abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15930780
roken, das lossen we gezamenlijk wel op
  zaterdag 3 januari 2004 @ 16:36:06 #52
19194 Oversight
◢◤
pi_15930835
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:33 schreef JohnieTheSelfkicker het volgende:
roken, das lossen we gezamenlijk wel op
wij roken...

los jij het ff op !

◢◤
pi_15930868
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:30 schreef Oversight het volgende:

[..]

* in spiegel kijkt naar spierbundels *

* naar vitrinekast VOL met freefight-prijzen kijkt *

-- Overzichie stoot zijn neus niet tegen deuren...... --
... en kan zich geen enkele andere reden bedenken waardoor zn neus zou breken...

Pfff, mag je nog zoveel spierbundels hebben. Als je plat ligt lig je plat.

En iemand eerder in dit topic had gewoon gelijk. Die man had je op je bek moeten slaan. Regeltjes regeltjes regeltjes. Allemaal onzin. Het verbod is duidelijk.

zaterdag 3 januari 2004 @ 16:39:48 #54
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15930922
Kijk het beleid van de overheid is hypocriet. Rokers betalen meer dan voldoende belasting over tabak om daar de schade makkelijk van te kunnen betalen. Als de overheid echt iets tegen het roken zouden willen doen. Dan zouden ze de verkoop van deze drug gewoon moeten verbieden. Klaar uit.

Pak even een lekker biertje. En drink deze lekker op. Onder het genot van een peuk.

Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 16:40:00 #55
19194 Oversight
◢◤
pi_15930928
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:37 schreef Kloot.Hommel het volgende:

[..]

Pfff, mag je nog zoveel spierbundels hebben. Als je plat ligt lig je plat.

En iemand eerder in dit topic had gewoon gelijk. Die man had je op je bek moeten slaan. Regeltjes regeltjes regeltjes. Allemaal onzin. Het verbod is duidelijk.

gelukkig,.. ook in 2004 zijn er nog van die SUKKELS die de openingspost niet lezen......

als het verbod duidelijk was, dan zat JIJ nu niet te tikken

◢◤
pi_15930960
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:01 schreef Tarantino het volgende:

[..]

Als je buiten staat op het perron, kun je niet last hebben van de rook. Dat kàn gewoon niet. Binnen oké, daar kan ik inkomen, maar dat je buiten niet mag roken

Onzin, vandaag nog liep ik achter een dikke vent in de stad met z'n gore cigaar. Ik had de grote nijging om hem dat ding eens op te laten vreten, zo stonk dat. Meters achter hem sloeg het nog op m'n keel, helemaal om dat het zo koud is.

Zeker als het druk is heb je niet altijd de kans om eventjes uit de weg te gaan.

Mensen moeten gewoon eens leren rekening te houden met anderen en als dat wettelijk moet, dan maar wettelijk. En als er een asociaal in mijn buurt 'nee' zegt als ik hem vraag op te houden dan merkt hij vanzelf de gevolgen.

BR

pi_15930996
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:40 schreef Oversight het volgende:

[..]

gelukkig,.. ook in 2004 zijn er nog van die SUKKELS die de openingspost niet lezen......

als het verbod duidelijk was, dan zat JIJ nu niet te tikken

Het verbod is duidelijk, roken bij de palen
  zaterdag 3 januari 2004 @ 16:44:34 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15931051
weer een rookverbod topic? Het is wel een hot-issue
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_15931067
als je naast mij komt staan met je peuk krijg je een klap

proficiat met je overwinning hoor...

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zaterdag 3 januari 2004 @ 16:45:10 #60
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_15931068
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:41 schreef BloodRayne het volgende:
Mensen moeten gewoon eens leren rekening te houden met anderen en als dat wettelijk moet, dan maar wettelijk. En als er een asociaal in mijn buurt 'nee' zegt als ik hem vraag op te houden dan merkt hij vanzelf de gevolgen.

BR

Geweld gebruiken is ook asociaal. Als ik zou weten waar je bent. Zou ik me rook vet in je kanis uitblazen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_15931123
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Geweld gebruiken is ook asociaal. Als ik zou weten waar je bent. Zou ik me rook vet in je kanis uitblazen.

good girl
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zaterdag 3 januari 2004 @ 16:48:43 #62
19194 Oversight
◢◤
pi_15931152
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:42 schreef Kloot.Hommel het volgende:

[..]

Het verbod is duidelijk, roken bij de palen

SPECIAAL VOOR JOU :

als het duidelijk is,

1 hoe herken ik zo'n paal ?
2 hoe dichtbij moet ik staan ?
3 waarom mag ik niet roken buiten deze ( niet wettelijke ) zone, bij een afvalbak MET asbakje,.. welke in gelijke mate voldoet aan meest gestelde eisen van een rookzone ?

◢◤
pi_15931172
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik ben in Leiden... en je weet nu al wat het gevolg daarvan zou zijn.. dus hou nou maar op met flame-baiten. Daar ben ik echt veel te koud voor...

Trouwens, wie heeft het hier over geweld gehad ?? De enige die hier geweldadig post ben jij.

BR

[Dit bericht is gewijzigd door BloodRayne op 03-01-2004 19:55]

pi_15931180
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:48 schreef Oversight het volgende:

[..]

SPECIAAL VOOR JOU :

als het duidelijk is,

3 waarom mag ik niet roken buiten deze ( niet wettelijke ) zone, bij een afvalbak MET asbakje,.. welke in gelijke mate voldoet aan meest gestelde eisen van een rookzone ?

pffff....een echte kaaskop die verlangt dat alles perfect voor 'm is geregeld..

vooral punt 2 vind ik tenenkrommend....

zaterdag 3 januari 2004 @ 16:50:51 #65
8369 speknek
Another day another slay
pi_15931209
Volgens mij is de officiele regel dat je binnen 'een armlengte' van de paal moet staan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 16:51:37 #66
19194 Oversight
◢◤
pi_15931231
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:45 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
als je naast mij komt staan met je peuk krijg je een klap

proficiat met je overwinning hoor...

kijk.. DIT is nou dreigen met fysiek geweld....
dacht dat daarover iets in de policy stond....
niet meer doen hoor!
◢◤
pi_15931238
quote:

[..]

SPECIAAL VOOR JOU :

als het duidelijk is,

(wat thewilliedocksaints zegt)
pi_15931266
ik kots op betweters als jij, beetje indruk proberen te maken op de spopo's... gefelicitieerd wijsneus!
  zaterdag 3 januari 2004 @ 16:53:05 #69
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15931274
quote:

[..]

SPECIAAL VOOR JOU :

als het duidelijk is,

1. die dingen zijn toch echt niet moeilijk te herkennen hoor, daarnaast zitten er vaak stickers op
2. Lijkt mij logisch dat je maximaal de afstand neemt waarmee je door je arm uit te steken je peuk kunt aftikken.
3. de asbakjes heb ik nog nooit gezien bij een afvalbak, maar wettelijk is het verplicht om bij deze paal te roken en nergens anders, ook al zijn er op andere plaatsen asbakken aanwezig. Een aanwezig asbak is niet een goedkeuring om gelijk ergens te roken. Ik kan ook een asbak op mijn tafel zetten om bijvoorbeeld papiertjes e.d. even in te gooien, dat wil niet gelijk zeggen dat men mag roken in mijn huis.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_15931281
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:51 schreef Oversight het volgende:

[..]

kijk.. DIT is nou dreigen met fysiek geweld....
dacht dat daarover iets in de policy stond....
niet meer doen hoor!

je neemt alles wel erg letterlijk
jij bent echt iemand die duidelijkheid nodig hebt he?
erg vermoeiend lijkt me dat voor je omgeving

als jij binnen een straal van 2 meter van je rookpaaltje blijft staan vind ik het goed hoor

zaterdag 3 januari 2004 @ 16:54:30 #71
19194 Oversight
◢◤
pi_15931324
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:50 schreef speknek het volgende:
Volgens mij is de officiele regel dat je binnen 'een armlengte' van de paal moet staan.
zucht.... jongens of meisjes,... LEES nou even de openingspost....

een "officiele regel" is wettelijk helemaal NIETS totdat ie in een wettelijke bepaling is vastgelegd.
Daarmee wordt het dan een onderdeel van ons strafrecht, en pas DAN moeten we ons eraan houden....

( en die zijn juist om DIT te voorkomen altijd heeeeel erg duidelijk )

◢◤
pi_15931329
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:52 schreef atp-5 het volgende:
ik kots op betweters als jij, beetje indruk proberen te maken op de spopo's... gefelicitieerd wijsneus!
wat hij zegt...
pi_15931356
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:54 schreef Oversight het volgende:

[..]

zucht.... jongens of meisjes,... LEES nou even de openingspost....

een "officiele regel" is wettelijk helemaal NIETS totdat ie in een wettelijke bepaling is vastgelegd.
Daarmee wordt het dan een onderdeel van ons strafrecht, en pas DAN moeten we ons eraan houden....

( en die zijn juist om DIT te voorkomen altijd heeeeel erg duidelijk )

goed zo!
ik zeg toch, proficiat!

rookze!

zaterdag 3 januari 2004 @ 16:56:01 #74
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_15931368
Nu het toch over roken gaat ff in het algemeen. 1/3 rookt en 2/3 niet. Laten we er voor de aard van de discussie even vanuitgaan dat 50% van de niet rokers er last van heeft ( een totaal waanzinnig getal wat uit mijn eigen ervaring eerder rond de 20-30 % zal liggen ). Dan kunnen we de conclusie trekken dat om de een of andere waanzinnige reden de overheid een groep medelanders met een grote bek voortrekt over een groep medelanders die niets anders doen dan braaf de staatskast spekken. Bovendien kun je uit bovenstaand rekensommetje maken dat deze 2 groepen op zijn gunstigst ongeveer even groot zijn.
Ik ben hier echter niet van overtuigt en moet eerlijk zeggen dat met deze nieuwe wetgeving een gigantisch grote bevolkingsgroep behoorlijk word gediscrimineerd. En eigenlijk op zijn minst schadeloos moet worden gesteld door voortaan peuken voor nix te verstrekken.

Die extra chemokuur die iemand die rookt nodig heeft betaalt zichzelf wel terug door het feit dat deze mensen 12 jaar minder lang in een verzorgingshuis verblijven.

Tis een beetje een verwarrend stukje geworden maar ben dan ook van mening dat niet-rokers profiteren van het feit dat rokers financieel worden uitgeknepen. En daar totaal maar dan ook totaal op geen enkele manier dankbaar voor zijn.

Bovendien zou je eens in sommige reacties het woordje roker door marrokaan moeten vervangen. Als het niet direct een ban zou opleveren dan toch zeker wel een note.

en nu ontopic ..... TS heeft gelijk
als er in de wet niet specifiek is geregeld hoe dichtbij je bij een rookpaal moet staan zal een rechter zich moeten buigen over hoe dichtbij in de nabijheid van is.
Zo simpel is het nu eenmaal.

[Dit bericht is gewijzigd door doemaardrie op 03-01-2004 16:59]

zaterdag 3 januari 2004 @ 16:57:05 #75
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_15931404
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 16:39 schreef Megumi het volgende:
Kijk het beleid van de overheid is hypocriet. Rokers betalen meer dan voldoende belasting over tabak om daar de schade makkelijk van te kunnen betalen.
rokers gaan niet alleen eerder dood, maar leggen ook een véél zwaardere last op de gezondheidszorg dan welke kwaal dan ook; heel veel kwalen komen voort uit of worden tot soms meer dan 50x (!) vaker gezien bij rokers en dat is onevenredig met die extra belasting, los van dat ze daarmee níet het recht verwerven andere mensen met hún stank het leven zuur te maken.
quote:
Als de overheid echt iets tegen het roken zouden willen doen. Dan zouden ze de verkoop van deze drug gewoon moeten verbieden. Klaar uit.
inderdaad; kom je mee protesteren op het binnenhof?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')