abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15940910
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dat is een kul-stelling. (Als je die echt van een professor hebt, geeft dat het niveau van Belgische professoren niet weer).

Ik ben niet-christen en niet-moslim. Maar ik beschouw elk geloof als gelijkwaardig. Als Jantje vindt dat God de hoogste is, good luck to him. Als Pietje vindt dat er voor elke soort boom een god is en voor de zee en voor de lente en zo voor, equally good luck to him. Het komt niet bij me op om van Jantje's God te zeggen, dat het wel een God is en van Pietje's Goden te zeggen dat het afgoden zijn.

Leven en laten leven. Zou je ook eens moeten proberen.

Oeps. Ik zie dat ik toch weer woorden van meer dan 2 lettergrepen heb gebruikt. Nou ja, dan zal ik wel weer een vaag verward en f[censuur]sch antwoord terugkrijgen

Het aanhangen van het ene geloof betekend het ontkennen van een ander geloof, en voor sommige gelovigen valt dat niet te verkroppen. Maar als atheist zijnde sta je er uiteraard boven
pi_15940957
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Oeps. Ik zie dat ik toch weer woorden van meer dan 2 lettergrepen heb gebruikt. Nou ja, dan zal ik wel weer een vaag verward en f[censuur]sch antwoord terugkrijgen

Niet op de persoon spelen aub.
Unox, the worst operating system.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:49:01 #28
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_15940973
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:42 schreef Dalai_Lama het volgende:
Als je 1 god als het Allerhoogste aanhangt, kun je de andere goden niet als gelijkwaardig zien. Ik weet dat het moeilijk voor je is, maar zo zit het nu eenmaal.
Zucht.... Maar dan moet je als niet-gelovige in zo'n godsdienst toch niet met die godsdiensten mee praten.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:49:06 #29
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_15940976
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:47 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Het aanhangen van het ene geloof betekend het ontkennen van een ander geloof, en voor sommige gelovigen valt dat niet te verkroppen. Maar als atheist zijnde sta je er uiteraard boven

Maar ik ben ook geen atheist...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_15940999
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:44 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

waarom kan je dan niet heel C&H in 1 centraal topic stoppen

Omdat C&H zo af en toe nog wel wat niveau heeft.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:52:40 #31
66444 Lord_Vetinari
pi_15941117
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:49 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Zucht.... Maar dan moet je als niet-gelovige in zo'n godsdienst toch niet met die godsdiensten mee praten.

Dat is ook een aanname die jij doet. Als niet gelovige in die godsdienst kun je net zo goed stellen dat alle goden afgoden zijn. Of dat geen enkele god een afgod is. Of je kunt iedereen in zijn waarde laten (wat een kleine moeite is) en voorkomen dat je mensen tegen hun schenen schopt door hun godsdienst te beledigen. Zoals al eerder gezegd: levben en laten leven. Ieder gelooft maar wat hij wil, het zal me jeuken. En alle goden zijn wat mij betreft even hoog of goddelijk of wat dan ook. JIJ bent degene die continu het onderscheid aanbrengt.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:53:59 #32
60090 Akkersloot
pi_15941171
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:42 schreef Ype het volgende:
Tevens gaan al jouw topics altijd enkel over de Islam en Het Gristendom.
Ha ha ha
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:35 schreef Akkersloot het volgende:
En ik kom binnenkort met een liberariers "bash" topic. Niet onder pol maar onder wfl, want het libertarisme is gewoon een religie, het geloof dat de mensen beter zijn zonder overheid.
Ik heb overigens ook een topic over het jodendom. Waar staan die blauwe strepen op vlag Israel voor?
En joden mogen best ook met een aparte topic geprezen worden "Joden lopen niet te bekeren" (dat is immers een feit, een (onvoorzien) gevolg van het feit dat zij zich het uitverkoren volk noemen)

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 03-01-2004 23:23]

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_15941181
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:49 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze dat doen? Ja, jij, maar jou neem ik niet serieus meer, aangezien je, elke keer als ik het van je vraag, erin faalt mede te delen waar je het vandaan hebt. Hoe kom je erbij dat andersgelovigen met monotheïsten meepraten?>
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:54:45 #34
66444 Lord_Vetinari
pi_15941204
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:54 schreef Dalai_Lama het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze dat doen? Ja, jij, maar jou neem ik niet serieus meer, aangezien je, elke keer als ik het van je vraag, erin faalt mede te delen waar je het vandaan hebt. Hoe kom je erbij dat andersgelovigen met monotheïsten meepraten?>

Gamma!
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:55:58 #35
60090 Akkersloot
pi_15941246
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En alle goden zijn wat mij betreft even hoog of goddelijk of wat dan ook. JIJ bent degene die continu het onderscheid aanbrengt.
Dus jij noemt geen enkele God een afgod. Dat zijn we het toch met elkaar eens. Wie maakt er nu onderscheid?
  zaterdag 3 januari 2004 @ 22:58:34 #36
66444 Lord_Vetinari
pi_15941326
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:55 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dus jij noemt geen enkele God een afgod. Dat zijn we het toch met elkaar eens. Wie maakt er nu onderscheid?

Jij. Want jij beweert door dit hele topic heen dat niet-gelovigen met gelovigen meelullen. Terwijl ik iedereen als mens beschouw, zonder de verdeling in gelovigen en niet-gelovigen. Jij maakt dat onderscheid wel.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:01:30 #37
60090 Akkersloot
pi_15941414
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar ik ben ook geen atheist...
Dat plaatst al jouw aanvallen op mijn stelling dat Paulus en Mohammed temporaal kwab epilepsie patienten waren misschien in een ander daglicht.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:04:29 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_15941514
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:01 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dat plaatst al jouw aanvallen op mijn stelling dat Paulus en Mohammed temporaal kwab epilepsie patienten waren misschien in een ander daglicht.

Nee. Die doe ik uit hoofde van mijn achtergrond als wetenschapper. En vanuit die achtergrond kan ik niet tegen dat soort onbewezen en onbewijsbare, nodeloos kwetsende lulkoek.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:07:52 #39
60090 Akkersloot
pi_15941615
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 22:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jij. Want jij beweert door dit hele topic heen dat niet-gelovigen met gelovigen meelullen. Terwijl ik iedereen als mens beschouw, zonder de verdeling in gelovigen en niet-gelovigen. Jij maakt dat onderscheid wel.
Nou het verband dat jij in die post aanbrengt zie ik totaal niet. Dus als ik, net als die Gentse professor, zeg dat je de goden van de polytheisten geen afgoden moet noemen, maak ik onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen?
Ik maak in elk geval geen onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen. Ik heb het dan toch óók vaak over islamofielen. Voor mij zijn gelovigen en ongelovigen gelijk (je oordeelt immers iemand over zijn mening en over zijn omgang met andere mensen). Volgens mij ook in het hiernamaals.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:15:05 #40
60090 Akkersloot
pi_15941779
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[ageren tegen mijn benaming van temporaal kwab epilepsie patient van Paulus en Mohammed]

Nee. Die doe ik uit hoofde van mijn achtergrond als wetenschapper. En vanuit die achtergrond kan ik niet tegen dat soort onbewezen en onbewijsbare, nodeloos kwetsende lulkoek.

Oh dus ik moet Mohammed en Paulus profeten noemen omdat het tegendeel niet bewezen is? Nou dan mogen we dus ook niet zeggen dat God of Allah niet bestaan. Want we hebben immers niet het tegendeel bewezen ((God of Allah zou immers door te beweren dat de zon om de aarde draait een deel van de mensen nog ongelovig willen houden zodat God of Allah anders niemand als ongelovige kunnen laten branden in de hel)).

De boodschap van Paulus en Mohammed zijn erg tegenstrijdig. Dus één van die twee "profeten" is dus een valse profeet. Nou, wetenschapper, volgens mij is daarmee toch wetenschappelijk bewezen dat één van die twee geen profeet was.

zaterdag 3 januari 2004 @ 23:17:38 #41
66444 Lord_Vetinari
pi_15941844
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:15 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Oh dus ik moet Mohammed en Paulus profeten noemen omdat het tegendeel niet bewezen is?

Nee. je zou alleen op kunnen houden met het nodeloos kwetsen van mensen die dat wel geloven, door continu en totaal onnidig de woorden tussen "" te zetten en bij elke scheet er die epilepsie bij te slepen.

Wat je er zelf van gelooft, moet jij weten, maar dat gedram tegen mensen die ervoor gekozen hebben dat wel te geloven hangt me mijlenver mijn strot uit.

