abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1099817
Van Douglas R. Hofstadter

Ben er dan eindelijk in begonnen en ik moet zeggen dat ik het een zeer prikkelend boek vind. De Dialogen zijn sprankelend en erg leuk. Ben pas bij hoofdstuk 5, maar ik heb er nog lang niet genoeg van.

Wie heeft dit boek nog meer gelezen en wat vonden jullie ervan?

pi_1099890
Gelezen. Rijk aan ideeën en bijzonder prikkelend. Soms wat vergezocht en wat al te gemakkelijk inspelend op het romantische aspect van de wiskunde/filosofie, maar de waarde ervan is vooral dat het je aan het denken zet.
Wittgenstein
pi_1099954
ERG goed. Er staat precies in waarom Informatica nou echt leuk is. Mijn boek is gesigneerd door de beste man!
Join Us In Creating Excellence
pi_1100081
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 19:30 schreef Koekepan het volgende:
Gelezen. Rijk aan ideeën en bijzonder prikkelend. Soms wat vergezocht en wat al te gemakkelijk inspelend op het romantische aspect van de wiskunde/filosofie, maar de waarde ervan is vooral dat het je aan het denken zet.
ik vind vooral de dialogen erg leuk tussen Achilles en de Schildpad, vooral 'Klein harmonisch Labyrint' is echt tof.
pi_1100087
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 19:55 schreef zodiakk het volgende:
ik vind vooral de dialogen erg leuk tussen Achilles en de Schildpad, vooral 'Klein harmonisch Labyrint' is echt tof.
Jaaaah! Die dialogen! Heb je Contracrostipunctus gelezen? Bladzijde 80 of zo. Echt geweldig!
Wittgenstein
pi_1100666
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 19:19 schreef zodiakk het volgende:
Van Douglas R. Hofstadter

Ben er dan eindelijk in begonnen en ik moet zeggen dat ik het een zeer prikkelend boek vind. De Dialogen zijn sprankelend en erg leuk. Ben pas bij hoofdstuk 5, maar ik heb er nog lang niet genoeg van.

Wie heeft dit boek nog meer gelezen en wat vonden jullie ervan?

Dit is te toevallig.

Ik wilde dit boek al jaren lezen maar het is er nooit van gekomen. Afgelopen maandag heb ik het gekocht en ik ben er vanmorgen in begonnen. Nog maar een paar bladzijdes gelezen dus veel kan ik er nog niet over zeggen, maar het begint veelbelovend.

Unox, the worst operating system.
pi_1100740
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 19:56 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Jaaaah! Die dialogen! Heb je Contracrostipunctus gelezen? Bladzijde 80 of zo. Echt geweldig!

jajaja! Met die grammofoonplaten is dat geloof ik! supercool! En het einde is ook leuk met dat glas van Bach B-A-C-H...

Het wordt nu wel pittig hoor, hij heeft het nu over ingebedde systemen en RTN's en hij legt uit hoe hij aan zijn Gplot is gekomen. Maar ik hou mijn aandacht erbij. Vooral die weetjes over Bach zijn wel leuk.

pi_1100786
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 21:11 schreef zodiakk het volgende:
jajaja! Met die grammofoonplaten is dat geloof ik! supercool! En het einde is ook leuk met dat glas van Bach B-A-C-H...
Heb je de beginletters achterelkaar gelezen? En de iets vergrote beginletters?
quote:
Het wordt nu wel pittig hoor, hij heeft het nu over ingebedde systemen en RTN's en hij legt uit hoe hij aan zijn Gplot is gekomen. Maar ik hou mijn aandacht erbij. Vooral die weetjes over Bach zijn wel leuk.
Eén ding: volhouden! Die weetjes over Bach krijg je er gratis bij, maar het gaat natuurlijk om de moeilijke dingen. It's definitely worthwile
Wittgenstein
pi_1100808
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 21:15 schreef Koekepan het volgende:

Eén ding: volhouden! Die weetjes over Bach krijg je er gratis bij, maar het gaat natuurlijk om de moeilijke dingen. It's definitely worthwile

in het begin heeft hij het over Merkwaardige Lussen en hij zei dat er in heel het boek daarvan een hele zooi zijn verwerkt, sommige zijn heel makkelijk te vinden en sommige niet, ik heb er inmiddels al een hele zooi gevonden, je denkt eecht een andere richting op zeg maar.

En ik blijf natuurlijk volhouden.

donderdag 3 juli 2003 @ 13:00:22 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_11533371
Vandaag binnengekregen, ben benieuwd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_11534524
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 13:00 schreef speknek het volgende:
Vandaag binnengekregen, ben benieuwd.
Ah, ik zie dat mijn topics als goede wijn zijn, .
  donderdag 3 juli 2003 @ 14:05:13 #12
8369 speknek
Another day another slay
pi_11534892
Prikkelend was het, niet?

*aan de champagne gaat.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_11534969
Aaah, DE semi-intellectuele kaskraker van de jaren 80!!! Goede wijn behoeft geen krans idd. Als er een prijs zou bestaan voor het meest ongelezen boek dan wint Hofstadter die. Hihihihi.
I´m back.
pi_11542716
Vond het niet zo'n bijzonder boek, maar ben dan ook geen informaticus, kan geen noten lezen maar vind wiskunde wel weer leuk

Maar dat gedoe met al die meta-geesten was wel goed.

pi_11544427
Kijk en deze Thread is dan weer prikkelend voor mij

Nadat ik dit setje dialogen, lees een greep uit die van Plato, heb uitgelezen koop ik het bovengenoemde boek.

Top Topic!

FOK!fotograaf donderdag 3 juli 2003 @ 22:02:59 #16
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_11545142
moet je voor het boek veel verstand hebben van de besproken onderwerpen?
niet dat ik dom ben ofzo....
maar is het ook te begrijpen?

wat ik hier hoor klinkt erg goed...
maar weet niet of het ook wat voor mij is.

als men hier begrijpt was ik probeer te melden?

Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 3 juli 2003 @ 23:12:28 #17
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_11547123
Prachtig, baanbrekend boek. Goed te begrijpen voor iedereen (op een paar stukjes na misschien), denkvoer tot in de eeuwigheid. Echt een heel bijzonder boek. Meneer Hofstadter heeft het nooit meer kunnen benaderen (nou ja, Metamagical Themas is ook goed).
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  vrijdag 4 juli 2003 @ 21:03:19 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_11569106
Bah, heb ik eindelijk vakantie, zit ik een boek over m'n studie te lezen. Toch vorder ik redelijk snel (kunst, een hoop herken ik). Hij brengt de problemen in de vorm van puzzeltjes (totnutoe iig) en dat daagt wel uit. Zoals mijn studie eigenlijk zou moeten zijn zeg maar.
  vrijdag 4 juli 2003 @ 21:52:35 #19
30524 Feanturi
Chic N Stu
pi_11570024
En ik maar met mijn computerverslaving niet door kunnen lezen in mijn andere boek. dit weekend dan.
pi_11639950
Mee op vakantie gaat. Lekker patsen op het strand/ aan het zwembad tussen alle panorama's en doktersromannetjes.

Spiegel van de ziel gaat trouwens ook mee als ik nog onder de 20 kilo blijf (en er moet natuurlijk ook kilo's overblijven om de desbetreffende liters Metaxa ******* weer mee terug te nemen)

En weer een stukje onzinnige proza.
pi_11755338
Zonde van de kilo's, Mobious...
Wittgenstein
pi_11828522
MUIIIIIIIIIIIIIIUUIUUIIIIIIIIIIIIUIUIIUUIUUUUUUUUUUUUIUIIUUIUUIUIIIIIIIIUIUUIUIUIIIIIIII

pi_11828611
Betekent die laatste post iets of kan ik hem verwijderen omdat de kat op het toetsenbord is gesprongen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_11828854
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 09:42 schreef YPPY het volgende:
Betekent die laatste post iets of kan ik hem verwijderen omdat de kat op het toetsenbord is gesprongen?
Het is een paradox uit het boek.
pi_11833913
Ik heb dit boek pas geleden van een vriendin cadeau gekregen. Ik heb een klein gedeelte doorgelezen en dat was op zich interessante materie. De stukken over Bach vind ik interessant omdat ik absoluut geen kennis heb van klassieke muziek en de achterliggende theorie.

Of ik het boek ooit volledig zal uitlezen dat durf ik niet te zeggen. Ik heb doorgaans al meer moeite om mezelf aan te zetten tot het lezen van non-fictie boeken in mijn vrije tijd, en dit boek is wel een hele kluif.

Hmmzz....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')