Wesley neemt nog steeds de borst.
Nu ik dus de topic las van "vrijen na de bevalling" heb ik eigelijk een vraagje. Er is mij verteld dat ik GEEN pil mocht slikken als ik wesley de borst geef. Maar is dat wel zo en hoe doen jullie het "gewoon de condoom ?"
Ik heb gehoord dat de pil geen probleem is, wbt schadelijke gevolgen voor de baby. Zoals eerder gezegd is, is het enige nadeel dat de borstvoeding iets kan teruglopen, maar zover ik weet geeft dit weinig problemen als je al weet dat je voldoende voeding aanmaakt.
quote:Weet je dat zeker? Ik ken iemand die 3 keer zwanger is geworden (niet per ongeluk) terwijl ze borstvoeding gaf, waarvan 1 keer binnen een half jaar (kan natuurlijk net die 2% zijn).
Op maandag 11 augustus 2003 23:21 schreef Sylv3r het volgende:
Als je volledige borstvoeding geeft (dus geen flesvoeding en ook geen bijvoeding) dan is de kans op een zwangerschap gedurende de eerste 6 maanden na de bevalling kleiner dan 2%.
(..)
quote:Zeker weten doe ik het niet, maar dit is wat ik van een arts heb gehoord.
Op maandag 11 augustus 2003 23:29 schreef Grijs het volgende:Weet je dat zeker? Ik ken iemand die 3 keer zwanger is geworden (niet per ongeluk) terwijl ze borstvoeding gaf, waarvan 1 keer binnen een half jaar (kan natuurlijk net die 2% zijn).
Maar het veiligste lijkt mij dan toch een andere vorm van anticonceptie.
quote:bij de "gewone" pil zitten er twee hormonen in, ook oestrogeen. Bij cerazette (minipil) niet waardoor dit DE pil is voor borstvoedende vrouwen. (alle dagen slikken, wel heeeeeeel trouw op het uur, geen stopweek) Gewoon via de huisarts of gyn verkrijgbaar.
Op maandag 11 augustus 2003 22:59 schreef Dwork het volgende:
Er is mij verteld dat ik GEEN pil mocht slikken als ik wesley de borst geef. Maar is dat wel zo en hoe doen jullie het "gewoon de condoom ?"
De baby krijgt een hele kleine hoeveelheid van de stoffen van de pil binnen via de bv, maar dat was echt verwaarloosbaar volgens onze huisarts en dus kon het ook geen kwaad.
Inmiddels is mijn vriendin overgegaan op flesvoeding omdat ze te weinig voeding in haar borsten had zitten.
Nu slikt ze ook weer sinds een paar dagen de pil.
Norah krijgt dus zowiezo niets meer binnen qua stoffen van de pil
quote:Dat gebeurt dus (tenminste das niet de bedoeling) niet bij de minipil omdat daar geen oestrogeen inzit wat normaal wel de productievermindert. Ook is de dosis hormonen zo laag dat het zo goed als nyhil bij Bram terrecht komt. Ik heb het ook geprobeerd met de minipil en mijn voeding liep er niet van terug kreeg alleen te vaak doorbraakbloeding waar ik niet goed van werd en ben er meegestopt.
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:17 schreef Karin het volgende:
Ik durf het toch niet aan, de pil. Ben bang dat de voeding terug gaat lopen
Condooms vinden we ook niets dus we doen nu weer aan algehele
onthouding (tot ik eindelijk weer bij de gyn ben geweest voor onderzoeken, maar das een ander verhaal
)
quote:Juist! En dat zeggen die gynaecologen er niet bij.
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:10 schreef Grijs het volgende:
Eerst springt immers het eitje (en dan ben je dus vruchtbaar) en daarna wordt je pas ongesteld. En aangezien je niet weet wanneer je ongesteld gaat worden (of wanneer het eitje springt) weet je dus gewoon niet of je vruchtbaar bent.
quote:je kon er 2 of 3 weken na de bevalling al mee beginnen, en was ook nog niet ongi geweest toen ik starte. De minipil heet trouwens cerazette.
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:44 schreef Karin het volgende:
Klinkt goed Knor die minipil dan, niet de geheelonthouding
Moet ik eerst wachten totdat ik ongesteld ben geweest of kan ik er zo mee beginnen?
Condooms is namelijk ook niets voor ons. Ik krijg er de slappe lach van, niet echt goed voor de sfeer.
ach we hebben wel eens langer aan geheelonthouding gedaan, er bestaan ergere dingen denk ik dan maar
quote:En dat hebben wij dus ook. Bang voor teveel hormonen en andere dingen.
Op dinsdag 12 augustus 2003 11:17 schreef Karin het volgende:
Ik durf het toch niet aan, de pil. Ben bang dat de voeding terug gaat lopen en ook het idee dat Bram dan hormonen binnen kan krijgen zit mij niet helemaal lekker. Wij gebruiken dus condooms. Ookal ben ik nog niet ongesteld geweest en mijn gynaecoloog vertelde dat ik tot die tijd beschermt ben tegen zwangerschap. Ik hoor teveel verhalen waarbij men toch zwanger is geworden ondanks de borstvoeding. Zodra ik gestopt ben met de borstvoeding ben ik wel weer van plan aan de pil te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |