abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1092747
Hoi, ik wil toch wel een beetje afvallen (ik weeg nu 110 kilo, en zou terug willen naar 90-95 kilo ongeveer). Maar voor zaken als fitness-school heb ik écht geen tijd.
Nu heb ik hier een oude, maar prima functionerende hometrainer staan, heeft het zin als ik daar gebruik van maak, of val je daar niet van af, maar krijg je d'r alleen een betere conditie van?

Hoevaak en hoelang (per keer) zou ik dan op de hometrainer moeten kruipen?

Op het Internet kan ik hier heel weinig over vinden...

Verder was ik ook van plan om wat vette hap en tussendoortjes te laten staan.

pi_1092818
Ik lijk de laatste tijd wel alleen in afval-topics te reageren

Ja, van home-trainer gebruik val je af, mits je het goed doet. Houdt er wel rekening mee dat zo'n apparaat in huis niet echt zo motiveerd als het gaan naar de sportschool.

Tips voor gebruik:
- Doe het regelmatig. 3 keer per week is wel goed om te beginnen. Vaker is in dit geval niet altijd beter.
- Cardio-workouts zijn zwaar, en vragen een hoop van je lichaam. Luister dus naar je lijf, als je duizelig of misselijk wordt: Stoppen.
- Begin met een half uur per keer (na een half uur is je verbranding op gang), op een niet al te zware stand. Zorg dat je buiten adem bent aan het eind van de rit, maar dat je nog wel kan praten. Het is niet de bedoeling dat je zo buiten adem bent dat je dubbelklapt.
- Houdt je hartslag in de gaten. Ik heb geen idee hoe oud je bent, maar als je tussen de 25 en de 35 bent zou je moeten zorgen dat je hartslag zo rond de 180 slagen per minuut is tijdens je workout. Meet dit via je polsslag.
- Drink veel. Heel veel. Zeker als je veel zweet. Tijdens je workout zou je moeten proberen ongeveer 1 tot 1.5 liter water naar binnen te krijgen. Geen sportdrankjes gebruiken, noch Dextro Energy gevallen. Plain old water is het best. Dat mag, afhankelijk van smaak, Spa blauw of rood zijn.

En het belangrijkste, om te zorgen dat de moeite niet voor niets is: Pas je dieet aan. Minder suiker, minder snacks, minder tussendoortjes. Liever 5 kleine maaltijden op een dag dan 3 grote.

pi_1092848
Verdere gegevens:

Ik ben 25 jaar, 1.87 m lang, 110 kilo. En ik zweet inderdaad enorm veel (ook al toen ik nog mager was overigens, zal wel aanleg zijn).

In ieder geval bedankt voor je reactie. Ik was zelf van plan om 3 kleine maaltijden per dag te nemen (1xontbijt (2 of 3 sneetjes brood), 1x lunch (4 sneetjes) en 1x avondeten (warm, een stuk of 6 aardappelen, groente en lapje vlees). Is dat OK, of ik kan ik bijvoorbeeld beter de lunch verdelen in 2x2 sneeën gedurende de dag?

Ik moet nu weg, maar zal morgen zeker nog even hier terugkomen.

Alvast bedankt voor je hulp!

pi_1092908
Hmmm. Makkie Binnen een half jaar zou het moeten lukken, als je streng voor jezelf bent.

Het belangrijktste:

- GEEN Tussendoortjes, ALLEEN de hoofdmaaltijden!!
- GEEN bier.
- GEEN koolzuurhoudende dranken zoals Cola, etc.
- GEEN ladingen sju/mayo etc bij je hoofdmaaltijden.
- Eet gezond! Geen patat etc, uitzonderingen natuurlijk wel.

Wat dan wel?

Vruchtensap: DubbelFris, goedkoop en lekker!, sju du orange, WATER! (1 a 2 liter per dag, is gezond..)

Hoevaak trainen?

4x per week 40 minuten is een mooi begin. Pas na 20 minuten verbrand je echt vet, de eerste 20 minuten alleen maar koolhydraten...

Je hoeft ook niet helemaal verrot te gaan.. gewoon lekker fietsen.

Als afwisseling, of de overige 2 dagen, uurtje lopen met de hond van de buren?

Suc6!

pi_1094520
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 19:34 schreef mandorian het volgende:
Nu heb ik hier een oude, maar prima functionerende hometrainer staan, heeft het zin als ik daar gebruik van maak, of val je daar niet van af, maar krijg je d'r alleen een betere conditie van?

Hoevaak en hoelang (per keer) zou ik dan op de hometrainer moeten kruipen?

Ik vind altijd dat het een beetje zonde is om met zo'n hometrainer aan de gang te gaan, als je ook een fiets hebt.. Met de fiets kom je nog ergens ook als je erop rijdt
Succes met afvallen trouwens. Het is niet zo moeilijk als iedereen zegt hoor.
pi_1094526
quote:
Op dinsdag 26 juni 2001 19:52 schreef mandorian het volgende:
Ik ben 25 jaar, 1.87 m lang, 110 kilo.
Right. In dat geval is je maximale hartslag 220 - 25 = 195. Je bodem hartslag voor verbranding is 195 - rusthartslag. Je rusthartslag meet je je normale hartslag tijdens rust voor. Als je tussen deze twee waarden inzit (zal uitkomen op 132-195 ongeveer) verbrand je het meeste vet.
quote:
Ik was zelf van plan om 3 kleine maaltijden per dag te nemen (1xontbijt (2 of 3 sneetjes brood), 1x lunch (4 sneetjes) en 1x avondeten (warm, een stuk of 6 aardappelen, groente en lapje vlees).
Mits de boterhammen niet al te enthousiast belegd worden, geen probleem. Pas wel op met de aardappels, ik zou het op 3 (hele) aardappels houden, zetmelen zijn dikmakers. De jus maar helemaal weglaten
quote:
Is dat OK, of ik kan ik bijvoorbeeld beter de lunch verdelen in 2x2 sneeën gedurende de dag?
Ontbijt als een koning, dineer als een zwerver, volgens de krachtsport-leer Maar inderdaad, het zou handiger zijn om je lunch te spreiden. Zou houd je je spijsvertering, en dus verbranding, gedurende langere tijd actief. En natuurlijk na 10 uur (ervanuitgaande dat je tussen 11 en 1 naar bed gaat) niets meer eten.

Tips van Mojo zijn ook prima. Vooral Dubbelfrisss is erg goekd. Rond de 50kcal, wat errug weinig is. Voorzichtig met sinasappelsap, wegens zuurgraad.

pi_1094585
Eten is belangrijk. Van eten kom je niet aan. Van VET eten wel.

Veel eten mag ook best.. groente, aardappels, vlees. Allemaal brandstoffen, die je nodig hebt om af te vallen, omdat je hard trained.

Of 's ochtends cornflakes.. vezelrijke dan... niet die lichte, maar die donkere, eet ze zelf ook, erg lekker, en veel vezels, en geen vet.

pi_1094619
Gewoon 3 keer per dag een goede maaltijd.

Vooral ontbijt is belangrijk! Stevig ontbijten, veel drinken, voel je jezelf ook beter door, 's ochtends.

En witbrood is ook onzin. Gewoon stevig bruin brood. En dan zo weinig mogelijk zoet spul. Kipfilet is erg goed, en vis.

Je moet er gewoon voor zorgen dat je tussen je maaltijden geen honger hebt..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')