles gelukt :
Dit zijn de foto's, nu gaan we weer snel verder, zodat we filmpjes kunnen maken, binnen een niet al te lange tijd
super bruut iig
rij jezelf niet dood he
Het is gewoon grappig om te bouwen, en om te kijken of het werkt, als het af is, wordt er een paar keer mee gereden, en dan staat hij waarschijnlijk ergens in de hoek.
Want tegen die tijd, hebben we vast weer een ander leuk idee, en zijn we daar weer mee bezig.
Want ophouden dat kunnen we toch niet
en de hobby zit em meer in het maken ervan, dan het rijden ermee.
Wellicht kunnen we er altijd nog een bejaarde oma'tje blij mee maken, als we hem niet meer gebruiken
Maar pas op voor de politie die nemen hem zo in beslag als ze je ermee op de openbare weg zien rijden. Zo zijn wij laatst onze zelfbouw kart kwijtgeraakt toen we ermee op de openbare weg rond scheurden
Respect voor de gekken die dit soort dingen doen...
quote:Dat was een geluk bij een ongeluk.
Op dinsdag 6 januari 2004 21:38 schreef Black_avenger het volgende:
Dit is echt super vet!! alleen zie ik nog niet helemaal hoe je dat met je aandrijving wilt gaan doen omdat het blok haaks op de as ligt. Veel suc6
De motor in questie had cardan aandrijving.
Eerst dachten we dat dat negatief was, maar achteraf komt het veel beter uit.
Op de spie-banen van de cardan uitgang komt nu een tandwiel, dat haaks op de krukas staat, en dan komt er een ketting tussen de as en het blok
Nog iets... hij heeft achterwielaandrijving, dus je kunt ermee driften
quote:Hehe, nog niet aan gedacht, dit ding heeft natuurlijk 100% sper, ofwel geen diff, dan gaat ie alleen maar makkelijker haaks vooral op droog
Op woensdag 7 januari 2004 12:05 schreef rollator_GSI het volgende:
zal gevaarlijk worden zonder sperdiff
100% sper,
driften , driften, en nog eens.......
Bij ons in de buurt is in februari altijd een slalom wedstrijd, om pionnen een parkour afleggen met auto's.
Dit wordt een winnaar lijkt me
Opzich moety ik toegeven, dat alles zo'n beetje op zijn plaats valt, qua bouwen.
We hebben weinig tegenslagen, maarja, het hoeft ook niet door de APK
dus dat komt wel goed. We maken hem natuurlijk wel overdreven sterk, zodat hij ook wat kan verdragen.
Zoals je op de onderste foto ziet, zijn er 2 voor-draagarmen van een opel corsa in gelast, om het subframe achter aan het chassis te verstevigen.
Nu moeten we vanuit die ophangpunten nog de carrosserie versterken naar de voorwielen toe, en dan is ie echt keihard, en drift klaar !
Ga je er van die brede laagprofiel banden onder zetten? En wat voor uitlaat komt erop?
Deze is standaard van het hondablokje, en daarmee lopen die hondas het beste.
wel hebben we uiteraard een aantal bochtjes erin moeten lassen
De standaard sulky banden komen er voorlopig op,
en als alles werkt, kopen we een setje platte bandjes met velg van een quad, die zijn optimaal.
Booskijkers op de koplampen en een stoere kentekenplaat.
quote:Goeie tip !
Op woensdag 7 januari 2004 16:28 schreef Youp het volgende:
alleen ff uitkijken.... die van mn maat hebben we door vol aan t stuur te trekken (van links naar rechts naar links etc.) met 25km/h (topsnelheid ongeveer) al op 2 wielen gekregen...
Gaan we daar ff op letten, anders meteen stugger maken, verlagen, of zoiets dergelijks.
Komt goed..
quote:dat zou ik zeker doen.... die dingen hebben een wegligging van niks
Op woensdag 7 januari 2004 16:31 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
Goeie tip !
ThanxGaan we daar ff op letten, anders meteen stugger maken, verlagen, of zoiets dergelijks.
Komt goed..
hint: flink verlagen en misschien flinke spoorverbreders ofzo er onder
quote:Ik dacht even dat je het over de Mercedes A had
Op woensdag 7 januari 2004 16:28 schreef Youp het volgende:
alleen ff uitkijken.... die van mn maat hebben we door vol aan t stuur te trekken (van links naar rechts naar links etc.) met 25km/h (topsnelheid ongeveer) al op 2 wielen gekregen...
succes iig er mee!!
Een Transalpje loopt al snel 175 met dat blok. Handhaaf je de versnellingsbak en tandwielverhouding ook? Als je wat grotere achterwielen monteert kan je het koppel helemaal mooi kwijt. Dan kan je er beter zo'n triangeltje achterop bouwen zoals bij dragsters gebruikelijk is. Wel jammer dat je er geen differentieeltje tussen hebt kunnen knutselen. Nu zal-ie wel erg graag rechtdoor willen terwijl je geen ruimte hebt om zo mooi te driften als met een quad. Ik ben ook benieuwd naar de blik van de eigenaar van elke willekeurige sportauto als-ie helemaal wordt zoekgereden bij het verkeerslicht
quote:Mijn email adres staat op www.bremo.nl onder contact.
Op woensdag 7 januari 2004 20:27 schreef Youp het volgende:
mn maat met de zelfde Sulky heeft een vraag voor je asconab-16v
hij zou graag je Email adres hebben om te kunnen mailen... als je daar mee instemt dan geef ik je zijn adres wel...
quote:Klopt, waar kom jij dan vandaan ?
Op woensdag 7 januari 2004 20:33 schreef Spyder het volgende:
Cool je woont in Montfort! Als ie klaar is kom ik kijken, ik daag je bij deze uit voor een dragrace
quote:he ik woon in roermond
Op woensdag 7 januari 2004 21:07 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
Klopt, waar kom jij dan vandaan ?
[Dit bericht is gewijzigd door Youp op 07-01-2004 21:39]
quote:Sittard dus dat is makkelijk te doen
Op woensdag 7 januari 2004 21:07 schreef AsconaB-16V het volgende:Klopt, waar kom jij dan vandaan ?
quote:Dat kan ik wel, maar dat duurt nog wel een paar daagjes, want ik kan pas op zijn vroegst vrijdag een fototje maken.
Op woensdag 7 januari 2004 20:15 schreef leslievw het volgende:
zou je een foto van de binnen kant (dashboard/schakelpook) kunnen plaatsten? ben erg benieuw naar hoe zo'n karretje er van binnen uitziet
quote:Nou das vrij makkelijk :
Op donderdag 8 januari 2004 14:31 schreef Spyder het volgende:
Hoeveel kg/pk schat je uiteindelijk te halen?
rond de 290 KG schat ik, en 65 pk
290 / 65 = 4.4 kg / pk
oftewel
65 / 290= 0.22 pk / kg
vergelijking met mij impreza
1250 / 250 = 5 kg / pk
oftewel
250 / 1250= 0,2 pk / kg
Daarbij heeft de sulky een sequentele versnellingsbak, en GEEN turbogat !!!!
[Dit bericht is gewijzigd door AsconaB-16V op 08-01-2004 14:44]
quote:Een fors blok dat erin past qua steunen ed vind je ook niet,maar je moet idd wel een blok hebben dat er qua grootte ook in gaat passen, zelfs als je alles moet aanpassen.
Op donderdag 8 januari 2004 22:58 schreef Classic-PC het volgende:
Hee bruut ding man ! Ik heb samen met een vriend ook 1 aangeschaft alleen staat die al 8 maanden weg te roesten in de loods omdat we nog geen blok hebben gevonden dat erin past. We hebben er wel 1 maar o f dat gaat lukken240 V8 van de sloop gehaald voor een 10tje loopt maar daar heb je ook alles mee gezegd en het gaat gewoon nooit passen. Dus nu maat opzoek naar een blok van een motorfiets.
Ik moet zeggen dat het nu vrij goed gaat, maar is er toch nu al weinig ruimte ! Als je een groter motorblok neemt, dan kom je alleen maar meer in de problemen met uitlaat,aandrijving ed.
Ik ben wel benieuwd, waar jullie dan uiteindelijk op uitkomen.
Te gek project! Hulde! Gaan jullie er nog een rolkooitje in bouwen?
Groet
Ian
http://www.warande.uu.nl/~ian/mustang-page/mustang_page.html
quote:hoezo rolkooi... allemaal overbodig gewicht man
Op maandag 12 januari 2004 22:16 schreef IanBoss het volgende:
HeyTe gek project! Hulde! Gaan jullie er nog een rolkooitje in bouwen?
Groet
Ian
http://www.warande.uu.nl/~ian/mustang-page/mustang_page.html
quote:specs.... iemand?
Op maandag 12 januari 2004 23:41 schreef Foo_niks het volgende:
Inspiratie nodig:
Er moet er ook Isette met een Merlin vliegtuigmoter zijn 1800 PK,
maar ja het internet is een beetje groot,kan hem niet vinden.
das echt bruut allemaal.
Thanx, ik krijg steeds meer zin in het rijden als ie daldelijk af is.
Helaas ben ik effe druk met werk geweest, maar eind van deze week gaan we weer verder met bouwen.
We hebben net de tandwielen en de ketting ontvangen, en ook de metalen schijven voor de bevestiging van de velgen zjn vanaf maandag binnen.
EIgenlijk is het alleen nog maar opbouwen, want de carrosserie is verstevigd, en verder zit alles wel op zijn plek.
Binnen twee weken zou die in principe klaar moeten zijn, mits er niet iets tussenkomt zoals werk of iets dergelijks.
Ik zal zsm foto's van de onderdelen en vorderingen plaatsen.
quote:Is al eeder verteld in dit topic
Op woensdag 14 januari 2004 00:03 schreef Foo_niks het volgende:
Blok staat dwars ,aandrijving in lijn.
Hoe heb je dat opgelost?
Maar voor jou ff :
Het blok komt van een motor met cardan aandrijving.
De haakse koppeling op het blok hebben we laten zitten.
De aandrijfas naar achter is verwijderd. p de ze spie-banen komt gewoon een tandwiel, dat dan haaks op de krukas staat.
Vanavond ga ik effe wat foto's maken, want de vorderingen zijn inmiddels heel ver, het subframe is gespoten, en alles ligt kolaar voor assemblage.......
Als je webruimte nodig hebt voor de foto's hoor ik t graag.
Gisteravind nog veel kunnen doen.
Verwachting is dat ie eind deze week toch heel ver is
Dit is het frame, dat we gelast hebben, waarin het motorblok komt te hangen. Je ziet ook de achteras zitten, met daarop het tandwiel.
Ook zie je wederom de extra draagarmen van de corsa goed zitten.
Dit is de koppelingspedaal, die we erbij hebben moeten maken.
Dit was vroeger de achter-rem van de motorfiets. De rem en het gaspedaal hebben we iets meer naar het midden moeten verplaatsen.
Dit is de standaard uitlaat, waar we alleen 2 bochten per buis hebben moeten maken, om zo onder het blok naar achteren te kunnen.
Dit is de velg met daarbij de zelfgemaakte adapter, om ze op de kart-as te kunnen bevestigen. Het zijn gewoon 2 metalen schijven van bijna 2 cm dik, die we op een draaibank passend hebben gemaakt. Zo passen ze in de velg, en op de standaard kart "velg-klots".
Dit is de aandrijving. Beneden op de as hangt het tandwiel al, dat wordt op een origineel deelbaar kart tandwiel bevestigd.
De spie-banen hierboven daar komt het voortandwiel op.
Dit zijn we echter nog aan het maken, omdat de spiebanen niet passen.
We gebruiken niervoor het stukje kruiskoppeling dat standaard op de cardan aandrijving van de motor zat. Op dit stukje kruiskoppeling met spiebanen wordt het tandwiel gelast. Eerst wordt het natuurlijk wel allemaal passend gemaakt met draaibank. De tandwielen en ketting zijn overigens van een R1.
Dit is het omgeboouwde schakelmechanisme.
De buis die je naar voor zit lopen, zit daar gewoon aan de oude handrem, die we nu rechtop hebben geplaatst.
Dit is de carrosserie versteviging die we aangebracht hebben.
Aan elke kant loopt zo'n constructie door de spatbord-kasten naar voor toe. Dan gaat het naar beneden zoals je ziet, en gaat dan verder onder de sulky. Uiteindelijk komen de 2 buizen van elke kant in het midden van de sulky op de centrale chassis-koker die er standaard al onder zat. Dit is vrij sterk denken we.
Dit is hoe de uitlaat eronder zit, netjes tussen de as en het blok door, en net langs het tandwiel.
Dit is uiteindelijk de achterkant, waar zoals je ziet de uitlaat straks net een stukje uit de bumper steekt !
Dit is wel erg grappig, winden we.
Zo nu gaan we weer verder, dat er schot in komt.
Jullie horen weer van me.
quote:Dat komt wel goed.............
Op zaterdag 17 januari 2004 12:13 schreef yup het volgende:
Als dit klaar is moet je het gewoon filmen. RESPECT!
nog maar weinig reacties trouwens....
[Dit bericht is gewijzigd door AsconaB-16V op 18-01-2004 14:49]
quote:Dat klopt ook wel weer, zijn er behoorlijk veel.
Op zondag 18 januari 2004 14:47 schreef CEx het volgende:
Prachtig werk!Niet op de reacties letten
Check de views maar
Ik hoop dat er niet teveel dames of heren tussen zitten, die regelmatig auto's met blauwe zwaailichten besturen........
Inmiddels kan ik melden dat de sulky maandag GELOPEN HEEFT.
Hij loopt perfect !!
We hebben nu net het voortandwiel gekregen, dus dat gaan we nu monteren.
dan nog een beetje afwerken, en testritten maken.
De MOVIES komen eraan !!!!!
*terugvind post
I'm still shaking.....................
Jullie begrijpen het natuurlijk al, het tandwiel en de ketting zitten er dus op !
Alles was zover, voor een proefritje in het donker net.
We hebben alleen nu pas kunnen testen of de ketting precies lang genoeg was, en dat bleek niet het geval.
We moeten dus met een spanrol gaan werken. Alle andere verstelopties zijn onmogelijk.
Deze spanrol moeten we dus nog gaan maken van teflon ofzo.
Echter we wilden toch effe proberen.
HIJ ACCELEREERDE als een GEK !!!
Alleen als je naar de 2 overschakelt, en je geeft weer gas, dan trekt hij de ketting over de tandwielen, en dat is niet prettig.
We moesten dus vrijwel meteen ophouden, om alle materiaal te beschermen.
Ook kan ik nog melden dat de eerste bocht die we maakten meteen al een aso-drift was !! (normaal rijden is onmogelijk)
Volgende week, wordt meteen die spanrol gedraaid, en dan zijn er SUPER movies on the way.
I'll be BACK.............................
quote:Wat bedoel je hiermee??? Ik snap het niet
Op vrijdag 23 januari 2004 21:47 schreef AsconaB-16V het volgende:
Alleen als je naar de 2 overschakelt, en je geeft weer gas, dan trekt hij de ketting over de tandwielen, en dat is niet prettig.
Maar verder RESPECT! En niet vergeten te filmen ajb
quote:Ketting ligt te los op het tandwiel, dan slipt ie er overheen...
Op zondag 25 januari 2004 00:53 schreef yup het volgende:[..]
Wat bedoel je hiermee??? Ik snap het niet
Maar verder RESPECT! En niet vergeten te filmen ajb
quote:Dat kan toch strakker? Of ben ik
Op zondag 25 januari 2004 09:32 schreef jaapgvk het volgende:[..]
Ketting ligt te los op het tandwiel, dan slipt ie er overheen...
quote:Zoals al verteld, slipt idd. als het ware de ketting over de tandwielen.
Op zondag 25 januari 2004 00:53 schreef yup het volgende:[..]
Wat bedoel je hiermee??? Ik snap het niet
Maar verder RESPECT! En niet vergeten te filmen ajb
Ook schreef ik al " Alle andere verstelopties zijn onmogelijk."
Dwz, we hebben de schakels al tussen de ketting uitgehaald, die teveel waren, maar nu moet er iets van een 1/4 tot 1/2 schakel tussenuit en dat kan niet.
Dus moeten we de ketting spannen. DIt kan echter niet, omdat we geen verstelopties hebben aan het motorblok.
Dit konden we ook niet maken, omdat bij het verstellen dan de tandwielen schuin tegenover elkaar zouden komen te zitten.
(het is allemaal niet zo eenvoudig)
Dus daarom komt de laatste optie in aanmerking, en dat is een spanrol op de NIET trekzijde van de ketting.
Inmiddels hebben we dat gemaakt, zondagmiddag.
Het is echter wel nog een metalen spanrol, die moet nog worden vervangen door eentje van teflon.
Deze maakt wat veel alwaai.
Nu we wel volgas kunnen testen, kan ik het volgende melden.
De acceleratie, voor je gevoel, en visueel, als je naast de weg staat, is ongelooflijk.
ZO snel in zo'n "rotautootje" ziet er echt belachelijk uit, t'is niet normaal !!
Als je vol gas geeft, dan wordt ie voor heel "licht" en kan je nagenoeg niet meer sturen. Hij komt niet los van de grond, maar wil wel klimmen.
Zelfs nog als je met 2 personen van +/-80 kilo erin zit !
Bochten kunnen we alleen maar driften, maar dat is wel lollig. we moeten alleen ongelooflijk goed oppassen, en voorzichtig zijn, want anders rijdt hij met ons, en niet andersom !
De film daar wordt aan gewerkt, komt zsm.
even geduld AUB
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:15 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
Zoals al verteld, slipt idd. als het ware de ketting over de tandwielen.
Ook schreef ik al " Alle andere verstelopties zijn onmogelijk."
Dwz, we hebben de schakels al tussen de ketting uitgehaald, die teveel waren, maar nu moet er iets van een 1/4 tot 1/2 schakel tussenuit en dat kan niet.
Dus moeten we de ketting spannen. DIt kan echter niet, omdat we geen verstelopties hebben aan het motorblok.
Dit konden we ook niet maken, omdat bij het verstellen dan de tandwielen schuin tegenover elkaar zouden komen te zitten.
(het is allemaal niet zo eenvoudig)Dus daarom komt de laatste optie in aanmerking, en dat is een spanrol op de NIET trekzijde van de ketting.
Inmiddels hebben we dat gemaakt, zondagmiddag.
Het is echter wel nog een metalen spanrol, die moet nog worden vervangen door eentje van teflon.
Deze maakt wat veel alwaai.Nu we wel volgas kunnen testen, kan ik het volgende melden.
De acceleratie, voor je gevoel, en visueel, als je naast de weg staat, is ongelooflijk.
ZO snel in zo'n "rotautootje" ziet er echt belachelijk uit, t'is niet normaal !!
Als je vol gas geeft, dan wordt ie voor heel "licht" en kan je nagenoeg niet meer sturen. Hij komt niet los van de grond, maar wil wel klimmen.
Zelfs nog als je met 2 personen van +/-80 kilo erin zit !Bochten kunnen we alleen maar driften, maar dat is wel lollig. we moeten alleen ongelooflijk goed oppassen, en voorzichtig zijn, want anders rijdt hij met ons, en niet andersom !
De film daar wordt aan gewerkt, komt zsm.
even geduld AUB
dit is echt een super project!!!
quote:nee... dan gaat ie langzamer
Op dinsdag 27 januari 2004 22:23 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Dus je moet er een voorspoiler op maken....
quote:Ow dan maak je een verstelbare... Een stand voor op ovals en eentje voor op het circuit van Monaco...
Op dinsdag 27 januari 2004 22:35 schreef Youp het volgende:[..]
nee... dan gaat ie langzamer
dat je niet kan sturen boeit niet
quote:en géén als je gaat draggen
Op dinsdag 27 januari 2004 22:40 schreef Just.an.Illusion het volgende:[..]
Ow dan maak je een verstelbare... Een stand voor op ovals en eentje voor op het circuit van Monaco...
Ben benieuwd hoe het eruit ziet.
quote:ben echt super benieuwd
Op woensdag 28 januari 2004 00:52 schreef t0n het volgende:
Kerel waar kom je vandaan dan? Ik heb digicamLijkt me echt een zwaar bruut device
Kabelboom is nu volledig klaar, ook met olielampje, hoofdschakelaar, e.d.
We willen zsm gaan filmen, maar we wachten effe op de nieuwe teflon spanrol.
Deze komt vrij rap hoor, dus geen stress.
De metalen spanrol die we gebruikt hadden voor te testen, werkte goed, maar maakte echt veel lawaai, vandaar dat we zo niet willen rijden.
Please guys, nog even geduld.
Kan je nagaan hoe moeilijk het voor ons is
Gisteren heeft mijn bouw-collega de nieuwe spanrol gemonteerd.
Ook heeft hij de achterschokbrekers harder versteld, de veer kon je strakker zetten met zo'n ringetje, dat met tandjes in hoogte verstelbaar is.
Nu is de sulky veel beter te besturen, en maakt hij ook niet meer die rare bewegingen bij het optrekken en overschakelen.
Als je nu in de 2 abrupt gas geeft, komt hij voor wel los van de grond !
Vanavond nog ga ik beginnen met de sulky te filmen, an als het in het donker niet goed lukt, dan maak ik het zondag wel af.
Na een klein beetje editen, komt ie dan volgende week een keer online.
Beloofd !
quote:sorry, maar nee.
Op vrijdag 30 januari 2004 14:00 schreef Just.an.Illusion het volgende:
Zet het ruwe materiaal vast online!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik zet het pas online als alles compleet is, dan is het ook het mooiste.
Maar dat gaat niet lang meer duren..................
quote:Het is je voor deze keer vergeven...
Op vrijdag 30 januari 2004 17:29 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
sorry, maar nee.
Ik zet het pas online als alles compleet is, dan is het ook het mooiste.
Maar dat gaat niet lang meer duren..................
quote:Topsnelheid is onbekend, berekend zou het ongeveer rond de 140 km/h moeten liggen, maar het kan niet worden getest.
Op vrijdag 30 januari 2004 18:11 schreef Breemz het volgende:
super ditwacht met smart op het eindresultaat.al iets bekend over hoevel km/h dat ding ongeveer loopt? al een vette naam bedacht?
We zeggen telkens als iemand het vraagt : "Als je volgas durft te rijden, mag je hem houden !" (is natuurlijk een geintje, doen we niet)
Maar waarschijnlijk durft niemand volgas te rijden.
We hebben zelf best een groot hard op dat gebied, maar we hebben nog niet naar de vijf durven te schakelen, nadat we volgas in de vier reden. Dus dat zegt wel genoeg......................
De naam is echt super vet : Sulky !
En voor de mensen die over neon, en audio nadenken, verkeerde topic !
Ik maak me meer zorgen om de stoelen, want de rugleuning is al aan het wegsmelten, doordat de uitlaat er 20 cm vandaan zit, en die is rood-gloeiend na 5 minuten rijden.
Morgen is opname dag.
Ik heb het gisteravond geprobeerd, maar het was te donker.
Foto's heb ik helaas nog geen nieuwe, maar dat komt allemaal in de film. En die komt snel..............heel snel.........
quote:neuh zo'n ramp is het niet, trouwens we gaan toch nog een schot tussen het blok en de stoelen plaatsen, ook voor de veiligheid, met eventueel heet water of olie oid.
Op zaterdag 31 januari 2004 19:48 schreef idiotforaliving het volgende:
geweldigsuper, kun je trouwens die uitlaat niet wat afschermen oid?
quote:Duh..
Op zaterdag 31 januari 2004 20:17 schreef Foo_niks het volgende:
Hete olie lijkt me een goed plan ,wat je dan kan lozen op de straat als je achtervolgt wordt door de kit
Ik bedoel meer, dat het scherm bescherming moet bieden, als er een waterslang van het motorblok afspringt, of als de motor kapot loopt, en er komt ergens olie uit vliegen. Zodat we niet verbranden.
Maar ik denk dat dit een geintje was van je.
In dat geval
quote:misschien kun je dezelfde carbon stoeltjes als jacco kopen.
Op zaterdag 31 januari 2004 19:24 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
Ik maak me meer zorgen om de stoelen, want de rugleuning is al aan het wegsmelten, doordat de uitlaat er 20 cm vandaan zit, en die is rood-gloeiend na 5 minuten rijden.
Vandaag gefilmd, en ge-edit.
Dit alles voor jullie.
Is allemaal snel gedaan, maar het resultaat mag er toch wezen.
De film is niet in super kwaliteit, maar nu is mijn webspace echt vol !
Let dus aub niet op de kwaliteit.
Let maar gewoon op de rest, er is genoeg te zien, dacht ik zo.
Later, als ik meer tijd heb, komt er wellicht nog eentje met betere kwaliteit, en mischien (nog) meer aktie, maar dan moeten de wegen wel nat zijn !
Ik zou zeggen ENJOY !
Meteen op deze pagina op de foto van de sulky klikken, en de film is naar je onderweg.
Have fun, en graag reacties van u allen !!
quote:* Download...
Op zondag 1 februari 2004 20:17 schreef AsconaB-16V het volgende:
Ok Mensen !Vandaag gefilmd, en ge-edit.
quote:Geweldig!!!
Op zondag 1 februari 2004 20:23 schreef Just.an.Illusion het volgende:[..]
* Download...
Volgende keer wel meer actie hoor....
quote:trabant helemaal strippen... onderstel van een of ander groot voertuig vinden met motor, grotere wielen er op, trabant op onderstel lassen en klaar
Op zondag 1 februari 2004 21:24 schreef ACT-F het volgende:
Schitterend! Je zou echt een verkeerslicht sprint moeten filmen, dan lig ik helemaal dubbelMaar jij bent dus handig met autotechniek hè. Zou je van een Trabant een monstertruck kunnen bouwen?
quote:kick ass.... daar zou ik wel eens in wille rijden
Op zondag 1 februari 2004 20:17 schreef AsconaB-16V het volgende:
Ok Mensen !Vandaag gefilmd, en ge-edit.
Dit alles voor jullie.
Is allemaal snel gedaan, maar het resultaat mag er toch wezen.
De film is niet in super kwaliteit, maar nu is mijn webspace echt vol !
Let dus aub niet op de kwaliteit.
Let maar gewoon op de rest, er is genoeg te zien, dacht ik zo.Later, als ik meer tijd heb, komt er wellicht nog eentje met betere kwaliteit, en mischien (nog) meer aktie, maar dan moeten de wegen wel nat zijn !
Ik zou zeggen ENJOY !
Meteen op deze pagina op de foto van de sulky klikken, en de film is naar je onderweg.
Have fun, en graag reacties van u allen !!
![]()
![]()
![]()
Ere wie ere toekomt.
Ik heb al gekke dingen gedaan in mijn leven, maar hier word ik totaal overtroffen.
Wel heel erg vet man, heel erg strak
Ding trekt echt super! Nu nog een beetje aan de drift..
quote:sorry, maar het driften is niet mogelijk, omdat hij als je stuurt, en dan gas geeft, de voorwielen optilt, en rechtdoor gaat.
Op maandag 2 februari 2004 00:48 schreef Roadster het volgende:
Te gek man!!!Ding trekt echt super! Nu nog een beetje aan de drift..
Op de film zie je niet zo dat hij de voorwielen optilt, maar hij stuurt dan echt niet meer.
We moeten dus wat meer gewicht voorin gooien, en hopen dat ier dan wel stuurt bij volgas optrekken.
Tis echt moeilijk, maarja, het komt nog wel.
Thanx voor alle reacties iig........
enig idee wat zijn 0-100 tijd is?
verder vell plezier gewenst ennu handle with care
quote:Sorry, maar om dat te meten, is een beetje moeilijk, aangezien de kilometer-teller maar tot 80 km/h ging, en dus na 500 meter al kapot was.
Op maandag 2 februari 2004 09:05 schreef _dazzling het volgende:
haha, vetjes!enig idee wat zijn 0-100 tijd is?
verder vell plezier gewenst ennu handle with care
quote:Hmm, zelf een snelheids meter erop gooien? Want dat is een must vind ik.
Op maandag 2 februari 2004 14:00 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
Sorry, maar om dat te meten, is een beetje moeilijk, aangezien de kilometer-teller maar tot 80 km/h ging, en dus na 500 meter al kapot was.
dus moeten we maar gissen naar die snelheid. ...hard genoeg iig
En dat ding is fokking bruut, maar ik wil burnouts zien
* zinloos biedt zich aan als testcoureur
quote:Zinloos weet niet wat ie zegt.......
Op maandag 2 februari 2004 14:17 schreef zinloos het volgende:
Misschien een idee om er een nieuwe km teller in de bouwen dan?Ben wel benieuwd hoe hard ie loopt op vol gas.
* zinloos biedt zich aan als testcoureur
In het filmpje, het stukje voordat ik het motorblok ga filmen tijdens het rijden,
Dat stukje, dat is bijna vol gas in de 4, dan is er nog 1 versnelling over !!
En dat is veel qua snelheid.....................................
quote:En je rijdt gewoon op de openbare weg?
Op maandag 2 februari 2004 14:28 schreef AsconaB-16V het volgende:
Nog even ter info erbij :In het filmpje, het stukje voordat ik het motorblok ga filmen tijdens het rijden,
Dat stukje, dat is bijna vol gas in de 4, dan is er nog 1 versnelling over !!
En dat is veel qua snelheid.....................................
quote:Ik weet wel wat ik zeg hoor
Op maandag 2 februari 2004 14:25 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
Zinloos weet niet wat ie zegt.......
Volgas weten we niet, en komen we ook niet te weten waarschijnlijk.
Is echt niet te doen momenteel.
Mischien als we er wat beter aan gewend zijn geraakt...
Het risico maakt het juist leuk.
..edit..
Heb ook 150 gereden in een cuore, dan moet dit ook lukken
quote:zit er vering op dan?
Op maandag 2 februari 2004 14:56 schreef flappiewappie het volgende:
lijppppppppppals dat ding schakkeld gaat ie bijna over de kop
maybe vering ff afstellen ozo?
Maar dat maakt het niet minder vet om
quote:jah
Op maandag 2 februari 2004 15:39 schreef slashme het volgende:[..]
zit er vering op dan?
en past er niet nog ergens NOS ofzo?
quote:waarom nog harder? t is al 65pk bij <300 kilo....
Op maandag 2 februari 2004 18:07 schreef LSD het volgende:
vooral die hele miniscule kleine bandjes eronder lijken me engals je dr daar een keer eentje van kaduuk rijdt gaat ie denk ik wel driften en pirouettes maken.
en past er niet nog ergens NOS ofzo?
quote:+- 50 euro voor de sulky en nog wat voor t motorblok
Op maandag 2 februari 2004 18:38 schreef B_BOY het volgende:
ja das nu leuk wat heb dit project je nu gekost?
mn maat had m voor 50 euro
quote:Er zitten inderdaad rondom, schokbrekers met vering onder.
Op maandag 2 februari 2004 17:10 schreef Youp het volgende:[..]
jah
dat is het probleem...
Deze hebben we achter op het strakst staan, en zelf nog een extra ring erbij. Achter veert hij dan ook helemaal niet.
Het springen dat jullie op de film zien is echt het optillen van het hele gekke ding. Als je er alleen in rijd (op de film niet 1 x gebeurt helaas)
dan steigert hij nog verder, maar dat is niet zo grappig, want dan lijkt hij onstabiel. Verder is het gewoon UBER COOL om erin te rijden.
We stonden langs de kant van de weg toen 2 mensen met een hond aan kwamen lopen.
Heel vriendelijk zeiden ze "hoi". Wij ook dus.
Toen we ze effe later in de 3 volgas voorbij "vlogen" viel hun kin op hun schoenen, en keken ze meteen boos.
Ook reden we volgas met optrekken langs een vent die net uit zijn busje stapte.
Een kennis die alles zag, vertelde dat die vent meteen begon te schateren, en niet meer bij kwam. Tegen zijn vrouw die achter het busje stond, en het dus niet gezien had, riep hij : "ZAG JE DAT, ZAG JE DAT,WHAHAHAHAHA "
dat is best humor, en kunnen wij ook smakelijk om lachen !!
quote:zoiets zit ook onder de sulky van mn maat... zal toch wel standaard zijn
Op maandag 2 februari 2004 18:42 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
Er zitten inderdaad rondom, schokbrekers met vering onder.
Het standaard onderstel is wel vervangen ooit volgens mij, nu zitten er van die verstelbare veren onder met schokbrekers.
Vann die die ook op die Honda Mt's zaten. Kon je aan zo'n ring met verschillende hoogtes draaien, en op dei manier verstellen.Deze hebben we achter op het strakst staan, en zelf nog een extra ring erbij. Achter veert hij dan ook helemaal niet.
Het springen dat jullie op de film zien is echt het optillen van het hele gekke ding. Als je er alleen in rijd (op de film niet 1 x gebeurt helaas)
dan steigert hij nog verder, maar dat is niet zo grappig, want dan lijkt hij onstabiel. Verder is het gewoon UBER COOL om erin te rijden.We stonden langs de kant van de weg toen 2 mensen met een hond aan kwamen lopen.
Heel vriendelijk zeiden ze "hoi". Wij ook dus.Toen we ze effe later in de 3 volgas voorbij "vlogen" viel hun kin op hun schoenen, en keken ze meteen boos.
Ook reden we volgas met optrekken langs een vent die net uit zijn busje stapte.
Een kennis die alles zag, vertelde dat die vent meteen begon te schateren, en niet meer bij kwam. Tegen zijn vrouw die achter het busje stond, en het dus niet gezien had, riep hij : "ZAG JE DAT, ZAG JE DAT,WHAHAHAHAHA "
dat is best humor, en kunnen wij ook smakelijk om lachen !!
quote:Helaas, de sulky was een stuk duurder. over de 300 eurootjes.
Op maandag 2 februari 2004 18:41 schreef Youp het volgende:[..]
+- 50 euro voor de sulky en nog wat voor t motorblok
mn maat had m voor 50 euro
Verder nog
-kartachteras
-remschijf met bevestigingsklos voor kartas.
-2 wieladapters voor de kartas
-2 metalen platen voor de wieltjes op te kunnen bevestigen (21 cm doorsnee 2 cm dik) kostte alleen al 50 euro zonder draaien
-3 lagers met ophanging voor de kartas
-tandwielen + ketting van Yamaha R1 (welliswaar sloop maar toch)
-schade motor honda NTV 650 cc
-voortandiel draaien + lassen
-teflon spanrol draaien laten voor ketting spanner
-veel kleinmateriaal.
Prijzen ga ik niet noemen, maar diegene die ooit iets zelf heeft gemaakt / ontworpen, die weet wat het allemaal kost achteraf.
Het is het wel allemaal meer dan waard
quote:IS VERRKOCHT
Op maandag 2 februari 2004 18:44 schreef Youp het volgende:[..]
zoiets zit ook onder de sulky van mn maat... zal toch wel standaard zijn
btw als je er nog een wilt
hij doet m van de hand... voor weinig
MAIL ME !!!!!!!!!!!!!
quote:BTW zeg anders effe tegen hem dat ie mail heeft !
Op maandag 2 februari 2004 18:44 schreef Youp het volgende:[..]
zoiets zit ook onder de sulky van mn maat... zal toch wel standaard zijn
btw als je er nog een wilt
hij doet m van de hand... voor weinig
Maar kijk wel uit met de drukte.. express hard langs mensen rijden die uit willen stappen is NIET cool...
quote:niet te vergeten alle manuren.
Op maandag 2 februari 2004 18:48 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
Helaas, de sulky was een stuk duurder. over de 300 eurootjes.
Echter doordat we een gedeelte van de overgebleven onderdelen konden verkopen, heeft hij zichzelf al redelijk terugbetaald.Verder nog
-kartachteras
-remschijf met bevestigingsklos voor kartas.
-2 wieladapters voor de kartas
-2 metalen platen voor de wieltjes op te kunnen bevestigen (21 cm doorsnee 2 cm dik) kostte alleen al 50 euro zonder draaien
-3 lagers met ophanging voor de kartas
-tandwielen + ketting van Yamaha R1 (welliswaar sloop maar toch)
-schade motor honda NTV 650 cc
-voortandiel draaien + lassen
-teflon spanrol draaien laten voor ketting spanner
-veel kleinmateriaal.Prijzen ga ik niet noemen, maar diegene die ooit iets zelf heeft gemaakt / ontworpen, die weet wat het allemaal kost achteraf.
Het is het wel allemaal meer dan waard
![]()
quote:Als het verhaal daarop lijkt, dan heb je het mis.
Op maandag 2 februari 2004 19:01 schreef Roadster het volgende:
Echt een gaaf ding...Maar kijk wel uit met de drukte.. express hard langs mensen rijden die uit willen stappen is NIET cool...
We zijn geen kinderen meer.................(ja, een beetje dan)
Maar express gebeurt er niks, we proberen eerder zo onopvallend mogelijk te rijden.
Maar voor het film materiaal te krijgen, gingen we eigenlijk al iets te ver op die drukke weg. (te vaak op en neer op 1 plek)
van nu af aan, gaat het weer rustiger zijn in de omgeving !!
quote:idd, manuren zijn niet te betalen.
Op maandag 2 februari 2004 19:13 schreef slashme het volgende:[..]
niet te vergeten alle manuren.
quote:niet alleen te duur, iedereen verklaart je ook voor gek.
Op maandag 2 februari 2004 19:16 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
idd, manuren zijn niet te betalen.
als je zoiets niet zelf kunt maken, kan je het ook nooit laten doen, want is het te duur
quote:als je geduld hebt , kan je deze mischien ooit kopen, als we er geen zin meer in hebben
Op maandag 2 februari 2004 19:17 schreef B_BOY het volgende:
ik wil ook zo'n karretje.
Wel veeeeeeeeeeeeeeeeeeel geduld ...........
Naast een opa'tje gaan staan, vroem vroem
Of naast een sjonnie in een Golf
quote:Mensen ik MOET zeggen dat ik jullie reacties en views allemaal SUPER vind !!! Echt te gek !
Op maandag 2 februari 2004 20:01 schreef Sjoewe het volgende:
En nu nog sprintjes gaan trekken met dit dingNaast een opa'tje gaan staan, vroem vroem
Of naast een sjonnie in een Golf
Thanx !!!
quote:NP
Op maandag 2 februari 2004 22:28 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
Mensen ik MOET zeggen dat ik jullie reacties en views allemaal SUPER vind !!! Echt te gek !
Thanx !!!
Maar een vraagje, denk je dat je met deze kar een GTi d'ruit zou kunnen trekken?
Ik doe ook gekke dingen maar dit moet ik ook eens gaan doen!
Respect!!! Ga zo door.
B.T.W. ga je nog meer filmen???
quote:Zeker gaan we nog meer filmen, en betere kwaliteit, en meer actie.
Op dinsdag 3 februari 2004 00:00 schreef Cow het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik doe ook gekke dingen maar dit moet ik ook eens gaan doen!
Respect!!! Ga zo door.
B.T.W. ga je nog meer filmen???
Maar ik weet nog niet wanneer, kan wel effe gaan duren.
Hou mijn site maar in de gaten, daar komen alle filmpjes vanzelf langs.
De Site wordt binnenkort helemaal vernieuwd, ben ik mee bezig, en dan is er ook beter naar te kijken dan nu
EN trouwens, een gti-tje is denk ik geen enkel probleem tot de 130.
Binnekort ga ik eens testen met mijn impreza, mischien zet ik het wel op tape.
quote:ja...
Op maandag 2 februari 2004 22:37 schreef yup het volgende:[..]
NP
Maar een vraagje, denk je dat je met deze kar een GTi d'ruit zou kunnen trekken?
<300kilo en 65pk... reken reken een golf 2 gti weegt 900kilo en heeft +-125pk ofzo... 300 keer 3 is ook 900.... 65 keer 3 is 195.... ja dus en de vertanding is ook nog eens aan te passen zodat ie nog sneller trekt...
beetje kromme berekeningen enzo maar goed
BTW, leuke site ook, met al die "liefhebbers-auto's"
Succes met de fine-tuning
Er is weinig tijd, dus het gaat nog even duren voor er nieuw materiaal is.
we hebben wel al diverse ideeen om te gaan filmen.
word wel weer erg grappig !!!!
En dan het blok waar normaal gesproken de passagierstoel zit, om en betere gewichtsverdeling te krijgen.
Damn, wat gaaf!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |