Mijn ziekenfondsverzekering blijft de pil gewoon vergoeden. Deden ze dat niet zou ik er nog niet mee stoppen.
quote:Huh?? Wat voor pleisters??
Op donderdag 1 januari 2004 17:23 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik wil die pleisters gaan gebruiken.
Weet iemand hoeveel me dat per maand gaat kosten nu het niet meer in het ziekenfonds zit?
quote:\AL die idiooten die gaan stoppen met de pil...
Op donderdag 1 januari 2004 17:24 schreef Herkauwer het volgende:
Wat kost die pil eigenlijk op jaarbasis dan?
quote:abortus is duurder dus mooi kopen die pillekes!
Op donderdag 1 januari 2004 17:26 schreef mrSPLIFFY het volgende:[..]
\AL die idiooten die gaan stoppen met de pil...
t schijnt maar 15 euro per half jaar te zijn
¤15 per half jaar klinkt me stukken beter dan ¤60 ...
quote:en de behandeling is wat minder fijn
Op donderdag 1 januari 2004 17:28 schreef FunnyMuffin het volgende:[..]
abortus is duurder dus mooi kopen die pillekes!
quote:en de nasleep ervan...
Op donderdag 1 januari 2004 17:30 schreef Armin het volgende:[..]
en de behandeling is wat minder fijn
quote:En volgens mij klinkt ¤60 nog beter dan een abortus
Op donderdag 1 januari 2004 17:30 schreef Sassy het volgende:
de prijs verschilt per pil.
de pil die ik nu slik kost volgens de apotheek ¤60 per half jaar maar ze zeiden al dat ik als mijn ziekenfonds dit niet meer vergoed maar eens langs moest komen voor prijsvergelijking. dan kan ik via mijn huisarts een goedekopere pil voorgeschreven krijgen.¤15 per half jaar klinkt me stukken beter dan ¤60 ...
Niettemin is het een ongelooflijk domme zet de pil uit het ziekenfonds te halen, je kunt het principieel geen medicijn noemen, maar daar heb je weinig aan als straks de kosten voor abortus en alle aanverwante verschijnselen omtrent ongewenste zwangerschap en kinderen aan de orde komen.
Ik blijf dus hoe dan ook de pil slikken.
Mocht het me niet lukken op deze manier, dan blijf ik de pil wel gewoon slikken. Is altijd nog goedkoper dan 1 op de 4 weken ziek thuis zitten <mijn werk gebruikt klokkaarten dus ik krijg die week geen geld >
[Dit bericht is gewijzigd door stoopkind op 01-01-2004 17:37]
quote:Oh kom op het is een paar tientjes per jaar. Men betaalt meer aan de story per jaar dan aan de pil.
Op donderdag 1 januari 2004 17:32 schreef shmoopy het volgende:Niettemin is het een ongelooflijk domme zet de pil uit het ziekenfonds te halen, je kunt het principieel geen medicijn noemen, maar daar heb je weinig aan als straks de kosten voor abortus en alle aanverwante verschijnselen omtrent ongewenste zwangerschap en kinderen aan de orde komen.
quote:Ben ik niet met je eens.
Op donderdag 1 januari 2004 17:32 schreef shmoopy het volgende:
Niettemin is het een ongelooflijk domme zet de pil uit het ziekenfonds te halen, je kunt het principieel geen medicijn noemen, maar daar heb je weinig aan als straks de kosten voor abortus en alle aanverwante verschijnselen omtrent ongewenste zwangerschap en kinderen aan de orde komen.
quote:Jij ja, voor anderen is het al relatief meer, verder is het meer dan alleen anti-conceptie.
Op donderdag 1 januari 2004 17:38 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Wat is nu 120 euro per jaar? Zie wat je uitgeeft als je uitgaat. Kan je beter een paar keer thuis blijven en neuken toch?
[Dit bericht is gewijzigd door elcastel op 01-01-2004 17:40]
quote:Pleisters?
Op donderdag 1 januari 2004 17:23 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik wil die pleisters gaan gebruiken.
Weet iemand hoeveel me dat per maand gaat kosten nu het niet meer in het ziekenfonds zit?
quote:Ik nam eigenlijk al aan dat het in een aanvullende verzekering valt, hoor, lijkt me logisch.
Op donderdag 1 januari 2004 17:38 schreef Greyfox het volgende:[..]
Ben ik niet met je eens.
Ziekenfonds moet alleen de hoogst noodzakelijke dingen bevatten, voor alle andere 'wensen' moet je je maar aanvullend verzekeren.
Het is toch idioot dat de hele bevolking aan jouw pil meebetaalt?
En mensen die het risico van abortus kiezen boven de pil zelf betalen, die moeten helemaal een gesticht in.
En ach, ik betaal ook mee aan mensen die in hun vrije tijd onverantwoord sporten, roken, oud geworden zijn, hun lever kapot hebben gezopen, diabetes danwel overgewicht hebben door onverantwoord eetgedrag, huidkanker krijgen door overmatig op het strand liggen bakken, operaties nodig hebben omdat ze met hun dronken kop een aanrijding hebben gekregen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Heb ik verder weinig problemen mee.
quote:Anticonceptiepleisters!!
Op donderdag 1 januari 2004 17:25 schreef schatje het volgende:[..]
Huh?? Wat voor pleisters??
quote:Ja, en als een ander door rood licht rijdt, dan mag jij dat ook.
Op donderdag 1 januari 2004 17:50 schreef shmoopy het volgende:
En ach, ik betaal ook mee aan mensen die in hun vrije tijd onverantwoord sporten, roken, oud geworden zijn, hun lever kapot hebben gezopen, diabetes danwel overgewicht hebben door onverantwoord eetgedrag, huidkanker krijgen door overmatig op het strand liggen bakken, operaties nodig hebben omdat ze met hun dronken kop een aanrijding hebben gekregen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.Heb ik verder weinig problemen mee.
aangezien 54% van de vrouwen aan de pil is valt er op de pil gewoon enorm veel te bezuinigen. maar dat andere mensen meebetalen aan de pil is een beetje een suf argument aangezien de meeste mensen er zelf ook baat bij hebben of hebben gehad. of ze nu zelf of hun partner de pil slikte.
anticonceptie is heel belangrijk voor het individu. ik denk toch dat ze het niet voor niets in het ziekenfonds hebben opgenomen destijds. weet niet wanneer en met welke beweegredenen maar de argumenten die ze toen hadden zullen ook nu nog wel kloppen.
ach in betere tijden gaan alle fondsen de pil misschien opnieuw vergoeden. zeker als het aantal abortussen stijgt. daar zijn we hier toch zo trots op, dat lage abortuscijfer? nederland heeft ook relatief het hoogst aantal pilgebruiksters. dat zal toch geen toeval zijn?
quote:Ik denk dat ik dan al gauw het idee zal krijgen of de pleister er nog wel op zit, constant controleren. Dan kun je net zo goed zo'n staafje aan laten brengen onder de huid, Implanon heet dat. Daar heb ik echter ook niet zo positive verhalen over gehoord
Op donderdag 1 januari 2004 18:04 schreef cinnamongirl het volgende:[..]
Anticonceptiepleisters!!
http://www.anticonceptie-online.nl/pilpleister.htm
Ik bedoel, krijgen wij mannen condooms vergoed????
Emancipatie my ass.....
quote:Leuk onderwerp voor een discussietopic. Het staat je vrij om er een te openen
Op donderdag 1 januari 2004 18:44 schreef XAXIS het volgende:
Typisch weer een geval dat vrouwen voorgetrokken -werden-....Ik bedoel, krijgen wij mannen condooms vergoed????
Emancipatie my ass.....
quote:
Typisch weer een geval dat vrouwen voorgetrokken -werden-....Ik bedoel, krijgen wij mannen condooms vergoed????
Emancipatie my ass.....
Ontopic:
Ik slik al een tijd de pil niet meer, maar toen ik dat nog wel deed heb ik het nooit vergoed gekregen. Ben namelijk altijd particulier verzekerd geweest en daar zat de pil nooit in het pakket. Ik vind het stom dat het uit het ziekenfonds is gehaald, maar het lijkt me nu ook weer geen onoverkomelijk bedrag dat je moet betalen. Het hoogste bedrag dat ik ooit heb moeten betalen (ik heb meerdere soorten geprobeerd) was 60 gulden per half jaar, dus dat zou dan nu zo'n 60 euro per jaar zijn. Lijkt me geen bedrag waarvoor je allerlei ander geklooi op de hals gaat halen. Geloof me, ik als iemand die niet tegen de pil kan, weet waar ik het over heb. Bovendien zijn condooms nog altijd een stuk duurder. Tenminste, als je een beetje regelmatig seks hebt.
quote:En zodoende... bij deze: Zouden condooms vergoed moeten worden?
Op donderdag 1 januari 2004 19:09 schreef Jane het volgende:[..]
En ik maar denken dat anticonceptie iets was waar beide partners (m/v) wat aan hadden... Zeker dom gedacht van mij...?
Ik vind trouwens wel dat condooms (ook) vergoed zouden moeten kunnen worden, of in ieder geval voor weinig verkrijgbaar zouden moeten kunnen zijn. Maar dat dan ook meer met het oog op bescherming tegen SOA's.
quote:
Op donderdag 1 januari 2004 19:26 schreef XAXIS het volgende:[..]
En zodoende... bij deze: Zouden condooms vergoed moeten worden?
quote:Jij ook
Op donderdag 1 januari 2004 20:03 schreef DuchessX het volgende:[..]
Interessant onderwerp
Maar wat is nu ¤ 120 per jaar (hoogste schatting) of ¤ 60 per jaar (gemmidelde volgens het nieuws). Komt neer op ¤ 0,16 - 0,33 per dag. Lijkt me niet erg onredelijk als preventie tegen een ogewenste zwangerschap. De dames met een vaste relatie kunnen natuurlijk altijd hun kerel laten betalen (op straffe van onthouding).
Er zijn twee redenen waarom ik ooit met de pil zou willen stoppen:
1. Om zwanger te kunnen raken wanneer ik (en mijn vriend) daar klaar voor ben.
2. Als de pil om een of andere reden niet goed voor mijn geestelijke of lichamelijke gezondheid blijkt te zijn.
quote:Wij vrouwen krijgen die vrouwencondooms toch ook niet vergoed
Emancipatie my ass.....
Om de kosten hoef je het echt niet te laten, het varieert wat de pil kost(het is altijd een verrassing ), maar het komt niet boven de 30/35 euro per half jaar...
quote:Dus ik moet me maar aanvullend verzekeren, omdat jij niet voor mijn pil wil betalen? En wat dacht je van al die mensen die met een stomme verkoudheid al naar de dokter rennen.. Ik ga nooit naar de dokter, en tóch moet ik betalen voor al die mensen. Vind ik veel erger.
Op donderdag 1 januari 2004 17:38 schreef Greyfox het volgende:[..]
Ben ik niet met je eens.
Ziekenfonds moet alleen de hoogst noodzakelijke dingen bevatten, voor alle andere 'wensen' moet je je maar aanvullend verzekeren.
Het is toch idioot dat de hele bevolking aan jouw pil meebetaalt?
En mensen die het risico van abortus kiezen boven de pil zelf betalen, die moeten helemaal een gesticht in.
Maargoed, ik blijf de pil slikken. Heb trouwens ook het vermoeden dat ik het toch vergoed krijg van de verzekering.
quote:Daarom wilde men ook de regel invoeren dat je voor elk consult 3 euro moest betalen. Om toch een beetje een rem hierop te zetten. Maarja volgens de SP konden veel mensen toch echt die 3 euro niet missen. Helaas maar een goede regel afgeschaft.
Dus ik moet me maar aanvullend verzekeren, omdat jij niet voor mijn pil wil betalen? En wat dacht je van al die mensen die met een stomme verkoudheid al naar de dokter rennen.. Ik ga nooit naar de dokter, en tóch moet ik betalen voor al die mensen. Vind ik veel erger.
Ik vind dat de pil voor mensen die hem echt nodig hebben (hevige menstruatie etc) wel vergoed moet blijven. Maar in elk ander geval zou het nergens op slaan. Waarom wel de pil maar geen condooms. Wij betalen jou voor je gerampestamp
quote:Wel eens een beetje info opgezocht betreffende punt 2 ?? Maar ff daarover, iedere dag een hormonen lading slikken die van natura wel in je lichaam voorkomt maar niet in die mate. Denk je dat dat heel gezond is voor je lichaam
Op donderdag 1 januari 2004 20:59 schreef Mental_Phoenix het volgende:
Nee, ik zal niet met de pil stoppen. Dan maar op andere dingen bezuinigen.Er zijn twee redenen waarom ik ooit met de pil zou willen stoppen:
1. Om zwanger te kunnen raken wanneer ik (en mijn vriend) daar klaar voor ben.
2. Als de pil om een of andere reden niet goed voor mijn geestelijke of lichamelijke gezondheid blijkt te zijn.
Maar nu je het toch zelf moet betalen vindt ik het niet erg hoor dat je hem gebruikt Kijk was het nou nog vergoed dan had ik gezegt stop ermee denk aan je gezondheid, maarja mij kost het nu dan nix
En om ff verder te gaan over dat week in je bed leggen tijdens je menstruatie periode, vraag met toch af hoe dat komt. Vroeger moesten de vrouwen ook gewoon ut huishouden doen, en de kinderen opvoeden. En jah week ziek in bed leggen ging dus ook niet. Vraag me toch af wat er dan verschillend is tussen de vrouw van nu en die van vroeger. Zoveel verschil zal er toch niet zijn. Of zijn de vrouwen van tegenwoordig gewoon mietjes
Want als je het gaat bekijken vanuit genezend standpunt. Dan moeten de heren ook een extra vergoeding krijgen. Aangezien deze vanaf hun xx'de( ben ff leeftijd kwijt ) meer kans lopen op prostaat kanker en 1 ejaculatie per dag verminderd dit met 40%. Wie betaalt onze tissues / mogelijke rsi klachten die hieruit voort komen. Of willen jullie het doen voor ons ? En waar moet al dat overtollige zaad heen
En zo kan ik wel eindeloos blijven doorgaan, laat je de een betalen , dan mag de ander ook betalen. Krijg de een het vergoed dan de ander ook. Het is beide of niemand. Zo zie ik ut nou eenmaals..
Oh en voor we gaan denken dat ik een fout iemand ben. Ik heb altijd zelf condooms bij, mocht dit niet zo zijn dan moet ik toevallig nog even thuis wat halen of even langs een maat iets wegbrengen ofzow. Mits dat niet werkt vraag ik of zij toevallig nog condooms heeft. En jah als het dan zo'n herhaalt iets wordt, doet ik meestal wel wat centen geven voor condooms. En vreemd kijken dat ze dan doen Echt zo'n blik van ik ben geen hoer ofzow. En dat zeg je dat het voor condooms is en dan is alles weer
quote:Ja hoor, genoeg artikelen over dat soort dingen gelezen. Mijn vriend was op dat punt ook niet echt blij dat ik de pil slikte (hormonenshit)... Nou heb ik een relatief lichte pil, dus zoveel schade doet hij normaal gesproken niet. Maar niet iedereen reageert op dezelfde manier op dezelfde pil. En het kan ook plotseling omslaan: dat je nergens last van had, en opeens merk je dat je lichaam er niet over kan. Vandaar ook punt 2 bij redenen om te stoppen.
Op vrijdag 2 januari 2004 23:49 schreef DiMTRX het volgende:[..]
Wel eens een beetje info opgezocht betreffende punt 2 ?? Maar ff daarover, iedere dag een hormonen lading slikken die van natura wel in je lichaam voorkomt maar niet in die mate. Denk je dat dat heel gezond is voor je lichaam
Komt genoeg voor dat vrouwen die op wat latere leeftijd kinderen willen dit niet meer kunnen omdat hun 'zooitje' zodanig van slag af is door het jaar in jaar uit gebruiken van de pil. En met de huidige emancipatie, vrouwen langer werken , eerst carriere dan pas kinderen. Zal dit alleen maar toenemen. Dat zijn echter dingen die je alleen in de kleine lettertjes terug vindt en waar de meeste mensen nix van weten.
Maar nu je het toch zelf moet betalen vindt ik het niet erg hoor dat je hem gebruikt
Kijk was het nou nog vergoed dan had ik gezegt stop ermee denk aan je gezondheid, maarja mij kost het nu dan nix
En inderdaad: mensen moeten wel vroeger bewust er van zijn of ze kinderen willen of niet. Vrouwen die aan de pil zijn en zwanger willen worden, moeten dat ook met hun huisarts overleggen. Staat allemaal in de bijsluiter van de pil, die ik elke keer dat ik een nieuwe lading krijg weer doorlees. Voor het geval ik vergeten ben waar ik allemaal op moet letten.
Niemand staat stil bij de vraag waarom het tegen acne werkende bestanddeel van de Diane-pil niet los verkrijgbaar is voor vrouwen. Omdat het middel tegen acne ernstige afwijkingen kan veroorzaken bij ongeborenen, zit er een sterk anti-conceptiemiddel bij. Een behoorlijk sterke pil die door veel jonge meisjes gebruikt wordt.
Menstruatiepijn kan in veel gevallen worden voorkomen of verminderd door een aangepast dieet. Ook bepaalde vetzuren helpen veel vrouwen tegen klachten (bewezen!).
Veel voorkomende bijwerkingen van de pil zijn libidoverlies (je kunt sex hebben zonder zwanger te worden maar je hebt er minder zin in, fijn is dat) en depressiviteit.
Nederland is trots op het lage percentage abortussen. Hoe staat het hier met het percentage SOA's? En de vele onvruchtbare vrouwen als gevolg van niet ontdekte/behandelde chlamydia? Laten we alstjeblieft niet denken dat de pil DE oplossing is voor alle problemen.
Veel vrouwen weten niet eens hoe hun lichaam werkt en wat de pil precies doet. Leer je lichaam kennen en ga er verantwoordelijk mee om. Ga je aan de pil, kijk dan welke voor jou het beste is en kies niet klakkeloos. Als je je lichaam goed kent, kun je daar alleen voordeel uit halen! Die paar euro per maand zijn wat mij betreft echt niet de reden om wel of niet voor de pil te kiezen.
quote:Ja, die moet je 3 weken per maand over je vagina plakken....
Op donderdag 1 januari 2004 17:40 schreef DuchessX het volgende:[..]
Pleisters?
Het schijnt te werken
quote:Helemaal mee eens!
Op zaterdag 3 januari 2004 08:36 schreef loveli het volgende:
Veel voorkomende bijwerkingen van de pil zijn libidoverlies (je kunt sex hebben zonder zwanger te worden maar je hebt er minder zin in, fijn is dat) en depressiviteit.[...]
Veel vrouwen weten niet eens hoe hun lichaam werkt en wat de pil precies doet. Leer je lichaam kennen en ga er verantwoordelijk mee om. Ga je aan de pil, kijk dan welke voor jou het beste is en kies niet klakkeloos. Als je je lichaam goed kent, kun je daar alleen voordeel uit halen! Die paar euro per maand zijn wat mij betreft echt niet de reden om wel of niet voor de pil te kiezen.
Heb er wel eens aan gedacht om een ander middel te gebruiken zoals implanon maar daar wil ik eerst wat meer informatie over hebben.
Ik blijf iig nog een tijdje aan de pil.
Zo heel duur is het vast niet, en het is wel zo veilig
quote:Even offtopic, maar wat doe jij met het icoontje van Arcee?
Op donderdag 1 januari 2004 22:15 schreef Meimeltje het volgende:
Mijn pil blijft ik gewoon vergoed krijgen en zo niet dan had ik heus wel geld voor de pil willen betalen. Toch liever dan zwanger raken
Waar ik wel om moest lachen is dat veel vrouwen wilden stoppen met de pil als ze die zelf moesten betalen en dan overgingen op....condooms. Nee, die zijn goedkoop
en abortus is ook nog eens moord imoquote:Op donderdag 1 januari 2004 17:28 schreef FunnyMuffin het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op donderdag 1 januari 2004 17:26 schreef mrSPLIFFY het volgende:<p>[..]<p>AL die idiooten die gaan stoppen met de pil...<br>t schijnt maar 15 euro per half jaar te zijn<hr></blockquote> abortus is duurder dus mooi kopen die pillekes!
Zow zeker een man! Maarre dan weet jij niet wat ik aan ziekenfonds betaal! Achtelijk hoge bedragen! Jaja ik ben dus ook aanvullend verzekerd en maak er bijna nooit gebruik van..quote:<br>Het is toch idioot dat de hele bevolking aan jouw pil meebetaalt?<br>En mensen die het risico van abortus kiezen boven de pil zelf betalen, die moeten helemaal een gesticht in.
Ook zo loos! Zijn veel mensen die ik ken die pas later sex hebben en ook later met de pil beginnen.. dus gewoon inslaan voor je 21 jaar! hahah lekker loos zo'n leeftijdsgrens...quote:Op donderdag 11 maart 2004 21:03 schreef octopussy het volgende:
die van mij vergoed de pil tot je 21e
en ik ben 21...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |