Ben er dan eindelijk in begonnen en ik moet zeggen dat ik het een zeer prikkelend boek vind. De Dialogen zijn sprankelend en erg leuk. Ben pas bij hoofdstuk 5, maar ik heb er nog lang niet genoeg van.
Wie heeft dit boek nog meer gelezen en wat vonden jullie ervan?
quote:ik vind vooral de dialogen erg leuk tussen Achilles en de Schildpad, vooral 'Klein harmonisch Labyrint' is echt tof.
Op woensdag 27 juni 2001 19:30 schreef Koekepan het volgende:
Gelezen. Rijk aan ideeën en bijzonder prikkelend. Soms wat vergezocht en wat al te gemakkelijk inspelend op het romantische aspect van de wiskunde/filosofie, maar de waarde ervan is vooral dat het je aan het denken zet.
quote:Jaaaah! Die dialogen! Heb je Contracrostipunctus gelezen? Bladzijde 80 of zo. Echt geweldig!
Op woensdag 27 juni 2001 19:55 schreef zodiakk het volgende:
ik vind vooral de dialogen erg leuk tussen Achilles en de Schildpad, vooral 'Klein harmonisch Labyrint' is echt tof.
quote:
Op woensdag 27 juni 2001 19:19 schreef zodiakk het volgende:
Van Douglas R. HofstadterBen er dan eindelijk in begonnen en ik moet zeggen dat ik het een zeer prikkelend boek vind. De Dialogen zijn sprankelend en erg leuk. Ben pas bij hoofdstuk 5, maar ik heb er nog lang niet genoeg van.
Wie heeft dit boek nog meer gelezen en wat vonden jullie ervan?
Ik wilde dit boek al jaren lezen maar het is er nooit van gekomen. Afgelopen maandag heb ik het gekocht en ik ben er vanmorgen in begonnen. Nog maar een paar bladzijdes gelezen dus veel kan ik er nog niet over zeggen, maar het begint veelbelovend.
quote:jajaja! Met die grammofoonplaten is dat geloof ik! supercool! En het einde is ook leuk met dat glas van Bach B-A-C-H...
Op woensdag 27 juni 2001 19:56 schreef Koekepan het volgende:[..]
Jaaaah! Die dialogen! Heb je Contracrostipunctus gelezen? Bladzijde 80 of zo. Echt geweldig!
Het wordt nu wel pittig hoor, hij heeft het nu over ingebedde systemen en RTN's en hij legt uit hoe hij aan zijn Gplot is gekomen. Maar ik hou mijn aandacht erbij. Vooral die weetjes over Bach zijn wel leuk.
quote:Heb je de beginletters achterelkaar gelezen? En de iets vergrote beginletters?
Op woensdag 27 juni 2001 21:11 schreef zodiakk het volgende:
jajaja! Met die grammofoonplaten is dat geloof ik! supercool! En het einde is ook leuk met dat glas van Bach B-A-C-H...
quote:Eén ding: volhouden! Die weetjes over Bach krijg je er gratis bij, maar het gaat natuurlijk om de moeilijke dingen. It's definitely worthwile
Het wordt nu wel pittig hoor, hij heeft het nu over ingebedde systemen en RTN's en hij legt uit hoe hij aan zijn Gplot is gekomen. Maar ik hou mijn aandacht erbij. Vooral die weetjes over Bach zijn wel leuk.
quote:in het begin heeft hij het over Merkwaardige Lussen en hij zei dat er in heel het boek daarvan een hele zooi zijn verwerkt, sommige zijn heel makkelijk te vinden en sommige niet, ik heb er inmiddels al een hele zooi gevonden, je denkt eecht een andere richting op zeg maar.
Op woensdag 27 juni 2001 21:15 schreef Koekepan het volgende:Eén ding: volhouden! Die weetjes over Bach krijg je er gratis bij, maar het gaat natuurlijk om de moeilijke dingen. It's definitely worthwile
En ik blijf natuurlijk volhouden.
quote:Ah, ik zie dat mijn topics als goede wijn zijn,
Op donderdag 3 juli 2003 13:00 schreef speknek het volgende:
Vandaag binnengekregen, ben benieuwd.
*aan de champagne gaat.
Maar dat gedoe met al die meta-geesten was wel goed.
Nadat ik dit setje dialogen, lees een greep uit die van Plato, heb uitgelezen koop ik het bovengenoemde boek.
Top Topic!
wat ik hier hoor klinkt erg goed...
maar weet niet of het ook wat voor mij is.
als men hier begrijpt was ik probeer te melden?
Spiegel van de ziel gaat trouwens ook mee als ik nog onder de 20 kilo blijf (en er moet natuurlijk ook kilo's overblijven om de desbetreffende liters Metaxa ******* weer mee terug te nemen)
quote:Het is een paradox uit het boek.
Op donderdag 17 juli 2003 09:42 schreef YPPY het volgende:
Betekent die laatste post iets of kan ik hem verwijderen omdat de kat op het toetsenbord is gesprongen?
Of ik het boek ooit volledig zal uitlezen dat durf ik niet te zeggen. Ik heb doorgaans al meer moeite om mezelf aan te zetten tot het lezen van non-fictie boeken in mijn vrije tijd, en dit boek is wel een hele kluif.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |