quote:Van die benzoylperoxide 5% zal het niet erger worden, je huid word hooguit een beetje droog.
Op zondag 4 januari 2004 11:44 schreef _Tijmen_ het volgende:
Oke ik zal direct een paar vraagjes stellen:
Ik heb een aantal kleinere rode vlekjes en een paar kleine bultjes.
Is het verstandig om benzoylperoxide 5% eens een weekje te proberen of wordt het dan alleen maar erger?
En hoe groot is de kans dat je dan een hele rode huid krijgt?
En als het dan bevalt en ik gebruik het langer hoe groot is dan de kans op rode huis of verergering?
De kans op zo'n rooie huid is vrij klein. Mocht het toch een beetje rood worden dan kun je meteen stoppen en gaat dat rode ook snel weer weg.
Het enige gevaar bij lang gebruik is eigenlijk dat de huid eraan gaat wennen en je dus over moet op 10%.
Ikzelf gebruik het nu sinds 11 december, en heb er sindsdien grote vooruitgang op geboekt! En de bijwerkingen beperken zich bij mij tot een wat schrale huid rond de lippen, en droge lippen.
dit is op te lossen door nacht- en dagcrème van Nivea, en voor de lipppen Nivea Crème (het bekende blauwe doosje van 5 a 6 cm in diameter).
De kuur duur bij mij iets van 3 maanden, maar voor mij is het nu al prima! Maar om de puistjes permanent weg te houden moet ik de 3 maanden wel vol maken!
Ik zou zeggen, you go for it, het duurde mij 1 1/2 jaar (afspraken bij dermatoloog laten eeuwen op zich w88) voordat ik ze eindelijk had, maar ben r nu blij mee dat ik er toen mee begonnen ben!
quote:Roaccutane/isotretinioïne is alleen voor "ernstige" acné en niet voor wat _Tijmen_ beschrijft..
Op zondag 4 januari 2004 11:55 schreef Maikelsoft het volgende:
Het beste is volgens mij, op aanvraag van een dermatoloog, een medicijn voor geschreven krijgen wat "ROACCUTAN" heet.Ikzelf gebruik het nu sinds 11 december, en heb er sindsdien grote vooruitgang op geboekt! En de bijwerkingen beperken zich bij mij tot een wat schrale huid rond de lippen, en droge lippen.
dit is op te lossen door nacht- en dagcrème van Nivea, en voor de lipppen Nivea Crème (het bekende blauwe doosje van 5 a 6 cm in diameter).
De kuur duur bij mij iets van 3 maanden, maar voor mij is het nu al prima! Maar om de puistjes permanent weg te houden moet ik de 3 maanden wel vol maken!
Ik zou zeggen, you go for it, het duurde mij 1 1/2 jaar (afspraken bij dermatoloog laten eeuwen op zich w88) voordat ik ze eindelijk had, maar ben r nu blij mee dat ik er toen mee begonnen ben!
Of gaf je meer een oplossing in het algemeen?
Ik zelf heb erg veel last gehad van puisten en ook ik heb alles geprobeerd van tandpasta tot benzoylperoxide 5% - 10%
Maar nu gebruik ik al een jaar of 2 erytromycine 20 mg/ml (klinkt heel eng is het niet)
Dit heeft bij mij erg goed gewerkt.
Het heeft ook enkele voor delen tegen over benzoylperoxide 5%.
Zo verkleed je kussen sloop niet als je het opdoet net voor dat je gaat slapen.
En het droogt sneller
http://www.formularium.nl/nhgevs/raadplegen/index.php3?tmp_searchtekst=s96&plaats=1&zoek=a
Stap 4 --> lokaal antibioticum
[Dit bericht is gewijzigd door Sirvb op 04-01-2004 12:50]
quote:Dat helpt miss als je 1 puistje hebt, maar is ook geen echt middel wat helpt...
Op zondag 4 januari 2004 13:04 schreef spectrumanalyser het volgende:
karnemelk
Om nu een half jaar lang Minocin te gaan slikken vind ik ook niet echt wat, en het gaat mij niet hard genoeg. Kan misschien ook zijn omdat de acne gewoon diep zit, of heeft gezeten en daarom duurt het lang voordat die huid overal vernieuwd is.
blegh
quote:Alle kleine beetjes helpen
Op zondag 4 januari 2004 19:01 schreef MaStar het volgende:[..]
Dat helpt miss als je 1 puistje hebt, maar is ook geen echt middel wat helpt...
Iemand ervaring met mijn goedje? Is het sterker of minder sterk dan het eerder genoemde 5% Benzylnogwat...?
Meer info zie o.a.:
http://www.b5supplements.com/General-B5-Questions-Acne-Prevent.html
http://www.freewebs.com/krg/b5.html
Ben begonnen met een dosis van 1 gram pantotheenzuur per dag (2pillen), i.c.m. 1 tablet, Multi-AZ compleet en 1 tablet b100 complex. (vieze biergist nasmaak! Jukkie! ) Merk al wel dat ik nu, na 3 dagen al onder de bulten (onderhuids, die vallen in ieder geval op en ontsteken ook zodat je ze op 5 km afstand nog zie!
) sta. Nahja, dit is positief omdat het eerst erger zou worden voordat het zou minderen.
Mwuhaha, weet jij hoe die doseringen ongeveer zouden moeten zijn? Zit nu dus op 1 gram per dag. Ik dacht, ik bouw het rustig op, zodat ik het als het eenmaal werkt, rustig weer af kan bouwen, zoals eerdergenoemd de onderhoudsdosis. Hoe zit het met de verhouding pantotheenzuur en de andere tabletten met aanvullende vitaminen? Zit ik zo in de buurt met mijn doseringen ( 2 tabs b5 van now op 1 tab b100 complex + 1 tab Multi A-Z ) of zou ik van die Kruidvat tabletten wat meer moeten slikken om geen biotine de-eficiency te creëren?
Sta hier zelf wel positief tegenover, dat ik na 3 dagen al effect merk (is in tijden niet zo erg geweest!) had ik zelf niet verw8..
[Dit bericht is gewijzigd door neo2000 op 05-01-2004 23:10]
De B100-complex kan je op normale dosering nemen (deze moet je inslikken, dus niet op kauwen he:) ).
Ik weet niet precies wanneer extra biotine nodig is. (Iets wat ook afgevraagd kan worden bij RoAccutane.) Biotine krijg je binnen via de B100-complex en van de multivitamine. Wil je het zekere voor het onzekere nemen, dan kan je extra biotine los nemen (wat meestal niet gedaan wordt) (dus puur biotine, wat bij www.vitadvice.nl verkrijgbaar is), of een B-complex die meer biotine bevat.
(Kruidvat's B50-complex bevat bijv. meer biotine dan Kruidvats B100-complex. Maar Kruidvats B50-complex is weer time-Released, wat volgens een paar artikelen niet zo goed werkt als het zou moeten werken. Tenzij je een time-released tablet deelt in stukken.)
Is die NOW Pantothenic Acid trouwens vega-capsules (een soort van oplosbaar doorzichtig plastic-achtig buigbare omhulsing waarin los poeder zit) of harde pillen?
@Mastar,
Ik had iets van gisteren die B5 FAQ in het NLs gemaakt.
http://www.freewebs.com/krg/b5faqnl.htm
Ik ga daarin niet echt in op de werking, maar op het gebruik ervan.
quote:Hij heeft dit ook gemaakt. http://www.freewebs.com/krg/b5faqnl.htm
Op maandag 5 januari 2004 23:10 schreef MaStar het volgende:
Als Mwuhaha nou eens een mooie Algemene pagina maakt (in word ofsow) over alles wat dan maar ook iets met de hele B5 shit te maken heeft
Ik gebruik bijna 2 maand B5 en het heeft mij geheel van de acne afgeholpen. Ik ben eraan begonnen doordat ik mensen op dit topic er heel positief over heb horen praten. Ik vond het eerst wel heel veel al die pillen op 1 dag. Maar als je een beetje in gaat verdiepen dan is B5 wateroplosbaar dus het overtollige komt gewoon met de plas eruit. En ik ben nooit zo voorstander van antibiotica producten. Ik heb wel clindamycine gebruikt en erytromycine(antibiotica uitwendig). Dit hielp wel ietjes tegen de acne maar lang niet helemaal. Mijn acne kwam ook meer omdat ik een hele vette huid had. Eerder moest ik 2 x 10 % benzoylperoxyde opsmeren om me huid een beetje droog te houduh en nu heb ik aan 6 gram B5 per dag genoeg. En het is niet droog droog wat je met BenzoylPeroxide altijd had. Je huid werd er harstikke bleek van. Nu lijk ik ook een stuk gezonder en bruiner. Totaal geen bijwerkingen gehad. Net weer een nieuwe lading B5 besteld. Ik hoop dat het dit jaar net zo blijft als ik het nu heb en dat ik als het een beetje mee zit strx naar een lagere dosis kan gaan. Scheelt een hoop geld.
Ik had nog een vraagje. Als ik nog een puistje krijg dan is dit vaak op mijn slaap. Ik weet bijna wel zeker dat dit komt omdat ik daar snachts op slaap. Iemand een idee hoe dit op te lossen ?
Groetjes.
quote:Nee, zit in ordinaire gelatine capsules. Van dierlijke oorsprong dus.
Op dinsdag 6 januari 2004 01:08 schreef mwuhaha het volgende:
Is die NOW Pantothenic Acid trouwens vega-capsules (een soort van oplosbaar doorzichtig plastic-achtig buigbare omhulsing waarin los poeder zit) of harde pillen?
quote:Hij zegt ook achtig he. Het lijkt en voelt wel aan als plastic
Op dinsdag 6 januari 2004 01:24 schreef Mexoryl het volgende:[..]
Nee, zit in ordinaire gelatine capsules. Van dierlijke oorsprong dus.
bron
quote:Hij zegt ook vega-capsules he. Gelatine is niet vegetarisch/veganistisch en is het standaardmateriaal voor alle capsules, tenzij anders is vermeld. Vegicaps of VCaps voelen ook als plastic, maar zijn gemaakt van cellulose en zijn dus plantaardig.
Op dinsdag 6 januari 2004 01:32 schreef de_goeiste het volgende:[..]
Hij zegt ook achtig he. Het lijkt en voelt wel aan als plastic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |