abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 augustus 2003 @ 22:59:52 #1
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_12367854
Misschien loopt deze topic wel samen met de topic "vrijen na de bevalling" Maar toch wil ik um plaatsen en misschiel is ie ook al eens eerder gevraagt (kon um niet vinden)

Wesley neemt nog steeds de borst.
Nu ik dus de topic las van "vrijen na de bevalling" heb ik eigelijk een vraagje. Er is mij verteld dat ik GEEN pil mocht slikken als ik wesley de borst geef. Maar is dat wel zo en hoe doen jullie het "gewoon de condoom ?"

www.ukkienet.com Mijn zoontje's website.
www.aquadrome.net Mijn aquarium.
Gratis onzichbare webstatistieken fujindesign.com/stats
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 augustus 2003 @ 23:12:17 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_12368243
Voor zover ik weet, kan de pil de hoeveelheid bv doen afnemen. Ik dacht niet dat de pil schadelijk is voor de baby. Informeer eens bij je apotheek, die kunnen voor je nakijken welke pil je het beste zou kunnen slikken in combinatie met bv.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 11 augustus 2003 @ 23:21:30 #3
51330 Sylv3r
Irri^H^H^H^H Lief
pi_12368534
Als je volledige borstvoeding geeft (dus geen flesvoeding en ook geen bijvoeding) dan is de kans op een zwangerschap gedurende de eerste 6 maanden na de bevalling kleiner dan 2%.

Ik heb gehoord dat de pil geen probleem is, wbt schadelijke gevolgen voor de baby. Zoals eerder gezegd is, is het enige nadeel dat de borstvoeding iets kan teruglopen, maar zover ik weet geeft dit weinig problemen als je al weet dat je voldoende voeding aanmaakt.

Tiger Woods; bad place for a picknick
  maandag 11 augustus 2003 @ 23:29:02 #4
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_12368759
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 23:21 schreef Sylv3r het volgende:
Als je volledige borstvoeding geeft (dus geen flesvoeding en ook geen bijvoeding) dan is de kans op een zwangerschap gedurende de eerste 6 maanden na de bevalling kleiner dan 2%.
(..)
Weet je dat zeker? Ik ken iemand die 3 keer zwanger is geworden (niet per ongeluk) terwijl ze borstvoeding gaf, waarvan 1 keer binnen een half jaar (kan natuurlijk net die 2% zijn).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 00:00:27 #5
51330 Sylv3r
Irri^H^H^H^H Lief
pi_12369584
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 23:29 schreef Grijs het volgende:

Weet je dat zeker? Ik ken iemand die 3 keer zwanger is geworden (niet per ongeluk) terwijl ze borstvoeding gaf, waarvan 1 keer binnen een half jaar (kan natuurlijk net die 2% zijn).

Zeker weten doe ik het niet, maar dit is wat ik van een arts heb gehoord.
Je moet dan dus wel volledige borstvoeding geven, dus als je bijvoeding geeft is de kans al groter.

Maar het veiligste lijkt mij dan toch een andere vorm van anticonceptie.

Tiger Woods; bad place for a picknick
pi_12370179
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 22:59 schreef Dwork het volgende:
Er is mij verteld dat ik GEEN pil mocht slikken als ik wesley de borst geef. Maar is dat wel zo en hoe doen jullie het "gewoon de condoom ?"
bij de "gewone" pil zitten er twee hormonen in, ook oestrogeen. Bij cerazette (minipil) niet waardoor dit DE pil is voor borstvoedende vrouwen. (alle dagen slikken, wel heeeeeeel trouw op het uur, geen stopweek) Gewoon via de huisarts of gyn verkrijgbaar.
pi_12370589
In principe heb je geen eisprong als je volledige borstvoeding geeft, maar in de praktijk valt dat nog wel tegen. Mijn dochter is nu 8 weken, ik geef volledige bv en ik ben toch al ongesteld geworden. Dat betekent waarschijnlijk dat ik dus een eisprong heb en dus vruchtbaar ben. Volgens mijn huisarts is bv echt geen goede anti-conceptiemethode.
Ik ben vandaag begonnen met nuvaRing, veel minder hormonen dan de pil. Misschien is dat iets?
mooi he, alles
pi_12374305
Tegen mijn vriendin werd gezegd dat ze de pil kon gaan slikken.
Ook natuurlijk gevraagd hoe het dan zat m.b.t. de borstvoeding.

De baby krijgt een hele kleine hoeveelheid van de stoffen van de pil binnen via de bv, maar dat was echt verwaarloosbaar volgens onze huisarts en dus kon het ook geen kwaad.
Inmiddels is mijn vriendin overgegaan op flesvoeding omdat ze te weinig voeding in haar borsten had zitten.
Nu slikt ze ook weer sinds een paar dagen de pil.
Norah krijgt dus zowiezo niets meer binnen qua stoffen van de pil

♥ K, N, R en F ♥
pi_12375622
Ik durf het toch niet aan, de pil. Ben bang dat de voeding terug gaat lopen en ook het idee dat Bram dan hormonen binnen kan krijgen zit mij niet helemaal lekker. Wij gebruiken dus condooms. Ookal ben ik nog niet ongesteld geweest en mijn gynaecoloog vertelde dat ik tot die tijd beschermt ben tegen zwangerschap. Ik hoor teveel verhalen waarbij men toch zwanger is geworden ondanks de borstvoeding. Zodra ik gestopt ben met de borstvoeding ben ik wel weer van plan aan de pil te gaan.
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 13:10:05 #10
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_12378169
Toch vreemd dat artsen elkaar zo tegenspreken over borstvoeding en anti-conceptie. Mijn verloskundige zei nog nadrukkelijk dat borstvoeding niet beschermde tegen een zwangerschap, maar kennelijk denken gyneacologen en huisartsen daar anders over.
Wat ik helemaal vreemd vind is dat ze zeggen dat je niet vruchtbaar bent, zolang je nog niet ongesteld bent geweest. Eerst springt immers het eitje (en dan ben je dus vruchtbaar) en daarna wordt je pas ongesteld. En aangezien je niet weet wanneer je ongesteld gaat worden (of wanneer het eitje springt) weet je dus gewoon niet of je vruchtbaar bent.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_12378360
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:17 schreef Karin het volgende:
Ik durf het toch niet aan, de pil. Ben bang dat de voeding terug gaat lopen
Dat gebeurt dus (tenminste das niet de bedoeling) niet bij de minipil omdat daar geen oestrogeen inzit wat normaal wel de productievermindert. Ook is de dosis hormonen zo laag dat het zo goed als nyhil bij Bram terrecht komt. Ik heb het ook geprobeerd met de minipil en mijn voeding liep er niet van terug kreeg alleen te vaak doorbraakbloeding waar ik niet goed van werd en ben er meegestopt.

Condooms vinden we ook niets dus we doen nu weer aan algehele
onthouding (tot ik eindelijk weer bij de gyn ben geweest voor onderzoeken, maar das een ander verhaal )

FOK!fossiel dinsdag 12 augustus 2003 @ 13:44:20 #12
2628 Karin
pi_12378931
Klinkt goed Knor die minipil dan, niet de geheelonthouding
Moet ik eerst wachten totdat ik ongesteld ben geweest of kan ik er zo mee beginnen?
Condooms is namelijk ook niets voor ons. Ik krijg er de slappe lach van, niet echt goed voor de sfeer.
  FOK!fossiel dinsdag 12 augustus 2003 @ 13:45:39 #13
2628 Karin
pi_12378965
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:10 schreef Grijs het volgende:
Eerst springt immers het eitje (en dan ben je dus vruchtbaar) en daarna wordt je pas ongesteld. En aangezien je niet weet wanneer je ongesteld gaat worden (of wanneer het eitje springt) weet je dus gewoon niet of je vruchtbaar bent.
Juist! En dat zeggen die gynaecologen er niet bij.
pi_12379071
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:44 schreef Karin het volgende:
Klinkt goed Knor die minipil dan, niet de geheelonthouding
Moet ik eerst wachten totdat ik ongesteld ben geweest of kan ik er zo mee beginnen?
Condooms is namelijk ook niets voor ons. Ik krijg er de slappe lach van, niet echt goed voor de sfeer.
je kon er 2 of 3 weken na de bevalling al mee beginnen, en was ook nog niet ongi geweest toen ik starte. De minipil heet trouwens cerazette.

ach we hebben wel eens langer aan geheelonthouding gedaan, er bestaan ergere dingen denk ik dan maar

dinsdag 12 augustus 2003 @ 22:32:49 #15
59049 Dwork
Ik ben niet lelijk..!
pi_12392184
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:17 schreef Karin het volgende:
Ik durf het toch niet aan, de pil. Ben bang dat de voeding terug gaat lopen en ook het idee dat Bram dan hormonen binnen kan krijgen zit mij niet helemaal lekker. Wij gebruiken dus condooms. Ookal ben ik nog niet ongesteld geweest en mijn gynaecoloog vertelde dat ik tot die tijd beschermt ben tegen zwangerschap. Ik hoor teveel verhalen waarbij men toch zwanger is geworden ondanks de borstvoeding. Zodra ik gestopt ben met de borstvoeding ben ik wel weer van plan aan de pil te gaan.
En dat hebben wij dus ook. Bang voor teveel hormonen en andere dingen.
Dus kopen we heel trouw de regenjas...
www.ukkienet.com Mijn zoontje's website.
www.aquadrome.net Mijn aquarium.
Gratis onzichbare webstatistieken fujindesign.com/stats
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')