abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15887825
Er zijn vele liedjes met intro's of gewoon tussenstukjes waarmee er alleen uit de linkerspeaker of rechterspeaker geluid komt. Bij een koptelefoon merk je dit pas echt. Ik kom dan nu op het punt waarom ik dit topic open: ik vind het echt ontzettend irritant en vervelend als ik zoiets hoor, wat de reden hiervan is weet ik niet. Maar het liefst zet ik de koptelefoon dan af.

Wie heeft hier nog meer last van?

[i][b]'Tis maar fok!'[/b][/i]
pi_15887848
Ik vind dat eigenlijk wel leuk
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_15887896
Mensen noemen dat Stereo, en het bestaat nu inmiddels als zo'n 80 jaar.

Sorry, kon het niet laten. Dat is estetisch, je moet er maar net van houden. De meeste muziek is niet voor koptelefoon gemaakt. Ikzelf als muzikant doe het trouwens nooit. Ik houdt er ook niet zo van om dingen puur op links or rechts te mixen..

pi_15887898
Ik word er duizelig van.
pi_15887904
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:48 schreef Avani het volgende:
ik ook
pi_15887927
Ik weet eigenlijk niet hoe ik het gevoel moet omschrijven, maar het heeft er iets van weg als bijvoorbeeld iemand die met de nagels over een bord krast. Zoiets.

Erg vreemd.

pi_15887937
Ik heb 1 box links staan en 1 box rechts, en dan hoor ik het ook wel als er een geluidje uit maar 1 box komt

Misschien moet je je losse boxen iets verder uit elkaar zetten (of juist niet, aangezien je je er ontzettend aan irriteert )

Maar ik vind het juist wel wat hebben, dat stereo. Geeft wel een leuke dynamiek aan muziek vind ik

[Dit bericht is gewijzigd door Flex82 op 01-01-2004 22:53]

Dura lex sed Lex
  donderdag 1 januari 2004 @ 22:52:48 #8
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_15887953
Vroeger was dat in
Had je soms links alle muziek, en rechts de stem. Of andersom.
Tegenwoordig wordt bijna nooit meer alles 100% naar een kant gedraaid. Natuurlijk wel in mindere mate, dat draagt bij aan het stereobeeld.
Ga doorrrrrr!
pi_15887962
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:52 schreef Flex82 het volgende:
Ik heb 1 box links staan en 1 box rechts, en dan hoor ik het ook wel als er een geluidje uit maar 1 box komt

Misschien moet je je losse boxen iets verder uit elkaar zetten (of juist niet, aangezien je je er ontzettend aan irriteert )

Met boxen heb ik er dus niet zoveel last van. Maar vooral met een koptelefoon, als het geluid dus echt alleen maar aan 1 kant binnenkomt.
pi_15887979
Enige momenten wanneer ik het vervelend vind is wanneer me koptelefoon weer eens stuk is. Dan hoor ik maar met 1 speaker. Voor de rest vind ik het juist mooi
pi_15887996
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:53 schreef Plantenbak het volgende:

[..]

Met boxen heb ik er dus niet zoveel last van. Maar vooral met een koptelefoon, als het geluid dus echt alleen maar aan 1 kant binnenkomt.

Misschien een gevoelig evenwichtsorgaan die protesteert dan? (gokje)
Dura lex sed Lex
  donderdag 1 januari 2004 @ 22:54:00 #12
62471 SnookieMJ
Ya Damn Skippy
pi_15887998
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:48 schreef Avani het volgende:
same here
Op vrijdag 17 juni 2005 20:22 schreef Echtwelkloon het volgende:
Ik heb wat pauper lemmings gezien in mijn tijd, maar dit slaat alles. :')
pi_15888054
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:50 schreef BloodRayne het volgende:
Mensen noemen dat Stereo, en het bestaat nu inmiddels als zo'n 80 jaar.
BRILJANT!

Ik vind het van de muziek afhangen. Bij Film muziek bijvoorbeeld kan het wel iets extra's geven.

[Dit bericht is gewijzigd door Bunker op 01-01-2004 22:58]

pi_15888072
Ben zelf producer dus neem van mij aan dat je muziek een stuk minder zou klinken als je dit niet zou doen!
  donderdag 1 januari 2004 @ 22:56:58 #15
70344 Master_Berendsen
Does not punches back...
pi_15888093
Broken Home heerlijk
Most people don't realize, that two large pieces of coral, painted brown and attached to his skull with common wood screws can make a child look like a deer
pi_15888100
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:56 schreef Dj-delphi het volgende:
Ben zelf producer dus neem van mij aan dat je muziek een stuk minder zou klinken als je dit niet zou doen!
Links en rechts bedoel je?

Note: ik bedoel dus dat een kant vrijwel erg overheersend is

pi_15888131
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 22:56 schreef Dj-delphi het volgende:
Oftewel mono

Probeer maar eens, mono muziek luisteren, klinkt voor geen meter imho.

Dura lex sed Lex
pi_15888305
dan moet je is naar plasticman of depeche mode luisteren, daar hoor je gewoon geluiden lopen van links naar rechts en van voor naar achter.
pi_15889905
Ooit naar een concert geweest. Op voorwaarde dat je een fatsoenlijke geluidsman achter de tafel hebt staan: Loop eens van links naar rechts door de zaal heen en je zal merken dat het geluid verschilt. De linksspelende bandleden hoor je links meer en rechtsspelende hoor je rechts meer. (en dan bedoel ik niet de linkshandigheid of rechtshandigheid, maar de positie op het podium). Om extra diepte te geven kan je er ook voor kiezen om de kick iets naar links te doen en de snare iets naar rechts. Geloof mij. Als je links en rechts niet gebruikt bij een concert dan klinkt het als 1 grote brij. Overigens hoor ik de genoemde effecten vaak terugkomen in housemuziek. En dan heb ik het niet over de mainstream house, maar de wat meer underground house. Er zijn ook bands met twee zangers waarvan de ene van de ene kant zingt en de andere van de andere kant. Dit kan een heel cool effect geven als ze in dialoog zingen.
pi_15890420
oeh nu moet ik meteen denken aan een nummer van Plastikman.. ben vergeten hoe die heet maar t is echt geweldig gedaan, ik luisterde m een keer op m'n koptelefoon en het was echt alsof het geluid rondjes om m'n hoofd draaide, heel leuk gedaan.. ik ga ff opzoeken hoe die heet

kan m niet vinden

[Dit bericht is gewijzigd door IrwanDeMan op 02-01-2004 00:30]

vrijdag 2 januari 2004 @ 00:54:19 #21
67826 Eye_of_god
What the quack?
pi_15891347
Bijvoorbeeld Pink Floyd - On the Run van het album The Dark side of the moon.

Daarin hoor je hoe iemand van links komt aanlopen, voor je langs loopt en vervolgens naar rechts verdwijnt. Die richting kan trouwens ook andersom zijn.

We stonden bij een concert en op een gegeven moment leek het alsof er een laagvliegend vliegtuig van achter naar voren over het publiek heen vloog. Ook dankzij stereo, of quadro -daar wil ik vanaf wezen.

Ik denk dat Pink Floyd sowieso een van de pioniers op dit gebied was. Hun albums zitten er vol mee.

"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety."
Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')