Hoe hebben jullie het anticonceptie-probleem direct na de bevalling opgelost?
Ik heb gezocht naar een vergelijkbaar onderwerp, maar kon geen recente vinden. Sorry als die er toch is ...
Nadeel:
je slikt alle dagen, geen stopweek.
hij is gevoelig voor inconsequent gedrag. Je moet hem echt iedere dag slikken en iedere dag rond de zelfde tijd om zijn betrouwbaarheid te waarborgen.
Tot die tijd is volgens mij een condoom het enige alternatief.
oh ja - hoe gebruiken jullie dan dat condoom zonder dat er een onderbreking van de intimiteit ontstaat? Dus zonder dat je het gevoel hebt om helemaal opnieuw te beginnen? (Vraag met name aan Gooddaddy, omdat hij toch hiernaar verwijst)
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:34 schreef Spuuglokje het volgende:
Met condooms is het gewoon een kwestie van veel oefenenKom op, je laat je toch niet zo gemakkelijk uit het veld slaan?
Het regelt ook beslist niet je menstruatie zoals bij de andere pillen, je blijft onregelmatig ongesteld, houd gewoon je eisprong. Als je de pil gewoon niet meer slikt kun je zelfs diezelfde cyclus zwanger worden. De betrouwbaarheid hierin hangt samen met het slikgedrag om dat het de dag van slikken een stof/hormoon afgeeft, wat je "onvruchtbaar" maakt. Niet slikken of te laat slikken maakt je gewoon vruchtbaar dus.
Doordat dit zo'n enorm lichte pil is zijn er ook geen echte bijwerkingen te nomen, zeker niet de bijwerking: dik worden. Of het kanker veroorzaakt, tja ze zijn er nog niet eens overuit of een pil daadwerkelijk kanker veroorzaakt. (aan de andere kant zelfs melk bleek kankerverwerkend te zijn, net als heel veel dagelijkse onmisbare producten)
quote:Ik wil erg geen enorm sexverhaal van maken, maar meestal deed ik (vrouw) het (on)ding om bij de man. En dan niet zo van rechtop zitten, condoom gaan zoeken etc.
Op maandag 5 januari 2004 12:35 schreef Bright het volgende:
Maar mijn vrouw slikte al lang geen pil en ze wil daar ook niet aan beginnen ivm. mogelijke bijwerkingen (dik worden, op latere leeftijd misschien kanker of zo). Ze wil er dus gewoon niet aan beginnen.
De mannenpil is nog wat te vroeg, dus dat valt ook af. Meestal doen we het nu zonder penetratie, is ook lekker, maar toch mis je dan soms een extra intimiteit.oh ja - hoe gebruiken jullie dan dat condoom zonder dat er een onderbreking van de intimiteit ontstaat? Dus zonder dat je het gevoel hebt om helemaal opnieuw te beginnen? (Vraag met name aan Gooddaddy, omdat hij toch hiernaar verwijst)
Oke, man de kop gekmaken (of vrouw de kop gekmaken natuurlijk), en dan met kusjes overal naar beneden, ondertussen voorzichtig verpakking openmaken, condoom erom doen, met kusjes weer naar boven.... en de rest snap je zelf wel.
Hopelijk heb je iets aan m'n verhaal
quote:Het eerste zal wel kloppen: nog 4 maanden onthouding
Op maandag 5 januari 2004 12:51 schreef BladE-l----- het volgende:
5 maand onthouding.
Daarna de pil.
Zit ik hier op m'n werk dit te tikken, hahahaha, gelukkig hebben we TFT schermen waarop je moeilijk kan meelezen....
er zijn natuurlijk ook voordelen aan. je hebt meteen glijmiddel erbij en dat is voor een pas bevallen vrouw met misschien toch wat spanning voor de eerste keren wel prettig. bovendien houd je het neuken gewoon langer vol en ook dat is gunstig in met name die eerste keren na de bevalling. of dat nou na twee weken of twee maanden is, enige spanning is altijd aanwezig bij de jonge moeder.
quote:juist
Op maandag 5 januari 2004 13:11 schreef dolle_hond het volgende:
na elke bevalling gebruiken we condooms totdat we "vinden" dat we weer zwanger mogen worden.
het maakt je weer een beetje een puber in bed, dat wel. en het zorgt er voor dat je toch eerder andere dingen doet, waar je geen condoom bij nodig hebt.
quote:Hmm... alle dingen niets van gemerkt; glijmiddel was niet nodig (gelukkig!) en papalief houdt het echt niet langer vol (helaas!)
er zijn natuurlijk ook voordelen aan. je hebt meteen glijmiddel erbij en dat is voor een pas bevallen vrouw met misschien toch wat spanning voor de eerste keren wel prettig. bovendien houd je het neuken gewoon langer vol en ook dat is gunstig in met name die eerste keren na de bevalling. of dat nou na twee weken of twee maanden is, enige spanning is altijd aanwezig bij de jonge moeder.
quote:Precies! En denk ook eens aan het grote voordeel van condooms: het kwakje kan na de sex heel gemakkelijk weggegooid worden!
Op maandag 5 januari 2004 12:55 schreef Syrena het volgende:
Het helpt ook wel om ze te zien als dingen waar je plezier mee gaat hebben in plaats van rotdingen die maar in de weg zitten etc. etc.
quote:Daar ben ik het wel mee eens
Op maandag 5 januari 2004 13:18 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Precies! En denk ook eens aan het grote voordeel van condooms: het kwakje kan na de sex heel gemakkelijk weggegooid worden!
Tja Bright, ik zou zeggen probeer gewoon handig te worden met de condoom of kijk Melonovy ff lief aan en vraag voor je vrouw een cursus gekwiekst condoom omdoen
quote:Tja, is die cursus ook via mail beschikbaar
Op dinsdag 6 januari 2004 13:05 schreef danosa het volgende:Tja Bright, ik zou zeggen probeer gewoon handig te worden met de condoom of kijk Melonovy ff lief aan en vraag voor je vrouw een cursus gekwiekst condoom omdoen
Ik ben maar weer braafjes met de pil begonnen, condooms zijn niet echt 'my cup of tea'
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 13:08 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Tja, is die cursus ook via mail beschikbaar
??
eindelijk eens een normaal topic over sex, leuk !
Ik heb eerst een tijdje de nuvaring geprobeerd, op zich werkt dat best goed maar ik had wat last van bijwerkingen. Het is hetzelfde principe als de pil, maar met veel minder hormoon, omdat het plaatselijk wordt ingebracht.
Nu heb ik een mirena-spiraaltje (hormoonspiraaltje). Heb het nog niet zo lang, dus moet nog ontdekken wat voor invloed het heeft op mijn cyclus, ik vind het nu wel vervelend dat ik steeds last heb van licht bloedverlies, maar dat gaat meestal nog wel over.
Als je helemaal geen hormonen wil is een koperspiraal een prima alternatief. Ik heb dat voor mijn zwangerschap gehad en ga daar ook weer zeker naar terug als ik last blijf houden van het vloeien met mirena. Een nadeel kan zijn dat de menstruaties wat heviger zijn, maar meestal is dat niet meer zo als je een keer bent bevallen.
Het koperspiraal maakt het slijmvlies taai en ondoordringbaar voor de zaadcellen, en àls er toch een eicel bevrucht raakt (gebeurt niet vaak, maar toch wel eens) zorgt het spiraaltje dat het niet kan innestelen en dus afsterft, het forceert in die gevallen dus een vroege miskraam. Dat laatste is voor sommige mensen wel een groot (etisch) bezwaar. Bij het mirenaspiraaltje heb je die (aborterende) werking weer niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |