Wie heeft hier nog meer last van?
Sorry, kon het niet laten. Dat is estetisch, je moet er maar net van houden. De meeste muziek is niet voor koptelefoon gemaakt. Ikzelf als muzikant doe het trouwens nooit. Ik houdt er ook niet zo van om dingen puur op links or rechts te mixen..
quote:ik ook
Op donderdag 1 januari 2004 22:48 schreef Avani het volgende:
Ik vind dat eigenlijk wel leuk
Erg vreemd.
Misschien moet je je losse boxen iets verder uit elkaar zetten (of juist niet, aangezien je je er ontzettend aan irriteert )
Maar ik vind het juist wel wat hebben, dat stereo. Geeft wel een leuke dynamiek aan muziek vind ik
[Dit bericht is gewijzigd door Flex82 op 01-01-2004 22:53]
quote:Met boxen heb ik er dus niet zoveel last van. Maar vooral met een koptelefoon, als het geluid dus echt alleen maar aan 1 kant binnenkomt.
Op donderdag 1 januari 2004 22:52 schreef Flex82 het volgende:
Ik heb 1 box links staan en 1 box rechts, en dan hoor ik het ook wel als er een geluidje uit maar 1 box komtMisschien moet je je losse boxen iets verder uit elkaar zetten (of juist niet, aangezien je je er ontzettend aan irriteert
)
quote:Misschien een gevoelig evenwichtsorgaan die protesteert dan? (gokje)
Op donderdag 1 januari 2004 22:53 schreef Plantenbak het volgende:[..]
Met boxen heb ik er dus niet zoveel last van. Maar vooral met een koptelefoon, als het geluid dus echt alleen maar aan 1 kant binnenkomt.
quote:same here
Op donderdag 1 januari 2004 22:48 schreef Avani het volgende:
Ik vind dat eigenlijk wel leuk
quote:BRILJANT!
Op donderdag 1 januari 2004 22:50 schreef BloodRayne het volgende:
Mensen noemen dat Stereo, en het bestaat nu inmiddels als zo'n 80 jaar.
Ik vind het van de muziek afhangen. Bij Film muziek bijvoorbeeld kan het wel iets extra's geven.
[Dit bericht is gewijzigd door Bunker op 01-01-2004 22:58]
quote:Links en rechts bedoel je?
Op donderdag 1 januari 2004 22:56 schreef Dj-delphi het volgende:
Ben zelf producer dus neem van mij aan dat je muziek een stuk minder zou klinken als je dit niet zou doen!
Note: ik bedoel dus dat een kant vrijwel erg overheersend is
quote:Oftewel mono
Op donderdag 1 januari 2004 22:56 schreef Dj-delphi het volgende:
Ben zelf producer dus neem van mij aan dat je muziek een stuk minder zou klinken als je dit niet zou doen!
Probeer maar eens, mono muziek luisteren, klinkt voor geen meter imho.
kan m niet vinden
[Dit bericht is gewijzigd door IrwanDeMan op 02-01-2004 00:30]
Daarin hoor je hoe iemand van links komt aanlopen, voor je langs loopt en vervolgens naar rechts verdwijnt. Die richting kan trouwens ook andersom zijn.
We stonden bij een concert en op een gegeven moment leek het alsof er een laagvliegend vliegtuig van achter naar voren over het publiek heen vloog. Ook dankzij stereo, of quadro -daar wil ik vanaf wezen.
Ik denk dat Pink Floyd sowieso een van de pioniers op dit gebied was. Hun albums zitten er vol mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |