Maar even over het bioscoop bezoek, wat overal dus blijkt te zijn. Is daar ook een integratiecursus voor?
Iedereen constant aan het klappen, tijdens het lachen, het wodee len gehalte stond erg hoog, en de reactie toen de broer zijn zus sloeg was ook niet echt "meelevend".
ZXien op DVD dus! Maar wel een aanrader!
Vond het een leuke film, al was het acteerwerk hier en daar wat minder (op het moment waarop Touriya op de grond ligt na die klap bijvoorbeeld).
Wat betreft de reacties: ik was een beetje huiverig door de dingen die ik gehoord had. Maar het viel me 200% mee. De zaal was 50-50 gemengd, Nederlanders en Marokkanen.
Maar op de klap werd alleen met afschuw gereageerd en eigenlijk was de hele reactie van de zaal hetzelfde als ik hem zelf onderging. Ik heb zelfs nog leuk contact gehad met twee meisjes met hoofddoekjes die naast me zaten die de broer maar een grote hypocriet vonden met zijn gezeik op zijn zus.
quote:Producent Jos van der Linden heeft laten weten dat er een tweede deel gaat komen van de succesfilm 'Shouf Shouf Habibi!'. Ook gaat de VARA een vervolg uitzenden in de vorm van een televisieserie van dertien delen, die te zien zal zijn in het seizoen 2005-2006. Het vervolg voor de bioscopen gaat in het voorjaar van 2005 opgenomen worden en wil de première beleven op het Nederlandse Filmfestival van volgend jaar.
Zowel de tweede film als de tv-serie zullen geproduceerd worden door hoofdrolspeler Mimoun Oaissa en regisseur Albert ter Heerdt. Ook Touriya Haoud, Najib Amhali, Frank Lammers en Tanja Jess ook weer van de partij zijn. Waar de film over zal gaan is echter nog niet bekend.
jezus nog een dikke maandquote:Op dinsdag 22 juni 2004 14:08 schreef BaantjerWebby het volgende:
Te huur vanaf 27-jul-2004
Sluit ik me helemaal bij aanquote:Op maandag 18 oktober 2004 01:16 schreef laurenzo85 het volgende:
Ik zeg: K*tfilm
ik ookquote:Op maandag 18 oktober 2004 01:25 schreef amokjeeh het volgende:
[..]
Sluit ik me helemaal bij aan![]()
Turken ?quote:Op maandag 18 oktober 2004 02:42 schreef Visie het volgende:
kvond hem meevallen voor nederlandse film met turken erin
quote:
goeie onderbouwing enzoquote:Op donderdag 1 januari 2004 17:03 schreef Duiveltja het volgende:
Lijkt me bagger
Dat is juist de zelkritiek van de film en de serie die afrekent met vastgeroeste (voor)oordelen. Het is hillarisch dat die gast zo op dat meisje reageert. Cabaret en stand-up comedy zijn nou eenmaal heel grof. De typetjes worden opzettelijk als onbehouwen kneuzen neergezet.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 08:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vond de film toen al eerder schokkend dan grappig. Bij de serie zit diezelfde ondertoon erin. ("Een Marokkaans meisje hoort hier niet. Waar is je vader?")
Dát snap ik ook zeker. Probleem is dat er dus types zijn die dan in de bios gaan zitten juichen. Daar is die zelfkritiek dus niet aan besteed, wat ik vrij verontrustend vind.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:40 schreef barman het volgende:
[..]
Dat is juist de zelkritiek van de film en de serie die afrekent met vastgeroeste (voor)oordelen. Het is hillarisch dat die gast zo op dat meisje reageert. Cabaret en stand-up comedy zijn nou eenmaal heel grof. De typetjes worden opzettelijk als onbehouwen kneuzen neergezet.
Mijn tip: de videotheekquote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:14 schreef Stansfield het volgende:
Weet iemand of shoef shoef habibi de film nog op uitzending gemist komt?? Omdat ik met oud en nieuw niet thuis was heb ik wat dingen opgenomen en dacht ik kijk ik die film wel op internet maar nu kan ik hem niet vinden.
Films komen nooit op uitzendinggemist.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:14 schreef Stansfield het volgende:
Weet iemand of shoef shoef habibi de film nog op uitzending gemist komt?? Omdat ik met oud en nieuw niet thuis was heb ik wat dingen opgenomen en dacht ik kijk ik die film wel op internet maar nu kan ik hem niet vinden.
Dan moet die serieuze toon wel beter uitgewerkt en beter geacteerd worden.quote:Op maandag 2 januari 2006 09:43 schreef Dada het volgende:
Over de film: Ik had destijds ook meer humor verwacht maar toch vond ik het een goede film. Die serieuze toon af en toe geeft de film meerwaarde vind ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |