quote:Portier, mischien handig als je mijn laatste mailtje ebij zet?
Op woensdag 14 januari 2004 19:37 schreef UncleJim het volgende:
Ook fr.oosje doet mee met de wedstrijd... en wel met deze foto.Maar portier, deze foto voldoet toch niet aan de photoshop-regel! Volgens mij zijn het een foto's van een kaars en van een ijsblokje die ze in photoshop heeft laten versmelten. Ook de zwarte achtergrond is niet gefotografeerd, maar met de computer er later bijgemaakt. Het woord "KOU?" is de druppel voor mij...
quote:Als jij dat wilt
Op woensdag 14 januari 2004 20:22 schreef fr.oos het volgende:[..]
Portier, mischien handig als je mijn laatste mailtje ebij zet?
quote:Khoop dat het voor iedereen duidelijk is. Ik let heus wel een beetje op
Ik zal nog eens precies uitleggen wat ik gedaan heb, voor de laatste keer.
Het "orgineel" wat ik je heb gestuurd is niet het orgineel van de
ingestuurde foto. Het "orgineel" is alleen gefotografeerd met het licht van
het kaarsje. Terwijl de ingestuurde foto sterk VANONDEREN belicht is.
Hierdoor is het blokje kaarsvet al veel minder tezien. De foto is genomen
in Raw format waardoor ik achteraf de witbalans kon instellen. Hierdoor is
de kleur van het ijs wat witter geworden waardoor het kaarsvet nog minder
zichtbaar is. Tevens is het kaarsvet op de ingezonden foto wat gesmolten en
over het ijs uitgelopen waardoor het niet zo heel erg vierkant meer lijkt.
In photoshop levels aangepast, contrast verhoogd, gecropt, usm, omgezet in
8bit, JPG en gesaved.Niet meer en niet minder
Oja nog wat tekst toegevoegd.
Maar als dat te veel photoshop is weet ik het ook niet meer
quote:Dank je wel zusje. Ik vind die van jou erg orgineel is weer eens wat anders. Ik zie een hoop mensen hier wachten op de weergoden, maar probeer ook eens van de platgetrapte paden af te wijken je je creatieve brein te laten werken. Ik kijk liever naar een creatieve oplossing dan naar een technisch perfecte foto.
Op woensdag 14 januari 2004 20:17 schreef Ymke het volgende:[..]
Ik sta absoluut in voor de integriteit van de fotograaf,!!!!!!!!!!!!
De foto is echt en niet gesoept , het is mijn broertje en helaas is het voor sommige moeilijk te behapstukken dat andere mensen zeer goede fotos inleveren .Ja ook voor mij , ik heb hem gevraagd om deel te nemen aan dit topic , omdat ik weet dat het een goede fotograaf is
portier kan mij mailen voor mijn andere nick op fok waar ik al langere tijd onder post.
fr.oosje blijf goede fotos insturen !. in de toekomst haal ik je wel in hoor
quote:Je zult moeten toegeven dat het er een beetje 'nep' uitziet, dat kaarsje/ijsblokje.
Op woensdag 14 januari 2004 20:19 schreef fr.oos het volgende:
zucht, ook de achtergrond is echt gefotografeerd. gewoon een stukje zwart karton, kom op jongen en meisjes zo moeilijk is het niet om zo iets te fotograferen.
[..]
Edit; Ik heb m'n antwoord al
Moet es leren eerst te lezen
quote:Dat het er nep uitziet is nou juist de bedoeling. De tegenstrijdigheid tussen koud en warm water en vuur.
Op woensdag 14 januari 2004 21:39 schreef Elefes het volgende:[..]
Je zult moeten toegeven dat het er een beetje 'nep' uitziet, dat kaarsje/ijsblokje.
Edit; Ik heb m'n antwoord al
Moet es leren eerst te lezen
quote:Oke dan
Op woensdag 14 januari 2004 22:35 schreef fr.oos het volgende:[..]
Dat het er nep uitziet is nou juist de bedoeling. De tegenstrijdigheid tussen koud en warm water en vuur.
quote:Ik vind 'm erg leuk
Op woensdag 14 januari 2004 23:11 schreef phileine het volgende:
Ok, ik hou het bij de flamingo. Heb er nog even een lijstje omheengePS'd, dus dit wordt mijn definitieve inzending:
bij deze mijn inzending voor deze wedstrijd...
quote:Nou.. ik zie onderaan toch duidelijk zwarte strepen die overduidelijk zijn getekend. Zet je beeldscherm maar wat lichter.
Op woensdag 14 januari 2004 20:19 schreef fr.oos het volgende:
zucht, ook de achtergrond is echt gefotografeerd. gewoon een stukje zwart karton, kom op jongen en meisjes zo moeilijk is het niet om zo iets te fotograferen.
[..]
quote:hehe dat had ik ook net gedaan!! Ik twijfel, er is onderaan duidelijk wat licht weggehaald met PS (de strepen zijn duidelijk te zien, plus dat er belichting is van onderen, terwijl daar dus een stuk zwart karton zou moeten zitten...ik denk dat dat licht van onderen ook een beetje op de plek te zien was waar je nog dat licht van onderen ziet..??) maar om dat nu bewerking te noemen?? Misschien had de poster dat juist niet moeten doen, dat licht lekker laten zitten en dan was er niemand over gevallen!! Het/de idee is leuk, hoor, maar niet zo'n enorme discussie waard!! (wat ik daarentegen wel een discussie waard vind, is de manier waarop foto-poster en zijn zus (??) op overduidelijke manier in een WEDSTRIJD de andere foto's omlaag halen door te stellen dat die niet orgineel (en dus ...vul maar in) zijn...kan je beter mee wachten tot NA de wedstrijd!!!
Op donderdag 15 januari 2004 01:09 schreef Morgil het volgende:[..]
Zet je beeldscherm maar wat lichter.
lekker sfeertje hier
quote:Kijk hier door portie zelf
Op woensdag 14 januari 2004 19:10 schreef portier het volgende:[..]
Associëren met...
Dat is in principe altijd zo, geeft wat meer vrijheid en leuke invalshoeken.
quote:Die strepen zijn niet om licht wegt te halen maar om een druppel smelt water weg te poetsen, had beter kunnen croppen zie ik alweer wat een gedoe zeg. Volgende keer zal ik een foto rechtstreeks uit de camera posten.
Op donderdag 15 januari 2004 03:25 schreef m-niki het volgende:[..]
hehe dat had ik ook net gedaan!! Ik twijfel, er is onderaan duidelijk wat licht weggehaald met PS (de strepen zijn duidelijk te zien, plus dat er belichting is van onderen, terwijl daar dus een stuk zwart karton zou moeten zitten...ik denk dat dat licht van onderen ook een beetje op de plek te zien was waar je nog dat licht van onderen ziet..??) maar om dat nu bewerking te noemen?? Misschien had de poster dat juist niet moeten doen, dat licht lekker laten zitten en dan was er niemand over gevallen!! Het/de idee is leuk, hoor, maar niet zo'n enorme discussie waard!! (wat ik daarentegen wel een discussie waard vind, is de manier waarop foto-poster en zijn zus (??) op overduidelijke manier in een WEDSTRIJD de andere foto's omlaag halen door te stellen dat die niet orgineel (en dus ...vul maar in) zijn...kan je beter mee wachten tot NA de wedstrijd!!!
Verder heb ik geen enkele foto nar benenden gehaald. Ik heb alleen geprobeerd om mensen aan het denken te zetten om eens verder te kijken dan alleen sneeuw.
Dit is echt de laatste keer dat ik reageer op mijn foto.
quote:Ik weet niet of je volgens 'de regels' dingen weg mag poetsen (ik denk van niet, maar okay), het punt is hier denk ik vooral dat je dit hebt gezegt:
Op donderdag 15 januari 2004 09:33 schreef fr.oos het volgende:
Die strepen zijn niet om licht wegt te halen maar om een druppel smelt water weg te poetsen,
quote:en later blijkt dat er toch wel iets meer mee gedaan is. Toevalllig omdat andere users dat zagen. (Ik zie ook duidelijk een zwart blok)
In photoshop levels aangepast, contrast verhoogd, gecropt, usm, omgezet in
8bit, JPG en gesaved.
Niet meer en niet minder
Of deze foto wel of niet thuishoort in de wedstrijd is niet aan mij, dat laat ik lekker over aan Portier en de modjes (welkom Fotoloog ), maar het is natuurlijk wel fijn om eerlijk te blijven over wat we met de foto's gedaan hebben.
quote:Jammer, als fotograaf moet je natuurlijk wel tegen een beetje kritiek kunnen, en deze weerleggen als je dat kan.
Dit is echt de laatste keer dat ik reageer op mijn foto.
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 11:25 schreef Abbadon het volgende:
voor de duidelijkheid: aan mijn inzending is niets gesoept
of die foto van fr.oos te ver gaat qua soepen bepaalden de mod en de scheidsrechter.
blijkbaar hebben zijn die accoord gegaan.
nu komt het op de stemmers straks.
als men vind dat er te veel gesoept is, dan stem je daar toch niet op?
als ik hoger scoor dan de vorige ronde ben ik tevreden iig
quote:Dat kan ik zeker.
Op donderdag 15 januari 2004 10:47 schreef Offy het volgende:[..]
Ik weet niet of je volgens 'de regels' dingen weg mag poetsen (ik denk van niet, maar okay), het punt is hier denk ik vooral dat je dit hebt gezegt:
[..]en later blijkt dat er toch wel iets meer mee gedaan is. Toevalllig omdat andere users dat zagen. (Ik zie ook duidelijk een zwart blok)
Of deze foto wel of niet thuishoort in de wedstrijd is niet aan mij, dat laat ik lekker over aan Portier en de modjes (welkom Fotoloog
), maar het is natuurlijk wel fijn om eerlijk te blijven over wat we met de foto's gedaan hebben.
[..]Jammer, als fotograaf moet je natuurlijk wel tegen een beetje kritiek kunnen, en deze weerleggen als je dat kan.
Volgens mij is de photoshop regel als volgt, Er mag niets aan het karakter van de foto worden veranderd. Mijn inziens voldoet mijn foto daar aan. Maar aangezien daar anders overgedacht wordt, lijkt mij het beter om de regel te veranderen in Er mag niets aan de foto worden veranderd.
Portier haal mijn foto maar uit de lijst ik stuur je wel een andere die helemaal niet is geshopt. (alleen dan een cropje als jullie het goed vinden).
Klaar!!
quote:Behalve het kader dan denk ik zo
Op donderdag 15 januari 2004 11:25 schreef Abbadon het volgende:
voor de duidelijkheid: aan mijn inzending is niets gesoept
quote:start bemiddeling
Op donderdag 15 januari 2004 14:15 schreef fr.oos het volgende:
Portier haal mijn foto maar uit de lijst...
Goed, aangezien ik hier toch nog geen reputatie heb, heb ik toch niet veel te verliezen, dus een ongevraagde kanttekening van mij.
Of die foto nou bewerkt is of niet, behalve het idee is de foto NIET mooi. Punt. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zeggen dat het een leuk idee is, maar voor een RAW bestand (opname) is het iniedergeval een mislukte foto. Ik bedoel dat je dat absoluut niet terugziet en ik vraag me zelfs af waarom je de moeite neemt om rauwe beelden te maken als je dat toch absoluut niet uitbuit. Maar dat is een andere discussie.
Waar wel wat voor te zeggen is dat het gewoon weer een inzending is, waarbij de inzender weer veel van opsteekt (uit ervaring) van andere inzendingen/kritiek/complimenten etc. Ik durf te voorspellen dat het geen winnaar wordt. Maar de volgende inzending zal iniedergeval weer een verbetering zijn.
Laat die foto lekker staan, ongetwijfeld krijgt deze punten. En maak je druk om je eigen inzending. Deze discussie had naar mijn onderdanige mening WEL zin gehad als het een bloedstollend eindresultaat was.
Ik vind het onwijs leuk dat er een heleboel mensen meedoen, terwijl die weten dat ze geen 'winning' foto hebben. Zo ook ikzelf de laatste keer... nou en... hulde!
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 14:37 schreef Geminis het volgende:[..]
verhaaaaaal
quote:Moooohoooi!
Op woensdag 14 januari 2004 23:11 schreef phileine het volgende:
Ok, ik hou het bij de flamingo. Heb er nog even een lijstje omheengePS'd, dus dit wordt mijn definitieve inzending:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |