abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15985065
quote:
Op maandag 5 januari 2004 16:07 schreef Goodluck het volgende:
Ook maken ze programma's als Premtime, een multicultureel programma gepresenteerd door een totaal doorgedraaide Hindoestaanse schreeuwlelijk die roept dat alle grenzen open moeten, Moslims recht hebben op een eigen staat binnen Nederland en nog veel meer van dat soort doorgedraaide opvattingen.
Aha - dat is interessant. Nu wil ik van jou graag precies de data en de onderwerpen waarin hij deze mededelingen heeft gedaan. Quote dat maar eens precies! Ik zie het programma bijna wekelijks en als het waar is wat jij zegt, moet ik snel naar oog- en oorarts.
pi_15985119
journalistiek is ook een vak voor idealisten, die niet zitten met een hongerloontje (dat valt bij de TV wel mee trouwens.) Voor het grote geld en een makkelijke carriere moet je niet de journalistiek in.
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2004 @ 17:11:56 #78
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15985237
quote:
Op maandag 5 januari 2004 16:39 schreef Goodluck het volgende:

[..]

Je bent denk ik in de war met de NOB

Oops... Je hebt volledig gelijk!

Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_15985353
quote:
Op maandag 5 januari 2004 16:56 schreef Goodluck het volgende:

Het probleem is dat de NPS een multicultureel, progressief platform is i.p.v een fatsoenlijke neutrale programmavoorziening. Voor dat soort onzin (inclusief mijnheer prem) hebben ze omroepen als de rvu uitgevonden.

De RVU is ook gesubsidieerd, dus dat maakt niks uit. Het peperdure verslag rond het Koninklijke Huis is vele malen duurder dan een aantal lowbudget programma's van de NPS. Ik ben juist blij dat er een omroep tenminste nog iets doet aan de multiculturaliteit. De overige omroepen doen alsof het niet bestaat en besteden er nauwelijks aandacht aan en dat is vele malen kwalijker
quote:
Bovendien word het ook nog eens di-rect uit de staatskas gefinancierd. Dat geld kan aan betere dingen besteed worden.
Dat is jouw mening, gelukkig vertegenwoordig je een minderheid
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2004 @ 17:24:22 #80
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15985424
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:19 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Dat is jouw mening, gelukkig vertegenwoordig je een minderheid
De reden waarom de publieke omroep nog steeds bestaat is vanwege het feit om minderheden (lees: niet de massa) nog te kunnen voorzien van culturele programma's en documentaires die niet de massale belangstelling hebben, maar wel een kans verdienen. Je opmerking vind ik dan ook zeer vreemd. Shows met Frans Bauer en Kopspijkers, etc. kunnen allemaal onder de commerciele zender.
pi_15985858
quote:
Op maandag 5 januari 2004 16:20 schreef Goodluck het volgende:

Als ik zo eens naar hun programma-aanbod en op hun website kijk krijg ik sterk de indruk van een multiculturele ratatoeje-omroep die als doelstelling heeft de "geweldige" multiculturele samenleving te propageren.

Dat propageren is geen doelstelling van NPS.
Dat maak jij er maar van...
Maar jij bedoelt dat je graag meer gekanker ziet op de buis over ethnische minderheden.
Dat is aanzetten tot vreemdelingenhaat en dat is verboden.
Je ziet een zwart of buitenlands gezicht en je wilt graag zien dat de TV daar slechte dingen aankoppelt.
Er is niks verkeerds om ook de gewone anderszijnde dingen van ethnische minderheden te laten zien.
Integratie is een 2waygebeuren. Nederlanders moeten die gewone kleine dingetjes ook kennen zodat mensen elkaar beter begrijpen.

Het is natuurlijk wel een doelstelling van de NPS om te laten zien dat niet-Nederlanders net zo gewone mensen zijn als Nederlanders.
En daar ben je tegen......

pi_15985911
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:24 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Shows met Frans Bauer en Kopspijkers, etc. kunnen allemaal onder de commerciele zender.

Klopt, maar ze zitten nu bij de publieken en daar hebben de meesten geen problemen mee. Ik vind het wel prettig om te zien hoe rechts wordt afgezeken door Spijkerman zonder dat er reclame doorheen komt
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2004 @ 17:44:08 #83
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15985981
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:42 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Klopt, maar ze zitten nu bij de publieken en daar hebben de meesten geen problemen mee. Ik vind het wel prettig om te zien hoe rechts wordt afgezeken door Spijkerman zonder dat er reclame doorheen komt

Dat soort programma's moeten niet van belastinggeld gemaakt worden, maar fijn commercieel ondergebracht worden. Het lijkt mij dat een succesvol programma als Kopspijkers best onder een commerciele kan en desnoods gaat de VARA dan maar commercieel.
pi_15986274
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Dat soort programma's moeten niet van belastinggeld gemaakt worden, maar fijn commercieel ondergebracht worden. Het lijkt mij dat een succesvol programma als Kopspijkers best onder een commerciele kan en desnoods gaat de VARA dan maar commercieel.

Als sinds de jaren '60 maakt de VARA dat soort programma's al. "Zo is het toevallig ook nog eens een keer ... " en Achter het Nieuws hebben de VARA groot gemaakt

Een stukje van hun website over hun identiteit

quote:
Onafhankelijk en progressief

De VARA is een onafhankelijke en progressieve omroep die zich met haar programma's richt op het algemene publiek. Het progressieve engagement van de VARA komt onder meer tot uitdrukking in het hebben van een open oog voor nieuwe ontwikkelingen in de samenleving. Maar ook het stimuleren van het debat en de provocatie van kijkers, luisteraars en internetbezoekers tot het verkennen en verleggen van grenzen hoort bij de progressieve signatuur van de VARA.

Toegankelijkheid

De VARA wordt geïnspireerd door beginselen en waarden afkomstig uit het humanisme, en de uitgangspunten en algemene doelstellingen van de sociaal-democratie en liberaal-democratie. Bij de selectie van onderwerpen en de keuze van invalshoeken, en in de zorg voor de toegankelijkheid van haar programma's voor het algemene publiek komt dit tot uitdrukking.

Dat betekent onder meer dat de VARA aan bepaalde onderwerpen in omvangrijke mate aandacht zal besteden: de controle op het uitoefenen van macht, het politieke proces, gelijke behandeling van burgers, de sociale rechtvaardigheid, de problematiek van oorlog en vrede, de problematiek van de derde wereld, natuur en milieu, de ontwikkeling in kunst en cultuur, de ontwikkeling in wetenschap en techniek, de versterking van de weerbaarheid van het individu als burger, en de tijdgeest.

Daarbij moet in het oog worden gehouden dat de VARA voor wat betreft haar informatieve programma's een journalistieke organisatie is die niet een (samenstel van) mening(en) te berde brengt.

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2004 @ 17:56:51 #85
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15986380
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:53 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Als sinds de jaren '60 maakt de VARA dat soort programma's al. "Zo is het toevallig ook nog eens een keer ... " en Achter het Nieuws hebben de VARA groot gemaakt

Een stukje van hun website over hun identiteit
[..]

Dus? Tijden zijn veranderd, de maatschappij is individueler geworden en zakelijker. De VARA kan onafhankelijk blijven hoor als ze commercieel gaan, waarom moet hun vuilspuiterij gefinancierd worden met belastinggeld van iedereen? Dat is niet eerlijk en zelfs niet onafhankelijk, dat riekt naar vriendjespolitiek. Als ik minister was dan trok ik daar subiet de stekker uit. Nieuwsvoorziening, cultuur en docu's en minderhedentelevisie vind ik hooguit acceptabel.
pi_15986388
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:40 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Maar jij bedoelt dat je graag meer gekanker ziet op de buis over ethnische minderheden.

Ik zie graag wat minder links gelul over de multikul want die is de NPS inderdaad elke dag weer aan het propageren. Dat hoort niet want de multikul is een politieke keuze. Er zijn ook mensen die liever een monoculturele (kan multi-etnisch) samenleving zien in Nederland.

Als de NPS zonder leden en op kosten van de belastingbetaler elke dag weer kan uitzenden zou er ook een door de overheid gefinancierde omroep moeten komen die elke dag weer uitzendingen maakt waar een monoculturele Nederlandse samenleving wordt verheerlijkt.

Dat is wel zo eerlijk...

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_15986590
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Dus? Tijden zijn veranderd, de maatschappij is individueler geworden en zakelijker. De VARA kan onafhankelijk blijven hoor als ze commercieel gaan, waarom moet hun vuilspuiterij gefinancierd worden met belastinggeld van iedereen?

Dat vind jij, nogmaals, velen zijn het niet met je eens. De publieken zijn goed bekeken en de programma's worden door een groot deel gewaardeerd.
quote:
Dat is niet eerlijk en zelfs niet onafhankelijk, dat riekt naar vriendjespolitiek. Als ik minister was dan trok ik daar subiet de stekker uit. Nieuwsvoorziening, cultuur en docu's en minderhedentelevisie vind ik hooguit acceptabel.
Is het oneerlijk omdat het niet in jouw straatje past? Want over enkele walgelijk polpulistische TROS radioprogramma's heb ik je niet gehoord. Het is weer typisch gezeur van de rechtse moskee die de linkse kerk aanvalt.

Nieuwsvoorziening, cultuur, docu's en minderhedentelevisie vormen ook de hoofdmoot bij de publieken. De spelletjes mogen wmb direct verdwijnen, maar cabaret en satire zijn een belangrijk onderdeel van de hedendaagse cultuur

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2004 @ 18:07:53 #88
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15986682
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:

[..]

Dat vind jij, nogmaals, velen zijn het niet met je eens. De publieken zijn goed bekeken en de programma's worden door een groot deel gewaardeerd.
[..]

Is het oneerlijk omdat het niet in jouw straatje past? Want over enkele walgelijk polpulistische TROS radioprogramma's heb ik je niet gehoord. Het is weer typisch gezeur van de rechtse moskee die de linkse kerk aanvalt.

Nieuwsvoorziening, cultuur, docu's en minderhedentelevisie vormen ook de hoofdmoot bij de publieken. De spelletjes mogen wmb direct verdwijnen, maar cabaret en satire zijn een belangrijk onderdeel van de hedendaagse cultuur

De TROS en alle andere overheidsgeldbestedende grappenmakers moeten idd ook aangepakt worden, gelijke monniken, gelijke kappen.
Jouw stelling dat het mag omdat het veel kijkers aantrekt slaat nergens op, dat zou het juist commercieel zeer verantwoord maken en ze hebben vooralsnog niet ALLE nederlanders als kijker en wie zegt dat al die kijkers zo pro-Vara-minded zijn dan wel links gekleurd??
pi_15986896
Waarom zou je de publieke omroepen in hemelsnaam willen opheffen, want daar komt het dan op neer. Ik moet er niet aan denken dat we nog meer goedkope bagger krijgen als Idols, De Bauers of Call TV. Als iedere publieke omroep commercieel zou gaan zou dat leiden tot een gigantische verschraling in media land. Want een omroep kan niet draaien op 2 of 3 succesprogramma's.
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  † In Memoriam † maandag 5 januari 2004 @ 18:22:16 #90
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_15987072
quote:
Op maandag 5 januari 2004 18:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Waarom zou je de publieke omroepen in hemelsnaam willen opheffen, want daar komt het dan op neer. Ik moet er niet aan denken dat we nog meer goedkope bagger krijgen als Idols, De Bauers of Call TV. Als iedere publieke omroep commercieel zou gaan zou dat leiden tot een gigantische verschraling in media land. Want een omroep kan niet draaien op 2 of 3 succesprogramma's.
Dat heb je mij niet horen beweren. Lees nog maar eens waar ik wel voor ben. Die bagger waar jij het over hebt is er al, dat wordt bepaald door de markt.
pi_15988121
quote:
Op maandag 5 januari 2004 17:57 schreef Tikorev het volgende:
Ik zie graag wat minder links gelul over de multikul want die is de NPS inderdaad elke dag weer aan het propageren. Dat hoort niet want de multikul is een politieke keuze. Er zijn ook mensen die liever een monoculturele (kan multi-etnisch) samenleving zien in Nederland.
De NPS heeft tot doel te laten zien dat die 'allochtonen' net zo gewone mensen zijn.....en dat past niet in je vreemdelinghaat.
Je degradeert allochtonen tot abstracties met de woorden ' multikul' en ' politieke keuze' .
Het zijn nu geen mensen meer in je mind dus ....kankeren, afzeiken...kan doorgaan.
Totalitairisme afwijzen is net zo'n politieke keuze en racisme en vreemdelingenhaat afwijzen is van dezelfde orde.
Je moet maar eens aksepteren dat nederland een multi-culturele samenleving is....
Mensen kunnen best vreedzaam naast elkaar leven en op de langere duur naar elkaar groeien....voorwaarde is wel wederzijds begrip en tolerantie...en de NPS handelt in die lijn.
Intolerante mensen zoals jij blijven in hun eigen ethnisch groepje en superioriteitswanen steken.....
Zeur niet over integratie en kijk eens in de spiegel......
pi_15988349
Ik ken het programma Premtime niet?
Maar is dat diezelfde Prem die wel eens bij Barend en van Dorp zit?
Was hij niet huisarts in de Bijlmer ?
Als het dezelfde is....dan ga ik zeker kijken....
Schitterend figuur ergens..
Het is toch meer infotainment....beetje lijkend op Raymanlaat?
pi_15988767
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:16 schreef Bluesdude het volgende:
Was hij niet huisarts in de Bijlmer ?
Als het dezelfde is....dan ga ik zeker kijken....
Schitterend figuur ergens..
Het is toch meer infotainment....beetje lijkend op Raymanlaat?
Kijk op www.premtime.nl - het is een snel en origineel programma en inderdaad niet bedoeld voor mensen die te pas en te onpas de term multikul in de mond nemen
pi_15989079
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De NPS heeft tot doel te laten zien dat die 'allochtonen' net zo gewone mensen zijn.....en dat past niet in je vreemdelinghaat.

Waar lees jij dat dat het doel is van de NPS

Die opmerking over je vreemdelingenhaat geeft wel weer je onvermogen aan om normaal te discussiëren over dit onderwerp. Beetje triest dat er anno 2004 nog steeds mensen zijn die met beledigingen en zwartmakerij het gelijk denken te kunnen krijgen

quote:
Je degradeert allochtonen tot abstracties met de woorden ' multikul' en ' politieke keuze' .
Multikul slaat op de samenleving en politieke keuze op de manier waarop die mede tot stand komt. Je fixatie op allochtoon, vreemdeling en moslim begint een beetje enge vormen aan te nemen.
quote:
Het zijn nu geen mensen meer in je mind dus ....kankeren, afzeiken...kan doorgaan.
Oooh slachtoffer De enige die allochtonen steeds degradeert tot iets minderwaardigs ben jij. Je mag op alles kritiek hebben behalve op de multiculturele samenleving. Alsof allochtonen een zwak soort zijn die extra bescherming nodig hebben van de gedachtenpolitie zoals jij.
quote:
Je moet maar eens aksepteren ( ) dat nederland een multi-culturele samenleving is....
De multiculturele samenleving bestaat niet. Het zijn hooguit een aantal monoculturele eilandjes in de Nederlandse samenleving. Iets dat er niet is kun je ook niet accepteren.
quote:
Mensen kunnen best vreedzaam naast elkaar leven en op de langere duur naar elkaar groeien....voorwaarde is wel wederzijds begrip en tolerantie...en de NPS handelt in die lijn.
Noem mij dan eens 5 landen waar mensen met een heel verschillende cultuur vreedzaam in één multiculturele samenleving wonen. Die bestaat niet.
quote:
Intolerante mensen zoals jij blijven in hun eigen ethnisch groepje en superioriteitswanen steken.....
Etnisch nog wel. Je haalt er nu wel echt alles bij. Multicultureel slaat op culturen. Een monoculturele samenleving hoeft geen mono-etnische te zijn.
quote:
Zeur niet over integratie en kijk eens in de spiegel......
Ik zeur nooit over integratie. Hooguit over assimilatie. En volgens mij ben ik als Nederlander prima op mijn plek hier in Nederland dus ik zou niet weten waarom ik in de spiegel zou moeten kijken als ik het over assimilatie heb.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_15989109
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:28 schreef SCH het volgende:

Kijk op www.premtime.nl - het is een snel en origineel programma en inderdaad niet bedoeld voor mensen die te pas en te onpas de term multikul in de mond nemen

Haha ..diezelfde Prem, maar hij is jurist..geen huisarts, foutje van mij.
En wat is er "fout" aan hem, behalve dat hij niet blank is ?
Van hem verwacht je eerder een hoop lol....
Ach ja....het is niet hollandse lol....

[Dit bericht is gewijzigd door Bluesdude op 05-01-2004 19:45]

pi_15989320
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:16 schreef Bluesdude het volgende:
Dat is inderdaad dezelfde kerel en zijn agenda is wel duidelijk.

Laatst ook in de NCRV gids; een serie artikelen van mensen die vertellen wat kerst voor hen betekent. Iedereen had gewoon normale verhalen over kerst en hij propt in een verhaal dat er helemaal niets Nederlands meer is aan de kerst en dat er geen gezellige blanke kerken bestaan. Conclusie: heil multikul...

Past idd perfect bij de NPS...

pi_15989475
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:45 schreef Tikorev het volgende:
Laatst ook in de NCRV gids; een serie artikelen van mensen die vertellen wat kerst voor hen betekent.
Oeh bah, de NCRV-gids, dan noem je ook wat. Die is pas links
pi_15989806
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Oeh bah, de NCRV-gids, dan noem je ook wat. Die is pas links

Dat doet er niet toe, het ging om de instelling van die man (en de NPS).

[Dit bericht is gewijzigd door Tikorev op 05-01-2004 20:06]

pi_15989855
quote:
Op Monday 5 January 2004 20:01 schreef Tikorev het volgende:

Dat doet er niet toe, het ging om de instelling van die man (en de NPS).

En vanwege 1 persoon, die dingen bewust provoceert, moet de NPS maar verdwijnen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_15989874
quote:
Op Monday 5 January 2004 19:45 schreef Tikorev het volgende:

Dat is inderdaad dezelfde kerel en zijn agenda is wel duidelijk.

Laatst ook in de NCRV gids; een serie artikelen van mensen die vertellen wat kerst voor hen betekent. Iedereen had gewoon normale verhalen over kerst en hij propt in een verhaal dat er helemaal niets Nederlands meer is aan de kerst en dat er geen gezellige blanke kerken bestaan. Conclusie: heil multikul...

Past idd perfect bij de NPS...

En wat is voor jou duidelijk aan zijn agenda?
Hij ondermijnt de " nederlandse kultuur"??

Toevallig zijn surinaamse kerkdiensten wel meer swingender ..
Dat mogen we niet horen van jou ?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')