Dat is de reden voor mijn ageren tegen jou. Jij bent één van de mensen die duidelijk niks geleerd hebben van WO2.

zaterdag 3 januari 2004 @ 23:27:56 #42
60090 Akkersloot
pi_15942133
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Dat is de reden voor mijn ageren tegen jou. Jij bent één van de mensen die duidelijk niks geleerd hebben van WO2.

Volgens mij heb jij niets geleerd van WO2. Heb je nog een reactie hier op:
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 21:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[Akkersloot over vers 5:33 "de vergelding voor hen die God en Zijn Boodschapper bestrijden en verderf brengen in het land is dat ze gedood moeten worden" ]
[ Hoe kan je God bestrijden als die niet bestaat. Zijn boodschapper is al lang dood. Kan je dus ook niet bestrijden. Dat verderf brengen slaat volgens mij op het veroorzaken van aardbevingen, ziektes e.d. Het is dus duidelijk fascistisch]

Dit is te erg. Sorry hoor, maar als je zo verblind bent door haat dat je elke zin maar op één manier kunt uitleggen, ben je te ver heen. Zoek hulp.

quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:22 schreef Gia het volgende Maar wat vind jij "bestreden worden"?
Als wij hier de Islam afkraken op een openbaar forum, is dat bestreden worden? Geeft zoiets een Moslim al het recht om naar geweld te grijpen?
Ik en Gia zeggen precies het zelfde. Gezien Lord_Vetenari wel van mij zegt dat ik verblind ben van haat en niet van Gia vraag ik me af wie hier verblind is van haat. En dus volgens de definitie van Lord_Vetenari een fascist is
  zaterdag 3 januari 2004 @ 23:33:39 #43
60090 Akkersloot
pi_15942332
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
door continu en totaal onnidig de woorden tussen "" te zetten
Dus "profeet" Mohammed is voor je ook al moslim bashing. Kunnen moslims niet respecteren dat ik niet geloof dat Mohammed een profeet is.

En ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha haha ha ha ha ha

Meneer Lord_Vetanari. Als ik nou zeg dat ik een profeet ben, noem jij mij dan ook een profeet ??????

(dat levert mij al drie punten op )

[Dit bericht is gewijzigd door Akkersloot op 04-01-2004 01:36]

zaterdag 3 januari 2004 @ 23:39:00 #44
66444 Lord_Vetinari
pi_15942531
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:33 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dus "profeet" Mohammed is voor je ook al moslim bashing. Kunnen moslims niet respecteren dat ik niet geloof dat Mohammed een profeet is.

En ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha haha ha ha ha ha

Meneer Lord_Vetanari. Als ik nou zeg dat ik een profeet ben, noem ik mij dan ook een profeet ??????

(dat levert mij al drie punten op )

Lieve jongen, als jij jezelf een profeet noemt en anderen zijn bereid jou als profeet te zien, zal ik in ieder geval, als ik al over je wil praten, je voilgelingen niet nodeloos kwetsen door in elke regel je titel tussen "" te zetten. Zoals ik al een paar keer heb gezegd: Leven en laten leven.

Wat ik prive over jou en je profeet-zijn denk, is een ander verhaal. Maar als er mensen zijn die zich gelukkig voelen door jou als profeet te zien, heb ik geen enkele reden om die mensen onnodig te beledigen of te kwetsen, door in elk gesprek te beweren dat jij lijdt aan wat dan ook, hoe veel aanwijzingen er ook zijn dat dat wel het geval is.

Overigens is je 'jumping to conclusions' een erg vermoeiend karaktertrekje van je, evenals het mij woorden in de mond leggen of mij gedachten of daden toeschrijven. Niet iedereen denkt volgens jouw "fantastische" gedachtenpatroon. Er is meer tussen zwart en wit.

[Dit bericht is gewijzigd door Lord_Vetinari op 03-01-2004 23:51]

zaterdag 3 januari 2004 @ 23:44:54 #45
60090 Akkersloot
pi_15942706
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Lieve jongen, als jij jezelf een profeet noemt en anderen zijn bereid jou als profeet te zien, zal ik in ieder geval, als ik al over je wil praten, je voilgelingen niet nodeloos kwetsen door in elke regel je titel tussen "" te zetten. Zoals ik al een paar keer heb gezegd: Leven en laten leven.
Nou al noem jij mij geen profeet (als ik daar behoefte aan zou hebben) dan laat je mij en mijn eventuele volgelingen heus wel in leven hoor.

En "profeet" is geen titel. Een profeet is een "boodschapper van God". "Allah is groot en Mohammed is zijn profeet". Dus de profeet van Allah en niet van zijn volgelingen. En aangezien ik niet geloof dat Mohammed de boodschapper (profeet) van wat dan ook is noem ik hem geen profeet. Simpel. Heeft totaal niets met respect te maken.

zaterdag 3 januari 2004 @ 23:46:20 #46
66444 Lord_Vetinari
pi_15942743
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:44 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nou al noem jij mij geen profeet (als ik daar behoefte aan zou hebben) dan laat je mij en mijn eventuele volgelingen heus wel in leven hoor.

En "profeet" is geen titel. Een profeet is een "boodschapper van God". "Allah is groot en Mohammed is zijn profeet". Dus de profeet van Allah en niet van zijn volgelingen. En aangezien ik niet geloof dat Mohammed de boodschapper (profeet) van wat dan ook is noem ik hem geen profeet. Simpel. Heeft totaal niets met respect te maken.

Jawel, dat heeft het wel. Respect voor de overtuiging van andere mensen. Wat je prive doet, moet jij weten, maar het getuigt van zeer weinig fatsoen, om mensen nodeloos te kwetsen, alleen omdat jij het niet met hun opvatting eens bent.

Maar blijkbaar heeft er ergens in je opvoeding daar het een of ander aan gehaperd.

zaterdag 3 januari 2004 @ 23:57:15 #47
60090 Akkersloot
pi_15943063
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 23:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jawel, dat heeft het wel. Respect voor de overtuiging van andere mensen. Wat je prive doet, moet jij weten, maar het getuigt van zeer weinig fatsoen, om mensen nodeloos te kwetsen, alleen omdat jij het niet met hun opvatting eens bent.
Mijn overtuiging is dat veel moslims daadwerkelijk geloven dat iedereen gelooft dat hun Mohammed een profeet is. Dat is weer een ander facet dat boven op het feit komt dat iemand maar te respecteren heeft dat iedereen niet in een bepaalde "profeet" gelooft. Godsdienstvrijheid heet dat. Welke niet-Moslim noemt Mohammed nu een profeet ?
pi_15943308
Het grote probleem van Akkersloot is dat hij het op de spits drijft. Hoewel ik vaak met een glimlach van Akkersloot lees, moet ik toch erkennen dat het onnodig kwetsend is. Ookal ben je het ergens niet mee eens, je kunt je proberen in te leven in de persoon, en je mening verkondigen, zonder mensen te kwetsen. Dit kan allemaal zonder dat je je mening afbreekt.

Noem Mohammed bijv. Mohammed i.p.v. de "profeet" Mohammed. Je erkent Mohammed ook daarmee niet als profeet, maar op een manier die niet kwetsend is. En zo is dat bij wel meer dingen zo.

Ben je je er van bewust Akkersloot, dat je onnodig kwetst?

zondag 4 januari 2004 @ 00:20:10 #49
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_15943799
quote:
Op zondag 4 januari 2004 00:04 schreef Mariel het volgende:
Het grote probleem van Akkersloot is dat hij het op de spits drijft. Hoewel ik vaak met een glimlach van Akkersloot lees, moet ik toch erkennen dat het onnodig kwetsend is. Ookal ben je het ergens niet mee eens, je kunt je proberen in te leven in de persoon, en je mening verkondigen, zonder mensen te kwetsen. Dit kan allemaal zonder dat je je mening afbreekt.

Noem Mohammed bijv. Mohammed i.p.v. de "profeet" Mohammed. Je erkent Mohammed ook daarmee niet als profeet, maar op een manier die niet kwetsend is. En zo is dat bij wel meer dingen zo.

Ben je je er van bewust Akkersloot, dat je onnodig kwetst?

Mariel, ik moet zeggen dat ik vaak met je op één lijn zit als ik je posts lees. Hier dus weer zo'n geval.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  zondag 4 januari 2004 @ 00:21:09 #50
66444 Lord_Vetinari
pi_15943827
quote:
Op zondag 4 januari 2004 00:20 schreef Ype het volgende:

[..]

Mariel, ik moet zeggen dat ik vaak met je op één lijn zit als ik je posts lees. Hier dus weer zo'n geval.

Hallo, ik roep dat al de hele avond hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')