abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15978682
Tja, de topictitel zegt het al; we hebben wel alweeer zin in sex en hebben het een paar keer gedaan met condoom, maar die *^&%$-dingen verstoren de boel zo prima, dat we er geen zin meer in hebben.
Mijn vrouw wil niet aan de pil, omdat ze nog BV geeft... Een spiraaltje vindt ze ook niks. We willen later vast nog wel een lieverd erbij, maar laten we eerst maar eens ontzwangeren...

Hoe hebben jullie het anticonceptie-probleem direct na de bevalling opgelost?

Ik heb gezocht naar een vergelijkbaar onderwerp, maar kon geen recente vinden. Sorry als die er toch is ...

pi_15978731
Gewoon met een condoom. Het is even aanpassen, maar net zo lekker
Het is wat.......
pi_15978765
cerazette (mini-pil) beinvloedt de bv niet aangezien zij maar uit 1 hormoon bestaat. Deze is zeer geschikt voor bv-moeders.

Nadeel:
je slikt alle dagen, geen stopweek.
hij is gevoelig voor inconsequent gedrag. Je moet hem echt iedere dag slikken en iedere dag rond de zelfde tijd om zijn betrouwbaarheid te waarborgen.

pi_15978775
condoom.

daarna (1maand) was mijn vriendin al weer aan de pil

♥ K, N, R en F ♥
  maandag 5 januari 2004 @ 12:34:19 #5
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_15978840
Ik wou dat ik het wist, ik denk aan de Mirena (spiraaltje dat hormonen afgeeft) of aan Implanon of iets dergelijks (staafje in arm dat gelijkmatig hormonen afgeeft). De vk raadde mij de Mirena aan. Beide gevallen geven natuurlijk wel hormonen af, maar veel minder en veel plaatselijker, zodat het volgens mij niet zo veel kwaad kan voor de bv.

Tot die tijd is volgens mij een condoom het enige alternatief.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 5 januari 2004 @ 12:34:25 #6
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_15978843
Met condooms is het gewoon een kwestie van veel oefenen Kom op, je laat je toch niet zo gemakkelijk uit het veld slaan?
pi_15978888
Maar mijn vrouw slikte al lang geen pil en ze wil daar ook niet aan beginnen ivm. mogelijke bijwerkingen (dik worden, op latere leeftijd misschien kanker of zo). Ze wil er dus gewoon niet aan beginnen.
De mannenpil is nog wat te vroeg, dus dat valt ook af. Meestal doen we het nu zonder penetratie, is ook lekker, maar toch mis je dan soms een extra intimiteit.

oh ja - hoe gebruiken jullie dan dat condoom zonder dat er een onderbreking van de intimiteit ontstaat? Dus zonder dat je het gevoel hebt om helemaal opnieuw te beginnen? (Vraag met name aan Gooddaddy, omdat hij toch hiernaar verwijst)

pi_15978930
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:34 schreef Spuuglokje het volgende:
Met condooms is het gewoon een kwestie van veel oefenen Kom op, je laat je toch niet zo gemakkelijk uit het veld slaan?
eigenlijk wel
pi_15978941
Zuigelingen en de pil? staat ook het een en ander geloof ik
pi_15979155
niet dat ik je vrouw perse aan de pil wil hebben hoor, maar cerazette is compleet anders dan de andere pillen. Het bevat geen oestrogeen alleen maar progestageen.

Het regelt ook beslist niet je menstruatie zoals bij de andere pillen, je blijft onregelmatig ongesteld, houd gewoon je eisprong. Als je de pil gewoon niet meer slikt kun je zelfs diezelfde cyclus zwanger worden. De betrouwbaarheid hierin hangt samen met het slikgedrag om dat het de dag van slikken een stof/hormoon afgeeft, wat je "onvruchtbaar" maakt. Niet slikken of te laat slikken maakt je gewoon vruchtbaar dus.

Doordat dit zo'n enorm lichte pil is zijn er ook geen echte bijwerkingen te nomen, zeker niet de bijwerking: dik worden. Of het kanker veroorzaakt, tja ze zijn er nog niet eens overuit of een pil daadwerkelijk kanker veroorzaakt. (aan de andere kant zelfs melk bleek kankerverwerkend te zijn, net als heel veel dagelijkse onmisbare producten)

pi_15979289
5 maand onthouding.
Daarna de pil.
pi_15979361
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:35 schreef Bright het volgende:
Maar mijn vrouw slikte al lang geen pil en ze wil daar ook niet aan beginnen ivm. mogelijke bijwerkingen (dik worden, op latere leeftijd misschien kanker of zo). Ze wil er dus gewoon niet aan beginnen.
De mannenpil is nog wat te vroeg, dus dat valt ook af. Meestal doen we het nu zonder penetratie, is ook lekker, maar toch mis je dan soms een extra intimiteit.

oh ja - hoe gebruiken jullie dan dat condoom zonder dat er een onderbreking van de intimiteit ontstaat? Dus zonder dat je het gevoel hebt om helemaal opnieuw te beginnen? (Vraag met name aan Gooddaddy, omdat hij toch hiernaar verwijst)

Ik wil erg geen enorm sexverhaal van maken, maar meestal deed ik (vrouw) het (on)ding om bij de man. En dan niet zo van rechtop zitten, condoom gaan zoeken etc.
Dus: zorgen dat ze binnen handbereik liggen (begint de zin in seks bv op de badkamer, neem ze dan meteen mee richting slaapkamer).

Oke, man de kop gekmaken (of vrouw de kop gekmaken natuurlijk), en dan met kusjes overal naar beneden, ondertussen voorzichtig verpakking openmaken, condoom erom doen, met kusjes weer naar boven.... en de rest snap je zelf wel.

Hopelijk heb je iets aan m'n verhaal

"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_15979413
Knorretje, vergeefse moeite - ze gaat niet aan de pil en daar ben ik het eigenlijk wel mee eens (behalve als ik weer eens zin heb ) Maar het is wel goed om erover te lezen
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:51 schreef BladE-l----- het volgende:
5 maand onthouding.
Daarna de pil.
Het eerste zal wel kloppen: nog 4 maanden onthouding (Maar wel andere dingen soms)
Maar het tweede? nee; daarna volgt misschien wel de reeks pogingen tot het volgende babietje
pi_15979425
Het helpt ook wel om ze te zien als dingen waar je plezier mee gaat hebben in plaats van rotdingen die maar in de weg zitten etc. etc.

Zit ik hier op m'n werk dit te tikken, hahahaha, gelukkig hebben we TFT schermen waarop je moeilijk kan meelezen....

"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 5 januari 2004 @ 12:56:56 #15
8885 moralia
Grip op je zak
pi_15979476
Als je inderdaad een condoom een bezwaar gaat vinden (hoewel het met flink oefenen steeds makkelijker gaat) zit er niks anders op dan de cerazette pil denk ik. En als je bent gestopt met borstvoeding is misschien de NuvaRing een aardig alternatief? Ik wilde ook niet meer aan de pil en ben daarom dat gaan proberen en het bevalt echt geweldig.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  maandag 5 januari 2004 @ 13:11:26 #16
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_15979821
na elke bevalling gebruiken we condooms totdat we "vinden" dat we weer zwanger mogen worden.
het maakt je weer een beetje een puber in bed, dat wel. en het zorgt er voor dat je toch eerder andere dingen doet, waar je geen condoom bij nodig hebt.

er zijn natuurlijk ook voordelen aan. je hebt meteen glijmiddel erbij en dat is voor een pas bevallen vrouw met misschien toch wat spanning voor de eerste keren wel prettig. bovendien houd je het neuken gewoon langer vol en ook dat is gunstig in met name die eerste keren na de bevalling. of dat nou na twee weken of twee maanden is, enige spanning is altijd aanwezig bij de jonge moeder.

pi_15979957
quote:
Op maandag 5 januari 2004 13:11 schreef dolle_hond het volgende:
na elke bevalling gebruiken we condooms totdat we "vinden" dat we weer zwanger mogen worden.
het maakt je weer een beetje een puber in bed, dat wel. en het zorgt er voor dat je toch eerder andere dingen doet, waar je geen condoom bij nodig hebt.
juist
quote:
er zijn natuurlijk ook voordelen aan. je hebt meteen glijmiddel erbij en dat is voor een pas bevallen vrouw met misschien toch wat spanning voor de eerste keren wel prettig. bovendien houd je het neuken gewoon langer vol en ook dat is gunstig in met name die eerste keren na de bevalling. of dat nou na twee weken of twee maanden is, enige spanning is altijd aanwezig bij de jonge moeder.
Hmm... alle dingen niets van gemerkt; glijmiddel was niet nodig (gelukkig!) en papalief houdt het echt niet langer vol (helaas!)
  maandag 5 januari 2004 @ 13:18:11 #18
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_15980010
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:55 schreef Syrena het volgende:
Het helpt ook wel om ze te zien als dingen waar je plezier mee gaat hebben in plaats van rotdingen die maar in de weg zitten etc. etc.
Precies! En denk ook eens aan het grote voordeel van condooms: het kwakje kan na de sex heel gemakkelijk weggegooid worden!
pi_15980133
quote:
Op maandag 5 januari 2004 13:18 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Precies! En denk ook eens aan het grote voordeel van condooms: het kwakje kan na de sex heel gemakkelijk weggegooid worden!

Daar ben ik het wel mee eens
Het Wasje-Plasje kan nu wel worden uitgesteld, is wel zo fijn, dan kun je tenminste ook nog even nagenieten van elkaar...
Ja, er zitten voordelen aan, weet ik, maar die nadelen he ... We zullen moeten proberen om die te veranderen in voordelen.....
pi_15980966
Hier vrijen we ook met condooms, de simpelste en minst ingrijpende middel om niet zwanger te worden. Als we dan ook echt sex hebben, want het is na de bevalling wel stukken minder geworden door mijn gevoelige vulva en voornamelijk de moeheid.
Het om doen hoeft helemaal niet een enorme break in het vrijen te zijn, je kan toch ondertussen een beetje friemelen en kussen enzo.
Of ik doe het omdoen met mijn mond, geleerd van een hoer, maar het lukt wel na wat oefenen ...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16007366
Haha omdoen met je mond, wou dat ik dat kon! Ik kan me de eerste keer na de bevalling met condoom nog herinneren...beide wisten na jaren geeneens meer hoe dat ding snel om te krijgen. Zaten er echt na te kijken: zit 'ie zo goed Sinds kort ben ik trouwens weer aan de pil en het werkt gewoon niet. Ik vergeet hem regelmatig en vorige week dacht ik dat ik er weer een was vergeten, nam er dus twee 's avonds en de volgende dag kwam ik erachter dat ik nu ineens voorliep. Nee, ik wil graag wat anders en zal me toch eens orrienteren op bv Mirena.

Tja Bright, ik zou zeggen probeer gewoon handig te worden met de condoom of kijk Melonovy ff lief aan en vraag voor je vrouw een cursus gekwiekst condoom omdoen

† In Memoriam † dinsdag 6 januari 2004 @ 13:08:33 #22
43556 miss_dynastie
pi_16007439
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 13:05 schreef danosa het volgende:

Tja Bright, ik zou zeggen probeer gewoon handig te worden met de condoom of kijk Melonovy ff lief aan en vraag voor je vrouw een cursus gekwiekst condoom omdoen

Tja, is die cursus ook via mail beschikbaar ??
pi_16007731
De Persona is ook nog een optie als je condooms echt niet ziet vindt zitten
Geen gedoe met hormonen slikken, alleen een paar keer in de maand een stick in je urine houden en kijken of je eisprong al in aantocht is.

Ik ben maar weer braafjes met de pil begonnen, condooms zijn niet echt 'my cup of tea'

pi_16008416
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 13:08 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Tja, is die cursus ook via mail beschikbaar ??

Ik wil ook best iets nieuws leren hoor..

eindelijk eens een normaal topic over sex, leuk !

pi_16010330
Persona is alleen weer niet betrouwbaar als je nog borstvoeding geeft of als je cyclus nog niet regelmatig is na de bevalling/stoppen met borstvoeding.

Ik heb eerst een tijdje de nuvaring geprobeerd, op zich werkt dat best goed maar ik had wat last van bijwerkingen. Het is hetzelfde principe als de pil, maar met veel minder hormoon, omdat het plaatselijk wordt ingebracht.
Nu heb ik een mirena-spiraaltje (hormoonspiraaltje). Heb het nog niet zo lang, dus moet nog ontdekken wat voor invloed het heeft op mijn cyclus, ik vind het nu wel vervelend dat ik steeds last heb van licht bloedverlies, maar dat gaat meestal nog wel over.
Als je helemaal geen hormonen wil is een koperspiraal een prima alternatief. Ik heb dat voor mijn zwangerschap gehad en ga daar ook weer zeker naar terug als ik last blijf houden van het vloeien met mirena. Een nadeel kan zijn dat de menstruaties wat heviger zijn, maar meestal is dat niet meer zo als je een keer bent bevallen.
Het koperspiraal maakt het slijmvlies taai en ondoordringbaar voor de zaadcellen, en àls er toch een eicel bevrucht raakt (gebeurt niet vaak, maar toch wel eens) zorgt het spiraaltje dat het niet kan innestelen en dus afsterft, het forceert in die gevallen dus een vroege miskraam. Dat laatste is voor sommige mensen wel een groot (etisch) bezwaar. Bij het mirenaspiraaltje heb je die (aborterende) werking weer niet.

mooi he, alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')