quote:We zijn nog druk aan het wachten
Op zaterdag 3 januari 2004 14:01 schreef jessie het volgende:
Heeee heb jij niet je gesprek al gehad, of wacht je er nog op Spindizzy?
quote:Ja, leuk is ie he, ik wilde hem al langer als plaatje, maar hij was te groot. Een paar weken geleden kwam ik erachter dat er hier op Fok een topic is waar je icoontjes kan laten maken/resizen. Dit is trouwens nog de oud en nieuw versie
Op zaterdag 3 januari 2004 13:49 schreef jessie het volgende:
He easy going je heb een nieuw plaatje bij je naam. Leuk is ie!!!!!!Enne geduldig begin ik zowaar te worden ja
Maar hoe gaat het nou met je, helpen de pijnstillers een beetje?
Easy going het gaat beter hoor. Ik heb een stuk minder pijn en kan hier zelfs de trap oplopen. Dus het bed uit de kamer mag gewoon weer naar boven zodat ik vanacht gewoon lekker naast me hubbie kan liggen
De bobbels en ontstekingen zijn ook minder, maar dat word tegen de avond wel weer wat meer meestal. Maar het is gelukkig niet meer zoals het geweest is. Ik heb een dag gehad toen kon ik me armen en benen gewoon niet meer optillen van de pijn en lag ik dus stokstijf in bed. Ik kon niet eens op mijn zij draaien. Dat heb ik gelukkig niet meer. Maar ik zit nog wel aan de pijnstillers natuurlijk.
Ben ik thuis liggen me meiden lang te slapen en ligt Geer beneden op het bed (ik snap nu waarom dat beneden staat ) te ronken. Iedereen is bekaf en ik heb me een stoot adrealine door me lijf
Zo blij dat ik niet in dat domme ziekenhuis lig
Hopenlijk is die nieuwe arts-assistent iets mensvriendlijker, sommigen lijken wel van mars te komen..
quote:hij is dus echt niet dom !! Schitterend !!!!
Op zaterdag 3 januari 2004 14:20 schreef Sylvana het volgende:
Julian is echt een smiechtZijn motoriek is niet zo goed, dus krijgt hij 1 keer in de week op school therapie. Dan heeft hij een mapje met kaartjes en op die kaartjes staan dan allemaal oefeningen. Als hij een oefening goed kan zet de juf er een krul op en haalt ze het kaartje uit de map. Af en toe stopt ze het kaartje met de krul er weer in, zodat hij het blijft herhalen. Had hij van de week een oefening die hij nog niet goed kon. Pakte hij een kaartje met een krul, en ging hij die krul op dat andere kaartje overtrekken
Echt erg dat je in zo'n rot-ziekenhuis zit. Ik ken wel een goed ziekenhuis in Rotterdam, het Dijkzigt, maar het is lastig om daar terecht te komen, veel wachttijden enzo. Misschien kun je later als er nog steeds onduidelijkheden m.b.t. je ziektebeeld zijn, vragen om een second opinion bij Dijkzigt, daar zijn zeker goed gekwalificeerde artsen.
Rust lekker uit, nu je thuis bent! Maar doe niet te veel, voor je het weet heb je je gewrichten overbelast met het traplopen. Geniet van Bo en Janneke en je Hub!
Sterkte voor morgen alvast
[/Even uit de lurk stand schieten]
Berney, schoonfam viel mee...voor zover ze mee konden vallen that is. Ik kon er in ieder geval wat beter tegen doordat we in een grote groep zaten. verdeelt de aandacht wat he.
quote:Haaaaii!!! Fijne dagen gehad? Ik heb wel mijn achterstand gelurkt maar weet het niet meer..... (nu moet ik ECHT eten!!)
Op zaterdag 3 januari 2004 19:37 schreef Rewimo het volgende:Ha Catoot, welkom terug
Voor iedereen de beste wensen, dat we maar leuke kindjes mogen maken en dat de eerste fokadoptie maar een feit mag worden in 2004!! (ik weet dat Spindizzy nog lang moet wachten, maar we hopenhe!)
quote:Heerlijk!
Op zaterdag 3 januari 2004 19:41 schreef Catootje het volgende:[..]
Haaaaii!!! Fijne dagen gehad?
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:41 schreef Catootje het volgende:Voor iedereen de beste wensen, dat we maar leuke kindjes mogen maken en dat de eerste fokadoptie maar een feit mag worden in 2004!! (ik weet dat Spindizzy nog lang moet wachten, maar we hopenhe!)
Catootttttttttttttttt hoest met je buik? Al buitengewone proporties aan het aannemen
Bewaard er hier iemand oude exemplaren van het blad Kinderen?
Ik zoek nl. de producent (en bijbehorende website) van deze bedjes die ik hier al een keer besproken heb in dit topic: Peuterbed, meegroeibed of normaal bed?.
ik heb laatst in een vlaag van opruimwoede al deze bladen in de papierbak gegooid
Ik hoest m'n longen weer eens uit mijn lijf. Vanmorgen moest ik er zowat van overgeven Kwam Christan met een glaasje water aan, de lieverd
quote:Lois, bedoel je die waaruit je dat bedje van Eva hebt gekocht/wilde kopen? Misschien zwerft ie hier nog. En anders kun je altijd nog even bellen naar Kinderen, volgens mij kunnen ze je dat zo vertellen daar (ze zitten in Haarlem, bij WC Schalkwijk, voor zover ik weet).
Op zaterdag 3 januari 2004 20:47 schreef Lois het volgende:
Bewaard er hier iemand oude exemplaren van het blad Kinderen?
Ik zoek nl. de producent (en bijbehorende website) van deze bedjes die ik hier al een keer besproken heb in dit topic: Peuterbed, meegroeibed of normaal bed?.
ik heb laatst in een vlaag van opruimwoede al deze bladen in de papierbak gegooid![]()
quote:dat zijn van die leuke dingen...
Op zaterdag 3 januari 2004 20:47 schreef Rewimo het volgende:
Kl***-bronchitisIk hoest m'n longen weer eens uit mijn lijf. Vanmorgen moest ik er zowat van overgeven
Kwam Christan met een glaasje water aan, de lieverd
quote:Ja, dat was wel heel schattig van hem, ik kon 'm wel opvreten (tussen de hoestbuien door)
Op zaterdag 3 januari 2004 20:50 schreef daniman het volgende:[..]
dat zijn van die leuke dingen...
quote:haha, ja een vriendin van mij die een dochtertje heeft had ook een keer zoiets maar ik weet niet meer wat. In ieder geval was dat ook heel lief
Op zaterdag 3 januari 2004 20:51 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ja, dat was wel heel schattig van hem, ik kon 'm wel opvreten (tussen de hoestbuien door)
quote:Ja die bedoel ik inderdaad. Ik ben wederom op zoek naar bedjes maar meer eigenlijk naar (hypo-allergene)matrasjes en ik kan me herinneren dat die fabrikant ze verkocht voor niet al te duur. Ik weet alleen de url van de website dus niet meer.
Op zaterdag 3 januari 2004 20:50 schreef Rewimo het volgende:[..]
Lois, bedoel je die waaruit je dat bedje van Eva hebt gekocht/wilde kopen? Misschien zwerft ie hier nog. En anders kun je altijd nog even bellen naar Kinderen, volgens mij kunnen ze je dat zo vertellen daar (ze zitten in Haarlem, bij WC Schalkwijk, voor zover ik weet).
Beterschap met je bronchitis, bah ook een vervelende manier om het jaar mee te beginnen.
http://www.abonnee.nu/index_html?titelid=6 (bovenaan op Klantenservice klikken)
[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 03-01-2004 21:00]
quote:die vervelende pijn... ik hoop echt dat je er zo snel mogelijk vanaf bent!!!
Op zaterdag 3 januari 2004 22:17 schreef jessie het volgende:
Gerard gaat zorgverlof aanvragen. Hij zet zijn vrije dagen dan om en heeft dan nog recht op 6 dagen en daarna heeft hij weer 4 roostervrije dagen dus zou hij er nog 10 vrij zijn.
De pijn is nu weer niet te houden en we hadden nog wel heel positief het bed weer naar boven gezet, maar ik strompelde net de trap op. Ik heb me shotje pijnstillers weer genomen en als die dalijk beginnen te werken ga ik weer slapen.
Thx Easy going, ga ik zo maar proberen ja
Ik ben zelf een beetje gammel, dus ik verplaats me van het virtuele bankje naar de variant die hier in de woonkamer staat.
Groetjes en Geer en knorretje en Rewimo houden jullie op de hoogte hoor.
En knorretje
En Rewimo ik hoop dat je een leuek dag heb vandaag en alvast gefeiliciteerd voor morgen
Jessie
quote:Jessie, ik duim voor je hoor. Het komt vast goed
Op zondag 4 januari 2004 19:20 schreef jessie het volgende:
Dag liefies ik ga weer naar het ziekenhuis
Duim voor me mee dat de scan goed is en ik geen biopsie hoef waar ik hel bang voor ben.Groetjes en Geer en knorretje en Rewimo houden jullie op de hoogte hoor.
En knorretje
En Rewimo ik hoop dat je een leuek dag heb vandaag en alvast gefeiliciteerd voor morgen
Jessie
Bedankt voor je felicitatie. Het was een leuke, maar drukke dag. Wel vermoeiend zo'n verjaardag, je zit zelf geen moment op je krent
Leuk voor Christan, hij had vandaag al zijn opa's (3) en oma's (2) bij elkaar Heb veel foto's gemaakt natuurlijk
quote:wie was er jarig dan? jij?
Op zondag 4 januari 2004 19:36 schreef Rewimo het volgende:[..]
Jessie, ik duim voor je hoor. Het komt vast goed
Bedankt voor je felicitatie. Het was een leuke, maar drukke dag. Wel vermoeiend zo'n verjaardag, je zit zelf geen moment op je krent
![]()
Leuk voor Christan, hij had vandaag al zijn opa's (3) en oma's (2) bij elkaar
Heb veel foto's gemaakt natuurlijk
quote:Ik ben morgen jarig, maar ik heb het vandaag gevierd
Op zondag 4 januari 2004 19:37 schreef daniman het volgende:[..]
wie was er jarig dan? jij?
quote:hartstikke leuk!!!! Van harte gefelici dan Rewimo!!! (ik feliciteer je dan nu want morgen ben ik wrs niet op fok)
Op zondag 4 januari 2004 19:38 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ik ben morgen jarig, maar ik heb het vandaag gevierd
HIEPERRRDEPIEP? HOERAAAAA!!!!
quote:Dank je wel
Op zondag 4 januari 2004 19:40 schreef daniman het volgende:[..]
hartstikke leuk!!!! Van harte gefelici dan Rewimo!!! (ik feliciteer je dan nu want morgen ben ik wrs niet op fok)
HIEPERRRDEPIEP? HOERAAAAA!!!!
![]()
![]()
Hoe gaat het trouwens met je opera? Wil het al een beetje lukken?
quote:we zijn erg druk met de repetities. a.s. vrijdagavond ga ik naar oss want dan wordt een scene met orkest geoefend ipv piano, en het orkest komt uit oss. Voor de rest wil alles al best wel lukken.
Op zondag 4 januari 2004 19:42 schreef Rewimo het volgende:[..]
Dank je wel
Ik voel me nu alvast erg jarig
Hoe gaat het trouwens met je opera? Wil het al een beetje lukken?
Dus Rewimo, jij mag 10 januari de schommels gaan duwen
quote:Als mijn bronchitis weg is, prima
Op zondag 4 januari 2004 19:46 schreef daniman het volgende:
Dus Rewimo, jij mag 10 januari de schommels gaan duwen
Heb je foto's melonovy van je nieuwe coupe?
Wij hebben vandaag een nieuwe keuken gekocht. Helemaal prachtig! Ik zie wel een beetje op tegen het uitslopen van de oude en dan is een monteur ongeveer 3 dagen bezig om de nieuwe te plaatsen. Gelukkig zijn een magnetron en koelkast overal makkelijk neer te zetten dus Bram kan gewoon lekker eten. Maar ongeveer 2 weken in de troep, pfff wordt al moe bij het idee.
Karin, dat lijkt me ook zo´n gedoe als hier ooit de keuken eens vervangen moet worden. Maar je krijgt er wel iets moois voor terug he.
Wij hebben hier een heel druk verjaardagsweekend achter de rug gehad. Katja was vrijdag jarig en we hebben het gisteren gevierd. Het was druk, maar Katja was een zeer dankbare jarige. Ze was erg blij met al haar cadeautjes. Alles werd enthousiast begroet en bekeken en er werd direct mee gespeeld. Ze is gek op alles wat geluid/muziek maakt, dus ze heeft er weer veel lawaaispeelgoed bij gekregen (met als klap op de vuurpijl een trommel!). Wij kopen ladingen batterijen, maar zolang ze lekker met iets speelt vind ik het niet erg en vervangen we de batterijen met plezier.
[Dit bericht is gewijzigd door livelink op 04-01-2004 21:10]
Wat fijn als ze zo gelukkig zijn met hun kadootjes
quote:Kun je dan Wilyan ook toevoegen? Ik weet niet of je 'm al had toegevoegd maar hij is geboren op 28 april 2003
Op zondag 4 januari 2004 21:22 schreef Karin het volgende:
zal haar meteen toevoegen aan het verjaardagslijstje zodat we haar volgend jaar niet gaan vergeten. Welk jaar is ze geboren?
LIVELINK NOG GEFELICITEERD MET KATJA!!!!!!!!!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Jonnetje op 04-01-2004 22:07]
het is een beetje een zooitje, maar deze foto is genomen op dezelfde dag dattie geplaatst is
quote:Ze is 2 januari 2001 geboren (net na de euro en net na alle feestdagen
Op zondag 4 januari 2004 21:22 schreef Karin het volgende:
Livelink nog gefeliciteerd met Katja!!
zal haar meteen toevoegen aan het verjaardagslijstje zodat we haar volgend jaar niet gaan vergeten. Welk jaar is ze geboren?Wat fijn als ze zo gelukkig zijn met hun kadootjes
Bedankt voor de felicitaties. En Karin veel sterkte met de keuken. Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Ik heb trouwens een jaar op een kamer gewoond zonder keuken/fornuis. Ik heb toen een uitgebreide combimagnetron gekocht en je kunt daar (na enige oefening) dus echt hele maaltijden in bereiden. Dus wanhoop niet als het allemaal wat uitloopt.
Ze is nog steeds in afwachting van de resultaten van de CT-scan
Wel worden er voorbereidingen getroffen om haar uit het ziekenhuis te ontslaan, zodat ze verder thuis kan opknappen,
Dit laatste is wel onder voorbehoud, omdat de uitslag van de CT-scan de doorslag moet geven.
De (nieuwe) Dokter heeft ze nog niet gezien, maar we houden de moed erin.
En nou snel die uitslag doorgeven!
quote:En niet alleen voor Jessie, maar ook voor alle Fok!Ouder(s)?
Op maandag 5 januari 2004 13:23 schreef pluisje het volgende:
Weten artsen nou echt niet dat dagenlang wachten op zo'n uitslag redelijk zenuwslopend is?
Ik heb Jessie trouwens nog geen sterkte en beterschap gewenst, dus bij deze .
Ik had het ook allemaal niet meegekregen, omdat ik een poos niet on-line geweest was
De luiers komen mijn ogen en oren uit, ik ben zelfs aan het twijfelen of Cas maar in de katoenenlappen gaat Hij krijgt zo snel uitslag.
Ik heb geprobeerd:
Huggies, voelt aan de buitenkant klam, zelfs na zéér regelmatig verschonen
Etos, piest ie door heen
Lidl, zijn te klein aan de bovenkant, nat..
Aldi, dikke rode billen en een zakkie dat één en al schaafwond was.
Bumblies, snijden bij die spek-bovenbenen en die plastieke plakkers snijden in de spekken.
Schlekker Babyfun, uitslag
Iemand nog tips?
En als tip: bij elke verschoning flink in de vaseline (ook van Kruidvat, die van Etos smeert voor geen meter, veel te hard). Ook als ie geen uitslag heeft.
Pampers, die zijn toch niet zo duur meer? In de aanbieding kosten ze 11 nog wat.. maar na al die merken met problemen durf ik haast niks meer nieuws te kopen en over pampers heb ik al een paar keer gelezen dat kindjes er vaak schimmels en-of exzeem van krijgen, té droog zal ook wel niet goed zijn...
René kan dr poppen iig nog váák verschonen
Wees eens brutaal en stuur een mailtje naar Kruidvat. Leg het probleem uit en vraag of je misschien een proefpakketje kunt krijgen, zodat je niet weer een heel pak voor niks hoeft te kopen.
Verder heb je nog Albert Heijn en de Super (mailen maar!). En er zijn vast nog meer "eigen merken".
Wat de Pampers betreft, ze zijn hier zonder aanbieding 3 euro duurder dan de Bumblies. Vind ik toch net even te veel. Maar ik hou de aanbiedingen in de gaten want de Pampers bevielen zoals gezegd prima.
Jessie, ook van mij sterkte maar weer, ik hoop dat er snel wat meer duidelijkheid is.
Ik zag trouwens dat de schlecker andere luiers verkoopt, als je ze online besteld... en anders ga ik toch maar eens een pak pampers (in de aanbieding) halen. Kruidvat daar kreeg René uitslag van, dus dat durf ik niet eens te proberen
Als zalf gebruiken wij Penaten creme, maar dit zal wel bijna hetzelfde zijn als die andere smeersels.
Zoals het er nu naar uitziet: Tot zaterdag bij de baby meet (Almere) !
Franca heeft er zin in: ze is weer beter (griep met Kerst).
quote:
Op maandag 5 januari 2004 12:15 schreef livelink het volgende:[..]
Ze is 2 januari 2001 geboren (net na de euro en net na alle feestdagen
)
Ooh, ik schaam me kapot, ze is 2 januari 2002(!) geboren en niet 2001. Het is niet de eerste keer dat ik die fout maak , dat is ook de reden dat ik nog even ging checken wat ik nou opgeschreven had
quote:
Op maandag 5 januari 2004 16:31 schreef livelink het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Had zij even geluk dat ik thuis nog een vacature heb
Ik verwacht dat ze zich straks hier nog wel even komt melden
Jessie, iig van harte thuis hoor, wat zal dat heerlijk zijn na al die tijd! Doe je het lekker rustig aan?
Als je er een paar wilt om te proberen wil ik je wel een paar opsturen.
Ik weet zo niet of je ook op de meeting komt, want dan kan ik ze ook wel gewoon meenemen.
Trouwens ik las iets over merken luiers bij Schlecker, iets van een ander merk op internet???
De Babyfun luiers van Schlecker worden, geloof ik, uit de handel genomen. Ik las er iets over op het baby-PB. Misschien dat dat er iets mee heeft te maken????
Lekker weer thuis meid!! Ik neem(voorzichtig) aan dat de uitslag dus positief was van de scan?
Het is iig een zeer positieve ontwikkeling dat je naar huis mag
Geniet maar lekker van je meisjes en je hub
[Dit bericht is gewijzigd door clauwheee op 05-01-2004 18:24]
GOED NIEUWS!!!!!!! En de uitslag?
quote:Moussy, ik wil je graag wat voorgevormde katoenen luiers in Cas' maat sturen hoor, om uit te proberen!
Op Monday 5 January 2004 14:23 schreef moussy het volgende:
De luiers komen mijn ogen en oren uit, ik ben zelfs aan het twijfelen of Cas maar in de katoenenlappen gaatHij krijgt zo snel uitslag.
Jessie, jaah, wat zal jij blij zijn met je onstlag!!
Nee, ik heb geen foto van mijn nieuwe coupe, de foto's die gemaakt zijn zijn niet goed gelukt.
Jessie, heerlijk dat je weer thuis bent, hopelijk kun je het een beetje aan met hulp en met Geer moet het wel lukken he...! Fijn hoor!!!
Heb je ook meteen de uitslag meegekregen, of hoor je dat later nog eens?
Moussy, ik kan je niet helpen met je luier-toestanden, ik denk eigenlijk dat je maar eens moet in gaan op het aanbod van spuuglokje, in katoenen luiers zit geen chemicalien verwerkt waar Cas op kan reageren. Sterkte ermee!
Verder allemaal
Ik ben weer thuis, eindelijk.
De uitslag was er vanmiddag dan van de scan. Die was iets minder. Ik heb sarcodiose (besnier boeck) Ik heb vergoote klieren bij me longen tussen de 2 longen in en een kleine vergroting bij me alvleesklier. Dit duid dan op onstekingen aldaar. Er moest ook nog een uitslag van het bloed komen om de diagnose vast te stellen maar die staat in een labaratorium in amsterdam en is pas over 2 weken klaar. In principe hoef ik niet aan de pretnison (juich juich) en ik hoef voorlopig nog geen biopsie (nog harder juich juich) De 3 keer diclofenac en 8 keer paracetamol zijn even voldoende. En door de diclofenac zijn me gewrichtsontsekingen al wat minder geworden. In principe kan het ook helemaal over gaan. Maar het kan ook erger worden. Maar daar gaan we gewoon maar even neit van uit. Ik moet me gewrichten goed bewegen om stijfheid te voorkomen, maar goed afwisselen met rust. Over 3 weken moet ik op de poli komen om bloed te prikken en dan 3 dagen later bij de internist.
Woensdag komt de indicatiecomissie om te kijken hoeveel hulp ik krijg als Geer weer aan het werk is. En die heb ik echt wel nodig. Want meer als 3 keer de trap op en af zit er niet in bv.Dus met kinderen uit bed halen en naar beneden sjouwen bv heb ik echt hulp nodig en ook met huishoudelijke karweitjes.
De meiden waren helemaal blij dat ik er weer was en Geer natuurlijk ook
Vanavond weer heeeeeeerlijk in me eigen bedje.
Wel lekker, dat je thuis mag blijven, dat zijn dan weer van die pluspunten die je doen opbloeien, lijkt me.
Ik wens je heel veel sterkte toe!
Mous, ik ben (door Bix) helemaal om voor de Kruidvat luiers. Pampers Active Fit (die paarse verpakking) vind ik ook goed, maar die zijn weer een stuk duurder. Goede derde is AH eigen merk. C1000 is de enige waar Isa uitslag van krijgt, ik heb er nog wel een paar liggen die ik je best wil opsturen, evenals wat Kruidvat luiers (maat 4-9 kilo), dus geef maar een gil als je ze wil hebben.
quote:Dank je wel...!!!! Ik ben er ook heel blij mee... Als ik er aan denk, dan zal ik even een recentere foto neerzetten, want hij is nu nog mooier...
Op maandag 5 januari 2004 21:24 schreef melonovy het volgende:
Oja, Lady S. helemaal vergeten om even te zeggen dat je een onwijs prachtige keuken hebt, die rommel, daar kijk ik zo doorheen, het is echt een mooie keuken die uitnodigd om heerlijk te koken!
En het zal wel fijn zijn als je snel thuishulp krijgt zodat je daar ook geen zorgen meer over hoeft te maken. Je kan in ieder geval weer in je eigen bedje slapen.
Xandra heeft mail
Jonnetje, op de kruidvat luiers na hebben we ze allemaal geprobeerd. En kruidvat durf ik niet aan, omdat René er ook niet tegen kon. Ja oke, dat is 4 jaar geleden. Maar een vriendinnetje van mijn (woont om de hoek, dus lekker dichtbij) gebruikt ook kruidvat en daar kon ik er anders ook een paar halen.
De C1000 is hier in de verste verte niet te bekennen
Ik heb vanmiddag snel een pak pampers gehaald dus we zijn weer met een nieuwe testronde begonnen.
Jessie Héérlijk dat je weer thuis bent!!
Dalijk komt oma even oppassen en ga ik mijn eerste uitstapje (naar het kruidvat lolololol) maken. Heb er helemaal zin in. Waar een mens al geen zin in kan hebben. daarna dan weer even verplicht rusten , maar ok dat hoort erbij.
Bedankt voor het warme welkom meiden.
Hel mischien komen we ook 10 jan. Ik kan dan wel geen reet maar ben er dan wel even uit. Nog even goed met Geer praten en hopelijk heeft ie ook zin
En wel rustig aan he naar het kruidvat!!! Je moet wel weer helemaal beter worden.
bv smorgens met z'n allen naar beneden. Bo kan de trap lopen toch ? middagdutje doen jullie met zijn allen, dus kids op bed jijzelf ook, door te rusten bespaar je je energie en bouw je krachten op voor de afdaling na het dutje van je kids.
Het is een heel gepriegel alles goed in elkaar over te laten lopen, maar als je er voor gaat zitten lukt het wel om een schema te creeeren. Mocht je ergens tegenaanlopen in het schema gil maar, heb giga vaak schema's gemaakt voor me eigen gebreken
Ik weet trouwens nog steeds niet wat ik moet gaan betalen voor die weken dat ik het heb gehad, het kan wel maart worden voordat de 1e rekeningen komen heb ik net gehoord. Administratief zijn ze niet zo geweldig...
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 06-01-2004 12:39]
Duurdere thuiszorg massaal opgezegd
Duizenden mensen, vooral ouderen, hebben nu al hun thuiszorg opgezegd in verband met de verhoging van de eigen bijdrage. Die wordt ruim verdubbeld.
De eigen bijdrage gaat in het voorjaar van 4,60 naar 11,80 euro per uur. Dit moet een besparing van ruim 180 miljoen euro opleveren voor de overheid.
De thuiszorginstellingen maken zich grote zorgen over de opzeggingen. Want veel van hun klanten kunnen de hulp niet missen, zeggen ze. De organisaties zijn ook bang dat ze zelf banen moeten schrappen, ook omdat het aantal klanten terugloopt.
bron rtl teletekst
quote:Oe dat wordt ook mooi zeg! Ben heel benieuwd hoe het eindresultaat eruit ziet.
Op maandag 5 januari 2004 09:11 schreef LadyS het volgende:
Karin, hier waren ze maar 1 dag bezig, hoor dat waren wel 2 monteurs Het ging echt hartstikke snel
Of gaan ze bij jullie ook tegelen? Nou ja, een nieuwe keuken is hoe dan ook lekker![]()
het is een beetje een zooitje, maar deze foto is genomen op dezelfde dag dattie geplaatst is
Jessie welkom thuis! Wat lekker zeg!
Ik hoop dat je snel van je klachten afbent.
Ik heb mezelf gisteravond getracteerd op een paar nepnagels. Jeetje wat is dat vreemd zeg! Maar wel onwijs mooi. Ik moet echt wel even wennen, typen gaat 2 x zo langzaam.
Ik vond het altijd erg duur dus heb het nooit eerder gedaan. Maar nu was een schoonzusje van een collega van mij hiermee begonnen en die rekent maar 35 euro. Nou dat kan ik nog net aan mijzelf uitgeven. En een andere collega van me had ze al en heb dus gezien dat ze het echt prachtig doet.
Mijn vriend heeft na de geboorte van Job 5 weken lang elke woensdag zorgverlof gehad en dat kreeg hij eigenlijk zonder enig probleem.
quote:Zeker standaard op KDV's
Op dinsdag 6 januari 2004 14:02 schreef Karin het volgende:
Op het kdv gebruiken ze een of ander vaag merk (fixies ofzo?) en hij heeft regelmatig zijn reserve kleding aan omdat die dingen het turbopoepen van Bram niet aankunnen. Gisteren had hij zelfs zijn reserve kleding ook volgescheten en dus kleding van het kdv aan (ik herkende hem zowat niet).
Een vroegere collega van me woonde op een woonboot. Op een dag dacht ie dat er een rat door zijn kamer liep. Was dus de kat die blijkbaar overboord gevallen was
Beest leek net een rat omdat ie helemaal nat was
[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 06-01-2004 14:52]
quote:De eerste keer dat ik Floris, onze eerste kat in bad deed samen met vriendlief, ben ik serieus op zoek gegaan naar de kat
Op dinsdag 6 januari 2004 14:46 schreef Rewimo het volgende:
Arme poes... er blijft niks van over als je die beesten nat maakt hè?Een vroegere collega van me woonde op een woonboot. Op een dag dacht ie dat er een rat door zijn kamer liep. Was dus de kat die blijkbaar overboord gevallen was
Beest leek net een rat omdat ie helemaal nat was
[Dit bericht is gewijzigd door miss_dynastie op 06-01-2004 15:00]
Moet je 's een kitten in bad stoppen, dan hou je een rat met korte staart over
quote:Dat eruit slopen moesten we ook zelf doen, hoor.. Peter is daar een behoorlijke tijd mee bezig geweest. Er zat nog een wonigbouw blokje in, dus ook hier moesten alle leidingen verlegd worden en tegels gesloopt
Op dinsdag 6 januari 2004 13:51 schreef Karin het volgende:[..]
Oe dat wordt ook mooi zeg! Ben heel benieuwd hoe het eindresultaat eruit ziet.
Ja hier moet echt een hoop gebeuren. Volgens de winkel is de monteur ongeveer 3 dagen bezig (er komt echt een hele hoop keuken in een G vorm). Maar eerst moet het oude eruit en dan moeten alle leidingen omgelegd worden. Echt alles krijgen een ander plekje: het koken (en de afzuiging dus), de wasbak, de vaatwasser, noem maar op. Ook zit er nog een kachel in die eruit moet en ik wil op verschillende plaatsen natuurlijk ook nog wat stopcontacten. Er zitten nog 2 lagen tegeltjes tegen de wand. Dat moet Peet dus allemaal zelf doen.
Ik wil slapen... Door die !@#$%^-bronchitis slaap ik alleen maar in stukjes van 1 uur of zo En mijn stem is er ook weer vandoor
De mevr van de indicatiecomissie is geweest. Ze geeft 8 uur zorg per dag op. We horen over 2 dagen of dit door gaat. Het vervelende is dat geer onregelmatig werkt en de thuizorg pas om 8 uur begint en neit na 5en werkt. En de weekenden zijn er ook niet of weinig ofzo. Maar als we de 8 uur hebben moeten we met de thuizorg om de tafel om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Dat word nog wat allemaal. Hopelijk krijgen we wel de 8 uur. De kosten worden 283 euro , maar dat word het met 2 uur op een dag ook !!!! Mochten we maar 2 uur op een dag krijgen dan doen we dat dus niet. Wat een gedoe. De regels voor thuiszorg zijn sinds 1 dec ook nog eens erg aangescherpt dus de vraag is of we wel voor 8 uur in aanmerking komen. Maar deze vrouw vond het met een kind van 2 en 4 maanden wel nodig.
Word vervolgd..... Jessie
Jessie, wat een rare regeling met die thuiszorg dat 2 uur net zo duur is als 8 uur . En lastig met die onregelmatige diensten, maar fijn in ieder geval dat je wel de indicatie hebt gekregen dat zorg nodig is. Dat is toch in ieder geval de eerste stap.
Hoe kom je eigenlijk aan scardi.... (naam vergeten)? Heeft dat ook te maken met weinig weerstand of zo, of is het puur toevallig een bacterie die je oploopt? Je hebt het natuurlijk de laatste maanden hardstikke druk gehad met die meiden, feestdagen en Bo's verjaardag enzo.
Hier nog iemand die wel van een slaapbankje gebruik wil maken. Sven huilt eigenlijk nooit ´s nachts maar om 1 uur werd hij huilend wakker. Even troosten en als ik wegliep ging hij weer huilen. Ik dacht dat hij me even aan het uitproberen was, maar het huilen bleef ook toen ik weer bij hem ging zitten. We hebben hem dus maar tussenin genomen en om half 3 werd hij weer wat rustiger. We hebben hem maar tussenin laten liggen voor een keertje maar echt lekker ligt dat niet. Wel rot zeg als ze zo huilen en je weet niet waarom. Hij is gisteren weer voor het eerst in 3 weken naar de oppas geweest en volgens mij zitten er weer tandjes te broeien, ik denk dat het 1 van de 2 is. Nu ligt meneer in ieder geval lekker te slapen, dus hij haalt het wel weer in.
Hmmm hebben ze het afgesproken ofzo? Ik heb ook 2 x een uur naast Bram's bedje gezeten vanacht. Wij proberen hem zoveel mogelijk in zijn bedje te laten liggen en daar te troosten want anders loopt hij met een paar dagen geheel over me heen en wil hij helemaal niet meer in zijn eigen bedje. Maar soms wil je gewoon alleen nog maar slapen en dan zou ik hem bijna ook in mijn bed nemen. Helaas kan ik dan zelf amper meer slapen omdat ik dan amper bed overhou dus eigenlijk is dat ook niet zo'n goede oplossing.
quote:En terecht!
Op woensdag 7 januari 2004 16:35 schreef easy-going het volgende:
Even iets anders: mijn man (die hier altijd meelurkt) is vandaag alweer een week gestopt met roken (na 25 jaar 4a5 pakjes shag per week te hebben gerookt). Ik wil hier toch wel even melden dat ik trots op hem ben
quote:Zeker weten, hij rookte 2 pakjes per dag
Op woensdag 7 januari 2004 19:15 schreef easy-going het volgende:
Dat is ook een mooie afspraak Rewimo. Ik denk dat het voor jou makkelijker was dan voor hem.
quote:Nou en of, ik vraag me af of hij anders de 77 had gehaald, en wie weet hoeveel jaar er nog bij (veel hoop ik).
Op woensdag 7 januari 2004 19:34 schreef daniman het volgende:
goed dat ie er mee gestopt is dan!
quote:Wow, applausje voor meneer easy-going! En nu niet meer beginnen he
Op woensdag 7 januari 2004 16:35 schreef easy-going het volgende:
Even iets anders: mijn man (die hier altijd meelurkt) is vandaag alweer een week gestopt met roken (na 25 jaar 4a5 pakjes shag per week te hebben gerookt). Ik wil hier toch wel even melden dat ik trots op hem ben
Waarom kom je trouwens ook niet naar de meeting zaterdag? En Angel?
Wij komen waarschijnlijk ook. Even kijken of ik geen terugslag krijg. Geer kan zich dan met Bo bezig houden. En er zijn vast gegadigden die me willen helpen met Janneke toch?
[Dit bericht is gewijzigd door jessie op 07-01-2004 19:53]
quote:Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Op woensdag 7 januari 2004 19:48 schreef jessie het volgende:
He knap easy going dat hij gestopt is.Waarom kom je trouwens ook niet naar de meeting zaterdag? En Angel?
Wij komen waarschijnlijk ook. Even kijken of ik geen terugslag krijg. Geer kan zich dan met Bo bezig houden. En er zijn vast gegadigden die me willen helpen met Janneke toch?
Ja wij vinden het inderdaad ook een eindje rijden. En Janneke zal haar slaapje ook wel gaan missen denk ik (die is nu met 4 maanden niet meer zo overal in slaap te krijgen) We zullen dan ook niet zo lang gaan denk ik. Maar voor Bo vinden we het weer erg leuk. Die schiet de laatste tijd overal bij in. En zelf vind ik het ondanks dat ik weinig kan wel even lekker om er uit te zijn.
Maar de volgende keer ( picknick vondelpark?????) ben ik er zeker weer!!!!
Maar ik denk dat ik weet waarom. Joshua is waarschijnlijk allergisch voor koeienmelk. Hij kreeg veel pukkeltjes op zijn gezicht en gaf s'middags over als hij voeding had gehad. En toevallig had ik een dag geen yoghurt gegeten en melk gedronken en toen sliep ie ineens door s'nachts. Dus ik ga hem eens goed in de gaten houden. Heb geen zuivelprodukten gegeten/gedronken vandaag. Dus ik hoop echt dat ie vannacht door gaat slapen, want ik ben bijna slaapdronken van de narigheid.
quote:Zij is dus gisteren naar de Gyn geweest voor een echo en bleek ten eerste 2 weken verder dan ze dachten, maar het bleek ook nog eens een tweeling te zijn.
Op donderdag 18 december 2003 16:44 schreef Brighteyes i in het 2e streepjes-topic het volgende:
*opstekertje*Ik hoorde gisteren dat de buurvrouw van mijn vriendinnetje weer zwanger is. Die hebben er eerst 8 (!) jaar over gedaan om hun tweeling te krijgen en die zijn nu 1 jaar oud.
Toen dachten ze, we willen nog wel een keer dus we gaan er weer voor, maar als het te lang gaat duren dan gaat er op een gegeven moment wel een knoop ik, want ze wilden niet op hun 40e of zo nog een keertje zwanger zijn, maar ook tot hun grote verbazing is ze dus nu 'zomaar' ineens zwanger!Het kan dus nog steeds allemaal!
Maar goed, de eerste tweeling dus met een hoop gerommel (8 jaar!) en volgens mij ook wel wat hulp en deze dus gewoon spontaan!
2 tweelingen! GOssie, zitten ze straks met 2 van 3 jaar en 2 van 0 jaar - lekker druk zeg!
Ik heb eigenlijk een vraagje over dat babyzwemmen... Iemand hier die daaraan heeft meegedaan? Is het de bedoeling dat kindjelief een zwembroekje aan heeft? Zoja, is die dan nog geluierd?
ja, Elise gaat a.s. zaterdag ook zwemmen leren, samen met mama en papa maakt de foto's. Maar wij zijn nog groener dan gras als het om babyzwemmen gaat
Dus elk advies is welkom hoor! En ik heb het maar hier geplaatst omdat het toch een luchtig onderwerp is he
quote:Dat sloeg op mijn icoontje
Op donderdag 8 januari 2004 10:20 schreef Catootje het volgende:
(fijn rewimo, dat de kat terug is)
quote:Oh, ik hoor het al - het is hier grote lol en humor met dubbelzinnige opmerkingen - prachtig! Als ik wat meer tijd had, zat ik hier vaker (tenminste, als een man hier ook mag zitten; ik heb net zo'n idee dat dit vrouwenbankjes zijn
Op donderdag 8 januari 2004 10:58 schreef Rewimo het volgende:[..]
Dat sloeg op mijn icoontje
quote:Ja, een zwembroekje heb je wel nodig. Er zijn ook zwemluiertjes, maar ik weet niet of die nu verkrijgbaar zijn. Neem gewoon een reservebroekje mee voor het geval er een ongelukje gebeurt
Op donderdag 8 januari 2004 10:56 schreef Bright het volgende:
Papa Bright ploft hier ook even neer, bij de 'ervaren mama's'2 tweelingen! GOssie, zitten ze straks met 2 van 3 jaar en 2 van 0 jaar - lekker druk zeg!
Ik heb eigenlijk een vraagje over dat babyzwemmen... Iemand hier die daaraan heeft meegedaan? Is het de bedoeling dat kindjelief een zwembroekje aan heeft? Zoja, is die dan nog geluierd?
ja, Elise gaat a.s. zaterdag ook zwemmen leren, samen met mama en papa maakt de foto's. Maar wij zijn nog groener dan gras als het om babyzwemmen gaat
Dus elk advies is welkom hoor! En ik heb het maar hier geplaatst omdat het toch een luchtig onderwerp is he
Enne: heel veel plezier! De meeste kindjes vinden het hartstikke leuk
Ik heb ooit ook eens een zwembroekje gehad waar ze met gemak in kon poepen, dat liet niks door, door een speciale binnenlaag. En die heeft ze nooit gedragen....omdat ze eerst te dun was voor dat broekje en later, toen ik er aan dacht, te dik
quote:Daniman zit er ook, we kunnen een mannenbankje maken hoor
Op donderdag 8 januari 2004 11:00 schreef Bright het volgende:[..]
Oh, ik hoor het al - het is hier grote lol en humor met dubbelzinnige opmerkingen - prachtig! Als ik wat meer tijd had, zat ik hier vaker (tenminste, als een man hier ook mag zitten; ik heb net zo'n idee dat dit vrouwenbankjes zijn
)
quote:Oh hellup, 2 tweelingen
Op donderdag 8 januari 2004 09:56 schreef Brighteyes het volgende:
Net ook gepost in het streepjes topic, maar ik vind het zo'n leuk verhaal dus hier ook nog maar eventjes:
[..]Zij is dus gisteren naar de Gyn geweest voor een echo en bleek ten eerste 2 weken verder dan ze dachten, maar het bleek ook nog eens een tweeling te zijn.
Wel effe schrikken dus voor ze. Als deze babies geboren worden is de andere tweeling nog geen 2!
Maar goed, de eerste tweeling dus met een hoop gerommel (8 jaar!) en volgens mij ook wel wat hulp en deze dus gewoon spontaan!
quote:Was idd al een beetje benieuwd naar jouw reactie aangezien jij iig weet wat 1 tweeling in houdt.
Op donderdag 8 januari 2004 14:07 schreef CarOnline het volgende:[..]
Oh hellup, 2 tweelingen
Komt vaker voor, ik heb het vaker gehoord, maar ja zit dan ook een beetje in de tweelingen zeg maar.
Maar ze kan dus wel hulp aanvragen hoor, of ze t krijgt is een tweede maar iemand die ik dus ken had hetzelfde, alleen nog een dochter van 4 er boven
Die heeft een jaar lang elke dag iemand van de thuiszorg gehad om te helpen bij de verzorging. Van 's morgensvroeg tot een uur of 3.
Even een klein tipje voor tussendoor
quote:Je hebt "gewone" zwembroekjes/badpakjes en je hebt zwemluiers.
Op donderdag 8 januari 2004 10:56 schreef Bright het volgende:
Papa Bright ploft hier ook even neer, bij de 'ervaren mama's'Ik heb eigenlijk een vraagje over dat babyzwemmen... Iemand hier die daaraan heeft meegedaan? Is het de bedoeling dat kindjelief een zwembroekje aan heeft? Zoja, is die dan nog geluierd?
Wij doen hier al zo'n vier maanden aan ouder- kindzwemmen. Zoals je ziet heeft Wilyan gewoon een zwembroekje aan. Hij vind het zwemmen helemaal geweldig! Dit was in de herfstvakantie toen hadden we "vrijzwemmen".
Maar wij hebben vandaag onze "nieuwjaarsduik" gehouden . Na kerst en oud en nieuw, was dit weer de eerste keer sinds drie weken, en het was weer fijn!
Wilyan mag over twee weken trouwens afzwemmen voor zijn Guppy 1!!!
quote:Dat is te zien aan zijn vuurrode wangetjes
Op donderdag 8 januari 2004 14:34 schreef Jonnetje het volgende: Hij vind het zwemmen helemaal geweldig!
quote:Ja maar dat kwam (ook) weer door de tandjes die er toen al bij hem door kwamen...
Op donderdag 8 januari 2004 14:37 schreef Spindizzy het volgende:
Dat is te zien aan zijn vuurrode wangetjes
In Duitsland, 7 maanden oud
[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 08-01-2004 14:49]
quote:Er werd in het zwangerschaps topic de laatste tijd steeds vaker gevraagd hoe het met ET ging.
Op donderdag 8 januari 2004 15:19 schreef jessie het volgende:[..]
Wat is toch die ET hype? Ik hoor maar over ET komt weer enz. Snap die drukte eerlijk gezegd niet zo. Ze was ineens weg en als ze wilde laten weten hoe het ging had ze dat toch allang gedaan? En nu gaat het over roken en dan word ET erbij gehaald. Heb ik iets gemist ofzo?
Waarom ze nu in het roken topic op duikt? Die Sieburt kopieerde een link over ET in het zwangerschapstopic terwijl hij een roken topic opende en het lijkt erop dat die Sieburt misschien wel een kloon is van Swets of zo. Althans, dat wordt gesuggereert. Ik heb zo'n idee dat ET nergens vanaf weet.
Wat een soap joh!!!!
Daar zit je dan.
Gvd nooit hulp nodig. En nu ben je ziek en krijg je dit. Lekker hoor volgende week vrijdag moet Geer weer werken. Hopelijk knap ik wat op.
Zo dat is er uit!!!!
Ik vind het belachelijk Jessie, heb je zo overduidelijk hulp nodig krijg je het niet. Ja, in theorie zouden de kinderen naar de creche kunnen etc, maar de theorie is heel wat anders dan de praktijk.
quote:Als je 80 en bedlegerig bent en alleen nog met je ogen kan knipperen. Máár, alleen de medicatie hoor, voor de rest doet de familie het wel.
Op donderdag 8 januari 2004 21:20 schreef livelink het volgende:
Tja, dan blijft de vraag staan wanneer je dan in vredesnaam nog wel in aanmerking komt voor thuiszorg.
quote:Ja, en dan moeten de katten ook nog het huis uit
Op donderdag 8 januari 2004 21:27 schreef moussy het volgende:[..]
Als je 80 en bedlegerig bent en alleen nog met je ogen kan knipperen. Máár, alleen de medicatie hoor, voor de rest doet de familie het wel.
quote:Ah gatverdamme Jessie
Op donderdag 8 januari 2004 21:33 schreef jessie het volgende:
Ik voel me echt ellendig
Ik heb zo eens een vriendin van mn moeder geholpen toen ik een jaar of 12 was.
We gaan van het weekend even alle drukke moment op papier zetten bij elke dienst dat Gerard moet werken. En dan gaan we iedereen langsvragen wie op welk moment eventueel zou kunnen helpen. En even goed nadenken. Dus bv als Geer sochtends moet werken (is om 6 uur de deur uit) Zorgen dat we savonds de voeding voor Janneke en Bo boven hebben staan zodat ik ze boven kan voeden. Ze dan niet wassen maar dat dan savonds pas weer. Zo min mogelijk die trap op en af. We zijn nu bezig Bo te leren de trap af te lopen. Geer gaat dan achteruit de trap af Bo houd met 1 hand de leuning vast en met 1 hand Geer. Als dit een beetje lukt scheelt het weer sjouwen. En zo moet ik maar bij alles goed nadenken. En het maar even niet zo nauw nemen met schoongewassen snoetjes en schoongeschrobde vloeren
Coolbabe doe niet zo gek joh. Je hebt zelf ook kids en het dus druk zat!!!
En ja, een brief naar de SP schrijven zou ik zeker wel doen, maar daar schiet je nu niks mee op.
Wat een achterlijke regels zeg. Je betaald je jaren lang scheel aan allerlei voorzieningen en weet ik veel wat en als het puntje bij paaltje komt krijg je het gewoon niet.
Weet even niet wat ik er nog meer van moet zeggen.
quote:lees jij je mail ???
Op donderdag 8 januari 2004 21:56 schreef jessie het volgende:
Tja de huishoudelijke klussen vinden we eerlijk gezegd het minst belangrijk. Daar Geer het niet erg vind af en toe een stozuiger of wat chloor door het huis wil gooien (en aan strijken deden we al niet) Het gaat bij ons echt om de momenten dat Gerard moet werken en ik dus met de meiden zit. We zaten ook al te denken aan zelf hulp zoeken. Maar ff iemand van internet of via de supermarkt vind ik gewoon wel eng. Als het nou via iemand is ofzo ok, maar zomaar iemand, nee dat vind ik niks.
Wij gaan dalijk ff met Geer zijn rooster puzzelen en dan de thuiszorgorganisaties bellen.
Poeh wat een opluchting
daar ben ik weer....
Ik had een virus op mijn pc en vervolgens een vette worm, dus ik kon er niets meer mee. Ik was dus een paar dagen niet achter de pc te vinden omdat alles eerst geformateerd werd en toen alles weer opnieuw geinstalleerd moest worden. Maar goed, de PC is bijna klaar, gelukkig. Ik vond het wel tijd worden om me even te melden...
Zo een paar dagen geen computer betekend hier dus wel een brandschoon huis
Jessie, lekker dat je nu toch wel hulp krijgt, alhoewel krijgen, je moet er evengoed fiks voor betalen. Evengoed lijkt me dit een enorme geruststelling.
Sterkte er mee
quote:ja, die pc zat er onder, was heerl erg ziek geworden.
Op vrijdag 9 januari 2004 11:06 schreef Rewimo het volgende:
Oei Melonovy, balen zo'n virus. Hoewel, voor je huis is het een meevallerWelkom terug!
dit is niet wat je vaak wil meemaken...
Zo'n aangifte heeft toch geen nut, de verzekering zal het verder regelen.
Wij hadden gister een kind tegen de auto, maar godzijdank is dat allemaal goed afgelopen. Ik ga maar geen aangifte doen
We gaan vanmiddag praten met een bevriende handelaar en kijken wat we kunnen doen. We gaan in elk geval een bezoekrecht bedwingen, daar wordt meestal helemaal niet moeilijk over gedaan. Sowieso willen we haar blijven volgen, zodat we haar eventueel, als de situatie het toelaat, ooit weer terug kunnen kopen. Het is beter zo, voor ons en voor het beestje, en ze is niet dood of zo, dat zou erger zijn, maar wat doet dit een verdriet Het druist in tegen al onze principes en we houden ontzettend veel van haar, maar juist om die laatste reden moeten we haar wegdoen: wij kunnen haar niet bieden wat ze verdient
. Ik voel me echt zwaar k#t! Zeker omdat we het financieel wel op zouden kunnen brengen, maar zonder auto, trailer en tijd wordt het wel heel lastig
quote:Waarom? gewoon gaan hoor, ze zullen toch wel begrijpen dat je bent geschrokken?
Op vrijdag 9 januari 2004 11:43 schreef Troel het volgende:
Nouja, ook hier nog maar even posten... Bert heeft vanochtend een ongeluk gehad. De vrachtwagen voor hem verloor twee blokken hout. Gelukkig was de voorruit van zijn auto sterk genoeg, maar de auto is behoorlijk beschadigd en Bert heeft de schrik van zijn leven gehad...
Politie is erbij geweest, maar die wilde geen aangifte doen omdat het geen opzet was.Dat snap ik dus echt niet. Voor hetzelfde geld was de voorruit niet zo sterk geweest en dat was Bert er heel anders vanaf gekomen. Nouja, ik zit hier eigenlijk dus gewoon te shaken op mijn stoel en wil eigenlijk richting Berts werk gaan rijden, maarja, dat staat natuurlijk ook vreemd
quote:* Troel knufs miss
Op vrijdag 9 januari 2004 11:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben zo verdrietig... we moeten helaas ons paardje wegdoen... onze verzorgster, zusje van mijn vriend al is hij zelf van mening dat het inmiddels ex-zusje is
heeft ontzettende kuren gekregen... ze is boos omdat we 'slechts' ruim driekwart van de kosten aan het paard betalen en wil meer geld zien. Het is overigens heel normaal in de paardenwereld dat als een verzorgster met het beest kan doen wat ze wil (en dat is nu zo), er een bijdrage wordt betaald. Ze is zelfs bijna met haar naar de andere kant van het land verhuisd, dus zelfs dat kon! Mijn vriendje heeft het paard voor haar aangehouden en we hebben op dit moment (geen auto, geen trailer, eigen bedrijf, studie) geen gelegenheid haar zelf te verzorgen op een manier die zij verdient. Dus helaas
... hier had ze dan beter vier jaar geleden mee aan kunnen komen, magoe, het is nu eenmaal zo.
We gaan vanmiddag praten met een bevriende handelaar en kijken wat we kunnen doen. We gaan in elk geval een bezoekrecht bedwingen, daar wordt meestal helemaal niet moeilijk over gedaan. Sowieso willen we haar blijven volgen, zodat we haar eventueel, als de situatie het toelaat, ooit weer terug kunnen kopen. Het is beter zo, voor ons en voor het beestje, en ze is niet dood of zo, dat zou erger zijn, maar wat doet dit een verdriet
Het druist in tegen al onze principes en we houden ontzettend veel van haar, maar juist om die laatste reden moeten we haar wegdoen: wij kunnen haar niet bieden wat ze verdient
. Ik voel me echt zwaar k#t! Zeker omdat we het financieel wel op zouden kunnen brengen, maar zonder auto, trailer en tijd wordt het wel heel lastig
Ik hoop dat jullie een fijn plekje voor haar vinden. Het liefst in de buurt zodat je haar inderdaad nog vaak kan zien. Dikke knuffel van mij om dat het niet niks is.
Miss_Dynastie, wat rot voor jullie zeg, dat jullie paard weg moet, zeker op zo'n manier
quote:ik stuur dit ffies door.....
Op vrijdag 9 januari 2004 11:46 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben zo verdrietig... we moeten helaas ons paardje wegdoen... onze verzorgster, zusje van mijn vriend al is hij zelf van mening dat het inmiddels ex-zusje is
heeft ontzettende kuren gekregen... ze is boos omdat we 'slechts' ruim driekwart van de kosten aan het paard betalen en wil meer geld zien. Het is overigens heel normaal in de paardenwereld dat als een verzorgster met het beest kan doen wat ze wil (en dat is nu zo), er een bijdrage wordt betaald. Ze is zelfs bijna met haar naar de andere kant van het land verhuisd, dus zelfs dat kon! Mijn vriendje heeft het paard voor haar aangehouden en we hebben op dit moment (geen auto, geen trailer, eigen bedrijf, studie) geen gelegenheid haar zelf te verzorgen op een manier die zij verdient. Dus helaas
... hier had ze dan beter vier jaar geleden mee aan kunnen komen, magoe, het is nu eenmaal zo.
We gaan vanmiddag praten met een bevriende handelaar en kijken wat we kunnen doen. We gaan in elk geval een bezoekrecht bedwingen, daar wordt meestal helemaal niet moeilijk over gedaan. Sowieso willen we haar blijven volgen, zodat we haar eventueel, als de situatie het toelaat, ooit weer terug kunnen kopen. Het is beter zo, voor ons en voor het beestje, en ze is niet dood of zo, dat zou erger zijn, maar wat doet dit een verdriet
Het druist in tegen al onze principes en we houden ontzettend veel van haar, maar juist om die laatste reden moeten we haar wegdoen: wij kunnen haar niet bieden wat ze verdient
quote:Ik duim mee... Ik hoop heel erg dat het gaat lukken om iets te regelen!
Op vrijdag 9 januari 2004 12:13 schreef Knorretje het volgende:
miss_dynastie: ik ben zo brutaal geweest je mailadres door te spelen. Misschien dat je iets met deze (schatten van) mensen kan regelen.
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 12:14 schreef jessie het volgende:
Knorretje heb je mijn mail vandaag wel weer gehad?
quote:Ik hoop het ook, maar eigenlijk heeft mijn vriend (en het is eigenlijk zijn paard) zijn keus al gemaakt: hij kan dit gedonder niet meer aan en ik snap het volkomen
Op vrijdag 9 januari 2004 12:15 schreef Troel het volgende:[..]
Ik duim mee... Ik hoop heel erg dat het gaat lukken om iets te regelen!
quote:Yeps... en hier het antwoord
Op vrijdag 9 januari 2004 12:26 schreef Knorretje het volgende:
mijn mail gehad ?? verstuurt naar je registratie mail adres, een ander kon ik niet vinden.
Hoi Johan,
Ik zit helemaal te huilen, wat ontzettend lief om zon moeite te doen voor iemand die jullie helemaal niet kennen!!! Hoewel ik zeker weet dat jullie fantastisch voor onze Dynastie zouden zorgen, en jullie aanbod meer dan waardeer- dat kan ik echt niet anders zeggen, heeft mijn vriend (Dynastie is zijn paard) zijn veto uitgesproken: hij wil haar het liefst verkopen. Hoewel het me ontzettend pijn doet, zullen we dit ook doen. Het voordeel voor ons is, dat ze hier in de regio zal blijven en wij haar kunnen blijven volgen en evt. terugkopen te zijner tijd. Ik denk dat we haar op deze manier vaker zullen zien (wij wonen namelijk in Veenendaal, provincie Utrecht en dan is Dordrecht echt te ver weg) dan wanneer zij in Dordrecht zou staan. Ik ben jullie echt ontzettend dankbaar voor alle moeite die jullie voor ons willen doen, maar we zullen van jullie ontzettend lieve aanbod geen gebruik maken.
Liefs van Dennis en Mila, aka miss_ en mister_dynastie
Erg jammer dat het zo ver weg is en dat jullie hem toch gaan verkopen!
quote:Ja, vind ik zelf ook
Op vrijdag 9 januari 2004 12:47 schreef Troel het volgende:
Ik dacht al wel dat het mailtje daarheen zou gaanErg jammer dat het zo ver weg is en dat jullie hem toch gaan verkopen!
Troel sterkte! Je zal inderdaad wel geschrokken zijn. Blij dat het goed is afgelopen.
miss_dynastie wat vreselijk om je zo geliefde dier weg te moeten doen.
miss-dynastie, wat een vervelend gebeuren allemaal Ik hoop dat jullie haar terug kunnen kopen mettertijd! Jij ook een
Mijn schoonzusje wil dus niet het paard verzorgen, maar we krijgen ook de eigendomsbewijzen niet terug Ze was dan ook heel verbaasd dat we haar meenamen, maar die kennis maakte er absoluut geen probleem van. Gelukkig heb ik hier nog aardig wat prijsbekers van haar staan
, dus die donderen we een voor een uit het raam naar beneden, als ze er niet mee over de brug komt
Wat zij nu wil, is me niet duidelijk. Toch doet het mij enorm verdriet dat zij zo met mijn vriendje omgaat. Ik hoef haar dan ook niet te zien voorlopig
Ik ben er zeker van dat Dynastie goed terecht is gekomen, we hebben daar ook voor gezorgd door lang niet het maximale aan geld eruit te slepen. Onze voorwaarde was een goed tehuis en dat krijgt ze. We hebben op een fatsoenlijke manier gedag kunnen zeggen. Ik begon natuurlijk ontzettend te huilen en ze heeft me heel lief getroost en daarna hebben we nog lekker zitten kroelen.
Ik heb dan ook besloten niet bij de pakken neer te gaan zitten. Dynastie heeft geen enge ziekte, is niet dood, ze heeft alleen een beter tehuis gevonden... ik moet nu keihard aan de studie, heb nog twee tentamens en Dynastie verdient het niet om de schuldige te zijn van het niet halen van mijn tentamens. Het geld wat we nu overhouden per maand, plus het geld van de verkoop, gaan we zeker goed besteden: ik ga op paardrijles en dan kan ik als we weer een paard hebben, hem/ haar zelf rijden. Want eerlijk is eerlijk, doordat we mijn schoonzusje sponsorden, was daar geen geld voor.
Lieve allemaal, dankjulliewel voor jullie steun Hoewel ik het er nog wel moeilijk mee heb, kan ik er vrede mee hebben!
Troel, hoe is het nu met Bert? Ben je nog even naar hem toe gegaan? Ik kan me voorstellen dat je vreselijk geschrokken bent.
Jessie, wat raar dat het nu ineens wel kan , maar wel fijn natuurlijk. Mijn vertrouwen in de sociale verzorgingsstaat is weer een beetje hersteld!
Sterkte, het is nooit leuk om je vriendje te moeten missen. Ik ben blij dat je er een goed adresje voor hebt gevonden. Je zegt het zelf al, hij is niet ziek of dood, maar toch doet het pijn. Ik hoop dat je contact kan houden met de nieuwe eigenaren!
En nogmaals, je bent welkom bij mijn paardenkind!
He kleintje!!!!! Lange tijd weggeweest jij!! Hoe is het?
Ik ben zo blij ik heb humanitas gebeld en die bieden zelfs zorg op onregelmatige tijden en in de weekenden. We hebben hulp op alle dagen dat Geer vanaf de 16e moet werken. Alleen als hij de nacht heeft dan komt de hulp natuurlijk niet snachts want dan slapen de kleintjes (nou ja dan horen ze te slapen ) Dan komt de hulp vanaf 6.30 zodat Geer vanaf 7:30 bij thuiskomst ook lekker kan slapen. En ik er dus toch niet alleen voor staat. Ik heb 1 vaste hulp op de zondagen en 1 vaste hulp voor de rest van de dagen. Een jonge meid van 20 die pas in een gezin heeft gewerkt met een baby van toen ze begon 2 dagen oud, dus dat moet wel goed zitten. Ben er zooo blij mee. En ook nog eens heel fijn dat het bij 2 personen gehouden kan worden. Zo heb je niks en zo heb je alles.
Voor Gerard ook een fijn idee als hij weer aan het werk moet vrijdag. We zijn dus erg opgelucht allebei.
Het valt gelukkig allemaal erg mee, hij is wel heel erg geschrokken en was blij da thij eerder naar huis kon, want hij had geen zin om in de file te gaan rijden. Hij is ook al naar de garage geweest en naar de tussenpersoon van de verzekeringen. De schade aan de auto is best pittig, maar hoogstwaarschijnlijk is het gewoon verzekeringswerk.
De houtblokken waar bert het over was (tja, dat zijn voor mij formaat bielzen) dat waren blokjes hout waar een shovel mee vaststond op een vrachtwagen. Niet eens zo heel groot dus. Kortom, ik heb me dus veel drukker zitten maken dan nodig was, alleen maar omdat ik meteen het ergste dacht.
Maarja, alles is goed afgelopen uiteindelijk en daar ben ik heel erg blij om. Vanmiddag zag ik het echt even helemaal niet meer zitten en zat ik gewoon te huilen van de schrik, maarja, dat hoort er denk ik gewoon bij. Ik besefte me ineens dat het ook anders had af kunnen lopen (ik dacht toen nog aan formaat bielzen) en ik bedacht me dat ik Bert dan misschien wel kwijt geweest was. Nouja, gelukkig was dat niet zo!
quote:lang niet gezien kleintje!!! Alles goed??
Op vrijdag 9 januari 2004 19:23 schreef Kleintje het volgende:
miss_dynastie, ik weet niet waar je vandaan komt, maar mocht je de behoefte hebben om eens te borstelen, te wandelen of wat dan ook met een lieveling die ook altijd aandacht wil, je kan altijd een keer meekomen naar mijn paardje!Sterkte, het is nooit leuk om je vriendje te moeten missen. Ik ben blij dat je er een goed adresje voor hebt gevonden. Je zegt het zelf al, hij is niet ziek of dood, maar toch doet het pijn. Ik hoop dat je contact kan houden met de nieuwe eigenaren!
quote:Kleintje, je bent een enorme lieverd
Op vrijdag 9 januari 2004 19:23 schreef Kleintje het volgende:
miss_dynastie, ik weet niet waar je vandaan komt, maar mocht je de behoefte hebben om eens te borstelen, te wandelen of wat dan ook met een lieveling die ook altijd aandacht wil, je kan altijd een keer meekomen naar mijn paardje!Sterkte, het is nooit leuk om je vriendje te moeten missen. Ik ben blij dat je er een goed adresje voor hebt gevonden. Je zegt het zelf al, hij is niet ziek of dood, maar toch doet het pijn. Ik hoop dat je contact kan houden met de nieuwe eigenaren!
Miss_Dynastie (ik snap nu waar je nick vandaan komt ), gelukkig heeft je paardje een goed tehuis gekregen, al zul je hem natuurlijk erg missen
Troel, fijn dat het meevalt met Bert In gedachten maak je zoiets altijd erger dan het is
Jessie, wat heerlijk dat alles geregeld is, en ook nog precies zoals je het wilde!
Manlief moest naar de wc om te en roept ineens mij me bed uit. Spuugt ie bloed!!!
Dus meteen gebeld en oppas geregeld voor de kids en we gaan zo heen.
Update volgt morgen.....
quote:Zo, wow, jij bent goed met zoeken
Op zaterdag 10 januari 2004 09:36 schreef Knorretje het volgende:
al een babyvestje gevonden. (haastige spoed gaat zelden goed he)
quote:yep (waarschijnlijk weten ze hetal hoor)maargaat om het idee he. Wij zien mijn ouders maar eens in de drie - vier maanden. Langer niet vertellen zou wel heel gemeen zijn:)
Op zaterdag 10 januari 2004 09:38 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Zo, wow, jij bent goed met zoeken
![]()
... dat was mij noooooit zo snel gelukt
. Je gaat ze dus vandaag inlichten, als ik het goed begrijp? Leuk hoor!
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 09:43 schreef Knorretje het volgende:[..]
yep (waarschijnlijk weten ze hetal hoor)maargaat om het idee he. Wij zien mijn ouders maar eens in de drie - vier maanden. Langer niet vertellen zou wel heel gemeen zijn:)
quote:yep
Op zaterdag 10 januari 2004 09:49 schreef miss_dynastie het volgende:[..]
Je bedoelt dat ze het al op Fok! hebben gelezen,
quote:precies
En tja, als je ze maar een keer in de drie-vier maanden ziet, ben je de volgende keer al vier-vijf maanden ver
En als dat bezoekje niet door zou gaan, zit je die keer daarop ineens met een nieuwe baby bij opa en oma
Nee, ik sla weer door
Damey had domperidon voorgeschreven gekregen de vorige keer dus nu zitten we met zijn allen aan de domperidon om maar een beetje te gaan opknappen.
Duncan en Damien hadden hun hele bedden onder gepoept dus ik bennu als een gek aan het wassen. Manlief haal ik zo weer uit bed zodat ik even langs de apotheek kan enzo....
Blegh tis echt nix zo zeg.... alles ziek. Vannacht zijn trouwens mijn ouders langsgekomen om op de kinders te letten en ons naar het ziekenhuis (huisartsenpost) te brengen. Aangezien ik ook om het kwartier aan het was, leek het me niet zo verstandig om zelf te rijden.
Maar goed nu weer opknappende heen en we zien wel hoe alles loopt vandaag.
Sterkte allemaal, ik hoop dat jullie snel weer een beetje opknappen.
Ik verdwijn hier weer, vond het leuk om sommige mensen weer even te zien. Ooit kom ik nog wel een keer langs, maar zolang de sfeer hier zo blijft... dan blijf ik liever weg!
Pfieuw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |