abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 maart 2005 @ 21:58:35 #101
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25532031
vervelend is dat he Radyhyn... afgelopen zomer in roemenie ook, waren er drie vogels het huis ingevlogen van mijn baas. Eentje heeft het er niet overleefd en eentje heb ik moeten vangen en het huis uit gedragen, die ik buiten weer vrij kon laten vliegen.
patat ftw :)
pi_25532125
quote:
Op woensdag 16 maart 2005 21:58 schreef daniman het volgende:
vervelend is dat he Radyhyn... afgelopen zomer in roemenie ook, waren er drie vogels het huis ingevlogen van mijn baas. Eentje heeft het er niet overleefd en eentje heb ik moeten vangen en het huis uit gedragen, die ik buiten weer vrij kon laten vliegen.
En die derde.... hoe smaakte die !?!
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  woensdag 16 maart 2005 @ 22:50:50 #103
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25532983
die vloog het huis uit voordat ik er in kwam om ze er weer uit te krijgen
pi_25832891
aangezien dat afgelopen weekend officieel de lente begonnen is zullen we deze topic maar weer een paar maandejes in de koelkast zetten denk ik dus ipv winterslaap een zomerslaap
een ideetje om een aparte lente/zomer vogels topic te openen of de algemene topic daar voor gebruiken ?? [Algemeen] Vogels

greetzzzz ro
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
pi_25835922
hmm lentetopic was de bedoeling denk ik?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 30 maart 2005 @ 10:12:30 #106
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_25849959
tja... het zou alle twee kunnen... ik weet het niet
pi_25975830
Ik kom uit enschede en heb hier in de omgeving vorig jaar zo'n 20 tot 30 ijsvogeltjes gezien
vooral tussen enschede en Oldenzaal, bij een paar kleigaten zitten er nog al wat.
Schitterende vogeltjes trouwens. Hopelijk neemt hun aantal dit jaar nog verder toe aangezien we een redelijk zachte winter hebben gehad.

enschede
pi_27048684
maar even een klein vervolg op afgelopen zaterdag proberen te geven ......

is het de moeite waard voor een vervolg ( als het aan mij ligt iig wel ) ???? en het dan ergens net na de zomervakanties plannen ofzo dan is er nu nog voldoende tijd om nog meer mensen hiervoor enthousiast te maken om mee te gaan.

greetzzzz ro
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
  zondag 18 september 2005 @ 12:03:07 #109
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30690966
succes!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zondag 18 september 2005 @ 19:16:02 #110
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_30704193
ha die Pearly!
Nog interessante birds gezien lately?
  maandag 19 september 2005 @ 09:34:46 #111
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_30719035
Ik blijf geinteresseerd maar min of meer ook leek. Ik vind vogels gewéldig maar er me zó ver in verdiepen als jullie doen, dat zal wel niet.
Even kijken :
Ik zag een Vlaamse Gaai, 5 meter achter mij streek hij neer op een houten paaltje van 1 mtr. hoog. Ik kon hem nu een seconden of 8 eens écht goed bekijken. Dat is toch wel mijn lievelingsvogel geworden denk ik.
En als ik over de A59 rij, zit er regelmatig een roofvogeltje op een lantaarnpaal. Zie hem daar met regelmaat zitten om het weiland er naast te bespeuren op kleine zoogdieren. (valkje??)
In de maand juni heb ik op een terras in het bos mijn ogen uit zitten kijken naar een gekraagde roodstaart. De voormalige boswachter van dat gebied zat daar aan een pilsje en zei dat we er maar eens goed van moeten genieten dat dit beest daar zijn jongen aan het voeren was. In mijn eigen (nieuwe) tuin landde een paar dagen later een zwarte roodstaart op mijn betonnen bbq ! Mooi beestje zeg!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_32130495
zo... die is weer met stip naar boven ;-)..

het weer gaat er eindelijk eens op lijken, gaan mijn voederplankjes eens nut krijgen

greetzz ro
pi_32139349
Afgelopen 3 maanden regelmatig meerdere ijsvogeltjes gezien bij een vijver welke ongeveer 8 jaar geleden zijn gegraven door de gemeente.
Erg leuk dat die vogeltjes zo lang op een plek blijven zitten, soms zelfs twee keer per dag een ijsvogeltje daar kunnen spotten. Maar deze ijsvogels waren dus meer zomervogels, ik hoop dat ze er van de winter nog zitten. Ik zal eens proberen foto's te maken, maar aangezien ze erg schuw zijn en ik geen superzoomlens heb verwacht ik hier niet te veel van.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_32147161
Vanmiddag een grote groep kruisbekken gespot. (schat een stuk of 40).
Normaalgesproken is dit meer een invasievogel maar hier op Zoomland is het een broedvogel geworden.
  donderdag 10 november 2005 @ 14:11:40 #115
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_32147538
Ow das cool.. die heb ik nou nog nooit gezien.

Hier zitten sinds 2 weken wintertalingen in de sloot. Echt leuk ik kan ze goed bekijken zo vanuit het raam
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_32163256
hoi,hoi, is dat bij boslust of ergens in de buurt bij het appeltje ???

greetzz ro
quote:
Op donderdag 10 november 2005 13:58 schreef stumbleupon het volgende:
Vanmiddag een grote groep kruisbekken gespot. (schat een stuk of 40).
Normaalgesproken is dit meer een invasievogel maar hier op Zoomland is het een broedvogel geworden.
[[url=http://img.photobucket.com/albums/v673/s3v3r3/pics/th_Loxia_pytyopsittacus.jpg]afbeelding][/URL]
pi_32202680
quote:
Op donderdag 10 november 2005 22:52 schreef bonootje het volgende:
hoi,hoi, is dat bij boslust of ergens in de buurt bij het appeltje ???

greetzz ro
[..]
Bij Boslust inderdaad. Niet al te ver van het hostel. (Nieuwste aanwinst van het Brabants Landschap, was voorheen Wouwse Plantage)
Er is daar vlakbij een party centrum. Als je daar het bos in gaat, moet je de groep kunnen zien.
Zit ook een groep van zeker 20 goudhaantjes.

In de Markiezaat zit momenteel een groep van ongeveer 4000 wilde zwanen trouwens (meer dan 1% van de wereldpopulatie!) Goed te overzien vanuit de vogelkijkhut bij bezoekerscentrum de Kraaijenberg.
pi_32210321
Overvliegende ganzen

Onze huiseksters

pi_32211538
Mooi zeg die foto van die ganzen!! En de ekstertjes! Ik zie echt bijna geen vogels, naja duiven en kraaien... Bij mijn ouders gelukkig een stuk meer, vooral veel musjes en meesjes
pi_32211857
Hoi Inkie
Het barst hier van de vogels, we wonen in een bosje op het vlakke land, temidden van akkers.
Ik moet nodig bijlezen in SC
pi_32212496
Ik ben af en toe best verdrietig dat ik nu op een flat in Rotterdam woon.
Voorheen had ik van alles in mijn tuin... om verliefd op te zijn

Tot mijn grote verbazig heb ik de afgelopen 1,5 week denk ik nu een "vriendje".
Een Vlaamse Gaai... hij komt telkens terug (en ik voer nog niet).

Prachtvogel. Ik vergeet hem telkens te fotograferen.

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32214224
Vlaamse Gaaien zijn prachtvogels
Ze zijn nu druk bezig eikels te verstoppen voor de winter, erg leuk om naar te kijken. Wel moeilijk om te fotograferen, omdat ze schuwer zijn dan eksters.

Nadeel is wel dat ik in het voorjaar honderden jonge eikeboompjes in mijn tuin heb die ik moet rooien
pi_32214426
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 20:38 schreef kissa het volgende:
Vlaamse Gaaien zijn prachtvogels
Ze zijn nu druk bezig eikels te verstoppen voor de winter, erg leuk om naar te kijken. Wel moeilijk om te fotograferen, omdat ze schuwer zijn dan eksters.

Nadeel is wel dat ik in het voorjaar honderden jonge eikeboompjes in mijn tuin heb die ik moet rooien
Dat is dus ook het grappige eraan !
Hij is helemaal niet schuw.
iig niet naar mij, het wordt een ander verhaal als de hond, de kat en de kinderen voor het raam gaan staan kijken alsof ze moeder de gans (mij, om maar even in de vogelsfeer te blijven) achterna lopen.

Mijn keuken heeft één zijde volglas, dus ik ben van top tot teen in beeld en als ik eind van de middag het avondeten ga voorbereiden komt hij meestal even langs ondanks dat ik heen en weer loop tussen de delen aanrecht, spoelbak en koelkast.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32215096
Wat leuk!
Misschien is deze gaai uit het nest gevallen en grootgebracht door iemand die op jou lijkt?

Mijn schoonmoeder heeft twee jonge gaaitjes opgefokt tot zelfstandige grote vogels, Suske en Wiske
  zaterdag 12 november 2005 @ 21:09:48 #125
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_32215386
maar dat je van top tot teen in beeld bent? Wil dat dan zeggen dat hij daarom niet schuw is!?

Volgens mij is dit niet "de" theorie van het feit dat hij blijft zitten op die plek, op dat moment. Welke het dan wel is weet ik niet maar niet omdat je volglas hebt en je helemaal in beeld bent.
Misschien zijn er anderen die er een meer aannemelijke theorie op kunnen geven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')