Lijkt me ook wel te doen, ik ben inmiddels wel aardig gewend geraakt aan de wat extremere Jazz. Bepaalde platen moet je gewoon eens wat vaker draaien om ze goed te vinden. Albums die meteen goed in het gehoor liggen verliezen vaak hun kracht naarmate ze vaker gedraait worden.quote:Op vrijdag 30 april 2004 00:00 schreef Summoner het volgende:
"Free Jazz" vind ik eigenlijk helemaal niet zo taai. De opname communiceert een sterk gevoel van plezier en daardoor vind ik het erg gemakkelijk luisterbaar. Er zitten best harmonische elementen in, evenals het wat conventionelere spel van Freddie Hubbard en Scott Lafaros.
Ik heb vanmiddag de DVD van 'Space is the Place' aangeschaft, ben benieuwd wat het is. Het schijnt in ieder geval wel een vreemde film te zijn, en de soundtrack vind ik sowieso wel okeequote:Op maandag 19 april 2004 17:57 schreef Zander het volgende:
Ik geloof dat ik in een van de vorige delen van dit topic nog een wat uitgebreider verhaaltje over de Sun Ra-platen die ik ken had geschreven, ik kijk nog wel ff of ik 'm terug kan vinden.
Pas m'n langverwachte, en eerder onvindbaar gewaande, Daddy plays the horn (Gordon) binnengekregen...quote:Op woensdag 28 april 2004 17:28 schreef Zander het volgende:
Morgen helaas alweer de laatste aflevering van Jazzkelder:
Ik heb em binnen ja (tegen mn verwachtingen inquote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:55 schreef fripper het volgende:
Het stukje in de volkskrant over Rollins was erg positief.
Heb je trouwens 'Puttin' it together' van Elvin Jones ooit nog van Bol binnengekregen ??
Jammer van die akoestiek?quote:Op dinsdag 11 mei 2004 13:36 schreef Doff het volgende:
Ik ben donderdag naar Sonny Rollins geweest in A'dam Concertgebouw.
Gaaf concert alleen jammer van die akoestiek....
quote:Although ailing so badly in recent months that he sometimes required an oxygen tank on stage, Mr. Jones performed with his band as recently as late last month in the Bay Area. He did so, his wife told an audience at Yoshi's in Oakland on April 26, because it was his wish to spend his last moments doing what he loved best: drumming with his band.
Denk niet dat het Concertgebouw bekend staat om zijn uitmuntende akoustiek bij de wat snellere hardbop nummersquote:Op maandag 17 mei 2004 10:43 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Jammer van die akoestiek?
Het wereldberoemde Concertgebouw, met de wereldberoemde akoestiek. Wat was er niet goed aan?
Triest, maar hij is iig op een respectabele leeftijd gestorven. Ik zag net dat hij o.a. meespeelde op My Favorite things van Coltrane. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van 'm gehoord had, maar onopgemerkt toch ook weer wel want MFT is een van de beste platen die Coltrane ooit uitgebracht heeft en die draai ik nog geregeld.quote:Op donderdag 20 mei 2004 17:30 schreef Doff het volgende:
Erg jammer van Elvin Jones. Ik heb hem nooit live bezig gezien en dat zal er dus ook niet meer van komen. Ik schrok er echt van toen ik het bericht over zijn overlijden las.
Ik zal ieder geval blijven genieten van zijn mooie muziek
[..]
Elvin Jones vormde samen met Jimmy Garrison en McCoy Tyner de rytmesectie van het legendarische kwartet van John Coltrane in de jaren '60. Ze hebben veel meer mooie dingen opgenomen buiten My Favourite Things. Moeite waard om es wat meer van het kwartet op te zoeken, Beathovenquote:Op donderdag 20 mei 2004 18:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Triest, maar hij is iig op een respectabele leeftijd gestorven. Ik zag net dat hij o.a. meespeelde op My Favorite things van Coltrane. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van 'm gehoord had, maar onopgemerkt toch ook weer wel want MFT is een van de beste platen die Coltrane ooit uitgebracht heeft en die draai ik nog geregeld.
Een tijdloos meesterwerk
Eerste nummer wat ik opzette na het horen van het overlijden van Elvin! Blijft schitterend, hoewel ik het idee heb dat Coltrane er lang aan geschaafd heeft. In de live-uitvoering die ik heb lijkt het alsof het refrein van het nummer nog niet helemaal bij de rest van de band bekend was.quote:Op donderdag 20 mei 2004 18:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Triest, maar hij is iig op een respectabele leeftijd gestorven. Ik zag net dat hij o.a. meespeelde op My Favorite things van Coltrane. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit van 'm gehoord had, maar onopgemerkt toch ook weer wel want MFT is een van de beste platen die Coltrane ooit uitgebracht heeft en die draai ik nog geregeld.
Een tijdloos meesterwerk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |