quote:Vertel eens even wat ik meer had moeten uitbuiten ui mijn RAW format, ik snap niet helemaal wat je bedoeld
Op donderdag 15 januari 2004 14:37 schreef Geminis het volgende:[..]
start bemiddeling
maar voor een RAW bestand (opname) is het iniedergeval een mislukte foto. Ik bedoel dat je dat absoluut niet terugziet en ik vraag me zelfs af waarom je de moeite neemt om rauwe beelden te maken als je dat toch absoluut niet uitbuit. Maar dat is een andere discussie.
quote:Dat zien we volgende maand wel
Op donderdag 15 januari 2004 16:47 schreef Ymke het volgende:
Sfeer . Is dat de volgende opdracht???
quote:Jajaja, ik kan niet toveren
Op donderdag 15 januari 2004 16:54 schreef Abbadon het volgende:
zeg portier, doe mijn foto eens toevoegen
quote:niet?
Op donderdag 15 januari 2004 16:58 schreef portier het volgende:Jajaja, ik kan niet toveren
!
*teleurgesteld afdruipt...
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 16:59 schreef Abbadon het volgende:[..]
niet?
*teleurgesteld afdruipt...
Ik kijk natuurlijk zo af en toe wel mee, ben van plan te gaan stemmen en volgende maand weer in de running te zijn
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 17:01 schreef portier het volgende:
!
Voila.
gelukkig is het hier ook nog wel een beetje gezellig als het eiland straks weg is...
quote:Inderdaad!
Op donderdag 15 januari 2004 17:05 schreef Abbadon het volgende:[..]
Het is hier supergezellig!
quote:je gaat toch niet de kant van Xilantof op hè?
Op donderdag 15 januari 2004 17:05 schreef Yvonnetje het volgende:Helaas deze maand weer geen tijd voor mooie foto's
Ik kijk natuurlijk zo af en toe wel mee, ben van plan te gaan stemmen en volgende maand weer in de running te zijn
quote:Niet echt van plan, nee. Ik houd me dan ook rustig, ipv veel te roepen maar niks te doen
Op donderdag 15 januari 2004 17:09 schreef Abbadon het volgende:[..]
je gaat toch niet de kant van Xilantof op hè?
quote:er werd om SFEER gevraag SFEER
Op donderdag 15 januari 2004 17:09 schreef Abbadon het volgende:[..]
je gaat toch niet de kant van Xilantof op hè?
maar goed, ik moet ff de digicam lenen van zus... tis geen idee die ik momenteel fototechnisch leuk kan uit werken.. maar misschien valt het idee gewoon in de smaak..
quote:haha...heel verstandig....daar zouden sommige mensen een voorbeeld aan kunnen nemen
Op donderdag 15 januari 2004 17:10 schreef Yvonnetje het volgende:[..]
Niet echt van plan, nee. Ik houd me dan ook rustig, ipv veel te roepen maar niks te doen
quote:maar er werd niet gezegd wat voor sfeer
Op donderdag 15 januari 2004 17:10 schreef Xilantof het volgende:
er werd om SFEER gevraag SFEER
maar goed, ik moet ff de digicam lenen van zus... tis geen idee die ik momenteel fototechnisch leuk kan uit werken.. maar misschien valt het idee gewoon in de smaak..
ach, qua ideeën...ik heb ook gewoon een paar ijsklontjes op een ondergrond gegooid met een lampie erop....en kijk eens wat een prachtige foto dat heeft opgeleverd
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 17:10 schreef Yvonnetje het volgende:[..]
Niet echt van plan, nee. Ik houd me dan ook rustig, ipv veel te roepen maar niks te doen
quote:*troost*
Op donderdag 15 januari 2004 17:13 schreef Xilantof het volgende:
![]()
![]()
quote:heb even gekeken, en idd je hebt gelijk: je kan niet toveren
Op donderdag 15 januari 2004 17:29 schreef portier het volgende:
Mijn foto er ook maar bijgezet.
maar serieus: mooie foto
quote:Apart, het ziet er niet uit als echte sneeuw (zoals erachter), maar het is ook nog niet gesmolten. (lijkt wel gel
Op donderdag 15 januari 2004 17:29 schreef portier het volgende:
Mijn foto er ook maar bijgezet.
Onze vriezer heeft de afgelopen week op volle kracht staan loeien, maar er is tot nu toe nog niets leuks uitgekomen...Erg lastig om iets orgineels te verzinnen. Sneeuwlandschappen zal ik de komende week niet tegenkomen, en iets anders koud dan ijsklontjes weet ik niet...hoeveel zou een ticket naar de Noordpool kosten?
quote:Nou als je RAW schiet heb je geen compressie in je beelden (dus maximale opnamekwaliteit).
Op donderdag 15 januari 2004 16:36 schreef fr.oos het volgende:[..]
Vertel eens even wat ik meer had moeten uitbuiten ui mijn RAW format, ik snap niet helemaal wat je bedoeld
Groter voordeel is dat je rustig een hele (zelfs meer, maar er zijn grenzen) stop kunt onder- of over overbelichten. Achteraf!
Als ik te weinig licht heb, maak ik mijn opname dus gewoon een stop donkerder (diafragma) en trek ik dat weer bij in mijn RAW-converterprogrammaatje. Voordeel: 'behoud' van scherptediepte.
Nadeel: zwaardere bestanden.
Je kunt hetzelfde doen in Photoshop met niveau's, maar het is niet hetzelfde resultaat. Je tast dan namelijk je pixels aan.
Als ik kijk naar jouw inzending zie ik allemaal ruis en onregelmatigheden alsof het heel erg gecomprimeerd is. Dat bedoel ik dus.
Overigens ben ik geen betweter hoor maar dat zou ik wel willen zijn worden op dit gebied
Auschwitz november 2000
Genomen met een Fuji wegwerpcamera ASA 400
dan laten ontwikkelen, de foto ingescanned in zwart/wit op 600 dpi
en als laatste gecropped in photoshop
Koud, ja dat wel en dus mijn inzending deze maand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |