abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 maart 2004 @ 22:35:11 #126
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_18052371
Wat schuift 't?"is gelukkig volledig aan mij voorbij gegaan. One Foot in the Grave is volgens mij later gejat door de VARA met In voor en tegenspoed (VARA kijkt vaak af bij de BBC blijkbaar)
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_18052735
pi_18053944
quote:
Op maandag 29 maart 2004 22:35 schreef Whiskers het volgende:
Wat schuift 't?"is gelukkig volledig aan mij voorbij gegaan. One Foot in the Grave is volgens mij later gejat door de VARA met In voor en tegenspoed (VARA kijkt vaak af bij de BBC blijkbaar)
In Voor- en Tegenspoed was een remake van de Amerikaanse serie All in the Family, niet One Foot in the Grave. De laatste twee gingen weliswaar allebei over ouwe mopperaars, maar in All in the Family speelde het aartsconservatieve en bovendien racistische karakter van de hoofdpersoon Archie Bunker ook een centrale rol.

Deze serie was trouwens wel weer gebaseerd op een andere nog oudere Britse serie die wel ergens in de Top 100 van Britain's Best Sitcoms stond, maar de Top 10 niet haalde. De naam daarvan ben ik kwijt.
Ars longa, vita brevis
  dinsdag 30 maart 2004 @ 00:29:33 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18054844
quote:
Op maandag 29 maart 2004 23:45 schreef motown het volgende:

[..]

In Voor- en Tegenspoed was een remake van de Amerikaanse serie All in the Family, niet One Foot in the Grave. De laatste twee gingen weliswaar allebei over ouwe mopperaars, maar in All in the Family speelde het aartsconservatieve en bovendien racistische karakter van de hoofdpersoon Archie Bunker ook een centrale rol.

Deze serie was trouwens wel weer gebaseerd op een andere nog oudere Britse serie die wel ergens in de Top 100 van Britain's Best Sitcoms stond, maar de Top 10 niet haalde. De naam daarvan ben ik kwijt.
Nee
In voor en Tegenspoed was een remake van een serie Till death do us part.

Deze serie werd in de states geremaked als all in the family, en in Duitsland als Ein hertz und eine seele, in Nederland al eerder als, tot de dood ons scheidt en in Israel als Itche.

Behalve de israelische heb ik alle remakes gezien, maar het origineel nooit meer dan een paar scenes.
Het Origineel is zo ongelofelijk, de hoofdpersoon Alf (Warren Mitchell ) is zo ongelofelijk grof en racistisch dat de serie niet herhaald wordt.

Als je duits trouwens goed genoeg is, moet je Duitse remake eens kijken, die blijft strak overeind tegen all in the family, De hoofdpersoon daar, alfred Tetzlaf, is een oostfront veteraan, een vreselijk naar mannetje, en wordt gespeelt door een brilliant acteur.

Mijn schoonvader wordt trouwens door de hele familie Alfred genoemt omdat ie er zo op lijkt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Pietverdriet op 30-03-2004 00:34:34 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_18054885
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 00:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee
In voor en Tegenspoed was een remake van een serie Till death do us part.

Deze serie werd in de states geremaked als all in the family, en in Duitsland als Ein hertz und eine seele, in Nederland al eerder als, tot de dood ons scheidt en in Israel als Itche.

Behalve de israelische heb ik alle remakes gezien, maar het origineel nooit meer dan een paar scenes.
Het Origineel is zo ongelofelijk, de hoofdpersoon Alf (Warren Mitchell ) is zo ongelofelijk grof en racistisch dat de serie niet herhaald wordt.
Dan klopt het toch wat ik schreef?

Ik wist alleen niet meer de naam van die oorspronkelijke serie, Till Death do Us Part, dus.

De hoofdpersoon in de Israelische versie zal wel een gruwelijke hekel aan Arabieren hebben gehad, zeker?
Ars longa, vita brevis
  dinsdag 30 maart 2004 @ 00:36:39 #131
45206 Pietverdriet
pi_18054932
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 00:32 schreef motown het volgende:

[..]

Dan klopt het toch wat ik schreef?

Ik wist alleen niet meer de naam van die oorspronkelijke serie, Till Death do Us Part, dus.

De hoofdpersoon in de Israelische versie zal wel een gruwelijke hekel aan Arabieren hebben gehad, zeker?
Nee, niet helemaal, maar niet echt belangrijk. Ben trouwens erg nieuwsgierig naar de Israelische remake, maar mijn Hebrews is waardeloos, en het origineel zou ik graag op dvd hebben
  dinsdag 30 maart 2004 @ 00:41:38 #132
45206 Pietverdriet
pi_18054991
Een schande trouwens dat de originele serie niet te zien is, en de amerikaanse versie wel op DVD uit is..
pi_18055139
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 00:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Een schande trouwens dat de originele serie niet te zien is, en de amerikaanse versie wel op DVD uit is..
Dat werd tijdens de eerste ronde van Britain's Best Sitcom (begin dit jaar) al uitgelegd: de meeste mensen (met name in die tijd) begrepen nou eenmaal niet dat die grove racistische uitlatingen van de hoofdpersoon opzettelijk overdreven werden om te tonen hoe belachelijk racisme in werkelijkheid is.

De hoofdpersoon was trouwens een loser en juist niet bedoeld om sympathie mee te hebben. Nou ja, medelijden misschien wel, maar om duidelijke redenen.
Ars longa, vita brevis
pi_18064357
Je had ook nog een serie die door de NCRV werd uitgezonden met Hugo Haenen en Joris Lutz, echt te flauw voor woorden (soms vraag ik me af of de makers het zelf wel eens terugkijken?). Die kwam ook van een engelse serie. Ging over een yuppenstel dat naast een paar hippies woonden.
pi_25834636
Iemand ooit gedacht aan George & Mildred met de fantastische Brian Murphy als George?

En Some Mother's do 'ave 'em met de die fantastisch irritante Frank Spencer?

En Are You Being Served? met die geweldige 'sea-side postcard humour' met Captain Peacock and Mrs Slocombe's pussy?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')