quote:
Op maandag 29 maart 2004 23:45 schreef motown het volgende:
[..]
In Voor- en Tegenspoed was een remake van de Amerikaanse serie All in the Family, niet One Foot in the Grave. De laatste twee gingen weliswaar allebei over ouwe mopperaars, maar in All in the Family speelde het aartsconservatieve en bovendien racistische karakter van de hoofdpersoon Archie Bunker ook een centrale rol.
Deze serie was trouwens wel weer gebaseerd op een andere nog oudere Britse serie die wel ergens in de Top 100 van Britain's Best Sitcoms stond, maar de Top 10 niet haalde. De naam daarvan ben ik kwijt.
Nee
In voor en Tegenspoed was een remake van een serie Till death do us part.
Deze serie werd in de states geremaked als all in the family, en in Duitsland als Ein hertz und eine seele, in Nederland al eerder als, tot de dood ons scheidt en in Israel als Itche.
Behalve de israelische heb ik alle remakes gezien, maar het origineel nooit meer dan een paar scenes.
Het Origineel is zo ongelofelijk, de hoofdpersoon Alf (Warren Mitchell ) is zo ongelofelijk grof en racistisch dat de serie niet herhaald wordt.
Als je duits trouwens goed genoeg is, moet je Duitse remake eens kijken, die blijft strak overeind tegen all in the family, De hoofdpersoon daar, alfred Tetzlaf, is een oostfront veteraan, een vreselijk naar mannetje, en wordt gespeelt door een brilliant acteur.
Mijn schoonvader wordt trouwens door de hele familie Alfred genoemt omdat ie er zo op lijkt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Pietverdriet op 30-03-2004 00:34:34 ]