Als sterren aan de hemel staan
Dan sta ik weer even stil
Dan weet ik echt wat ik wil
Dat is alleen maar jou
Zijn woorden niet eens zo goed
Dan telt alleen één gevoel
Dat ik veel van je hou
Ik heb vaak liggen dromen
Over een toekomst met jou
Nou, ze zijn uitgekomen
Al die dromen van jou
Jij gaf mij al jouw liefde
Sloeg een arm om me heen
1 Ding weet ik echt zeker
Ik ben nooit meer alleen
Dat is alleen maar jou
Dat ik veel van je hou
Wij tweëen samen is liefde tot in eeuwigheid
Want dat gevoel raak ik echt nooit meer kwijt
Dat is alleen maar jou
Dat ik veel van je hou
Dat ik veel van je hou
Mooi is dat toch? Ik bedoel, met wat kun je nu beter je gevoelens onder woorden brengen dan met cliché's? Ja, misschien met de eindeloze aaneenrijging van cliché's. 10 x per dag "ik hou van jou" of "ik ook van jou" zeggen of SMS'en, is toch het mooiste wat er bestaat? Een zoentje bij het opstaan, een zoentje bij het ontbijt, een knuffel voordat je naar je werk gaat, een knuffel als je thuis komt, een zoentje bij de afwas (want uiteraard moet jij afwassen), lepeltje lepeltje liggen op de bank, een zoentje in haar hals en dan 3 x per week van bil. Al die ingewikkelde mensen, waarvan ik er duidelijk niet 1 ben, putten zich uit in de meest ondoorgrondelijke en lastige metaphoren, die werkelijk niemand begrijpt om alleen maar zoiets eenvoudigs als "ik ook van jou" mede te delen...
Wat jullie?
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 02-01-2004 14:04]
quote:Ik heb ook nog andere dingen te doen hoor...
Op vrijdag 2 januari 2004 13:59 schreef matthijn99 het volgende:
3x per week maar?.
quote:Ah, een emotioneel gedepriveerde...
Op vrijdag 2 januari 2004 14:03 schreef Debs het volgende:
Ik hou niet zo van dat kleffe gedoe, 1 keer per maand ik hou van je is meer dan genoeg
quote:Wat is-tie gewoon gebleven hè...
Op vrijdag 2 januari 2004 14:04 schreef SP het volgende:
klinkt als een Frans B liedje
Heb je even voor mij,
maak wat tijd voor me vrij.
Ieder uur van de dag denk ik steeds aan jouw lach alleen jij maakt me blij.
Heb je even voor mij,
maak wat tijd voor me vrij
Zeg me wat ik moet doen want ik wacht op die zoen kom vanavond bij mij.
Jallalalala, jalalalala
Ik zit te dromen oheo,
of jij zult komen oheo. Laat het me weten oheo,
ik kan jou niet vergeten oheo.
Heb je even voor mij,
Heb je even voor mij,
Zeg me wat ik moet doen want ik wacht op die zoen kom vanavond bij mij.
Jalalalalala Jalalalala
Heb je even voor mij,
Heb je even voor mij maak wat tijd voor me vrij.
Zeg me wat ik moet doen want ik wacht op die zoen
kom vanavond bij mij.
quote:Die is het duidelijk met mij eens, Neuk.
Op vrijdag 2 januari 2004 14:06 schreef Nuek het volgende:
Ik moest wel een beetje lachen om dat koppie van Bill Clinton ernaast
quote:l0l dan maak je daar tijd voor he taaie
Op vrijdag 2 januari 2004 14:01 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ik heb ook nog andere dingen te doen hoor...
.
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 14:07 schreef SEMTEX het volgende:
Jalalalala, jalalalala
Ik kwam jou tegen oheo,
jij was verlegen oheo.
Loop nu al dagen oheo,
want ik wil je wat vragen oheo.Heb je even voor mij,
Ieder uur van de dag denk ik steeds aan jouw lach alleen jij maakt me blij.Heb je even voor mij,
maak wat tijd voor me vrij
Zeg me wat ik moet doen want ik wacht op die zoen kom vanavond bij mij.Jallalalala, jalalalala
Ik zit te dromen oheo,
of jij zult komen oheo. Laat het me weten oheo,
ik kan jou niet vergeten oheo.Heb je even voor mij,
Ieder uur van de dag denk ik steeds aan jouw lach alleen jij maakt me blij.Heb je even voor mij,
Zeg me wat ik moet doen want ik wacht op die zoen kom vanavond bij mij.Jalalalalala Jalalalala
Heb je even voor mij,
Ieder uur van de dag denk ik steeds aan jouw lach alleen jij maakt me blij.Heb je even voor mij maak wat tijd voor me vrij.
Zeg me wat ik moet doen want ik wacht op die zoen
kom vanavond bij mij.
![]()
(Koekepan, die in het diepst geheim natuurlijk flieft is op jou, durft zoiets nooit tegen jou te zeggen hoor. Dan schuilt-ie tegenwoordig weer snel achter het verzamelde werk van Martin Heidegger.)
quote:En de afwas laten staan...?
Op vrijdag 2 januari 2004 14:08 schreef tKrieK het volgende:[..]
l0l dan maak je daar tijd voor he taaie
quote:Die moest je toch al opzij schuiven om haar op het aanrecht te kunnen nemen.
Op vrijdag 2 januari 2004 14:11 schreef Ryan3 het volgende:
En de afwas laten staan...?
quote:Ik ben nogal verbaal ingesteld. Ik tel ook de keren dat ik het zeg hoor. Maak ik dan grafiekjes van en ik reken de standaarddeviatie uit. Is wel leuk.
Op vrijdag 2 januari 2004 14:14 schreef zwaaibaai het volgende:
Behalve " ik ook van jou " mede te delen, kan je het ook door andere manieren laten blijken. zoals jij dat ook al beschreef. Wat is daar mis mee? Te ingewikkeld? Hoezo, in de meeste gevallen ( bij mij althans) gaat dat automatisch. " ik ook van jou" zijn slechts woorden die in principe iedereen tegen iedereen kan zeggen. Juist die kleine gebaren, even elkaars hand vast pakken, aai over je bol van mijn part, maken het compleet
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 14:10 schreef Ryan3 het volgende:[..]
.
.
(Koekepan, die in het diepst geheim natuurlijk flieft is op jou, durft zoiets nooit tegen jou te zeggen hoor. Dan schuilt-ie tegenwoordig weer snel achter het verzamelde werk van Martin Heidegger.)
quote:En al die vliegjes dan die je dan moet wegslaan op den duur...?
Op vrijdag 2 januari 2004 14:14 schreef matthijn99 het volgende:[..]
Die moest je toch al opzij schuiven om haar op het aanrecht te kunnen nemen.
.
quote:O, je vermoedde het al...? Nou, mij blijft het verbazen hoor. Zo'n stoere intellectueel uit het Noorden en zo'n lieve kleine postbode.
Op vrijdag 2 januari 2004 14:18 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Dat has ik al tussen de regels door gelezen, de schat
![]()
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 15:18 schreef zodiakk het volgende:
Ik voel me niet als een cliché. Ik voel me zoals ik me voel, wat uniek en onvergelijkelijk is, want het is namelijk mijn gevoel. Ik breng gevoelens dus onder woorden op mijn eigen manier. En omdat ik een welhaast oneindig briljant en creatief persoon ben, zal het niemand wat verbazen dat ik zeer vaardig ben in het onder woorden brengen van mijn gevoelens. Ook is de ontvanger van mijn hoogdravende twintigersproza natuurlijk dolenthousiast als ik mijn individuele opwellingen van genegenheid aan het papier toevertrouw.
quote:Is het interessantdoenerij, ondragelijk zwaarte van de ziel of gewoon vaagheid om zodoende jezelf tegen alles in te kunnen dekken? Zit je te diep of juist dicht aan de oppervlakte? Niemand die dit weet.
Al die ingewikkelde mensen, waarvan ik er duidelijk niet 1 ben, putten zich uit in de meest ondoorgrondelijke en lastige metaphoren, die werkelijk niemand begrijpt om alleen maar zoiets eenvoudigs als "ik ook van jou" mede te delen...
quote:Ja, zodiakk heeft het wel over zijn gevoel en dat kan en mag niet woorden uitgedrukt in de cliché's waarmee eenvoudige lieden zoals jij en ik zich plegen uit te drukken indien het object van begeerte zich aandient.
Op vrijdag 2 januari 2004 15:22 schreef Nuek het volgende:
Er is niets mis mee als het uit het hart komt
quote:Je hebt er weer geen woord van begrepen, Ryan3. Good to have you back.
Op vrijdag 2 januari 2004 15:53 schreef Ryan3 het volgende:[..]
[..]Is het interessantdoenerij, ondragelijk zwaarte van de ziel of gewoon vaagheid om zodoende jezelf tegen alles in te kunnen dekken? Zit je te diep of juist dicht aan de oppervlakte? Niemand die dit weet.
quote:Nee, dat klopt. Ik sta boven jullie, laat dat duidelijk zijn.
Op vrijdag 2 januari 2004 15:55 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ja, zodiakk heeft het wel over zijn gevoel en dat kan en mag niet woorden uitgedrukt in de cliché's waarmee eenvoudige lieden zoals jij en ik zich plegen uit te drukken indien het object van begeerte zich aandient.
quote:Dat zeg ik toch. Niemand die er iets van begrijpt. Zelfs niet als je probeert uit te leggen waarom je je in onbegrijpelijke metaphoren meent te moeten uitdrukken c.q. je woorden gebruikt als spuuglelijk; dit laatste is gek, want het gebruik van het woord spuuglelijk in een bepaalde zin, maakt die zin ook meteen spuuglelijk, precies zoals deze zin nu.
Op vrijdag 2 januari 2004 16:00 schreef zodiakk het volgende:[..]
Je hebt er weer geen woord van begrepen, Ryan3. Good to have you back.
Ben btw nooit weg geweest hoor.
quote:Jij staat helemaal niet boven Neuk.
Op vrijdag 2 januari 2004 16:01 schreef zodiakk het volgende:[..]
Nee, dat klopt. Ik sta boven jullie, laat dat duidelijk zijn.
quote:Kijk, dit is typisch het antwoord van een jongeman die nog niet doorontwikkeld is in de edele kunst der rethorica. Tuurlijk, eerst wordt iets een cliché, daarna verzet je je ertegen m.b.v. het argument dat jij gebruikt, maar daarna wordt het anti-cliché ook weer een cliché. Een nog misselijkmakender cliché zelfs, want bolstaand van de eigendunk. Wat doe je dan? Dan ga je weer terug naar het cliché. Men noemt het dan (3.) camp.
Op vrijdag 2 januari 2004 16:08 schreef zoalshetis het volgende:
ik verafschuw cliché's. het zijn imo dooddoeners van de bovenste plank. zeker als het in proza wordt geflikkerd. nog erger liedjes. geef mij maar een intelligente vergelijking, humor, cynisme of een andere stijlvorm. maar dit is geheel persoonlijk dus.
quote:Kijk, voor het klootjesvolk is dit een geweldige post. Door je eerst zogenaamd dom op te stellen en dan, *rats*, scherp tevoorschijn te komen, dwing je bewondering af bij idioten. Maar De Ware Intellectueel ontmaskert je al bij de eerste lettergrepen. Als hij het nodig vindt, zal hij nog even sparren met je, maar snel zijn er belangrijker dingen die zijn aandacht vereisen. Een goed boek bijvoorbeeld. Of goede seks. Heb jij dat trouwens nog met die vettige veertigersballen van je?
Op vrijdag 2 januari 2004 16:06 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dat zeg ik toch. Niemand die er iets van begrijpt. Zelfs niet als je probeert uit te leggen waarom je je in onbegrijpelijke metaphoren meent te moeten uitdrukken c.q. je woorden gebruikt als spuuglelijk; dit laatste is gek, want het gebruik van het woord spuuglelijk in een bepaalde zin, maakt die zin ook meteen spuuglelijk, precies zoals deze zin nu.
[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 02-01-2004 16:20]
quote:Neemt niet weg dat het woord spuuglelijk ervoor zorgt dat de zin spuuglelijk wordt.
Op vrijdag 2 januari 2004 16:15 schreef zodiakk het volgende:[..]
Kijk, voor het klootjesvolk is dit een geweldige post. Door je eerst zogenaamd dom op te stellen en dan, *rats*, scherp tevoorschijn komen, dwing je bewondering af bij idioten. Maar De Ware Intellectueel ontmaskert je al bij de eerste lettergrepen. Als hij het nodig vindt, zal hij nog even sparren met je, maar snel zijn er belangrijker dingen die zijn aandacht vereisen. Een goed boek bijvoorbeeld. Of goede seks. Heb jij dat trouwens nog met die vettige veertigersballen van je?
Jij doet me trouwens een beetje denken aan een nichtje van me dat vrij werktuigelijk Limp Bizkit en LOTR mooi vindt. Ze weet dat ze daarmee in bepaalde kringen veel lof oogst. De kringen van voorbij het cliché. Ze is echter nog te jong en onervaren om in te zien dat je beter een cliché echt mooi kunt vinden dan een anti-cliché om bij een doorluchtig groepje te horen... In dit opzicht valt veel van wat jij schrijft in de categorie van: "zit hij nou te diep voor mij of blijft hij juist aan de oppervlakte". Betekenissen zijn verloren gegaan. Mooie metaphoren zijn inhoudsloos geworden, voer voor letterkundigen...
quote:Kijk, dit is typisch het antwoord van een oude zemelaar die nog niet doorontwikkeld is in de edele kunst der rethorica. Natuurlijk, eerst wordt iets cliché, daarna wordt er tegen dat cliche verzet (door middel van eerdergenoemd argument), met als gevolg dat het anti-cliché, cliché wordt. Een nog misselijkmakender cliché zelfs, want bolstaand van de eigendunk. Wat doe je dan? Dan ga je weer terug naar het cliché. Men noemt het dan (3.) camp.
Op vrijdag 2 januari 2004 16:11 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Kijk, dit is typisch het antwoord van een jongeman die nog niet doorontwikkeld is in de edele kunst der rethorica. Tuurlijk, eerst wordt iets een cliché, daarna verzet je je ertegen m.b.v. het argument dat jij gebruikt, maar daarna wordt het anti-cliché ook weer een cliché. Een nog misselijkmakender cliché zelfs, want bolstaand van de eigendunk. Wat doe je dan? Dan ga je weer terug naar het cliché. Men noemt het dan (3.) camp.
Soms vind je het wel, soms vind je het niet
Maar ik had zo sterk gevoel
En toen ik je zag, toen wist ik; dit is
Wat ik nu al jarenlang voel
refr.
Mooi is 't leven sinds jij bij me bent
Niemand werd ooit, zoals ons, door het leven verwend
quote:indeed! en ik poep erop!
Op vrijdag 2 januari 2004 16:08 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Jij staat helemaal niet boven Neuk.
quote:Ik laat mij leiden door Grote Unieke Clichés die meesterlijk verwoord zijn door Grote Unieke Schrijvers die uitblinken in Onnavolgbare Individualiteit, waarmee mijn eigen individualiteit bevestigd wordt en meteen tot Cliché verheven:
Ik voel me niet als een cliché. Ik voel me zoals ik me voel, wat uniek en onvergelijkelijk is, want het is namelijk mijn gevoel. Ik breng gevoelens dus onder woorden op mijn eigen manier. En omdat ik een welhaast oneindig briljant en creatief persoon ben, zal het niemand wat verbazen dat ik zeer vaardig ben in het onder woorden brengen van mijn gevoelens. Ook is de ontvanger van mijn hoogdravende twintigersproza natuurlijk dolenthousiast als ik mijn individuele opwellingen van genegenheid aan het papier toevertrouw.
Het is de beklemming dat je degene moet zijn die je toevallig bent. Als kind fantaseer je niet voor niks dat je altijd een ander bent. Winnetou of Zorro, maar vooral niet Frans Thomesé uit de Hugo de Grootstraat in Zaltbommel. Ik doel op de beklemming dat je in jezelf zit, in dat lot, in dat toeval. Die verbazing is voor mij een basaal gevoel in het leven. Verbazing over de vanzelfsprekendheid van de buitenwereld en tegelijk de radeloosheid van je eigen binnenwereld. Net Die Verwandlung van Kafka. Iedereen vindt het normaal dat je een grote rare tor bent, alleen jij zelf niet.
4. de mentalist is een farizeeër..
quote:Zo word ik nooit in je woordenwereld getrokken, zodiakk.
Ik voel me niet als
een cliché.
Ik
voel me zoals
ik
me voelwat uniek en onvergelijkelijk is
want het is namelijk
mijn
gevoelIk breng gevoelens dus
onder woorden
op mijn eigen manierEn omdat ik een welhaast oneindig
briljant en creatief persoon
ben
zal het niemand
wat
verbazen
dat
ik
zeer vaardig ben in het onder woorden
brengen van mijn gevoelens. Ook is
de ontvanger van mijn hoogdravende
twintigersproza natuurlijk
dolenthousiast als
ik
mijn individuele opwellingen
van genegenheid aan het papier toevertrouw.
toen de bitterkoude nacht hem
overviel - zijn ziel schrompelde
ineen en hij mompelde zacht:
(krachttermen)
quote:Dit is het zo ongeveer, dacht ik. Och, gelukkig heb je de ijdols nog, zodiakk...
Ik Ik ik Ik ik ik ik voel voel voel me me me niet als als een een cliché wat uniek en en onvergelijkelijk want het het het het is is is namelijk mijn mijn mijn mijn mijn gevoel breng brengen gevoelens gevoelens dus onder onder op eigen manier omdat welhaast oneindig briljant creatief persoon ben ben zal niemand wat verbazen dat zeer vaardig in woorden van van van Ook de hoogdravende twintigersproza natuurlijk dolenthousiast individuele opwellingen genegenheid aan papier toevertrouw,,,.....
quote:Dit is helemaal niet een openbaring van fatima. Niet alles wat in mijn sig komt is aflomstig van fatima hoor. fatima is al maanden weg en reageert niet op de geë-mailde smeekbeden van diverse Fok!kertjes...
Op zaterdag 3 januari 2004 18:28 schreef SportsIllustrated het volgende:
Hallo. Zou ik mogen weten wat deze openbaring van Fatima betekent ?
4. de mentalist is een farizeeër..
quote:Kan het echt niet mooier dan het maandelijkse "ik hou van jou"? Natuurlijk wel, op allerlij manieren zelfs, met mooie woorden en lastige maar indrukwekkende metaforen. Een poetisch verleidingsdans. Wie het mooist mooi kan praten, zet een prestatie neer vanuit het diepste van de ziel, al is dit vaker meer lachwekkende praat dan duidelijke praat...
Op vrijdag 2 januari 2004 13:57 schreef Ryan3 het volgende:
Al die ingewikkelde mensen, waarvan ik er duidelijk niet 1 ben, putten zich uit in de meest ondoorgrondelijke en lastige metaphoren, die werkelijk niemand begrijpt om alleen maar zoiets eenvoudigs als "ik ook van jou" mede te delen...Wat jullie?
Maar juist die moeite die een persoon doet om zijn gevoelens te illustreren geeft het bestaan van de romantische liefde weer. En daar ging het toch om?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |